GYED, GYES, munkaviszony?


nandy # 2010.01.11. 12:20

Hetedhét:

Az ellátások alapját naptári napra számolják ki. Egyszerű példával:
Ha 182 napra kaptál összesen 1.000.000,-Ft-ot, akkor az egy napi kereset 1 MFt/182= 5.495,-Ft, ennek a 70%-a 3.846,-Ft/nap. 30 napos hónap esetén bruttó 115.380,-Ft lesz az ellátás (3.846,- x 30 nap).
A táppénz, GYED stb. nem számít bele a jövedelembe, tehát nem rontja le.

Ildikokusz # 2010.01.11. 10:39

Kedves Fórumozók!

Végzős főiskolai hallgató vagyok és nyugdíjpénztári témakörben írom a szakdolgozatom, amelyhez kitöltött kérdőívekre van szükségem.
Kérem, ha Ön vagy ismeretségi körében bárki változtatott már nyugdíjpénztárt (kötelező, önkéntes), akkor a következő linken elérhető kérdőívemet (18 egyszerű kérdés) legyen szíves kitölteni.

http://www.kerdoivem.hu/…v/269263064/

Kutatásomhoz nyújtott segítségét előre köszönöm!

Ildikókusz

hetedhet # 2010.01.11. 10:32

Kedves Nandy!

Köszönöm a gyors választ. Valószínű nem pontosan tettem fel a kérdést: azt szeretném tudni, hogy igaz-e az, hogy (a jelenlegi szabályokat figyelembe véve)ha idén születik az új baba, a tavalyi évi béremet veszik alapul a tgyás kiszámításánál, és ekkor csak tört évre (2009. június 2-től, amikor munkába álltam)számolják a 70%-ot? Vagy a gyed-et is hozzáadják a számításhoz? Vagy nem tört évre számolnak, hanem kiegészítik egész évre, mintha az lett volna a keresetem?

nandy # 2010.01.10. 22:10

Sajnos nincs kristálygömböm, így megjósolni sem tudom, milyen jogszabályok lesznek idén/jövőre.
Nem véletlen az irónia, manapság már havonta változnak oda-vissza a jogszabályok.

A jelenlegi helyzet szerint jogosult lennél a TGYÁS-ra éa a GYED-re is, két évig. Az ellátások alapja pedig főszabály szerint az előző évi kereset, feltéve, hogy az van legalább 180 napig, illetve hogy nem volt a biztosítási jogviszonyban 30 napnál hosszabb megszakítás.

hetedhet # 2010.01.10. 21:17

Kedves Nandy,