Autó adás-vétel szabályai - Mit tehet az ember,ha a rejtett hibákat nem mondja az eladó?


Dr.Attika # 2017.02.21. 18:28

Jogi útra viheti, mint mindent. A gyakorlat az, hogy gk. vásárlást követően haladéktalanul ki kell cserélni a vezérműszíjat és ezt követően tudja az új tulaj ellenőrizni a cserék szükségességét. Ezt az új tulaj elmulasztotta, tehát ön nem felel.Egyébként hozzáértők szerint a csere szükségessége szemrevételezés útján is megállapítható.

rizsa888 # 2017.02.21. 18:08

Üdvözletem.

Eladásra került az autóm 2016.02 04.-én.Ezt követően állitólag rá két hétre elszakadt a vezérműszij.Én garanciát sem szóban sem irásban nem vállaltam. Terhel-e engem valami felelőség,mivel kopó alkatrészről van szó.A javitási költség 250 000FT és most ezt követelik rajtam.Jogi útra viheti-e a vevő az ügyet?Mik lehetnek a következmények?Köszönöm válaszát. Üdvözletem

Atis77 # 2017.02.14. 11:05

Nem tudom milyen motor, de zafirába 1,8 asba 34e ft ért szereztem be legutóbb kuplungot hidraulikus csapággyal. Valeo szett gyári csapágy(oem dobozban). Lendkerék nélkül.

Andi51 # 2017.02.13. 12:56

Kerestünk szerelőt,aki jövő hétre elvállalta,így is 170 e ft ,de úgy hogy valami kettős tömegű valamit nem kell venni bele,mert az gondolja a szerelő,hogy az még jó lehet benne,de mást is megkérdeztünk és mindenki200 e felett vállalta volna.Ja és egyik szerelő sem megy bele abba,hogy mi vegyük meg az alkatrészeket.Konkrétan az egyik meg is mondta,hogy ő azon is keres valamennyit,mert ő olcsóbban jut hozzá.

Szomorú örökös # 2017.02.05. 07:31

Atis77

A márkaszervíz mindig is csillagászati árakon dolgozott. Bontóban kell keresni másikat és azt beépíteni. Lényegesen kisebb lenne a költsége. De ha maga a váltó esetleg szétszerelve javítható, akkor én inkább arra keresnék szakembert, szerelőt.

Atis77 # 2017.02.04. 18:36

Andi51

503e ft?Egy kuplung csere? Aranyból van? Ha nem minden áron akar szabadulni az autótól, megkérdeznék valami kisebb szervizt semmiképp sem márkaszervizt. Amikor az enyémben cseréltem kuplungot (hasonló korú autó) 40e ft ért vettem bele szettet, amivel gyárilag is szerelik a típust. 30-40 e ft nál nem lehet több a munkadíj. Egy ilyen korú autónál esélyes hogy még a gyári kuplung van benne. Nem rég csináltam egy cserét 19 éves volt a kocsi 220e km-el, abban is gyári volt még a kuplung.

Andi51 # 2017.02.02. 19:35

Kedves Guba,köszönöm a választ,közben kiderült,hogy cserélni kell a kuplungot,márkaszervizben 503 ezer ft-os árajánlatot kaptunk.Visszaveszi a kereskedő az autót,de azóta már 60 e ft-ot ráköltöttünk,mert egy szem olaj nem volt a váltóban és a turbócsövet ki kellett cserélni.De csak a vételárat akarja visszaadni .

guba" # 2017.01.31. 10:49

Tisztelt Andi51!

Nem teljesen világos, hogy a váltónak mi is a hibája, de annyit általánosságban mindenképpen el lehet mondani, hogy a kereskedő szavatol az olyan hibák esetén, amelyekre a kocsi kora és a megtett kilométerek alapján a vevőnek nem kellett számítania, lényegesek és használatra való alkalmasságot befolyásolják. Ha igényt kíván érvényesíteni a kereskedővel szemben, akkor előzetesen a hibát ne javíttassa ki mással.
Érdemes felhívni a kereskedőt a kijavításra, ha elzárkózik ettől, akkor ügyvéddel folytatni.

Andi51 # 2017.01.27. 15:35

Üdvözlök mindenkit!Esetem a következő.Kereskedésben vásároltunk egy opel vectra c-s autót,ami 13 éves.Próbaként mentünk vele egy kört,látszólag minden rendben volt vele.Megcsináltattuk a kötelező átírást,eredetiségvizsgálatot,biztosítást,ezután használatba vettük az autót.Akkor derült ki,hogy a váltó nem fog rendesen,elvittük egy márkakereskedésbe,ahol bontás nélküli átvizsgálást csináltak.Mutatták,hogy az autó alja nagyon olajos,mint kiderült a váltóolaj és a turbócsővel volt probléma,onnan jött az olaj.Feltöltötték olajjal és a megrendelték a csövet,35 ezer ft-ot hagytunk ott első körben,de vannak még különböző hibái,ami nem annyira veszélyes,de a váltó továbbra is ugyanolyan,mint előtte volt,hiába tettek bele olajat és cseréltek ki benne valami szimeringet,sajnos nem nagyon értek hozzá.Lehet nagyobb baja lesz a váltónak.Na most azért írtam,hogy ha váltócsere lenne,ami kb annyi,mint az autó ára (Közel 900 ezerért vettük),köteles-e a kereskedő valami felelősséget vállalni,esetleg valamennyi pénzt visszafizetni,vagy esetleg visszavenni az autót?Azért nem kis dologról van szó.Jogi segítségre lenne szükségem,mit tehetek,vannak lehetőségeim?Választ előre is köszönöm.

Andreeta # 2017.01.20. 10:25

A 10-12 éves autó se mondható még annyira öregnek. Olvasgattam a hozzászólásokat és a legtöbb helyen nem volt megvizsgáltatva az az autó és csak úgy szinte látatlanba megvették és persze hogy akkor előjönnek a rejtett hibák idővel. Én is elvittem az autót direkt a márka szervizbe hogy átvizsgálják és nincs hibája az autónak tényleg megkímélték ahhoz képest hogy 10 éves. Sokkal kevesebb probléma lenne a használt autó vásárlásokkal ha mindenki rászánná azt a 4-5000ftot egy átvizsgálásra és akkor lehetne az áron alkudozni és nem utána reklamálni .Az megint más hogy vannak olyan autó kereskedők akik átakarják verni az embereket és azt se tudja milyen fajta autót ad el. Hiába venne az ember "fiatal" autót a legtöbbnek már kihajtották a lelkét is volt olyan autó hogy 2013 évjáratú és már 300.000km volt benne. Sajnos a legtöbb autó ilyen amely még fiatal nem ok nélkül adják őket el a gazdái. Amely meg normális lenne az meg fapados alapfelszereltségű. meg sajnos az új autók nem értékállóak a legtöbbjük 10 év alatt 2-3 milliót veszít az értékükből. Meg sajnos van különbség egy eleve Magyarországon használt autó és egy külföldről behozott honosított autó között.

Sherlock # 2017.01.20. 10:12

Mindenből lehet fost kifogni, de érdemes lenne rendet tenni a fejekben, hogy az M-es rendszámos, de 20 éves kocsi, amit Németországból hoztak be, sosem állt garázsban és nem megkímélt, nem véletlenül nem Németországban árulják és nem véletlenül kerül feleannyiba mint egy magyar szervizkönyves. Ezzel nem azt mondom, hogy ne vegyenek ilyet az emberek; vegyenek, csak aztán ne csodálkozzanak, hogy nem sikerült olcsóbban jobbat venni.

Rexor # 2017.01.20. 09:47

Sajnos az "üzempképes, fiatal autók" is gyakaran a lutri kategóriába tartoznak. Annak idején vásároltam egy 4 éves, vezetett szervízkönyvű, vásárlás előtt szervízebn átvizsgált autót. 1 év után lett egy olyan hibája, hogy 300 ezer Ft-ba került a javítása.... Ennyi pémnzért elég jó állapotú 10 éves autót tudtam volna venni :)

Dr.Attika # 2017.01.20. 09:25

SasII!
A döbbenet az, hogy ilyen tizenéves romokat vásárolnak emberek. Tele vannak a kereskedések üzemképes, fiatal évjáratú autókkal. De nem az kell, hanem a zsibizett, viszonylag olcsó.
Egy gépkocsit 10 évre "garantálják" a gyártók. Ha azon túlit vásárol valaki, akkor az a LUTTRI kategória.

Ezen gépkocsi adásvételek kapcsán egy magyar mondást ajánlok figyelembe:
"Ha megnyerte hagy vigye, nem lesz neki irigye."

Robi2017 # 2017.01.20. 09:14

Üdvözletem!

Az én történetem a következő lenne. Eladtunk egy autót kb két hete. Az eladás közben minden hibára felhívtuk a figyelmet ismerősömmel amit csak tudtunk, a vevő is többször körbejárta az autót egyszer meg is jegyezte, hogy valószínű hengerfejes és ez majd sokba fog neki kerülni.

Megtörtént az eladás az adás-vételin ugye rajta is van, hogy minden problémáról, hibáról tájékoztattuk.

A mai nap felhívott, hogy vegyük vissza az autót vagy vállaljuk a szervizelés összegének a felét, mert a busz hengerfejes!

Az lenne a kérdésem, hogy ilyen esetben nekem milyen jogi kötelezettségeknek kell eleget tennem? Be kell e szállnom a szervizelésbe vagy kötelező visszavennem az autót vagy ilyenkor már minden felelősség az övék és nekik kell-e megoldani a felmerülő problémát?

Előre is köszönöm a választ!

Rexor # 2017.01.20. 09:00

Igen, ha tényleg így van, akkor felbonthatod a szerződést. Ha esetleg foglalót is adtál, annak a dupláját kérd vissza.

Andreeta # 2017.01.20. 08:37

SZiasztok
Mostvettem egy Opel meriva essentiát zöld színben vagyis az előszerződésen ez állt.Január 18.án írtuk alá az adás vételi szeződést az alvázszám stimmelt, a kereskedő nem azt az árat írta rá amit én fizettem ezt javíttattam vele. vonóhorgot kértem rá +80.000ft kért még el de a számlát hiába követeltem róla azt mondta fizessek+30.000ft és megkapom mert ő ezt feketén csinálta. Elméletben a biztosítást is ő csinálta volna 38000 lesz azt mondta tegnap megnéztük a biztosító oldalán 50000 ft lenne és nem Opel meriva essentia hanem enjoy és nem zöld hanem ezüst szürke amit az eredetiségi vizsgán állapítottak meg. A kereskedő nem is akart erről szólni hogy mégsem az amit én lefoglaltam csak a forgalmi átvételekor nézhettem volna. A kérdésem az lenne hogy kérhetek kártérítést emiatt vagy felbonthatom az adásvételi szerződést mert lényegében nem az a fajta meg színű amit eredetileg lefoglaltam vagyis félre informált.
Január 21.én kell menni az autóért akkor lesz kész a forgalmi meg a névre íratás és akkor hozhatjuk el a kocsit.

csakistomi # 2017.01.19. 11:05

Tiszteletem!
Problémám a követekező: január 16.-án a feleségem vett egy használt daewoo kalos személygépkocsit(2003-as).Sajnos nem jutott el hazáig sem, mert egy régebbi hiba miatt (mint utólag kiderült) elfolyt ill felforrt a hűtővíz. Természetesen azonnal felhívtam a kereskedést, hogy talán nem volt teljesen korrekt a felvilágosítás, miszerint az autó hibátlan. Természetesen Ő teljesen elzárkózott attol, hogy bármi féle garanciát vállaljon. Azt mondta, hogy Ő csak bizományosan értékesítette az autót és jelentsem fel nyugodtan. Az autónak a motorhűtője lyukas volt amit már elözőleg valaki már megpróbált megjavítani ( eléggé szakszerütlenül mindenféle ragasztóval összekente...). Tehát ebböl kiderül, hogy a hiba már a vásárlás előtt nyilvánvaló volt. A régi vízhütőt már kicseréltettem. (megvan a régi is. Jól látszik rajta a "javítás") Ezek után kipróbáláskor kidrült, hogy az autó hengerfej tömítése is meghibásodott és az autó a továbbiakban így üzemkléptelen. Most nem tudjuk elvinni még az eredetvizsgára sem csak esetleg vontatva. A szerelőm szerint azt se lehet kizárni, hogy az autó már vásárlás előtt is hengerfejes volt, pont azért, mert már egyszer valószínüleg elfoly a hűtővíz belőle.
Az lenne a kérdésem ezzel kapcsolatban, hogy milyen jogszabályok vannak ilyen esetekre, mik a lehetőségeink és kihez vagy milyen hatósághoz kell vagy lehet fordulni ebben az esetben?

mazsola01 # 2017.01.16. 18:51

Anna125 2016.14.21-i bejegyzésére válaszolt valaki?
Sajnos ugyanaz a problémám,de a hozzászólások között nem találtam semmit.

TneÁgi # 2017.01.15. 15:17

Sziasztok!

A következő problémával fordulnék hozzátok, hogy még a tavalyi évben nyár elején eladtunk egy használt robogót. Ez a robogó külföldi papíros volt, nem rendszámoztattuk le itthon, mert nem volt rá szükségünk.. El is adtuk 100 ezer ft-ért. Igazából teljesen jó állapotú volt, nem is igazán használtuk ugyebár azért sem, mert nme volt rajta rendszám, és nagy robogónak számított már.. Eladás után már kb 3 napja telefonált a vevő, hogy hazafele megállt alatta.. Utána nem keresett minket, de októberben írt egy üzenetet, hogy jó a robogó csak épp motorban egy csomó alkatrészt kellett kicserélni, ami neki 150 ezer ft-ba került, és hogy a fele költségre, azaz 75ezerre mindenképp igényt tart, mert hogy hibásan adtuk el neki... Azóta is folyamatosan ír, hgoy mikor adunk neki pénzt, meg ügyvédhez fog fordulni... De mi a hibáról nem tudtunk, nálunk még teljesen jó volt.. Kérdésem az lenne, hogy tényleg meg kéne egyeznünk?? Ár alatt adtuk el neki a robogót, 100ezer ft-ért és most 75ezret követel.. Ingyen nem szeretnénk azért odaadni neki úgymond..Véleményen szerint emiatt neki sem érné meg ügyvédhez folyamodni, főleg, hgoy szerintem a javítási költségről sincs se számlája se semmilyen papírja, mert azt telefonba is említette, hogy ismerőssel csináltatta.. Véleményetek alapján?? Közel egy éves lesz a történet..
Köszönöm

holtigtanul # 2017.01.12. 12:19
@Atis77
  • Köszönöm!
Időközben a vevő puffogva és morogva leszállt a kérdésről... De a tanulság: az eladó érdeke, hogy minden hibát bele kell írni az adásvételibe!
Atis77 # 2017.01.11. 05:41

Olajproblémáról tudott, a benzinnek szaga lett volna az tuti, ablaktörlő motor meg benne van a pakliban egy ilyen öreg vasnál.

holtigtanul # 2017.01.09. 13:22

Kedves Fórumozók!
Opel Zafira 1,6 16V benzines, 200.000 kilométerrel adtuk el 875 ezerért tavaly karácsony előtt, bizományos értékesítésben. Tavaly volt egy motorgenerál, ami után ette az olajat, szerelő azt mondta, tömítést kéne cserélni. Világított a motorhiba ellenőrző lámpa, de az világít vagy tíz éve, hol ezért, hol azért. Ezenkívül volt néhány hiba: hátsó ajtó központi zár, ablaktörlő lapát, és nyáron már a klíma is gyengélkedett.
Nem akartuk átverni a vevőt, ezért ezeket a hibákat az eladáskor elmondtuk, sajnos a szerződésbe nem került bele, de tanúk vannak rá.
Az új tulaj most három hét után szólt, hogy átnézette az autót, tele van hibával, a motorban rossz minőségű a tömítés (ezt így konkrétan nem tudtuk), a hátsó ablaktörlő motorja is rossz (nem tudtuk), és folyik a benzin (nem tudtuk). Azt mondja, 150 ezer lesz a munkadíj, 200 ezer az anyagköltség, fizessük ki az anyagköltséget (csökkentsük az árat ennyivel), különben perre megy.
Én jóhiszemű voltam az eladáskor, bár szerintem a vevő is az, nem trükközni akar, csak próbálja csökkenteni a veszteségét. Sajnálom a dolgot, de szerintem ezeknek a költsége nem terhelhető rám.
Jól gondolom, hogy akkor van eladóként felelősségem, ha tudtam, hogy rejtett hibája van az autónak és ezt nem hoztam a vevő tudomására? De hogy tudja ő ezt egy perben bizonyítani? Van egyáltalán esélye a vevőnek? Az olajfolyás mint hiba egy dolog, el is mondtuk neki, a hiba oka és a szerelés költsége már egy másik kérdés, ez őt terheli, nem?
Mit javasoltok?
Köszönöm.

ironstef # 2017.01.09. 11:05

Köszönöm a választ!
Igen azóta én is így olvastam.
Azzal a ténnyel azonban tisztában volt az adásvételkor, hogy nem igazán akar működni a fűtés.

guba" # 2017.01.08. 18:07

A hengerfej problémák jellegzetes tünete, hogy nincs fűtés és párhuzamosan túlmelegszik a motor. Ez arra utal, hogy a hiba már az adásvétel idején is fennállt, tehát alapos lehet az igénye a vevőnek. Pontosabban kellene ismerni a hibát, és sok függ attól is, hogy mit tud bizonyítani.

ironstef # 2017.01.08. 11:45

Kedves szakértők!

Én is eladói oldalról érkezem.
Nemrég eladtam 16 éves 313.00 km-es Astrámat 370e forintért. A vevő átnézte az autót, próbakört mentünk, amiről tudtam hibát, azt elmondtam neki. A fűtés valóban nem akart működni akkor -10-ben, de ezt is tudomásul vette. Aláírtunk mindent (megjegyzés rovatba semmi), majd este hív, hogy lerobbant az autópályán (bp-ről miskolcra). Azóta kiderült, hogy hengerfej probléma, minimum 100 ezer a javítás. Azt követeli, hogy szálljak be a javításba, különben visszahozza és perre viszi.
Nem akarom kifizetni, eszem ágában sem volt becsapni, ez egy öreg autó, a hengerfej ráadásul tipikusan úgy tudom olyan probléma, ami ilyenkor előjöhet. Pláne -10-ben autópályán.
Az lenne a kérdésem, hogy van-e esélye bíróságon?

Köszönöm előre is,
Ádám