Attika,
Egyébként az előbbieken kívül még azért sem differentia specifikája a tradíció a kauzális rendszernek, mert nemcsak két variáció létezik (tradíciót nem megkövetelő kauzális, mint amilyen a francia; tradíciót megkövetelő kauzális, mint amilyen a svájci, osztrák, magyar), hanem létezik absztrakt rendszer is (mint amilyen a BGB-be került Savigny nyomán), ami nem követeli meg a tradíciót, mégsem kauzális. Ezt nem vetted figyelembe, tehát az állításod még ebből a szempontból is hibás. Ebből is látható, hogy szükség van kimondani a tradíció mellett a causát is a magyar tulajdon-átruházási rendszer jellemzésekor, azaz a mi rendszerünk kauzális ÉS tradíciós.
Miért adtad fel? Ha feladod, azzal add fel, hogy helyesként fogadod el a véleményemet, és igazat adsz. Ha belebocsátkoztunk egy vitába, azzal vállaltuk a vita kimenetelének viselését is, tehát illetlenség csupán azért feladni a vitát, mert elegünk van. Ha azonban azért adod fel, mert látod, hogy nincs érved, ami az én érvemnél erősebb volna, akkor illik odaírni, hogy emiatt adod fel. A vitának vannak alapszabályai, kevesen tudnak jól vitatkozni, a vitában is tisztességesen kell eljárni, és a tisztesség megkívánja a vita tisztességes lezárását is.