„Mondjuk ,hogy valakinek a netto órabére.. 1.000 forint...ebben az esetben Ő..szombatra 16 vasárnapra pedig 20 ezret kap”
Mondjuk, nem. Munkaidőkeretben, ha a szombati és a vasárnapi munka is az Mt. szerint időben lett elrendelve a munkaidő beosztással, akkor arra nem jár plusz pótlék. Innentől feltételezem a többi számítás is ilyen alapos...
Munkaidőkeretben szervezett munka esetén a rendkívüli munkavégzés pótléka csak akkor jár, ha a munkaidőkeret végén az elszámolás eredményeképp egyáltalán van rendkívüli munkavégzés. A pótlékokat a "normális munkanapra járó bérbe" beleszámítani igen csak erős túlzás.
Nagyon nem. Kezdem érteni, hogy balfék a munkáltató, mármint aki a beosztást készíti, és össze-vissza keveri. Pedig amikor beoszt mondjuk hétvégi munkavégzésre akkor előre kellene látnia mikorra kell pihenőnapot kiadnia. A bérszámfejtést (kutyulást) meg főleg nem értem.
Sajnos ez nem így van. Kérlek...mielőtt azt mondod,hogy mindegy...előtte nézd meg a számszerű adatokat amiket írtam.Ezek konkrét adatok amikből egyértelműen látszik,hogy jelen esetben a munkavállaló még a normális munkanapra járó munkabérét sem kapja meg ebben az esetben. DE...,hogy még érthetőbb legyen...vegyünk egy számszerű példát. Mondjuk ,hogy valakinek a netto órabére.. 1.000 forint...ebben az esetben Ő..szombatra 16 vasárnapra pedig 20 ezret kap...az az 36 ezret.Keletkezik viszont két pihenőnapja amit ledolgoz...hét közbeni 12 órázással.. az 16*1500= 24 ezer forint..az az..Ő ebben az esetben kapott ugyan a szombat - vasárnapi munakvégzésért 36 ezret...viszont 24 ezer forint ára túlmunkát nem fizetnek ki neki...így..gyakorlatilag nettoban...marad 12 ezer..ami nem tesz ki két sima napi 8 órás munkabért. Bízom benne,hogy érthető voltam...mivel ez zsebbe vágó kérdés..és ahogy írtam ..már tavaly is így volt a cégnél..csak akkor pár embert érintett..és nem a teljes munkavállalói létszámot.Sajnos a legtöbben érzik,hogy valami nem oké...de odáig nem jutnak el,hogy ki is számolják...és megértsék az okot.
Munkaidő keretben nincs csúsztatás meg túlóra. Pont ez a lényege. A munkaidő beosztást a munkáltató rendeli el. Pont ezért, ha valahol plusz keletkezik egy héten (1 pihenőnap), akkor majd úgy oszt be egy másik héten, hogy ez kiegyenlítődjön. Ezért munkaidőkeret. Ezen felesleges rugózni.
Ha a három hónapos keret alatt kevesebbet dolgoztál, mint a keret órszám, akkor kevesebbet fizet. Ha többet, azt pluszban kifizeti. De hogy a három hónap közben mit hogyan "csúsztat" le, az nem számít.
Üdvözletem! Az adott cég három műszakos munkarendben dolgozik.Jelenleg 3 hónapos munkaidőkeretben.Amely most márciustól-juniusig tart.Pillanatnyilag minden plusz órát "le kell csúsztatni" ...az az...pihenőnapot kell rá kivenni...mivel a munkáltató munkaidőkeret végén nem szándékozik túlórát fizetni...igaz a fokozódó felmondási hajlandóság miatt ígéret van rá,hogy a szombat-vasárnapi munkavégzés kifizetésre kerül.Jelen...konkrét példám ..a jövő heti beosztással kapcsolatos....mivel a külföldi partner zárási igénye alapján a márciusi zárásunk 31.-re esik. Ebben az esetben ...már volt rá példa...mivel 7 munkanapot nem dolgozhatunk egyben ezért ..ahogy írtam is..a jövő hétre..és utána hétre is adnak mindenkinek egy pihenőnapot.Az az..a munkavállalókat kis csoportokban,hogy az a termelést ne veszélyeztesse...lepihentetik hét közben...majd utána héten szintén...emiatt a jelenlétiben a munkaidőkeret végén történő kifizetések alapját képező egyenlegnél keletkezik -2 nap...amit majd valamikor le 12 óráztatnak a munkavállókkal. A számszerű példát nem írom le ismét...már megtettem. Ismétlem önmagamat...ebben az esetben a munkavállaló gyakorlatilag mindenképp anyagi veszteséget szenved el akkor is ha ledolgozza az egész hónapot.
Akkor ugye jól értem, hogy ha beosztás szerint pihenő nap függetlenül attól, hogy hét vége-e akkor azon napon nem kell munkát végezni. Ill. azon a napon kell munkát végzeni, amikorra azt elrendelték. Munkaidő keretben ilyen, hogy ledolgozás meg csúszó???
Üdvözletem! Munkaidőkeret végéig mindnekinek 0 álláson kell lennie.Az az..se minusz sem plusz napja nem lehet.Ha van plusz napja..akkor azt kiaadja a cég pihenőnapban...,hogy ne kelljen kifizetni...ha valakinek mínusz napja van...akkor pedig le kell dolgozni 12 órázással. Tehát...ha munkajogi értelemben a dolgozó kap 2 pihenőnapot...akkor cserébe 4 alkalommal 12 óráznia kell,hogy lemenjen a - 16 órája. Mivel a munkaidőkeret juniusig tart..addig ez simán megoldható.Ez tavaly is így volt...most is így van. Tehát jelen esetben a pihenőnapot nem hagyományos ..hanem munkajogi értelmebn értettem..de mondhattam volna csuszót is...ahogy a köznyelv fogalmazni szokta.Tehát...ebben az esetben normál munkavégzés mellett...és úgy,hogy a dolgozónak nem volt hiányzása...hiába dolgozott szombat - vasárnap...még ...számszakilag.. a normál munkabért sem kapja meg.
Az azonnali felmentést ejthetjük, akkor az nem az aláírás hiánya miatt van, hanem talál rá más okot a munkáltató. Értem én, hogy retorzió azért, de ha van rá jogszerű indok, akkor jogszerű. Ha nem az az indok, akkor meg nem az. Aki elfogadja, belenyugszik, az így járt. Aki jogszerűtlennek tartja, az menjen munkaügyi bíróságra.
Az számolgatást továbbra se követem, de az Mt 105§ szerint egyenlőtlen munkaidő beosztásnál a pihenőnapok is beoszthatók egyenetlenül : heti legalább egy pihenőnap kell, ebből havonta egyszer vasárnap, összesen heti két pihenőnap átlagosan.
Egyenlőtlen munkaidő beosztásban teljesen jogszerű, ha két egymást követő héten is csak 1-1 pihenőnap van.
„Tehát..szombat-vasárnapi kötelező munkavégzés miatt...előző és következő héten is munkaidőkeretben a dolgozónak kiadnak eg pihenőnapot..így keletkezik -2 napja.”
Na, én már itt elvesztem a fonal végét. Miért is keletkezik -2 nap?
sajnos a lenti írásomnál nem jelentek meg a matenatikai jegyek.. tehát... 8 * 200% = 1600 % ez a szombat...8 * 250 % = 2000 % ez a vasárnap..összesítve.. 3600 % ...viszont 4 alkalommal 12 óráznia kell,hogy nullázza a 2 nap kiadott pihenőjét...ez 4 alkalommal jelent plusz 4 hét közbeni órát... 4 * 4 * 150 % = 2400 %...ergo...nettoban megmarad 1200 %..ami nem adja ki még a két napi sima munkabért sem.. 2 * 8 * 100 = 1600 . Ez..véleményem szerint a dolgozó megkárosítása, mivel..normál munakvégzés mellett nem kaphat kevesebbet mint amennyi a napi munkabére!
drbjozsef.Üdv: Köszönöm a gyors választ.Igen..azonnal hatállyal mondtak fel nekik,másnap már nem kellett jönniük.gyakorlatilag kaptak 3 fegyelmit...különböző okokra hivatkzva. Munkaterület önkényes elhagyása,termelés veszélyeztetése,...a harmadikat nem tudom.Amikor kihirdetésre került a munkaidőkeretben 12 órás munkavégzés..akkor Ők nem írták alá a papírt..ilyenkor az a gyakorlat a cégünknél,hogy két tanuval aláíratásra került,hogy megkapták a tájékoztatást az elrendelésről...ha ennek ellenére sem maradnak bent 12 órázni..akkor azonnali elbocsátás.Tehát..valójában mindegy,hogy aláírja vagy sem...ha nem marad bet így is úgy is elbocsátás. A másik történet...számszerüsítve,hogy érezzük a csalafintaságát a dolognak. Tehát..szombat-vasárnapi kötelező munkavégzés miatt...előző és következő héten is munkaidőkeretben a dolgozónak kiadnak eg pihenőnapot..így keletkezik -2 napja..amit munkaidőkeretben 4 alkalommal történő 12 óráztatással nulláznak..bár a szombat-vasárnap 200-250 %al kifizetésre kerül...azonban a -2 nap miatti 412 óráztatás miatt a dolgozó 16 órát ingyen 12 órázik...így ez a gyakorlatban azt jelenti,hogy ...bér oldalról nézve...szombat 200%8 óra= 1600 vasárnap 250%8 óra = 2000...tehát összesen a dolgozónak ez 3600 %...bértől függetlenül csak az arányok miatt mutatom...viszont...44 órában hétközbeni túlumnkát kell végeznie a -2 nap piehnő miatt...ez 16150%= 2400 ...Az az..nettoban a dolgozónak megmarad 1200 %...ami azt jelenti,hogy nem kap ebben a formában még annyit sem mint két normál napi munkabére...ami ugye 28*100%= 1600% lenne...Konkluzió...ebben a formában..még ha ez jogszerű is..a dolgozó szombat-vasárnapi munkavégzésért cserébe nem kap annyi munkabért mint amennyi normál munkavégzéskor a hétközbeni napi bére lenne.
Biztos, hogy azonnali hatállyal mondtak fel nekik? Ha igen, akkor az jogszerűtlen természetesen. De ha nem fogadják el a módosítást, normál felmondással persze felmondhatnak nekik. Nem lehet, hogy normál az, csak kifizették a felmondási idejüket, és felmentették őket a munkavégzés alól?
A munkaidőkeretes fejtegetést nem értem, de ha a munkaidő keretbe belefér, a szabályokat betartják (pihenőnapok, időben elrendelés, etc), akkor a szombat-vasárnapi munkára sem kell többet fizetniük, csak a normál munkabért.
Tisztelt Fórumozók! Munkaügyben jártas személy,személyek tanácsát szeretném kérni két kérdésben.Az első..munkahelyemen munkaidőkeretben kötelező 12 órás munkavégézést rendeltek el...ezt a papírt többen nem írták alá..személyes okok miatt.Válaszul a cég azonnali hatállyal felmondott a munkavállalóknak..ez mennyire jogszerű...illetve kényszeríthető-e ilyen formában a munkavállaló arra,hogy aláírjon egy plusz munka elrendelő papírt és ezzel egyben kötelezhető-e plusz munkára???? A másik kérdés.Március végén a hó végi zárás szombat-vasárnapra esik a cégnél...emiatt...munkaidőkeretben...ami márciustól-juniusig tart...előtte és utána héten is kiadásra kerül egy-egy pihenőnap mivel 7 napot nem lehet egyben dolgozni..bár a szombat-vasárnap kifizetésre kerül..de a két kiadott pihenőnappal a munkaidőkeretben mindenkinek keletkezik -2 napja...amiért cserébe...4 alkalommal be kell menni..gyakorlatilag ingyen 12 órázni...ledolgozandó a 2 nap munkaidőkeretes munkaidőhiányt..Tavaly már volt egy ilyen eset..igaz akkor csak pár embert érintett..akkor kiszámoltuk...gyakorlatilag így szombat-vasárnapra...netto 7.200 forintot kapnak a dolgozók...mivel igaz,hogy ,hogy a szombat-vasárnap ki van fizetve...de 4 alkalommal viszont ingyen 12 óráznak a dolgozók.Ez ebben a formában jogszerű??? Köszönettel: creativehun
Béla, most kicsit több az időm, lécci ne úgy érezed, hogy bármikor feltételezem, te nem tudod, vagy nem tudsz szöveget értelmezni, csak nem állt össze a kép. Azt feltételeztem, tovább gondoltad, és erre is felhívtad a figyelmet.
Tisztelt Jogi fórum! Meg szeretném kérdezni, hogy szerződés módosítási papíron ( fizetés emelés) a számmal írott és a betűvel írott összeg nem egyezik. Pl: 245 ezer és kettőszáznyolcvanezer. A cég azt mondja elírás és nem kell vele foglalkozni. Így nem lehet tudni mennyi lett volna a valós összeg. Ez így lehet a munkáltató részéről?
Mi és cookie-kat és egyéb nyomkövetési technológiákat használunk, hogy javítsuk az Ön élményét weboldalunkon. Személyre szabott hirdetések és tartalom, reklámozás és tartalommérés, közönségkutatás és szolgáltatásfejlesztés céljából tárolhatunk és/vagy hozzáférhetünk információkhoz egy eszközön, és feldolgozhatunk személyes adatokat, például az Ön IP-címét és böngészési adatait. Ezenkívül felhasználhatjuk a pontos földrajzi helymeghatározási adatokat és az eszközök beolvasásával történő azonosítást.
Felhívjuk figyelmét, hogy hozzájárulása minden aldomainünkre érvényes. Hozzájárulását bármikor módosíthatja vagy visszavonhatja, ha rákattint a képernyője alján található „Hozzájárulási beállítások" gombra. Tiszteletben tartjuk döntéseit, és elkötelezettek vagyunk amellett, hogy átlátható és biztonságos böngészési élményt nyújtsunk Önnek.
Testreszabhatja a cookie-kategóriákra vonatkozó hozzájárulási beállításokat, valamint a Célok és szolgáltatások, valamint a Szállítók hirdetéskövetési beállításait. Részletes hozzájárulást adhat minden és . A legtöbb eladó kifejezett hozzájárulást igényel a személyes adatok feldolgozásához, míg néhányan jogos érdekre támaszkodnak. Önnek azonban jogában áll tiltakozni a jogos érdekük felhasználása ellen.
A szükséges sütik elengedhetetlenek a weboldal megfelelő működéséhez. Ezek a sütik biztosítják a weboldal alapvető funkcióit és biztonsági jellemzőit, névtelenül.
Süti
Időtartam
Leírás
COOKIE_SUPPORT
1 year
Ezt a sütit a Liferay állítja be. Ez a süti annak ellenőrzésére szolgál, hogy a látogató böngészője támogatja-e a sütiket.
JSESSIONID
JSP-ben írt webhelyek használják. Általános célú platform-munkamenet sütik, amelyek a felhasználók állapotának az oldalletöltések közötti fenntartására szolgálnak.
PHPSESSID
Ez a süti a PHP-alkalmazásokban található. A cookie a felhasználók egyedi munkamenet-azonosítójának tárolására és azonosítására szolgál a felhasználói munkamenet kezelése céljából a weboldalon. A munkamenet-süti a böngésző összes ablakának bezárásakor törlődik.
SERVERID
Ez a süti arra szolgál, hogy a felhasználót egy adott szerverhez rendelje, így jobb és gyorsabb szerveridőt biztosít. Emlékszik arra, hogy melyik szerver szállította az utolsó oldalt a böngészőnek. Segít a terheléselosztásban is.
viewed_cookie_policy
1 year
The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
A teljesítménysütiket a weboldal kulcsfontosságú teljesítménymutatóinak megértésére és elemzésére használják, ami segít a látogatók számára jobb felhasználói élményt nyújtani.
Süti
Időtartam
Leírás
Gdyn
1 year 1 month
Ezt a sütit a Gemius szolgáltató állítja be. Ezt a sütit a MOSS és a fejlett webstatisztikák technikai munkamérésének végrehajtásához használják.
GUEST_LANGUAGE_ID
1 year
Ez a süti a látogatók által preferált nyelvi azonosító tárolására szolgál.
Az analitikai sütiket arra használják, hogy megértsék, hogyan lépnek kapcsolatba a látogatók a weboldallal. Ezek a sütik segítenek anonim, statisztikai információt szolgáltatni a látogatók számáról, a visszafordulási arányról, a forgalom forrásáról stb.
Süti
Időtartam
Leírás
_ga
2 years
Ezt a sütit a Google Analytics telepíti. A cookie-t a látogatói, munkamenet- és kampányadatok kiszámítására és a webhely használatának nyomon követésére használják a webhely analitikai jelentéséhez. A cookie-k névtelenül tárolják az információkat, és egy véletlenszerűen generált számot rendelnek hozzá az egyedi látogatók azonosításához.
_gat_UA-112481-1
1 minute
Ez a Google Analytics által beállított mintatípusú cookie, ahol a névben lévő mintaelem tartalmazza a fiók vagy a weboldal egyedi azonosító számát, amelyre vonatkozik. Ez a _gat cookie egy változata, amelyet a Google által rögzített adatok mennyiségének korlátozására használnak a nagy forgalmú webhelyeken.
_gid
1 day
Ezt a sütit a Google Analytics telepíti. A süti arra szolgál, hogy információkat tároljon arról, hogy a látogatók hogyan használják a weboldalt, és segít a weboldal teljesítményéről szóló elemzési jelentés elkészítésében. Az összegyűjtött adatok között szerepel a látogatók száma, a forrás, ahonnan érkeztek, és a meglátogatott oldalak névtelen formában.
A hirdetési sütiket arra használják, hogy a látogatókat releváns hirdetésekkel és marketingkampányokkal találkozhassanak. Ezek a cookie-k nyomon követik a látogatókat a webhelyeken keresztül és információkat gyűjtenek, hogy személyre szabott hirdetéseket jeleníthessenek meg.
Süti
Időtartam
Leírás
_goa3session
2 days
Ezt a sütit a szolgáltató Adverticum állítja be. Ezt a sütit a hirdetések kiszolgálásának folyamatához és a hirdetők számára statisztikai adatok gyűjtéséhez használják.
fr
3 months
A sütit a Facebook állítja be, hogy releváns hirdetéseket jelenítsen meg a felhasználóknak, valamint mérje és javítsa a hirdetéseket. A cookie a felhasználó viselkedését is nyomon követi az interneten keresztül azokon az oldalakon, amelyek Facebook pixellel vagy Facebook social pluginnal rendelkeznek.
Gtest
1 year 1 month
Ezt a sütit a felhasználói viselkedés és a weboldalon végzett tevékenységek gyűjtésére használják a weboldal optimalizálása érdekében. Segít továbbá a Google Ads és a Google Analytics számára a látogatói információk marketing célú összeállításában.
i
1 year
Nincs információ.
IDE
1 year 24 days
A Google DoubleClick használja, és információkat tárol arról, hogy a felhasználó hogyan használja a weboldalt és minden más hirdetést a weboldal meglátogatása előtt. Ezt arra használják, hogy a felhasználóknak a felhasználói profilnak megfelelő, számukra releváns hirdetéseket jelenítsenek meg.
mc
1 year 1 month
Ez a cookie a Quantserve-hez kapcsolódik, hogy anonim módon nyomon követhesse, hogy a felhasználó hogyan lép kapcsolatba a weboldallal.
test_cookie
15 minutes
Ezt a sütit a doubleclick.net állítja be. A cookie célja annak megállapítása, hogy a felhasználó böngészője támogatja-e a cookie-kat.
VISITOR_INFO1_LIVE
5 months 27 days
Ezt a sütit a Youtube állítja be. A weboldalon beágyazott YouTube-videók információinak nyomon követésére szolgál.
YSC
session
Ezt a sütit a Youtube állítja be, és a beágyazott videók megtekintésének nyomon követésére szolgál.
Sütik, eszközazonosítók vagy hasonló online azonosítók (pl. bejelentkezésalapú azonosítók, véletlenszerűen hozzárendelt azonosítók, hálózatalapú azonosítók) más információkkal együtt (pl. böngésző típusa és adatai, nyelv, képernyőméret, támogatott technológiák stb.) tárolhatók vagy olvashatók az Ön eszközén, hogy az felismerhető legyen minden alkalommal, amikor egy alkalmazáshoz vagy egy webhelyhez csatlakozik, az itt bemutatott célok közül egy vagy több érdekében.
A jelen nyilatkozatban ismertetett legtöbb cél az Ön eszközéről alkalmazás használatakor vagy webhely felkeresésekor származó információk tárolásán vagy elérésén alapul. Például előfordulhat, hogy egy beszállítónak vagy kiadónak sütit kell eltárolnia az Ön eszközén a webhelyen tett első látogatása alkalmával, hogy következő látogatásaikor felismerhesse az eszközt (minden alkalommal ennek a sütinek az elérése útján).
Az ezen a szolgáltatáson keresztül Önnek megjelenített hirdetések korlátozott körű adatokon alapulhatnak, mint például az Ön által használt webhely vagy alkalmazás, az Ön nem pontos tartózkodási helye, az eszközének típusa vagy az a tartalom, amellyel Ön interakcióban áll (vagy állt) (például annak korlátozása érdekében, hogy egy hirdetés hányszor jelenjen meg Önnek).
Egy autógyártó munkaidőn túl a városban élő környezettudatos felhasználók körében szeretné népszerűsíteni elektromos járműveit. A hirdetés egy kapcsolódó tartalmat (például egy klímaváltozás elleni intézkedésekről szóló cikket) tartalmazó oldalon jelenik meg este 6:30 után, olyan felhasználók számára, akiknek nem pontos tartózkodási helye azt sugallja, hogy városi zónában tartózkodnak.
Egy nagy vízfestékgyártó online hirdetési kampányt szeretne indítani legújabb vízfesték termékcsaládja számára, diverzifikálva közönségét, hogy a lehető legtöbb amatőr és professzionális művészt érje el, és elkerülve a hirdetés nem megfelelő tartalom (például ház kifestéséről szóló cikkek) melletti megjelenítését. A rendszer számon tartja, hogy a hirdetés hányszor jelent meg Önnek, és korlátozza annak túl gyakori bemutatását.
Az Ön jelen szolgáltatásban végzett tevékenységével kapcsolatos információk (mint például az Ön által beküldött űrlapok, megtekintett tartalmak) tárolhatók, és kombinálhatók Önnel vagy más felhasználókkal kapcsolatos más információkkal (például a jelen szolgáltatásban és más webhelyeken vagy alkalmazásokban végzett korábbi tevékenységeiből származó információkkal). Ezt ezután arra használjuk, hogy profilt hozzunk létre vagy tökéletesítsünk Önnel kapcsolatban (amely magában foglalhatja a lehetséges érdeklődési köröket és személyes szempontokat). Profilja (később is) felhasználható olyan hirdetések bemutatására, amelyek relevánsabbnak tűnnek az Ön ezek és más entitások szerinti lehetséges érdeklődési köre alapján.
Ha Ön számos cikket elolvas a legjobb megvásárolható kerékpártartozékokról, ezeket az információkat felhasználhatjuk arra, hogy profilt hozzunk létre az Ön kerékpártartozékok iránti érdeklődéséről. Az ilyen profil később felhasználható vagy tökéletesíthető ugyanazon vagy egy másik webhelyen vagy alkalmazásban úgy, hogy egy adott kerékpártartozék márka hirdetéseit jelenítsük meg Önnek. Ha Ön egy autókonfigurátort is megtekint egy luxusautó-gyártó weboldalán, ezt az információt kombinálhatjuk a kerékpárok iránti érdeklődésével, finomítva ezzel profilját, és azzal a feltételezéssel élhetünk, hogy Ön a luxuskategóriás kerékpáros felszerelések iránt is érdeklődik.
Egy ruházati vállalat szeretné népszerűsíteni csúcskategóriás babaruhákból álló új termékcsaládját. Kapcsolatba lép egy olyan ügynökséggel, amelynek magas jövedelmű ügyfelekkel rendelkező ügyfélhálózata van (például felsőkategóriás szupermarketek), és arra kéri az ügynökséget, hogy hozzon létre profilokat olyan fiatal szülőkről vagy párokról, akik feltételezhetően gazdagok és újszülött gyermekük van, hogy később ezek a profilok felhasználhatók legyenek partneralkalmazásokon belül hirdetések bemutatására.
Az ezen szolgáltatásban Önnek megjelenített hirdetések az Ön hirdetési profiljain alapulhatnak, amelyek tükrözhetik az Ön jelen szolgáltatásban vagy más webhelyeken vagy alkalmazásokban végzett tevékenységét, (mint például az Ön által beküldött űrlapok, az Ön által megtekintett tartalmak), lehetséges érdeklődési köreit és személyes szempontjait.
Egy online kiskereskedő futócipőkre vonatkozó korlátozott értékesítési akciót szeretne hirdetni. Olyan felhasználókat szeretne a hirdetéssel megcélozni, akik korábban futócipőket nézegettek a mobilalkalmazásában. A nyomon követési technológiák felhasználhatók annak felismerésére, hogy Ön korábban már használta a mobilalkalmazást futócipők megtekintésére, annak érdekében, hogy az alkalmazásban megjelenítsék Önnek a megfelelő hirdetést.
Egy webhelyen kerékpártartozékokat kereső személyre irányított személyre szabott hirdetés céljából létrehozott profil felhasználható kerékpártartozékokra vonatkozó releváns hirdetés bemutatására egy másik szervezet mobilalkalmazásában.
Az Ön jelen szolgáltatásban végzett tevékenységével kapcsolatos információk (például az Ön által beküldött űrlapok, megtekintett nem hirdetésjellegű tartalmak) tárolhatók, és kombinálhatók Önnel vagy hasonló felhasználókkal kapcsolatos más információkkal (például a jelen szolgáltatásban és más webhelyeken vagy alkalmazásokban végzett korábbi tevékenységeiből származó információkkal). Ezt ezután arra használjuk, hogy profilt hozzunk létre vagy tökéletesítsünk Önnel kapcsolatban (amely magában foglalhatja például a lehetséges érdeklődési köröket és személyes szempontokat). Profilja felhasználható (később is) olyan tartalom bemutatására, amely relevánsabbnak tűnik az Ön lehetséges érdeklődési körei alapján, például a tartalom megjelenítési sorrendjét módosítva, hogy Ön még könnyebben megtalálhassa az érdeklődési körének megfelelő tartalmat.
Ön egy közösségi média platformon több cikket is elolvas arról, hogyan építhet lombházat. Ezeket az információkat hozzáadhatjuk egy profilhoz, hogy feljegyezzük érdeklődését a szabadtéri tartalmak, valamint barkácsútmutatók iránt (azzal a céllal, hogy ez lehetővé tegye a tartalom személyre szabását, így például a jövőben több blogbejegyzést és cikket jeleníthessünk meg Önnek lombházakról és faházakról).
Ön megnézett három űrkutatásról szóló videót különböző tévéalkalmazásokban. Egy független hírplatform, amellyel Önnek még nem volt kapcsolata, profilt épít az ilyen megtekintési viselkedés alapján, és más videók vonatkozásában lehetséges érdeklődési körként jelöli meg az űrkutatást.
A jelen szolgáltatásban Önnek bemutatott tartalom az Ön tartalom személyreszabási profiljain alapulhat, amelyek alapján jellemezhetők az Ön jelen vagy más szolgáltatások körében végzett tevékenységei (mint például az Ön által beküldött űrlapok, az Ön által megtekintett tartalmak), lehetséges érdeklődési körei és személyes szempontjai. Ez felhasználható például a tartalmak Ön részére történő megjelenítése sorrendjének módosítására, hogy Ön még könnyebben megtalálja az érdeklődési körének megfelelő (nem hirdetési jellegű) tartalmakat.
Ön vegetáriánus ételekről szóló cikkeket olvas egy közösségi média platformon, majd egy független vállalat főzőalkalmazását használja. A közösségi média platformon Önről készült profil segítségével vegetáriánus recepteket mutatunk be Önnek a főzőalkalmazás üdvözlőképernyőjén.
Ön három videót tekintett meg különböző webhelyeken az evezésről. Egy független videómegosztó platform öt további evezéssel kapcsolatos videót fog javasolni, amelyek érdekelhetik Önt a tévéalkalmazása használata során, az Önről akkor készült profil alapján, amikor azokon a különböző webhelyeken járt online videók megtekintése céljából.
Az Ön számára megjelenített hirdetésekre és az Ön azokkal való interakcióira vonatkozó információk felhasználhatók annak meghatározására, hogy egy hirdetés mennyire működött jól Ön vagy más felhasználók számára, és hogy a hirdetés elérte-e a céljait. Például, hogy Ön látott-e egy hirdetést, rákattintott-e, a hirdetés arra késztette-e, hogy megvásároljon egy terméket vagy felkeressen egy webhelyet stb. Ez nagyon hasznos a hirdetési kampányok relevanciájának megértésében.
Ön rákattintott egy online áruház „fekete pénteki” kedvezményre vonatkozó hirdetésére egy kiadó weboldalán, és megvásárolt egy terméket. Kattintása hozzá lesz kapcsolva ehhez a vásárláshoz. Megmérjük az Ön és más felhasználók interakcióját, hogy megtudjuk, hány hirdetésre kattintás vezetett vásárláshoz.
Ön egyike azon keveseknek, akik egy kiadó alkalmazásán belül rákattintottak egy olyan hirdetésre, amely egy online ajándékbolt „nemzetközi elismerési nap” alkalmából nyújtott engedményéről szólt. A kiadó jelentéseket szeretne kapni, hogy megtudja, hogy az alkalmazáson belül Ön és más felhasználók milyen gyakran néztek rá vagy kattintottak rá egy adott hirdetéselhelyezésre, nevezetesen a „nemzetközi elismerési nap” hirdetésre, hogy a kiadó és partnerei (például ügynökségek) optimalizálhassák a hirdetések elhelyezését.
Az Ön számára megjelenített tartalomra és az Ön azzal való interakciójára vonatkozó információk felhasználhatók annak meghatározására, hogy pl. a (nem hirdetésjellegű) tartalom elérte-e a szándékolt közönségét, és megfelelt-e az Ön érdeklődési körének. Például, attól függetlenül, hogy Ön cikket olvas, videót néz, podcastot hallgat vagy termékleírást néz, mennyi időt töltött ebben a szolgáltatásban és a meglátogatott weboldalakon stb. Ez nagyon hasznos annak megértésében, hogy az Ön számára megjelenített (nem hirdetésjellegű) tartalom mennyire releváns.
Ön egy túrázásról szóló blogbejegyzést olvasott egy kiadó mobilalkalmazásában, és követte az ajánlott és kapcsolódó bejegyzésre mutató linket. Interakcióit úgy rögzítjük, hogy abból kitűnjön, hogy a túrázásról szóló eredeti poszt hasznos volt az Ön számára, és sikeresen felkeltette az Ön érdeklődését a kapcsolódó poszt iránt. Ezt azért mérjük, hogy megtudjuk, a jövőben kell-e további bejegyzéseket készíteni a túrázásról, és hová kell elhelyezni őket a mobilalkalmazás kezdőképernyőjén.
Önnek bemutattunk egy divattrendekről szóló videót, de Ön és több más felhasználó is 30 másodperc után nem nézte azt tovább. Ezt az információt ezután a divattrendekről szóló jövőbeni videók megfelelő hosszának értékelésére használják fel.
Jelentések hozhatók létre az Ön és más felhasználók hirdetési (vagy nem hirdetési) tartalmakkal való interakcióira vonatkozó adatkészletek (például felhasználói profilok, statisztikák, piackutatási, elemzési adatok) kombinálása alapján a közös jellemzők azonosítása érdekében (például annak meghatározása érdekében, hogy mely célközönségek fogékonyabbak egy hirdetési kampányra vagy bizonyos tartalmakra).
Egy online könyvesbolt tulajdonosa kereskedelmi jelentést szeretne kapni, amely megmutatja azon látogatók arányát, akik felkeresték, de vásárlás nélkül hagyták el a webhelyét, illetve felkeresték azt és megvásárolták a frissen megjelent „a hónap híresség-életrajzát”, valamint megmutatja az egyes kategóriák átlagéletkorát és férfi/nő eloszlását. A webhelyén Ön által történt navigációval és az Ön személyes jellemzőivel kapcsolatos adatokat ezután felhasználják és más ilyen adatokkal kombinálják ezen statisztikák létrehozásához.
Egy hirdető szeretné jobban megérteni, hogy milyen típusú közönség lép interakcióba a hirdetéseivel. Felkér egy kutatóintézetet, hogy hasonlítsa össze a hirdetéssel interakcióba lépett felhasználók jellemzőit hasonló platformok felhasználóinak tipikus jellemzőivel, különböző eszközökön. Ez az összehasonlítás megmutatja a hirdetőnek, hogy hirdetéseinek közönsége elsősorban mobileszközökön keresztül éri el a hirdetéseket, és tagjai valószínűleg a 45-60 éves korosztályba tartoznak.
Az Ön jelen szolgáltatásban végzett tevékenységével kapcsolatos információk – mint például a hirdetésekkel vagy tartalommal való interakciója – nagyon hasznos lehet a termékek és szolgáltatások tökéletesítésében, valamint új termékek és szolgáltatások létrehozásában a felhasználói interakciók, a közönség típusa stb. alapján Ez a konkrét cél nem foglalja magában a felhasználói profilok és azonosítók fejlesztését vagy tökéletesítését.
Egy közösségi média szolgáltatóval együttműködő technológiai platform észreveszi a mobilalkalmazások felhasználói számának növekedését, és profiljaik alapján azt látja, hogy közülük sokan mobilkapcsolatokon keresztül csatlakoznak. Új technológiát használ a mobileszközökhöz igazodóan formázott, és alacsony sávszélességű hirdetések küldéséhez, hogy javítsa azok teljesítményét.
Egy hirdető annak módját keresi, hogy miként tudna hirdetéseket megjeleníteni egy újfajta típusú fogyasztói eszközön. Információkat gyűjt arról, hogy a felhasználók hogyan lépnek interakcióba ezzel az új típusú eszközzel, annak meghatározása érdekében, hogy ki tudna-e fejleszteni egy új mechanizmust a hirdetések ilyen típusú eszközön történő megjelenítésére.
Az ezen a szolgáltatáson keresztül Önnek megjelenített tartalmak korlátozott körű adatokon alapulhatnak, mint például az Ön által használt webhely vagy alkalmazás, az Ön nem pontos tartózkodási helye, az eszközének típusa vagy az a tartalom, amellyel Ön interakcióban áll (vagy állt) (például annak korlátozása érdekében, hogy egy videó vagy cikk hányszor jelenjen meg Önnek).
Egy utazási magazin cikket tett közzé a weboldalán egy nyelviskola által a külföldi utazás élményének fokozása érdekében javasolt új online tanfolyamokról. Az iskola blogbejegyzései közvetlenül az oldal alján találhatók, és az Ön nem pontos tartózkodási helye alapján kerülnek kiválasztásra (például olyan blogbejegyzések, amelyek az Ön tartózkodási országának nyelvétől eltérő nyelvekre vonatkozó tananyagot ismertetnek).
Egy sporthíreket szolgáltató mobilalkalmazás új cikk rovatot indított a legutóbbi futballmeccsekről. Mindegyik cikk egy külön streaming platformon található videókat tartalmaz, amelyek bemutatják az egyes mérkőzések legfontosabb pillanatait. Ha Ön beleteker egy videóba, ez az információ felhasználható arra, hogy a rendszer a következő lejátszáshoz egy rövidebb videót válasszon ki.
Az Ön adatai felhasználhatók a szokatlan és potenciálisan visszaélésszerű tevékenységek figyelése és megelőzése érdekében (mint például hirdetések vonatkozásában a robotok általi hirdetéskattintások), valamint a rendszerek és folyamatok megfelelő és biztonságos működésének biztosítására. Felhasználhatók továbbá az Ön, a kiadó vagy a hirdető által a tartalmak és hirdetések megjelenítésekor, valamint a velük való interakció során esetlegesen tapasztalt problémák kijavítására is.
Egy hirdetésközvetítő különböző hirdetőktől származó hirdetéseket küld partner webhelyeinek hálózatába. Észreveszi, hogy az egyik hirdetőre vonatkozó hirdetésekre történő kattintások száma jelentősen megnőtt, és a kattintások forrására vonatkozó adatokat felhasználva megállapítja, hogy a kattintások 80%-a inkább robotoktól, mint emberektől származik.
Bizonyos információkat (például az IP-címet vagy az eszköz képességeit) arra használunk, hogy biztosítsuk a tartalom vagy a hirdetés technikai kompatibilitását, és elősegítsük a tartalom vagy a hirdetés továbbítását az Ön eszközére.
Ha egy cikkben lévő linkre kattint, akkor általában egy másik oldalra vagy a cikk egy másik részére kerül. Ennek elérése érdekében 1°) a böngészője kérést küld a webhelyhez kapcsolódó szervernek, 2°) a szerver válaszol („itt az a cikk, amelyet kért”), felhasználva az Ön eszköze által küldött kérésben automatikusan szereplő technikai információkat, hogy megfelelően jelenítse meg az Ön által kért cikk részét képező információkat/képeket. Technikailag az ilyen információcsere mindenképpen szükséges a képernyőjén megjelenő tartalom továbbításához.
A jelen nyilatkozatban felsorolt célokkal és szervezetekkel kapcsolatos döntéseit a rendszer digitális jelek (például karakterlánc) formájában menti és teszi elérhetővé ezen szervezetek számára. Erre azért van szükség, hogy mind a szolgáltatás, mind az említett szervezetek figyelemmel lehessenek ezen döntésekre.
Amikor Ön felkeres egy weboldalt, és az felteszi Önnek a kérdést, hogy hozzájárul-e ahhoz, hogy felhasználják a profilját személyre szabott hirdetések megjelenítéséhez, illetve megtagadja-e az ehhez való hozzájárulását, az Ön választását a rendszer elmenti és elérhetővé teszi a hirdetési szolgáltatók részére, így az Ön számára megjelenített hirdetések esetében figyelembe veszik ezt a választást.
A jelen szolgáltatásban Ön által végzett tevékenységgel kapcsolatos információk párosíthatók és kombinálhatók más Önnel kapcsolatos és különböző forrásokból származó információkkal (például egy különálló online szolgáltatásban végzett tevékenységével, egy hűségkártya üzletben történő használatával vagy egy felmérésre adott válaszaival) a jelen közleményben ismertetett célok támogatása érdekében.
A jelen közleményben ismertetett célok támogatása érdekében az Ön eszköze valószínűleg más, Önhöz vagy háztartásához tartozó eszközökkel összekapcsoltnak minősülhet (például azért, mert a telefonján és a számítógépén is ugyanabba a szolgáltatásba van bejelentkezve, vagy mert ugyanazt az internetkapcsolatot használja mindkét eszközön).
Az Ön eszköze az internet elérése során automatikusan elküldött információk (például az Ön internetkapcsolatának IP-címe vagy az Ön által használt böngésző típusa) alapján megkülönböztethető lehet más eszközöktől a jelen közleményben ismertetett célok támogatása érdekében.
Az Ön beleegyezésével az Ön pontos tartózkodási helye (500 méternél kisebb sugarú körön belül) felhasználható a jelen közleményben ismertetett célok támogatására.
Az Ön beleegyezésével az Ön eszközének bizonyos jellemzőit (mint például a telepített betűtípusok vagy bővítmények, a képernyő felbontása) lekérhetik és felhasználhatják annak más eszközöktől való megkülönböztetésére a jelen közleményben ismertetett célok támogatása érdekében.