Külföldi rendszám-magyar vezető


Levi11 # 2011.12.20. 08:00

Tiszteletem mindenkinek!

Egy olyan kérdésem lenne, hogy a barátnőm édesapja kint ausztriában dolgozik, van kinti lakcíme és állampolgársága is, és az ő nevén van egy autó, osztrák rendszámmal amit a barátnőm itthon használ. Ez ügyben mit lehet tenni,hogy tudná ezt igazolni, hogy ne büntessék meg? Előre is köszönöm a válaszokat!

mylon # 2011.12.22. 08:17

Gondolom ezt is az államadósságra fordították. Ami viszont érdekes módon az elvett 3000 milliárdos magánnyugdíjjal is csak nő...

zolltomi # 2011.12.23. 20:07

Mónika!

Kicsit tájékozatlan vagy, ne haragudj! A regadó sajnos olyan alacsony, hogy már a cigányok és a velük egy szinten lévő magyarok, már ki is söpörték európát és szinte az összes hulladék autót áthozták hozzánk!!! Szerinted magas a regadó, ha évente 100.000 db. autót hoznak be??? Én már azon gondolkodok, hogy azért fogok járni tömegközlekedési eszközzel, nehogy valaki a szétesőben lévő osztrák/német/holland tragacsával belémszáguldozzon egy hirtelen jött műszaki hiba miatt! Szerinted ezek az "autók" kint miért kerülnek 100 euróba? Mondjam? Mert annyit is érnek! Ha meg akarsz gazdagodni nyiss egy fémkereskedelmet, és pár éven belül tonna számra veheted át ezeket a kocsikat! Én 8-10 évesnél öregebb kocsit nem engednék kintről behozni!

Dr.Attika # 2011.12.23. 22:10

Zolltomi!
Ez nem csak most van így. A 90-es esztendők elején is elhoztuk/behordtuk nyugat "autószemetét". Nem csak mi, hanem az összes "keleti állam" polgárai. Nyugati "testvéreink" örültek is, mert beindult az új autó eladás.
Tömegközlekedni viszont azért kell,mert kényelmesebb, olcsóbb és nincs fenntartási költsége (forgalomba helyezésikötség, súlyadó, javítási költség stb.).

zolltomi # 2011.12.24. 06:18

Igen! A regadó meg természetesen azért, hogy szabályozni lehessen az autóroncsok behozatalát! Az a helyzet, hogy nálunk a forgalombahelyezés költsége nagy, míg ausztriában vagy esetleg németországban a forgalomból való kivonás kerül sokba. Ezért adják inkább fillérekért, ezért veszik tömegével a magyarok. Regadó szerintem kell, nagyon sok országban van még. A mértékének pedig a behozatal szabályozását kéne megvalósítania, szerintem nálunk kevés ez...

mylon # 2011.12.24. 07:40

"A regadó sajnos olyan alacsony"

Hát nem tudom, az én kb 800.000 Forintot érő ford focusomra kiszámítva a regadó sacc per kb 450.000 forint és ebbe még nincs benne semmi más költség. Ez barátok közt is 56%... Ez nem drága? Mennyi szerinted a nem drága? 110-120% ? Esetleg 300% ? Megmondom mikor nem lenne drága olyan 5-10% szinten. Na akkor átíratom majd az autót, addig marad szlovák rendszámmal.

agrarfiatal # 2011.12.24. 15:02

Tomee!

Személy szerint egy 9 éves Mercit használok, természetesen nem magyar rendszámmal. A műszaki szinvonaláról annyit, hogy a magyar utakon használt autók többsége 3-4 évesen néz ki úgy mint ez. Az meg már kabaré, hogy vagy az értékének 40%át meghaladja a regadó. Több autószerelőtől tudom, hogy a németből 8-10 évesen behozott autók sokkal jobb állapotban vannak mint nálunk, a fele olyan idős társaik. És hogy miért?: normális szervizelés (nem tesco gazdaságos olajok használata), utak jó minősége, alkatrészcserék esetén gyári alkatrészek használata stb.
Arról meg már ne is beszéljünk, hogy a magyar használt autó kereskedésekben az autók óráinak buherálása bevett gyakorlat míg külföldön ha rákérdezel egyenesen kiröhögnek és kb. tudják is, hogy honnan jöttél.
Az, hogy valakinek mondjuk csak 500.000.- Ft-ja van autóra nehogy már a sz@rt kelljen megvennie a magyar nepperektől ami tényleg szétesőfélben van.
Mónikával csak egyet tudok érteni: a regadó drága és ezért aki tud kibújik alóla.

bet zonah # 2011.12.24. 17:03

aki külföldön él, vagy külföldi cég alkalmazottjaként használja az autót, az akkor teszi a legjobban, ha megszünteti a magyarországi lakcímét, és kint regisztrál címet.

ez öt perces művelet, csak be kell sétálni a lakcím szerinti népességnyilvántartóba, és bejelenteni a kivándorlást (természetesen bármikor visszaregisztrálható a lakcím).

fontos tudni, hogy az égvilágon semmi jelentősége sincs a hazai lakcímnek, külföldi lakosként is lehet magyar munkaviszonyunk, vállalkozásunk ,jövedelmünk, ingatlanunk, nyugdíj és eü jogviszonyunk (ezek nem lakcímhez, hanem járulékfizetéshez kötődnek) , sőt jövőre már szavazhatunk is külföldön élő magyar állampolgárként.

két különbség van csak, az egyik, hogy a magyar lakcímmel együtt megszűnik a magyar adóilletőségünk, azaz a külföldi jövedelmeket nem kell majd itthon bevallani ( ha van lakcím ,akkor be kell, és adózni is kell utána, persze a kint megfizetett adó levonható!) , a másik, hogy nem kaphatunk szociális juttatásokat, pl. segélyt, gyest, családi pótlékot.

a többiek meg inkább helyezzék magyarországon forgalomba a kocsit, már a regadó is töredékére zsugorodott, nem biztos, hogy megéri a külföldi forgalombahelyezéssel bajlódni.

zolltomi # 2011.12.25. 12:29

mylon

Akkor ezek szerint 10 évesnél idősebb ford focusod van??? Honnan vetted a regadójára a 450.000-t? Diesel vagy benzin, hány ccm, hány éves, euro 3-as már? Ha leirod, megmondom neked az idei és a jövő évit is! A töredéke lesz. Azért ilyen durva túlzásokba ne essél, így nincs értelme vitatkozni.

Amúgy nem baj ha szlovák rendszámos marad, én is örülök neki!!!

Károsult_Laci # 2011.12.26. 08:07

ÉVJÁRATOK vannak, azaz bizonyos években nagyon jó autók gördültek le a gyártósorokról, másokban pedig roppant gyengék. Akik olyan egyszerűnek hiszik a világot, hogy egy 1 évvel újabb modell jobb, mint egy 1 évvel korábbi

Sőt, olyannyira nem ilyen egyszerű ez, hogy éven belül se mindegy + nagyon fontos és ezt is kevesen mérik fel, hogy X és Y és Z piacra egész más minőségű autókat visznek ugyan abból az évjáratból, hónapból. Röviden: pl. Egész más minőséget állítanak össze Renaultból az angol piacra és egész mást a kelet-európai piacra. Persze ez más típusra is igaz, ezt csak konkrétan tudom. Sajnos még mindig bennük van, hogy a keletre le lehet ba..ni a szart ..., ill. ez bennük is marad sztem.

Ez is kapásból sok mindent megmagyaráz, látszólag érthetetlen dolgokat. Köszönöm, de én maradnék a rejtélynél és továbbra is Nyugatról szeretnék autót behozni. Ez a realitás.

zolltomi # 2011.12.26. 09:46

Moncsi!

Szlovákia még összesen nincs 50 éves... :-) Honnan veszed a tapasztalataidat a törvényeik időtállóságukkal kapcsolatban? Amúgy " EU-s törvények szerint illegális regadó" ott is van, sőt ausztriában is, de több helyen is! A mértékük természetesen alacsonyabb ( volt idáig) , és abban igazad is van, hogy erről és minden más idegesítően magas adóról ( ÁFA, TB, EVA,stb... )csak is az ország mindenkori vezetése tehet! Más országok - szinte az összes európai - gazdasági fejlődésben előttünk járnak, és ez kihasználható az EU-ban, például a vállalkozások máshol adóznak, vagy magánszemélyek de cégek is máshol regisztráltatják gépjárműveiket. Nagyon szimpatikus vagy és ezért az országunk életében egy szebb jövő reményében kívánok neked boldog új esztendőt!!!

Dr.Attika # 2011.12.26. 10:35

Szlovákia 18 éves. Idén lett nagykorú.
Egy budapesti könyvesboltban tavaly kiírták.
"Sajnálattal közöljük vásárlóinkkal, hogy a szlovák történelemkönyv nem érkezett meg. Aki kíváncsi annak tartalmára, annak sms-ben elküldjük."

mylon # 2011.12.29. 21:21
mylon # 2011.12.29. 21:23

Amúgy az lesz, hogy fogom és bejelentetem magam vagy anyósomékhoz vagy sógornőmékhez azt kész...

Károsult_Laci # 2011.12.30. 08:40

mylon, igen, ez a legrövidebb, legegyszerűbb út, csak ehhez adott országok azért támasztanak feltételeket (Unión belül is)

Monika, ha ennyire nem is leegyszerűsített a kérdés, de sok igazságod van

mylon # 2011.12.30. 10:09

Persze, biztos van feltétele az ottani bejelentésnek is, de biztos nem, hogy fizessek több százezret mert ott lakom. :)

mylon # 2011.12.30. 10:11

Múltkor eszembe jutott, hogy mi lenne, ha a szlovák rendszámos magyar vezetők találkozót szerveznének, mint sokan mások, akik márka alapján csinálnak ilyet :DDD (mondjuk a parlament elé... :DDD)

Captain Spaulding # 2011.12.31. 10:16

Adott egy külföldi rendszámú gépkocsi, külföldi üzembentartóval/tulajdonossal. Magyar állampolgárként magyar állandó lakcímmel rendelkezve ezt a gépkocsit én csak 24 óránál kevesebb ideig használhatom Magyarország területén január 1.-től?

Viszont, ha magyar állandó lakcímem mellett van külföldi tartózkodási helyem akkor jól értelmezem a fenti törvényt, hogy használhatom a gépkocsit magyar területen? Vagy hiába van külföldi lakcím kártyám, tartózkodási helyem, ha mellette van magyar lakcímem?

Üti e a kettő egymást?

Vagy ha nincs külföldi tartózkodási helyem, tartsak 365 napra előre kölcsönadási szerződést?

Valaki aki ért a paragrafusokhoz, megválaszolhatná nekem ezeket a kérdéseket!

Előre is köszi!

ases # 2011.12.31. 15:02

Nem kell semmi. A rendőr ellenőrzéskor lekéri, hogy a BM Adatnyilvántartás szerint rendelkezik-e magyar lakcímmel. Ha azt a választ kapja, hogy nincs magyar lakcím akkor az ellenőrzésnek vége, tiszteleg, a napszaknak megfelelően köszön és további jó utat kíván. Ne kezdjen magyarázkodni, munkaszerződést bemutatni stb.

BUÉK

dreizwanzig # 2012.01.01. 14:08

Sziasztok!

Az lenne a kérdésem, hogy akkor jan1-től elfogadták ezt az EU illetve polgárellenes agyrémet, miszerint 1 napig lehet közlekedni külföldi rendszámmal itthon? Vagy egyelőre maradt a 30 napos dolog? Mert nem igazán találtam ilyenekről szóló cikkeket, csak kb ilyen bulvár szerű oldalakon

dreizwanzig # 2012.01.01. 14:08

Sziasztok!

Az lenne a kérdésem, hogy akkor jan1-től elfogadták ezt az EU illetve polgárellenes agyrémet, miszerint 1 napig lehet közlekedni külföldi rendszámmal itthon? Vagy egyelőre maradt a 30 napos dolog? Mert nem igazán találtam ilyenekről szóló cikkeket, csak kb ilyen bulvár szerű oldalakon

dreizwanzig # 2012.01.01. 14:08

Sziasztok!

Az lenne a kérdésem, hogy akkor jan1-től elfogadták ezt az EU illetve polgárellenes agyrémet, miszerint 1 napig lehet közlekedni külföldi rendszámmal itthon? Vagy egyelőre maradt a 30 napos dolog? Mert nem igazán találtam ilyenekről szóló cikkeket, csak kb ilyen bulvár szerű oldalakon

dreizwanzig # 2012.01.01. 14:08

Sziasztok!

Az lenne a kérdésem, hogy akkor jan1-től elfogadták ezt az EU illetve polgárellenes agyrémet, miszerint 1 napig lehet közlekedni külföldi rendszámmal itthon? Vagy egyelőre maradt a 30 napos dolog? Mert nem igazán találtam ilyenekről szóló cikkeket, csak kb ilyen bulvár szerű oldalakon

mylon # 2012.01.01. 15:26

Engem is érdekelne a dolog, de őszintén szólva csak tervként hallottam ezt az 1 napos dolgot, konkrétan a törvényt még nem.

dreizwanzig # 2012.01.01. 15:37

néhány oldalon találtam erről szóló cikket, ahol tényként írják le, h jan 1-től ez lesz, de ezek már néhány hónappal ezelőtti cikkek és azt sehol nem mondják, hogy ez el lett fogadva (azt sem, h nem....)