„Ezeket a javításokat tudomásomra hozták volna nem biztos , hogy igényt tartottam volna erre az autóra.”
Az a baj, hogy szavatossági igényt ki nem javított hibákra lehet alapozni. Önmagában az, hogy egy adott kocsit sokat javítottak, - de nem szakszerűtlenül - csak annyit jelez, hogy szervizigényes típusról, vagy öreg kocsiról van szó. Mindkettő ellene hat egyébként a sikeres igény-érvényesítésednek.
Üdv Az lenne a problémám hogy 3 hete vettem egy 1992-es ford escortot.. Sajnos a tegnapi nap kiszakadt a hátsó híd alóla..a szerelő most hivott fel hogy kb. 100 000ft a javitása!! Azt mondta beszéljem meg az eladóval hogy vegye vissza az autót,mivel még nincs átirva,nem irtunk dátumot az adásvételire mert megbeszéltük hogy az elkövetkező hónapokban átirom.. Az autó vételára 135 000ft volt :( Mit tudok tenni hogy rendeződjönek a dolgok mert én ennyit nem tudok kiadni javitásra :S Köszönöm válaszát.
Érdemes tenni egy kísérletet, hátha valóban visszaveszi az eladó. Ha nem, akkor el kell könyvelni tanulópénznek. 135 ezer forintért nem lehet olyan autót venni, amivel szemben minőségi követelményeket lehetne támasztani.
Tisztelt cím. Olyan problémám lenne, hogy eladtam egy 23 éves Trabant autót, az eladáskor tájékoztattam a vevőt, hogy ez egy 23 éves autó, csodát nem kell várni tőle, elmondtam neki, hogy milyen alkatrészek voltak cserélve az autón, és hogy két hete frissen vizsgázott az autó. Elmondtam neki azt is, hogy az autó vízcsövei cserélve lettetek, a hűtő felső csövénél a kicserélt csőnél lévő csonknál körbe lett kenve tömítőanyaggal, mivel ez egy 23 éves autó,és a hűtője is régi. Akkor nem folyt a hűtővíz a csőnél. Sokáig jártam az autóval,és semmilyen vízfolyást nem tapasztaltam, nem volt az autó alatt soha vízfolt. A mai napon mikor megvásárolta az autót megnézte a motorteret, látta a hűtőt meg mindent. Beindítottuk, elmentünk egy próba körre, a hűtő nem folyt. Megtetszett az autó meg is vásárolták.Az adás vételi szerződésen az 1. pontnál le van írva, hogy "az eladó a vevő műszaki állapotáról ,(esetleges) sérüléseiről részletesen tájékoztatta, aki ezt tudomásul vette. Ehhez a rovathoz egyéb megjegyzést nem írtunk. Az adás vétel, 09 óra 10 perckor megköttetett. At autót elvitték, majdan 11 óra 53 perckor telefonált az egyébként elmondása alapján jogász úriember, hogy a házától 500 M-re az autó hűtője szétment a felső vízvezetéknél, és elfolyt a víz. Elmondása alapján ez rejtett hiba, és ezért én vagyok a felelős, ezért a javítási költség visszajár a vételárból. Én elmondtam neki, hogy nem vagyok felelős a hibáért ezért nem fizetek, mert mikor kipróbálta, valamint előtte mikor közlekedtem vele, nem folyt a víz.
Mit tegyek mint eladó, kinek van igaza, ha perel az illető akkor megnyerheti, ja egyébként jogász és elmondta, hogy ő ezt jobban tudja nálam, hogy a rejtett hibáért én vagyok a felelős, hogy van ez ????????
Szeretném megkérdezni, vásároltam egy szgk-t 192000 km óraállással és mikor a motort szétszedtük szelepszár szimeringezés végett, kiderült, hogy szó szerint lötyögtek benne a dugattyúk. A szerelőm véleménye, kb. 500-600 ezer km van a motorban. Erről semmit nem mondott az eladó, a kocsi túlzott motorolaj fogyasztásával kapcsolatban annyit mondott, ez tipusra jellemző, ezt elfogadtam ( Passat 2.0 16V ). A dugók végett zabálja az olajat a kocsi, mi szelepszár szimmeringre gondoltunk a km óra állás végett is. 10 évig volt nála a kocsi, elmondása szerint nagyon kímélve és gondozva volt mindig. Kívülről valóban gyönyörű! 335000 ft-ért vettem a kocsit, már 650000-ben van és még a dugókhoz hozzá sem nyúltam. Ez rejtett hiba???? Mármint a motor valós futásának eltitkolása... Milyen paragrafusba lehet a rejtett hibás gk. eladást sorolni? Csalás? Megtisztelő válaszokat mielőbb várom, mert feljelentésben gondolkodom.
Szeptemberben vettem egy 2003-mas évjáratú Suzuki Swift-et. A kereskedőnél akitől vettük az autót nem lehetett kipróbálni valamint aknára se tudnunk állni így rengeteg hibával megvettem, amit már megbántam. Az autót hitelre vettem. Amióta nálam van cserélnem kellett rajta a jobb első lengőkart valamint kicseréltem a központi zárat aminek elvileg lenni kellett volna benne. Az autó szerelő aki látta mondta hogy nem lett volna szabad megvenni az autót. Eddig körül belül 50 ezret költöttem rá de még a negyede sincs kész. Az autó karambolos volt, de ezt is csak akkor mondta el a kereskedő amikor már a hitel és az egyéb papírok alá voltak írva. Lehet-e tenni valamit? Valamint érdemes-e megpróbálni lépni bármit is? Már azzal is beérném, hogy a javítások árát kifizeti. Lehetséges ez vagy ilyenről ne is álmodjak? Az autót esetleg vissza lehet-e vinni neki és a hitelt át adni neki? Lehet-e bármilyen lépést is tenni még ebben az esetben? Válaszukat előre is köszönöm!
eladó 75! Az a hiba, amiről a vevőt tájékoztatta, vagy egyébként is nyilvánvaló, az nem lehet rejtett hiba. Más kérdés, hogy nem csak elmondani érdemes a hibákat, hanem írásban rögzíteni a szerződésben.
lalao!Ha az a hibajelenség, hogy a motor eszi az olajat, majd a szerelő anélkül szereli le a hengerfejet, hogy megmérné az emissziót, a kompressziót és a nyomásveszteséget, akkor az olyan szinten nem ért ahhoz, amivel foglalkozik, hogy teljesen mindegy, mit mondott Önnek.
Segítséget szeretnék! 2013 júniusában vettünk egy 1997-es évjáratú Audi A6 kombi autót kereskedőtől 820.000.-ért ami nekünk nagyon nagy összeg, évekig takarékoskodtunk, hogy meglegyen. Nyilvánvaló, hogy nem vártuk, hogy az autó hibátlan legyen, ott nem volt lehetőség jobban átnézni. A figyelmünket semmiféle hibára nem hívták fel. Féket, kormányművet, ablaktörlő lapátokat, gumit, stb.-t cseréltünk az autón, de hát bele is kalkuláltuk, hogy egy ilyen idős autóra valamennyit költeni kell. A műszakija e hó 14.-én jár le, tegnap elvitte a szerelő műszakira ahol nem ment át, mert olyan rejtett hibákat találtak amit még a szerelő sem vett észre, valószínű nagyon össze volt törve az autó és nem lettek a hegesztések rendesen megcsinálva. Mivel 1 év szavatosság jár használt autóra is a férjem ma felkereste a kereskedőt, hogy a rejtett hibával felmerülő költségeket térítse meg, amire ő nem hajlandó. Semmiféle segítséget nem nyújt, még felajánlottak neki 10000 Ft-ot, hogy írjön alá egy papírt, hogy többet nem megy oda semmiféle problémával, amit a férjem természetesen nem fogadott el. Kérdem, mit lehet ilyenkor tenni? Az időben, pénzben mennyibe fog kerülni, egyáltalán van értelme? Ja és még adó csalók is, mert a 820.000.-Ft-os autóra csak 550.000Ft-os számlát állítottak ki.
Sziasztok!! Segitsegre lenne szuksegem!!Juniusban vettem egy autot,az adasvetelire azt irtuk,hogy szelepszar szimering cserere lenne szukseg es vezermulanc csere is esedekes.(nagyon eszi az olajat)Csak most,5 honap elteltevel vittem a szerelohoz,aki azt mondta,el van kopva a hengerfej(tehat furni kene a motort,de olcsobb, ha kicsereljuk).Beszeltem a volt tulajjal,aki nem ismeri el rejett hiba-kent,es nem hajlando segiteni,mivel ezt szerinte szakerto nem tudja bizonyitani.En 6600 km-t mentem az autoval, lehetseges hogy az en kezem alatt kopott el?Ha pert szeretnek inditani,megis hol kell kezdenem?Koszi a valaszokat!!
„A műszakija e hó 14.-én jár le, tegnap elvitte a szerelő műszakira ahol nem ment át, mert olyan rejtett hibákat találtak amit még a szerelő sem vett észre, valószínű nagyon össze volt törve az autó és nem lettek a hegesztések rendesen megcsinálva.”
Valószínű.Mi az, hogy valószínű? Meg a szerelő sem vette észre, annyira rejtett. Ez vicc!Ezt a szerelő mondta, aki arra sem volt képes, hogy sikeresen teljesítsen egy műszaki vizsgát? (ami egyébként még siker esetén is nagyon keveset mond a kocsi valós műszaki állapotáról) Hát, erre így biztosan nem lehet igényt alapítani. Keress egy hozzáértő szerelőt és utána gyere vissza!
lehet a szerelőd le akar húzni a szelepszár szimeringhez nem kell fúrni a blokkot mert azok a hengerfejben vannak. jól megy a kocsi? mert ha igen akkor lehet tényleg megúszható azok cseréjével. ha gyenge erőtlen akkor a gyűrűk kopottak de akkor is megúszható gyűrűzéssel, és olyankor a csapágyakat sem szabad kispórolni. kérdezz meg másik szerelőt. (amúgy a motorcsere manapság tényleg olcsóbb csak a papír munkával van némi ügyintézés.
Problémám a következő lenne. Másfél hete vettem egy Mini One típusú autót. Gyári fényezésűnek adta a magánszemély akitől vettem. Azóta kiderült (megmérettem), hogy a balos ajtó fényezett, és számomra rejtett hibák is kijöttek. Az autónál elmegy néha a szervó, furcsa zizegő hang hallatszik leállítás után is ( 1 óra múlva is). Plusz arról is elfelejtettek nyilatkozni, hogy 2 hangszóró is cserére szorul, mivel recseg és a világításkapcsoló sem működik tökéletesen, 10-ből egyszer nem kapcsolja le a világítást. Mit tehetek? Jogi útra tudom vinni a hibákat? Vigyem el szakszervizbe és ott kérjek árajánlatot a javításra?
Tisztelt Ügyvéd Úr! 11.09-én eladtam egy diesel opel omega autot,én 20000 km-t mentem vele nem ette a vizet és nem is forralta,a vevö felhivott 11.17-én hogy az auto hengerfejes mert fujja a vizet a kiegyenlitö tartályon és forralja is,amikor az adásvétel történt kipronáltuk városban is és autopályán is nagyobb sebességnél,mondanom sem kell tökéletes volt nem ette a vizet megnézte a tartályt és nem forrt holott a motor üzem meleg volt,tetszett neki és hazavitte tölem 100 km-re lakik hazaértek gond nélkül nem történt semmi baj mert nem hivott fel.Csak tegnap hogy ö megtett 700 km-t az autoval és hengerfejes lett,volt szerelönél és azt mondta neki hogy az auto honapok ota ilyen.Én németorszégba jértam vele gond nélkül.Az én szerelöm azt mondta hogy egy diesel motornal az is gondot okozhat ha hidegen jol meghajtják,és ezt ö is megtehette a 700 km alatt.Szeretné ha kifizetném a javittatását,amire én nem vagyok hajlandó mivel nálam jó volt az autó és szerintem ö tette tönkre a 700 km alatt.Segitsen most kinek van igaza. Elöre is köszönöm.Attila
2013 szeptemberben vásároltam egy alig több mint egy éves autót. Az autót garanciával és szervizkönyvel árulták, sajnos nem gondoltam hogy be fognak csapni így ezek (szervizkönyv, garancia könyv) a szerződésbe nem kerültek bele, a kereskedő folyamatosan hitegetett hogy majd küldi a szerviz és az autó átadásnál ezeket a papírokat átadja, ez akkor sem történt meg. Ezek után még hitegetett néhány hétig az én megkeresésem után. Az autónak nagyobb problémái jönnek elő, a legnagyobb egy kb 400.000 HUF-os tétel, amit ilyen idős autó esetén garanciálisan javítanának normál esetben, de kiderült hogy az autót sosem vitték szervizbe, így a garancia sem él. A kereskedő azóta leteszi a telefon a megkeresésekor arra hivatkozva, hogy nem ér rá. Korábban szóban említette szóban, amikor a hibát jeleztem neki hogy "meg tudunk egyezni". Azóta többször próbálkoztam telefonon, írásban. A panaszomat írásban is megtette kártérítési igényemet benyújtva. Mit lehet tenni ilyen ebben az esetben? Mit javasolna?
A kereskedővel szemben fel lehet lépni szavatossági alapon, és mivel itt fogyasztási szerződésről van vélhetőleg szó, ezért a jótállással lényegében megegyező feltételekkel lehet igényt érvényesíteni. A hiba mibenléte persze lényeges körülmény. Azt javaslom, hogy keressen fel egy ügyvédet, mert ezt már nem lehet internetes fórumokon szerzett tanácsokkal kezelni.
Nem annyira rejtett hiba, de talán jó ide is. Hogyan lehetséges az, hogy a gyártási év 2010, de a motorkód alapján a gépjárművet csak 2008-ig gyártották? Eredetvizsga rendben, okmányirodai ügyintézés rendben. Hülye vagyok?
Tisztelt Ügyvéd Úr ! November 27-én eladtam egy 2007 Toyotát.A vevő kettő nap után felhívott ,hogy ki kell cserélni az injektorokat.Kértem ,hogy menjünk el a Toyota szervizbe ahol eddig( 2007 óta) szervizelve volt az autó ,hogy nézzék meg.A szervizben nem találtak semmi hibát de ha pontos mérési adatot akarunk akkor adnak időpontot.Erre a vevő azt mondta az autó állandó használatban van és nem ér rá,különben sem hisz a szervizeknek.Alig pár óra múlva felhívott ,hogy a saját szervizes(gondolom valami sufni szerviz) ismerőse szétszedte az autót két napig ugyan nem tud közlekedni vele de majd felhív mennyibe került a javítás.Nem tudom mit tegyek.Az autó 150 000 nagy szerviz után 156 000 kilométerrel lett eladva. Mit tehetek? Tisztelettel:NAttila
Tisztelt ügyvéd úr! Arról szeretnék érdeklődni,hogy vettem egy kisteherautót magánszemélytől,és az esetleg felmerülő rejtett hibákért meddig terheli az eladót a garancia?
Jótállás nem terheli, hibás teljesítésre hivatkozással lehet fellépni ellene főszabály szerint hat hónapon belül. Ha a hiba a jellegénél vagy a dolog természeténél fogva hat hónapon belül belül nem volt felismerhető, a szavatossági jogok érvényesítésének határideje tartós használatra rendelt dolog esetében a teljesítés időpontjától számított három év.
Átlapoztam kicsit a fórumot, így már tudom, hogy hibás teljesítés címen lehet kártérítési igényt benyújtani, de szeretnék tájékozott lenni, pontosan milyen paragrafusra hivatkozzak?
Az én történetem a következő: Megvettem a tulajdonos banktól édesapám volt céges autóját. A leadás előtt közvetlenül volt 20ezres szervízen, kötelezők + EGR szelep cserélve, azon kívül minden tuti. 1800 km ment még bele a leadásig (jegyzőkönyv készült róla, ebben csak külsérelmi nyomok vannak felsorolva a hibalistán, illetve hogy leállításkor ránt, de ez az 1.8TDCi Focus új kora óta így állt le), ezután 3 hét állás a Duna Autó telephelyén; az igazságügyi szakértő belőtte az árát, majd jelentkeztem rá. Két héttel később elhoztam az autót trélen (ki volt vonva ideiglenesen a leadást követően), majd állt még egy kerek hetet, míg ma végre el tudtam intézni az átírást és a forgalomba helyezést. Az első úton két hiba is jelentkezett: motorhiba, majd a motor érezhető nyomatékvesztése + ABS/ASR hiba, miután a jeges úton egy fékezésnél nem kapcsolt be az ABS. Ezután rögtön elvittem abba a márkaszervízbe, ahova édesapám hordta 5 évig: valószínűsíthető bebikázás miatt tárolt egy sor hibaüzenetet, az ABS/ASR is egy ilyennek bizonyult, miután törölték és működött. A motorhiba viszont megmaradt, a hibakód-olvasó szerint turbo! Hogy pontosan melyik része, holnap derül ki, de az biztos, hogy valami szétment benne.
Ezzel kapcsolatban szeretnék majd kártérítést kérni az eladó Banktól, remélem jogosan.
Ebből a tényvázlatból éppen az hiányzik, ami alapján a hibás teljesítés megítélhető lenne. Murphy törvénykönyve szerint, ami elromolhat, az el is fog romlani. A kérdés tehát csak a nap és az óra. Persze, ha a kocsi három éves és 60 ezer km van benne, akkor lehet alapos a követelés.
Tisztelt Ügyvéd úr Kérdésem az volna hogy vásároltam áprilisban egy autót öcsémnek amivel összesen annyit mentünk amennyit a kereskedő és a szerelő között megtettünk. Mert gondoltam legyen első a vezérmű szíj cseréje a szerelő beállt a műhelybe és eközben kiszakadt a váltóból egy darab a kiló méter spirállal együtt. A spirál vége teljesen le volt darálva. Folyt az olaj a hengeren ezt láttuk is de erre csak most lett öcséméknek pénze hogy ezeket rendbe hozassa És a másik váltó beszerelésére is. Ők Németországban dolgoznak és kb. fél évente tudnak haza jönni. az autó 330 000 ft-ba került. További most észrevett hibája: levette a szerelő a hengerfejet és a tömítés (fbs) ragasztóval volt visszatéve a hengerfejtömítés és a ragasztó belefolyt a vízjáratok is. Rendkívül gány barkács munkával lett összerakva. És erről természetesen ő nem tájékoztatott. Tehetünk e bármit még a kereskedő ellen? 330000 volt az autó de már most kb. 600000 nál tart és a szerelő azt mondta hogy ha kész is lesz messze ne vigyük.
Esetleg tehettek volna. Most már valószínűleg nem. A polgári perben ugyanis bizonyítani kell. Jelen esetben maga a jogosult tette lehetetlenné a bizonyítást azzal, hogy addig várt az igénye érvényesítésével, ameddig a szerződéskötéskor fennálló helyzet rekonstruálása már nem lehetséges.
Mi és cookie-kat és egyéb nyomkövetési technológiákat használunk, hogy javítsuk az Ön élményét weboldalunkon. Személyre szabott hirdetések és tartalom, reklámozás és tartalommérés, közönségkutatás és szolgáltatásfejlesztés céljából tárolhatunk és/vagy hozzáférhetünk információkhoz egy eszközön, és feldolgozhatunk személyes adatokat, például az Ön IP-címét és böngészési adatait. Ezenkívül felhasználhatjuk a pontos földrajzi helymeghatározási adatokat és az eszközök beolvasásával történő azonosítást.
Felhívjuk figyelmét, hogy hozzájárulása minden aldomainünkre érvényes. Hozzájárulását bármikor módosíthatja vagy visszavonhatja, ha rákattint a képernyője alján található „Hozzájárulási beállítások" gombra. Tiszteletben tartjuk döntéseit, és elkötelezettek vagyunk amellett, hogy átlátható és biztonságos böngészési élményt nyújtsunk Önnek.
Testreszabhatja a cookie-kategóriákra vonatkozó hozzájárulási beállításokat, valamint a Célok és szolgáltatások, valamint a Szállítók hirdetéskövetési beállításait. Részletes hozzájárulást adhat minden és . A legtöbb eladó kifejezett hozzájárulást igényel a személyes adatok feldolgozásához, míg néhányan jogos érdekre támaszkodnak. Önnek azonban jogában áll tiltakozni a jogos érdekük felhasználása ellen.
A szükséges sütik elengedhetetlenek a weboldal megfelelő működéséhez. Ezek a sütik biztosítják a weboldal alapvető funkcióit és biztonsági jellemzőit, névtelenül.
Süti
Időtartam
Leírás
COOKIE_SUPPORT
1 year
Ezt a sütit a Liferay állítja be. Ez a süti annak ellenőrzésére szolgál, hogy a látogató böngészője támogatja-e a sütiket.
JSESSIONID
JSP-ben írt webhelyek használják. Általános célú platform-munkamenet sütik, amelyek a felhasználók állapotának az oldalletöltések közötti fenntartására szolgálnak.
PHPSESSID
Ez a süti a PHP-alkalmazásokban található. A cookie a felhasználók egyedi munkamenet-azonosítójának tárolására és azonosítására szolgál a felhasználói munkamenet kezelése céljából a weboldalon. A munkamenet-süti a böngésző összes ablakának bezárásakor törlődik.
SERVERID
Ez a süti arra szolgál, hogy a felhasználót egy adott szerverhez rendelje, így jobb és gyorsabb szerveridőt biztosít. Emlékszik arra, hogy melyik szerver szállította az utolsó oldalt a böngészőnek. Segít a terheléselosztásban is.
viewed_cookie_policy
1 year
The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
A teljesítménysütiket a weboldal kulcsfontosságú teljesítménymutatóinak megértésére és elemzésére használják, ami segít a látogatók számára jobb felhasználói élményt nyújtani.
Süti
Időtartam
Leírás
Gdyn
1 year 1 month
Ezt a sütit a Gemius szolgáltató állítja be. Ezt a sütit a MOSS és a fejlett webstatisztikák technikai munkamérésének végrehajtásához használják.
GUEST_LANGUAGE_ID
1 year
Ez a süti a látogatók által preferált nyelvi azonosító tárolására szolgál.
Az analitikai sütiket arra használják, hogy megértsék, hogyan lépnek kapcsolatba a látogatók a weboldallal. Ezek a sütik segítenek anonim, statisztikai információt szolgáltatni a látogatók számáról, a visszafordulási arányról, a forgalom forrásáról stb.
Süti
Időtartam
Leírás
_ga
2 years
Ezt a sütit a Google Analytics telepíti. A cookie-t a látogatói, munkamenet- és kampányadatok kiszámítására és a webhely használatának nyomon követésére használják a webhely analitikai jelentéséhez. A cookie-k névtelenül tárolják az információkat, és egy véletlenszerűen generált számot rendelnek hozzá az egyedi látogatók azonosításához.
_gat_UA-112481-1
1 minute
Ez a Google Analytics által beállított mintatípusú cookie, ahol a névben lévő mintaelem tartalmazza a fiók vagy a weboldal egyedi azonosító számát, amelyre vonatkozik. Ez a _gat cookie egy változata, amelyet a Google által rögzített adatok mennyiségének korlátozására használnak a nagy forgalmú webhelyeken.
_gid
1 day
Ezt a sütit a Google Analytics telepíti. A süti arra szolgál, hogy információkat tároljon arról, hogy a látogatók hogyan használják a weboldalt, és segít a weboldal teljesítményéről szóló elemzési jelentés elkészítésében. Az összegyűjtött adatok között szerepel a látogatók száma, a forrás, ahonnan érkeztek, és a meglátogatott oldalak névtelen formában.
A hirdetési sütiket arra használják, hogy a látogatókat releváns hirdetésekkel és marketingkampányokkal találkozhassanak. Ezek a cookie-k nyomon követik a látogatókat a webhelyeken keresztül és információkat gyűjtenek, hogy személyre szabott hirdetéseket jeleníthessenek meg.
Süti
Időtartam
Leírás
_goa3session
2 days
Ezt a sütit a szolgáltató Adverticum állítja be. Ezt a sütit a hirdetések kiszolgálásának folyamatához és a hirdetők számára statisztikai adatok gyűjtéséhez használják.
fr
3 months
A sütit a Facebook állítja be, hogy releváns hirdetéseket jelenítsen meg a felhasználóknak, valamint mérje és javítsa a hirdetéseket. A cookie a felhasználó viselkedését is nyomon követi az interneten keresztül azokon az oldalakon, amelyek Facebook pixellel vagy Facebook social pluginnal rendelkeznek.
Gtest
1 year 1 month
Ezt a sütit a felhasználói viselkedés és a weboldalon végzett tevékenységek gyűjtésére használják a weboldal optimalizálása érdekében. Segít továbbá a Google Ads és a Google Analytics számára a látogatói információk marketing célú összeállításában.
i
1 year
Nincs információ.
IDE
1 year 24 days
A Google DoubleClick használja, és információkat tárol arról, hogy a felhasználó hogyan használja a weboldalt és minden más hirdetést a weboldal meglátogatása előtt. Ezt arra használják, hogy a felhasználóknak a felhasználói profilnak megfelelő, számukra releváns hirdetéseket jelenítsenek meg.
mc
1 year 1 month
Ez a cookie a Quantserve-hez kapcsolódik, hogy anonim módon nyomon követhesse, hogy a felhasználó hogyan lép kapcsolatba a weboldallal.
test_cookie
15 minutes
Ezt a sütit a doubleclick.net állítja be. A cookie célja annak megállapítása, hogy a felhasználó böngészője támogatja-e a cookie-kat.
VISITOR_INFO1_LIVE
5 months 27 days
Ezt a sütit a Youtube állítja be. A weboldalon beágyazott YouTube-videók információinak nyomon követésére szolgál.
YSC
session
Ezt a sütit a Youtube állítja be, és a beágyazott videók megtekintésének nyomon követésére szolgál.
Sütik, eszközazonosítók vagy hasonló online azonosítók (pl. bejelentkezésalapú azonosítók, véletlenszerűen hozzárendelt azonosítók, hálózatalapú azonosítók) más információkkal együtt (pl. böngésző típusa és adatai, nyelv, képernyőméret, támogatott technológiák stb.) tárolhatók vagy olvashatók az Ön eszközén, hogy az felismerhető legyen minden alkalommal, amikor egy alkalmazáshoz vagy egy webhelyhez csatlakozik, az itt bemutatott célok közül egy vagy több érdekében.
A jelen nyilatkozatban ismertetett legtöbb cél az Ön eszközéről alkalmazás használatakor vagy webhely felkeresésekor származó információk tárolásán vagy elérésén alapul. Például előfordulhat, hogy egy beszállítónak vagy kiadónak sütit kell eltárolnia az Ön eszközén a webhelyen tett első látogatása alkalmával, hogy következő látogatásaikor felismerhesse az eszközt (minden alkalommal ennek a sütinek az elérése útján).
Az ezen a szolgáltatáson keresztül Önnek megjelenített hirdetések korlátozott körű adatokon alapulhatnak, mint például az Ön által használt webhely vagy alkalmazás, az Ön nem pontos tartózkodási helye, az eszközének típusa vagy az a tartalom, amellyel Ön interakcióban áll (vagy állt) (például annak korlátozása érdekében, hogy egy hirdetés hányszor jelenjen meg Önnek).
Egy autógyártó munkaidőn túl a városban élő környezettudatos felhasználók körében szeretné népszerűsíteni elektromos járműveit. A hirdetés egy kapcsolódó tartalmat (például egy klímaváltozás elleni intézkedésekről szóló cikket) tartalmazó oldalon jelenik meg este 6:30 után, olyan felhasználók számára, akiknek nem pontos tartózkodási helye azt sugallja, hogy városi zónában tartózkodnak.
Egy nagy vízfestékgyártó online hirdetési kampányt szeretne indítani legújabb vízfesték termékcsaládja számára, diverzifikálva közönségét, hogy a lehető legtöbb amatőr és professzionális művészt érje el, és elkerülve a hirdetés nem megfelelő tartalom (például ház kifestéséről szóló cikkek) melletti megjelenítését. A rendszer számon tartja, hogy a hirdetés hányszor jelent meg Önnek, és korlátozza annak túl gyakori bemutatását.
Az Ön jelen szolgáltatásban végzett tevékenységével kapcsolatos információk (mint például az Ön által beküldött űrlapok, megtekintett tartalmak) tárolhatók, és kombinálhatók Önnel vagy más felhasználókkal kapcsolatos más információkkal (például a jelen szolgáltatásban és más webhelyeken vagy alkalmazásokban végzett korábbi tevékenységeiből származó információkkal). Ezt ezután arra használjuk, hogy profilt hozzunk létre vagy tökéletesítsünk Önnel kapcsolatban (amely magában foglalhatja a lehetséges érdeklődési köröket és személyes szempontokat). Profilja (később is) felhasználható olyan hirdetések bemutatására, amelyek relevánsabbnak tűnnek az Ön ezek és más entitások szerinti lehetséges érdeklődési köre alapján.
Ha Ön számos cikket elolvas a legjobb megvásárolható kerékpártartozékokról, ezeket az információkat felhasználhatjuk arra, hogy profilt hozzunk létre az Ön kerékpártartozékok iránti érdeklődéséről. Az ilyen profil később felhasználható vagy tökéletesíthető ugyanazon vagy egy másik webhelyen vagy alkalmazásban úgy, hogy egy adott kerékpártartozék márka hirdetéseit jelenítsük meg Önnek. Ha Ön egy autókonfigurátort is megtekint egy luxusautó-gyártó weboldalán, ezt az információt kombinálhatjuk a kerékpárok iránti érdeklődésével, finomítva ezzel profilját, és azzal a feltételezéssel élhetünk, hogy Ön a luxuskategóriás kerékpáros felszerelések iránt is érdeklődik.
Egy ruházati vállalat szeretné népszerűsíteni csúcskategóriás babaruhákból álló új termékcsaládját. Kapcsolatba lép egy olyan ügynökséggel, amelynek magas jövedelmű ügyfelekkel rendelkező ügyfélhálózata van (például felsőkategóriás szupermarketek), és arra kéri az ügynökséget, hogy hozzon létre profilokat olyan fiatal szülőkről vagy párokról, akik feltételezhetően gazdagok és újszülött gyermekük van, hogy később ezek a profilok felhasználhatók legyenek partneralkalmazásokon belül hirdetések bemutatására.
Az ezen szolgáltatásban Önnek megjelenített hirdetések az Ön hirdetési profiljain alapulhatnak, amelyek tükrözhetik az Ön jelen szolgáltatásban vagy más webhelyeken vagy alkalmazásokban végzett tevékenységét, (mint például az Ön által beküldött űrlapok, az Ön által megtekintett tartalmak), lehetséges érdeklődési köreit és személyes szempontjait.
Egy online kiskereskedő futócipőkre vonatkozó korlátozott értékesítési akciót szeretne hirdetni. Olyan felhasználókat szeretne a hirdetéssel megcélozni, akik korábban futócipőket nézegettek a mobilalkalmazásában. A nyomon követési technológiák felhasználhatók annak felismerésére, hogy Ön korábban már használta a mobilalkalmazást futócipők megtekintésére, annak érdekében, hogy az alkalmazásban megjelenítsék Önnek a megfelelő hirdetést.
Egy webhelyen kerékpártartozékokat kereső személyre irányított személyre szabott hirdetés céljából létrehozott profil felhasználható kerékpártartozékokra vonatkozó releváns hirdetés bemutatására egy másik szervezet mobilalkalmazásában.
Az Ön jelen szolgáltatásban végzett tevékenységével kapcsolatos információk (például az Ön által beküldött űrlapok, megtekintett nem hirdetésjellegű tartalmak) tárolhatók, és kombinálhatók Önnel vagy hasonló felhasználókkal kapcsolatos más információkkal (például a jelen szolgáltatásban és más webhelyeken vagy alkalmazásokban végzett korábbi tevékenységeiből származó információkkal). Ezt ezután arra használjuk, hogy profilt hozzunk létre vagy tökéletesítsünk Önnel kapcsolatban (amely magában foglalhatja például a lehetséges érdeklődési köröket és személyes szempontokat). Profilja felhasználható (később is) olyan tartalom bemutatására, amely relevánsabbnak tűnik az Ön lehetséges érdeklődési körei alapján, például a tartalom megjelenítési sorrendjét módosítva, hogy Ön még könnyebben megtalálhassa az érdeklődési körének megfelelő tartalmat.
Ön egy közösségi média platformon több cikket is elolvas arról, hogyan építhet lombházat. Ezeket az információkat hozzáadhatjuk egy profilhoz, hogy feljegyezzük érdeklődését a szabadtéri tartalmak, valamint barkácsútmutatók iránt (azzal a céllal, hogy ez lehetővé tegye a tartalom személyre szabását, így például a jövőben több blogbejegyzést és cikket jeleníthessünk meg Önnek lombházakról és faházakról).
Ön megnézett három űrkutatásról szóló videót különböző tévéalkalmazásokban. Egy független hírplatform, amellyel Önnek még nem volt kapcsolata, profilt épít az ilyen megtekintési viselkedés alapján, és más videók vonatkozásában lehetséges érdeklődési körként jelöli meg az űrkutatást.
A jelen szolgáltatásban Önnek bemutatott tartalom az Ön tartalom személyreszabási profiljain alapulhat, amelyek alapján jellemezhetők az Ön jelen vagy más szolgáltatások körében végzett tevékenységei (mint például az Ön által beküldött űrlapok, az Ön által megtekintett tartalmak), lehetséges érdeklődési körei és személyes szempontjai. Ez felhasználható például a tartalmak Ön részére történő megjelenítése sorrendjének módosítására, hogy Ön még könnyebben megtalálja az érdeklődési körének megfelelő (nem hirdetési jellegű) tartalmakat.
Ön vegetáriánus ételekről szóló cikkeket olvas egy közösségi média platformon, majd egy független vállalat főzőalkalmazását használja. A közösségi média platformon Önről készült profil segítségével vegetáriánus recepteket mutatunk be Önnek a főzőalkalmazás üdvözlőképernyőjén.
Ön három videót tekintett meg különböző webhelyeken az evezésről. Egy független videómegosztó platform öt további evezéssel kapcsolatos videót fog javasolni, amelyek érdekelhetik Önt a tévéalkalmazása használata során, az Önről akkor készült profil alapján, amikor azokon a különböző webhelyeken járt online videók megtekintése céljából.
Az Ön számára megjelenített hirdetésekre és az Ön azokkal való interakcióira vonatkozó információk felhasználhatók annak meghatározására, hogy egy hirdetés mennyire működött jól Ön vagy más felhasználók számára, és hogy a hirdetés elérte-e a céljait. Például, hogy Ön látott-e egy hirdetést, rákattintott-e, a hirdetés arra késztette-e, hogy megvásároljon egy terméket vagy felkeressen egy webhelyet stb. Ez nagyon hasznos a hirdetési kampányok relevanciájának megértésében.
Ön rákattintott egy online áruház „fekete pénteki” kedvezményre vonatkozó hirdetésére egy kiadó weboldalán, és megvásárolt egy terméket. Kattintása hozzá lesz kapcsolva ehhez a vásárláshoz. Megmérjük az Ön és más felhasználók interakcióját, hogy megtudjuk, hány hirdetésre kattintás vezetett vásárláshoz.
Ön egyike azon keveseknek, akik egy kiadó alkalmazásán belül rákattintottak egy olyan hirdetésre, amely egy online ajándékbolt „nemzetközi elismerési nap” alkalmából nyújtott engedményéről szólt. A kiadó jelentéseket szeretne kapni, hogy megtudja, hogy az alkalmazáson belül Ön és más felhasználók milyen gyakran néztek rá vagy kattintottak rá egy adott hirdetéselhelyezésre, nevezetesen a „nemzetközi elismerési nap” hirdetésre, hogy a kiadó és partnerei (például ügynökségek) optimalizálhassák a hirdetések elhelyezését.
Az Ön számára megjelenített tartalomra és az Ön azzal való interakciójára vonatkozó információk felhasználhatók annak meghatározására, hogy pl. a (nem hirdetésjellegű) tartalom elérte-e a szándékolt közönségét, és megfelelt-e az Ön érdeklődési körének. Például, attól függetlenül, hogy Ön cikket olvas, videót néz, podcastot hallgat vagy termékleírást néz, mennyi időt töltött ebben a szolgáltatásban és a meglátogatott weboldalakon stb. Ez nagyon hasznos annak megértésében, hogy az Ön számára megjelenített (nem hirdetésjellegű) tartalom mennyire releváns.
Ön egy túrázásról szóló blogbejegyzést olvasott egy kiadó mobilalkalmazásában, és követte az ajánlott és kapcsolódó bejegyzésre mutató linket. Interakcióit úgy rögzítjük, hogy abból kitűnjön, hogy a túrázásról szóló eredeti poszt hasznos volt az Ön számára, és sikeresen felkeltette az Ön érdeklődését a kapcsolódó poszt iránt. Ezt azért mérjük, hogy megtudjuk, a jövőben kell-e további bejegyzéseket készíteni a túrázásról, és hová kell elhelyezni őket a mobilalkalmazás kezdőképernyőjén.
Önnek bemutattunk egy divattrendekről szóló videót, de Ön és több más felhasználó is 30 másodperc után nem nézte azt tovább. Ezt az információt ezután a divattrendekről szóló jövőbeni videók megfelelő hosszának értékelésére használják fel.
Jelentések hozhatók létre az Ön és más felhasználók hirdetési (vagy nem hirdetési) tartalmakkal való interakcióira vonatkozó adatkészletek (például felhasználói profilok, statisztikák, piackutatási, elemzési adatok) kombinálása alapján a közös jellemzők azonosítása érdekében (például annak meghatározása érdekében, hogy mely célközönségek fogékonyabbak egy hirdetési kampányra vagy bizonyos tartalmakra).
Egy online könyvesbolt tulajdonosa kereskedelmi jelentést szeretne kapni, amely megmutatja azon látogatók arányát, akik felkeresték, de vásárlás nélkül hagyták el a webhelyét, illetve felkeresték azt és megvásárolták a frissen megjelent „a hónap híresség-életrajzát”, valamint megmutatja az egyes kategóriák átlagéletkorát és férfi/nő eloszlását. A webhelyén Ön által történt navigációval és az Ön személyes jellemzőivel kapcsolatos adatokat ezután felhasználják és más ilyen adatokkal kombinálják ezen statisztikák létrehozásához.
Egy hirdető szeretné jobban megérteni, hogy milyen típusú közönség lép interakcióba a hirdetéseivel. Felkér egy kutatóintézetet, hogy hasonlítsa össze a hirdetéssel interakcióba lépett felhasználók jellemzőit hasonló platformok felhasználóinak tipikus jellemzőivel, különböző eszközökön. Ez az összehasonlítás megmutatja a hirdetőnek, hogy hirdetéseinek közönsége elsősorban mobileszközökön keresztül éri el a hirdetéseket, és tagjai valószínűleg a 45-60 éves korosztályba tartoznak.
Az Ön jelen szolgáltatásban végzett tevékenységével kapcsolatos információk – mint például a hirdetésekkel vagy tartalommal való interakciója – nagyon hasznos lehet a termékek és szolgáltatások tökéletesítésében, valamint új termékek és szolgáltatások létrehozásában a felhasználói interakciók, a közönség típusa stb. alapján Ez a konkrét cél nem foglalja magában a felhasználói profilok és azonosítók fejlesztését vagy tökéletesítését.
Egy közösségi média szolgáltatóval együttműködő technológiai platform észreveszi a mobilalkalmazások felhasználói számának növekedését, és profiljaik alapján azt látja, hogy közülük sokan mobilkapcsolatokon keresztül csatlakoznak. Új technológiát használ a mobileszközökhöz igazodóan formázott, és alacsony sávszélességű hirdetések küldéséhez, hogy javítsa azok teljesítményét.
Egy hirdető annak módját keresi, hogy miként tudna hirdetéseket megjeleníteni egy újfajta típusú fogyasztói eszközön. Információkat gyűjt arról, hogy a felhasználók hogyan lépnek interakcióba ezzel az új típusú eszközzel, annak meghatározása érdekében, hogy ki tudna-e fejleszteni egy új mechanizmust a hirdetések ilyen típusú eszközön történő megjelenítésére.
Az ezen a szolgáltatáson keresztül Önnek megjelenített tartalmak korlátozott körű adatokon alapulhatnak, mint például az Ön által használt webhely vagy alkalmazás, az Ön nem pontos tartózkodási helye, az eszközének típusa vagy az a tartalom, amellyel Ön interakcióban áll (vagy állt) (például annak korlátozása érdekében, hogy egy videó vagy cikk hányszor jelenjen meg Önnek).
Egy utazási magazin cikket tett közzé a weboldalán egy nyelviskola által a külföldi utazás élményének fokozása érdekében javasolt új online tanfolyamokról. Az iskola blogbejegyzései közvetlenül az oldal alján találhatók, és az Ön nem pontos tartózkodási helye alapján kerülnek kiválasztásra (például olyan blogbejegyzések, amelyek az Ön tartózkodási országának nyelvétől eltérő nyelvekre vonatkozó tananyagot ismertetnek).
Egy sporthíreket szolgáltató mobilalkalmazás új cikk rovatot indított a legutóbbi futballmeccsekről. Mindegyik cikk egy külön streaming platformon található videókat tartalmaz, amelyek bemutatják az egyes mérkőzések legfontosabb pillanatait. Ha Ön beleteker egy videóba, ez az információ felhasználható arra, hogy a rendszer a következő lejátszáshoz egy rövidebb videót válasszon ki.
Az Ön adatai felhasználhatók a szokatlan és potenciálisan visszaélésszerű tevékenységek figyelése és megelőzése érdekében (mint például hirdetések vonatkozásában a robotok általi hirdetéskattintások), valamint a rendszerek és folyamatok megfelelő és biztonságos működésének biztosítására. Felhasználhatók továbbá az Ön, a kiadó vagy a hirdető által a tartalmak és hirdetések megjelenítésekor, valamint a velük való interakció során esetlegesen tapasztalt problémák kijavítására is.
Egy hirdetésközvetítő különböző hirdetőktől származó hirdetéseket küld partner webhelyeinek hálózatába. Észreveszi, hogy az egyik hirdetőre vonatkozó hirdetésekre történő kattintások száma jelentősen megnőtt, és a kattintások forrására vonatkozó adatokat felhasználva megállapítja, hogy a kattintások 80%-a inkább robotoktól, mint emberektől származik.
Bizonyos információkat (például az IP-címet vagy az eszköz képességeit) arra használunk, hogy biztosítsuk a tartalom vagy a hirdetés technikai kompatibilitását, és elősegítsük a tartalom vagy a hirdetés továbbítását az Ön eszközére.
Ha egy cikkben lévő linkre kattint, akkor általában egy másik oldalra vagy a cikk egy másik részére kerül. Ennek elérése érdekében 1°) a böngészője kérést küld a webhelyhez kapcsolódó szervernek, 2°) a szerver válaszol („itt az a cikk, amelyet kért”), felhasználva az Ön eszköze által küldött kérésben automatikusan szereplő technikai információkat, hogy megfelelően jelenítse meg az Ön által kért cikk részét képező információkat/képeket. Technikailag az ilyen információcsere mindenképpen szükséges a képernyőjén megjelenő tartalom továbbításához.
A jelen nyilatkozatban felsorolt célokkal és szervezetekkel kapcsolatos döntéseit a rendszer digitális jelek (például karakterlánc) formájában menti és teszi elérhetővé ezen szervezetek számára. Erre azért van szükség, hogy mind a szolgáltatás, mind az említett szervezetek figyelemmel lehessenek ezen döntésekre.
Amikor Ön felkeres egy weboldalt, és az felteszi Önnek a kérdést, hogy hozzájárul-e ahhoz, hogy felhasználják a profilját személyre szabott hirdetések megjelenítéséhez, illetve megtagadja-e az ehhez való hozzájárulását, az Ön választását a rendszer elmenti és elérhetővé teszi a hirdetési szolgáltatók részére, így az Ön számára megjelenített hirdetések esetében figyelembe veszik ezt a választást.
A jelen szolgáltatásban Ön által végzett tevékenységgel kapcsolatos információk párosíthatók és kombinálhatók más Önnel kapcsolatos és különböző forrásokból származó információkkal (például egy különálló online szolgáltatásban végzett tevékenységével, egy hűségkártya üzletben történő használatával vagy egy felmérésre adott válaszaival) a jelen közleményben ismertetett célok támogatása érdekében.
A jelen közleményben ismertetett célok támogatása érdekében az Ön eszköze valószínűleg más, Önhöz vagy háztartásához tartozó eszközökkel összekapcsoltnak minősülhet (például azért, mert a telefonján és a számítógépén is ugyanabba a szolgáltatásba van bejelentkezve, vagy mert ugyanazt az internetkapcsolatot használja mindkét eszközön).
Az Ön eszköze az internet elérése során automatikusan elküldött információk (például az Ön internetkapcsolatának IP-címe vagy az Ön által használt böngésző típusa) alapján megkülönböztethető lehet más eszközöktől a jelen közleményben ismertetett célok támogatása érdekében.
Az Ön beleegyezésével az Ön pontos tartózkodási helye (500 méternél kisebb sugarú körön belül) felhasználható a jelen közleményben ismertetett célok támogatására.
Az Ön beleegyezésével az Ön eszközének bizonyos jellemzőit (mint például a telepített betűtípusok vagy bővítmények, a képernyő felbontása) lekérhetik és felhasználhatják annak más eszközöktől való megkülönböztetésére a jelen közleményben ismertetett célok támogatása érdekében.