Üdvözletem!
Kérdésem lényege tulajdonképpen a hitelező (például egy közüzemi szolgáltató), valamint a követeléskezelő viszonyának értelmezésére vonatkozna.
Arra lennék ugyanis kíváncsi, hogy léteznek-e arra vonatkozó jogi feltételek, hogy tartozás esetén például mely időponttól kezdve kapcsolódhat be a folyamatba külső, követeléskezelő cég? Ez jogos lehet esetleg már az első, szolgáltató által küldött fizetési felszólításban foglalt fizetési határidő eredménytelen elteltét követően (illetve ezt megelőzően, akár az alap fizetési határidő letelte után)?
Maguk a határidők gondolom az adott társaság üzletszabályzatában vannak feltüntetve, erre vonatkozó jogszabályi háttér bizonyára nincs, de vajon jogosan teszi-e egy szolgáltató, ha például az első ízben kiküldött fizetési felszólítást követően az újbóli megkeresés már a követeléskezelőtől érkezik?
Az ezzel kapcsolatos, három fél közötti viszonyrendszer esetleges szabályozása érdekelne. Erre vonatkozó rendelkezéseket nem találtam, így gyanítom, az előbb vázolt folyamat egy közüzemi szolgáltató esetében is fennállhat.
Előre is köszönök bármilyen ezzel kapcsolatos álláspontot!