Rokkantsági nyugdíj kontra rehabilitációs járadék


mokuskerek # 2012.11.25. 10:05

Köszönöm taffyka.

ókút # 2012.11.25. 09:55

Sziasztok!
tud valaki abban segíteni,hogy hol találom meg a t5000
módosításait?állítólag nyáron módosították,de én akkor
és még egy igen rosszul voltam,ez így nekem kimaradt!
és még egy kérés ha lehet ne pdf-t ajánljátok,mert a gépem nem tudja megnyitni!előre is köszi!
olvassátok el a mai vasárnapi híreket!
Ókút

mokuskerek # 2012.11.25. 09:04

Én 2 éve dolgoztam megváltozott munkaképességűként napi 7 órában. Ez év januártól is folyamatosan kapom a 27000 Ft. járadékot. Augusztusban szűnt meg a munkaviszonyom. Most lenne újra munkalehetőség, de csak 8 órában alkalmazna a munkaadó. Félek elveszítem a járadékot és ha nem bírom a 8 órás több műszakos munkát se munkabér se járadék.

sorstárs55 (törölt felhasználó) # 2012.11.25. 08:46

Egyetlen rokkant sincs biztonságban

Egyetlen rokkant sincs biztonságban
Szerző: Kun J. Viktória | Megjelent a 2012. november 25.-i lapszámban
Bárkit bármikor berendelhetnek felülvizsgálatra, az 57 évesnél idősebb rokkantnyugdíjasokat és a féllábúakat is, hogy aztán közöljék velük: január 1-jétől már csak 41 ezer 800 forintra jogosultak. A nyugdíjbiztosító nem válaszol a kérdéseinkre.

Németh András Péter felvétele
„Négyévesen kapott gyermekbénulást a férjem. Az egyik lába térdtől lefelé el van sorvadva, rövidebb is, mint a másik. Tizenkét éve le van százalékolva harminc-egynéhány év munkaviszonnyal. Tavasszal volt a bizottságnál, mivel betöltötte az 57 évet. Írásba adták, hogy marad a régiek szerint, kapja a 103 ezer forintot. Most jött egy levél, hogy januártól már csak 41 ezer 800 forintot folyósítanak. A nyugdíjbiztosító szerint a nyáron jött új rendelet alapján újra kellett számolni” – Ilonáék történetével nagyjából summázható is valamennyi 57 évnél idősebb, vagy súlyos, azaz az I. és II. rokkantsági csoportba tartozó rokkantnyugdíjas története. Ők 600 ezren azok, akiknek a kormányzati kommunikáció, illetve a Nemzeti Erőforrás Minisztériumának korábbi közlése szerint nem kell felülvizsgálatra számítania. Ehhez hozzátették azt is, hogy annak, akit felülvizsgálatra hívnak, a korábbinál „méltányosabb és elvszerű” lesz a minősítése. Az 1954 előtt születettek azonban sorra kapják a felülvizsgálati behívót, majd a 41 ezer 800 forintról szóló értesítőt: ennyiből kell a jövőben megélniük, legyen bármilyen is az egészségi állapotuk. És ez nem minden.
„Én, Kollár Tibor, bányabalesetben megsérült, korábban véglegesített állapotú baleseti rokkantsági nyugdíjas, volt vájár, csapatlakatos, robbantómester, aknász, gázmérő, bányamentő kiestem a rendszerből. Korábban három kártérítési peremben a legfelsőbb szintű orvosszakmai szakértői szerv szakvéleménye alapján jogerős ítéletek mondták ki, hogy rokkant vagyok. 2009-ben véglegesítettek is. 2011-ben megfosztották a rokkantsági nyugdíjasokat a nyugdíjjogosultságuktól. A törvény nem helyezte hatályon kívül a nyugdíjmegállapító társadalombiztosítási határozatok, jogerős ítéletek százezreit, csak nem hajlandó az érvényességükről tudomást venni. Új ellátási formákat vezetett be, és azt mondja, hogy az 57 év alatti III. csoportú rokkantsági nyugdíjasok nyugdíját 2012. január 1-jétől rehabilitációs ellátásként folyósítja. Az újfajta ellátásokra való jogosultságokat brutális, embertelen minősítési szempontok alapján határozzák meg. Ezeket a szempontokat azonban csak 2012. február 14-én hirdették ki, amikorra már a rokkantnyugdíjasok nagy hányada »önként« a nyugdíjjogosultsága elvesztése miatti félelmében kérte azon szempontok szerinti felülvizsgálatát. Ezen szempontok embertelenségéről elég csak annyit elmondani, hogy egy combközéptől amputált lábú személynek 36 százalékos egészségkárosodás állapítható meg. Nem hogy rokkantnak, de még csak megváltozott munkaképességűnek sem minősül. Semmilyen rendszer pénzellátásra nem jogosult” – egy felháborodott érintett írta ezt a nyugdíjfolyósítónak. „Nyilatkozatmintát küldtek nekem arról, hogy komplex felülvizsgálatomat kérem. Alaposan tanulmányoztam a törvényt, de nem értem, hogy megfoszt ténylegesen is a véglegesen megszerzett nyugdíjjogosultságomtól, vagy sem. Miért kérnék olyan ellátást, aminek a jogi védelme is, kondíciói is lényegesen rosszabbak, ugyanakkor a jogosultsági feltételei embertelenek? Én a megszerzett nyugdíjjogosultságomat kívántam megtartani. De akkor mit jelent az, hogy a rokkantsági nyugdíjat rehabilitációs ellátásként folyósítják? Nekem, akinél jogerősen, véglegesen kimondták, hogy nem vagyok rehabilitálható. Én nem igényeltem ezt a »rehabilitációs ellátást«. A törvény többszöri átolvasása után arra jutottam, hogy a »komplex felülvizsgálat« kérésével én magam mondanék le a nyugdíjjogosultságomról. Jogilag nem elveszik a nyugdíjat, hanem olyan helyzetbe hozzák a rokkant személyeket, hogy önként mondjanak le róla” – írta Kollár Tibor. „A rehabilitációs ellátásom megszüntették, rendben. De mi a helyzet a baleseti rokkantsági nyugdíjjogosultságommal? Ennek meglétéről, vagy megszűntéről nem hajlandó senki hivatalosan nyilatkozni. Ugyanakkor fizetni sem fizetik a nyugdíjam, hét hónapja. Határozatot sem hoznak a nyugdíjjogosultság megszüntetéséről, ami ellen jogorvoslattal lehetne élni” – sorolta a férfi.
Lapunk sem kapott választ a kérdéseire; a nyugdíjbiztosítótól a felülvizsgálatokat végző Nemzeti Rehabilitációs és Szociális Hivatalhoz irányították munkatársunkat. Ott azt tanácsolták, hogy olvassuk végig a jogszabályt, mert abból kiderül: az 57 évnél idősebbeknek is szükséges a bizottság elé mennie. Igaz, a berendeléseknek már semmi köze ehhez a rendszerhez, az érintettek ugyanis sorra kapják a behívást, akár egy-két hónappal a korábbi vizsgálat után. Arról pedig, hogy mi a helyzet a korábban véglegesen megszerzett nyugdíjakkal, szintén nem tudtunk meg többet. Annak ellenére sem, hogy a biztosító egy korábbi levelében minden 57. életévét betöltött rokkantnyugdíjasnak azt ígérte: változatlan összeggel, nyugdíjként folyósítják tovább az ellátást.
Az Alkotmánybíróság hétfőn dönt arról, hogy a rokkantsági ellátórendszer alkotmányellenes-e.

nico56 # 2012.11.24. 18:02
sorstárs55 (törölt felhasználó) # 2012.11.24. 17:50

CSATLAKOZOM!

Aperten!
egyet értek veled, dokumentálni kell ezt a nép irtást

hogy ne tudják meg úszni ezek a Kereszténynek nevezett narancs zabálók

sorstárs55 (törölt felhasználó) # 2012.11.24. 17:38


A rokkant törvény által halálra ítélve?!
2012-11-24 12:10:14

A rokkant törvény által halálra ítélve?!
A 2012. 01. 01-től hatályos 2011.évi CXCI. (XII.29.) törvény ezer sebből vérzik. A törvény és a hozzá kapcsolódó „új komplex” minősítő rendszer súlyos hibáival naponta szembesülünk a beteg esetek kapcsán. Az elképesztő történetek nem légből kapottak, mert a Hírhatárban is csak olyan eseteket dolgozunk fel, és tárunk önök elé, melynek dokumentumait és körülményeit részletesen megismertük.

Először is le kell szögezni, a törvény óriási hibája, hogy eleve azt feltételezi, hogy az érintettek csökkentett munkaidőben foglalkoztathatók, és csak jövedelempótló ellátásra, segélyre van szükségük. Holott, a rehabilitációra ítéltek számára tilos a munkavégzés a pénzbeli ellátás folyósításának időtartama alatt! Már ez, önmagában is súlyos jogalkotói hiba, hiszen a törvény nem azt a célt szolgálja, hogy a beteg munkát találjon.

Az ellátórendszeren történő költségvetési megtakarítási cél határozza meg a rendszerben maradók számát és azok pénzbeli juttatásait. Szakemberek is súlyos hibaként említették azt, hogy a Széll Kálmán tervben előre meghatározták a rokkantakon történő 217 milliárd forint összegű spórolást. Így történhet meg az, hogy új komplex minősítés szempontrendszerei alapján legkevésbé a beteg egészségi állapota számít! Az érintettek új foglalkoztatási feltételrendszere is, csak „papíron” létezik. A valóságban, a pusztába szétkergetett rokkantak mindössze 10%-a foglalkoztatott! A törvény hatályba lépése előtt is ugyanennyi volt az arány, így ez a 10%-os foglalkoztatottság nem a törvény érdeme. A sok tízezer rehabilitációs kártya, melyet az érintettek kezébe nyomtak, semmire sem használható, mert számukra munka, az nincs!

Mivel munkahely még az egészséges 50-60 éves emberek számára sincs, így a rokkantak egy része, ha tudna csökkentett időben dolgozni, akkor sem őket várják a munkaadók. A betegesetek kapcsán látható, hogy a legsúlyosabb hibák egyike, a rokkant-törvényben a foglalkoztatási lehetőség hiánya. Ennek egyenes következménye, hogy a beteg képtelen megfelelni az alábbi feltételnek: a 2011. évi CXCI. törvény 2.§.(1.) pontja tartalmazza többek között, hogy „Megváltozott munkaképességű személyek ellátásaira jogosult az, aki a kérelem benyújtását megelőző 5 éven belül legalább 1095 napon át a Tbj.5.§.-a szerint biztosított volt”.

A törvényhez kapcsolódó új komplex minősítő rendszer szempontjaival is komoly problémák vannak! Nem objektív az elbírálás: sem a NRSZH orvos szakértői felülvizsgálat, sem a foglalkoztatási, sem a szociális szempontok alapján. Akadozik a hivatali bürokrácia „útvesztőiben” a betegek jogos ellátáshoz való hozzáférése. A hivatalok felelőtlensége miatt rendkívüli anyagi károkat szenvednek el az érintett betegek. Pont olyan kiszolgáltatott betegekkel teszik ezt meg, akik anyagiak hiányában, és súlyos betegen nem rendelkeznek hatékony érdekérvényesítő képességgel. Az utóbb említett probléma sajnos egyre gyakoribb, számtalan olyan esettel találkozunk ami, minden jóérzésű emberben óriási felháborodást kelt.

A fentieket alátámasztandó,- ime, egy tüdő transzplantációra váró beteg sokkoló nem kis tanúsággal bíró története:

A tüdő és érrendszeri beteg még csak 32. éves, de már tüdő transzplantációra vár. Súlyos tüdőbetegségét 2007. évben fedezték fel. Ezután trombózis, majd másfél év múlva tüdőembólia és szívinfarktus súlyosbította a beteg helyzetét, aki ennek következtében rendkívül rossz egészségi állapotba került. Az elhaló félben lévő tüdő miatt tüdő transzplantációt javasoltak az orvosok. A fiatal ember háziorvosa tanácsára beadta a rokkantsági nyugdíj iránti igényét 2011. novemberben. Ahol életvitelszerűen élt (Pest megyében), ott befogadták az ottani nyugdíjintézetben a kérelmének az előterjesztését. Rendkívül súlyos állapota miatt nem is tudott volna máshol megjelenni!

Amikor a rokkantsági nyugdíj iránti igényét befogadták a Pest Megyei Nyugdíjintézetben, azon a napon még más megyébe szóló lakcímkártyát tudott csak felmutatni, mert rendkívül rossz egészségi állapota miatt, csak később intézte a Pest megyei állandó lakcímbejelentését. Ott a hivatalban minden kérdés és probléma nélkül befogadták a rokkantsági nyugdíj iránti igényét, a lakcímkártyával kapcsolatban semmit nem kifogásoltak akkor, amikor 2 hét múlva leadta a sok kórházi zárójelentést és az orvosi leleteket a hivatalban, ráadásul akkor már volt Pest megyei állandó lakcímkártyája. 2011. december közepén a Nemzeti Szociális és Rehabilitációs Hivatal (NRSZH) felülvizsgálat alkalmával, amikor az egészségi állapotát felülvizsgálták, az ott bemutatott és ellenőrzött, személyes okmányok alapján is mindent rendben találtak. A 2011. december közepén elvégezett vizsgálat alapján 80% mértékű, II. csoportos minősítést kapott az NRSZH I. fokú szakhatósági vélemény alapján.

A meglepetése akkor érte, amikor 2012. január végén elutasító határozatot kapott, az alábbi rövid szöveggel: ”A belföldi jogsegély eljárást és a szakhatósági eljárást hiánypótlás miatt megszűntetjük”.

Másnap felkereste a hivatalt, ahol érdeklődésre az állandó lakcímkártyára való hivatkozással, hogy az nem Pest megyei volt, ezér került sor az elutasításra. A fiatalember megkérdezte, hogy akkor, eredetileg miért fogadták be az igényét iktatószámmal, miért indították el, és miért vizsgálták felül, ha a lakcímkártya volt a „felelős” az elutasításért? A hivatalos, 2011. decemberi NRSZH felülvizsgálat alkalmával bemutatott személyi okmányait rendben találták, mert különben nem is vizsgálták volna őt felül. Azonban a bürokratikus hivatal hajthatatlan maradt. Új igénybejelentést kezdeményeztettek vele és 2012. február végén újra berendelték NRSZH felülvizsgálatra. Az előző, a 2011. december közepén elvégzett NRSZH felülvizsgálaton született I. fokú szakhatósági szakvéleményt pedig érvénytelenítették! Holott az, már a Pest megyei lakcímkártya felmutatásával történt meg. A második NRSZH felülvizsgálat 2012. február hó végén történt. Ez alkalommal 71% össz-szervezeti károsodást vélelmeztek nála, melyről a szintén elutasító határozatot 2012. március végén vette kézhez. Ezen az elutasító határozaton indokként az szerepelt, hogy „az igénylő nem rendelkezik a szükséges 1095 nap szükséges idővel”.

A meglepetés hidegzuhanyként érte a kálváriában megfáradt súlyos beteg fiatalembert. Elképzelni sem tudta, hogyan lehetséges ez, hiszen a tanulmányai befejezése óta ő folyamatosan dolgozott. Igaz, hogy táppénzben azért nem részesülhetett, amikor súlyosan megbetegedett a tüdőembólia miatt is, mert utólag derült ki, hogy nem volt végig bejelentve. Egy Kft.-nél törvényes munkaszerződéssel és bejelentetten kezdett dolgozni. Ez volt az utolsó munkahelye. A Kft. először bejelentette, majd a fiatalember tudta nélkül az utolsó másfél évben már kijelentette. Később felszámolási eljárás indult a Kft. ellen, szokásos módon a felelősöknek nyoma veszett. Mindezt, a nyugdíjintézet elutasító határozata után kellett kinyomoznia.

A nagybeteg rokkant fiatalember ekkor szembesült azzal, hogy mi is történt vele? Az érettségi után folyamatos volt a munkaviszonya, csak az utolsó másfél évben nem volt bejelentve. Súlyos tüdőroncsolt betegen, a tüdőembólia és szívinfarktus után, már képtelen volt dolgozni. Kórházba be, kórházból ki, ez volt a fő program, így csak később kezdhette el a rokkantsághoz intézni a felülvizsgálati kérelmet.

Az, hogy ma egyetlen fillér ellátást sem kap az elsősorban a nyugdíjintézet felelősségének a kérdését vetheti fel!

Ugyanis, ha 2011. év végén a törvény szerint elvégezték a NRSZH felülvizsgálatot nála –márpedig elvégezték (!), akkor az érintettnek rokkantsági nyugdíjat kellene kapnia! 2011. évben az igényléskor az érintett beteg jogosultsága fennállt, sőt, a felülvizsgálatot is elvégezték nála még abban az évben! Azonban, a nyugdíjintézet azt a legelső NRSZH felülvizsgálatot utólag érvénytelenítette, és egy újabb, rokkantsági ellátás iránti igény beadására „beszélte rá” a beteget.

A fiatalember állapota, mint a második NRSZH felülvizsgálat is bizonyította nem változott, hiszen ott is 71% mértékű (súlyos) egészségkárosodást vélelmeztek nála. Azonban a hivatali packázás a lakcímkártya körül azt eredményezte, hogy ez a munkaképtelen, nagybeteg fiatalember, ha a törvény nem változik, élethossziglan pénzbeli ellátás nélkül marad, holott a tavalyi felülvizsgálat és az ügymenet alapján jogosult lenne a rokkantsági nyugdíjra! Az már csak a sors fintora, hogy a nyugdíjintézet által 2012. évre „átcsúsztatott” ügymenettel, elsősorban a kormányhivatal (nyugdíjintézet) felelőssége nem zárható ki! Ugyanis, a 2012. 01.01-től hatályos rokkant-törvény a fiatalember pénzbeli ellátásának a lehetőségét is eleve kizárja! Ez az eset élő bizonyíték arra, hogy ekkora munkanélküliségben, ahol ilyen súlyos betegek képtelenek dolgozni, az utolsó 5 éven belüli 1095 nap biztosítási jogviszony előírásá feltételként szabni, az maga egy „halálos törvénykezés” a betegre nézve! Az pedig lehetetlen - próbálná bárki is a felelőséget a felszámolt Kft.-re áthárítan. Tehát a napnál világosabban kitűnik ebből az ügyből, hogy itt bizony elsősorban nem a rokkantakat, hanem az állam felelősségét, a törvényeket és a hivatalokat kellene azonnal felülvizsgálni!

És végül egy megjegyzés: a 2011.évi CXCI.(XII.29.) törvény és a hozzárendelt 7/2012.II.14.-i NEFMI rendelet, embertelen törvénykezést mutat a betegesetek tükrében. Ezen kívül ellentétes az Európai Emberjogi, a Betegjogi és a Szociális Chartával. A hétfői Alkotmánybírósági döntés bárhogyan is végződik, a megváltozott munkaképességű személyek ellátásról szóló törvény bebizonyítja a betegesetek kapcsán is, hogy egyetlen járható út lehetséges csak, az pedig a törvény és a hozzákapcsolt új komplex minősítő rendszer azonnali visszavonása! Különben a betegek a törvénykezés áldozataivá válnak! Ezért pedig a felelősséget a magyar jogalkotóknak - akár név szerint is - kell majd viselni, különösképp azért, ha felelőtlen és szakmailag híbás döntésük miatt netán emberek tíz és százezrei esnek az embertelen rokkanttörvény áldozatává.
MSZF
„Összefogás a korhatár alatti rokkantak emberi jogaiért”
csopor

sorstárs55 (törölt felhasználó) # 2012.11.24. 17:34

A Fővárosi Hírhatár cikkében feltárja a törvény embertelen következményeit.

http://www.fovarosi-hirhatar.hu/…lalra-itelve

sorstárs55 (törölt felhasználó) # 2012.11.24. 17:25

Társadalmi megújulás vagy biztos lemorzsolódás?

http://rd.hirkereso.hu/rd/14873577?…

A rokkant-törvény által halálra ítélve?!

http://rd.hirkereso.hu/rd/14874696?…

Ednut # 2012.11.24. 15:05

"A miniszterelnök úr válaszra sem méltatott" cikk kapcsán jegyezném meg, hogy én is írtam neki még márciusban, de engem sem méltatott válaszra sem ő, sem valamelyik talpnyalója.
Azt a problémát vázoltam fel neki, amely szintén illeszkedik a "nem hagyunk senkit az út szélén" szlogenjéhez, hogy hogyan lehet embereket hónapokig (engem 4 hónapig) ellátás nélkül hagyni?
Nem voltam sértő, sem durva, egy teljesen udvarias, ám tárgyilagos levelet írtam neki, melynek lényege az volt, hogy az ügyintézés miatt már 4 hónapja nem kapok semmilyen ellátást és el tudja-e képzelni, hogy az embernek nincs félretett pénze, mert a rokkantságiból nem tudtam félretenni az ilyen ellátás nélküli időkre. Illetve javasoljon valamit arra a problémára, hogy a lányomat miből etessem (én illetve a rezsi, a hitel, a gyógyszerek nem számítanak, de a gyereknek enni kell).

nico56 # 2012.11.24. 14:56

72 ezerről 42 ezer forintra csökkent az ellátás
Csongrád megye - 900 Csongrád megyei rokkantsági ellátottnak számolták újra a járandóságát, 200-an kapnak januártól kevesebbet. Ezt egy új törvény írja elő azoknál, akik idén voltak soros felülvizsgálaton.

http://www.delmagyar.hu/…tas/2308254/

nico56 # 2012.11.24. 11:58
nico56 # 2012.11.24. 11:20
Magdalena5 # 2012.11.24. 11:09

Köszönöm aperten!

aperten # 2012.11.24. 11:02

Debra1,

részben igazad van, tényleg a megosztásra, széthúzásra építenek. De azt is látnotok kell, hogy nem az a jogtalanság, hogy ha esetleg a bányászoknak visszaadják, hanem az, hogyha a többieknek nem. Másrészt eddigi információim szerint nem a járandóságukat (NYUGDÍJ) adják vissza (ha visszaadják), hanem bányászok egészségkárosodási járadék címen. Ennek egyrészt közel sincs olyan jogi védelme, mint a nyugdíjnak, másrészt eddig csak összevissza igérgetések történtek, a tényleges módosító javaslatokat titkolják az érdekvédelem elől. Nem lehet tudni továbbra sem milyen törvénymódosítást terveznek, ha terveznek. Az a gyanúm, csak levezetni próbálják a feszültségeket, hogy ne egyszerre törjön ki a népharag. De ezek annyira hülyék, hogy nem ismerik a bányászok természetét. Nagy cirkusz lesz még ebből... Remélem egy-két férget elkapnak...


# aperten

nico56 # 2012.11.24. 10:52

Akinek segítségre van szüksége itt kérheti.

http://www.versenykepesseg.eu/

Konkrét kérdésekre készséggel nyújtok eligazodásban segítséget, ha gondolja valaki: bernath.julia@versenykepesseg.eu

aperten # 2012.11.24. 10:41

A jelenlegi szabályok szerint vagy a rehabilitációs járadék, vagy a kereset között kell választani. Alkotmánybíróság előtt van az alapjogi biztos beadványa, amiben az egyik kifogásolt dolog ez. 26.-án döntenek.


# aperten

mokuskerek # 2012.11.24. 10:22

Szép napot mindenkinek!
Megváltozott munkaképességű vagyok,27000 Ft. rehabilitizációs járadékot kapok. Kértem a felülvizsgálatomat, de még nem hívtak. Most el tudnék helyezkedni, de a munkaadó csak 8 órában alkalmazna. Mint rehabilítációs járadékos dolgozhatok-e 8 órában. Régebben csak max. 7 órában dolgozhattam, a munkaadó szerint ez megváltozott. Mi ebből az igazság?
Másik kérdésem, mennyit kereshetek, anélkül hogy megvonnák a járadékot?
Várom és előre is köszönöm egy hozzáértő válaszát.

Debra01 # 2012.11.24. 09:24

Megosztják a rokkant társadalmat!
A bányászoknak kifizetik visszamenőleg a járandóságukat, míg a többi rokkantnak nem!
Mi ez, ha nem diszkrimáció?

megrokkant # 2012.11.24. 09:15

Magdalena5. Ezt ami rajta volt You Tube-én, elkellene küldeni a Soltésznak illetve Dr Posfainak és beosztotjának Dr Székelynek. Én elküldeném de nem értek annyira az internethez. Meg tudja valaki csinálni itt ezt? Legalább tudni fogják, hogy nem csak a rokkantak vélegednek negativan a komplex baromságukról.

Magdalena5 # 2012.11.24. 09:00

Kedves Fórumozók!
A viccet félretéve, azt szeretném kérdezni, hogy pontosan mi a tétje a hétfői (november 26) alkotmányosbíróságos döntésnek? Magasabb szinten, úgymint Strassbourg, EU mi a helyzet? Tud-e erről valaki valamit?

Magdalena5 # 2012.11.24. 08:56

kedves fórumozók!
Tegnap hallgattam:

Magdalena5 # 2012.11.24. 08:53

Kedves yulika46!
Engem is aggaszt a járadék melletti munkavégzés. Ugyanakkor meg nem egy nagy összegről van szó, legalábbis részemről. A kettő együtt tesz ki egy fizetést. A fizetési papírt böngészgetve, mindig látom, hogy sokat lefölöz belőle állambácsi. Tényleg úgy érzem magam, mintha a feudalizmusban élnék.
A magas adőkat akkor nem bánnám, ha értelmes dolgon munkálkodnának belőle. De így, hogy marhaságokra költik (pl. stadion) és egymás zsebét tömködik ez nagyon felháborít.

szuicid # 2012.11.24. 05:08

Aperten!
egyet értek veled, dokumentálni kel ezt a nép irtást
ha kel én is szerepelek a filmben
hogy ne tudják meg úszni ezek a Kereszténynek nevezett narancs zabálók


a Beteg ember nem selejtes árú

oz-oz # 2012.11.23. 21:02

gerhelba:

Jobb oldali négyzetben lévő szövegre kell rákattintani.