mobiltelefon tartozás


buboka # 2008.07.26. 12:34

Tisztelt Fórumozók, Tisztelt Válaszadó!

Érdeklődni szeretnék, hogy egy súlyosan fogyatékos - mozgásszervi, bal láb amputálva - előfizető esetében megteheti-e a mobilszolgáltató cég, hogy tartozás miatt a telefon ki,- és bejövő hívásait letiltja, annak ismeretében, hogy nincs a lakásban vezetékes telefon. A fogyatékosságot természetesen Orvosi Szakértői Vélemény mondja ki, valamint büntetőjogi felelőssége tudatában nyilatkozik arról, hogy a "külvilággal" másmódon nem tudja tartani a kapcsolatot, mivel mint írtam a lakásban vonalas telefon nincs és egyedül él.
A válasz előre is köszönöm.

További kellemes hétvégét kívánok.

Üdvözlettel:

Axelka

monalisa1 # 2008.07.26. 13:05

Akár vezetékes akár mobiltelefonról is lenne szó, ha valaki az igénybe vett szolgáltatást/számlát nem fizetni... - a sajnálatos egészségi állapot nem menstvár.

A T.Comtól kell igényelni telefonvonalat és készüléket, és van a rokkantaknak havi 1000 Ft díjkedvezmény - igaz nem azonnal és nem automatikusan, hanem minden év elején külön kérvényezni kell.

Ezen kívül van olyan havi előfizetés ami délután 4-től másnap délelőtt 10-ig ingyenes beszélgetést tesz lehetővé - hétvégén meg végig - másik "Matávos" telefonszámmal, az egész ország területére vonatkozóan. (Ha jól tudom valami 5.600 Ft/hó ezen többletdíjtétel.)

monalisa1 # 2008.07.26. 13:08

Az egyes mobiltársaságoknál pl. van a "Te és Én" kezvezményes dijtétel, pl. a T.Mobilnál havi 1.200 Ft-ért havi 200 perc ill 200 sms 6 Ft díjtétel(ek) ellenében.

buboka # 2008.07.26. 13:16

Kedves Monalisa!

Köszönöm a választ, itt nem arról van szó, hogy nem akarja kifizetni a tartozását, hanem, hogy egyösszegben a 44.000,-Ft-os nyugdíjból nem tudja és a tartozás sajnos a kórházban műtétekkel eltöltött idő alatt keletkezett. Nem kibújni akar a fizetés alól, hanem részletfizetési lehetőséget kérni. Egyébként már nem tud átmenni másik díjcsomagba sem, valamint nemcsak hétvégén lenne szüksége az "ingyenes" telefonálási lehetőségre.

Buboka

monalisa1 # 2008.07.26. 13:39

A mobilszolgáltató egyéni kérelemre egész biztosan engedélyez részletfizetési lehetőséget, kivételes méltányos esetben esetlegesen díjtartozás csökkentést is.

Ne haragudjon, de ennek intézése- kijárása nem jogi kérdés.

nandy # 2008.07.26. 14:01

megteheti-e a mobilszolgáltató cég, hogy tartozás miatt a telefon ki,– és bejövő hívásait letiltja, annak ismeretében, hogy nincs a lakásban vezetékes telefon.

Ez volt az eredeti kérdés, és a válasz: igen, megteheti.

Ha segítséget kell hívni, a 112-es számot még letiltott SIM-kártyáról is lehet hívni - egyébként.

Sasfioka # 2008.07.27. 21:08

Egy ki nem fizetett telefonszámla miatt letiltott telefon jogosságát kérdezi a kérdező? Mert úgy tűnik...
Véleményem szerint, ha az illető a boltban vásárol, a pénztárnál sem fognak méltányolni neki. Viszont számos fórumon van lehetősége segélyt, támogatást igénybe venni.
Félre ne értsen senki, nem a beteg ember ellen beszélek. Csak itt azt érzem, hogy "joggal akarnak visszaélni."

Létezik feltöltőkártyát készülék is. Azt nem fogják letiltani. Ha van rajta pénz, tud beszélni, ha nincs nem tud. Sajnos(!) hazánkban ha van pénzed eszel, ha nincs akkor egyre inkább éhen halsz...

Meg kell keresni az önkormányzatot vagy valamelyik alapítványt, hogy támogassa a súlyosan rászoruló telefonköltségét, biztos, hogy ki lehet járni valamiféle kedvezményt.

De a szolgáltató intézkedése jogos. Mert egész másképp feküdne az a baba, ha a súlyos fogyatékos képviselője úgy kötött volna szerződést a szolgáltatóval, hogy itt erre meg arra kell, ezért meg azért, és hogy itt súlyos fogyatékosságról van szó, és szüksége van a telefonra, és ezért a fogyatékkal élő azt meg ezt vállalja (pl. lehet, hogy van olyan hónap amikor nem használja, és van olyan hónap amikor sokat használja, így lehetne "átalányosítani" a dolgot. Mondjuk minden hónapban x ezer forintot fizetni, függetlenül, hogy mennyi a számla. [ha kevesebb, akkor is a még bevállalható összeget.] Minden csak megegyezés kérdése a szolgáltatóval.

SF

fester # 2008.08.04. 09:50

Kedves Hozzáértők!

Ha tudtok, legyetek szívesek, segítsetek a következő ügyben. 2006 őszén vásároltam a T-Mobile-nál egy telefont, havi előfizetéssel, ugyanis gyakornokként elhelyezkedtem egy kicsi médiacégnél alkalmi munkavállalóként, és új számra, készülékre is szükségem volt. Azonban néhány hónap után rájöttem, hogy csak kihasználnak, fizetést sem kaptam rendesen, így a mobilszámlákat és a havi törlesztéseket sem tudtam fizetni. Az ügy az Intrum Iustitiánál landolt, akiknek édesanyám befizetett néhány csekket.

(Break: egyébként a T-Mobile üzletében semmilyen munkáltatói igazolást, befizetési bizonylatokat nem kértek tőlem, ami havi előfizetés vásárlásánál elég furcsa. Diákigazolványt mutattam csak be, ugyanis főiskolai hallgató vagyok.)

Most azonban a helyi bíróságunktól érkezett egy fizetési meghagyás, s néhány napon belül fizetnem kell vagy ellentmondással élnem, különben alperes leszek egy pörben. (Több fórumon tájékozódtam egyébként, most már értem az eljárás lényegét.) Még van egy évem a főiskolán, és sajnos az észak-keleti régióban élek, munkát pedig nem találok. Szívesen fizetnék, ha tudnék, mert ezért ez csak becsületbeli ügy, viszont nem tudok, semmiféle ingó vagy ingatlan vagyonom nincsen. Édesanyámat pedig azt mondta, hogy ez az én ügyem, oldjam meg saját magam, ő nem fog segíteni, és ebben igazat is adok neki.

Kérlek Titeket, segítsetek, ha lehet! Előre is köszönöm!

gittus # 2008.08.04. 10:30

fester

mi a kérdés?

Dr. Mohos Gábor ügyvéd (törölt felhasználó) # 2008.08.04. 11:01

Fester: Kezességvállalási nyilatkozatot aláírt édesanyád ? Az eljárás során részletfizetési kedvezményt kérhetsz a jogosulttól.

ObudaFan # 2008.08.04. 18:15

Azt esetleg érdemes tudni, hogy a távközlési jelelgű tartozások 1 év alatt elévülnek. Az elévülést persze megszakítja bármilyen felszólítás, vagy a követelés bármilyen elismerése, illetve maga a perindítás. Ugyanakkor a bíróság csak akkor foglalkozik az elévüléssel, ha a kötelezett arra hivatkozik.

fester # 2008.08.04. 20:51

Tisztelt Dr. Mohos Gábor! Anyukám nem írt alá kezességvállalási nyilatkozatot, egyedül vásároltam. Köszönöm szépen a segítséget.

RCSita # 2008.08.04. 21:08

"Ha segítséget kell hívni, a 112-es számot még letiltott SIM-kártyáról is lehet hívni" Persze lehet, csak a rendőrök NEM VESZIK FEL A TELEFONT ha kártya nélkül hívod. felveszil és azonnal le is teszi. Szerintem egy pillanatra megemeli a kagylót de a füléhet mér nem is teszi, azonal levágja. vagy a központjuk van úgy programozva, hogy azonosítatlan szám esetén bontsa a vonalat. Többször próbáltam kártya nélkül, mindig ez van.

Sajnos az a baj, hogy ezek a mobilszolgáltatók nem tarták be sem a saját ászf üket, sem a eht ben leírtakat. Fő vezető ebben a vodafone, felszólítás nélkül, akár hónap közben is püff kikapcs. A t-mobile is se ki se be, 1 hét( !)tartozás után. Ráadásúl azt mondja be hogy a hívott számon előpfizetőő nem kapcsolható A leg korrektebb ebben a témábn a pannon, itt napra pontosan a szerződésben foglaltak szerint kapcsolják ki előbb a kimenő hívásokat. A bejövőt csak többszri írásos felszuólítás után, és csak a szerződés felmondása után. tehát itt a tartozás esedékessége után 60 napig el lehet húzni a kikapcsolást, és kb 90 napig a felmondást. A részletfizetésben is a pannon a legjobb: szinte mindig megadják, még akkor is egyirányúsítva van a "vonal", sőt, a tartozás felének befizetése utén vissza is kapcsolják, ha még nem lett vona egyirányúsítva, akkor amíg a részleteket rendesen fizetedm, nem is kapcsolják ki a kimenőt sem.

nandy # 2008.08.04. 22:21

Eredetileg azt kérdezte a témaindító, hogy jogosan kapcsolták-e ki a tel.szolgáltatást...

nandy # 2008.08.04. 22:23

vagy a központjuk van úgy programozva, hogy azonosítatlan szám esetén bontsa a vonalat.

Ha ez valóban így van, talán nem ártana írásban panaszt tenni. Bár nem hinném, hogy így van.

Hangya69 # 2008.10.15. 09:13

Tisztelt hozzáértők!

Sajnálatos módon nekem is hátralékom lett 2006-ban a lejjebb emlitett cégnél,de nem tudtam kifizetni mert megszünt a munkahelyem. Azota persze már elhelyezkedtem. A felgyülemlett (kb.10000Ft+akciós készülék 60000Ft) hátralékom miatt felbontották, megszüntették az elöfizetést,de átadták egy behajtási cégnek az ügyet (EOS-KSI). Tavaly egyszer vagy kétszer küldtek levelet részemre amiben kérték, hogy ismerjem el a tartozásomat.Nem tettem, elhanyagoltam ....fejjel. Azóta eltellt egy kis idő és most megint küldtek egy olyan levelet amiben 3 lehetőség van...1. Elismerem a tartozást és befizetem egy összegben. 2. Elimerem és már befizettem ennyit vagy annyit, a fennmaradóra pedig kérek részletfizetést.3.Elismerem és a teljes összegre kérek részletfizetést. Abban az esetben ha arra hivatkozom, hogy az elmult években nem ajánlottan küldtek nekem levelet és a korábban emlitett cég sem keresett meg ez ügyben hivatkozhatok az elévülésre? Van arra esély, hogy nyerek is? Tudtommal nekik is bizonyitani kell azt, hogy átvettem a levelet. Töllem ők nem kaptak semmilyen elismerő nyilatkozatot.Ök csak azt tudják bizonyitani, hogy elküldték(iktatókönyv).Ez ugye meg nem azt jelenti, hogy én meg is kaptam, mert amit elküldtek mehetett bárhova és nem kell, hogy tudomásom legyen az értesitésről.

Elörre is köszönöm a választ.
Üdvözlettel Hangya.

kadaj01 # 2008.10.15. 11:14

Hangya69, nincs elévülés, viszont van kamat, és egyébb kellemes dolgok minél tovább huzod. A postán kiküldött felszólitás semmit nem jelent, felesleges ezzel védekezni. Hiába nem veszed át, hiába küldik vissza, mert nem találtak és nem kerested, ugyanaz mintha átvetted volna. Az ajánlott értesítés hátsó oldalán le is van írva.

kaméleon # 2008.10.15. 12:29

Kedves Hangya69, ahogyan ÓbudaFan előzőleg (2008.08.04) már itt írta, a távközlési szolgáltatás miatti díjtartozás elévülési ideje 1 év, azonban a készülékkedvezménnyel kapcsolatos követelés (ez a kötbér) elévülési ideje öt év.
Jobban jársz, ha a szolgáltató ügyfélszolgálatán jelzed a fizetési szándékod és részletekben törleszted a tartozást.
(Ezt még akkor is megteheted, ha már a „behajtási cég” keresett meg.
A kiegyenlítés után legalább nem lesz gondod, ha valaha még mobil előfizetésre lenne szükséged.)

Hangya69 # 2008.10.15. 18:19

Köszönöm szépen a választ. Akkor megprobálom a cégen keresztül rendezni nem a behajtáson.

Minden jót kivánok...

Pjotr # 2008.10.15. 19:46

Amit meg Kadaj írt, abban meg semmi igazság nincs, mindenben téved amit leírt...

Bombi # 2009.12.07. 20:00

Tisztelt Szakértők!

Az alábbi ügyben kérnék tanácsot.
A mai napon szerettem volna vásárolni egy előfizetéses telefont a Pannonál.
A rendszerük szerint tartozásom van feléjük,ezért fekete listán vagyok.
2002 környékén voltam utoljára szerződéses viszonyba a fent említett társasággal ,de akkor is úgy bontottam fel a szerződést ,hogy a számlámat lezárattam és egyenlítettem a központjukba, az akkor bérelt telefont vissza adtam,tehát tartozásom nem maradt.
Az elmúlt évek alatt számlatartozás miatt felszólító levél nem jött.
A papírokat amiket akkor kaptam sajnos már nem találom,ezért úgy érzem tehetetlen vagyok és kénytelen leszek benyelni a nem létező tartozást.
Van esetleg erre az ügyre valami megoldás?

A válaszokat előre is köszönöm.