Szervizbe kárt okoztak


vica20 # 2006.06.27. 14:47

Ja, és amiket Zummike írt, az nagyon jó! De a jegyzőkönyvhöz is ragaszkodj!

vica20 # 2006.06.27. 14:40

A beletörődésnél azért többet is lehet tenni! Mindenek előtt menj vissza a szervizbe, és jegyzőkönyveztesd az esetet. Ettől sok esetben meg szoktak ijedni, egyébként pedig kötelező is, ugyanis ha nem értenek egyet az igényeddel, akkor azt kell nekik leírni, hogy miért nem értenek egyet.

Lehet szakértőt felkérni, hogy írja le, hogy a javítás miatt következett-e be az újabb hiba. Ez persze sajna nem ingyen van.

Aztán nem nagyon drága dolog, és nem is kell sok szakértelem egy fizetési meghagyás beadásához a bíróságra. A kár 3%-a az illeték, és adott esetben ezt később vissza is kaphatod.

És addig is fényképek és tanúk - ha vannak.

Szóval ne hagyd magad!

monalisa1 # 2006.06.27. 14:38

Persze, írja csak meg azt a dörgedelmes panaszló levelét akárhová is (...), de attól még "elvi alapon" nem lesz másnapra másik szélvédő a kocsin.

Lehet hogy most bebizonyítja az igazságát - és miért is ne záruljon az eset -, de másnap meg majd jól meghúzza valaki a kocsiját az utcán és nemhogy néhány "koszos" tízezer forintja bánja, hanem tán komoly százezrek.

Mint ahogy nap mint nap történik ez a magyar utakon a gátlástalan, gerinctelen autóstársak miatt.

És ha történetesen egy őt megelőző - és tovarobogó - autóról pattan fel kő és sérül/törik a szélvédő, akkor is ilyen harcos lesz - ki ellen is?

Cascot nem kötelező kötni, de okos ember ekként jár el.

csepanyi # 2006.06.27. 14:31

"Innentől mehetsz panaszra ahová csak akarsz.

NEKED igazságod van, de nem tudsz vele csínálni semmit.

És az életben az embert ennél sokkal nagyob kellemetlenségek is érhetik."

Hát ez alapján monalisa1, ha te jogász vagy, elég szörnyű a hozzááállásod.

Zummike # 2006.06.27. 12:47

Hi!

Én a helyedben írnék egy komolyabb hangvételű levelet, amelyben leírnám részletesen a dolgokat, esetlegesen hivatkoznék más, azonos márkával foglalkozó szakszervíz véleményére, hogy a hivatalos javítási módszer nem az Önök által alkalmazott (amelyet lehetőleg írásban kérnék), és határozottan felszólítanám a szervízt, hogy vagy cseréljék ki díjmentesen a szélvédődet, vagy fizessék meg a károdat. Továbbá egy felügyeleti szerv egyidejű értesítéséről szóló bekezdést is belevennék a levélbe (pl: "jelen levelem másolati példányát közvetlenül megküldtem a Fogy. véd, MO-i főképviselet, stb., részére"), illetve jogi út kilátásba helyezése. Ezt mindet egy szép borítékba helyezve, személyesen átvetetném a szervízben valakivel, aki pl recepciós, adminisztrátor, stb.

miután ez megvan, rövid érdeklődés, negatív válasz esetén a felügyeleti szerveknél szintén érdeklődés.

Pár ezer forint, nem erről van szó, szerintem. Elvekről!

üdv

sysy73 # 2006.06.27. 10:08

Felvettem más szakszervízzel is a kapcsolatot, NEM EZ A FOLYAMATA a szerelésnek...nem így kell megoldani. Mindenhol tágra nyílt szemekkel néztek, hogy egy szakszervíz hogy állhat neki ilyen barbár módon ..
Mindennek megvan az előírt szerelési módja.
Még azt is mondták, hogy flex-el kell levágni...persze, bevisszük az új autót, és nekiállnak flexelni ott...a fényezés gondolhatod hogy nézne ki utána ..

Elég furcsán gondolkodsz ezekről a dolgokról.

De ez a Te dolgod, TE ne tedd szóvá, ha esetleg majd ilyen mértékű kárt okoznak!

monalisa1 # 2006.06.27. 07:33

Biztos vagyok benne, hogy a szerelő srác neked szemből szembe a valót mondta. Ugyanakkor a főnöke jelenlétében valószínűleg mást fog mondani önös érdekből...

És a főnök úr meg majd elmagyarázza neked - és bárki másnak is -, hogy az ablaktörlő javításának "technikai folyamata" egy jó nagyot ráverni a szélvédőüvegre...

Innentől mehetsz panaszra ahová csak akarsz.

NEKED igazságod van, de nem tudsz vele csínálni semmit.

És az életben az embert ennél sokkal nagyob kellemetlenségek is érhetik.

Mint javasoltam: bontóban vegyél pár ezer forintért másik szélvédőt.

sysy73 # 2006.06.26. 20:48

Lehet nem hiába történt mindez ? Jaj, még történt közben ez is a kocsival, akkor kérek egy szélvédőcserét is ...és még örüljek is, hogy megcsinálják jó pénzért ...

Banyamancs # 2006.06.26. 17:44

Monalisa: az szép...

sysy73 # 2006.06.26. 17:02

Monalisa !
Nem értelek..ha Veled fordulna elő ilyesmi, Te hogy reagálnád le?
Oh..semmiség, törjék csak a kocsimat...amit vettem, én óvom , vigyázok rá. De sebaj, a szerelők had törjék csak..majd megcsináltatom én.
Nem hiszem el, hogy így reagálnád le a dolgokat. Hogy lehet normális normának tekinted azt, hogy más simán tehet minden következmény nélkül kárt a másik tulajdonába?

monalisa1 # 2006.06.26. 15:44

Emberek, szerdától 300 Ft/liter a 95-ös benzin ára!

monalisa1 # 2006.06.26. 15:35

Nem, csak "járok" erre a jogi fórum népfőiskolára...

Banyamancs # 2006.06.26. 14:47

Monalisa, Te jogász vagy?

monalisa1 # 2006.06.26. 14:40

Ugyanakkor a főnöké az utolsó szó, mert a szerelő srác helyett másnap akár újat is felvehetnek...

És kell ez a srácnak?

sysy73 # 2006.06.26. 13:33

Banyamacs !

Teljes mértékben igazad van. Ezért is tartunk itt, mert sokan nem tesznek ellene semmit sem. Mi sem vagyunk egy veszekedős, perelgetős fajta. Amikor elmentünk és visszavittük az autót, hogy nézzék meg, akkor sem veszekedtünk. Talán épp emiatt azóta nem is reagálnak egyáltalán a megkeresésünkre. Mert látják, hogy nem fogunk jogi lépéseket tenni. Nem is szeretnénk rohangálni össze-vissza, de dühitő, hogy ez megeshet. A szerelő srác is elismerte, hogy már Õ repesztett meg így szélvédőt. El is magyarázta, hogy mitől van. Amikor meg jött a közvetlen felettese, akkor pedig azt állították, hogy nem lehet a szerelés hibája.

sysy73 # 2006.06.26. 13:30

Kedves Banyamancs !
Írtam emilt.

Banyamancs # 2006.06.26. 13:19

Emilre is válthatsz, ha az jobb!

Bocs, hogy így összevissza írtam!

Banyamancs # 2006.06.26. 13:18

Sysy: segítenék, de adjál infókat kérlek...

Banyamancs # 2006.06.26. 13:17

Ha meg mindenbe beletörődsz, egy idő után nem érzed magad baleknak? És hány embernek okoznak így kárt, akár több százezreset is? Az a baj ebben az országban, hogy hagyjuk, hogy ezek a kontárok simán megússzák. Nekem is volt már, hogy beletörődtem valamibe a "béke" kedvéért. De nem okozott jó érzést, azóta is hülyének érzem magam.

Félreértés ne essék, nem vagyok se veszekedős, se pereskedős típus. Csak kicsit elegem lett az ilyen emberekből.

sysy73 # 2006.06.26. 13:14

Kedves Monalisa1 !
Engem most az érdekelne, hogy törvényileg hová tudnék fordulni az ilyen panaszommal.

Több kárt is okoztak, amit szóvá sem tettünk, megjegyeztük, de azt mondtuk, hogy mindegy, az nem érdekes.
Pedig az sem két filléres dolog volt. De az azért dühitő, hogy bevisszük a kocsit és úgy hozzuk ki, hogy kárt okoztak, szerintem ez nem normális ...miért kéne lenyelni a békát??

monalisa1 # 2006.06.26. 13:08

Kérem, sokkal nagyobb okozott károkkal is átverhetik az autójavító szakmában az embert., én néhány "koszos" tízerez forint végett bizonyára nem csínálnék ügyet a dologból - legfőbb magamnak nem.

És mielőtt bárki is rámförmedne: NINCSENEK fölös tízezreim.

Nyugi van, vagyis a békát néha le kell tudni nyelni.

És még mindig jobb ha csak ENNYI az okozott kár a kocsiban, mintsem pl. valaki jól nekimegy a parkoló autónak, aztán akár egy telefonszám hátrahagyása nélkül is szép suttyonban elfelé...

És ki tudja, hogy az a felírt telefonszám valós-e?

Banyamancs # 2006.06.26. 12:41

Igen, én se nyelném ezt le. Mennyi idős az autó? És mitől ragadt be a lapát és miért kezdték el kalapáccsal verni? Biztosan ez a megfelelő módja a javításának? Szakszervíz? Milyen márkájú az autó? Lehetne írni a szervíz felügyeleti szervének, mi a helyzet. A fogyasztóvédelmisek nem tudom foglalkoznak-e ilyennel, egy telefont az is megérne.

sysy73 # 2006.06.26. 12:06

Casco sajnos nincs, csak lopásra és totálkárra.

sysy73 # 2006.06.26. 12:06

Persze, van számla róla. Nem is pereskedni szeretnénk, csak hát dühitő, hogy elviszi az ember az autóját és kárt okoznak benne. Miért kéne lenyelni?

Banyamancs # 2006.06.26. 11:31

Adtak számlát a szerelésről?