Autó adás-vétel szabályai - Mit tehet az ember,ha a rejtett hibákat nem mondja az eladó?


FDToth # 2017.03.01. 20:37

Tisztelt Dr.Atika,

az autót független szakszervizben már bevizsgáltattam, és kvázi hibátlan.
Olyan autót vennék, ami ritkább itthon, már régóta nézegetem, és most van egy tök jó állapotú, csak a háttere 'mocskos'

Nehéz legális kereskedést találni (vettem már márkakereskedésből használt autót, és később pórul jártam)

Nehéz, de köszönöm tanácsát!

Dr.Attika # 2017.03.01. 20:15

Tisztelt FDtoht!
Országszerte tele vannak a legális kereskedések legális autókkal. Onnan kell választani. Miért kell a bizonytalan származású. állapotú sok száz vagy ezer kilométerről behozott autókat vásárolni, hamis papírokkal.
Az 1990-es években már behoztuk Európa autó szemetét. Németek, Osztrákok röhögtek a markukba és vették az új autókat a tőlünk kapott pénzből. A magyar meg gatyáját ráköltötte a drága alkatrészre és szervizre.

FDToth # 2017.03.01. 20:01

Tisztelt Dr.Attika,

nagyon sokat segített, köszönöm! Eszem ágában sincs így megvenni, mivel én az eladóval nem találkozom, azt írnak be, amit akarnak, és egy maganszemélynek kellene utalni (annak, aki bizományban árulja). Közben mondta a bizományos, hogy jobb lenne a kp. Én ragaszkodom a magyar adas-vételihez, a számlához és az utaláshoz. Erre annyit mondott h 50eft plusz a vételár, mert átírja a cégére az autót, és a cég lesz az eladó. A hírdetésben szó sem volt ilyenről. Mondjuk alku-alap, de ezek után hogy bízzon meg benne az ember.
Nem tudom h mennyivel vagyok beljebb, ha 'normálisan' cégtől veszem, de annak az embernek a cége, aki AFA-csaló...

Dr.Attika # 2017.03.01. 16:19

Tisztelt FDToth!
Arra számítson, hogy ez egy ÁFA-csalásos svindli.Leírtam már e fórumon, de leírom mégegyszer.
Ha uniós magánszemélyek adásvételi szerződést kötnek, akkor nincs ÁFA fizetési kötelezettség. Csakhogy két uniós magánszemély ritkán talál egymásra közvetlenül autó adásvétel kapcsán. Ezért "élelmes" autókereskedők kinézik az autót eladni kívánókat, náluk megjelennek, mint vásárlók és magyar magánszemélyek adataival adásvételi szerződést kötnek. A nyugati uniós polgár ezt megköti, megkapja a vételárat. A magyar elviszi az autót. A nyugati uniós polgár bemegy az okmányirodájába és a szerződés egy példányát becsatolva lejelenti az autót, ami alapján azt a forgalomból kivonják, neki ezzel további dolga nincs. Élelmes magyar kereskedőnk az uniós polgár adatait felhasználva hamisít egy olyan adásvételit amiben a vevő az ő strómanja.Ygy kerül eladásra a szgk.ami ÁFA fizetésre kötelezett lenne, de mégg sem fizetnek utána ÁFA-t. A gond akkor van, ha ez hónapok múlva kibukik. A magyar vevő meg járhat évekig bírósági tárgyalásra vádlottként, tanúként attól függően, hogy mennyire volt balfék az ügylet megkötésekor.

FDToth # 2017.03.01. 12:19

Tisztelt Fórumozók,

használat autó vásárlás: bizományos értékesítéssel szeretnének nekem eladni autót (német a másik fél), mert állítólag így spórolok 50eFt körül, mivel nem kell magyar félre (magánszemély, vagy céges) átíratni.
Értem a dolog lényegét, meg azt is, hogy mivel nem cégtől veszem, így nincs 1 év szavatosság (de lehet 50-et megérne, csak ki tudja milyen gyorsan dől be az adott cég a kereskedés mögött).
Viszont nem tudom, hogy az utalás része milyen módos történik? Nekem a magyar félnek kellene utalni.
Adás-vételi kétnyelvű lenne. Mire kell figyelni az utalásnál?

A válaszokat előre is köszi!

Üdv.

FDToth

Atis77 # 2017.03.01. 11:07

Régi swifthez 3 féle féltengely van, mind más ricnivel, ha ez nem megy fel nem azt jelenti hogy nem gyári a féltengely, múltkor én is felültem erre a szopórollerre, komplett féltengely csere lett a vége.

Chabi84 # 2017.02.26. 09:53

Tisztelt Fórumosok!
Segítséget szeretnék kérni! Vásároltam 2016. 04. hónapban egy gépjárművet. Az általános javításokat elvégeztük rajta, és szépen is ment az autó. 2016 év végén elkezdett kicsit rázni a kormány, viszont mivel ezzel az autóval járunk dolgozni, így nem tehettem meg, hogy leállítom és megjavíttatom. Az alkatrészeket már decemberben megvásároltam, amire gondoltunk a szerelőmmel, viszont most 2017. februárjában egyik pillanatról a másikra iszonyú rázás jelentkezett és kiderült , hogy a külső féltengelycsukló rögzítő anyája leszakadt a helyéről. Persze azonnal tájékoztattam az eladót erről az életveszélyes rejtett hibáról. Gondoltam ennyivel elintéztem és megvettem hozzá az alkatrészt, mivel az autóra szükségem van a munkába való bejáráshoz. Amikor azonban szétszedtük problémás területet, kiderült, hogy valószínűleg nem megfelelő a bent lévő féltengely sem, mivel nem kompatibilis a féltengelycsukló a féltengellyel. Ez ugyebár újabb költségeket von maga után. Leghamarabb sajnos csak hétfőn tudom megkérdezni a hivatalos márkaszerviztől, hogy ehhez a típushoz egyáltalán gyártottak-e ilyen féltengelyt, vagy valós az aggodalmam, hogy nem is belevaló az alkatrész. Kérdésem az lenne, hogy ilyen esetben tudok-e bármiféle hivatalos lépést tenni (kártérítés, javítási költség megtérítése) bármely személlyel (eladó, kontár szerelő) szemben?
A választ előre is köszönöm! További szép napot!

jucihusi # 2017.02.24. 21:45

Kedves Forumosok, vettem egy autot(szalonbol kialitott db) , elvileg ködlampaval, de nem jött meg. Közben kiderült , hogy gar sem ervenyes , mivel az auto 1,1 eve all ott, de a kötelezö inspekciot nem csinaltak meg, igy a gyari gar ugrott. 12 napmulva mejött vmi lampa, de nem lett jo az autoba. Jelezetem a kereskedö fele(meg 14 napon belül), hogy ez igy nagyon nem ok, de nem valaszolt, majd ujabb 2 het mulva(miutan bejelentettem a Fogyvednel, de mar a 31 . napon az auto atveteltöl) jelentkezett emailben, hogy megis beszerlne a ködlampat.. Megteheti? Nagyon köszi. Igen olvastam az alap dolgokat, 30 nap, meg minden , de hatha...Üdv

Dr.Attika # 2017.02.21. 18:28

Jogi útra viheti, mint mindent. A gyakorlat az, hogy gk. vásárlást követően haladéktalanul ki kell cserélni a vezérműszíjat és ezt követően tudja az új tulaj ellenőrizni a cserék szükségességét. Ezt az új tulaj elmulasztotta, tehát ön nem felel.Egyébként hozzáértők szerint a csere szükségessége szemrevételezés útján is megállapítható.

rizsa888 # 2017.02.21. 18:08

Üdvözletem.

Eladásra került az autóm 2016.02 04.-én.Ezt követően állitólag rá két hétre elszakadt a vezérműszij.Én garanciát sem szóban sem irásban nem vállaltam. Terhel-e engem valami felelőség,mivel kopó alkatrészről van szó.A javitási költség 250 000FT és most ezt követelik rajtam.Jogi útra viheti-e a vevő az ügyet?Mik lehetnek a következmények?Köszönöm válaszát. Üdvözletem

Atis77 # 2017.02.14. 11:05

Nem tudom milyen motor, de zafirába 1,8 asba 34e ft ért szereztem be legutóbb kuplungot hidraulikus csapággyal. Valeo szett gyári csapágy(oem dobozban). Lendkerék nélkül.

Andi51 # 2017.02.13. 12:56

Kerestünk szerelőt,aki jövő hétre elvállalta,így is 170 e ft ,de úgy hogy valami kettős tömegű valamit nem kell venni bele,mert az gondolja a szerelő,hogy az még jó lehet benne,de mást is megkérdeztünk és mindenki200 e felett vállalta volna.Ja és egyik szerelő sem megy bele abba,hogy mi vegyük meg az alkatrészeket.Konkrétan az egyik meg is mondta,hogy ő azon is keres valamennyit,mert ő olcsóbban jut hozzá.

Szomorú örökös # 2017.02.05. 07:31

Atis77

A márkaszervíz mindig is csillagászati árakon dolgozott. Bontóban kell keresni másikat és azt beépíteni. Lényegesen kisebb lenne a költsége. De ha maga a váltó esetleg szétszerelve javítható, akkor én inkább arra keresnék szakembert, szerelőt.

Atis77 # 2017.02.04. 18:36

Andi51

503e ft?Egy kuplung csere? Aranyból van? Ha nem minden áron akar szabadulni az autótól, megkérdeznék valami kisebb szervizt semmiképp sem márkaszervizt. Amikor az enyémben cseréltem kuplungot (hasonló korú autó) 40e ft ért vettem bele szettet, amivel gyárilag is szerelik a típust. 30-40 e ft nál nem lehet több a munkadíj. Egy ilyen korú autónál esélyes hogy még a gyári kuplung van benne. Nem rég csináltam egy cserét 19 éves volt a kocsi 220e km-el, abban is gyári volt még a kuplung.

Andi51 # 2017.02.02. 19:35

Kedves Guba,köszönöm a választ,közben kiderült,hogy cserélni kell a kuplungot,márkaszervizben 503 ezer ft-os árajánlatot kaptunk.Visszaveszi a kereskedő az autót,de azóta már 60 e ft-ot ráköltöttünk,mert egy szem olaj nem volt a váltóban és a turbócsövet ki kellett cserélni.De csak a vételárat akarja visszaadni .

guba" # 2017.01.31. 10:49

Tisztelt Andi51!

Nem teljesen világos, hogy a váltónak mi is a hibája, de annyit általánosságban mindenképpen el lehet mondani, hogy a kereskedő szavatol az olyan hibák esetén, amelyekre a kocsi kora és a megtett kilométerek alapján a vevőnek nem kellett számítania, lényegesek és használatra való alkalmasságot befolyásolják. Ha igényt kíván érvényesíteni a kereskedővel szemben, akkor előzetesen a hibát ne javíttassa ki mással.
Érdemes felhívni a kereskedőt a kijavításra, ha elzárkózik ettől, akkor ügyvéddel folytatni.

Andi51 # 2017.01.27. 15:35

Üdvözlök mindenkit!Esetem a következő.Kereskedésben vásároltunk egy opel vectra c-s autót,ami 13 éves.Próbaként mentünk vele egy kört,látszólag minden rendben volt vele.Megcsináltattuk a kötelező átírást,eredetiségvizsgálatot,biztosítást,ezután használatba vettük az autót.Akkor derült ki,hogy a váltó nem fog rendesen,elvittük egy márkakereskedésbe,ahol bontás nélküli átvizsgálást csináltak.Mutatták,hogy az autó alja nagyon olajos,mint kiderült a váltóolaj és a turbócsővel volt probléma,onnan jött az olaj.Feltöltötték olajjal és a megrendelték a csövet,35 ezer ft-ot hagytunk ott első körben,de vannak még különböző hibái,ami nem annyira veszélyes,de a váltó továbbra is ugyanolyan,mint előtte volt,hiába tettek bele olajat és cseréltek ki benne valami szimeringet,sajnos nem nagyon értek hozzá.Lehet nagyobb baja lesz a váltónak.Na most azért írtam,hogy ha váltócsere lenne,ami kb annyi,mint az autó ára (Közel 900 ezerért vettük),köteles-e a kereskedő valami felelősséget vállalni,esetleg valamennyi pénzt visszafizetni,vagy esetleg visszavenni az autót?Azért nem kis dologról van szó.Jogi segítségre lenne szükségem,mit tehetek,vannak lehetőségeim?Választ előre is köszönöm.

Andreeta # 2017.01.20. 10:25

A 10-12 éves autó se mondható még annyira öregnek. Olvasgattam a hozzászólásokat és a legtöbb helyen nem volt megvizsgáltatva az az autó és csak úgy szinte látatlanba megvették és persze hogy akkor előjönnek a rejtett hibák idővel. Én is elvittem az autót direkt a márka szervizbe hogy átvizsgálják és nincs hibája az autónak tényleg megkímélték ahhoz képest hogy 10 éves. Sokkal kevesebb probléma lenne a használt autó vásárlásokkal ha mindenki rászánná azt a 4-5000ftot egy átvizsgálásra és akkor lehetne az áron alkudozni és nem utána reklamálni .Az megint más hogy vannak olyan autó kereskedők akik átakarják verni az embereket és azt se tudja milyen fajta autót ad el. Hiába venne az ember "fiatal" autót a legtöbbnek már kihajtották a lelkét is volt olyan autó hogy 2013 évjáratú és már 300.000km volt benne. Sajnos a legtöbb autó ilyen amely még fiatal nem ok nélkül adják őket el a gazdái. Amely meg normális lenne az meg fapados alapfelszereltségű. meg sajnos az új autók nem értékállóak a legtöbbjük 10 év alatt 2-3 milliót veszít az értékükből. Meg sajnos van különbség egy eleve Magyarországon használt autó és egy külföldről behozott honosított autó között.

Sherlock # 2017.01.20. 10:12

Mindenből lehet fost kifogni, de érdemes lenne rendet tenni a fejekben, hogy az M-es rendszámos, de 20 éves kocsi, amit Németországból hoztak be, sosem állt garázsban és nem megkímélt, nem véletlenül nem Németországban árulják és nem véletlenül kerül feleannyiba mint egy magyar szervizkönyves. Ezzel nem azt mondom, hogy ne vegyenek ilyet az emberek; vegyenek, csak aztán ne csodálkozzanak, hogy nem sikerült olcsóbban jobbat venni.

Rexor # 2017.01.20. 09:47

Sajnos az "üzempképes, fiatal autók" is gyakaran a lutri kategóriába tartoznak. Annak idején vásároltam egy 4 éves, vezetett szervízkönyvű, vásárlás előtt szervízebn átvizsgált autót. 1 év után lett egy olyan hibája, hogy 300 ezer Ft-ba került a javítása.... Ennyi pémnzért elég jó állapotú 10 éves autót tudtam volna venni :)

Dr.Attika # 2017.01.20. 09:25

SasII!
A döbbenet az, hogy ilyen tizenéves romokat vásárolnak emberek. Tele vannak a kereskedések üzemképes, fiatal évjáratú autókkal. De nem az kell, hanem a zsibizett, viszonylag olcsó.
Egy gépkocsit 10 évre "garantálják" a gyártók. Ha azon túlit vásárol valaki, akkor az a LUTTRI kategória.

Ezen gépkocsi adásvételek kapcsán egy magyar mondást ajánlok figyelembe:
"Ha megnyerte hagy vigye, nem lesz neki irigye."

Robi2017 # 2017.01.20. 09:14

Üdvözletem!

Az én történetem a következő lenne. Eladtunk egy autót kb két hete. Az eladás közben minden hibára felhívtuk a figyelmet ismerősömmel amit csak tudtunk, a vevő is többször körbejárta az autót egyszer meg is jegyezte, hogy valószínű hengerfejes és ez majd sokba fog neki kerülni.

Megtörtént az eladás az adás-vételin ugye rajta is van, hogy minden problémáról, hibáról tájékoztattuk.

A mai nap felhívott, hogy vegyük vissza az autót vagy vállaljuk a szervizelés összegének a felét, mert a busz hengerfejes!

Az lenne a kérdésem, hogy ilyen esetben nekem milyen jogi kötelezettségeknek kell eleget tennem? Be kell e szállnom a szervizelésbe vagy kötelező visszavennem az autót vagy ilyenkor már minden felelősség az övék és nekik kell-e megoldani a felmerülő problémát?

Előre is köszönöm a választ!

Rexor # 2017.01.20. 09:00

Igen, ha tényleg így van, akkor felbonthatod a szerződést. Ha esetleg foglalót is adtál, annak a dupláját kérd vissza.

Andreeta # 2017.01.20. 08:37

SZiasztok
Mostvettem egy Opel meriva essentiát zöld színben vagyis az előszerződésen ez állt.Január 18.án írtuk alá az adás vételi szeződést az alvázszám stimmelt, a kereskedő nem azt az árat írta rá amit én fizettem ezt javíttattam vele. vonóhorgot kértem rá +80.000ft kért még el de a számlát hiába követeltem róla azt mondta fizessek+30.000ft és megkapom mert ő ezt feketén csinálta. Elméletben a biztosítást is ő csinálta volna 38000 lesz azt mondta tegnap megnéztük a biztosító oldalán 50000 ft lenne és nem Opel meriva essentia hanem enjoy és nem zöld hanem ezüst szürke amit az eredetiségi vizsgán állapítottak meg. A kereskedő nem is akart erről szólni hogy mégsem az amit én lefoglaltam csak a forgalmi átvételekor nézhettem volna. A kérdésem az lenne hogy kérhetek kártérítést emiatt vagy felbonthatom az adásvételi szerződést mert lényegében nem az a fajta meg színű amit eredetileg lefoglaltam vagyis félre informált.
Január 21.én kell menni az autóért akkor lesz kész a forgalmi meg a névre íratás és akkor hozhatjuk el a kocsit.

csakistomi # 2017.01.19. 11:05

Tiszteletem!
Problémám a követekező: január 16.-án a feleségem vett egy használt daewoo kalos személygépkocsit(2003-as).Sajnos nem jutott el hazáig sem, mert egy régebbi hiba miatt (mint utólag kiderült) elfolyt ill felforrt a hűtővíz. Természetesen azonnal felhívtam a kereskedést, hogy talán nem volt teljesen korrekt a felvilágosítás, miszerint az autó hibátlan. Természetesen Ő teljesen elzárkózott attol, hogy bármi féle garanciát vállaljon. Azt mondta, hogy Ő csak bizományosan értékesítette az autót és jelentsem fel nyugodtan. Az autónak a motorhűtője lyukas volt amit már elözőleg valaki már megpróbált megjavítani ( eléggé szakszerütlenül mindenféle ragasztóval összekente...). Tehát ebböl kiderül, hogy a hiba már a vásárlás előtt nyilvánvaló volt. A régi vízhütőt már kicseréltettem. (megvan a régi is. Jól látszik rajta a "javítás") Ezek után kipróbáláskor kidrült, hogy az autó hengerfej tömítése is meghibásodott és az autó a továbbiakban így üzemkléptelen. Most nem tudjuk elvinni még az eredetvizsgára sem csak esetleg vontatva. A szerelőm szerint azt se lehet kizárni, hogy az autó már vásárlás előtt is hengerfejes volt, pont azért, mert már egyszer valószínüleg elfoly a hűtővíz belőle.
Az lenne a kérdésem ezzel kapcsolatban, hogy milyen jogszabályok vannak ilyen esetekre, mik a lehetőségeink és kihez vagy milyen hatósághoz kell vagy lehet fordulni ebben az esetben?