GYED,GYES, táppénz


Dödölle1 # 2012.02.14. 15:24

zs800625 # e-mail 2012.02.14. 13:20 Kedves Dödölle1!
Köszönöm gyors válaszod, de kicsit még mindig bajban vagyok!
Tehát a THGY megállapításánál nem probléma, ha nincs meg a 180 napom, és a 2011.07.18-tól 2012.01.01-ig tartó időszakból fogják kiszámolni.? Jól értem? És ha az kedvezőbb, akkor a GYED-em is e szerint alakul! Voltam bent a helyi TB-nél, de érthetetlenül magyaráztak mindent, én sajna csak egy laikus vagyok! Ki az akihez ilyen ügyekbe fordulni lehet, és esetleg ki is számolja nekem, hogy mennyit fogok kapni? Ugyanis felmerült a TB-nél, hogy lehet vissza kéne mennem 1 hónapra dolgoznom, és csak akkor kapnék normális THGY-t és GYED-et! Szerinted? A 10 nap munkaviszonyra 40900 FT-ot kaptam, míg a jelenlegi munkahelyemről amit kaptam az adóbevalláshoz papírt, ezek szerepelnek:
A munkaviszonyból származó bérjövedelem érdekképviselet nélkül: a,Az adóalap kiegészítés alapja: 989 185 Ft b, Összevont adóalap: 1 256 265 Ft
Más bérjövedelem: a, 289 902 Ft b, 368 176 Ft
Az adóelőleg megállapításánál figyelembe vett jövedelem és adóalap: a, 1 279 087 Ft b, 1 624 440 Ft

E szerint melyikből kell számolni?

Köszönet előre! Mónika

  1. Ha a munkahelyen működik TB kifizetőhely, akkor a kifizetőhelyi ügyintézőhöz lehet fordulni.
  2. Ha nincs, akkor a MEP PEEO ügyintézőhöz.
  3. Ha ettől esetleg elzárkózik, akkor szépen meg kell kérni a MEP PEEO osztályvezetőjét, aki vagy maga jár el, vagy kijelöl valakit, (helyettesét, vagy egy revizort) hogy segítsen.
  4. Addig nem szabad eljönni, amíg minden válasz nem világos.
Dödölle1 # 2012.02.14. 15:48

Cs73 # e-mail 2012.02.14. 10:11 Tisztelt Válaszadó!

Kérem segítsen, mert érthetetlen ami velünk és talán még néhányakkal történik.
Azt már tudjuk, hogy nálunk nem az adójóváírás megszűnése miatti kb. 10e forintos mínusz okozza a problémát, hanem valami más. A tisztánlátásban és a lehetőségekben kérem a segítségét!
Röviden leírom a családunk ide irányuló folyamatát.