szállás kötbér kötelezés


Szomorú örökös # 2023.01.30. 04:36

anonim88

Ma reggel kicsit több időm volt beleolvasgatni az oldal feltételeibe.

A szallas.hu törlési feltételei között is szerepel a honlapjukon a szerződési feltételeknél, hogy ez alapján a foglalást törölniük kell.

Valamit nagyon benéztél, ugyanis a „Felhasználási feltételekben” ez egészen másként szerepel:

ha a Partner a Foglalás visszaigazolásában a Foglalást díjfizetéshez kötötte (előleg) és az a megadott határidőig nem teljesült, a Partner jogosult, de nem köteles Szerződéstől elállni

Tehát érted? Jogosult, de nem köteles elállni. Esetedben valószínűleg utóbbi történt.

Nem törlődött, a konkrét szállás pedig most kötbért akar behajtani 5 napon belül.

A kötbérről eléggé konkrétan rendelkezik a szallas.hu oldal is (gyakran ismételt kérdések között keresd):

Mi történik, ha a foglalásomat nem mondom le és nem is veszem igénybe a lefoglalt szállást?
Amennyiben nem érkezel meg a lefoglalt szálláshelyre és azt előzetes nem is jelzed, akkor a szállásadó a lemondási feltételek szerint igényt tarthat kötbérre. Ezért kérjük mindenképpen mond le a foglalásodat időben, ha mégsem fogod tudni igénybe venni......A lemondási feltételeket minden esetben a szállásadó partnerek határozzák meg, melyek megtalálhatóak a szálláshely adatlapján, illetve a lemondási feltételek szerepelnek a sikeres foglalás visszaigazolásában is

Nincs más hátra, ideje a kinézett, de nem igénybe vett szállás lemondási feltételeit elolvasni.
És elhiheted, simán be fogják vasalni rajtad, ha egy kicsit karakánabbak...akár fizetési meghagyással is.
Hiszen te is leírtad: „Név, cím, telefon és e-mail lett megadva.

De itt következik a leglényegesebb:

A Foglalás elküldésével a Felhasználó tudomásul veszi, hogy annak elfogadása esetén közte és a Partner között létrejön a Szerződés a Foglalással elfogadott Partner ajánlatban megjelenített árakon és feltételekkel, amely Szerződéstől a Felhasználó kizárólag a Partner által az ajánlatban közölt feltételek szerint jogosult elállni, melyeket a Partner az adott foglalási oldal „Lemondás” menüpontja alatt határoz meg.

Majordomus # 2023.01.29. 20:27

Ha a szállás feltételei között szerepel a kötbérezés akkor azt a szallas.hu oldalon is fel kell tüntetni.
.
.
Igen úgy tűnik hogy a kötbért ki kell fizetni!

drbjozsef # 2023.01.29. 17:33

anonim88,

A szallas.hu honlapon a "lemondás" oldalon az van, hogy a lemondás feltételeit a szálláshely maga határozza meg. Nem ismerjük a szálláshelyedet, nem ismerjük a feltételeit. Nézd meg, olvasd el jó alaposan, és ha szerinted AZ ALAPJÁN alaptalan az igényük, akkor írd meg nekik és hivatkozz arra a pontra, ami miatt szerinted alaptalan.

Szomorú örökös # 2023.01.29. 16:25

anonim88

A foglalási üzenetben szerepelt, hogy a konkrét szállás kér foglalót, amit 5 napon belül be kell fizetni. Ez nem történt meg.
Mivel nem fizettünk semmit, ezért ezt gondoltuk, hogy mivel nem teljesült a feltétel, így automatikusan törlődött a foglalásunk.

Na ja, „úgy gondoltuk...
Nem lett volna egyszerűbb általatok törölni is? Az is ott van ám az oldalon, mint lehetőség, természetesen határidőn belül.
Akkor most nem kéne aggódni, hogy a szállás joggal követeli a kötbért a lefoglalt szállás meghiúsulására.
Nem a jogi kiskapu a megoldás ilyen esetben, hanem a konkrét cselekedet.

A szallas.hu törlési feltételei között is szerepel a honlapjukon a szerződési feltételeknél, hogy ez alapján a foglalást törölniük kell.

Nem a sült galambra kell várni, hanem belépni az oldalra és törölni a foglalást, ha nem akarsz utazni.
Ez nem egy szórakoztató oldal, ahol az ember kénye-kedve szerint csak úgy klikkelgethet.
Az is ott volt, hogy a szállás lefoglalására klikkelve kötelesség terheli a szállást lefoglaló személyt ugyebár.

Egyébként nagyon sok olyan szállás van, ami bár egy szállásfoglaló oldalon szerepel, annak egyéni szabályai vannak. Most is ez lehet.

anonim88 # 2023.01.29. 14:36

Üdv!
A szallas.hu oldalon foglaltunk le egy szállást. A foglalási üzenetben szerepelt, hogy a konkrét szállás kér foglalót, amit 5 napon belül be kell fizetni. Ez nem történt meg. Mivel nem fizettünk semmit, ezért ezt gondoltuk, hogy mivel nem teljesült a feltétel, így automatikusan törlődött a foglalásunk.
A szallas.hu törlési feltételei között is szerepel a honlapjukon a szerződési feltételeknél, hogy ez alapján a foglalást törölniük kell. Nem törlődött, a konkrét szállás pedig most kötbért akar behajtani 5 napon belül.
Mi ilyenkor a teendő? Hogy tudnák ezt behajtani? Név, cím, telefon és e-mail lett megadva.