Használtautó, Garancia???


Tomi71 # 2015.09.09. 20:53

Jó estét!

Kis segítséget szeretnék kérni az alábbiakhoz:

3 napja vásároltam egy gépkocsit, amit úgy hirdetett az eladó, hogy navigációval rendelkezik.
Mivel a vásárlás időpontjában a navi- nem működött ( az eladó szerint hiányzott a cd), így kipróbálni nem tudtuk. Ma elvittem egy szervizbe és ott közölték, hogy bár az autó rendelkezik navi előkészítéssel, de az autóban gyárilag nem szerelték be a navi kezelő egységet (kb. 100e. Ft).
Az eladó elzárkózik mindenféle kompenzációtól.

A hirdetés weboldalát elmentettem, így bizonyítható, hogy az autót navival hirdette.

Mit tehetek? -azon kívűl, hogy leírjátok, hogy mekkora barom vagyok...

luddo # 2015.09.05. 08:30

Tisztelt Ügyvéd úr!

Azt szeretném kérdezni hogy vásároltam egy 2005 évjáratú Mazda 6 diesel gépkocsit, néztük kérdeztük a kereskedőtől hogy kettőstömegű cserére szorul e?Kuplung rendbe van e.azt állította minden tökéletes.most szervizelem le az autót és ha kiderül hogy a kettőstömegü nem jó akkor az fődarab? szavatosság? valamit érvényesíthetek e a kereskedő felé? vásárlás óta kb 80 km tettem meg az autóval 1 hete van nállam.

yabee # 2015.09.01. 08:40

Tisztelt Szakértők! Tisztelt Fórumozok!
Édesanyám 3 hete vásárolt egy C2-es típusú automata autót, ami két hét és kb. 100km után megadta magát. Azaz a motor megy, de az autó nem mozdul, mindig mintha üresben lenne, nincs erőátvitel. Az a kérdésem, hogy mivel az autó 60km-re van a kereskedőtől milyen módon érvényesíthetem a szavatosságot. Nekem kell eljuttatnom hozzájuk az autót vagy ez is az ő felelőssége? Illetve, hogy ha a reklamációs jegyzőkönyvet szeretném kitöltetni a kerekedőnél akkor az autónak már ott kell-e lennie a helyszínen vagy mivel az autó mozgásképtelen megtehetem-e ezt az autó helyszínen tartózkodása nélkül is, azzal, hogy rögzítem a reklamációban az autó mozgásképtelenségét? Nyilván ez nagy mértékben függ az első kérdéstől, hogy kinek a felelőssége, költsége az autó visszaszállítása a kereskedőhöz? Vissza kell-e egyáltalán szállítani? Azt gondolom, hogy az lenne a szavatosság szempontjából az egyszerűbb ügyintézés, ha ők javítanák ki a hibát, mert ha én javíttatom meg, akkor a javítási költség behajtása, ha nem vállalja az komplikáltabb lenne.
A segítségüket előre is köszönöm.
Tisztelettel,

sysco32 # 2015.08.28. 11:01

Tisztelt Uram,

Egy honapja vasaroltam egy opel vectrat,2006-os benzines.A hibak elkezdtek kijonni mar a 2. heten.Illetve az elado azt mondta,hogy a motort porgetni kell 3-4 ezerig es ott megy jol.Ez azert lenyeges,mivel itt a problema mar valoszinuleg fennt allt,ami a kuplung hibaja,csuszo kuplung.2 het utan elvittem szerelohoz,hogy ez a kocsi nem megy es kigyulladt a toltes jelzo is./Azt gondoltam,hogy ennek igy kellene lennie,marmint ,hogy gyenge a kocsi,mivel elotte egy 50%-kal erosebb BMW-m volt./Kiderult,hogy a generator nem jo es fel kell ujjitani,azon kivul fotengely szimeringes,ahonnan az olaj rafolyik a kuplung tarcsara es azert csuszik.Emiatt a kuplungot is cserelni kell.Tegnapi nap felhivtam a eladot,ceget,hogy ezek a problema vannak/generator felujjitas,fotengely szimering,kuplung csere/ es azt mondta,hogy ezekre nem vallal jotallast.
Arrol nem is beszelve,hogy alufelnivel hirdette,es lemezfelnivel adta amin egy disztarcsa van csak.E annyibol erdekes,hogy azt nem lehet latni,hogy az csak disztarcsa,mivel ez specialis alaku lemez felni es a disztarcsa pontosan illeszkedik ra igy a lemez nem lathato.

Koszonom szepen.

FDToth # 2015.08.11. 12:49

Bota: szerintem egyből menj a Békéltető Testülethez. Írd meg nekik a problémát. Lesz belőle egy tárgyalás-féle, ahol nagy valószínűséggel a Te javadra döntenek, hoznak ajánlást.
Ezzel mehetsz a kerekedéshez. Ha továbbra is elutasítóak és semmiféle megegyezésre nem hajlandóak, akkor polgári per. Ezt is nyered, de kérdés h addig az autókerekedő cég meg lesz-e még...
Elvileg jobb ilyenkor megegyezni velük (felét ők, felét te fizeted, stb.), mert így csak félig jársz rosszul...

bota # 2015.08.08. 04:01

FDToth, hasonlokeppen jártam én is, vettem egy autot egy bizonyos gyári felszereltséggel, ami tartalmaz egy elektdonikus szabályzású lengescsillapitot, ami kiderult utolag cseréjél simara lett csérélve. A kereskedo ezt nem mondta el, szerintem atvágott, de Ő elzárkozik mindenfele megoldás elől. Pénzt nem akar visszafizetni, a visszaalakítás szintén nem akarja állni.
Nem tudom hogy mit csináljak?!

FDToth # 2015.07.27. 18:55

Elolvastam, persze, es ertheto is. De egy vitas ugynel, ha bekelteto ele kerulok akkor figyaszto vagyok, de ettol a szerzodes meg nem az.
Sztem keverve vannak a fogalmak, nem egyertlemuen fogalmaznak a torvenyek/rendeletek.
Viszont a kerdesem nem erre iranyult: a vasarlast kovetoen ha problema van az autoval (pl szetmegy a valto) akkor ved engem a szavataossag, vagy sem?
Precedens esetlebol kiindulva igen: nem egy magas erteku, cegra vasaolt muszaki eszkozt javitottak/csereletek vagy vetelar vissza ugy, hogy a szamla a cegre szolt. Itt kb ugyanez a helyzet...
A gyakorlatra gondolok, nem az elmeletre...

Sherlock # 2015.07.27. 15:18

Az egy dolog hogy hogy tudod, de nem sikerült elolvasni, hogy fogyasztó csak természetes személy lehet? Bár a példáid a régi szabályozás alatt sem állnák meg a helyüket.

FDToth # 2015.07.27. 15:09

guba" vagy a legjobb példa: ha futárcégem van, és ehhez veszek egy haszongépjárművet, akkor nem fagyok fogyasztó.
De ha mondjuk van egy cégem, aminek fő tevékenysége baromfi export és ügynöki tevékenység és van egy cégautóm, akkor fogyasztó vagyok.

FDToth # 2015.07.27. 15:02

guba": én úgy tudom, hogy ha pl. egy vállalkozás a vásárló, akkor a kötelezettségek Polgári Tk. alapján ugyanúgy érvényesek, mintha a szerződést fogyasztó kötötte volna meg, nem?
Továbbá,hogy ha az eladó hibásan teljesített adásvételi szerződés tekintetében (tehát nem mondta el, hogy mik az autó hibái), akkor nála fennállnak a szavatossági kötelezettségek, azaz meg kell vizsgálni a kifogásaimat, és minimum állást kell foglalnia abban, hogy jogos-e a reklamációm.
Én így tudom, az összes eddigi cégre vásárolt termék szavatossági/jótállási ügyeit nézve + békéltető előtt is fogyasztónak minősülünk (volt már pár tárgyalásom)

guba" # 2015.07.27. 14:31

vállalkozás: a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körében eljáró személy;

fogyasztó: a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy;

Az autó műszakilag tökéletes, itt-ott szivárog ez-az, + pár elektromos dolgot cserélni kell

Mivel nem fogyasztói szerződésről van szó, egy jó egyezséggel érdemes ezt lezárni, ha hajlandó egyezkedni az eladó.

FDToth # 2015.07.27. 09:41

Kedves Fórumozók,

alapvetően jártas vagyok a szavatosság és a jótállás körében.
Múlt héten vásároltunk egy használt cégautót, szintén vállalkozástól. Az autót nem a vállalkozás tevékenységéhez köthetően használjuk, tehát fogyasztónak minősülünk.
Olyan autót vettünk, amit márkaszervizben szervizeltek, utoljára április végén. Az autó megvásárlása kapcsán számla és adás-vételi is készült. Az eladó nem mondott semmi hibát az autó kapcsán, említett itt-ott fényezési sérülést (ami szemmel is látható), de mivel használt autóról beszélünk, így ezzel számoltam. Az autót vezettem, semmi probléma nem volt vele.
A vásárlás után 1 nappal elvittem eredetiségvizsgálatra, minden rendben.
A vásárlás után 2 nappal elvittem márkaszervizbe, ahol átnézték az autót és jó pár javítanivaló találtak rajta, amiről hamarosan küldik a ajánlatot. (Az autó műszakilag tökéletes, itt-ott szivárog ez-az, + pár elektromos dolgot cserélni kell).
Erről még aznap tájékoztattam az eladó, hogy milyen hibák merültek fel.
Az eladó rögtön mondta, hogy ők nem állják a szervizköltséget, mert használt autót vettem, nem pedig újat, sőt ők még kedvezményt is adtak (ami nem az, hiszen alku után vásároltam meg, az meg nem kedvezmény)
További lényeges szempont, hogy az autót úgy hirdették meg, hogy van benne egy bizonyos felszereltségi csomag, de mint kiderült, ez nincsen benne. Így kvázi megtévesztettek.
Mivel 1 év szavatosság van az autóra, annak az első 6 hónapjában pedig az eladó bizonyít, így érvényesíteném a szavatosságot. De tudom, hogy ez nehéz, így a megegyezésre fogok törekedni tehát egy részét én, egy részét ő állná.
Jogosan érvényesíteném a szavatossági igényemet?

üdv.

FDToth

gillyen # 2015.07.18. 05:54

Tisztelt Ügyvéd Úr/Kedves forumozók!
A következő problémám lenne. Múlt hét pénteken 2015.07.10.én vásároltunk meg magánszemélytől egy gépkocsit. Az nap elvittük az opel márka szervizbe ahol azt mondták hogy hangos a kuplung való szinű cserés. Viszon mivel a márkaszerviznek nem hittünk így a héten az autót elvittük a saját szerelönkhöz aki azt mondta hogy az autó nem kuplungos hanem váltóhibás( csapágyas a váltó) ezen felül még jó néhány hibát talált(légtömeg mérő,nyomásszabályzó szelep, részecskeszűrő). Azt tanácsolták hogy az autót vigyük el egy másik opel kereskedésbe és kérjünk szakvéleményt az autóról. Az eladöval szemben szeretnénk érvényesiteni a szavatossági jogunkat. Megtehetjük ezt? Ha igen akkor mi a további teendönk?

Rexor # 2015.06.30. 07:09

Reménykedj, hogy nem vezérműszíj volt (ezt használt autó esetében mindig ki kell cserélni).

Atis77 # 2015.06.30. 05:43
Atis77 # 2015.06.30. 05:37

Fő darabokra elvileg 1 év garanciát kell adjon a kereskedő.

esipisti # 2015.06.27. 19:56

2015 május 27.én vásároltam egy Ford Mondeo 2.0benzines 2003 évjáratú,személygépjárművet kereskedésből. Az autónak a mielőtt a kereskedés megvásárolta csak egy tulajdonosa volt,s mindössze 149.000 km futott! Amit az állapota is tükrözött! A mai napon,viszont egy durva csattogó kalamoló hang jön a motorból! Jelzem,a megvásárlás másnapján elvittem egy Fordokra szakosodott szakműhelybe ahol a szügséges szervizeléseket elvégeztettem olaj csere,gyertya,illetve az összes szűrő!
Nyilván elvitetem a szervizbe,és ott feltárják a hiba okát! HA netán nagyobb a probléma /motorfelújítás,vagy csere / s a jármű rendeltetés szerűen volt használva,/ami nem kérdés!!! / fordulhatok e a kereskedőhöz jogosan a költségek megosztása miatt? mivel 1 hónapja vettük az autót,s mindössze 2000 km mentünk vele!

B15teddy # 2015.06.23. 17:43

Tisztelt Ügyvéd úr!!!

1 hete vásároltam egy 2004 Mazda6 szgk. egy autókereskedésből,(1400000ft,84 hónap hitel,300000 ft kezdőbefizetés)amit a mai napon(egy héttel később)elvittem egy szerelő műhelybe olajat illetve szűröket cserélni,ahol az autó felemelése után kiderült hogy az egész autó csupa rozsda ami frissen el van takarva alvázvédővel,a hátsó futóművet(mindkét oldalon)szintén ugyan ezzel a módszerrel megoldották,ha hozzá kell nyúlni a futóműhöz már nem lehet szerszámokkal csak melegíteni vagy flexelni!!!!
Az autókereskedő felé jeleztem a problémát majd látogatást tettem nála ahol azt mondta hogy mindenki új autót akar és azt mondta hogy a lakatos munkát fizeti(200000ft)de a hátsó futóművet vállajam én(100000-120000ft)!!!!!
Én úgy vettem meg a kocsit hogy úgy volt hirdetve hogy korrózió mentes és ezt laikus ember nem veszi észre még ha aláfekszik a kocsi alá akkor sem!!Az a kérdésem hogyha nem fogadom el az ő feltételeit van e valami más mód hogy nekem ez még ne kerüljön plusz pénzembe hiszen én jóhiszeműen vásároltam meg a kocsit úgy hogy ne egy olyan autót vegyek amire százezreket kell költenem!!!Előre is köszönöm válaszát!!! Szép estét.

pontiactranssport # 2015.06.18. 05:43

Tisztelt Ügyvéd úr!

Segítséget szeretnék kérni,mert belefutottam egy nagyon kellemetlen helyzetbe.Eladtam egy 19 éves saját tulajdonú gépkocsit.A vásárlót kérdeztem,hogy autószerelővel nem nézeti meg?Erre azt mondta,hogy van akkora tapasztalata,hogy meg tudja nézni.Átadtam az autót szemrevételezésre,és magára is hagytam a vásárlót a gépkocsival,mondván hagy böngéssze nyugodtan.A megtekintés után illetve előtt telefonon és személyesen is megbeszéltük mi minden lett cserélve a nálam töltött évek alatt.A vásárló próbakört kért tőlem.Én megengedtem neki,hogy az első pillanattól ő vezessen.Vissza úton azt mondta,hogy tetszik neki a kocsi és ne is álljunk be.A vételárban 375000Ft-ban állapodtunk meg téli szettel együtt.Az autó 1996-os évjáratú Renault Laguna bőrön kívül full extrás autó volt.Amikor megvettem az autót váltóhibás lett ezért olcsóbb volt vennem egy törött komplett autót aminek a váltóját a vásárlás után átrakattam.Persze a megtekintés előtt ezt elmondtam a vevőnek.A vevő szimpatikus volt ezért mondtam neki,hogy a még megmaradt alkatrészek közül válasszon egy ajándékot amire úgy gondolja szüksége lehet.Ő egy újszerű vízhűtőt választott amit átadtam neki.Mindent újra kipróbált és minden működött.Amikor hazaért felhívott azzal,hogy az információs kijelző néha pislog.Mondtam neki,hogy mivel itt jó volt és van belőle tartalék ingyen elküldöm neki.Megköszönte.Másnap felhívott,hogy kilyukadt a kocsi hűtője és most ki kell cseréltetni.Mondtam neki,hogy mivel a kocsi hónapok óta áll és 19 éves ez előfordul,de szerencsére van hűtője.Másnap telefon megint!Forr a víz a kocsiban hűtőcsere után.Mondom neki hogy akkor nem lett lelégtelenítve a rendszer,és ha kell telefonon segítek neki,mert van némi műszaki érzékem.Kb egy órás beszélgetéssel megoldódott.Az én számlámra...Másnap reggel új telefon!Elégedett nem forr a víz,nagyon kellemes a fogyasztás,de ha ő tudja előre,hogy mennyi az átírás eláll az üzlettől.Mondtam,hogy sajnos ezek a költségek mindenkit terhelnek aki gépkocsit vásárol.Hozzá tette,hogy délbe elviszi egy szerelőhöz átnézetni.Helyeseltem,mert a hűtési probléma nem játék.Délbe telefon.Rossz híreim vannak.Azt mondta a szerelő,hogy be kell állítani a szelep hézagokat,meg olajos a motor olajteknője és olajos az első lengéscsillapító külseje is,úgyhogy inkább visszahozná az autót.Erre kiakadtam teljesen,mert ezek szerintem 19 éves autónál nem titkolt kívülről is jól látható korából eredő hibák.Jelzem nem csepegett az autóból semmi ezt a vevő is megerősítette,hogy a parkolóban száraz alatta minden.Még azt is felajánlottam,az eddigieken felül,hogy akkor ha ez valóban így van akkor a lengéscsillapító árának a felét megtérítem.Persze ő azonnal bírósággal fenyegetett.Most mitévőlegyek?Kérem segítsen!

boviki # 2015.06.16. 15:55

Tisztelt Ügyvéd Úr/Asszony!
Az autó adás-vételre vonatkozó garanciával kapcsolatban lenne néhány kérdésem.
Az autómat úgy vettem, hogy a kereskedőnél bizományban volt ott hagyva az autó, a tulajdonosa annak a szerviznek az egyik alkalmazottja volt (pontosabban a feleségéé), ahova a kereskedő (is) vitte az autót.
Az autót 4 hónapja foglaltam le, 3 hónapja kaptam kézhez.

  1. kérdésem: A garancia érvényesítésénél kit kell keresnem? A kereskedőt? A szervizt? A férjet? Az eredeti tulajdonost? (Eddig mindegyik lerázott a másikra mutogatva.)
  2. kérdésem: Meddig kell garanciát vállalnia az eladónak/kereskedőnek? Nyilván ennek megválaszolásához ismerniük kell a hiba típusát. Két fajta hiba van, ami miatt kerestem a szervizt: 1. A klíma, melyet a foglalás és a kézhezvétel között javítottak, nem működik. 2. Az alvázon olyan lyuk van, hogy ha a vezető ülés mögött felemelem a posztót, látom a talajt. Az autó aljáról körömnyi méretű rozsdás fémdarabokat tudok leszedni erről a területről.
  3. kérdésem: Milyen módon induljak el az ügyem elintézésében? Kihez forduljak?

Köszönöm a segítséget!
Viktória

MP44 # 2015.06.13. 11:26

Tisztelt Ügyvéd Úr!

Januárban vásároltam autókereskedőtől egy 6 éves használt autót amelynél a mostani meleg beköszöntével vettük észre, hogy nem hűt a klímaberendezés. Elvittem klímaszerelőhöz, aki feltöltötte, mert üres volt a rendszer. A klíma azonban valami elektromos hiba miatt még mindig nem kapcsol be. Az eladó véleménye szerint januárban nála rendesen működött, sajnos az akkori hideg miatt nem tűnt fel számomra, hogy működik a berendezés vagy sem. Az autót csak hétvégente használjuk, akkor sem rendszeresen emiatt csak kb 2000 Km-t futott a megvétel óta. Az lenne a kérdésem ebben az esetben tartozik az eladó szavatossággal? Amennyiben igen mi a teendőm ezzel kapcsolatban? A márkakereskedés szerint amennyiben a klíma vezérlése hibásodott meg az több mint 100e Ft-os tételt jelent.

Köszönöm a segítségét!
Üdvözlettel:
László

guba" # 2015.06.12. 19:28

A kocsit átvizsgálták, ha most füstöl, nyilván az adásvétel idején is füstölt.

Arra érdemes hivatkozni, hogy megtekintésre vétel esetén az eladó nem teljesít hibásan, ha bizonyítja, hogy a vevő a hibát megtekintéskor felismerte vagy fel kellett volna ismernie.Üzletszerűen autókereskedéssel foglalkozó vevő,átvizsgálás után a rejtett hibára nagyon szűk körben tud alappal hivatkozni, természetes elhasználódásból eredő hibákra sikerrel, aligha.

Kriszi01 # 2015.06.09. 13:10

Tisztelt Ügyvéd Úr!

A következő problémával keresem Önt.
2014.08.28.-án értékesítettem Mercedes CLK tipusú személygépkocsim egy új gépjármű kereskedőnek, ahonnan egy új gépkocsit hoztam el, abba számították be.
Készült állapotfelmérés stb. , mondtak egy összeget, rábólintottam.
A mai napon kaptam egy levelet hogy értékesítették a gépkocsim 2015.02.28-án, és ellenük szemben a vevőnek követelése van, mert erősen füstöl a gépkocsi, azért ők Nekem küldtek egy felszólító levelet, hogy ebből a hibából adódóan 300,000,-Ft pénzügyi követelésük van Velem szemben.

Ebben az esetben mi a teendő? Nem érzem túl jogosnak azt hogy ennyi idő elteltével, továbbértékesítési probléma miatt Nekem kellene fizetnem.

Köszönöm válaszát,

Üdvözlettel

Krisztián

MP44 # 2015.06.09. 10:49

Januárban vettem egy kereskedésben egy használt autót amelynél most, hogy megjött a meleg, vettük észre, hogy nem megy a klímája. Elvittem klímáshoz, aki feltöltötte, mert állítása szerint üres volt a rendszer, a nyomáspróba nem mutatott szivárgást. A klíma azonban valami hiba miatt még mindig nem kapcsol be. Az lenne a kérdésem ebben az esetben tartozik az eladó szavatossággal? Azt mondja januárban nála ment rendesen, sajnos azonban mivel nem vagyok nagy klíma rajongó, meg eddig túl meleg sem volt csak most derült ki a dolog, ráadásul a kocsi is csak kb 2000 Km-t futott a megvétel óta. Èrdemes a kereskedövel vitatkozni, vagy csináltassam meg a még meglevö hibát saját magam?
Köszönöm a segítséget!

groszfater@gmail.com # 2015.06.03. 18:40

ius !

!„Groszfater: tuti, hidd el.

Ne engem győzködj, én nem állítottam semmit,
vitatkozzál Dr. Horváth Bencével !