Tisztelt Fórumozók!
Szeretném a segítségüket kérni. A helyzet a következő:
A párommal Fundamenta Lakástakarékkal kombinált CHF alapú hitelt vettünk fel 2006-ban. A szerződésekben foglaltak szerint a lakástakarék utolsó részletét ez év márciusában kellett kifizessük, majd ez után következett április, május, június hónapokban a 90 napos kiutalási időszak, majd július 1-15 közt a megtakarítások tényleges kifizetése a bank felé. Mindezek mellett a hitelszerződésbe foglaltaknak megfelelően július 30-ig tartott a türelmi időszak (ameddig tőkét nem, csak kamatot és kezelési költséget fizettünk), mely után az első megváltozott összegű törlesztőrészlet esedékessége augusztus 15-e volt.
Párom a biztonság kedvéért július 16-án telefonon kereste a Fundamenta LTP Zrt-t, hogy megérdeklődje, a megtakarítások rendben átkerültek-e a bankhoz, amikor azt a tájékoztatást kapta az ügyintézőtől, hogy a pénzt nem tudták elutalni, mert a szükséges hitelintézeti igazolásokat nem kapták meg. Másnap párom elment a legközelebbi bankfiókba, ahol mindezt elmondta az ottani ügyintézőnek, aki intézkedett, így a néhány nap után megismételt telefonos Fundamentás érdeklődés során azt az információt kapta, hogy július 18-án beérkezett a hitelintézeti igazolás, és 22-23-án a már vonatkozó technikai számlán volt a pénz.
Mindezek után 08.15-én az első megváltozott összegű törlesztés során a számított törlesztőrészletnél mintegy másfélszer nagyobb összeget vontak le a bankszámlánkról. Párom még aznap megint bement a bankfiókba, ahol az ügyintéző a banki rendszerben nem látott betörlesztést, a központtal folytatott telefonbeszélgetése után pedig azt mondta hogy nem tudták feldolgozni, mert kevés a munkaerő (???)...
Panaszlevelet írtunk, melyre jó egy hónap múltán kaptuk azt a választ, hogy a bank hibát nem vétett, a kifogásolt igazolások május 8-i dátumozással készültek el (hogy szerintük mikor továbbították a Fundamenta felé, arról nem nyilatkoztak), közben augusztus 29-én kaptunk egy levelet a banktól, melyben értesítettek bennünket, hogy a megtakarításunk 08.15-én (!) előtörlesztésre került. Namost, ha aznap előtörlesztésre került, akkor az ugyanazonnapon számított törlesztőrészleten miért nem látszódott, illetve hogy nem látta az ügyintéző mindezt a rendszerben? Valamint jogszerű lehet-e, hogy az előző hó 23-án már technikai számlán lévő pénz el nem számolása miatt nekünk többet kelljen kifizessünk? Az én meglátásom szerint a bank időben elcsúszott, majd visszadátumozott leveleket küldözgetett. Kérdésem az, hogy mit kellene ezek után tennünk, hogy az el nem számolt betörlesztés miatti többletlevonásokat visszakapjuk?
Minden segítő szándékot előre is köszönök!
Üdvözlettel:
Horváth Krisztián