Autó adás-vétel szabályai - Mit tehet az ember,ha a rejtett hibákat nem mondja az eladó?


monalisa1 # 2012.06.01. 13:53

Mielőbb saját költségen elvégeztetni egy igazságügyi közlekedésmérnöki szakvéleményt., le lesz írva minden baja a kocsinak, és hogy a javítás/helyrehozatal várhatóan mennyibe is kerül majd. Mert ameddig mindezzel nem vagy tisztában, a pénz részbeni visszatérítése dolgában érdemben tárgyalni nem tudsz. (Ha netán per lesz a dologból a szakvélemény hasznos lesz a bíróságon.)

Javaslom addig ne is használjátok az autót.

A saját szakijával történő megreparálástól határozottan határolódj el.

guba" # 2012.06.01. 12:56

Feljelenteni nem, de egypolgári pert esetleg megérhet. Hogy, milyen esélyekkel, ahhoz sokkal jobban kellene ismerni a körülményeket.

zoso6803 # 2012.06.01. 10:16

Újabb infók a szervízből: légzsák és szélvédő is cserélt.

zoso6803 # 2012.06.01. 08:49

Kedves Fórumozók!
A véleményeteket szeretném kérni, mit tehetünk az alábbi esetben.
Húgom egy hete vett egy 2 éves Toyota Yarist, kevés kilométerrel. Az eladó - aki elvileg autókereskedő, de a szerződésen és a forgalmiban csak a neve szerepelt - rákérdezésünk után elmondta, hogy a kocsi jobb oldali karosszériája sérült volt, de nem javították, hanem egy ugyanolyan bontottal pótolták. A kocsival egyéb probléma nem volt. Jó lett volna elvinni a vásárlás előtt szakszervízbe, de most már eső után köpönyeg.
Ugyanis a vásárlás után elvittük a Toyotásokhoz állapotfelmérésre, akik megállapították, hogy az autó balesetveszélyes, a fékcső elhajlott, csepeg a fékfolyadék, a motor el volt mozdítva, alul hiányzanak bizonyos műanyag elemek. Szóval a kocsi jó nagyot csattant valamikor.
Megkerestük az eladót, kértük vissza a péntz, de mindent elhárított. Ha fizet is javítási költséget, csak az ő maszek szervízében. Hát ebből nem nagyon kérnénk.
Persze csak egy gagyi szerződésünk van, még árat sem engedett beleírni.
Tudom, a megegyezés lenne a legjobb, de hát a húgom nem törött autót vett!
Mit gondoltok? Érdemes feljelenteni, ha nem tudunk megegyezni? (A kocsi még mindig szervízben van, a futópadra még fel sem rakták.)
Köszönöm előre is a válaszokat.

guba" # 2012.05.31. 18:55

Interneten keresztül ezt senki sem cáfolni, sem megerősíteni nem fogja neked. De, mint ahogy írtam a hiba mibenlétének a bizonyítása a vevő feladata. Te természetesen vitathatod ezt.

Tudtok arra valami törvényt mondani, hogy hivatkozhassak rá?

A Ptk. hibás teljesítésről rendelkező részében találod a hivatkozásaidat.

sampler # 2012.05.31. 13:25

Atis77
Nem nézték.
De miután a lámpa bejelzett, elvitték egy szerelőhöz, és idézem, amit az ügyvédi levélben írtak:
"Az autót egy helyi szerelő megtekintette, azt mondta, hogy nem vízprobléma, egyéb baja van, ezért szakszervizben időpontot kértek és bevitték az autót."
Kérdem én, ha egy szerelő belenéz a hűtővízbe, nem látja, hogy olaj van benne?

Atis77 # 2012.05.31. 13:14

Mikor kipróbálták megnézték akkor nézték a hűtő vizet ? Egy dizelt tényleg hamar haza lehet vágni.

Atis77 # 2012.05.31. 13:12

Haborex

Például feljelented.

sampler # 2012.05.31. 12:06

Ma megkaptuk a levelet az ügyvédjüktől, hogy peren kívül egyezzünk meg, és kérik, hogy vegyük vissza az autót hibás teljesítés miatt.
Mindenhol azt olvasom, hogy először az autó megjavítását lehet kérni. Tudtok arra valami törvényt mondani, hogy hivatkozhassak rá? És a hengerfej hibán kívül megállapították, hogy a turbó cserére szorul, motorvezérlést be kell állítani, szabályozni, a tengelykapcsoló is cserére szorul, stb. Kérhetik, hogy ezeket is megjavítsuk, van rájuk szavatosság? vagy ezek egy 8 éves 270ezer km-t futott autó használatából erednek? Pár napunk van, hogy válaszoljunk.

Haborex # 2012.05.31. 10:43

Tisztel Fórumozók!

Segítsetek!Vettem egy autót kereskedőtől.Neten néztük ki a párommal,felhívtuk,megegyeztünk.Mivel hétvége volt, egy parkolóban történt az adásvétel, gyorsan, sietve.A papírokat csak a kp. átadása után kaptuk meg, az eladó autóba szállt, elhajtott.Itthon derült ki, hogy néhány adat nem stimmel a hirdetéshez képest!Az évjárat/öregebb/, köbcenti/nagyobb/, a műszaki érvényessége, az autó állapota,sőt még üzembentartóit se kaptunk/ebben egyeztünk meg!/, csak valami megbízási szerződést!Volt néhány telefonom a kereskedő felé, először ígérgetett, később elhajtott a fenébe, csináljak az autóval amit akarok!
Mit csinálhatok?

Atis77 # 2012.05.31. 05:44

Szerintem a tömítés állapotából lehet valamit következtetni. Az tény ha megforr a víz akkor hajlamos átégni. Ismerősöm is úgy járt hogy megforralta vizet, és azonnal tönkre ment a tömítés.

sampler # 2012.05.30. 20:03

Atis77
Az adásvételiben a kmóra állást kéri, így azt írtuk be, nem a valós futásteljesítményt. Ez talán nem lehet gond. A vevő nem is tagadja, hogy tudja.

wers
Szerinted a szakértő meg tudja állapítani, hogy a hengerfej mikor ment tönkre?
Mi is a megegyezésre törekszünk, de nem akarnak hallani a javításról. Visszavásárolni meg nem akarjuk, az árának a nagy részét építőanyagra el is költöttük, ugyanis ezért volt szükséges eladni az autót.

wers # 2012.05.30. 12:47

gyanítom, hosszú pereskedés lesz a vége, szakértővel meg kellene állapítani, hogy ők vezették-e úgy a kocsit, hogy meghibásodott, vagy ez nálatok is előjött volna-e, ha nem adjátok el.

Jobb lenne megegyezni velük. Ők a valós km ismeretében vették meg, ezért te adtál kedvezményt.

Atis77 # 2012.05.30. 12:20

Ha a te adás-vételidben nincs km óra állás akkor okirat hamisítás is történhetett, mivel benne kell lennie az óra állásnak, másképp nem fogadják már el az adásvételit az okmányirodában.

sampler # 2012.05.30. 05:40

Köszönöm szépen a válaszod!
A hűtővíz lámpa másnap reggel jelzett be.
Arról, hogy tudtak a kilóméter óra állásáról, tanuk vannak, mert az autót hitelre vették, és a hitelt intéző kereskedőnek egyből elmondták. Sajnos az adásvételibe nem az került.
Követelheti rajtam, hogy a szakszervizben javíttassam meg? Persze ott a legdrágább minden.
És mi van a többi hibával?
Vissza kell-e vennem az autót, ha ő azt akarja, és nem akar hibajavíttatást?
Válaszod előre is köszönöm!

guba" # 2012.05.30. 05:12

Nem ártott volna az adásvételi szerződésen a valós km állást rögzíteni. Első körben a vevő kijavítást kérhet, ha a hengerfejtömítés problémát olyan hibának tekintjük, amely már az adásvételkor megvolt. Ha a hűtővíz kontrollámpája már hazafele bejelzett, akkor vélhetően már akkor is megvolt. E körben a bizonyítás a vevőt terheli.

sampler # 2012.05.29. 20:33

Tisztelt Fórumozók!
Kicsit hosszú leszek, aki tud, legyen szíves, segítsen.
2,5 héttel ezelőtt eladtam az autómat. A vásárló, mikor felhívott telefonon, közölte, hogy nem akar a vásárlás előtt eljönni megnézni az autót 100 km-ről, mindent telefonon beszéltünk meg. Az autót 1 980 ezer Ft-ért árultam, a telefonban mindjárt lealkudott közel 200ezer Ft-ot, plusz az átíratás felét. Elkérte az autó rendszámát, alvázszámát. Foglalót is akart utalni, de mondtam neki, hogy addig nem fogadok el pénzt, míg az autót nem látja, és ki nem próbálja. Abban maradtunk, hogy másnap jön a kocsiért. Kb. egy óra múlva hívott, hogy baj van, leinformálta az autót szakszervizben, és azt mondta, hogy lényegesen több kilométer van benne, mert az utolsó bejegyzés 268ezer km-nél volt, még azelőtt, pár héttel, mint mikor megvettük az autót. Ezen meg is lepődtünk, nem tudtunk róla, és nem is látszik rajta, hogy ennyi van benne. Mikor megvettük, 108ezer kmrel árulták, kb. 16 ezret hajtottunk bele azóta. Amikor kinéztük ezt az autót, le szerettük volna informálni, de a szakszerviz, ahol érdeklődtünk, elutasította kérelmünket, azzal az indokkal, hogy ez törvénybe ütközik.
A vásárló annak ellenére, hogy megtudta, mennyi kilométer van benne, mégis meg kívánta venni, azonban az árából további 100ezer Ft-ot lealkudott, mondván, hogy ha valami gond lesz az autóval, mert ugye sok benne a kilométer, neki belefér a javítás. Kb. 330 ezer km futásra 1,7 millió jött ki taxértékre, így annyira alkudta le az árát. Másnap eljöttek, mire ideért, a hitelelbírálás is megvolt. Pár perc alatt megnézték az autót, elmentek egy gyors próbakörre, nekik ennyi elég volt, nagyon tetszett az autó. Azon a napon nem volt okmányiroda, a forgalmi másolatával mentek haza. Másnap külföldre készültek, és úgy beszéltük meg, hogy reggel az autó átírása után a férjem elviszi félútig az új forgalmi engedélyt. A férjem hívta a vásárlót reggel, hogy menne az új forgalmival, de a vevő mondta, hogy reggel a hűtővíz visszajelző bejelzett a műszerfalon, a férjem javasolta, hogy nézze meg a hűtőfolyadék szintjét, vagy ha eljönnek félútig, megnézik együtt. Ekkor a vásárló mondta, hogy már nem akar eljönni félútig sem, küldjük el postán, mégsem mennek külföldre, mert ez miatt nem mernek elindulni az autóval. De azt is közölte, hogy „nem akarom ám visszavinni az autót, olyan jól megy, hogy az Audikat úgy lenyomkodtam vele, mint a sz..t.” Most szombatig nem jelentkeztek. Akkor hívott telefonon, hogy nagy baj van, elvitte az autót szakszervizbe, azt mondták neki, hogy a hűtőfolyadékba olaj van, büdös a hűtőfolyadék, kuplungos, lendkerekes az autó, turbó problémája is van, sokszor be sem indul, és hogy dől belőle az olaj minden honnét, pedig mikor megvette állítása szerint por száraz volt a motorja. Kb. 500 km-t ment az autóval. A javítására 1 millió Ft-ot mondtak. Közben megvizsgáltatta egy független szakértővel, aki közúti forgalomban közlekedésre alkalmatlannak tartotta az autót. Ez minket nagyon kellemetlenül érintett, 3 éven keresztül volt nálunk az autó, második autóként használtuk és semmi problémánk nem volt vele. A férjem elment hozzájuk 100 km-re megnézni az autót, valóban a hűtőfolyadék tartályban volt olaj, ez valószínű hengerfej problémára utal, de azon kívül az autó tökéletesen működött és nem dőlt belőle az olaj. A szívócsonknál volt kevés olajsár. Burkoltan közölte, hogy az adásvételt csináljuk vissza, mert ez csak egy kicsit fog nekünk fájni, de ha perre vinnék a dolgot, biztos hogy ők fogják megnyerni, és a gatyánkat is rá fogjuk fizetni. Mielőtt a férjem elindult a vevőhöz, megkérdezett egy autószerelőt, aki mondta, hogy a hűtővízben az olajjal tünettel valószínű hengerfejes az autó. De azt is mondta, hogy a 2,0 PDTDI 16V motorral csínján kell bánni, mert 3-4 hidegen való erőteljes gyorsítással hengerfejessé lehet tenni. Annak ellenére, hogy nem hisszük, hogy mi tehetünk róla, hogy az autó így járt, felajánlottuk, hogy segítünk a hengerfej javításban, de a többi általuk vélt hibát nem vagyunk hajlandóak megjavítani. Ezeket a hibákat, mikor a férjem kipróbálta az autót náluk, nem lehetett érezni akkor sem, az autó ugyanúgy viselkedik, mint a férjem 59ezer km-es ugyanilyen autója. A vevők a javíttatásról hallani sem akarnak, az autót vissza akarják vetetni. Pedig a valós kilómétert előbb tudta meg (jogtalanul), mint mi, és ezért is alkudott még az árából, mert egy ennyit futott autónál több a hibalehetőség.
Ha valaki tud, segítsen, hogy mit tehetünk ebben a helyzetben, milyen jogaink vannak? Köszönöm!

guba" # 2012.05.29. 18:27

Van. Írjátok bele a szerződésbe, hogy azért ilyen alacsony az ár, mert a vevő szavatossági igényeket nem támaszthat. Bár 150 ezer forintos kocsinál e nélkül sem nagyon támaszthatna.

hobbit # 2012.05.27. 17:25

Tisztelt Fórumozók!

Szeretném eladni kocsim, amiről mindent általam ismert hibáját elmondom a vevőnek. Láthatót, rejtettet egyaránt. Viszont szeretném, ha lenne a szerződésben egy olyan rész, ami a további szavatosságot úgymond kizárná. Ára alatt adnám el a kocsit, most olyan 150 körül mennek ezek a kocsik, én maximum a felét kérném el. Van erre valami jogszerű lehetőségem?

Tisztelettel NagyZ

guba" # 2012.05.17. 04:31

A gyártó meg tudja mondani esetleg az alvázszám alapján, hogy ezzel a motorral készült-e a kocsi.
Ha nem, önmagában a motorcsere ténye azért még nem feltétlenül ad alapot egy szavatossági igényhez.
Tudni kellene, hogy mitől ment tönkre teljesen az a motor, ez műszaki szakértői kérdés.

Apos # 2012.05.16. 19:45

Tisztelt Uram/Hölgyem!

A következő problémámmal fordulok önhöz. Vásároltam egy autót kereskedőtől, melynek a motorja teljesen tönkrement. Kicsit nyomoztam az autóval kapcsolatban, mivel számomra elképzelhetetlen, hogy egy 2008-as gépkocsi motorja teljesen tönkremegy. Birtokomba jutott egy német adásvételi, melyen látható, hogy 111.000 km-el adta el egy német kereskedés egy magyar magánszemélynek. Az autót én 48000km-el vettem, ekkor azt hittem "visszapörgették" a km órát. Ám most jön a csavar, mivel birtokomba jutott egy német bizonylat is melyen az autó motorkódja ki van *-va. Szeretném kideríteni az autó és a benne lévő motor pontos múltját, szeretném megkérdezni, hogy mi ennek a módja? Élhetek-e kártérítési igénnyel az eladó felé?

Kérésre el tudok juttatni minden meglévő dokumentumot az autóról.

Üdvözlettel

Apos # 2012.05.16. 19:45

Tisztelt Uram/Hölgyem!

A következő problémámmal fordulok önhöz. Vásároltam egy autót kereskedőtől, melynek a motorja teljesen tönkrement. Kicsit nyomoztam az autóval kapcsolatban, mivel számomra elképzelhetetlen, hogy egy 2008-as gépkocsi motorja teljesen tönkremegy. Birtokomba jutott egy német adásvételi, melyen látható, hogy 111.000 km-el adta el egy német kereskedés egy magyar magánszemélynek. Az autót én 48000km-el vettem, ekkor azt hittem "visszapörgették" a km órát. Ám most jön a csavar, mivel birtokomba jutott egy német bizonylat is melyen az autó motorkódja ki van *-va. Szeretném kideríteni az autó és a benne lévő motor pontos múltját, szeretném megkérdezni, hogy mi ennek a módja? Élhetek-e kártérítési igénnyel az eladó felé?

Kérésre el tudok juttatni minden meglévő dokumentumot az autóról.

Üdvözlettel

guba" # 2012.05.15. 16:16

... nem tudtam fiatal autót venni.

Minél kevésbé törekszel a pontos fogalmazásra, annál kevésbé tudok használható választ adni. Nem mindegy, hogy mennyire öreg és mennyire rozsdás a kocsi. Ezzel együtt 15 év feletti kocsiknál már nem nagyon lehet átrozsdásodás alapján szavatossági igényt támasztani, persze ismerni kellene azért a szerződés konkrét feltételeit.

pecze21 # 2012.05.11. 14:51

Tiszteletem.

Segítséget szeretnék kérni jogi ügyben, mert sajnos én nem tudom hogy működnek ezek a dolgok.
Még nem teljesen egy éve(kb.10hónapja) vásároltam egy Deawoo Nexia személyeutót, mert a munkába járáshoz szükségessé vált.Mivel nem rég óta dolgozom biztos helyen, nem tudtam fiatal autót venni.
A jármű vásárláskor kívülről normálisnak nézett ki, persze kisebb esztétikai hibái voltak.Azóta persze kellett költeni rá apránként kisebb összegeket, mert öreg autóra persze hogy kell, ezzel nincs is gond.

De nemrégiben feltűnt, hogy a kerékíveknél és a küszöböknél a festék alól átüt a rozsda.Mivel meg akartam előzni a nagyobb bajt nekiálltam lecsiszolni, hogy majd kijavítom.
A szomorú meglepetés ekkor ért.Sajnos az előző tulaj szándékosan elrejtette az autónak azt a nagyon komoly hibáját, hogy erőteljesen szét van rohadva a küszöb.
Helyenként tenyér hosszúságú kirohadások vannak.Több cm gitt alá rejtve.

Elvittem karosszírai lakatoshoz és azt mondta hogy érdemlegesen csak úgy tudja javítani, ha a teljes korrudált rész kivágja és újat tesz a helyére.
Csak a két sárvédőív javítással és festéssel kb.80.000Ft-ba kerülne+ a két küszöb ami megintcsak nem kis összeg.Tehát 100.000Ft felett lenne ez az összeg.

Az autót kereskedőnél vettem, ahol erről a hibáról nem tájékoztattak.(valaki szádékosan el is rejtette).
A kereskedő be is számol régi autókat, lehet ő nem is tudott róla nem tudom.
Az autóm 300.000Ft-ba került+ ugye az átírás stb.
Az árból vásárlásnál próbáltam alkudni, de jó állapotra hivatkozva nem engedtek egy ft-ot sem.

Sajnos ennyi pénzt nem tudok ráfordítani az autóra és nem is biztos hogy érdemes lenne.
Műszakiztatni így viszont javítás nélkül nem is lehetne már, ami érthető is, mert nem biztonságos.

Tudok ezzel kb. 10 hónap elteltével kezdeni valamit?
Köszönöm!

guba" # 2012.04.20. 07:06

Mit tehetek ilyenkor ki téríti meg a javítást? A kereskedő vagy az előző tulaj?

Ha a kereskedő adta el akár tulajdonosként, akár bizományosként, akkor vele szemben lehet igényed. Ha azonban a kocsi életkora, elhasználtsági foka és a vételára alapján erre lehetett, vagy kellett számítanod, akkor ezt a költséget te viseled.