Szervizbe kárt okoztak


nonolet # 2018.04.05. 07:31

Atis77

Nem ötletelni... olvasni!

Ez írta: "fűtőmotor rossz, csere"

Ez azért ad okot aggodalomra.

Atis77 # 2018.04.05. 06:32

Nem aggódnám túl a dolgot gondolom pollenszűrőt is cseréltek és valami bepottyant a ventilátorba. Vidd vissza nézesd meg.

nonolet # 2018.04.04. 13:26

Bizony neked kéne...

Sőt azt, hogy: a karbantartás során elkövetett szakszerűtlenség miatt romlott el.

Mert pl. egy "spray"-es klíma tisztás is okozhatta.
Amitől természetes "elromlás" is lehet egy ilyen öreg csapágyazásnál...

(megesik ez az az öregebb autókkal,
velem is megesett már házilag klímát tisztítva is)

- -

Szóval, előbb a hiba okát kell kitalálni.
Aztán lehet esetleg rájuk verni...

Vidd vissza, ingyenes javítást kérve.
(szavatosság, jótállás/garancia)

Aztán kiderül mit mondnak rá.

FDToth # 2018.04.04. 09:43

Tisztelt Fórumozók,

autó szervizben volt éves karbantartás miatt. Szokásos motorolaj és szűrők cseréje. Az átadásnál a kesztyűtartó felől hangos ciripelés jelentkezett, amit azonnal, aznap jeleztem is a szerviznek. Későbbi időpontban visszavittem, fűtőmotor rossz, csere.
Egy 8-9 éves autónál elromlik ez-az, abban nincs semmi, de ha a szervizelés közben romlik el, vagy 'elrontják' akkor lehet valamit tenni? Persze ez csak gyanú, csak érdekes az egybeesés. Gondolom nekem kellene bizonyítani, hogy előtte nem volt problémás, és a hiba a karbantartás közben keletkezett.

Köszönöm!

Egyjogász # 2006.10.10. 09:14

Az alábbiakat csak azért írom le, hogy más ne járjon így.

1000 km-es átvizsgálásra vittem a vadiúj kocsimat, 12-kor azt mondták 14 órára mehetek érte. 13,50-kor megyek a szervíz felé és látom, hogy a kocsi kint a nagyforgalmú főúton, nyitva, benne a kulcs.
A szervíziroda onnan kb. 50 m-re, nem is igazán lehetett rálátni onnan a kocsira.
Jeleztem, hogy ezt micsoda felelőtlenségnek tartom, bárki elvihatte volna a kocsit, a válasz: nem szokták, egyébként is, miért nem mentem előbb.....

Szerintem, ha elvitték volna az autót, a szervíz önként biztosan nem fizetett volna, egy perben futhattam volna a pénzem után.

guba # 2006.10.10. 06:40

Az általatok ismertetett jogesetek a hibás teljesítés témakörébe tartoznak. Ezeket az ügyeket a szakértők döntik el. Ha sikerül bizonyítanod, hogy az elvégzett munka vagy a beépített alkatrész nem volt megfelelő, illetőleg a szervíz nem úgy járt el a hibátlan teljesítés érdekében ahogy az az adott helyzetben általában elvárható, akkor köteles kijavítani és kérheted a károd megtérítését.
Savona
A helyzeted nem túl rózsás:
Az általában elvárható figyelem tanusításával akkor sem szabad megfőznöd a motort, ha elmegy a vized. Erre szolgál a vízhőfokmérő óra. Különösen egy bejáratós motornál fokozottabban kell figyelni. Ettől eltekintve lehet szerelési hiba az eredendő ok, ha nem húzták meg pl. az egyik vízcső bilincsét, de a hiba előállhatott a szervíz felelősségi körén kívül is, ha pl. egy öreg vízcső elszakadt. Ezt egy szakértői vizsgálat tudná megállapítani. A felelősséget a szervíz viseli (viselné) nem a szerelő. A leírtak alapján a véleményem az, hogy nem túl jó esélyekkel állsz egy kártérítési per előtt, szerintem ezt a buktát sajnos le kell nyelned.
Davidbacsi
A te estedben eléggé egyértelműnek látszik a szervíz felelőssége. A csapágyat vagy túlhúzták, vagy szárazon építették be, ezért rágott be. Anyaghiba nem így jelentkezik. Tanácsom az, hogy ne hagyd a dolgot, jár neked a szállítás költsége is, sőt ha volt más egyéb károd, akkor azt is megtérítetheted.

Savona # 2006.10.03. 05:45

Üdvözletem!

Remélem a hozzáértő emberek jó tanáccsal tudnak szolgálni.
Kb 1 hónappal ezelőtt motorfelújítást végezte az autómon egy szervizbe. Számlát nem kaptam róla, mert nem teljesen egyenlítettem ki a számlát.
Az autóval azóta kb 4000 km mentem és mentet közben elment a víz az autóból és ismét megfőtt a motor. Visszavittem a szervizbe, mert szerintem szerelési hiba történt. De ott azt mondták, hogy nem hajlandók garanciába megjavítani, mert az én figyelmetlenségem miatt ment tönkre a motor.
Hová fordulhatnék? A szerelőt megbüntethetik-e? Kaphatok-e kártérítést?
Előre is köszönöm a válaszokat!

Üdv
S

Főlökött # 2006.09.08. 18:53

Tisztelettel

"80km ig használhattam a javított autót!"-címszó alatti tipic-ban ugyanez a téma. Az említett címen reflektáltam, a feltett kérdésre.

----------------------
  • Löki
Davidbacsi # 2006.09.06. 08:42

Sziasztok!

Elvittem az autómat egy szervízbe, hogy állítsák már be legyenek szívesek a kézifékemet.
Kitalálták, hogy az első és hátsó féket teljesen ki kell cserélni. Dob, tárcsa, csapágy...Stb...
Rendben. Kifizettem érte 100ezer forintot. Rendben.
Na de hogy másnap reggel indultunk Horvátországba, és csak Székesfehérvárig jutottunk, az már ciki.
És Pont a fék, azon belül is a cserélt csapágy ment tönkre. Túlhúzták, szinte porrá ment.
Az autópályán majdnem meghaltunk a dolog miatt, az autó szinte irányíthatatlanná vált.
Az autót visszavontatta az autóklub a szervíz elé.
Mikor kinyitottak, könyörögni kellett nekik, hogy javítsák meg. Megjavították, be is ismerték, hogy életveszélyes az autó, még 10km/h sebességgel is. Valamint azt mondták ez "anyaghiba".
Mindenesetre a szállítást nem fizették ki. 60ezer
volt a szállítás.
Adtak egy kis papírlapra írt bónt, amit náluk felhasználhatok...
Semmi kedvem egy javíttatást ezentúl náluk csinálni.
És ez egy szervíz...
Napi több száz ezres bevétel gondolom és 60ezret nem képesek kifizetni. Eltelt már
1 hónap.

Mit lehet tenni?
Lehetőleg hozzáértő emberek válaszoljanak!
Köszi!

monalisa1 # 2006.06.28. 15:55

És amíg a garanciális javítás/csere le nem bonyolódik, 15 nap eltelte után a szervíz köteles cserekocsit adni - ami éppen rendelkezésükre áll. Legfeljebb 1 hónap időtartamra.

Vagy az ügyfél által bérelt autó számláját utólag rendezni pl. orvos stb. esetében akinek egy napra is nélkülözhetetlen az autró. De vélem egy szélvédőcsere okán ezt bevállalni nem fogják, tehát "csípkedik" magukat azzal a javítással.

Az esetleges rejtett hibára való odafigyelés dolga hasznos segítség.

Banyamancs # 2006.06.28. 14:28

Igen, amihez elég már egy másik szakszervíz által kiállított hivatalos papír. Pl. Porsche Hungária. Meg hivatalos vélemény arról, mi a módja a lapátszerelésnek. Persze lehet hatósági szakértőt is kérni, de az újabb költség és ha esetleg bíróság elé kerül az ügy, az ilyet nem feltétlenül fogadják el, van olyan bíró, aki csak azt a véleményt veszi alapul, amelyik attól a szakértőtől jön, akit ő rendelt ki.

Sajnos egy garanciális autót csak szakszervízbe lehet vinni, de isten őrizz, hogy oda, ahol a hibát okozták. Egyetértek Monalisával, hogy ha közlekedni akar az ember az autóval, akkor meg kell csináltatnia, sajnos valószínűleg saját zsebből, majd benyújtani a számlát a károkozónak. Le is írtam Sysynek emilben, hogy ez egy árnyoldala a dolognak és ha belekezd ebbe az egészbe, akkor nem két nap alatt oldódik meg az ügy.

Zummike # 2006.06.28. 14:16

még egy dolog jutott eszembe: ha ilyen barbár módon javították a dolgot, akkor lehet, hogy egyéb kárt is okoztak, amely csak később fog jelentkezni. talán érdemes lenne egy szakértővel megvizsgáltatni a kocsit......

monalisa1 # 2006.06.28. 13:50

Ja, ezt elfeledtem...

Akkor tényleg marad a szervízvezetés "meggyőzése" a betört üveg cseréjére.

Banyamancs # 2006.06.28. 13:17

Monalisa: tök jó ötleteid vannak. De áruld már el nekem, mi a helyzet a garanciával? Értem ez alatt azt, ha még garanciális az autó, mert új?

monalisa1 # 2006.06.28. 11:24

Igazad van: aki másnak kárt okoz hozza rendbe és térítse meg. Ez az igazság és a jog.

Az hogy a szervíz e-mailra - és vélem telefonérdeklődésre sem igazán válaszol érdemben -, ez már az ők lelkiismerete szerint.

Ami a cég mundérja becsületének védelmét - és egyúttal jóhírét - illeti, önös érdekük lenne MINDEN vita nélkül korrigálni a dolgot.

Nézd ha neked az a kocsi "ráér" ki tudja meddig állni szélvédő nélkül - amíg a jogi hercehurca csak eredménnyel jár végre - ezt neked kell tudni.

Vagy ha a sajnálatos eset ellenére csak szükség lenne mielőbb az autóra, hát...

Kompromisszum: te bontóban autóüveges szakival betetetsz egy márkamegfelelő szélvédőt, és bár számlát ugye sem a bontós sem a szaki nem ad, de a szakszervíz utólag kiállít egy számlát x összegről és azt a pénztára neked ki is fizeti.

A bosszankodás és a több-kevesebb utánjárás a tiéd, de a a kocsi záros idővel használható ismét (!) a cég meg kevesebből megúszta...

És még az is előfordulhat, hogy a szakszervíz bár elismeri a hibát és vállalja a kár maradéktalanul helyreállítását, de mivel nem írtad milyen márkájú kocsiról is van szó, pl. egy távolkeleti autónál nem mindig van a magyar központi raktárban éppen megfelelő pótalkatrész: megrendelik, de ahogy mondani szokták Dél-Korea messze van...

Én NEM azt mondtam, hogy ázsiai a te autód, hanem csak azt, hogy van ismerősöm aki 21-3 hónapot is várni volt kénytelen mire a megrendelt új alkatrész a hajóval megjött a gyárból.

sysy73 # 2006.06.28. 09:54

Kedves Monalisa!

E-mailben felvettük a kapcsolatot a szakszervizzel, majd személyesen is elmentünk, akkor épp nem volt ott a szervizvezető. De azt mondták, hogy másnap a szervizvezető jelentkezni fog. Azóta sem jelentkezett. E-mailre, nem reagálnak. Ezért is fordultam ide, hogy mit tegyünk...nem vagyok jogász én sem, épp ezért fordultam ehhez a fórumohoz, ahol jogászoktól lehet tanácsot kérni. Mi is a hivatalos módja, mit lehet tenni.
Az más tészta, hogy Te leírod, hogy nehéz menet, hagyjam a fenébe az egészet inkább álljam én a költségeket. Ez is lehetne egy megoldás ...de úgy gondolom, hogy ha meg sem próbálom az igazam bizonyítani, nem is teszek semmit az ügybe, akkor mások is ugyanígy járhatnak...na meg úgy gondolom, hogy nem normális, hogy kárt okoznak és akkor mindegy...majd én máshol megcsináltatom.
Ez így nem normális szerintem. Miért kéne hagyni? Minden gond nélkül tönkretehetik más tulajdonát? És akkor én vagyok a hülye, hogy miért is akarok utána járni, miért is akarom megtérítettni a károm??
Neked elég lenne az utcai balesetnél is, ha a másik fél annyit mondana, hogy jaj, bocsánat, véletlen volt ? Jaj, persze, semmi gond, majd én megcsináltatom, menjen csak nyugodtan...ez lenne szerinted a normális? Hiszen elviheted szervízbe, megcsináljak ott, vagy vehetsz új autót is, nem áll meg az élet ....

monalisa1 # 2006.06.28. 09:07

Egyébként a sajnálatos problémát felvázoló sysy73 azzal kapcsolatban egy szót sem írt (...)? hogy a szakszervízt vezető ügyvezetővel tárgyal-e már - lévén az utolsó szó a panasz ügyében mégis az övé.

Csak arról irogat, hogy "hová - kihez" furduljon az őt ért sérelemmel.

monalisa1 # 2006.06.28. 08:55

A "paraszti" szót természetesen nem rád értettem, és konkrétan senki másra sem.

Csak mint gondolkodásmód, az egyes adódó problémák lerendezése.

monalisa1 # 2006.06.28. 08:49

Kedves csepenyai: én még SOHA nem mondta írtam azt le, hogy Dr. X.Y. jogász lennék, nem., aki jó ideje követi az irásaimat: nem egyszer jeleztem már, hogy csak mint laikus...

Amúgy többen is írták már itt a fróumon és/vagy prívát e-mailban, hogy elég jól szólok hozzá a dolgokhoz.

Bár van amikor mégjem jogtiszta amít írok...

Akkor meg a magánvéleményem, és EZ A FÓRUM nyílt, akárki is írhat, hozzászólhat.

Banyamancs: Németországban nagyságrenddel több az autó mint nálunk, és mint ilyen a karambolok számai is sajnálatosan. Így a hozzánk továbbértékesítésre behozott "tecnikailag" totálkáros autók közt bizonyára találni ép szélvédőjük., én vinnák magammal egy autóüveges szakit és azt kiszereltetném, a szervízben meg elbarmult kocsimra meg be.

Kis költség, rövid bosszuság.

Ettől független mindenkinek saját belátása szerint, hogy idő - pénz - fáradság viszonylataiban megéri-e a hosszas hadakozás egy rosszul dolgozó márkeszervízzel.

A szerelő srác utólagos kinyilatkozásától függ minden, de mint előzőekben írtam: neki meg vélem a saját munkahelye a fontosabb, mint a főnökével kereszte akasztani.

Igazad van: nem kell ide mérnöki diploma = elég a józan paraszti is...

csepanyi # 2006.06.28. 08:02

monalisa1: Ha LAIKUS-ként osztod az észt egy ilyen fórumon, legalább tisztázdd ezt a tényt az elején, mert ugye legtöbben jogi tanácsért forfulnak ide - nem prédikációért.

Banyamancs # 2006.06.28. 07:31

Attól, hogy valaki valahol dolgozik, még nem biztos, hogy ért hozzá... Lásd azt a szervízest, aki betörte a szélvédőt.

monalisa1 # 2006.06.28. 07:06

A magam részéről kiszálltam ezen topicból. Köszönöm mindenki türelmét, és akinek esetlegesen ellenérzete támadt, utólagosan is elnézést.

De hát, csak a magánvéleményemet...

monalisa1 # 2006.06.28. 07:04

Banyamancs: alant már válaszoltam kérdésedre, miszerint NEM jogász vagyok.

Így csak mint laikus ember írom a magánvéleményemet, hozzászólásomat. Aztán ez vagy tetsző vagy nem. Mindenesetre elfogadni NEM KELL.

Amúgy gyártástechnológus gépészmérnökként egy picit csak értek az autós dolgokhoz (...) lévén az ország egyik autógyáránál keresem a napi betevőre valót - vagy egy picit annál többet.

Azt én is tudom, hogy márkaszervízben javítás SOHA nem két fillér, DE nyugatról egyre-másra hoznak be törött kocsikat szétbontásra, így egyik-másik alkatrészhez - potom pénzért.

Banyamancs # 2006.06.27. 21:00

Ráadásul, látszik, mennyire értesz az autós témához. Eleve lehetett sejteni a legelső hozzászólásból, hogy nem egy 20 éves autóról van szó, amihez bontóban lehet pár ezer forintért szélvédőt venni, hanem egy új autóról, amihez több százezer forint is lehet akár a szereléssel együtt, főleg, mert szakszervízben kell megcsináltatni.

Ehhez hozzájön, hogy ha van is Cascod és arra csináltatod meg, van egyrészt önrész, másrészt ott is azonnal ugrasz a havi díjban, nem is keveset, szóval a biztosító szépen kifizetteti veled, amit adott.

Az meg, aki kárt okozott a "hozzáértése" miatt, megússza és másnak is okozhat hasonló károkat. HURRÁÁÁ!!! csak nehogy te legyél az...

Ha valóban jogász vagy, akkor nem erkölcsi prédikációt kell adnod, hanem elmondani a lehetőségeket, amiből majd a másik, aki tanácsot kért -felnőtt ember lévén- eldönti, mit akar, megy-e utána, de hogy azonnal elkezded kioktatni és hülyének nézni, az gáz. Igen, el kell mondani az árnyoldalait is egy esetnek, de hogy azonnal temetni, ez azért jópofa.

Vagy itt most egy kicsit "dögöljön meg a szomszéd tehene is"-effektus van?

Banyamancs # 2006.06.27. 20:51

Monalisa, ha hozzád jogi tanácsért mennek, akkor mindenkivel így viselkedsz? Szégyen!!!