Mondjuk a reformok lehetőségének még kevésbé tenne jót, ha visszahívhatóak lennének, mert akkor tényleg minden év választási év lenne, választási költségvetéssel. NEm ott van a hiba a rendszerben, hogy visszahívhatatlanok.
OGY képviselők visszahívása
Igen, ezért lettek a demokráciák sokfelé, így nálunk is zsákmányoló rendszerűek, ahol a populizmus a kulcs a zsákmányhoz, és a stratégiai politika háttérbe szorul. Márpedig stratégia nélkül a másodlagos újraelosztás európai szintján lévő társadalmakban az államháztártás időről időre válságba kerül, akár úgy is, hogy a gazdaság egésze egyébként jól teljesít, de a nagy ellátórendszerek egyre szörnyűbb állapotba kerülnek.
A zsákmányelv és a z általános választójog kettőssége miatt nincs esély arra, hogy az államcsőd veszélyén kívül bármikor is olyan gazdasági reformokat vezessenek be, amely a másodlagos elosztás szintjét csökkenti, sőt ellenkezőleg az állam egyre jobban kiszipolyozza a privátszférát, hogy a zsákmányszerző klientúrának a hatalom juttatni tudjon, illetve, hogy a választásokkor betömje a száját a tömegekenek pár jól hangzó ígérettel, meg 30e Ft pénzecskével.
Mi a hihetetlen? Hát az, hogy tulajdonképpen bármit tehetnek vagy éppen nem tehetnek 4 éven keresztül. Alapvetően elegendő egy jól sikerült kampánymunka egy négy éves fizetett szabadsághoz.
Hát, ugye a reformkorban lehetett őket.
"A képviseletnek - a képviselô és a választó egymáshoz való viszonya, a mandátum jellege szempontjából - történetileg két alapformája alakult ki: a kötött mandátum és a szabad mandátum. A kötött mandátum azt jelenti, hogy a képviselô és a választó között jogi függôség marad a választást követôen is. Ez elsôsorban az utasítási jogban, a képviselô véleménykérési kötelezettségében ölt testet. Általában ilyen képviselet jellemzi a rendi képviseletet.
A szabad mandátum lényege, hogy a képviselô és a választók közötti jogi függôség a választás után megszûnik. A képviselô tehát nem utasítható és a képviselô egyetlen kérdésben sem köteles a választók véleményét kikérni. A képviselô a parlamentben szabadon, meggyôzôdése és lelkiismerete alapján foglal állást, adja le szavazatát. Tevékenységéért és szavazatáért a választók a megbízatás ideje alatt felelôsségre nem vonhatják, azaz mandátuma a parlament teljes idejére szól, a választók által meg nem rövidíthetô. A képviselô és a választók kapcsolata politikai természetû, azaz a felelôsség csak a választások során jelenhet meg abban a formában, hogy a választók bizalmát elvesztô képviselôt nem választják meg újból, illetôleg a mögötte álló pártot nem támogatják szavazataikkal." (2/1993. AB hat.)
Időről-időre felvetődő kérdés az ogy. képviselők visszahívhatósága. Amennyire én tudom a képviselők nem visszahívható volta olyan alkotmányjogi alapelv, ami a hozzáértők szerint szinte a demokrácia "sine qua non"-ja.
Ha ti is erre a következtetésre jutottatok, akkor ez logikus, mi tehát benne a hihetetlen?
Kicsit nehézkessé tenné a politikai rendszert ha vissza lehetne hívni képviselőket. A pártok folyamatosan ezzel töltenék az idejüket, nem lenne működőképes az országgyűlés sem. Praktikus okokból nem sok értelme lenne.
Valahogy erre a következtésre jutottunk mi is, csak annyira hihetetlennek tűnt...
Köszönöm!
Nem.
Sziasztok!
Vissza lehet hívni az OGY képviselőket, ha igen, milyen esetben és mi módon?
Köszi előre is!
B.
kiadja a Jogászoknak Kft.
cégjegyzékszám: 02-09-067243
adószám: 12559044-2-02