Külföldi rendszám-magyar vezető


Kassad # 2012.02.10. 13:24

jógibece

Az írásod hangvételéből úgy érzem, mintha kioktató szeretett volna lenni, de nem írtál semmi olyat ami ütközne azzal, amit én.

Én nem írtam, hogy a kamu egy jogi fogalom, mint ahogy azt sem, hogy, ha valaki kamuval igazolja a rendőrnél a vezetői kivételt az engem zavarna, és azt sem, hogy bárkinek köze lenne, hozzá, hogy a papírja kamu-e vagy sem.

Úgyhogy magyaráznád egy kicsit?

jógibece (törölt felhasználó) # 2012.02.10. 13:26

Így van. Betartjuk. Nem megyünk haza autóval.

Egyéb röffenés a mocsárból?

S8ABT # 2012.02.10. 13:27

jógibece!
Kassad írását olvasd el mégegyszer!!
Okos dolgokat írt!!!!

S8ABT # 2012.02.10. 13:39

jógibece
Ne bántsd az Audit!!
Én szeretem!!
Nekem a régiek a gyengéim.
Amúgy eszembe jutottál,a szomszédom most hozott egy Talbot Matra Murena-t és a garázs mélyén lapul egy Solara is!!!
Miket tud meg az ember!!:-)

Kassad # 2012.02.10. 13:40

Mocsi, akarom mondani jógibece

A következőt írtam:
"A vezetői követelményt ugyanúgy számon kérik, ezzel szívatva az adón spórolni vágyókat. Úgyhogy ők aggódnak. Nekik kell kamu munkaszerződés."

Ha leírnád ide, hogy ebből ezt a sok baromságot, te hogy deriváltad le, azt megköszönném.
Különösen ezt: "Szerinted ugyanis aki Szlovákiába megy dolgozni, az mind kamu." :))))

Ugye azokról volt szó, aki magyar ember céget alapított korábban, csak azért, hogy szlovák rendszáma legyen (egy vagy több redves autón vagy merdzsón). Erre írtam, hogy nekik most annyi, hogy kell egy kamu munkaszerződés, és autózhatnak tovább. Tudsz követni ? (Igazából nyilvánvaló hogy nem)

S8ABT # 2012.02.10. 13:43

jógibece!
Én biztosra megyek!!
Mire odaérek megoldódik!!!!
Hála magamnak van elég elfoglaltságom ezért kb.április vége lesz.
Addigra lesz más amivel foglalkozzanak!!

jógibece (törölt felhasználó) # 2012.02.10. 13:56

S8ABT: Az a Talbot gyűjtemény engem bizony érdekelne... a Murena is, de a Solara különösen.

Kassad: elismerem, tetszettek Moncsi irásai. És megvan a véleményem egy olyan fórumról, ahol őt kicenzúrázzák. A gondom a "kamu" szóval az, hogy ezzel TE bátorítasz embereket a csalásra. Én még bízom az emberekben, és nem bátorítgatom őket arra, hogy "kamu" dolgokat csináljanak. És vagyok olyan naív, hogy felteszem, hogy nem egy szaros autó kedvéért csinálnak az emberek munkaszerződéseket, hanem azért, met DOLGOZNI AKARNAK. Úgy, mint itt Belgiumban, Európában, ahova olyannyira szeretnél te is tartozni. Hát, ahogy elnézem, az az idetartozás még sokáig várat magára...

Kassad # 2012.02.10. 14:16

jógibece,

Nem bátorítok én senkit semmire, csak leírtam, hogy ennyit ér a törvény, pont akik ellen szánták, írnak egy papírt, és furikáznak tovább (,ami engem továbbra sem zavar, csak a törvényalkotót); akik meg csak hazalátogatnának, le vannak szopatva.

"Európában, ahova olyannyira szeretnél te is tartozni. Hát, ahogy elnézem, az az idetartozás még sokáig várat magára..."

Ez megint mi? Honnan veszed, hogy én valahova szeretnék tartozni, ahová jelenleg nem tartozom egyáltalán? Ha már igen, akkor honnan veszed, hogy nem pl. Amerikába? Honnan veszed, hogy Magyarországra tartozom, nem pedig mindenalkalmazottnakkolbászbólvanakerítésbelgiumban élek én is, és csak haza szeretnék látogatni? Vagy ne adj isten elkövettem azt a hibát, hogy hazalátogattam egy pár hónapra a mocsárba, együtt dagonyázni egy két általam kedvelt disznóval, mialatt jan. 1-el megváltozott a jogi környezet, és most a kijutáson agyalok?

jógibece (törölt felhasználó) # 2012.02.10. 14:48

Kassad: igazad van.

S8ABT: Eladó a Solara? Milyen állapotban van?

jógibece (törölt felhasználó) # 2012.02.11. 10:13

S8ABT: A Matra-Murena is nagyon erdekelne, de elvesztettem az email cimedet. Egyaltalan eladok ezek a csodagepek, vagy a tulaj is csak ul rajta, mint a regi belyegen es jo boron, varva, hogy csillagaszati ertekuk legyen?

S8ABT # 2012.02.11. 12:05

Üdv.Holnap még megprobálok este írni,éppen kikapcsolódom és közben tanulmányozom a Német helyzetet az adott kérdéskörben.
A járművek nem eladóak,a Solara gyakorlatilag alig használt 56ezer km van benne,a Murena fel lesz újítva ami érdekes lesz mert ugye mindene üvegszál(karosszéria elemek)de a "szomszéd" megoldja bármit megold!!
A legvadabb van a hátsó udvarban egy "sufni"szerű valami
ahol egy Citroen DS 23 lakik 74ből,2300-as injektoros motorral és ami a legvadabb"kanyarkövető fényszórója" van !!!!Teljesen gyári,még a lámpái is "sárgák" Francia honban ez ok.Egy pici bajocska van velük:rossz oldalon van a kormányuk!:-)
Egyéként a "témánkhoz" annyit,itt a fő hangsúlyt a biztosításra helyezik(900km ide Magyarország.
A rendőrök akikkel beszéltem (egy autós "rendezvény"van)
úgy vélekednek hogy a nagy gond nekik a biztosítatlan autók,mert sok a nagyértékű gyors kocsi és sok a baleset.
Magánvélemény szerint,az otthoni törvény azért"problémás" mert a tulajdonjog igazolása és a fentemlített "nem otthonélés" bizonyítása mellékes ha egy komolyabb károkozás történik és akár honapok telhetnek el mire "RENDEZHETŐ" LESZ AZ ÜGY HA NINCS ÉRVÉNYES BIZTOSÍTÁS" és mivel az Eu-ban az átírás vagy teljesen vagy részben költségmentes,viszont a bíztosítás komoly összeg,ezert inkább itt ezt nézik tüzetesebben.Ja és nem a barátom tűnt el hanem amit leirtam...levették a rendszámátelvették még a parkolási engedélyét is (bár nem értem miért hiszen értik a Német papírokat:-) ),majd 1 nap múlva behívták és bizonyítékot kértek tőle a "kintélésre" (minden érvényes papírja megvolt,munkaszerződés nem) Ő a kérdésre miszerint mivel bizonyít a nagykövetség telefonszámát nyújtotta ,és annyit mondott majd ők igazolnak,ott lakom,adózom...aznap du postával kiküldték a papírjait és az azonosítót...
Sietett vissza dolgozni...

Kassad # 2012.02.11. 12:37

Érdekes infó!

A német biztosítási árak mellett nem is csoda :)

Arra felé szemrebbenés nélkül jön ki 1000 euró fölötti éves díj, minálunk ugyanarra a gépre a 3-ada is sok lenne...És akkor még az út és cégautóadójukról nem is beszéltünk...Minden ott sem lehet tökéletes.

StefanAti # 2012.02.11. 14:30

S8ABT

És a nagykövet igazolta őt?
Mert én azt tapasztalom (és tényleg nem kötekedni akarok) hogy semmilyen hatóság nem ijed már meg a "nagy szavaktól"! Elmúltak már azok az idők, hogy az ember bedob egy "nagy" nevet vagy telefonszámot és mindenki vigyázzba áll. Szóval kíváncsi lennék, ha a nagykövet tényleg odaszól akkor elhiszem, hogy hamar megoldják... De amúgy ez csak egy "nagy sztori"-nak tűnik....

StefanAti # 2012.02.11. 14:31

KASSAD

A német biztosítás tényleg nem olcsó.
Nekem az éves Casco-m 2,500EUR a kötelező be van építve a törlesztőbe, de azt hiszem kb havi 100-150 EUR...

StefanAti # 2012.02.11. 14:38

Egyébként most kaptam információt arról, hogy be lehet fizetni regisztrációs adó előleget külföldi rendszámra.

Valami olyan a lényeg, hogy ha tartós bérletben van az autó, akkor a regisztrációs adó jelenlegi összegének 13-15%-a /év! Év alatt a futamidő hátralévő részét értjük. Tehát ha még 2 év van hátra, akkor regadó 30%-át kell most befizetni.
Ennek befizetésével az autót a tartósbérlet futamidején nyugodtan lehet használni külföldi rendszámmal.

Egyetlen bibi benne, hogy a futamidő lejáratával be kell fizetni a maradék összeget és regisztrálódik az autó. Az viszont nincs megkötve, hogy "erre" a regadóra számított érték lesz a futamidő végén, hanem az aktuális regadó összegére kell majd kiegészíteni. Vagyis most a jelenlegi regadó adott részét fizetjük be, de ha lejáratig felemelnék a regadót, akkor az emelt összegre kell kiegészíteni a most befizetett előleget. Ha addig leviszik, akkor meg szerencsés helyzetben lesz az illető.

A törvényt még nem láttam, de az is megvan már valahol, elvileg átküldik majd nekem hét elején...

zolltomi # 2012.02.11. 16:28

StefanAti!

Amit hallottál, az a következőkeéppen van. vannak cégek külföldön, akik autó bérbeadással foglakoznak. Ezt hívjuk flotta üzemeltetőnek. Ezt a jogot magyarországon azok a cégek kapják meg, akik a NAV felé igazolják, hogy legalább 100 autó bérbeadásával foglalkoznak és az éves bevételük legalább 75 %-át ezen autók bérbeadásából szerzik. Ezeknek a cégeknek az Észak- Pesti Vámhivatal egy flotta üzemeltetői engedélyt ad ki, a birtokában lévő több mint száz gépjármű lajsromával.

Ezektől a flotta üzemeltetőktől bérelt gépjárművekre lehet a regadó egy minimális megfizetésével, továbbra is külföldi rendszámmal járni.

Erről igazolást kap a gépkocsi bérlője, valamint bekerül a rendőrség informatikai rendszerébe.

Ezeket a bérleti szerzódéseket két évre lehet kötni.

Ha van valami konkrétum, szívesen segítek vagy tájékoztatlak.

zolltomi # 2012.02.11. 16:34

A törvény 2003. évi CX tv.

Ez év január 1-től módusult és lépett életbe a gépjármű flotta üzemeltetővel ( és még sok minden mással ) kapcsolatban.

Kassad # 2012.02.11. 17:16

Ez egy újabb hatalmas poén, mert eszerint akkor, ha egy olyan külföldi cégtől bérled a kocsit, amely 100 alatti autóval, vagy 25% feletti egyéb profittal rendelkezik, akkor ugyan nem kell regadót fizetned, de nem kaphatsz mentesítő iratot, magyarul, mint vezető megbüntetnek :)

Beszarok ettől a törvénytől, de komolyan...

Most jöhet valaki azzal, hogy az összes 100 alatti autószámú és vagy 25% feletti egyéb forrásból eredő bevételű autóbérlő cég perelje be a magyar államot Hágában...:)

StefanAti # 2012.02.11. 17:18

Zolltomi

Köszi a részletes leírást, mivel én is hivatalos német tartósbérletben használom a jelenlegi autómat, az alapfogalmakkal azért tisztában vagyok. :-)

Csak ma reggel hívtak fel, hogy megkapták azt a hivatalos engedélyt (ugye német cégként), amivel elkezdődhet az autóikra a regadó bizonyos részletének befizetése.

De ha tudsz valamit a pontos számokról, akkor az érdekel, mert most telefonban csak gyorsan elhadartak százalékokat....

StefanAti # 2012.02.11. 19:52

Jogibece

Nálunk máshogy néz ki ez a "pecking order"
Egyrészt 8-tól felfelé hülyeség amit írsz vagy csak az irigység beszél belőled. Aki magas szinten áll nem a buszon gyűjt infokat, hanem a golfpályán, ahova ciki busszal menni, de te ezt nem tudhatod....

És kihagytad azt a réteget a sor elejéről, aki kiment külföldre mert ott jobban megfizetik a szakmunkásokat. Cége még sosem volt, mert ha lett volna megértette volna miről beszélünk itt hetek óta szlovák cég témában. Ezek az emberek királynak érzik magukat, mert külföldön élnek és lenéznek mindenki mást, primitív stílusban beszélnek a többiekről ismeretlenül, pedig sosem beszélt velük így senki, csak ez nekik nem tűnik fel. Sosem ültek jobb autóban mint egy párezer eurós Talbot, így hiába is beszélünk arról hogyan próbálnak meg egyesek spórolni a drága luxuasutókon, nem fogják fel a lényeget csak okoskodnak meg helyesírási hibákon lovagolnak....

Szóval szerintem ez a réteg kimaradt....

jógibece (törölt felhasználó) # 2012.02.11. 20:12

S8ABT: megerted mar, hogy miert mondtam, hogy ignorald ezeket a szerencsetleneket? Ezek tenyleg kb. eddig az intelligenciaszintig (70-80 max) birjak, utana kifroccsen beloluk az ostobasag, kihanyjak ide kozszemlere, hadd lassa mindenki, milyen ostobak.

Lassan keresnem kell majd egy jo nyomdaszt, itt olyan szep magyarkopeseket lehet osszegyujteni, hogy lassan arulni lehetne bekeretezve:

"Aki magas szinten áll nem a buszon gyűjt infokat"

:-)

jógibece (törölt felhasználó) # 2012.02.11. 20:46

StefanAti, szerintem ne fogadj, ne is nagyon lottozzal... a szerencsejatek es vakon talalgatas ugy nez ki nem a te mufajod. Viszont lenne egy eredeti Rolex oram neked, csakis neked, nagyon olcson elado... ;-)

Sugok: Matyas kiraly?

jógibece (törölt felhasználó) # 2012.02.11. 21:04

Meg egy megtortent, valos eset, nyomatekkent a 13-as listahoz. Luxemburgban esett meg, hogy a cegunkhoz jott az eves beszamolora a magyar reszleg vezetoje. A meeting utan ebed, francia szokas szerint termeszetesen 2.5 ora minimum, 7 fogas, ahogy kell. A ficko mar az aperitif-nel felvetette, hogy szeretne egy uj cegautot, mert a regi mar ciki (egy 2008-as A6-os Audit kapott cegautokent). Kinos csond, franciak feszengenek, de udvariasan mondtak, hogy majd visszaterunk ra. A levesnel megint szobakerult az auto (mondanom sem kell, a magyar gyerek hozta szoba), miszerint a BMW-nek nagyobb imazsa van Hungary-ban mint az Audinak. Ujabb kinos csond, majd a nagyfonok megnyugtatta a fickot, hogy majd megbeszelik kesobb a kerdest, es visszakerdezett, hogy mennyi is volt az eves forgalom, mert a prezentacioban ket kulonbozo szamot hallott. Utana meg 3x vetette fel a gyerek az auto kerdest, a sajtnal azt mondta, hogy mar ki is nezte maganak a modellt, a fonok erre is bologatott, hogy majd beszelunk rola, aztan a kavenal odault a fonok melle, es bar tavol ultem toluk, de a fonok arcarol leolvastam, hogy a gyerek megint valami abszolut erdektelen temarol beszel (=auto), es vegul tavozasakor kerdezte meg tolem, hogy mi Belgiumban sem ujithatjuk fel a jarmuparkot, vagy ez szerintem csak nekik magyaroknak most buntetes, mivel tavaly rossz volt a forgalom.

En finoman utaltam ra, hogy ha lehet, legkozelebb inkabb hallgasson, figyeljen, es nezze meg, hogy milyen temakrol beszelgetnek a franciak, es hogy tunjon fol neki, hogy SENKIT nem erdekel, hogy ki milyen autoval jar. Ugy latszott, akkor esett le neki a tantusz, hogy kicsit taho volt. De megkoszonte a tanacsot, es szerintem azota o sem azzal foglalkozik, hogy milyen cegauto van a segge alatt, hanem azzal, hogy a forgalmat novelje.

Tanmesenek szerintem ideillik... :-)

StefanAti # 2012.02.11. 21:22

Valaki kinevezte azt az embert a magyar részleg vezetőjének... Lehet ott kellene keresni a hibák gyökerét nem általánosítani a magyarokra....

jógibece (törölt felhasználó) # 2012.02.11. 21:59

Azért a pofátlanságnak is van teteje... legalábbis eddig azt hittem. Feladom én is...