Autó adás-vétel szabályai - Mit tehet az ember,ha a rejtett hibákat nem mondja az eladó?


Insignia1978 # 2014.01.11. 05:28

Tisztelt Dr Guba

Nem biztos hogy egyedi a szituációm amit most leírok de mégis próbálok tanácsot kérni öntől mi tévő legyek.
2013.10.29.én le foglalóztam az autót és
2013 november 6.án voltam átvenni az Olaszországból kereskedő által behozott Opel Insignia 2010-es 2.0cdti Ecoflex 3.7 m ft értékű autót.Mivel külföldön dolgozom(Hollandia) így útnak is vágtunk ment minden simán használtam az autót 5 e km kb.
Majd 12.24.én reggel ünnepekre bepakolva az autóba az autó Németországban megállt.Szerencsére mindenféle személyi sérülés nélkül egyszerűen leállt a motor és félre tudtam húzodni, segítséget hívtam nem kevés összegért elvittek a legközelebbi Opel szervízhez ami természetesen az ünnepi nyitvatartásra tekintettel zárva volt.
A következő lépés segitőkész kútkezelők a szerviz mellett
ajánlották hogy esetleg béreljünk autót és menjünk tovább azzal hagyjuk ott az autó kulcsát és majd 12.27.én pénteken odaadják a szervizeseknek nekem csak fel kell hívjam a szervizt és lebeszélem velük mi a probléma.Útnak is indultunk a bérautóval.Ez így is volt azt mondták a német Opel szervízben motor cserére tippelnek.Akkor még nem hittem nekik.Kerestem szállítót aki hazahozta az autót nem kis pénzért 1200 kmről.És sajnos igazuk lett a németeknek.Itthon szét lett szervizben szedve a motorja az autónak és kiderült hozzá volt már nyúlva a motorhoz javítva volt és a szerviz elmondása szerint nem szakszerűen.Hozzáteszem megvétel előtt leinformáltam az autót a szervizkönyvbe bevezetett minden dolog benne volt az opel rendszerébe itthon, a motorjavításáról sehol nem volt semmi.Konkrétan a kettes hengernél a főtengely csapágya eltünt a motorban és szét ment az olaj rendszerben mindenfele a turbo is megszorult.A szervíz azt mondja komplett motor és turbo cserére szorul a gépjármű.
A kérdésem az lenne hogy milyen anyagi felelősség terheli a kereskedőt ilyen esetben?
Én szeretném visszakérni a vételárat és nem szeretném ezt az autot látni többet, ha lehet akkor még az auto hazaszállítási díjait is.

Válaszát előre is köszönöm

Üdvözlettel Pap Lénárd

Vasember82 # 2014.01.03. 15:54

Becsaptak?!
Tegnap vásároltam hivatalosan adásvételivel használt gépjárművet, egy magánszemélytől Szigetszentmiklósról. Ma mentem volna átíratni az autót a Egri területileg illetékes okmányirodába. Ott közölték, hogy nem írható át, mivel terhelve van. Konkrétumot nem mondtak, mert állítólag nem mondhatnak. Azt javasolták, hogy keressem fel az eladót. Az eladó azt mondta, hogy kb. 60.000 Ft. parkolási bírság van rajta, amit "elfelejtett+
" közölni velem, az autó eladásának pillanatában. Viszont ígéretet tett, hogy rövid időn belül elintézi/lerendezi. Kérdésem a következőek lennének:
Mit tehetek, ha ez mégsem történik meg, illetve, Ő lejelentheti-e így is a gépjárműve eladását, az ottani okmányirodában (Azaz kell-e fizetnem késedelmes átírási bírságot)? Valamilyen kényszerátírásra van-e lehetőségem, ha Ő nem rendezi a parkolási csekkjeit? Válaszait előre is köszönöm!

hanyeczt # 2013.12.30. 07:27

Tisztelt Cím!

Használt autó vásárlással kapcsolatban lenne kérdésem.
Miután megvásároltuk az autót, elvittük az általunk ismert szervízbe, hogy átnézessük. Ebben a szervízben műszaki vizsgáztatás is folyik. Az autót egy héttel az eladás időpontja előtt a régi tulajdonos leműszakiztatta. A szervízben viszont olyan hibákat észleltek az autón, melyekkel az egyáltalán nem mehetett volna át műszaki vizsgán. Az autó 800.000,-Ft-ba került, javításra eddig 400.000,-Ft-ot költöttünk. A kérdésem az lenne, hogy érvényesíthető-e ebben az esetben valamilyen kárigény a régi tulajdonossal kapcsolatban,mivel az autó a régi állapotában át sem mehetett volna a műszaki vizsgán.
Válaszukat előre is köszönöm, üdvözlettel: Tünde

guba" # 2013.12.28. 16:32

Tisztelt Serlok2!

Esetleg tehettek volna. Most már valószínűleg nem. A polgári perben ugyanis bizonyítani kell. Jelen esetben maga a jogosult tette lehetetlenné a bizonyítást azzal, hogy addig várt az igénye érvényesítésével, ameddig a szerződéskötéskor fennálló helyzet rekonstruálása már nem lehetséges.

serlok2 # 2013.12.26. 10:39

Tisztelt Ügyvéd úr
Kérdésem az volna hogy vásároltam áprilisban egy autót öcsémnek amivel összesen annyit mentünk amennyit a kereskedő és a szerelő között megtettünk. Mert gondoltam legyen első a vezérmű szíj cseréje a szerelő beállt a műhelybe és eközben kiszakadt a váltóból egy darab a kiló méter spirállal együtt. A spirál vége teljesen le volt darálva. Folyt az olaj a hengeren ezt láttuk is de erre csak most lett öcséméknek pénze hogy ezeket rendbe hozassa És a másik váltó beszerelésére is. Ők Németországban dolgoznak és kb. fél évente tudnak haza jönni. az autó 330 000 ft-ba került. További most észrevett hibája: levette a szerelő a hengerfejet és a tömítés (fbs) ragasztóval volt visszatéve a hengerfejtömítés és a ragasztó belefolyt a vízjáratok is.
Rendkívül gány barkács munkával lett összerakva. És erről természetesen ő nem tájékoztatott.
Tehetünk e bármit még a kereskedő ellen? 330000 volt az autó de már most kb. 600000 nál tart és a szerelő azt mondta hogy ha kész is lesz messze ne vigyük.

guba" # 2013.12.19. 14:26

Ebből a tényvázlatból éppen az hiányzik, ami alapján a hibás teljesítés megítélhető lenne.
Murphy törvénykönyve szerint, ami elromolhat, az el is fog romlani. A kérdés tehát csak a nap és az óra.
Persze, ha a kocsi három éves és 60 ezer km van benne, akkor lehet alapos a követelés.

v8tommy # 2013.12.18. 17:04

Kedves guba"!

Átlapoztam kicsit a fórumot, így már tudom, hogy hibás teljesítés címen lehet kártérítési igényt benyújtani, de szeretnék tájékozott lenni, pontosan milyen paragrafusra hivatkozzak?

Az én történetem a következő:
Megvettem a tulajdonos banktól édesapám volt céges autóját. A leadás előtt közvetlenül volt 20ezres szervízen, kötelezők + EGR szelep cserélve, azon kívül minden tuti. 1800 km ment még bele a leadásig (jegyzőkönyv készült róla, ebben csak külsérelmi nyomok vannak felsorolva a hibalistán, illetve hogy leállításkor ránt, de ez az 1.8TDCi Focus új kora óta így állt le), ezután 3 hét állás a Duna Autó telephelyén; az igazságügyi szakértő belőtte az árát, majd jelentkeztem rá. Két héttel később elhoztam az autót trélen (ki volt vonva ideiglenesen a leadást követően), majd állt még egy kerek hetet, míg ma végre el tudtam intézni az átírást és a forgalomba helyezést.
Az első úton két hiba is jelentkezett: motorhiba, majd a motor érezhető nyomatékvesztése + ABS/ASR hiba, miután a jeges úton egy fékezésnél nem kapcsolt be az ABS. Ezután rögtön elvittem abba a márkaszervízbe, ahova édesapám hordta 5 évig: valószínűsíthető bebikázás miatt tárolt egy sor hibaüzenetet, az ABS/ASR is egy ilyennek bizonyult, miután törölték és működött. A motorhiba viszont megmaradt, a hibakód-olvasó szerint turbo! Hogy pontosan melyik része, holnap derül ki, de az biztos, hogy valami szétment benne.

Ezzel kapcsolatban szeretnék majd kártérítést kérni az eladó Banktól, remélem jogosan.

Köszönettel:
Tamás

guba" # 2013.12.08. 07:59

Jótállás nem terheli, hibás teljesítésre hivatkozással lehet fellépni ellene főszabály szerint hat hónapon belül. Ha a hiba a jellegénél vagy a dolog természeténél fogva hat hónapon belül belül nem volt felismerhető, a szavatossági jogok érvényesítésének határideje tartós használatra rendelt dolog esetében a teljesítés időpontjától számított három év.

zoltán36 # 2013.12.06. 15:49

Tisztelt ügyvéd úr!
Arról szeretnék érdeklődni,hogy vettem egy kisteherautót magánszemélytől,és az esetleg felmerülő rejtett hibákért meddig terheli az eladót a garancia?

guba" # 2013.12.05. 17:15

Semmit nem kell tennie.

NA-66 # 2013.12.02. 18:49

Tisztelt Ügyvéd Úr !
November 27-én eladtam egy 2007 Toyotát.A vevő kettő nap után felhívott ,hogy ki kell cserélni az injektorokat.Kértem ,hogy menjünk el a Toyota szervizbe ahol eddig( 2007 óta) szervizelve volt az autó ,hogy nézzék meg.A szervizben nem találtak semmi hibát de ha pontos mérési adatot akarunk akkor adnak időpontot.Erre a vevő azt mondta az autó állandó használatban van és nem ér rá,különben sem hisz a szervizeknek.Alig pár óra múlva felhívott ,hogy a saját szervizes(gondolom valami sufni szerviz) ismerőse szétszedte az autót két napig ugyan nem tud közlekedni vele de majd felhív mennyibe került a javítás.Nem tudom mit tegyek.Az autó 150 000 nagy szerviz után 156 000 kilométerrel lett eladva.
Mit tehetek?
Tisztelettel:NAttila

ius latratus # 2013.11.27. 15:17

Nem annyira rejtett hiba, de talán jó ide is.
Hogyan lehetséges az, hogy a gyártási év 2010, de a motorkód alapján a gépjárművet csak 2008-ig gyártották? Eredetvizsga rendben, okmányirodai ügyintézés rendben. Hülye vagyok?

guba" # 2013.11.26. 17:28

A kereskedővel szemben fel lehet lépni szavatossági alapon, és mivel itt fogyasztási szerződésről van vélhetőleg szó, ezért a jótállással lényegében megegyező feltételekkel lehet igényt érvényesíteni.
A hiba mibenléte persze lényeges körülmény.
Azt javaslom, hogy keressen fel egy ügyvédet, mert ezt már nem lehet internetes fórumokon szerzett tanácsokkal kezelni.

BT0516 # 2013.11.26. 06:11

Tisztelt Ügyvéd Úr,

2013 szeptemberben vásároltam egy alig több mint egy éves autót. Az autót garanciával és szervizkönyvel árulták, sajnos nem gondoltam hogy be fognak csapni így ezek (szervizkönyv, garancia könyv) a szerződésbe nem kerültek bele, a kereskedő folyamatosan hitegetett hogy majd küldi a szerviz és az autó átadásnál ezeket a papírokat átadja, ez akkor sem történt meg. Ezek után még hitegetett néhány hétig az én megkeresésem után. Az autónak nagyobb problémái jönnek elő, a legnagyobb egy kb 400.000 HUF-os tétel, amit ilyen idős autó esetén garanciálisan javítanának normál esetben, de kiderült hogy az autót sosem vitték szervizbe, így a garancia sem él. A kereskedő azóta leteszi a telefon a megkeresésekor arra hivatkozva, hogy nem ér rá. Korábban szóban említette szóban, amikor a hibát jeleztem neki hogy "meg tudunk egyezni". Azóta többször próbálkoztam telefonon, írásban. A panaszomat írásban is megtette kártérítési igényemet benyújtva. Mit lehet tenni ilyen ebben az esetben? Mit javasolna?

Köszönöm gyors segítségét.

athys78 # 2013.11.18. 18:32

Tisztelt Ügyvéd Úr!
11.09-én eladtam egy diesel opel omega autot,én 20000 km-t mentem vele nem ette a vizet és nem is forralta,a vevö felhivott 11.17-én hogy az auto hengerfejes mert fujja a vizet a kiegyenlitö tartályon és forralja is,amikor az adásvétel történt kipronáltuk városban is és autopályán is nagyobb sebességnél,mondanom sem kell tökéletes volt nem ette a vizet megnézte a tartályt és nem forrt holott a motor üzem meleg volt,tetszett neki és hazavitte tölem 100 km-re lakik hazaértek gond nélkül nem történt semmi baj mert nem hivott fel.Csak tegnap hogy ö megtett 700 km-t az autoval és hengerfejes lett,volt szerelönél és azt mondta neki hogy az auto honapok ota ilyen.Én németorszégba jértam vele gond nélkül.Az én szerelöm azt mondta hogy egy diesel motornal az is gondot okozhat ha hidegen jol meghajtják,és ezt ö is megtehette a 700 km alatt.Szeretné ha kifizetném a javittatását,amire én nem vagyok hajlandó mivel nálam jó volt az autó és szerintem ö tette tönkre a 700 km alatt.Segitsen most kinek van igaza.
Elöre is köszönöm.Attila

barinkacs@gmail.com # 2013.11.13. 13:52

Üdvözlöm,

Problémám a következő lenne. Másfél hete vettem egy Mini One típusú autót. Gyári fényezésűnek adta a magánszemély akitől vettem.
Azóta kiderült (megmérettem), hogy a balos ajtó fényezett, és számomra rejtett hibák is kijöttek.
Az autónál elmegy néha a szervó, furcsa zizegő hang hallatszik leállítás után is ( 1 óra múlva is). Plusz arról is elfelejtettek nyilatkozni, hogy 2 hangszóró is cserére szorul, mivel recseg és a világításkapcsoló sem működik tökéletesen, 10-ből egyszer nem kapcsolja le a világítást.
Mit tehetek? Jogi útra tudom vinni a hibákat? Vigyem el szakszervizbe és ott kérjek árajánlatot a javításra?

Előre is köszönöm a választ.
Csaba

Atis77 # 2013.11.12. 00:29

opelcorsa

lehet a szerelőd le akar húzni a szelepszár szimeringhez nem kell fúrni a blokkot mert azok a hengerfejben vannak. jól megy a kocsi? mert ha igen akkor lehet tényleg megúszható azok cseréjével. ha gyenge erőtlen akkor a gyűrűk kopottak de akkor is megúszható gyűrűzéssel, és olyankor a csapágyakat sem szabad kispórolni. kérdezz meg másik szerelőt. (amúgy a motorcsere manapság tényleg olcsóbb csak a papír munkával van némi ügyintézés.

guba" # 2013.11.08. 19:30

A műszakija e hó 14.-én jár le, tegnap elvitte a szerelő műszakira ahol nem ment át, mert olyan rejtett hibákat találtak amit még a szerelő sem vett észre, valószínű nagyon össze volt törve az autó és nem lettek a hegesztések rendesen megcsinálva.

Valószínű.Mi az, hogy valószínű? Meg a szerelő sem vette észre, annyira rejtett. Ez vicc!Ezt a szerelő mondta, aki arra sem volt képes, hogy sikeresen teljesítsen egy műszaki vizsgát? (ami egyébként még siker esetén is nagyon keveset mond a kocsi valós műszaki állapotáról)
Hát, erre így biztosan nem lehet igényt alapítani.
Keress egy hozzáértő szerelőt és utána gyere vissza!

opelcorsa # 2013.11.08. 15:37

Sziasztok!!
Segitsegre lenne szuksegem!!Juniusban vettem egy autot,az adasvetelire azt irtuk,hogy szelepszar szimering cserere lenne szukseg es vezermulanc csere is esedekes.(nagyon eszi az olajat)Csak most,5 honap elteltevel vittem a szerelohoz,aki azt mondta,el van kopva a hengerfej(tehat furni kene a motort,de olcsobb, ha kicsereljuk).Beszeltem a volt tulajjal,aki nem ismeri el rejett hiba-kent,es nem hajlando segiteni,mivel ezt szerinte szakerto nem tudja bizonyitani.En 6600 km-t mentem az autoval, lehetseges hogy az en kezem alatt kopott el?Ha pert szeretnek inditani,megis hol kell kezdenem?Koszi a valaszokat!!

veresmanci # 2013.11.07. 16:42

Segítséget szeretnék!
2013 júniusában vettünk egy 1997-es évjáratú Audi A6 kombi autót kereskedőtől 820.000.-ért ami nekünk nagyon nagy összeg, évekig takarékoskodtunk, hogy meglegyen.
Nyilvánvaló, hogy nem vártuk, hogy az autó hibátlan legyen, ott nem volt lehetőség jobban átnézni.
A figyelmünket semmiféle hibára nem hívták fel.
Féket, kormányművet, ablaktörlő lapátokat, gumit, stb.-t cseréltünk az autón, de hát bele is kalkuláltuk, hogy egy ilyen idős autóra valamennyit költeni kell.
A műszakija e hó 14.-én jár le, tegnap elvitte a szerelő műszakira ahol nem ment át, mert olyan rejtett hibákat találtak amit még a szerelő sem vett észre, valószínű nagyon össze volt törve az autó és nem lettek a hegesztések rendesen megcsinálva. Mivel 1 év szavatosság jár használt autóra is a férjem ma felkereste a kereskedőt, hogy a rejtett hibával felmerülő költségeket térítse meg, amire ő nem hajlandó.
Semmiféle segítséget nem nyújt, még felajánlottak neki 10000 Ft-ot, hogy írjön alá egy papírt, hogy többet nem megy oda semmiféle problémával, amit a férjem természetesen nem fogadott el.
Kérdem, mit lehet ilyenkor tenni? Az időben, pénzben mennyibe fog kerülni, egyáltalán van értelme?
Ja és még adó csalók is, mert a 820.000.-Ft-os autóra csak 550.000Ft-os számlát állítottak ki.

guba" # 2013.10.23. 10:06

lalao!Ha az a hibajelenség, hogy a motor eszi az olajat, majd a szerelő anélkül szereli le a hengerfejet, hogy megmérné az emissziót, a kompressziót és a nyomásveszteséget, akkor az olyan szinten nem ért ahhoz, amivel foglalkozik, hogy teljesen mindegy, mit mondott Önnek.

guba" # 2013.10.23. 09:51

eladó 75! Az a hiba, amiről a vevőt tájékoztatta, vagy egyébként is nyilvánvaló, az nem lehet rejtett hiba. Más kérdés, hogy nem csak elmondani érdemes a hibákat, hanem írásban rögzíteni a szerződésben.

125ccroli # 2013.10.21. 20:59

Tisztelt Jogi Fórum!

Szeptemberben vettem egy 2003-mas évjáratú Suzuki Swift-et. A kereskedőnél akitől vettük az autót nem lehetett kipróbálni valamint aknára se tudnunk állni így rengeteg hibával megvettem, amit már megbántam. Az autót hitelre vettem. Amióta nálam van cserélnem kellett rajta a jobb első lengőkart valamint kicseréltem a központi zárat aminek elvileg lenni kellett volna benne. Az autó szerelő aki látta mondta hogy nem lett volna szabad megvenni az autót. Eddig körül belül 50 ezret költöttem rá de még a negyede sincs kész. Az autó karambolos volt, de ezt is csak akkor mondta el a kereskedő amikor már a hitel és az egyéb papírok alá voltak írva. Lehet-e tenni valamit? Valamint érdemes-e megpróbálni lépni bármit is? Már azzal is beérném, hogy a javítások árát kifizeti. Lehetséges ez vagy ilyenről ne is álmodjak? Az autót esetleg vissza lehet-e vinni neki és a hitelt át adni neki? Lehet-e bármilyen lépést is tenni még ebben az esetben? Válaszukat előre is köszönöm!

lalao # 2013.10.19. 15:10

Szép Napot!

Szeretném megkérdezni, vásároltam egy szgk-t 192000 km óraállással és mikor a motort szétszedtük szelepszár szimeringezés végett, kiderült, hogy szó szerint lötyögtek benne a dugattyúk. A szerelőm véleménye, kb. 500-600 ezer km van a motorban. Erről semmit nem mondott az eladó, a kocsi túlzott motorolaj fogyasztásával kapcsolatban annyit mondott, ez tipusra jellemző, ezt elfogadtam ( Passat 2.0 16V ). A dugók végett zabálja az olajat a kocsi, mi szelepszár szimmeringre gondoltunk a km óra állás végett is. 10 évig volt nála a kocsi, elmondása szerint nagyon kímélve és gondozva volt mindig. Kívülről valóban gyönyörű! 335000 ft-ért vettem a kocsit, már 650000-ben van és még a dugókhoz hozzá sem nyúltam. Ez rejtett hiba???? Mármint a motor valós futásának eltitkolása... Milyen paragrafusba lehet a rejtett hibás gk. eladást sorolni? Csalás?
Megtisztelő válaszokat mielőbb várom, mert feljelentésben gondolkodom.

eladó75 # 2013.10.19. 11:53

Tisztelt cím.
Olyan problémám lenne, hogy eladtam egy 23 éves Trabant autót, az eladáskor tájékoztattam a vevőt, hogy ez egy 23 éves autó, csodát nem kell várni tőle, elmondtam neki, hogy milyen alkatrészek voltak cserélve az autón, és hogy két hete frissen vizsgázott az autó. Elmondtam neki azt is, hogy az autó vízcsövei cserélve lettetek, a hűtő felső csövénél a kicserélt csőnél lévő csonknál körbe lett kenve tömítőanyaggal, mivel ez egy 23 éves autó,és a hűtője is régi. Akkor nem folyt a hűtővíz a csőnél. Sokáig jártam az autóval,és semmilyen vízfolyást nem tapasztaltam, nem volt az autó alatt soha vízfolt. A mai napon mikor megvásárolta az autót megnézte a motorteret, látta a hűtőt meg mindent. Beindítottuk, elmentünk egy próba körre, a hűtő nem folyt. Megtetszett az autó meg is vásárolták.Az adás vételi szerződésen az 1. pontnál le van írva, hogy "az eladó a vevő műszaki állapotáról ,(esetleges) sérüléseiről részletesen tájékoztatta, aki ezt tudomásul vette. Ehhez a rovathoz egyéb megjegyzést nem írtunk. Az adás vétel, 09 óra 10 perckor megköttetett. At autót elvitték, majdan 11 óra 53 perckor telefonált az egyébként elmondása alapján jogász úriember, hogy a házától 500 M-re az autó hűtője szétment a felső vízvezetéknél, és elfolyt a víz. Elmondása alapján ez rejtett hiba, és ezért én vagyok a felelős, ezért a javítási költség visszajár a vételárból. Én elmondtam neki, hogy nem vagyok felelős a hibáért ezért nem fizetek, mert mikor kipróbálta, valamint előtte mikor közlekedtem vele, nem folyt a víz.

Mit tegyek mint eladó, kinek van igaza, ha perel az illető akkor megnyerheti, ja egyébként jogász és elmondta, hogy ő ezt jobban tudja nálam, hogy a rejtett hibáért én vagyok a felelős, hogy van ez ????????

Válaszát előre is köszönöm !