„Ez két külön dolog, egy jogi és egy műszaki. A jogi rész tiszta, valóban eredeti szerzés, az autót az okmányirodán a nevedre írják. A műszaki vizsga már egy másik kérdés.”
Műszaki vizsga nélkül nem fogja az okmányiroda forgalomba helyezni.
„Ez két külön dolog, egy jogi és egy műszaki. A jogi rész tiszta, valóban eredeti szerzés, az autót az okmányirodán a nevedre írják. A műszaki vizsga már egy másik kérdés.”
Műszaki vizsga nélkül nem fogja az okmányiroda forgalomba helyezni.
Üdv. Katona Péter!
Rendőrségi árverésen nem vehette meg a gépkocsit, mert ilyen nincs. Főleg, hogy még lefoglalás állapotában van. Ha van kertje, akkor ott helyezze el. Ültessen bele virágokat. Forgalomba helyezni nem fogja tudni. Ja. Nézze meg, hogy benne van-e a légzsák.
A gépjármű tulajdonszerzés című részben,nagyon szépen le van írva minden! :)
https://arveres.nav.gov.hu/…ingosag.html?…
„mivel eredeti szerzés, forgalomba tudom helyezni”
Ez két külön dolog, egy jogi és egy műszaki. A jogi rész tiszta, valóban eredeti szerzés, az autót az okmányirodán a nevedre írják. A műszaki vizsga már egy másik kérdés.
http://www.gjt.bme.hu/…onositas.pdf
Érdekes, rengeteg információ van benne olvasd el legalább a 17 oldig
Üdv!
Az lenne a kérdésem, hogy egy rendőrségi árverésen vásárolt jelenleg külföldi rendszamos auto, ami papír nélkül van lefoglalva , forgalomba helyezhető-e? Az ügyintézőtől azt a választ kaptam, hogy mivel eredeti szerzés, forgalomba tudom helyezni, de ettol függetlenül bizonytalan vagyok a dologban. Mi alapján fogjak kialakítani az uj forgalmit , honnan tudjak majd meg a műszaki paramétereit?
A segítséget es választ előre is köszönöm ,
Péter
hidd el így van, nem egy végrehajtótól és NAV-ostól kértem információt és ennyi volt a válasz... Vagy nem akar vele foglalkozni, de pedig érdeke volna hogy elárverezze az ingóságokat.
Elméletben így gondoltam én is ahogy írtad, de a gyakorlat mégis homlok egyenest más mutat.
"csak annyit kell mondani, hogy "nálatok van, paraszt, ti vontátok ki a forgalomból, kerítsétek elő ti az iratokat". "
Hát ez az, ezért vagyok kibukva teljesen hogy ott van az orruk előtt a gépben a teljes BM nyilvántartás is, ehelyett úgy tesznek mintha az autóról az volna az egyetlen papír és fellelhető adat amit Neked kiadnak (forgalmi, törzskönyv) és ha azt elhagyod, vagy nincs meg, hú hát akkor semmit nem lehet tenni...
Ha nem hiszed megadok pár végrehajtó és okmányiroda elérhetőségét és megkérdezheted Te is őket :). A végrehajtók különösen lepattintanak, már ha egyáltalán sikerülsz némelyikkel kapcsolatba kerülni (az árverési jegyzőkönyv aláírását megelőzően).
Ha esetleg tudsz belinkelni jogszabályokat az omkányirodai feladatok kezeléséről és nyilvántartás vezetéséről, illetve a végrehajtók jogszabályban előírt feladatairól azt megköszönném, átböngészem és legközelebb úgy keresem fel őket, hogy még mielőtt megszólalnának azonnal fejükhöz vágom a magammal vitt kinyomtatott jogszabályokat, hogy ennek megfelelően legyenek kedvesek engem informálni. Bár lehet hogy erélyesebb fellépés esetén is magasról lesz.rnának, hiszen ugyan mit tudnék vagy tudna bárki is ellenük tenni.
„A végraht nem tud semmit az autóról”
Nem mondod komolyan? A végrehajtó szinte mindig a központi nyilvántartás közlése alapján foglalja le az autót. A közlés tartalmazza a rendszámot, márkát, típust, gyártási évet, színt, alvázszámot, fogalomba helyezés idejét, a forgalmi engedély adatait, a kibocsátó okmányirodát, a kivonás(ok) és terhelések adatait, a tulajdonos adatait, az esetleges opciós jogosult adatait. A végrehajtó nem csak lefoglalja az autót, hanem a forgalomból is kivonatja az adós lakhelye szerinti okmányirodával, a törzskönyvet is bevonatja, a kivonó határozatot megkapja a végrehajtó is.
Ha az árverési vevő bemegy az árverési jegyzőkönyvvel mint közokirattal az okmányirodára, ott pedig kérik tőle az autó okmányait, csak annyit kell mondani, hogy "nálatok van, paraszt, ti vontátok ki a forgalomból, kerítsétek elő ti az iratokat". De még csak elő sem kell keríteni, mert virtuálisan megvannak az iratok, úgyhogy az átíratásnak meg az újbóli forgalomba helyezésnek nincs technikai akadálya, legfeljebb azok számára, akik hisznek a mesékben.
konkrét esetekben nincs nem a forgalmi és semmi más papírja az autónak, a kulcsa megvan és esetlegesen a rendszám még rajta van. A végraht nem tud semmit az autóról és nem is akar utánanyomozni és pláne bármilyen felelősséget vállalni az autó előéletéről. Természetesen az alváz és motorszámot is tudom, aminek már elve jó alapnak kellene lennie az autó előéletének kiderítéséhez.
Hát ez az, hogy ha bemész az okmányirodába úgy tesznek minta semmi infójuk nem lenne a magyarországi gépjárművekről... holott teljes rálátásuk van a BM nyilvántartásra. Pl. rendszám és forgalmi nélkül nem adnak ki semmilyen információt. Mintha nem volna megtalálható a nyilvántartásukban... meg úgy cuzámmen a magyarországi gépjárművek egész előélete...
Nemhogy örülnének, hogy veszem a fáradtságot és utánajárok és felkutatok egy esetlegesen lopott, vagy banki lefoglalt, feketén kitudja hányszor továbbértékesített gépjárművet ezzel is adott esetben nagyban segítve a hatóságok munkáját, erre még minden létező bürokratikus eszközzel hátráltatnak (meg persze magukat is és a társhatóságokat is, mintha nem volna érdekük és érdeke a magyar államnak a feketegazdaságot és bűncselekményeket felderíteni, megelőzni...)
Szóval ezért nem tudok sehogysem elindulni mert forgalmi nélkül elküldenek. Egyvalaki azt ajánlotta keressek egy okányirodás ismerőst aki feketén kiadja az adatokat...
Azért szomorú ez az egész, mert nem csak roncsokat árvereznek, hanem sokszor igen ritka típusú, limitált szériájú és felszereltségű gépjárműveket is melyek ráadásul nagyon jó és szép állapotban vannak. Hát egy ilyen szinte "félig múzeális" darabot, melyet alig lehet találni pl. a moible.de-n is (Európa legnagyobb használtautó adatbázisa) bontsak szét alkatrésznek csakmert az okmányiroda ki tudja milyen okokból nem hajlandó együttműködni az autó papírjainak rendezésében és az autó forgalomba helyezésében??? teljesen ki vagyok bukva ezen... Ezzel a magatartással arra ösztönöznek - meg mindenki mást is - hogy oldjam meg "okosba", bontsam szét az autót, jelentsem be a rendőrségen hogy ellopták, majd üttessem át az alváz és motorszámot stb. és amit szoktak csinálni... ahelyett hogy jogszabályszerűen rendezzem az autó papírjait és jogszabályszerűen használhassam az autót... Gyönyörű...
Mit értesz azon, hogy "okmány nélküli"?
Ha nincs meg a forgalmi, a törzskönyv, a kulcsok, az csak egy dolog. Ezek az autók nem hirtelen "lettek" valahonnan, hanem a központi nyilvántartás szerinti tulajdonosuk az adós, volt vagy van érvényes műszakijuk, egyszer valamikor átestek eredetiség-vizsgálaton is, csak éppen az erről szóló irat nincs meg. Mit hiányolsz?
köszönöm a válaszokat.
„mi biztosít afelől, hogy valóban én leszek a jármű tulajdonosa és azt a valódi, tényleges előző tulajdonosától veszem és neki fizetem ki a vételárat.”
igen, ezt már úgy értettem ha magánszemélytől vásárolnék papírok nélkül.
Azért elég sok (relatíve persze) okmány nélküli járművet lehet látni MBVK és NAV árveréseken. Tehát akár árverésen szerzett papírok nélküli autót lehetetlenség volna forgalomba állítani? (Ez számomra nagyon fájó volna, mert vannak annyira jó állapotú és szép járművek, melyeket egyszerűen nem lenne szívem szétbontani... :( és barbárság is volna :( )
„mi biztosít afelől, hogy valóban én leszek a jármű tulajdonosa és azt a valódi, tényleges előző tulajdonosától veszem és neki fizetem ki a vételárat.”
Semmi, mert az árverésen szerző nem a korábbi tulajdonostól szerez, de ez a kérdés a te szempontodból nem is lényeges. Okmányok nélküli autót árverésen ritkán veszel, és még ritkábban fogod azt forgalomba helyeztetni. Az legfeljebb egy teljesen tisztázatlan múltú jármű lehet, amiből alkatrészeket tudsz kiszerelni esetleg.
„értem, de a tulajdonjog megszerzését mi bizonyítja?”
A hatósági határozat.
értem, de a tulajdonjog megszerzését mi bizonyítja?
Az adásvételi szerződés? Ha a nav vagy a végrehajtó lefoglal egy autót akkor azzal megszerzi annak tulajdonjogát? nyertes árveréssel pedig ezt a tulajdonjogot veszem át a nav-tól, végrehajtótól? Arra akarok kilyukadni, hogy mi biztosít afelől, hogy valóban én leszek a jármű tulajdonosa és azt a valódi, tényleges előző tulajdonosától veszem és neki fizetem ki a vételárat. Hiszen pl. mi van akkor ha magánszemélytől veszem meg a gépjárművet papírok nélkül, és az eladó magánszemély nem is tulajdonosa az autónak (sőt lehet hogy még bedőlt hiteles is az autó), az adásvételi szerződés ez esetben azt gondolom semmis én meg futhatok a pénzem után, vagy perelhetem Tőle vissza az átadott vételárat, nemde?
Megszerzed a tulajdonjogot, és ezt nem is vitathatja el tőled senki.
Tisztelt Szakértők,
Eddig csak az internetes hirdetésekben láttam magánszemélyektől papír nélküli autók árulását, ilyen vételtől messze óv mindenki, azonban meglepődve tapasztalom, hogy végrehajtók és a nav is árverez olyan lefoglalt gépjárműveket, aminek semmilyen papírja nincs és az előéletéről sem lehet tudni semmit (és nem is vállalnak az árverező hatóságok semmi felelősséget az autó jogi állásáról). Ez azt jelenti, hogy akár lopott, vagy banki lefoglalt autót is vásárolhatok állami szervektől? Mennyivel biztonságosabb egy papírok nélküli autót vásárolni a nav-tól, vagy bírósági végrehajtótól, mint magánszemélytől (az apróhirdetések tele vannak papír nélküli autókkal...). Magánszemélyként nem tudok nyomozásba kezdeni sehogy az okmányirodában (BM nyilvántartás), mivel kérik a gépjármű forgalmiját is, az ugye meg nincs ezekhez az autókhoz. Csak szétbontani alkatrésznek lehet használni ezeket az autókat. Vagy egyáltalán jogszerűen mit lehet kezdeni az ilyen autókkal? Engem a jogszerű lehetőségek érdekelnének, nem akarok szétbontatni alkatrésznek és bejelenteni hogy ellopták stb., forgalomba szeretném helyeztetni az kinézett autókat.
Előre is köszönöm a válaszokat,
tisztelettel:
Csaba
kiadja a Jogászoknak Kft.
cégjegyzékszám: 02-09-067243
adószám: 12559044-2-02
Mi és cookie-kat és egyéb nyomkövetési technológiákat használunk, hogy javítsuk az Ön élményét weboldalunkon. Személyre szabott hirdetések és tartalom, reklámozás és tartalommérés, közönségkutatás és szolgáltatásfejlesztés céljából tárolhatunk és/vagy hozzáférhetünk információkhoz egy eszközön, és feldolgozhatunk személyes adatokat, például az Ön IP-címét és böngészési adatait. Ezenkívül felhasználhatjuk a pontos földrajzi helymeghatározási adatokat és az eszközök beolvasásával történő azonosítást.
Felhívjuk figyelmét, hogy hozzájárulása minden aldomainünkre érvényes. Hozzájárulását bármikor módosíthatja vagy visszavonhatja, ha rákattint a képernyője alján található „Hozzájárulási beállítások" gombra. Tiszteletben tartjuk döntéseit, és elkötelezettek vagyunk amellett, hogy átlátható és biztonságos böngészési élményt nyújtsunk Önnek.
Süti | Időtartam | Leírás |
---|---|---|
COOKIE_SUPPORT | 1 year | Ezt a sütit a Liferay állítja be. Ez a süti annak ellenőrzésére szolgál, hogy a látogató böngészője támogatja-e a sütiket. |
JSESSIONID | JSP-ben írt webhelyek használják. Általános célú platform-munkamenet sütik, amelyek a felhasználók állapotának az oldalletöltések közötti fenntartására szolgálnak. | |
PHPSESSID | Ez a süti a PHP-alkalmazásokban található. A cookie a felhasználók egyedi munkamenet-azonosítójának tárolására és azonosítására szolgál a felhasználói munkamenet kezelése céljából a weboldalon. A munkamenet-süti a böngésző összes ablakának bezárásakor törlődik. | |
SERVERID | Ez a süti arra szolgál, hogy a felhasználót egy adott szerverhez rendelje, így jobb és gyorsabb szerveridőt biztosít. Emlékszik arra, hogy melyik szerver szállította az utolsó oldalt a böngészőnek. Segít a terheléselosztásban is. | |
viewed_cookie_policy | 1 year | The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data. |
Süti | Időtartam | Leírás |
---|---|---|
Gdyn | 1 year 1 month | Ezt a sütit a Gemius szolgáltató állítja be. Ezt a sütit a MOSS és a fejlett webstatisztikák technikai munkamérésének végrehajtásához használják. |
GUEST_LANGUAGE_ID | 1 year | Ez a süti a látogatók által preferált nyelvi azonosító tárolására szolgál. |
Süti | Időtartam | Leírás |
---|---|---|
_ga | 2 years | Ezt a sütit a Google Analytics telepíti. A cookie-t a látogatói, munkamenet- és kampányadatok kiszámítására és a webhely használatának nyomon követésére használják a webhely analitikai jelentéséhez. A cookie-k névtelenül tárolják az információkat, és egy véletlenszerűen generált számot rendelnek hozzá az egyedi látogatók azonosításához. |
_gat_UA-112481-1 | 1 minute | Ez a Google Analytics által beállított mintatípusú cookie, ahol a névben lévő mintaelem tartalmazza a fiók vagy a weboldal egyedi azonosító számát, amelyre vonatkozik. Ez a _gat cookie egy változata, amelyet a Google által rögzített adatok mennyiségének korlátozására használnak a nagy forgalmú webhelyeken. |
_gid | 1 day | Ezt a sütit a Google Analytics telepíti. A süti arra szolgál, hogy információkat tároljon arról, hogy a látogatók hogyan használják a weboldalt, és segít a weboldal teljesítményéről szóló elemzési jelentés elkészítésében. Az összegyűjtött adatok között szerepel a látogatók száma, a forrás, ahonnan érkeztek, és a meglátogatott oldalak névtelen formában. |
UID | 2 years | No description available. |
Süti | Időtartam | Leírás |
---|---|---|
_goa3session | 2 days | Ezt a sütit a szolgáltató Adverticum állítja be. Ezt a sütit a hirdetések kiszolgálásának folyamatához és a hirdetők számára statisztikai adatok gyűjtéséhez használják. |
fr | 3 months | A sütit a Facebook állítja be, hogy releváns hirdetéseket jelenítsen meg a felhasználóknak, valamint mérje és javítsa a hirdetéseket. A cookie a felhasználó viselkedését is nyomon követi az interneten keresztül azokon az oldalakon, amelyek Facebook pixellel vagy Facebook social pluginnal rendelkeznek. |
Gtest | 1 year 1 month | Ezt a sütit a felhasználói viselkedés és a weboldalon végzett tevékenységek gyűjtésére használják a weboldal optimalizálása érdekében. Segít továbbá a Google Ads és a Google Analytics számára a látogatói információk marketing célú összeállításában. |
i | 1 year | Nincs információ. |
IDE | 1 year 24 days | A Google DoubleClick használja, és információkat tárol arról, hogy a felhasználó hogyan használja a weboldalt és minden más hirdetést a weboldal meglátogatása előtt. Ezt arra használják, hogy a felhasználóknak a felhasználói profilnak megfelelő, számukra releváns hirdetéseket jelenítsenek meg. |
mc | 1 year 1 month | Ez a cookie a Quantserve-hez kapcsolódik, hogy anonim módon nyomon követhesse, hogy a felhasználó hogyan lép kapcsolatba a weboldallal. |
test_cookie | 15 minutes | Ezt a sütit a doubleclick.net állítja be. A cookie célja annak megállapítása, hogy a felhasználó böngészője támogatja-e a cookie-kat. |
VISITOR_INFO1_LIVE | 5 months 27 days | Ezt a sütit a Youtube állítja be. A weboldalon beágyazott YouTube-videók információinak nyomon követésére szolgál. |
YSC | session | Ezt a sütit a Youtube állítja be, és a beágyazott videók megtekintésének nyomon követésére szolgál. |
Süti | Időtartam | Leírás |
---|---|---|
_goa3test | 2 years | No description available. |
_ia_uid | 5 months 27 days | No description |
_ia_version | 5 months 27 days | No description |
CONSENT | 16 years 6 months | No description |
INX_CHECKER2 | 16 years 6 months | No description available. |
legacy-psid | No description available. | |
nxdigitolvasosession | No description | |
psid | session | Nincs elérhető információ. |
yt-remote-connected-devices | never | No description available. |
yt-remote-device-id | never | No description available. |