specializálódás

sarollta # 2005.08.01. 15:36

Üdv Mindenkinek! Másodéves joghallgató vagyok és erősen gondolkodom hogy a jogi pályán belül merre specializálódjam (a választott tárgyak, a TDK-k területén), de az a helyzet hogy már nézegettem ezzel kapcsolatos cikkeket és még nem tudtam összegyűjteni hogy merre lehet úgymond szakosodni.
Tudnátok nekem írni ilyen szakágakat mint pl: környezetvédelmi jogász, család jogász, pénzügyi jogász, internet jogász.. van még ?

praetor01 # 2005.08.02. 06:39

Kedves sarollta!
Gyakorlatilag nincs semmiféle kötöttség atekintetben, hogy mely területeket válasszon valaki szakterületnek. Vannak persze hagyományos választóvonalak, pl. büntető - polgári; vagy a polgári tovább tagolásával leszűkített terület pl. családjog. Ha olyan területet szeretnél, amelyikről papírt is lehet szerezni, akkor megnézheted az egyetemek posztgraduális képzési kínálatát, bár én személy szerint nem ajánlom ezt. Véleményem szerint sokkal többet ér, ha az egyetem mellett a specializálódást a gyakorlatban is megpróbálod figyelemmel kísérni, netán részt venni benne pl. egy ügyvéd melletti segítség formájában.

angelis # 2005.08.02. 06:45

Európa jogi szakjogász
Környezetvédelmi szakjogász
Bank szakjogász
Ingatlanforgalmi szakjogász
Európa jogi szakjogász

sarollta # 2005.08.02. 18:03

Köszönöm szépen a válaszokat, nem igazán papírral bíró szakosodásra gondoltam, inkább az érdeklődési körömmel megegyező témában szeretnék majdan alaposabban körülnézni, csak még nem tudom merre, milyen lehetőségek vannak. Pl. egy környezetvédelmi szakjogászt manapság ki alkamaz, és van-e Magyarországon ennek egyáltalán jövője? Vagy ugyebár van olyan hogy nemzetközi jogász, amihez persze tökéletes nyelvtudás kell, gondolom legalább 2 nemzeté. Ilyen munka csak nagykövetségekhez kötötten, vagy külföldön működik?

Rexor # 2005.08.03. 06:41