Autó adás-vétel szabályai - Mit tehet az ember,ha a rejtett hibákat nem mondja az eladó?


Attila111111 (törölt felhasználó) # 2016.09.29. 08:00

T.Arkhon!

Attól függ, hogy hogyan lett javítva. Ha gyári technológiától eltérve, értem ezalatt, hogy pl. 10 kg gittet pakoltak a fényezés alá, akkor érdemes próbálkoznod, vissza vinni a kocsit a kereskedőnek. Vastagságmérő kimutatja, hogy milyen módszerrel javították. Ha gyári értékhez közeli, akkor szerintem érdemes megtartani, pláne ha más baja nincs.
Én sokszor vettem javított autót és nem volt vele problémám. Persze amelyiknek indokolatlanul vastag volt a fényezése, nem vettem meg.
Tételezzük fel, hogy peched van és csúnyán javították a kocsid.

  1. kérhetsz árleszállítást,
  2. elállhatsz a szerződéstől, ha tudod bizonyítani az átverést.
  3. kérhetsz javítást, hogy gyári értékhez közelítve hozzák rendbe a karosszériát.
Santi1981 # 2016.09.29. 15:07

Tisztelt Mindenki!

Vásároltam egy használatautót magánszemélyként magánszemélytől!
Adásvételi készült, külön műszaki állapotlapot nem írtunk, megjegyzésként semmilyen hibát nem rögzítettünk.
Mivel ismertem ezt a modellt, tudni lehetett róla, hogy kicsivel több olajat fogyaszt, ezért rákérdeztem az eladónál, hogy Ő mit tapasztalt az autójánál, hogy látja ezt a kérdést.
Elmondta, hogy minden olajcsere között (10e km) +1 liter olaj szokott belemenni. Részemről ez így teljesen elfogadható is volt.
Miután megvettem az autót, egyből olajcsere, ahogy ez szokás, és némi kíváncsiság révén 600km után ránéztem az olajszintre és már csak negyedig volt a nívópálca kijelzője szerint.
Így a kapott értékek alapján elmondható, hogy 1000km / 1 liter az olajfogyasztása, ellenben az állított 10e km-el szemben.
Felhívtam az eladót, hogy ezt óvatosan újra megkérdezzem tőle, és elmondta ismét, hogy neki ennyit kellett utána töltenie és utolsó pár éveben évente csak 5 ezret futott az autó és Ő kicsit vastagabb olajat rakott bele eddig mint én, így lehet azt nem annyira csipegette.
Összességében ha tudta, vagy ha nem is, hogy az autója ennyire eszi az olajat, mit tudok vele szemben tenni?
Szervizzel beszéltem és egy gyűrűzés megoldja a hibát, ami kb 100-150 ezer Ft lehet.
Kérdezem, hogy a volt tulajdonosra, hogy tudom rákényszeríteni, hogy szálljon be legalább a javítási költségbe, mert ez így azért nem korrekt.

köszi és üdv,
Santi

Attila111111 (törölt felhasználó) # 2016.09.29. 18:09

Kérhetsz árleszállitást.
Vissza viszed, kéred a kocsi árát.
Megjavíttatja a kocsit vállalva teljes költségét. (Eladó)
Költség megosztás azért nem jó, mert ez a problémát szavatosság miatt eladónak kell rendezni.
Ha passzív, akkor keress egy ügyvédet és mehet a harc ráverve minden költséget.

Santi1981 # 2016.09.30. 07:05

Köszi Attila!

Ha jól értem, akkor az eladóval szemben van jogom "érvényesíteni" a szavatosság fogalmát?
Magánszemély mint eladó is köteles vállalni felém az eladás után garanciát?
Ha bíróságra megy az ügy, jó eséllyel felém billen a mérleg?

köszi

Attila111111 (törölt felhasználó) # 2016.09.30. 07:22

T.Santi!

Szerintem egyértelmű voltam , igen köteles! Ha perre viszed az ügyed, akkor keress ügyvédet.

ius latratus # 2016.09.30. 13:51

Khm.
Santi. Mivel nem kereskedéstől vásároltál, nem lesz egyszerű ez a harc...

wers # 2016.09.30. 14:28

ius latratusnak van igaza, ha nem kereskedőtől vásároltál, csak hosszú, ingoványos pereskedéssel, vagy esetleg közös megegyezéssel tudsz érvényesíteni.

Attila111111 (törölt felhasználó) # 2016.09.30. 14:36

Magánszemélytől vásárolt kocsira is van fél él szavatosság! Ha kikötötte az eladó, hogy felelősséget, szavatosságot nem vállal akkor valóban bukta van. Senki se mondta, hogy egyszerű mivel itt nem fogyasztói szerződés van.

wers # 2016.09.30. 14:43

Úgy mellesleg az olajszint már a vételkor ellenőrizhető lett volna (az még nekem is menne)
Egyébként úgy 20 éve a VW Transportereket hirdette úgy a gyártó, hogy 600 ezer km-t jósol a motornak rendeltetésszerű használattal. E fölött bármi lehet.

Dr.Attika # 2016.09.30. 14:54

"Úgy mellesleg az olajszint már a vételkor ellenőrizhető lett volna (az még nekem is menne)"

Ma már igen. 1991-ben egy vadi új Opel Vectrával mentünk Németországba egy ismerősömmel. Megálltunk egy kútnál tankolni. Mondja az ismerősöm, hogy ellenőriztetni kellene az olajszintet, de fogalmam nincs hol van a nivó pálca. Mondom nem gond. Szerény német tudásommal mondom a kútkezelőnek: Oilwechsel bitte. Bementünk a shop-ba kávézni. Pár perc múlva jön utánunk a kút kezelő, hogy :Whi ist...olaj pálca?

wers # 2016.09.30. 15:06

:)) hát... tényleg elég "szerény"

Attila111111 (törölt felhasználó) # 2016.10.01. 09:10

Dr.Attika

Akkoriban volt fagyasztóládák a tetőn kocsikázás korszaka. Mindenhol ki volt írva magyarul ne lopjatok! :)

Santi1981 # 2016.10.01. 13:02

Olajszint ellenőrzése?
Ne viccelj, mit ellenőrzöl le azzal, ha megnézed megvételkor a szintet? A pillanatnyi olajmennyiséget esetleg igen!
Attól még nem tudod, hogy eszi vagy nem eszi az olajat!
Majd elkezded használni és figyeled, akkor kapsz mérési adatot.
Megvettem, elmondása alapján épp olajcsere érett.
300km volt előttem a vásárlás után, megnéztem akkor volt minimumon. Mentem 300km újramegneztem akkor a pálcan már nem volt olaj,ez volt az első jel, hogy sok fogy. Egyből oajcsere. Végig figyeltem utána: 300km után háromnegyede a pálca. 600km felig. Most 1000 km ment el eddig ujra a minimum erteken.
De ha megmondod nekem, hogy vételkor, hogy ellenörzöd, hogy eszi a pálca megézésével, vendégem vagy pár sörre..

wers # 2016.10.01. 13:26

De ha megmondod nekem, hogy vételkor, hogy ellenörzöd, hogy eszi a pálca megézésével, vendégem vagy pár sörre..
Van annak az olajnak színe is, az is sok mindenről mesél... állítólag, és magammal viszek valakit, aki olvas belőle. De olyanokat is szoktak mondani "hallod milyen jó hangja van?" Hoooggyne. Van neki.
Egyébként az én kocsimon a motorháztetőre belülről fel szokták írni, mikor volt az utolsó olajcsere, km állással. Csak a gyengébbek kedvéért.
Ja, és én nem szeretem a sört. De gondolom nem is nekem szántad.

Szomorú örökös # 2016.10.01. 14:36

Santi1981
Ha egy autó ilyen szinten eszi az olajat, az úgy füstöl a kipufogón keresztül, hogy az indiánok egyből Amerikában reagálnak rá és megkérdezik, hogy ki írta ezt a marhaságot... De komolyra fordítva a szót, ha az olaj fogy, az általában az égéstérben ég el és annak a kipufogó gázban is nyoma van. Egy szimpla szigorított műszaki vizsgálat CO méréssel kombinálva pillanatok alatt kidobja, ha ilyen gondja van az autónak.

Attila111111 (törölt felhasználó) # 2016.10.01. 15:35

Nem minden esetben füstöl szomorú örökös, pl. ha sérült a főtengely szimering ahol szépen elszivárog a motorolaj. Ha füstölne a kocsi lehet meg se vette volna.

Szomorú örökös # 2016.10.01. 16:34

Attila111111
Az általam jelzett hiba-jelzés a füstölés, a tiednél meg hatalmas olajtócsáknak kellene alatta lenni, mikor megáll vele, de nyilván nem volt, mert akkor azt ő is észrevette volna és nem a nívópálca ellenőrzésénél ragad csak le. Marad az, hogy ilyen szintű olajfogyasztás inkább égés útján távozik, az pedig füstöl. Bocsi, de motorszerelő végzettségem van, kőkemény 4 évig tanultam.

Attila111111 (törölt felhasználó) # 2016.10.01. 16:53

T. Santi,

hol az olaj???? Füstöl???? Folyik????

:)

Atis77 # 2016.10.02. 07:58

"hol az olaj???? Füstöl???? Folyik????"

Volt egy corsa (1.0L benzin) járt hozzám, és pont ez volt a jelenség. porszáraz motor, és semmi tócsa alatta mégis 3 hét alatt bezabált 2,5L olajat. Nem értettem, a tulaj meg tojt rá. Volt hogy ugy zörgött mint egy rossz dízel, csont száraz volt a motor. Említettem is neki hogy meg kéne bontani a motort de nem ő addig hajtotta míg megszorult.

Dr.Attika # 2016.10.02. 09:12

"Volt egy corsa (1.0L benzin) járt hozzám..."
Ez egy intelligens corsa. Saját maga megy a szerelőhöz, ha "betegnek érzi magát".

Attila111111 (törölt felhasználó) # 2016.10.02. 09:58

:)

Atis77 # 2016.10.03. 04:48

Másért hozták, generátor, vízpumpa meg egyszer bele szaladtak hátulról. A motorhoz nem akart nyúlni, hiába mondogattam neki hogy baj lesz belőle.

horvathkatinka (törölt felhasználó) # 2016.10.03. 07:49

Üdvözlöm a hozzáértőket!

Hétvégén vásároltam egy gépkocsit másfél millióért Fehérvári úton és sok problémám van vele. Kezdve azzal, hogy a kilométer nem stimmel, szerelőm szerint csomó műszaki hiba is van. Szerinte csalás áldozata vagyok mivel a kocsi olyan rossz állapotban van, minimum ötszázezret kéne rákölteni. Teljesen kétségbe vagyok esve. Kereskedő a telefont kinyomja, először azt mondta leszarja vigyem perre az ügyet. Most már fel se veszi kinyomja. Tud nekem valaki segíteni?
Előre is Köszönöm!

Santi1981 # 2016.10.03. 08:01

Az autó nem füstöl, a motor alapjáraton gyönyörűen jár, tökéletesen húz és megy is, nincs tócsa, nem rángat.
Motorikusan semmi olyan jel, ami kimutatná az olajevést.
Nívópálcát megnézed, továbbra is olajszintet tudsz ellenőrizni, esetleg az olajszínéből tudsz következtetni arra, hogy régebbi már az olaj, és azért sötét a színe..De abból többet nem olvasol ki, ehhez nem kell szerelőnek lennie az embernek.

Az olajfogyasztást az olaj elégése okozza a motor belsejében, ebből adódik.. adott fórumon átböngésztem, ennek a modellnek sajnos van ilyen nyűge.
De, akkor sem ilyen szintű olajevést, ez már a nem túl gondos gazda utómunkája.

És nem arra keresek választ, hogy mért nem vettem észre, és hova tűnik az olaj, hanem arra, hogy miután a vevő ezt elhallgatta és ez számomra komolyabb költségbe fog kerülni, hogy rendbe rakassam, hogy tudom ezért elővenni az "átverős" eladót?!
Nem autószerelési tanácsokat, jogi tanácsokat szerettem volna Tőletek!

köszi
z

Attila111111 (törölt felhasználó) # 2016.10.03. 08:06

Kaptál már tanácsot tőlem olvass vissza! Mivel magánszemélytől vetted a kocsit, így nem egyszerű a történet. Fél év szavatosság így is van, keress egy ügyvédet, ha az eladó nem áll veled szóba. Írass vele egy felszólítást és mehetsz tovább.