GYED,GYES, táppénz


vales # 2012.08.28. 12:45

Tisztelt Szakértő!

Jelenleg Gyed-en vagyok 7 hónapos gyermekemmel. Angliába költözünk még idén, férjem ott kapott állást. Kérdésem az lenne, hogy a Gyed-et kapom e továbbra is a munkáltatómtól vagy fel kell mondanom?

Vales

szannika # 2012.08.28. 12:28

Kedves Joghoz értők!

Nekem egy elég speciális helyzetem van. Határozott időre szól a munkaszerződésem egy gyesen lévő személy helyettesítésére, immár 3. éve. Tanár vagyok, így június 31-től következő június végéig szól mindig a szerződésem. Sajna nem tudni, hogy a kismama mikor akar visszajönni, így elég bizonytalan minden év végém. Az érdekelne, ha teherbe esnék és mondjuk júniusig szülnék kötelesek-e állományban tartani vagy kirúghatnak? Kapok-e gyást, gyedet, gyest, ha június 31-vel megszűnik a szerződésem?
Mi történik akkor, ha a szerződésem lejárta után születik a baba és nem hosszabbítják meg..mert nem, vagy visszajön a volt helyére az előző kismama? Attól függetlenül megkapom én a juttatásokat?

Köszönettel

szannika

Emesi # 2012.08.28. 11:49

Kedves Fórumozók!
Jelenleg GYED-en vagyok, de szeptember 1-től megyek vissza dolgozni. Azt tudom, hogy le kell mondanom a GYED-ről, de a szabadságom letöltése után csak 6 órában fogok dolgozni és mellette megigénylem a GYES-t. A kérdésem az lenne, hogy a GYES-t már szeptember 1-től kell igényelnem, vagy csak attól a dátumtól, mikor letelik a szabadságom és ténylegesen munkába állok?

zsabetti # 2012.08.28. 10:42

Kedves Fórumozók!

Augusztus 12-én üzemi baleset ért, leestem a létráról, eltört a lábam, így 6 hét betegállományra kényszerültem.