RENDÕRI CINIZMUS? TRAFFIPAX


Egyjogász # 2009.11.02. 14:18

Én sem azt mondom, hogy amiatt, mert valaki a városban 50 helyett 55-tel, ne adj Isten 60-nal megy meg kell bírságolni. Az indokolatlan vagy ottfelejtett 30-as táblákkal meg nekem is tele van a hócipőm. (nem az fog balesetet okozni, aki itt 30 helyett 40-nel megy)

DE. Tegnap pl. Vácra mentünk a 2/A-n. Az úton végig 90-es tábla van, úgy hogy szépen mentünk 90-95-tel.

A pár kilométeres úton legalább 20-25-en mentek el mellettem 130-140-nel, amikor meg nem tudott előzni, a jóember beállt mögém és villogtatott...

Ez még nem is zavarna, de ugyanezen a rövid útszakaszon legalább 20 útmenti síremlék van.....(és sokszor nem a gyorshajtó marad ott, hanem a vétlen, egyik csoporttársam is a 2/A-n halt meg, a vőlegényével és az unokaöccével együtt, mert egy gyorshajtó-előző barom frontálisan telibe kapta őket...)

Úgy hogy én pl. az 2/A-n minden út fölötti hídra radarokat telepítenék, és ha Vácig 5-ször fényképezik le, akkor ötször 150 ezer bírságot szabnék ki.

Royal # 2009.11.02. 23:39

Az én véleményem az, hogy a problémát a másik oldalról kellene megfogni. Tűzoltás helyett a TMK stratégiát kellene alkalmazni az utakon is. Figyelni kellene arra, hogy rend legyen a sofőrök fejében, szigorú szűrő, és alkalmassági vizsgálatokkal kellene nehezíteni a jogosítványszerzést. Minden eszközzel megakadályozni, hogy olyanok kapjanak jogosítványt, akik alkalmatlanok a biztonságos autóvezetésre. Jelen pillanatban a 17 éves taknyos kihaénnem Boyracerektől kezdve, az sofőr-antitalentum agresszív hölgyvezetőkig bárki pillanatokon belül megkaphatja gyorstalpalón a hajtásiját, korlátozás nélkül. Nívótlan, és komolytalan az oktatás, nincs semmilyen mérce amit meg kell ütni, minőség helyett mennyiségi sofőrképzés folyik. A legtöbb sofőr szemében, az autóvezetés nemtöbb jópofa szórakozásnál, pedig veszélyes üzem, amit meg kellene tisztelni legalább annyival, hogy a menetközbeni fikázás, mobiltelefonálás, seggvakarás, zabálás, és még kitudja mi helyett, inkább figyel arra mi történik körülötte a forgalomban. Ez a rengeteg baleset nem gyorshajtásból, hanem az alkalmatlanságból, adódik. Ha egy 100-as kanyart, valaki 50-nel sem tud probléma nélkül bevenni, arra nem úgy kellene reagálni, hogy kollektíve méglejjebb visszük a sebességhatárt, és leszúrunk a körzetben egy traffipaxot, ami elcsattan alkalmasint arra is, aki 100-zal ásítva is simán abszolválja…. Hanem venni egy mély lélegzetet, és azt mondani: öcsém te erre nem vagy alkalmas, járjál gyalog. Át kellene gondolni milyen pilóták rohangálnak az utakon, nemritkán többszáz lovas gépekkel, mintegy kibiztosított fegyverként a társadalomra. A példádat amúgy alátámasztom. Észrevettem az utóbbi időben, hogy leglassabbak közé tartozom a forgalomban. Pedig néhány kupát elhoztam már néhány amatőr autóversenyről. Nekem is égnek áll a hajam, hogy némely ember mit meg nem enged magának, a forgalomban. De a helyzet az, hogy ezek az emberek nemcsak a sebességet, hanem minden szabályt figyelmen kívül hagynak, és ha nem épp a 2/A-n száguldozva lelik halálukat, akkor a vasúti sineken egy V43 mozdonnyal a szélvédőben. Vagy egy jobbkéz megnem adásánál. Vagy… Ha sikerülne egy kis tisztogatást csinálni az utakon, lehetne akár duplázni is a sebességhatárokat, csökkenő baleseti ráta mellett. Csak meg kéne érni a döntéshozók fejében is, hogy autózni veszélyes, ennek megfelelően visszaállni a minőségi sofőr „termelésre”.

KerekesJ. # 2014.08.26. 09:17

Sziasztok! Érdekelne, hogy erről a "section control" rendszerről mi a véleményetek:
http://www.teherautoberles.eu/…-ki-a-jatek/

Kovács_Béla_Sándor # 2014.08.26. 11:40

Mi lett volna, ha az eredetit linkeled be? Azok még tudnak is magyarul.