A hatóság az általa készített iratoktól - kivéve, amik nem nyomtatottak (számítógépen készítettek, majd kinyomtatásra kerültek), illetve a nála egyéb okból - mer amúgy úgy küldték, mert nyilvántartás-vezetési kötelezettség miatt (szinte minden szervnél így van amúgy, különösen rendőrségnél és tudtommal a kormányhivataloknál is) - elektronikus formában, akár szkennelve is egyébként rendelkezésre álló iratokról az ügyfél választása szerint az e-mail címére vagy az Ügyfélkapujára illetékmentesen köteles másolatot adni, mely kérelmet 1 munkanapon belül köteles teljesíteni.
Egyébként a 100Ft/oldal irányadó a nem hiteles másolat esetében.
Ha a másolat minősége kifogásolható, az polgári jogi jogvita, amit közigazgatási jogkörben okozás esetén a területileg illetékes törvényszék előtt lehet érvényesíteni, nyilván lehet kérni a hatóság arra kötelezését, hogy megfelelő másolatot adjon.
Ugyanígy lehet visszakérni a bizonyíthatóan a hatóságnál elektronikus úton is rendelkezésre álló iratokról elektronikus úton, de illeték ellenében adott másolatokért fizetett összeget, különbözetet is.
Ha kifejezetten papír alapú másolatot szeretne, szeretnének, azt tanácsot kifejezetten jelezni, ugyanis az elektronikus ügyintézés előnyben részesítendő, eltérő rendelkezés hiányában.