Derill itt nem értek teljesen egyet. A székhely az, haol a cég ügyeit intézik, tehát ahol a "management" tartózkodik, telephely minden olyan hely lehet (pl. raktár, bánya) ahol a cég tevékenységet végez.
Céges telephely SOS
Szerintem teljesen biztos, hogy önkormányzati bérlakás nem lehet telephely, ugyanis a telephelynek kritériumai vannak, a lényege, hogy ott intézik a cég hivatalos ügyeit, magyarán ott van az iroda. Márpedig az önkormányzati bérlakás és az üzlethelyiség mint bérlemény két különböző fogalom.
Mindennemű átalakításhoz, a lakástól eltérő használathoz az önkormányzat, mint tulajdonos hozzájárulása kell, márpedig kétlem, hogy megadja a képviselő-testület a tulajdonosi hozzájárulást.
Javaslom esetleg a lakások bérletéről szóló törvény áttanulmányozását. Nézd meg még ezt is: 80/1999. (VI. 11.) Korm. rendelet
a telepengedély alapján gyakorolható ipari és szolgáltató tevékenységekről, valamint a telepengedélyezés rendjéről
dr. Regász Mária Ügyvédi Iroda
dr. Regász Mária
ügyvéd
1137 Budapest, Szent István krt. 12. I. 5.
06-30-381-8350
derill@t-online.hu
Először is nézd meg, hogy miv van a bérleti szerződésben. Ha már ott is szerepel, hogy nem lehet telephely (láttam már ilyet), akkor felesleges őket hajkurászni.
Egyébként a cégbíróság semmilyen igazolást nem kér be a telephely használatra vonatkozóan. Magánvéleményem szerint ez röhej, és ezért (is) van olyan sok fantomcég.
Mindegy.?
Ügyvéd - Társasági szakjogász
Köszönöm a válaszod. Szívesen várnék más tanácsokat is :( Az Önk. nem akarja felvenni a telefont, úgylátszik az ügyfélmenedzsment még mindig egy idealista elgondololás ha vmilyen kormányzati szervel óhajt a közember kapcsolatba lépni.. nem hiába ez nem a versenyszféra.. Én így kezelném az ügyfeleimet páros lábbal rúgnának ki.. szóval egyéb ötlet?
Első körben mindenképpen az önkormányzathoz kellene fordulni és megkérdezni hogy folytatható e ott üzleti tevékenység vagy nem (erős a gyanúm hogy nem, mert az önkormányzati bérlakások a lakás célját szolgálják elsősorban). Ezután lehet tovább lépni.
Nem tudom, hogy jó helyre teszem e fel a kérdést... Adott egy önkormányzati lakás (Bp, II.ker). A kérdés, hogy milyen engedélyek kellenek akkor, ha egy céges telephelyet akarok létrehozni ebben a lakásban. A lakás családi ágon jönne szóba (a feleségem édesanyjáé). Én az ügyvezető vagyok, nem a tulajdonos. (nem tudom ezek számítanak e vagy sem). Kell e engedély az önkormányzattól? Kell e engedély a szomszédoktól. A cég tevékenységét tekintve leginkább irodai munkát végez, az ügyfél forgalom elhanyagolható, extrém hanghatásokkal pedig nem jár.
Kötelező e bérleti szerződést kötni a lakás használatára, és ha igen akkor hogyan oldható meg hogy a szülők számlát (?) adjanak.
A segítséget előre is köszönöm!
FS
kiadja a Jogászoknak Kft.
cégjegyzékszám: 02-09-067243
adószám: 12559044-2-02