„egy régi szakszerűtlen javítás következményeként ment tönkre motorilag.”
A hibát ettől sokkal pontosabban kell meghatározni, és azt is, hogy a hiba oka már az adásvétel idejéén megvolt. Ez műszaki szakértői kérdés, ha az eladó vitatni fogja. Amíg ez nincs tisztázva, egy szavatossági igényérvényesítés esélyeiről nem lehet semmit mondani.
2012. május 20-án vásároltam egy használt autót magánszemélytől. A próbaút során az autónak hibája nem jelentkezett. Arról tájékoztatott az eladó, hogy volt már törve az autó, ezáltal javítva a karosszéria, valamint az indítózárral probléma van. Ezeknek a hibáknak tudatában voltam. Azt is kiemelte, hogy az autó motorilag kifogástalan. Az autóval sikeresen felértem Budapestre az otthonomhoz. Megtörtént az átiratás, megjavíttattam az indítózárat. Azonban amikor már szerettem volna használni az autót az első utam során megállt alattam, autómentővel voltam kénytelen visszaszállíttatni Bp-re. Szervízbe került az autó, ahol megállapították, hogy egy régi szakszerűtlen javítás következményeként ment tönkre motorilag. Felvettem a kapcsolatot az eladóval, akitől kértem, hogy a javítási költségeket állja, vagy vásárolja vissza a járművet. Levélben is tájékoztattam a dolgokról. Az eladó gondolkodási időt kért (arra hivatkozott, hogy eladósodott, nincs pénze). A gondolkodási időt megkapta, azonban utánna már nem vette fel nekem a telefont, személyesen sem tudtam találkozni vele. Közreműködést nem tanúsít kicsit sem. Nem hajlandó fizetni. Mit tudok tenni? Mit tanácsolnak? Indítsak polgári pert ellene?
Sajnos nincs időm végig olvasgatni a fórumban szereplő témákat, ezért lehet, hogy már volt ilyen jellegű kérdés. Másfél hete szombaton vásároltam egy használtautó kereskedésben egy autót, ebből adódóan nem tudtam átvizsgáltatni és sajnos utána sem volt időm. Egy hétre rá az autó kb. 400km után nagyon durva recsegős hangokat kezdett kiadni magából, ezért nem is használtuk utána. Kiderült, hogy a váltóban a egy-két fogaskerék darabokra hullott. A vásárlás alkalmával kipróbáltuk és nem tapasztaltunk semmi hibát. Ezt most jeleztem a kereskedés felé, de még nem adtak érdemleges választ a javítási költségek kompenzálására. Az érdekelne, hogy ilyen esetben érdemes-e neki állni komolyabban szorongatni őket, láthatok-e valami pénzt tőlük? Köszönöm,
Egy új papír készült, miszerint a próbaút során felmerülő hibát megjavíttatjuk és azután igényt tart az autóra. Ez alapján a vételár egy részét visszaadtuk, egy részét pedig Ő akarta itt hagyni előlegnek. Jelenleg az előleg és az autó is nálunk van, csak ilyen feltételekkel nem szívesen adom el neki.
Tisztelt "kawasaki" Ne dőljön be az ilyen ósdi trükknek. Ne írjon alá semmit és ne is fizessen semmilyen jogcímen. Ha a vevő igényt akar érvényesíteni, akkor tegye meg. Ha Ön kap fizetési meghagyást vagy keresetlevelet, akkor foglalkozzon az üggyel. Nagyon sok ilyen eset van, hogy egyes vevők az ilyen trükökkel akarnak pénzt visszaszerezni a tisztességes eladóktól.
A vételárat magatokkal vittétek, vagy vissza is adtátok? Nem mindegy ugyanis, hogy közös megegyezéssel felbontottátok a szerződést, vagy szavatossági alapon javíttattad meg az autót.
Eladtam egy dízel kisteherautót, amivel hónapok óta mindenfelé jártam és nálam soha semmi baja nem volt. Fél óra múlva hívott fel a vevő, hogy az autó megállt. Jóhiszeműen azonnal érte mentünk és trélert is hívtunk, természetesen a vételárat is magunkkal vittük. A vevő elmondása szerint elkezdett melegedni a víz, mire Ő bekapcsolta a fűtést és ment tovább. Ezekután az autó egy idő múlva megállt és nem ment tovább. A lényeg az, hogy az autóra Ő továbbra is igényt tart. Nekünk a javítás 100.000,- ft-ba került (elrepedt a hengerfej). Most egy olyan megállapodást akar velünk kötni, hogy 3 hónap garanciát vállalunk a motorra. Kérdésem, az, hogy alá kell-e írnom egy ilyen megállapodást? Mi van, ha jövő héten megint széthajtja az autót? Meddig fogom én fizetni a javítási költségeket? Én most már inkább megtartanám az autót, mert egy ilyen hibát véleményem szerint nem lehet "csak eladásra" megjavíttatni!
Ha nincs már olajnyomás sem, és kék füstöt ad a motor, akkor az gyakorlatilag az utolsókat rúgja, használatra alkalmatlan. Ennek a megállapítása vita esetén azért szakértőt igényel. Kizárt, hogy ha ez így van, akkor erről az aladó ne tudott volna. Megtévesztésre alapozottan is meg lehet támadni a szerződést, illetve hibás teljesítésre alapozottan is, akár párhuzamosan is.
Kedves Fórumozók! Segítségeteket kérem, mert a tegnapi napon vettünk használtan egy 3-as golfot, amit ott ki is próbáltunk. Nem volt vele különösebb gond, de mikor haza indultunk, kb 10km után kigyulladt az olajnyomást visszajelző lámpa. Megálltunk hazafelé olajat venni, de mikor 30km-re levő otthonunkba megérkeztünk, már tudt5uk hogy nagyobb a baj. A kocsi kken füstöl, nincs olajnyomás. azonnal az autószerelőt hívtul, aki megállapította, hogy 150000ft a javítás, így jeleztük az eladónak, hogy visszavinnénk a kocsit, mert ez rejtett hiba, és akkor kb 1 órája vettük meg. 72 órán belül elvileg jogunk van visszakapni a pénzt... igaz? hogyan lehet ezt a jogot gyakorolni is ha ő nem hajlik a vissza cserére, mert elmondása szerint ő nem tudta ezt a hibát. ( az autószerelő is megerősíti, hogy nem ezen a 30km-es úton ment tönkre a kocsi) Kérem mielőbb segítsenek, mert nem tudom kihez forduljak a problémámmal, az idő pedig fogy!
Másfél hete adtam el a a2001-es Clio-mat, az újdonsült tulaj ma hívott, hogy már ahogy hazaértek (Mosonmagyaróvárra Budapestről) észrevették, hogy az autó nagyon füstöl, mint kiderült( elvileg) a turbó megadta magát. Állítása szerint igazságügyi szakértővel lefényképeztették az autót, bár nem értem, hogy egy motorhibán ilyenkor mit/hogyan fényképeznek?!, ma kapta meg a előrelátható javítási költséget. 120 ezer HUF, kérése, hogy legalább a felét fizessem ki. Mivel magánszemély vagyok, őszintén elmondtam az autóról mindent, ez eleve egy előre nem látható hiba, ha a szerződésben az szerepel, hogy "Az eladó a Gépjármű műszaki állapotáról,esetleges sérüléseiről,részletesen tájékoztatta a vevőt, aki ezeket tudomásul vette", ezek után köteles vagyok fizetni vagy nem?
Attól függ, hogy milyen idős milyen értékű motorról van szó, felújított, vagy lelakott stb. Ha átépített motor, akkor lehet a törés oka túlterhelés is egy megváltoztatott áttétel következtében, de ha öreg gépről van szó, akkor egy fáradásos törés is akár. Az viszont a gépelemek természetes elhasználódása, ami alapján nem lehet szavatossági igényt támasztani, hacsak nem felújítottként árultad.
2 hete adtam el egy motorkerékpárt,épített motoról van szó tehát rendszám nincs de van alváz és motorszám.amit az adásvételibe feltüntetünk,és a többi szokásos írás is benne volt mint hogy "a vevő minden hibáról tájékoztatta az eladót és nem vállal felelősséget" stb...Voltak hibái a motornak pl.: váltó de ezt mind tudták kipróbálták.Majd nemrég kerestek hogy egy lánckerék tengely eltörött de igazából nem ez a lényeg hanem hogy mondta hogy pereskedni fog ha kell, mert hogy ez rejtett hiba meg a PTK-ba benne van, de igazából nem tudom mi számít rejtett hibának? és egyáltalán meddig élhet a vevő ezzel a jogával?vagy ez hogyan is működik? Válaszát előre is köszönöm.
Tisztelt Ügyvéd Nő/Úr! A tanácsát kérném a következő ügyben: 2011.11.03-án férjem vett egy 2001.Opel Corsa Elegance automata/easytronik váltós autót. Később kiderült, hogy az autó törött volt, erről a kereskedésben nem szóltak. Az autó az elmúlt 8 hónap alatt 5000 km-t futott, mikor kiderült, hogy a váltó hibás.Erről az egyik Opel szerviz írásban elemzést,és árajánlatot is adott. A javítás 325.000 +ÁFA. Mivel úgy tudom, hogy autókereskedések 1 év garanciát kell,hogy vállaljanak a rejtett hibákért, ezért úgy gondoltam visszaviszem az autót, hátha meg tudunk egyezni.Sajnos az adás-vételi szerződésben, amit a férjemmel gyorsan aláírattak (mivel már közeledett a záróra és az ügyintézőnek lejárt a munkaideje) a következő olvasható: "Az eladó a Gépjármű műszaki állapotáról,esetleges sérüléseiről,részletesen tájékoztatta a vevőt, aki ezeket tudomásul vette.A Vevő tudomásul veszi,hogy az eladónak a gépkocsi eddigi használatáról nincs információja,ebből eredő károkért,hiányosságokért felelősséget nem vállal. A Vevő kijelenti,hogy a gépjármű jövőben előforduló hibáiért szavatossági,kártérítési igényt nem támaszt az eladó felé, valamint a garancia igényéről lemond." Az autókereskedés a mai napig úgy hirdeti magát az interneten,hogy "az általunk értékesített gépkocsikra 1 év garanciát adunk" A kérdéseim a következők: Ha egy autókereskedő cég 1 év garanciát hirdet, akkor hogyan mondathatja le a vevővel a garancia igényét? Egyáltalán egy használt autókereskedőnek van -e törvényesen joga lemondatni a vevőt a garancia igényéről? Szabályos-e ez az adás-vételi szerződés? Hogyan írathatja alá, hogy a kereskedés nem ismeri az autó állapotát,annak hibáit, mikor azt hirdeti, hogy az összes autóját átvizsgáltatja? (ezt tegnap nekem telefonon keresztül megerősítette az alkalmazott) Mielőbbi válaszát várom, köszönettel Nemes Mária
Kb. két hónapja eladtam 16 éves 2107 Ladámat. A vevő a minap megkeresett, hogy számos apróbb javítást kellett elvégezni a járművön, de az utolsó 3 tételhez az alkatrészek biztosítását tőlem kéri, mivel szerinte "rejtett hibákról" van szó. A hibák:
nem típus-azonos felni az egyik keréken és a pótkeréken (2103-as) (ezen éppen tudnék segíteni, mert a téli gumijaimat nem vette meg, azok 2107-es felnin vannak)
hiányzik a katalizátor (erről nem tudtam, ha nem ő szerelte le, akkor még az előző tulaj dobta ki), ha alánéz az autónak, észreveheti vásárláskor
az egyik fényszóró foncsorának tartó műanyagja el van törve, nem tudja beállítani (nekem nem tűnt fel, hogy rossz irányba világítana)
Kérdés: bármelyik a fenti háromból rejtett hiba? Egy szerelő ismerős azt mondta, hogy rejtett hibának csak az erőátviteli és biztonsági berendezések hibája minősülhet. Ez alapján kizárnám a fentieket. Mi a pontos meghatározás?
Valószínűleg így is megnyernéd. De! Azért én nem hagynám olyan könnyen kicsúszni a kereskedőt ebből a szerződésből, mert, ha ez bizományi szerződés volt köztük, akkor ez az adásvétel fogyasztói szerződésnek minősül és a bizonyítási teher a hiba keletkezésének idejéről átkerül a kereskedő oldalára.
2 hete vásároltam autómat egy kereskedésben, ami bizományis volt egy magánszemély által. A szerződésben az autókereskedő nem szerepel, csak a magánszemély, tehát teljes mértékben úgy tűnik, hogy a magánszemélytől vettem az autót. Megvásárlás utáni héten elvittem márkaszervizbe, ahol közölték velem, hogy van egy hibakód, a fordulatszámmérő szenzor nem ad jelet. Ez befolyásolja a váltót, hogy megfelelő fordulatnál váltson el. Ez a hiba 254-szer fordult elő, tehát már több hónapja fennálló hibáról beszélünk, a szervizben erről papírt is adtak, illetve arról is, hogy 450 e Ft a javíttatása. Az autót 2,1 m Ft-ért vásároltam. Persze ez a hiba kipróbálásnál nem volt észrevehető, illetve az eladó sem szólt ilyen hibáról. Beszéltem az eladóval és azt mondta, hogy nem tudott a hibáról, eladás előtt ő átnézette a kocsit és nem mondták neki a szervizben. Nem áll módjában sem a kocsit visszavenni, sem a hibát megtéríteni. Megnyerném ebben az esetben a kártérítési igényt az eladóval szemben?
Segítséget szeretnék kérni. Májusban vettem egy autót kereskedésben. Szervizben átnézettem, és elég sok hibát találtak, ami szerintem nem rejtett hibának számít. Féktárcsát, fékbetétet, lengőkart, lengéscsillapítót, stabilizátort cseréltek benne, ma hoztam haza, számlám van róla. Kereskedést megkereshetem a számlával és kérhetem a javítás árának a megfizetését?
Három napon belüli elállásra nincsen, de ha nem egy roncsot vettél fillérekért, akkor esetleg ilyen alapon is lehet alapos a szavatossági igényed. Sok függ attól, hogy mennyi idős kocsit vettél milyen áron és milyen tájékoztatást adott róla az eladó.
Vasárnap este vettünk egy autót. Tegnap elvittem szervízbe, hogy átnézzék (kicsit csöpögött az olaj), ma mentem vissza érte. Nem ragozom (rongyokkal kitömés, hogy ne rögtön folyjon pl.), de elég elkeserítő a helyzet.
Szabályos Tulajdonjog Átruházási Szerződés köttetett magányszemélyek között (vectraline-os formanyomtatvány). Van -e lehetőség ilyen esetben is 3 napon belül visszavinni és kérni a pénzt? Vagy esetleg rejtett hibára hivatkozni?
Köszönöm a válaszokat. Húgom jogászt is megkérdezett és azt mondták, nincs sok esélye, ha perre viszi a dolgot. Én ezt nem értem. Az eladó egyértelműen becsapta a kocsi vásárlóját, egy agyontörött, deformált autót adott el sérülésmentesként, mégis azt mondják a jogi tudorok, hogy valószínűleg a húgom nem nyerheti meg a pert, ráadásul még a kocsit is lefoglalják a per idejére. Tehát akár évekig. Vajon hol az igazság?
Mi és cookie-kat és egyéb nyomkövetési technológiákat használunk, hogy javítsuk az Ön élményét weboldalunkon. Személyre szabott hirdetések és tartalom, reklámozás és tartalommérés, közönségkutatás és szolgáltatásfejlesztés céljából tárolhatunk és/vagy hozzáférhetünk információkhoz egy eszközön, és feldolgozhatunk személyes adatokat, például az Ön IP-címét és böngészési adatait. Ezenkívül felhasználhatjuk a pontos földrajzi helymeghatározási adatokat és az eszközök beolvasásával történő azonosítást.
Felhívjuk figyelmét, hogy hozzájárulása minden aldomainünkre érvényes. Hozzájárulását bármikor módosíthatja vagy visszavonhatja, ha rákattint a képernyője alján található „Hozzájárulási beállítások" gombra. Tiszteletben tartjuk döntéseit, és elkötelezettek vagyunk amellett, hogy átlátható és biztonságos böngészési élményt nyújtsunk Önnek.
Testreszabhatja a cookie-kategóriákra vonatkozó hozzájárulási beállításokat, valamint a Célok és szolgáltatások, valamint a Szállítók hirdetéskövetési beállításait. Részletes hozzájárulást adhat minden és . A legtöbb eladó kifejezett hozzájárulást igényel a személyes adatok feldolgozásához, míg néhányan jogos érdekre támaszkodnak. Önnek azonban jogában áll tiltakozni a jogos érdekük felhasználása ellen.
A szükséges sütik elengedhetetlenek a weboldal megfelelő működéséhez. Ezek a sütik biztosítják a weboldal alapvető funkcióit és biztonsági jellemzőit, névtelenül.
Süti
Időtartam
Leírás
COOKIE_SUPPORT
1 year
Ezt a sütit a Liferay állítja be. Ez a süti annak ellenőrzésére szolgál, hogy a látogató böngészője támogatja-e a sütiket.
JSESSIONID
JSP-ben írt webhelyek használják. Általános célú platform-munkamenet sütik, amelyek a felhasználók állapotának az oldalletöltések közötti fenntartására szolgálnak.
PHPSESSID
Ez a süti a PHP-alkalmazásokban található. A cookie a felhasználók egyedi munkamenet-azonosítójának tárolására és azonosítására szolgál a felhasználói munkamenet kezelése céljából a weboldalon. A munkamenet-süti a böngésző összes ablakának bezárásakor törlődik.
SERVERID
Ez a süti arra szolgál, hogy a felhasználót egy adott szerverhez rendelje, így jobb és gyorsabb szerveridőt biztosít. Emlékszik arra, hogy melyik szerver szállította az utolsó oldalt a böngészőnek. Segít a terheléselosztásban is.
viewed_cookie_policy
1 year
The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
A teljesítménysütiket a weboldal kulcsfontosságú teljesítménymutatóinak megértésére és elemzésére használják, ami segít a látogatók számára jobb felhasználói élményt nyújtani.
Süti
Időtartam
Leírás
Gdyn
1 year 1 month
Ezt a sütit a Gemius szolgáltató állítja be. Ezt a sütit a MOSS és a fejlett webstatisztikák technikai munkamérésének végrehajtásához használják.
GUEST_LANGUAGE_ID
1 year
Ez a süti a látogatók által preferált nyelvi azonosító tárolására szolgál.
Az analitikai sütiket arra használják, hogy megértsék, hogyan lépnek kapcsolatba a látogatók a weboldallal. Ezek a sütik segítenek anonim, statisztikai információt szolgáltatni a látogatók számáról, a visszafordulási arányról, a forgalom forrásáról stb.
Süti
Időtartam
Leírás
_ga
2 years
Ezt a sütit a Google Analytics telepíti. A cookie-t a látogatói, munkamenet- és kampányadatok kiszámítására és a webhely használatának nyomon követésére használják a webhely analitikai jelentéséhez. A cookie-k névtelenül tárolják az információkat, és egy véletlenszerűen generált számot rendelnek hozzá az egyedi látogatók azonosításához.
_gat_UA-112481-1
1 minute
Ez a Google Analytics által beállított mintatípusú cookie, ahol a névben lévő mintaelem tartalmazza a fiók vagy a weboldal egyedi azonosító számát, amelyre vonatkozik. Ez a _gat cookie egy változata, amelyet a Google által rögzített adatok mennyiségének korlátozására használnak a nagy forgalmú webhelyeken.
_gid
1 day
Ezt a sütit a Google Analytics telepíti. A süti arra szolgál, hogy információkat tároljon arról, hogy a látogatók hogyan használják a weboldalt, és segít a weboldal teljesítményéről szóló elemzési jelentés elkészítésében. Az összegyűjtött adatok között szerepel a látogatók száma, a forrás, ahonnan érkeztek, és a meglátogatott oldalak névtelen formában.
A hirdetési sütiket arra használják, hogy a látogatókat releváns hirdetésekkel és marketingkampányokkal találkozhassanak. Ezek a cookie-k nyomon követik a látogatókat a webhelyeken keresztül és információkat gyűjtenek, hogy személyre szabott hirdetéseket jeleníthessenek meg.
Süti
Időtartam
Leírás
_goa3session
2 days
Ezt a sütit a szolgáltató Adverticum állítja be. Ezt a sütit a hirdetések kiszolgálásának folyamatához és a hirdetők számára statisztikai adatok gyűjtéséhez használják.
fr
3 months
A sütit a Facebook állítja be, hogy releváns hirdetéseket jelenítsen meg a felhasználóknak, valamint mérje és javítsa a hirdetéseket. A cookie a felhasználó viselkedését is nyomon követi az interneten keresztül azokon az oldalakon, amelyek Facebook pixellel vagy Facebook social pluginnal rendelkeznek.
Gtest
1 year 1 month
Ezt a sütit a felhasználói viselkedés és a weboldalon végzett tevékenységek gyűjtésére használják a weboldal optimalizálása érdekében. Segít továbbá a Google Ads és a Google Analytics számára a látogatói információk marketing célú összeállításában.
i
1 year
Nincs információ.
IDE
1 year 24 days
A Google DoubleClick használja, és információkat tárol arról, hogy a felhasználó hogyan használja a weboldalt és minden más hirdetést a weboldal meglátogatása előtt. Ezt arra használják, hogy a felhasználóknak a felhasználói profilnak megfelelő, számukra releváns hirdetéseket jelenítsenek meg.
mc
1 year 1 month
Ez a cookie a Quantserve-hez kapcsolódik, hogy anonim módon nyomon követhesse, hogy a felhasználó hogyan lép kapcsolatba a weboldallal.
test_cookie
15 minutes
Ezt a sütit a doubleclick.net állítja be. A cookie célja annak megállapítása, hogy a felhasználó böngészője támogatja-e a cookie-kat.
VISITOR_INFO1_LIVE
5 months 27 days
Ezt a sütit a Youtube állítja be. A weboldalon beágyazott YouTube-videók információinak nyomon követésére szolgál.
YSC
session
Ezt a sütit a Youtube állítja be, és a beágyazott videók megtekintésének nyomon követésére szolgál.
Sütik, eszközazonosítók vagy hasonló online azonosítók (pl. bejelentkezésalapú azonosítók, véletlenszerűen hozzárendelt azonosítók, hálózatalapú azonosítók) más információkkal együtt (pl. böngésző típusa és adatai, nyelv, képernyőméret, támogatott technológiák stb.) tárolhatók vagy olvashatók az Ön eszközén, hogy az felismerhető legyen minden alkalommal, amikor egy alkalmazáshoz vagy egy webhelyhez csatlakozik, az itt bemutatott célok közül egy vagy több érdekében.
A jelen nyilatkozatban ismertetett legtöbb cél az Ön eszközéről alkalmazás használatakor vagy webhely felkeresésekor származó információk tárolásán vagy elérésén alapul. Például előfordulhat, hogy egy beszállítónak vagy kiadónak sütit kell eltárolnia az Ön eszközén a webhelyen tett első látogatása alkalmával, hogy következő látogatásaikor felismerhesse az eszközt (minden alkalommal ennek a sütinek az elérése útján).
Az ezen a szolgáltatáson keresztül Önnek megjelenített hirdetések korlátozott körű adatokon alapulhatnak, mint például az Ön által használt webhely vagy alkalmazás, az Ön nem pontos tartózkodási helye, az eszközének típusa vagy az a tartalom, amellyel Ön interakcióban áll (vagy állt) (például annak korlátozása érdekében, hogy egy hirdetés hányszor jelenjen meg Önnek).
Egy autógyártó munkaidőn túl a városban élő környezettudatos felhasználók körében szeretné népszerűsíteni elektromos járműveit. A hirdetés egy kapcsolódó tartalmat (például egy klímaváltozás elleni intézkedésekről szóló cikket) tartalmazó oldalon jelenik meg este 6:30 után, olyan felhasználók számára, akiknek nem pontos tartózkodási helye azt sugallja, hogy városi zónában tartózkodnak.
Egy nagy vízfestékgyártó online hirdetési kampányt szeretne indítani legújabb vízfesték termékcsaládja számára, diverzifikálva közönségét, hogy a lehető legtöbb amatőr és professzionális művészt érje el, és elkerülve a hirdetés nem megfelelő tartalom (például ház kifestéséről szóló cikkek) melletti megjelenítését. A rendszer számon tartja, hogy a hirdetés hányszor jelent meg Önnek, és korlátozza annak túl gyakori bemutatását.
Az Ön jelen szolgáltatásban végzett tevékenységével kapcsolatos információk (mint például az Ön által beküldött űrlapok, megtekintett tartalmak) tárolhatók, és kombinálhatók Önnel vagy más felhasználókkal kapcsolatos más információkkal (például a jelen szolgáltatásban és más webhelyeken vagy alkalmazásokban végzett korábbi tevékenységeiből származó információkkal). Ezt ezután arra használjuk, hogy profilt hozzunk létre vagy tökéletesítsünk Önnel kapcsolatban (amely magában foglalhatja a lehetséges érdeklődési köröket és személyes szempontokat). Profilja (később is) felhasználható olyan hirdetések bemutatására, amelyek relevánsabbnak tűnnek az Ön ezek és más entitások szerinti lehetséges érdeklődési köre alapján.
Ha Ön számos cikket elolvas a legjobb megvásárolható kerékpártartozékokról, ezeket az információkat felhasználhatjuk arra, hogy profilt hozzunk létre az Ön kerékpártartozékok iránti érdeklődéséről. Az ilyen profil később felhasználható vagy tökéletesíthető ugyanazon vagy egy másik webhelyen vagy alkalmazásban úgy, hogy egy adott kerékpártartozék márka hirdetéseit jelenítsük meg Önnek. Ha Ön egy autókonfigurátort is megtekint egy luxusautó-gyártó weboldalán, ezt az információt kombinálhatjuk a kerékpárok iránti érdeklődésével, finomítva ezzel profilját, és azzal a feltételezéssel élhetünk, hogy Ön a luxuskategóriás kerékpáros felszerelések iránt is érdeklődik.
Egy ruházati vállalat szeretné népszerűsíteni csúcskategóriás babaruhákból álló új termékcsaládját. Kapcsolatba lép egy olyan ügynökséggel, amelynek magas jövedelmű ügyfelekkel rendelkező ügyfélhálózata van (például felsőkategóriás szupermarketek), és arra kéri az ügynökséget, hogy hozzon létre profilokat olyan fiatal szülőkről vagy párokról, akik feltételezhetően gazdagok és újszülött gyermekük van, hogy később ezek a profilok felhasználhatók legyenek partneralkalmazásokon belül hirdetések bemutatására.
Az ezen szolgáltatásban Önnek megjelenített hirdetések az Ön hirdetési profiljain alapulhatnak, amelyek tükrözhetik az Ön jelen szolgáltatásban vagy más webhelyeken vagy alkalmazásokban végzett tevékenységét, (mint például az Ön által beküldött űrlapok, az Ön által megtekintett tartalmak), lehetséges érdeklődési köreit és személyes szempontjait.
Egy online kiskereskedő futócipőkre vonatkozó korlátozott értékesítési akciót szeretne hirdetni. Olyan felhasználókat szeretne a hirdetéssel megcélozni, akik korábban futócipőket nézegettek a mobilalkalmazásában. A nyomon követési technológiák felhasználhatók annak felismerésére, hogy Ön korábban már használta a mobilalkalmazást futócipők megtekintésére, annak érdekében, hogy az alkalmazásban megjelenítsék Önnek a megfelelő hirdetést.
Egy webhelyen kerékpártartozékokat kereső személyre irányított személyre szabott hirdetés céljából létrehozott profil felhasználható kerékpártartozékokra vonatkozó releváns hirdetés bemutatására egy másik szervezet mobilalkalmazásában.
Az Ön jelen szolgáltatásban végzett tevékenységével kapcsolatos információk (például az Ön által beküldött űrlapok, megtekintett nem hirdetésjellegű tartalmak) tárolhatók, és kombinálhatók Önnel vagy hasonló felhasználókkal kapcsolatos más információkkal (például a jelen szolgáltatásban és más webhelyeken vagy alkalmazásokban végzett korábbi tevékenységeiből származó információkkal). Ezt ezután arra használjuk, hogy profilt hozzunk létre vagy tökéletesítsünk Önnel kapcsolatban (amely magában foglalhatja például a lehetséges érdeklődési köröket és személyes szempontokat). Profilja felhasználható (később is) olyan tartalom bemutatására, amely relevánsabbnak tűnik az Ön lehetséges érdeklődési körei alapján, például a tartalom megjelenítési sorrendjét módosítva, hogy Ön még könnyebben megtalálhassa az érdeklődési körének megfelelő tartalmat.
Ön egy közösségi média platformon több cikket is elolvas arról, hogyan építhet lombházat. Ezeket az információkat hozzáadhatjuk egy profilhoz, hogy feljegyezzük érdeklődését a szabadtéri tartalmak, valamint barkácsútmutatók iránt (azzal a céllal, hogy ez lehetővé tegye a tartalom személyre szabását, így például a jövőben több blogbejegyzést és cikket jeleníthessünk meg Önnek lombházakról és faházakról).
Ön megnézett három űrkutatásról szóló videót különböző tévéalkalmazásokban. Egy független hírplatform, amellyel Önnek még nem volt kapcsolata, profilt épít az ilyen megtekintési viselkedés alapján, és más videók vonatkozásában lehetséges érdeklődési körként jelöli meg az űrkutatást.
A jelen szolgáltatásban Önnek bemutatott tartalom az Ön tartalom személyreszabási profiljain alapulhat, amelyek alapján jellemezhetők az Ön jelen vagy más szolgáltatások körében végzett tevékenységei (mint például az Ön által beküldött űrlapok, az Ön által megtekintett tartalmak), lehetséges érdeklődési körei és személyes szempontjai. Ez felhasználható például a tartalmak Ön részére történő megjelenítése sorrendjének módosítására, hogy Ön még könnyebben megtalálja az érdeklődési körének megfelelő (nem hirdetési jellegű) tartalmakat.
Ön vegetáriánus ételekről szóló cikkeket olvas egy közösségi média platformon, majd egy független vállalat főzőalkalmazását használja. A közösségi média platformon Önről készült profil segítségével vegetáriánus recepteket mutatunk be Önnek a főzőalkalmazás üdvözlőképernyőjén.
Ön három videót tekintett meg különböző webhelyeken az evezésről. Egy független videómegosztó platform öt további evezéssel kapcsolatos videót fog javasolni, amelyek érdekelhetik Önt a tévéalkalmazása használata során, az Önről akkor készült profil alapján, amikor azokon a különböző webhelyeken járt online videók megtekintése céljából.
Az Ön számára megjelenített hirdetésekre és az Ön azokkal való interakcióira vonatkozó információk felhasználhatók annak meghatározására, hogy egy hirdetés mennyire működött jól Ön vagy más felhasználók számára, és hogy a hirdetés elérte-e a céljait. Például, hogy Ön látott-e egy hirdetést, rákattintott-e, a hirdetés arra késztette-e, hogy megvásároljon egy terméket vagy felkeressen egy webhelyet stb. Ez nagyon hasznos a hirdetési kampányok relevanciájának megértésében.
Ön rákattintott egy online áruház „fekete pénteki” kedvezményre vonatkozó hirdetésére egy kiadó weboldalán, és megvásárolt egy terméket. Kattintása hozzá lesz kapcsolva ehhez a vásárláshoz. Megmérjük az Ön és más felhasználók interakcióját, hogy megtudjuk, hány hirdetésre kattintás vezetett vásárláshoz.
Ön egyike azon keveseknek, akik egy kiadó alkalmazásán belül rákattintottak egy olyan hirdetésre, amely egy online ajándékbolt „nemzetközi elismerési nap” alkalmából nyújtott engedményéről szólt. A kiadó jelentéseket szeretne kapni, hogy megtudja, hogy az alkalmazáson belül Ön és más felhasználók milyen gyakran néztek rá vagy kattintottak rá egy adott hirdetéselhelyezésre, nevezetesen a „nemzetközi elismerési nap” hirdetésre, hogy a kiadó és partnerei (például ügynökségek) optimalizálhassák a hirdetések elhelyezését.
Az Ön számára megjelenített tartalomra és az Ön azzal való interakciójára vonatkozó információk felhasználhatók annak meghatározására, hogy pl. a (nem hirdetésjellegű) tartalom elérte-e a szándékolt közönségét, és megfelelt-e az Ön érdeklődési körének. Például, attól függetlenül, hogy Ön cikket olvas, videót néz, podcastot hallgat vagy termékleírást néz, mennyi időt töltött ebben a szolgáltatásban és a meglátogatott weboldalakon stb. Ez nagyon hasznos annak megértésében, hogy az Ön számára megjelenített (nem hirdetésjellegű) tartalom mennyire releváns.
Ön egy túrázásról szóló blogbejegyzést olvasott egy kiadó mobilalkalmazásában, és követte az ajánlott és kapcsolódó bejegyzésre mutató linket. Interakcióit úgy rögzítjük, hogy abból kitűnjön, hogy a túrázásról szóló eredeti poszt hasznos volt az Ön számára, és sikeresen felkeltette az Ön érdeklődését a kapcsolódó poszt iránt. Ezt azért mérjük, hogy megtudjuk, a jövőben kell-e további bejegyzéseket készíteni a túrázásról, és hová kell elhelyezni őket a mobilalkalmazás kezdőképernyőjén.
Önnek bemutattunk egy divattrendekről szóló videót, de Ön és több más felhasználó is 30 másodperc után nem nézte azt tovább. Ezt az információt ezután a divattrendekről szóló jövőbeni videók megfelelő hosszának értékelésére használják fel.
Jelentések hozhatók létre az Ön és más felhasználók hirdetési (vagy nem hirdetési) tartalmakkal való interakcióira vonatkozó adatkészletek (például felhasználói profilok, statisztikák, piackutatási, elemzési adatok) kombinálása alapján a közös jellemzők azonosítása érdekében (például annak meghatározása érdekében, hogy mely célközönségek fogékonyabbak egy hirdetési kampányra vagy bizonyos tartalmakra).
Egy online könyvesbolt tulajdonosa kereskedelmi jelentést szeretne kapni, amely megmutatja azon látogatók arányát, akik felkeresték, de vásárlás nélkül hagyták el a webhelyét, illetve felkeresték azt és megvásárolták a frissen megjelent „a hónap híresség-életrajzát”, valamint megmutatja az egyes kategóriák átlagéletkorát és férfi/nő eloszlását. A webhelyén Ön által történt navigációval és az Ön személyes jellemzőivel kapcsolatos adatokat ezután felhasználják és más ilyen adatokkal kombinálják ezen statisztikák létrehozásához.
Egy hirdető szeretné jobban megérteni, hogy milyen típusú közönség lép interakcióba a hirdetéseivel. Felkér egy kutatóintézetet, hogy hasonlítsa össze a hirdetéssel interakcióba lépett felhasználók jellemzőit hasonló platformok felhasználóinak tipikus jellemzőivel, különböző eszközökön. Ez az összehasonlítás megmutatja a hirdetőnek, hogy hirdetéseinek közönsége elsősorban mobileszközökön keresztül éri el a hirdetéseket, és tagjai valószínűleg a 45-60 éves korosztályba tartoznak.
Az Ön jelen szolgáltatásban végzett tevékenységével kapcsolatos információk – mint például a hirdetésekkel vagy tartalommal való interakciója – nagyon hasznos lehet a termékek és szolgáltatások tökéletesítésében, valamint új termékek és szolgáltatások létrehozásában a felhasználói interakciók, a közönség típusa stb. alapján Ez a konkrét cél nem foglalja magában a felhasználói profilok és azonosítók fejlesztését vagy tökéletesítését.
Egy közösségi média szolgáltatóval együttműködő technológiai platform észreveszi a mobilalkalmazások felhasználói számának növekedését, és profiljaik alapján azt látja, hogy közülük sokan mobilkapcsolatokon keresztül csatlakoznak. Új technológiát használ a mobileszközökhöz igazodóan formázott, és alacsony sávszélességű hirdetések küldéséhez, hogy javítsa azok teljesítményét.
Egy hirdető annak módját keresi, hogy miként tudna hirdetéseket megjeleníteni egy újfajta típusú fogyasztói eszközön. Információkat gyűjt arról, hogy a felhasználók hogyan lépnek interakcióba ezzel az új típusú eszközzel, annak meghatározása érdekében, hogy ki tudna-e fejleszteni egy új mechanizmust a hirdetések ilyen típusú eszközön történő megjelenítésére.
Az ezen a szolgáltatáson keresztül Önnek megjelenített tartalmak korlátozott körű adatokon alapulhatnak, mint például az Ön által használt webhely vagy alkalmazás, az Ön nem pontos tartózkodási helye, az eszközének típusa vagy az a tartalom, amellyel Ön interakcióban áll (vagy állt) (például annak korlátozása érdekében, hogy egy videó vagy cikk hányszor jelenjen meg Önnek).
Egy utazási magazin cikket tett közzé a weboldalán egy nyelviskola által a külföldi utazás élményének fokozása érdekében javasolt új online tanfolyamokról. Az iskola blogbejegyzései közvetlenül az oldal alján találhatók, és az Ön nem pontos tartózkodási helye alapján kerülnek kiválasztásra (például olyan blogbejegyzések, amelyek az Ön tartózkodási országának nyelvétől eltérő nyelvekre vonatkozó tananyagot ismertetnek).
Egy sporthíreket szolgáltató mobilalkalmazás új cikk rovatot indított a legutóbbi futballmeccsekről. Mindegyik cikk egy külön streaming platformon található videókat tartalmaz, amelyek bemutatják az egyes mérkőzések legfontosabb pillanatait. Ha Ön beleteker egy videóba, ez az információ felhasználható arra, hogy a rendszer a következő lejátszáshoz egy rövidebb videót válasszon ki.
Az Ön adatai felhasználhatók a szokatlan és potenciálisan visszaélésszerű tevékenységek figyelése és megelőzése érdekében (mint például hirdetések vonatkozásában a robotok általi hirdetéskattintások), valamint a rendszerek és folyamatok megfelelő és biztonságos működésének biztosítására. Felhasználhatók továbbá az Ön, a kiadó vagy a hirdető által a tartalmak és hirdetések megjelenítésekor, valamint a velük való interakció során esetlegesen tapasztalt problémák kijavítására is.
Egy hirdetésközvetítő különböző hirdetőktől származó hirdetéseket küld partner webhelyeinek hálózatába. Észreveszi, hogy az egyik hirdetőre vonatkozó hirdetésekre történő kattintások száma jelentősen megnőtt, és a kattintások forrására vonatkozó adatokat felhasználva megállapítja, hogy a kattintások 80%-a inkább robotoktól, mint emberektől származik.
Bizonyos információkat (például az IP-címet vagy az eszköz képességeit) arra használunk, hogy biztosítsuk a tartalom vagy a hirdetés technikai kompatibilitását, és elősegítsük a tartalom vagy a hirdetés továbbítását az Ön eszközére.
Ha egy cikkben lévő linkre kattint, akkor általában egy másik oldalra vagy a cikk egy másik részére kerül. Ennek elérése érdekében 1°) a böngészője kérést küld a webhelyhez kapcsolódó szervernek, 2°) a szerver válaszol („itt az a cikk, amelyet kért”), felhasználva az Ön eszköze által küldött kérésben automatikusan szereplő technikai információkat, hogy megfelelően jelenítse meg az Ön által kért cikk részét képező információkat/képeket. Technikailag az ilyen információcsere mindenképpen szükséges a képernyőjén megjelenő tartalom továbbításához.
A jelen nyilatkozatban felsorolt célokkal és szervezetekkel kapcsolatos döntéseit a rendszer digitális jelek (például karakterlánc) formájában menti és teszi elérhetővé ezen szervezetek számára. Erre azért van szükség, hogy mind a szolgáltatás, mind az említett szervezetek figyelemmel lehessenek ezen döntésekre.
Amikor Ön felkeres egy weboldalt, és az felteszi Önnek a kérdést, hogy hozzájárul-e ahhoz, hogy felhasználják a profilját személyre szabott hirdetések megjelenítéséhez, illetve megtagadja-e az ehhez való hozzájárulását, az Ön választását a rendszer elmenti és elérhetővé teszi a hirdetési szolgáltatók részére, így az Ön számára megjelenített hirdetések esetében figyelembe veszik ezt a választást.
A jelen szolgáltatásban Ön által végzett tevékenységgel kapcsolatos információk párosíthatók és kombinálhatók más Önnel kapcsolatos és különböző forrásokból származó információkkal (például egy különálló online szolgáltatásban végzett tevékenységével, egy hűségkártya üzletben történő használatával vagy egy felmérésre adott válaszaival) a jelen közleményben ismertetett célok támogatása érdekében.
A jelen közleményben ismertetett célok támogatása érdekében az Ön eszköze valószínűleg más, Önhöz vagy háztartásához tartozó eszközökkel összekapcsoltnak minősülhet (például azért, mert a telefonján és a számítógépén is ugyanabba a szolgáltatásba van bejelentkezve, vagy mert ugyanazt az internetkapcsolatot használja mindkét eszközön).
Az Ön eszköze az internet elérése során automatikusan elküldött információk (például az Ön internetkapcsolatának IP-címe vagy az Ön által használt böngésző típusa) alapján megkülönböztethető lehet más eszközöktől a jelen közleményben ismertetett célok támogatása érdekében.
Az Ön beleegyezésével az Ön pontos tartózkodási helye (500 méternél kisebb sugarú körön belül) felhasználható a jelen közleményben ismertetett célok támogatására.
Az Ön beleegyezésével az Ön eszközének bizonyos jellemzőit (mint például a telepített betűtípusok vagy bővítmények, a képernyő felbontása) lekérhetik és felhasználhatják annak más eszközöktől való megkülönböztetésére a jelen közleményben ismertetett célok támogatása érdekében.