Használtautó, Garancia???


nonolet # 2018.05.09. 06:43

Bn03013

Mint már írtam: pereljenek be, ha akarnak valamit.

nonolet # 2018.05.09. 07:14

Miruati

Nyilván alapban nem ésszerű az eladó tudta nélküli javítás és aztán a számla benyújtása.

Azonban vannak esetek amikor ez az ésszerűbb.
pl. nagyon messze romlik el "otthon"-tól...

Vagyis az eset konkrét körülményeitől is függ a megítélés.

Azonban az értesítés-belegyezés nélküli ráköltést utólag nehezebb indokolni, az eltúlzottnak tűnő összeget meg pláne nehezebb.

- -

A lényeg, hogy:

  • magánszemély eladó esetén
  • a vevőnek kell bizonyítania

1.
Az igénye JOGOSSÁGÁT azaz a rejtett hiba esetét.
Vagyis, hogy

  • a hiba nem szokásos MÉG az autó kora+futása alapján, azaz idő előtti, tehát elromlás és nem a normál elhasználódás

ÉS

  • a hiba MÉG nem volt felfedezhető a vevőtől elvárható gondossággal az eladáskor

ÉS

  • a hiba nem szerepel az adásvételin sem

Fontos, hogy: elég csak hibát feltüntetni! illetve felfedezni.
Annak az okát nem kel tudni !!!

pl. ennyi elég, hogy:
alapjárat után gázadásra kékesen füstöl egy kicsit
vagy
hirtelen gázadásra torpan
vagy
gyorsan vett kanyarban szitál az eleje

Az, hogy ezt mi okozza és mit-mennyiért kell cserélni nem kell tárgyalni, megtippelni, meséket mondani.

Sőt nem is érdemes, mert abból könnyen jogi baj lehet.
Mivel az ilyen kijelentések is szerződés részei lesznek, ha igazolhatók.

Tehát eladóként, rövid tömör hibajelenség leírás és aztán pofa alapra.
Így a vevő kockázta marad, hogy a hiba ismeretében miként dönt vásárol/alkudik/nemvásáról.

Ha vásárol/alkudik akkor KERÜLJÖN bele a szerződésbe

  • hiba ténye, röviden-tömören, lásd fenti példák

és, hogy

  • az ár a hiba/hibák ismeretében lett annyi

2.
A jogos igényhez tartozó javítási költség indokoltságát!
Sajnos a márkaszervizes zárak nem igazán vitathatók...
Miközben az a legdrágább :-(

Így csak max azt lehet molyolni, hogy CSAK az adott hiba javításához szükséges költség szerepel-e számlán vagy más is esetleg.

- -

Fontos megérteni, hogy soha:

  • NEM SZABAD BÍZNI a vevőben
  • NEM SZABAD BÍZNI az eladóban
  • mindent le kell írni! amit valamelyik fél mondott-ígért

Ezek a kis kockázatú adás-vétel alapjai.
Akkor is, ha olyan kedves-barátságos embernek tűnik a másik... és pláne ha, rokon-barát-jóismerős!

Mert a rokon-barát-jóismerős nagyon szeret ám
utólag másként emlékezni!!!! és erősen hinni,
hogy neki van igaza.

- -

Végül a népi bölcsesség...
Ami az ilyenkor gyakran elhangzó ígéretekhez kapcsolódik.

"A hála/ígéret szavatossági ideje max 4 óra!"

HA valamit ígértek neked, azt épp ezért max 4 órán belül hajtsd is be.

Mert utána egyre nehezebb lesz, pár nap múlva pedig
a legtöbben, ha csak lehet már le is tagadják! és még téged néznek követelőző genyának.

Miruati # 2018.05.09. 07:29

Egy befecskendező, 10 éves autóba 146e km után akár normális elhasználódás?
Indokolt a 4 befecskendező cseréje, mikor valószínű csak 1 volt rossz? Mert közlekedtem vele, ha 4 lett volna rossz, tudtam volna vele menni?
Gondolom a szerviz kidobta a 4et, nem válogatta melyik rossz. Tudtommal azt külön padon lehet bevizsgálni ami a márkaszervizeknek nincs.
Dehát egy ilyen esetben, mikor tudja a kereskedő, hogy csak annyira kell neki az autót megcsinálni, hogy működjön és ha rajtam akarja bevasalni perrel akkor járna el körültekintőbben.
Szakértő megmondhatja, hogy egy volt rossz, de mind kicserélték. Most úgy néz ki mind a 4 rossz volt...

Miruati # 2018.05.09. 07:30

Ezek már szakértői kérdések, nem tudom tudtok e erre válaszolni?

egyötvenes68 (törölt felhasználó) # 2018.05.09. 07:43

Itt valamit nem értek kedves Nonolet.

Már korábban is írtam a saját esetemről, hogy régebben vásároltam magánszemélytől egy nagy értékű gépjárművet, aminek frissiben előjöttek a súlyos, költséges problémák. Kocsit elvittem egy márkaszervizbe ahol szépen fotókkal, videóval ledokumentálták a korábban az előző életében történ szakszerűtlen beavatkozást. Kocsit továbbiakban nem használva hagytuk egy ideig a szerviz őrzött parkolójában. Eladót értesítettem a problémáról és szavatossági igényemet elutasítva fordultam ügyvédemhez. Gépjármű visszavételét is elutasította. Ügyvéd javaslatára elindult a kocsi gyári állapotba hozása, mert szükségem volt rá. Szerviz videóval és fotóval mindent időrendben dokumentált, így az egész javítás folyamatával együtt. Bizonyítékokat elküldtük az eladó ügyvédjének és ők először 30%-ot ajánlottak fel kártalanításra, amit mi nem fogadtunk el. Alkudozás végén belementek a 70% rendezésbe és nekem kellett a fennmaradt 30%-ot rendezni. Természetesen ebben benne volt az ügyvéd és egyéb költségek is. Hozzáteszem érdekességképp, hogy a vétel előtt olyan állapotlapot kaptam a kocsiról, ahol bizony elferdítették a valóságot.

Azért gondoltam, hogy megosztom a történetem, mert írtad, hogy a vevő pereljen ha akar. Szerintem a bíróság a javamra döntött volna, hiszen a szerviz szerint is a szakszerűtlen szerelés látható, könnyen bizonyítható. Márkaszerviznek nem érdeke a trükközés, nem is életszerű, így ők a tényeket rögzítik. Bíróság szerintem a szerviznek hinne és bizonyítékok alapján elmarasztalhatják az eladót.

nonolet # 2018.05.09. 08:15

Az ügy kulcsa ezekben van..

"Kocsit továbbiakban nem használva hagytuk egy ideig a szerviz őrzött parkolójában.
Eladót értesítettem!!!! a problémáról és szavatossági igényemet elutasítva!!!! fordultam ügyvédemhez. Gépjármű visszavételét is elutasította."

Azaz:
1.
Nem a tudta és értesítése nélkül léptél tovább!!!!!

2.
KELLŐ (azaz vélhetően perképes) dokumentáció készült.
Ami igazolta a "rejtett hiba" esetét.

Ezek miatt... akár pert is nyertél volna, ha tovább kekeckednek.
Ezért inkább fizettek önként.

- -

A kérdező esetén azonban nem ez a helyzet.
Nagyon nem ez.
Legalábbis az eddigi általa írtak alapján.
Abban az ügyben a vevő áll vesztésre, alighanem.
Mivel pont a fordítottját tette mint te...
Ezzel a saját pernyerési esélyét erősen elrontva.

egyötvenes68 (törölt felhasználó) # 2018.05.09. 09:34

Értem és köszi Nonolet!

Biztos vagyok abban, hogy itt a kérdezők zöme eltitkolja, letagadja, hogy a vevő kereste az eladót szavatosság igénye miatt. Úgy tüntetik fel önmagukat, hogy szegény eladó nem volt értesítve a problémákról. Szerintem ezek sem életszerűek. Persze lehetnek kivételek. Normális reakció az volna első sorban, hogy felkeresem az eladót valamilyen formában ha úgy érzem jogos a szavatossági igényem.

Miruati # 2018.05.09. 10:19

Nekem mondhatod, hogy eltitkolom, hogy megkeresett a vevő egyötvenes68!!!
Ha felkeresett volna, akkor azt írtam volna le, hogy akkor mik a lehetőségeim. Mi értelme itt hazudni okostojás.

egyötvenes68 (törölt felhasználó) # 2018.05.09. 11:10

Lehetséges, csak nem életszerű. Legtöbb ember úgy cselekszik, ahogy velem is megtörtént. Legelőször felkeresi az eladót valamilyen formában. Konkrétan nem rád céloztam, sajnálom, de a te történeted sem túl meggyőző.

Miruati # 2018.05.09. 11:58

Velem így történt, hogy ők ennyire amatőrök, nem tudom, első perük. De leírom neked is tömören:
10 éves autó 146e km. Megmutattam a kereskedőknek, ki se próbálták, ketten ránéztek, megveszik. Utána elvittem megint mikor tényleg megvették (mert egy autót elhoztam onnan, azt írták át közben).
Másnap szóltak, hogy az alapjárat ingadozva jár hidegen, mikor én bemutattam üzemmeleg volt és ők ezt akkor nem vehették észre. Kérdezték nálam volt ilyen, nálam nem volt gond, beleültünk mentünk, használtuk. Másról nem beszéltünk, ennyiben maradtunk, ki csinálja meg, ki nem, semmi.
5 hónap CSÖND.
Gondoltam közben, hát csak egyszer csinálta nekik, nagy gond nem lehet, félrehalloták stb.
Majd telefon, hogy mennyi gondjuk volt az autóval, házilag maguk javítgatták de nem javult, majd haver szerelő 4 hónapig (ezekről nincs papír) és ezután szalon, ahol 2 óra alatt kicserélték a négy befecskendezőt (erről 1 db számla semmi más) amit fizessek ki 300e Ft.

Ha tetszik ha nem, így volt erre kértem a válaszokat, nem pedig egy továbbgondolt verzióra.

Miruati # 2018.05.10. 03:33

Nem hivatalos szerelő, hanem a kereskedők, akiknek autószerelő a végzettségük.
Meg fura szöveg ez a haver szerelő, aki igazi szerviz volt. De az autót megjavítani nem tudó, hónapokig ott álló megoldással.
Ezek után márkaszervíz amit fizessek ki.

Bár itt azt mondják a hozzáértők, hogy még így is szavatosságot kell vállalnom.

Most erre jön egy szakértő, aki se autót nem lát, se alkatrészt.

dell # 2018.05.18. 09:15

Üdvözletem mindenkinek,

Sajnos problémám van.
Május 17. vettem egy autót egy nyíregyházi cégtől. Illetve nem tőlük vettem konkrétan, ők csak az ügyintézők voltak, mivel az autó Németországból lett behozva az én kérésemre. A nyíregyházi cég a német társcégével vásárolta meg a kocsit és én pedig ettől a német társcégtől vásároltam az autót.

A szerződésben volt egy ilyen pont:
8./ Megbízott nem felelős a gépjármű szabad szemmel nem látható és fel nem ismerhető hibájáért. A Megbízott
kifejezetten kiköti, hogy a Megbízó érdekében megvásárolt gépjármű rejtett hibájáért felelősség nem terheli, amit a
Megbízó a jelen szerződés aláírásával tudomásul vesz.

Miután átvettem a kocsit, hazafele jövet (Bp.) 150 km után ledadog a motor, hibakódok tömkelege stb. kb 15ször álltam félre a maradék úton, mert mindig előjött valami SOS hibakód.
Azóta voltam szervizben, megállapították gyári diagnosztikával, hogy a katalizátor a halálán van, cserére szorul. Ennek a díja munkadíjjal együtt 630 ezer forintos árajánlatot kaptam (a kocsi vételára regadóval, szállítási költséggel, ügyintézői díjjal stb. 2,3 millió forint volt).

Olvastam sok helyen, hogy 1 évig elvileg jár nekem szavatosság a kocsira.
Na most a fent idézett rész a szerződésből engem ebből kizár? Így ne is reménykedjek semmire az eladó kereskedéstől?

Beszéltem velük, el bagatelizálják a dolgot, miszerint filléres szenzorcsere kell csak. Mielőtt "keménykedni" kezdenék, szeretném tudni, hogy ha esetleg bíróságra kerülne az ügy, akkor milyen esélyem lenne.

Előre is köszönöm a válaszokat!

nonolet # 2018.05.18. 09:47

"én pedig ettől a német társcégtől vásároltam az autót."

Aki ennyire hülye, miközben
azzal van tele az internet,
hogy NE így oldja meg a vételt.

Nos, az intézze a német eladóval az ügyet ...

- -

Okosodáshoz olvass el ebből a fórumból 20-25 oldalt...
Mindent érteni-tudni fogsz amit kell.

nonolet # 2018.05.18. 09:49
dell # 2018.05.18. 13:05

Hát sajnos ennyire hülye voltam.

Tanácsodra visszaolvastam vagy egy évet mind a kettő fórumon.

Amit felfogtam:

  • Csakis az adásvételin szereplő német cégnél érvényesíthetek bármit.
  • Attól, hogy beleírták a szerződésbe az idézett részt, a szavatosságot kötelező jelleggel vállalnia kell.
  • Mivel külföldi a cég, nehéz vagy konkrétan lehetetlen lesz bármit is érvényesítenem a dologból.
  • Semmiképpen ne "bontsam" meg az autót, maximum szemrevételezéses hibakeresést illetve diagnosztikát végeztessek a szóba jövő szervizekkel.

Amit ezek alapján tennem kell:

  • Elvinni a kocsit szervizbe, ahol megállapítják a konkrét problémát.
  • A konkrét problémával felkeresni a "közvetítő" illetve az eladó céget, egy levél kíséretében, miszerint szeretném ha megjavítanák az autót a szavatosság keretein belül, mivel a hiba fennállt már vásárláskor is.
  • Ha belemegy és úgy döntök vállalom a herce-hurcát elszállíttatom a kocsit az eladóhoz (németo.) ahol megjavítják és vissza szállíttatom.

Jönnek a kérdések:

  • A földrajzi távolság miatt netzes külföldi kereskedőtől szavatosságot követelni? (szállítás költsége) Vagy esetleg egyéb bonyolító tényező is van?
  • Az esélytelen, hogy én megjavíttatom és a számlát kifizetik (nekik se lenne rossz, mivel az itthoni szervizdíjak csak olcsóbbak)?
  • Használni használhatom az autót?
  • A "közvetítő" cég gondolom semmilyen módon nem fog engem kárpótolni...

Még pár tény:
Relatív ritka autót vettem, ami a magyar piacon gyak. nincs vagy csak borzalmas állapotúak. A magyar és a német piaci ár felett vásároltam a kocsit, mondván h nincsen hibája, korához képest jó állapotú. A nyíregyházi cég akivel kapcsolatban voltam és intézte az egészet, sok autót hoz be "megrendelésre" külföldről, jellemzően fiatalabb nagy értékű autókat. Mivel holnap is megnézetem egy új szervizben, ezért azt beszéltem a "közvetítő" céggel, hogy jövőhéten kedden beszélünk róla. (aki eddig a kapcsolattartó volt ott, az akkor jön vissza szabiról)

Ha esetleg a felmerülő kérdésekre tudsz válaszolni, akkor hálás lennék! (másnak is)

Előre is köszönöm!

nonolet # 2018.05.18. 18:10

Ha belemegy és úgy döntök vállalom a herce-hurcát elszállíttatom a kocsit az eladóhoz (németo.) ahol megjavítják és vissza szállíttatom.

Vagy
Elfogadja az itthoni árajánlatot.
és fizeti az itthoni javítást.
(célszerűen a márkaszerviztől kérj ajánlatot)

Ami ugye vélhetően olcsóbb lesz a kintinél.
Pláne, hogy a 2x-i szállítás is elmarad.

-

"A közvetítő cég gondolom semmilyen módon nem fog engem kárpótolni..."

Ezt most még nem tudhatjuk.

Egyébként pedig csak van velük is valami szerződésed. Amiben vállaltak-LEÍRTAK ezt azt az autóról...

Vagy nem ők vizsgálták át?
Akár nevedben, akár a saját nevükben.
Merugye mi nem tudjuk mire adtál pontosan megbízást nekik.
Miről szólt a nekik adott megbízásod és
annak megfelel-e az Ő!!! teljesítésük feléd.

Azaz: ki felel a megbízásod szerint
az autó eladótól való átvételkori állapotáért?

  • ők

vagy

  • te
dell # 2018.05.18. 19:01

Köszönöm a segítségedet!

Nekem is az itthoni szervizes verzió a szimpatikus természetesen.

Egyébként a szerződés ezen része a következő:

"Megbízott a Közvetítő bevonásával vállalja, hogy a Megbízó által kiválasztott gépjárművet a helyszínen
megtekinti, kipróbálja és tájékoztatja a Megbízót a gépjármű szabad szemmel látható, és felismerhető
tulajdonságairól, állapotáról."

Úgy gondolom, hogy ez alapján a kérdésedre, miszerint ki felel az autó eladótól való átvételkori állapotáért, a válasz hogy a közvetítő és a megbízott (német cég).

Ha sikerül szóban megegyeznem velük, hogy vállalják a javítás költségeit, akkor gondolom a helyes sorrend az írásban történő megerősítés. Majd a javítás. Végül az általam kifizetett szervizszámla szerinti (vagy ahogy megegyezek velük) összeg átutalása tőlük nekem. Jól gondolom?

nonolet # 2018.05.18. 20:08

..ez a kitétel azért eléggé korlátoz téged.

Hisz a katalizátor hiba szabad szemmel nem észrevehető.

Ráadásul, ha nem volt hiba kód korábban, akkor vélhetően nálad romlott már el.
A katalizátor esetén ez azért megeshet.
Pláne idősebb autó esetén.

HA netán volt már korábban is ilyen hibakód és bizonyíthatóan kiütötték az már érdekesebb kérdés.

- -

Igazából nem sok jogi esélyed van, szerintem.

Inkább méltányossági alapon lehet valamiféle egyezségre jutni (pl. költség megosztás), ha lehet.

dell # 2018.05.20. 09:53

nonolet, még egy kérdésem lenne, ha nem haragszol!

Egy másik szerelő azt mondta, hogy esélyes, hogy átégett valamelyik hengerfej tömítés, netán repedt a hengerfej. Én erre eddig azért nem mertem gondolni, mert nem fogy a hűtővíz ami nem olajos, szép tiszta, nem ereget vízgőzt a kipufogó és a motorolaj is normálisnak tűnik. Azonban gázadásra apró buborékok jelennek meg a hűtővíz tartályban.

Ezt kizárni/megerősíteni, csak a motor megbontásával lehet, azt mondták. Na most itt jönnek a kérdések:

  • Gondolom csak úgy bontathatom meg, ha erre az eladó(k)tól írásban engedélyt kérek. (márkaszervizben)
  • Ha kiderül hogy hengerfejes, akkor az már egy komolyabb probléma a katalizátor mellett. A motor gondolom fődarabnak számít, ráadásul ezt ki kellett volna szúrniuk még Németországban, ha kellő körültekintéssel vizsgálják át a kocsit. Jól gondolom?

Amennyiben kiderül a nagyobb gond, valószínűleg még a regadó és az egyéb ügyintézési költségek bukásával is jobban járok, ha visszaviszem a kocsit és kérem vissza a pénzt, amennyiben erre van mód.

nonolet # 2018.05.20. 18:27

"ráadásul ezt ki kellett volna szúrniuk még Németországban, ha kellő körültekintéssel vizsgálják át a kocsit. Jól gondolom?"

...és, ha akkor MÉG jó volt?!
150 km alatt 3X is hengerfejere lehet hajtani egy autót.
Pláne ha már nem fiatal és sokat futott.

De ezt neked is észre kellett volna venni az ÁTVÉTELKOR!!!! a vevőtől elvárható gondossággal.

- *-

"Gondolom csak úgy bontathatom meg, ha erre az eladó(k)tól írásban engedélyt kérek. (márkaszervizben)"

Így csinálnám magam is.

- -

Egy biztos ne indíts magas lóról.
Légy határozott, de rugalmas.
Nem igazán neked áll a zászló...

ezmostmi? # 2018.05.21. 15:22

dell
..komolyan gondoltad,hogy visszaviszed a németországi araboktól vásárolt autót és tőlük követeled a vételárat,netán a javitást? :-)))))))))
...kiváncsi lennék az eredményre.:-)))))))
...különben ember legyen a talpán,aki 2 perc alatt megállapit és meg is erősit egy kezdődő hengerfejesedést (a néha.néha felbukkanó apró buborékot a vizpumpa általi cirkuláció is okozhat,nem kell egyből a betonfalnak futni,amennyiben valóban ez a hiba,kiszürhető a belső fűtés megszűnésével,erőteljesebb buborékképződéssel hideg motornál visszatérő oldal lezárásával látható a kiegyenlitő tartály kinyitásakor..ha bmw-ről beszélünk,nagy az esély erre,speciális a hűtőrendszer kialakitása,különleges a légtelenitési folyamat,hozzáértést igényel,igy egy korábbi mezei hűtőcserénél is produkálható a fenti hiba..igy az esetek 90%-ánál a hozzá nemértés a ludas,,)
De...minek a megbizott? utazz ki,keress magadnak,vállald magad,,,vagy vigyél ki szerelőt,,,
..bocs a vau...

nonolet # 2018.05.21. 17:18

Kapcsolódó cikk...
https://totalcar.hu/…pere_kivanja

"A jármű vevőjét az adásvételkor nem terheli megvizsgálási kötelezettség.
Ha azonban a jármű hibáit megismerte vagy felismerhette, avagy a jármű tulajdonságai alapján számításba kellett vennie, akkor az eladó felelőssége nem állapítható meg.

A jármű átadását követően hat hónapon belül felismert hiba esetén az eladó kereskedőnek kell bizonyítania, hogy az adott adásvételi szerződés alapján milyen tulajdonságú, milyen minőségű járműre kellett a vevőnek számítania.

A bizonyítás szempontjából annak van jelentősége,
hogy
a kifogásolt hibákra konkrétan kellett-e számítania
a vevőnek a gépkocsi korának és használtságának tudatában."

dell # 2018.05.21. 20:11

nonolet:
Olvastam én is a cikket.

ezmostmi? :
Kicsit megnyugtattál, már mások is mondták ezt. Én is gondoltam erre, mert vadi újnak tűnik a tágulási tartály, ergo nemrég volt hűtőfolyadék csere, amit te is írtál. Az apró buborékok azonban nem néha-néha hanem folyamatosan jönnek. Egyébként nem BMW.
A hengerfejesedést még nem állapította meg senki, csak gyanú van rá. Ennek szeretnék utána járni.

Azzal tisztában vagyok, hogy az esélyem nem sok és azzal is, hogy a jóindulatukra vagyok bízva. De azért írtam erre a fórumra, hogy naprakész legyek és felkészült ha odáig fajul a dolog...

Böbe80 # 2018.06.03. 09:44

Üdv!Olyan helyzetbe kerűltem amiből nemtudom mi a legjobb kiút.Vettem egy opel zafirát,másfél hónapja a vételarból alkudtam 200000 ft mert voltak rajta olyan hibák amiket mi laikusak kivűlről azzonnal láttunk. Nem is volt gond a kereskedő is azzonnal elfogadta az ár ajánlatomat. Es mos jön a fekete leves pár napja a váltóm fura hangokat ad ki elvittem szerelőhöz mert napról napra romlott a helyzet azt mondta teljes váltó csere!Hívtam a kereskedőt aki azt mondta mossa kezeit engedett az árból ezért nics fél év garancia a váltóra és a motorra ahogy vásárláskor megegyeztünk.Annyit szeretnék tudni van e valami lehetőségem hogy vállalja a kereskedő a javítást vagy bebuktam a váltó csere árát? Köszönöm a válaszokat.

drbjozsef # 2018.06.03. 11:39

Böbe,

Cégtől vetted az autót, vagy csak egy cégnél? Ki az eladó a szerződésben?