Nincs hozzávetőleges adat. Van jogász, aki cégnél bruttó 600.000,- keres havonta, de tudok jogászról, aki 1.200.000,- keres + cégautót is kap. Ez egyrészt tárgyalás kérdése, másrészt attól is függ, hogy mi a szakterületed. Egy tranzakciós jogászt sokkal jobban meg fognak fizetni, mint pl. egy munkajogászt, mert a tranzakciók sokkal több pénzt hoznak a konyhára, mint az a néhány munkajogi kérdés.
Ez ugyan olyan mint az ügyvédjelölteknél. Van jelölt, aki még a minimálbért sem kapja meg (csak papíron), de van jelölt, aki havonta bruttó 500.000-600.000,- keres.
Fogalmam sincs, hogy Te milyen körökben mozogsz, szakmabeli vagy, vagy nem, de fel kell hogy világosítsalak, hogy vannak jelöltek, akik ennyit keresnek. Nyilván a nagy tömeg nem ennyit visz haza, de egy nagy nemzetközi ügyvédi irodában (pl. Baker, Freshfields, Cameron, stb.) dolgozó jelölt szakvizsga előtt fél évvel már akár 400-500 ezer forintos bruttó fizetéssel rendelkezik. Sőt a szakvizsga ideje alatt már 500 ezertől akár 600 ezerig is terjedhet a fizetése – természetesen bruttóban. A nagy nemzetközi irodákban nem érvényesül az az elmélet, hogy drasztikus különbséget kellene tenni egy végzős jelölt és egy kezdő ügyvéd (akinek kb. 600-700 ezer + Áfa a kezdő fizetése) között, mivel a végzős jelölt ugyan azt a munkát végzi, mint egy ügyvéd. Ezeknél a nagy irodáknál a jelöltek 95%-ban kőkemény érdemi munkát végeznek, nem lótifuti gyerekek, mint jelölttársaik a kisebb irodákban, nem azért vannak, hogy diktálás után leveleket írjanak, aktákat rendezzenek, és földhivatalba rohangáljanak.
Ha versenyben akarok maradni, ha azt akarom, hogy a jelöltem akár szombaton/vasárnap munkát végezzen, és azt akarom, hogy legalább olyan minőségű munkát adjon ki az iroda, mint a konkurens irodák, akkor ezt az összeget ki kell fizetnem. Ráadásul szívesen ki is fizetik az irodák, mert egy ügyvédjelölt ezekkel a magas órabérekkel a nagy fizetésének a többszörösét visszalapátolja az irodának. Ha azt vesszük, hogy egy nagy irodánál napi 4-6 KISZÁMLÁZHATÓ órát kell teljesíteni, valamint 150-180 eurós ügyvédjelölti órabért veszek alapul, és abból indulok ki, hogy egy hónapnak ca. 20 munkanapja van, akkor ez barátok között legalább 16.000,- euró, azaz 4 millió forint bevétel az irodának. Hol van még ettől a bruttó 500 ezer?
Aki 4 milliót hoz havonta egy irodának, annak nem lehet minimálbérrel vagy nettó 100 ezer forinttal kibökni a szemét. Tehát jobb lenne, ha Te vennéd ki a kezedet a biliből és szembenéznél a realitással.
Nos,azt kell,hogy mondjam a realitások talaján álva,nem a kivitelek alapján kellene a realitásra hivatkozni!
Évfolyamtársaim tapasztalatiból:
Vidéken több ügyvédjelölt havi 15-50FT-ot fizet az ügyvédnek,hogy ügyvédjelöltként foglalkoztassa.
Legjobb esetben,csak a járulékokra kérnek pént. A legszerencsésebb ügyvédjelölt megkapja a minimálbért.
Biztosítónál jogi előadó ismerősöm bruttó 300.000 FT-ot keres,de oda bekerülni rokoni alapon lehet......
Nemrég részt vettem egy meghallgatáson,jegyzőt kerestek.......Magam is megdöbbentem,hogy egy vidéki falui jegyzői pozícióért ügyvédekkel kellett "harcolnom". Úgy tűnik az emlegetett havi 500.000FT bevétel,nagy kíhívás az ügyvédek számára és menekülnének a közigazgatásba.
Persze vannak jól kereső jelöletek,akik szerencsések voltak és nem csak könyvekből és angolul tanulva,külföldi anyanyelvi szintű nyelvtudást szerezve,jó helyen dolgoznak,de ez csak nagyon szűk kört értint.Évente alig 10-20 embert a 2000-ből!Tehát alig 1%-ot!
A többség igen is örül egy közigazgatási állásnal bruttó 120.000FT-ért! Ez ma a realitás!
Nem a fizetés a lényeg, hanem hogy mennyit profitál az ember a munkából, legalábbis kezdetben. Utána már igen is rámenősen ki kell harcolni azt ami jár. Law-nak igaza van egy nemzetközi ügyvédi irodában az ügyvédjelöltek alatt helyezkednek el az un. paralegalok, akik még egyetemista gyakornokok. Õk, végzik a kisebb ügyvédi irodákban megszokott ügyvédjelölti munkákat (pl. földhivatalnál sorbaállás). Így egy ügyvédjelölt és egy ügyvéd szinte csak a munkatapasztalatban különbözik egymástól.
Sajnos azonban pénzből élünk,nem tehetném meg vidékról,hogy pestre járjak bruttó 120.000FT-ért. Vidéken sajnos nagyon gyér a lehetőség!
Azzal persze egyetértek,hogy mindekinek meg kell járni a szamárlétrát,
Azzal viszont nem tudok egyetérteni,hogy néhány ügyvédjelöltet,-akik nyílván megérdemlik,hogy ott dolgozannak-tekintsek pélada képemnek!
Jelenleg állás nélkül vagyok,tudom mit beszélek és noha az átlagbér,a hivatalos statisztika szerint bruttó 147.000FT ,én elvállalnék bármilyen jogi állást bruttó 120.000FT-ért is!
Dr. Műhelyi János (törölt felhasználó)
#
2005.11.29. 21:22
Nos Kolléga Urak, mi a jó, ha megtanulják a hivatás csínját- binját, a szakmai fogásokat, egy praktizáló jó ügyvéd mellett, vagy 3 év után amikor egyéni ( önálló) ügyvédek lesznek küszködnek az ügyekkel?
Kedves Law1 Kollega és persze mindenki, aki olvassa ezt a topicot....
hát azért a bili, meg a kisujj kérdése még sem annyira irrelevánst itt a fizetési számokat illetően. Az a 4-5 k havonta bizony csak nagyon elvétve adatik meg a jelölteknek. Az a gyakorlat, amire hivatkozol - legyünk tárgyilagosak - legfeljebb 10-15 ügyvédi irodában űzhető ma Magyarországon. Ha azt vesszük, hogy ez a lehetőség így kb. irodánként 7-8 embernek adatik meg, akkor kb. három évre leosztva úgy 100 ifjú kollegáról beszélünk. Ami persze nagyon távol van attól a létszámtól, amely évente munkát keres.
Szerintem hiba bárkit is azzal bíztatni, hogy ilyen, meg olyan mesés körülmények között lehet ügyvédjelöltködni. NEM LEHET. Ügyvédjelöltködni vérrel és verítékkel lehet csak, és persze így is lehet megtanulni a szakmát.
És bizony sajnos, vagy nem sajnos nagyon sok ügyvéd is össze tenné a kezét, ha 4-5 k bevételt tudna egy hónapban elérni. Úgy vélem, hogy ez a réteg lényegesen szélesebb, mint az amelyik ugyanennyiért jelöltködik. Nem hiszem tehát, hogy van okunk itt azt állítani, hogy az ügyvédjelölti fizetést akármilyen aspektusból is ahhoz lehet mérni, amit egy un. nemzetközi iroda tud adni annak a 70-100 kollegának, akiket foglalkoztatnak.
Hozzáteszem, hogy ez a fizetés csak azért adható, mert vannak az irodának olyan ügyfelei, akik tolerálják azt, hogy egy rakat pénzért ügyvédjelölt dolgozik nekik. ( Ezt a megbízók többsége az érdemi munkában kifejezetten nem kedveli.) Anélkül, hogy rossz ízű megjegyzést akarnék tenni, azért azt be kell látnunk, hogy ezt csak azok a cégek engedhetik meg maguknak, amelyeknek ki van adva utasításba, hogy ha törik, ha szakad ezzel vagy azzal az irodával lehet csak dolgozni. Megint csak a tárgyszerűség kedvéért jegyzem meg, hogy - némileg leegyszerűsítve - ez néhány tucat multinacionális vállalat az országban, tehát a piac, amely 4-5 kilót fizet egy jelöltnek, bizony felettébb szűkös.
Inkább arra bíztatnám a fórumozókat, hogy bizony érjék be szerényebb fizetéssel is, mi több, adott esetben örüljenek, hogy nem kell fizetniük…., ahogy egy principálisom mondta kb. 10 éve Olaszországban egyszer.
Order az már régen rossz, ha pályakezdőként úgy állsz a munkához, hogy csak akkor vagy hajlnadó dolgozni normálisan ha rendesen megfizetnek. A tanulópénzt mindenképpen meg kell fizetni, akinek nincs még tapasztalata az fogja be a száját, és szivjon amig el nem jut arra a szintre, hogy diktálhassa a feltételeket. Az más kérdés, hogy jelenleg annyira telítve van a piac, hogy az eladónak kell fizetnie néha a vevőnek, azaz az ügyvédjelöltnek az ügyvédnek ha ügyvéd akar lenni. Én azt mondom, nem kell mindenáron ügyvédnek lenni ahhoz hogy az ember jogászként dolgozzon. Nem beszélve arról, hogy egy ügyvédnek irgalmatlanul sokat kell dolgoznia, akármennyit keres is. És itt bizony dönteni kell olyan dolgokkal kapcsolatban is, hogy megéri e benn éjszakázni a munkahelyen, mikor esetleg elmehetnék színházba, kirándulni, vagy utazni, vagy esetleg a családdal is szeretnék lenni egy kicsit.
Mikud kolléga hozzászólására csak annyit reagálnék, hogy ha Olaszországban tudott pl. jelöltködni, akkor vagy mégis kapott kint fizetést tisztességesen, vagy szülei szponzorálták kint létét, amit ma Mao-on még 24-25 évesen nem hiszem hogy mindenki meg tudna tenni.
Beérjük mi minden alamizsnával,hiszen birka nép vagyunk mi! Apáink negyven év után munka után 40ezer forint nyugdíjjal küszködnek,gyermekeiket tanítatják az "ingyenes"oktatásban százezrekért. Munkáért könyörgünk,diákhitelt törlesztünk,megalázkodunk,szánkat befogjuk,hitelből élünk! Örüljünk,hogy nem kell fizetnünk azért,hogy dolgozhatunk. Bocsánat,de ilyenkor ökölbe szorul a kezem.
Kirby kollegának üzenem, hogy több országban volt szerencsém ügyvédjelöltködni, hosszabb ideig. Mindebből összesen három hónapot fizetett egy német alapítvány havi 1000 DEM összegben, a többit magamtól finanszíroztam. Nem mondom, hogy egyszerű volt.... , fizetést persze nem kaptam, sehol sem, és valóban annak örültem, hogy nem kellett fizetnem...:) Hála persze a szüleimnek, akik kapcsolataikkal, szellemi és pénzügyi segítségükkel mögöttem álltak.
Szóval kedves Kirby kollega, azért az az érv, hogy mindenki mit tud megtenni és mit nem, azért sem releváns ebben a vitában, mert talán még sem mindenkinek kell ügyvéddé válnia..., ez nem alanyi jogon jár.., bizony be kell fektetni...., időt, pénzt, boldog ifjú éveket...., aztán majd úgy 10 év múlva megtérül…., akkor persze busásan.
Mert hát ahogy Rexor kollega mondja, van más lehetőség is arra, hogy valaki jogász legyen. Ha ez vonzóbb, akkor nem szabad habozni, meg kell ragadni
Így van, és is más utat járok, ennyi. Volt szerencsém egyetem alatt két ügyvédi irodában több évig tevékenykedni, nekem nem tetszik a szakma, nem is szeretnék ügyvéd lenni. Már csak azt jegyezném meg, ha valaki viszont beleszeret a szakmába, de nincsenek meg a kellő anyagi lehetőségei, nem lesz ügyvéd, vagy felkopik az álla. Most erre azt válaszolja megint, nem kell mindenkinek ügyvédnek lennie, de azért egy csöppet gondolkozzunk el ezen, mármint a szülői támogatás hiányán és mondjuk Ön mit kezdett volna adott helyzetben, milyen lehetőségei lettek volna az ügyvédségre.
Mi és cookie-kat és egyéb nyomkövetési technológiákat használunk, hogy javítsuk az Ön élményét weboldalunkon. Személyre szabott hirdetések és tartalom, reklámozás és tartalommérés, közönségkutatás és szolgáltatásfejlesztés céljából tárolhatunk és/vagy hozzáférhetünk információkhoz egy eszközön, és feldolgozhatunk személyes adatokat, például az Ön IP-címét és böngészési adatait. Ezenkívül felhasználhatjuk a pontos földrajzi helymeghatározási adatokat és az eszközök beolvasásával történő azonosítást.
Felhívjuk figyelmét, hogy hozzájárulása minden aldomainünkre érvényes. Hozzájárulását bármikor módosíthatja vagy visszavonhatja, ha rákattint a képernyője alján található „Hozzájárulási beállítások" gombra. Tiszteletben tartjuk döntéseit, és elkötelezettek vagyunk amellett, hogy átlátható és biztonságos böngészési élményt nyújtsunk Önnek.
Testreszabhatja a cookie-kategóriákra vonatkozó hozzájárulási beállításokat, valamint a Célok és szolgáltatások, valamint a Szállítók hirdetéskövetési beállításait. Részletes hozzájárulást adhat minden és . A legtöbb eladó kifejezett hozzájárulást igényel a személyes adatok feldolgozásához, míg néhányan jogos érdekre támaszkodnak. Önnek azonban jogában áll tiltakozni a jogos érdekük felhasználása ellen.
A szükséges sütik elengedhetetlenek a weboldal megfelelő működéséhez. Ezek a sütik biztosítják a weboldal alapvető funkcióit és biztonsági jellemzőit, névtelenül.
Süti
Időtartam
Leírás
COOKIE_SUPPORT
1 year
Ezt a sütit a Liferay állítja be. Ez a süti annak ellenőrzésére szolgál, hogy a látogató böngészője támogatja-e a sütiket.
JSESSIONID
JSP-ben írt webhelyek használják. Általános célú platform-munkamenet sütik, amelyek a felhasználók állapotának az oldalletöltések közötti fenntartására szolgálnak.
PHPSESSID
Ez a süti a PHP-alkalmazásokban található. A cookie a felhasználók egyedi munkamenet-azonosítójának tárolására és azonosítására szolgál a felhasználói munkamenet kezelése céljából a weboldalon. A munkamenet-süti a böngésző összes ablakának bezárásakor törlődik.
SERVERID
Ez a süti arra szolgál, hogy a felhasználót egy adott szerverhez rendelje, így jobb és gyorsabb szerveridőt biztosít. Emlékszik arra, hogy melyik szerver szállította az utolsó oldalt a böngészőnek. Segít a terheléselosztásban is.
viewed_cookie_policy
1 year
The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
A teljesítménysütiket a weboldal kulcsfontosságú teljesítménymutatóinak megértésére és elemzésére használják, ami segít a látogatók számára jobb felhasználói élményt nyújtani.
Süti
Időtartam
Leírás
Gdyn
1 year 1 month
Ezt a sütit a Gemius szolgáltató állítja be. Ezt a sütit a MOSS és a fejlett webstatisztikák technikai munkamérésének végrehajtásához használják.
GUEST_LANGUAGE_ID
1 year
Ez a süti a látogatók által preferált nyelvi azonosító tárolására szolgál.
Az analitikai sütiket arra használják, hogy megértsék, hogyan lépnek kapcsolatba a látogatók a weboldallal. Ezek a sütik segítenek anonim, statisztikai információt szolgáltatni a látogatók számáról, a visszafordulási arányról, a forgalom forrásáról stb.
Süti
Időtartam
Leírás
_ga
2 years
Ezt a sütit a Google Analytics telepíti. A cookie-t a látogatói, munkamenet- és kampányadatok kiszámítására és a webhely használatának nyomon követésére használják a webhely analitikai jelentéséhez. A cookie-k névtelenül tárolják az információkat, és egy véletlenszerűen generált számot rendelnek hozzá az egyedi látogatók azonosításához.
_gat_UA-112481-1
1 minute
Ez a Google Analytics által beállított mintatípusú cookie, ahol a névben lévő mintaelem tartalmazza a fiók vagy a weboldal egyedi azonosító számát, amelyre vonatkozik. Ez a _gat cookie egy változata, amelyet a Google által rögzített adatok mennyiségének korlátozására használnak a nagy forgalmú webhelyeken.
_gid
1 day
Ezt a sütit a Google Analytics telepíti. A süti arra szolgál, hogy információkat tároljon arról, hogy a látogatók hogyan használják a weboldalt, és segít a weboldal teljesítményéről szóló elemzési jelentés elkészítésében. Az összegyűjtött adatok között szerepel a látogatók száma, a forrás, ahonnan érkeztek, és a meglátogatott oldalak névtelen formában.
A hirdetési sütiket arra használják, hogy a látogatókat releváns hirdetésekkel és marketingkampányokkal találkozhassanak. Ezek a cookie-k nyomon követik a látogatókat a webhelyeken keresztül és információkat gyűjtenek, hogy személyre szabott hirdetéseket jeleníthessenek meg.
Süti
Időtartam
Leírás
_goa3session
2 days
Ezt a sütit a szolgáltató Adverticum állítja be. Ezt a sütit a hirdetések kiszolgálásának folyamatához és a hirdetők számára statisztikai adatok gyűjtéséhez használják.
fr
3 months
A sütit a Facebook állítja be, hogy releváns hirdetéseket jelenítsen meg a felhasználóknak, valamint mérje és javítsa a hirdetéseket. A cookie a felhasználó viselkedését is nyomon követi az interneten keresztül azokon az oldalakon, amelyek Facebook pixellel vagy Facebook social pluginnal rendelkeznek.
Gtest
1 year 1 month
Ezt a sütit a felhasználói viselkedés és a weboldalon végzett tevékenységek gyűjtésére használják a weboldal optimalizálása érdekében. Segít továbbá a Google Ads és a Google Analytics számára a látogatói információk marketing célú összeállításában.
i
1 year
Nincs információ.
IDE
1 year 24 days
A Google DoubleClick használja, és információkat tárol arról, hogy a felhasználó hogyan használja a weboldalt és minden más hirdetést a weboldal meglátogatása előtt. Ezt arra használják, hogy a felhasználóknak a felhasználói profilnak megfelelő, számukra releváns hirdetéseket jelenítsenek meg.
mc
1 year 1 month
Ez a cookie a Quantserve-hez kapcsolódik, hogy anonim módon nyomon követhesse, hogy a felhasználó hogyan lép kapcsolatba a weboldallal.
test_cookie
15 minutes
Ezt a sütit a doubleclick.net állítja be. A cookie célja annak megállapítása, hogy a felhasználó böngészője támogatja-e a cookie-kat.
VISITOR_INFO1_LIVE
5 months 27 days
Ezt a sütit a Youtube állítja be. A weboldalon beágyazott YouTube-videók információinak nyomon követésére szolgál.
YSC
session
Ezt a sütit a Youtube állítja be, és a beágyazott videók megtekintésének nyomon követésére szolgál.
Sütik, eszközazonosítók vagy hasonló online azonosítók (pl. bejelentkezésalapú azonosítók, véletlenszerűen hozzárendelt azonosítók, hálózatalapú azonosítók) más információkkal együtt (pl. böngésző típusa és adatai, nyelv, képernyőméret, támogatott technológiák stb.) tárolhatók vagy olvashatók az Ön eszközén, hogy az felismerhető legyen minden alkalommal, amikor egy alkalmazáshoz vagy egy webhelyhez csatlakozik, az itt bemutatott célok közül egy vagy több érdekében.
A jelen nyilatkozatban ismertetett legtöbb cél az Ön eszközéről alkalmazás használatakor vagy webhely felkeresésekor származó információk tárolásán vagy elérésén alapul. Például előfordulhat, hogy egy beszállítónak vagy kiadónak sütit kell eltárolnia az Ön eszközén a webhelyen tett első látogatása alkalmával, hogy következő látogatásaikor felismerhesse az eszközt (minden alkalommal ennek a sütinek az elérése útján).
Az ezen a szolgáltatáson keresztül Önnek megjelenített hirdetések korlátozott körű adatokon alapulhatnak, mint például az Ön által használt webhely vagy alkalmazás, az Ön nem pontos tartózkodási helye, az eszközének típusa vagy az a tartalom, amellyel Ön interakcióban áll (vagy állt) (például annak korlátozása érdekében, hogy egy hirdetés hányszor jelenjen meg Önnek).
Egy autógyártó munkaidőn túl a városban élő környezettudatos felhasználók körében szeretné népszerűsíteni elektromos járműveit. A hirdetés egy kapcsolódó tartalmat (például egy klímaváltozás elleni intézkedésekről szóló cikket) tartalmazó oldalon jelenik meg este 6:30 után, olyan felhasználók számára, akiknek nem pontos tartózkodási helye azt sugallja, hogy városi zónában tartózkodnak.
Egy nagy vízfestékgyártó online hirdetési kampányt szeretne indítani legújabb vízfesték termékcsaládja számára, diverzifikálva közönségét, hogy a lehető legtöbb amatőr és professzionális művészt érje el, és elkerülve a hirdetés nem megfelelő tartalom (például ház kifestéséről szóló cikkek) melletti megjelenítését. A rendszer számon tartja, hogy a hirdetés hányszor jelent meg Önnek, és korlátozza annak túl gyakori bemutatását.
Az Ön jelen szolgáltatásban végzett tevékenységével kapcsolatos információk (mint például az Ön által beküldött űrlapok, megtekintett tartalmak) tárolhatók, és kombinálhatók Önnel vagy más felhasználókkal kapcsolatos más információkkal (például a jelen szolgáltatásban és más webhelyeken vagy alkalmazásokban végzett korábbi tevékenységeiből származó információkkal). Ezt ezután arra használjuk, hogy profilt hozzunk létre vagy tökéletesítsünk Önnel kapcsolatban (amely magában foglalhatja a lehetséges érdeklődési köröket és személyes szempontokat). Profilja (később is) felhasználható olyan hirdetések bemutatására, amelyek relevánsabbnak tűnnek az Ön ezek és más entitások szerinti lehetséges érdeklődési köre alapján.
Ha Ön számos cikket elolvas a legjobb megvásárolható kerékpártartozékokról, ezeket az információkat felhasználhatjuk arra, hogy profilt hozzunk létre az Ön kerékpártartozékok iránti érdeklődéséről. Az ilyen profil később felhasználható vagy tökéletesíthető ugyanazon vagy egy másik webhelyen vagy alkalmazásban úgy, hogy egy adott kerékpártartozék márka hirdetéseit jelenítsük meg Önnek. Ha Ön egy autókonfigurátort is megtekint egy luxusautó-gyártó weboldalán, ezt az információt kombinálhatjuk a kerékpárok iránti érdeklődésével, finomítva ezzel profilját, és azzal a feltételezéssel élhetünk, hogy Ön a luxuskategóriás kerékpáros felszerelések iránt is érdeklődik.
Egy ruházati vállalat szeretné népszerűsíteni csúcskategóriás babaruhákból álló új termékcsaládját. Kapcsolatba lép egy olyan ügynökséggel, amelynek magas jövedelmű ügyfelekkel rendelkező ügyfélhálózata van (például felsőkategóriás szupermarketek), és arra kéri az ügynökséget, hogy hozzon létre profilokat olyan fiatal szülőkről vagy párokról, akik feltételezhetően gazdagok és újszülött gyermekük van, hogy később ezek a profilok felhasználhatók legyenek partneralkalmazásokon belül hirdetések bemutatására.
Az ezen szolgáltatásban Önnek megjelenített hirdetések az Ön hirdetési profiljain alapulhatnak, amelyek tükrözhetik az Ön jelen szolgáltatásban vagy más webhelyeken vagy alkalmazásokban végzett tevékenységét, (mint például az Ön által beküldött űrlapok, az Ön által megtekintett tartalmak), lehetséges érdeklődési köreit és személyes szempontjait.
Egy online kiskereskedő futócipőkre vonatkozó korlátozott értékesítési akciót szeretne hirdetni. Olyan felhasználókat szeretne a hirdetéssel megcélozni, akik korábban futócipőket nézegettek a mobilalkalmazásában. A nyomon követési technológiák felhasználhatók annak felismerésére, hogy Ön korábban már használta a mobilalkalmazást futócipők megtekintésére, annak érdekében, hogy az alkalmazásban megjelenítsék Önnek a megfelelő hirdetést.
Egy webhelyen kerékpártartozékokat kereső személyre irányított személyre szabott hirdetés céljából létrehozott profil felhasználható kerékpártartozékokra vonatkozó releváns hirdetés bemutatására egy másik szervezet mobilalkalmazásában.
Az Ön jelen szolgáltatásban végzett tevékenységével kapcsolatos információk (például az Ön által beküldött űrlapok, megtekintett nem hirdetésjellegű tartalmak) tárolhatók, és kombinálhatók Önnel vagy hasonló felhasználókkal kapcsolatos más információkkal (például a jelen szolgáltatásban és más webhelyeken vagy alkalmazásokban végzett korábbi tevékenységeiből származó információkkal). Ezt ezután arra használjuk, hogy profilt hozzunk létre vagy tökéletesítsünk Önnel kapcsolatban (amely magában foglalhatja például a lehetséges érdeklődési köröket és személyes szempontokat). Profilja felhasználható (később is) olyan tartalom bemutatására, amely relevánsabbnak tűnik az Ön lehetséges érdeklődési körei alapján, például a tartalom megjelenítési sorrendjét módosítva, hogy Ön még könnyebben megtalálhassa az érdeklődési körének megfelelő tartalmat.
Ön egy közösségi média platformon több cikket is elolvas arról, hogyan építhet lombházat. Ezeket az információkat hozzáadhatjuk egy profilhoz, hogy feljegyezzük érdeklődését a szabadtéri tartalmak, valamint barkácsútmutatók iránt (azzal a céllal, hogy ez lehetővé tegye a tartalom személyre szabását, így például a jövőben több blogbejegyzést és cikket jeleníthessünk meg Önnek lombházakról és faházakról).
Ön megnézett három űrkutatásról szóló videót különböző tévéalkalmazásokban. Egy független hírplatform, amellyel Önnek még nem volt kapcsolata, profilt épít az ilyen megtekintési viselkedés alapján, és más videók vonatkozásában lehetséges érdeklődési körként jelöli meg az űrkutatást.
A jelen szolgáltatásban Önnek bemutatott tartalom az Ön tartalom személyreszabási profiljain alapulhat, amelyek alapján jellemezhetők az Ön jelen vagy más szolgáltatások körében végzett tevékenységei (mint például az Ön által beküldött űrlapok, az Ön által megtekintett tartalmak), lehetséges érdeklődési körei és személyes szempontjai. Ez felhasználható például a tartalmak Ön részére történő megjelenítése sorrendjének módosítására, hogy Ön még könnyebben megtalálja az érdeklődési körének megfelelő (nem hirdetési jellegű) tartalmakat.
Ön vegetáriánus ételekről szóló cikkeket olvas egy közösségi média platformon, majd egy független vállalat főzőalkalmazását használja. A közösségi média platformon Önről készült profil segítségével vegetáriánus recepteket mutatunk be Önnek a főzőalkalmazás üdvözlőképernyőjén.
Ön három videót tekintett meg különböző webhelyeken az evezésről. Egy független videómegosztó platform öt további evezéssel kapcsolatos videót fog javasolni, amelyek érdekelhetik Önt a tévéalkalmazása használata során, az Önről akkor készült profil alapján, amikor azokon a különböző webhelyeken járt online videók megtekintése céljából.
Az Ön számára megjelenített hirdetésekre és az Ön azokkal való interakcióira vonatkozó információk felhasználhatók annak meghatározására, hogy egy hirdetés mennyire működött jól Ön vagy más felhasználók számára, és hogy a hirdetés elérte-e a céljait. Például, hogy Ön látott-e egy hirdetést, rákattintott-e, a hirdetés arra késztette-e, hogy megvásároljon egy terméket vagy felkeressen egy webhelyet stb. Ez nagyon hasznos a hirdetési kampányok relevanciájának megértésében.
Ön rákattintott egy online áruház „fekete pénteki” kedvezményre vonatkozó hirdetésére egy kiadó weboldalán, és megvásárolt egy terméket. Kattintása hozzá lesz kapcsolva ehhez a vásárláshoz. Megmérjük az Ön és más felhasználók interakcióját, hogy megtudjuk, hány hirdetésre kattintás vezetett vásárláshoz.
Ön egyike azon keveseknek, akik egy kiadó alkalmazásán belül rákattintottak egy olyan hirdetésre, amely egy online ajándékbolt „nemzetközi elismerési nap” alkalmából nyújtott engedményéről szólt. A kiadó jelentéseket szeretne kapni, hogy megtudja, hogy az alkalmazáson belül Ön és más felhasználók milyen gyakran néztek rá vagy kattintottak rá egy adott hirdetéselhelyezésre, nevezetesen a „nemzetközi elismerési nap” hirdetésre, hogy a kiadó és partnerei (például ügynökségek) optimalizálhassák a hirdetések elhelyezését.
Az Ön számára megjelenített tartalomra és az Ön azzal való interakciójára vonatkozó információk felhasználhatók annak meghatározására, hogy pl. a (nem hirdetésjellegű) tartalom elérte-e a szándékolt közönségét, és megfelelt-e az Ön érdeklődési körének. Például, attól függetlenül, hogy Ön cikket olvas, videót néz, podcastot hallgat vagy termékleírást néz, mennyi időt töltött ebben a szolgáltatásban és a meglátogatott weboldalakon stb. Ez nagyon hasznos annak megértésében, hogy az Ön számára megjelenített (nem hirdetésjellegű) tartalom mennyire releváns.
Ön egy túrázásról szóló blogbejegyzést olvasott egy kiadó mobilalkalmazásában, és követte az ajánlott és kapcsolódó bejegyzésre mutató linket. Interakcióit úgy rögzítjük, hogy abból kitűnjön, hogy a túrázásról szóló eredeti poszt hasznos volt az Ön számára, és sikeresen felkeltette az Ön érdeklődését a kapcsolódó poszt iránt. Ezt azért mérjük, hogy megtudjuk, a jövőben kell-e további bejegyzéseket készíteni a túrázásról, és hová kell elhelyezni őket a mobilalkalmazás kezdőképernyőjén.
Önnek bemutattunk egy divattrendekről szóló videót, de Ön és több más felhasználó is 30 másodperc után nem nézte azt tovább. Ezt az információt ezután a divattrendekről szóló jövőbeni videók megfelelő hosszának értékelésére használják fel.
Jelentések hozhatók létre az Ön és más felhasználók hirdetési (vagy nem hirdetési) tartalmakkal való interakcióira vonatkozó adatkészletek (például felhasználói profilok, statisztikák, piackutatási, elemzési adatok) kombinálása alapján a közös jellemzők azonosítása érdekében (például annak meghatározása érdekében, hogy mely célközönségek fogékonyabbak egy hirdetési kampányra vagy bizonyos tartalmakra).
Egy online könyvesbolt tulajdonosa kereskedelmi jelentést szeretne kapni, amely megmutatja azon látogatók arányát, akik felkeresték, de vásárlás nélkül hagyták el a webhelyét, illetve felkeresték azt és megvásárolták a frissen megjelent „a hónap híresség-életrajzát”, valamint megmutatja az egyes kategóriák átlagéletkorát és férfi/nő eloszlását. A webhelyén Ön által történt navigációval és az Ön személyes jellemzőivel kapcsolatos adatokat ezután felhasználják és más ilyen adatokkal kombinálják ezen statisztikák létrehozásához.
Egy hirdető szeretné jobban megérteni, hogy milyen típusú közönség lép interakcióba a hirdetéseivel. Felkér egy kutatóintézetet, hogy hasonlítsa össze a hirdetéssel interakcióba lépett felhasználók jellemzőit hasonló platformok felhasználóinak tipikus jellemzőivel, különböző eszközökön. Ez az összehasonlítás megmutatja a hirdetőnek, hogy hirdetéseinek közönsége elsősorban mobileszközökön keresztül éri el a hirdetéseket, és tagjai valószínűleg a 45-60 éves korosztályba tartoznak.
Az Ön jelen szolgáltatásban végzett tevékenységével kapcsolatos információk – mint például a hirdetésekkel vagy tartalommal való interakciója – nagyon hasznos lehet a termékek és szolgáltatások tökéletesítésében, valamint új termékek és szolgáltatások létrehozásában a felhasználói interakciók, a közönség típusa stb. alapján Ez a konkrét cél nem foglalja magában a felhasználói profilok és azonosítók fejlesztését vagy tökéletesítését.
Egy közösségi média szolgáltatóval együttműködő technológiai platform észreveszi a mobilalkalmazások felhasználói számának növekedését, és profiljaik alapján azt látja, hogy közülük sokan mobilkapcsolatokon keresztül csatlakoznak. Új technológiát használ a mobileszközökhöz igazodóan formázott, és alacsony sávszélességű hirdetések küldéséhez, hogy javítsa azok teljesítményét.
Egy hirdető annak módját keresi, hogy miként tudna hirdetéseket megjeleníteni egy újfajta típusú fogyasztói eszközön. Információkat gyűjt arról, hogy a felhasználók hogyan lépnek interakcióba ezzel az új típusú eszközzel, annak meghatározása érdekében, hogy ki tudna-e fejleszteni egy új mechanizmust a hirdetések ilyen típusú eszközön történő megjelenítésére.
Az ezen a szolgáltatáson keresztül Önnek megjelenített tartalmak korlátozott körű adatokon alapulhatnak, mint például az Ön által használt webhely vagy alkalmazás, az Ön nem pontos tartózkodási helye, az eszközének típusa vagy az a tartalom, amellyel Ön interakcióban áll (vagy állt) (például annak korlátozása érdekében, hogy egy videó vagy cikk hányszor jelenjen meg Önnek).
Egy utazási magazin cikket tett közzé a weboldalán egy nyelviskola által a külföldi utazás élményének fokozása érdekében javasolt új online tanfolyamokról. Az iskola blogbejegyzései közvetlenül az oldal alján találhatók, és az Ön nem pontos tartózkodási helye alapján kerülnek kiválasztásra (például olyan blogbejegyzések, amelyek az Ön tartózkodási országának nyelvétől eltérő nyelvekre vonatkozó tananyagot ismertetnek).
Egy sporthíreket szolgáltató mobilalkalmazás új cikk rovatot indított a legutóbbi futballmeccsekről. Mindegyik cikk egy külön streaming platformon található videókat tartalmaz, amelyek bemutatják az egyes mérkőzések legfontosabb pillanatait. Ha Ön beleteker egy videóba, ez az információ felhasználható arra, hogy a rendszer a következő lejátszáshoz egy rövidebb videót válasszon ki.
Az Ön adatai felhasználhatók a szokatlan és potenciálisan visszaélésszerű tevékenységek figyelése és megelőzése érdekében (mint például hirdetések vonatkozásában a robotok általi hirdetéskattintások), valamint a rendszerek és folyamatok megfelelő és biztonságos működésének biztosítására. Felhasználhatók továbbá az Ön, a kiadó vagy a hirdető által a tartalmak és hirdetések megjelenítésekor, valamint a velük való interakció során esetlegesen tapasztalt problémák kijavítására is.
Egy hirdetésközvetítő különböző hirdetőktől származó hirdetéseket küld partner webhelyeinek hálózatába. Észreveszi, hogy az egyik hirdetőre vonatkozó hirdetésekre történő kattintások száma jelentősen megnőtt, és a kattintások forrására vonatkozó adatokat felhasználva megállapítja, hogy a kattintások 80%-a inkább robotoktól, mint emberektől származik.
Bizonyos információkat (például az IP-címet vagy az eszköz képességeit) arra használunk, hogy biztosítsuk a tartalom vagy a hirdetés technikai kompatibilitását, és elősegítsük a tartalom vagy a hirdetés továbbítását az Ön eszközére.
Ha egy cikkben lévő linkre kattint, akkor általában egy másik oldalra vagy a cikk egy másik részére kerül. Ennek elérése érdekében 1°) a böngészője kérést küld a webhelyhez kapcsolódó szervernek, 2°) a szerver válaszol („itt az a cikk, amelyet kért”), felhasználva az Ön eszköze által küldött kérésben automatikusan szereplő technikai információkat, hogy megfelelően jelenítse meg az Ön által kért cikk részét képező információkat/képeket. Technikailag az ilyen információcsere mindenképpen szükséges a képernyőjén megjelenő tartalom továbbításához.
A jelen nyilatkozatban felsorolt célokkal és szervezetekkel kapcsolatos döntéseit a rendszer digitális jelek (például karakterlánc) formájában menti és teszi elérhetővé ezen szervezetek számára. Erre azért van szükség, hogy mind a szolgáltatás, mind az említett szervezetek figyelemmel lehessenek ezen döntésekre.
Amikor Ön felkeres egy weboldalt, és az felteszi Önnek a kérdést, hogy hozzájárul-e ahhoz, hogy felhasználják a profilját személyre szabott hirdetések megjelenítéséhez, illetve megtagadja-e az ehhez való hozzájárulását, az Ön választását a rendszer elmenti és elérhetővé teszi a hirdetési szolgáltatók részére, így az Ön számára megjelenített hirdetések esetében figyelembe veszik ezt a választást.
A jelen szolgáltatásban Ön által végzett tevékenységgel kapcsolatos információk párosíthatók és kombinálhatók más Önnel kapcsolatos és különböző forrásokból származó információkkal (például egy különálló online szolgáltatásban végzett tevékenységével, egy hűségkártya üzletben történő használatával vagy egy felmérésre adott válaszaival) a jelen közleményben ismertetett célok támogatása érdekében.
A jelen közleményben ismertetett célok támogatása érdekében az Ön eszköze valószínűleg más, Önhöz vagy háztartásához tartozó eszközökkel összekapcsoltnak minősülhet (például azért, mert a telefonján és a számítógépén is ugyanabba a szolgáltatásba van bejelentkezve, vagy mert ugyanazt az internetkapcsolatot használja mindkét eszközön).
Az Ön eszköze az internet elérése során automatikusan elküldött információk (például az Ön internetkapcsolatának IP-címe vagy az Ön által használt böngésző típusa) alapján megkülönböztethető lehet más eszközöktől a jelen közleményben ismertetett célok támogatása érdekében.
Az Ön beleegyezésével az Ön pontos tartózkodási helye (500 méternél kisebb sugarú körön belül) felhasználható a jelen közleményben ismertetett célok támogatására.
Az Ön beleegyezésével az Ön eszközének bizonyos jellemzőit (mint például a telepített betűtípusok vagy bővítmények, a képernyő felbontása) lekérhetik és felhasználhatják annak más eszközöktől való megkülönböztetésére a jelen közleményben ismertetett célok támogatása érdekében.