Használtautó, Garancia???


Lanya # 2015.01.15. 23:15

Tisztelt Ügyvéd Úr!

Soraimat kezdem azzal,hogy használt autó kereskedő vagyok...
Fórumokon inkább csak a vásárlók jogairól lehet olvasni (garanciális jog,szavatossági jog,stb..) a kerekedők jogairól szinte semmit,kötelezettségeiről viszont annál inkább lehet olvasni.
A válság kezdete óta kifejezetten olcsóbb kategóriás autókat árulok (12-20 éves dízeleket,melyek km futása 200000-300000km). Természetesen ebben a korban és futás teljesítménnyel rendelkező autóknál már elég gyakori a meghibásodás veszélye.
Többször is volt példa arra,hogy az igen tisztelt vevő annyira ki van "okosodva",hogy neki 6hó garancia és -vagy szavatosság jár az általam értékesített gk.-ra,így mindenféle kissebb-nagyobb meghibásodás miatt "zaklattak".
Kérdésem az,hogy ha az adásvételi szerződés megjegyzés rovatába kézzel beírjuk: A vevő a garanciális és szavatossági jogairól lemond., ez így jogszerű lenne,vagy továbbra is kellene vállalnom szavatosságot az öreg és kifejezetten olcsó csotrogányokra? Mert egész egyszerűen nem értem milyen világban élünk?!
Pl.: Árultam egy BMW 525tds-t,1997-est,340000km.-el, 550000ft.-ért. U.e. a tipust árulják 8-900000ft-ért is,.Én törekszem arra,hogy az általam eladásra kínált gk-k piaci ár alatt kerülhessenek értékesítésre.
Erre jön a vevő,hogy jaj de jó,jaj de szép,stb...,megveszi az autót. Majd eltelik 2 hónap és hív,hogy adjak neki vissza 150000ft-ot mert elkezdett folyni az adagolóból a gázolaj,és ennyiért újítanák fel.
Persze,a magyar milyen?! A legolcsóbbat,mert a kereskedőt úgyis "behúzzuk" a szavatossággal! (tisztelet a kivételnek)
Ez normális?! Kérdezem én erre,hogy mit tehet egy kereskedő?
Ha az adásvételiben a vevő lemond a jogairól,akkor az valóban bukta a jogait,vagy hiába mond le mert azok akkor is megilletik?

Nagyon várom megtisztelő válaszát!

Üdvözlettel: Sz. L.

guba" # 2015.01.17. 19:54

Tisztelt Lanya!

Fogyasztói szerződés esetén a vevőt nem lehet érvényesen "lemondatni" a szavatossági jogairól, de Önnek nem is erre kell hivatkoznia. Hiszen 15-20 éves kocsik esetében a hibátlanság mértéke más, mint új vagy fiatalabb autók esetében. 300 ezer km megtétele után a vevőnek számítania kell arra, hogy a kocsinak lehetnek olyan hibái, amelyek a kopásból és a természetes elhasználódásból erednek. Ilyen hibák esetében ezért nem támaszthat szavatossági igényt és nem azért mert a szerződésben ezt (egyébként érvénytelen módon) kizárták.
Használt dologra pedig kötelező jótállás nincsen, tehát "garanciáról" nem is kell rendelkezni.

Lanya # 2015.01.18. 10:13

Tisztelt Ügyvéd Úr!

Köszönöm szépen válaszát,sokat segített! :)

bubcso # 2015.01.20. 07:10

Tiszteltem.Segitséget szeretnék kérni.2014 DEcember 19-én vettem egy ford focus 1999-évjáratu 1.8 dizel autot.A tegnapi napom elromlott.Szervizbe vittem.Hibája lett:Adagolo vezérlés elromlott rajta.Javítási dij össz:310000 ft.Hát ez padlora küldött.Milyen jogom van az autokereskedövel szemben?valami van egyáltalán? Elöre is köszönöm a választ.

Atis77 # 2015.01.21. 05:55

kb 100x le van ide írva csak vissza kellene olvasni

seri01 # 2015.01.23. 20:49

Tisztelt Ügyvéd Úr!
Kérdésem a következő lenne, hogy 2014.11.03-án vásároltam egy Renault Megane 2003. évjáratú személygépkocsit. Átírást követően olajszivárgást észleltünk, aminek a megjavíttatását vállalta a kereskedő, váltócserére szorult.Így 11 hó 6-án tudtam csak a tulajdonomba venni az autót,ami rá 5 napra kb 500 km megtétele után lerobbant.A szerelő megállapította hogy teljes motor cserére szorul.A kereskedő nem vállalja ennek megjavíttatását.Mit tudok ilyenkor tenni? Él e ilyenkor valamiféle garancia vagy szavatosság a vásárlást követően? Vagy érdemes e jogi útra terelni az ügyet?
Válaszát előre is köszönöm!

guba" # 2015.01.28. 18:33

Igen, van szavatosság.

Fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés esetén az ellenkező bizonyításáig vélelmezni kell, hogy a teljesítést követő hat hónapon belül a fogyasztó által felismert hiba már a teljesítés időpontjában megvolt, kivéve, ha e vélelem a dolog természetével vagy a hiba jellegével összeegyeztethetetlen.

gaben26 # 2015.01.31. 11:07

Tisztelt Ügyvéd Úr!
Augusztus vegen lizingeltem egy autot.2ev muszakival.
Pont ezert biztam benne hogy az auto megfelelo muszaki allapotban van.Kereskedesbol lett veve a geojarmu.Vasarlaskor sajnos nem tudtam rendesen szemrevetelezi az autot,csak feluletesen.Most a napokban elvittem egy allapotfelmeresre mivel nem mukodott rendesen.Es a problemai folyamatosan sorba jottek elo.Az allapotfelmeresen kiderult,hogy az autonak nem keves baja van.Futomu szinte teljes cserere szorul :legescsillapito elol mind ket oldalt kuka!Bal ill Jobb also lengokar ,gumiszilentek,fektarcsa fekbetetek...kozolte az autoszerelo hogy ezek nem fel eves meghibasodasok.E mellett az autonak mas muszaki problemai is vannak.Mivel egy 2000evjaratu BMW rol van szo nem olcso dolog a javitasa.A vetelara 700ezer ft volt.4evig fizetem meg havi 30ezer ft al.Ami 1.3m ft lessz, egy romhalmazert.Felvettem a kapcsolatot a kereskedovel o allitja hogz egz patika allapotu autot adott ide.190 000km el! Egy 14eves autot.Kozoltem vele hogy bevizsgaltatom azt is hogy valos km rel adta e ide az autot,mire o hogz nincs szugseg ra.Gondolom az is atvagas volt.Azota is huzza az idot hogy beszel az illetekes szemellyel stb.A tanacsat kernem hogy mit tudok csinalni ebben az esetben.

Lorevi # 2015.02.16. 13:26

Tisztelt Ügyvéd Úr!
Segítséget szeretnék kérni abban, hogy 2014.11.17- én vásároltunk kereskedőtől egy autót, amely Németországból lett behozva. Azóta több problémánk is volt vele, szinte kettő hetente szervizbe hordjuk az autót (szervo olaj, nívó pálca, téli gumi, elfolyik az olaj, stb...). Most kiderült, hogy hengerfejes, ami nem olcsó mulatság. Kérdésem az lenne, hogy tudunk e valamit tenni, hogy a kereskedő állja a költségeket vagy legalább egy részét? Adás vételi szerződésem nincs. Nem kaptam, a kereskedő intézett el mindent (okmányiroda, biztosítás, stb.) én aláírtam, mondta, hogy mindenből kaptam én is egy példányt.
Köszönöm a segítségét!

p.-né # 2015.02.17. 13:43

Tisztelt Ügyvéd Úr!

A segítségét szeretném kérni.

2014. decemberében vásároltam egy 2009-es, külföldről behozott Opel Vivarot 110.000 km-rel egy kereskedőtől (aki közvetítőként igénybe vett egy másik autókereskedőt).
A megvásárlás előtt a közvetítő elvégeztetett egy műszaki előzetes átvizsgálást, ahol rögzítésre került, hogy a bal alsó gömbcsukló lóg, jobb külső kormányösszekötő lóg, olajszivárgás a vezetékből, jobb hátsó féklámpa nem működik, pótféklámpa nem működik, rendszám világítás nem jó.

Az eladás előtt a KPM-hez vitte műszakiztatni az autót a közvetítő.
Az adásvétel előtt egy szerviz átnézte az autót, és mindent rendben talált.

A vételárból leszámolták a javítási költségek egy részét, mivel mindent nem javítottak ki.

A vásárlás után elvittük szerelőhöz, hogy átnézzék az autót, hogy valóban minden rendben van-e? Az autó jó állapotban van, ezt állapították meg.

Nem sokkal a vásárlást követően találtunk külföldi okiratot, ahol már tavasszal 180.000 km volt az autóban. Rögtön felkerestünk egy opel márkakereskedést (alig tudtuk elvinni az autót, mert nem akart beindulni. Aksit kellett cserélni benne) és lekérdeztük a szerviz előéletét, és megállapították, hogy 203 ezer km volt benne már 2014. áprilisában.
Az autó műszakilag viszont jó állapotban van.

2 héttel később, mikor használni akartuk az autót, nem akart beindulni, csak 2 órás küzdelem után sikerült, de akkor a motor brutálisan kopogott és iszonyú mennyiségű füst jött ki a kipufogón.
Azonnal elvittük a szerelőhöz.

Jelenleg úgy áll a dolog, hogy a motort áztatni kell, mert teljesen szét van rohadva, rozsdásodva, nem tudják szétszedni még, és nem tudni, hogy mi okozza a bajt (eddig). Fénykép is készült a motorról.

Érdeklődni szeretnék, hogy ebben az esetben az eladóval szemben felléphetek-e a szavatossági igényemmel?
Mit lehet tenni ebben az esetben?

Válaszát előre is köszönöm!

Gongyisz # 2015.03.15. 15:25

Tisztelt Fórumozók,

Nagykőrösi úti használt autó kereskedésben vásároltam egy 9 éves személygépkocsit. Laikus lévén hittem a hirdetésnek, illetve a kereskedőnek a felszereltség kapcsán, azonban a szervizben kiderült, az autóban nincs ABS, melyet a hirdetés tartalmazott, és melyre rákérdeztem a helyszínen is(megvan a hirdetés kinyomtatott példánya)- ez számomra fontos szempontja volt a vásárlásnak. Milyen érdekérvényesítési lehetőségem van a kereskedővel szemben (díjvisszatérítés, autó visszavásárlás stb.)?
Köszönettel! Gyöngyi

Anami28 # 2015.03.18. 17:59

Tisztelt Ügyvéd Úr!
2014. decemberében,használta autó kereskedésben vásároltunk egy Skoda Octavia szgépkocsit,2003-as évjáratú.Nagyon jó állapotúnak hirdették,mely kívülről valóban így is volt,próba úton is megfelelőnek bizonyult minden.2 hét sem telt el vásárlástól, az autó leállt,hibakód üzenettel.Ekkor még nem gondoltunk semmi rosszra.Ha már szerelőhőz kellett vinni,akkor az ilyenkor szokásos csereműveleteket is megcsináltattuk,hisz nem tudhattuk h mikor lett benne cserélve olaj,vezérműszíj, stb.Rövid idő múlva hasonló probléma jelentkezett,szintén szerelőhöz került.Most a kuplung rendszerrel van a hiba,szintén leállt az autó használat közben...Szakértői vélemény csatolásával és reklamációval élhetünk e a kereskedésnél?Ha igen érvényesíthetjük e igényünket az eddig kifizetett javíttatások megtérítésére,hisz most már inkább tűnik úgy,hogy csak eladásra lett felkészítve az autó semmint használatra.
Valóban van e garancia használta autóra akkor is ha a szerződésben nincs belefoglalva?
Válaszát és segítségét előre is köszönöm!!

Lacy73 # 2015.03.26. 20:51

Tisztelt Ügyvéd Úr!
2014. decemberében eladtam egy 10 éves, 110 000km-el Renault Cango 4x4-et, ami sajátom volt. Kipróbálta az autót a vevő, majd amikor hazaért hívott, hogy zörög valami az autóban, és hogy szerelővel meg fogja nézetni. Pár nap múlva felhívott, hogy az autó kardántengelye ki van kopva és 360 000 Ft lesz a javítás. Közöltem, hogy nálam ilyen gond nem volt. Felajánlottam, ha visszahozza az autót és valóban ilyen gond van, akkor a kardán felújítást meg csináltatom, ami kb. 20-40 ezer ft-os tétel körül lenne. Azt mondta, hogy most erre neki nincs ideje, majd jelentkezik. Kb. egy hónap elteltével ismét jelentkezett akkor már 160 000ft-os költséget mondott a javításra, és hogy vállaljam a költséget át, de legalább a felét. ismét felajánlottam neki, hogy akkor csak a kardánt küldje el és felújítást elvégeztetem. "Meggondolja" mondta és megint eltűnt. A mai napon ismét felhívott, hogy elvégeztette a javítást, ami 160 000Ft volt. Adjak egy e-mail címet és küldi a javítási számlát, amelynek fizessem ki a javítási díj legalább a felét. Az autót természetesen átíratta, és használja a vásárlás pillanatától, mivel vállalkozásához vette meg.
Az a kérdésem hogy jogosan követel? Van alapja a követelésének?
Mielőbbi, megtisztelő válaszát előre is köszönöm!

csigucci # 2015.03.28. 09:02

Tisztelt Ügyvéd Úr,

Azzal kapcsolatban szeretnék érdeklődni hogy tehetek-e valamit az üggyel kapcsolatban vagy fogadjam el hogy igy jártam? Válaszát előre is köszönöm. : Még nem telt el 2 hét hogy vettem egy Ford Escort 97-es szgk, 200000 ft-ért.Eladó mondása alapján 1 db kerékcsapágyat kell kicserélni. Adásvétel után 3 nappal elvittem szerelőhöz aki felvilágosított hogy lengéscsillapítók, első rúgók eltörve stb. 54 ezer ft volt. 1 nappal később kuplung beesett újabb 10 ezer. Még 1 nap 500m után szétégett a kuplung, hűtővíz ninc
  • ez volt tegnap újabb x ezer ft. Eddig 3 napot használtam az autót pedig 25 nappal ezelőtt volt műszakin (törött rúgókkal?). 2 évig spóroltam hogy végre legyen kocsim, gyesből már nem tudok többet ráfordítani. Mit tegyek?
guba" # 2015.03.28. 10:33

A hiba tényét a vevőnek kell bizonyítania. Jelen esetben ő csak hivatkozott erre és már nincs is abban a helyzetben, hogy bizonyítani tudja, hiszen megjavíttatta.

Amennyiben a hiba már az adásvétel idején is fennállt úgy az eladót a kijavításra kell esődlegesen felszólítani. A vevő csak akkor javíttathatja meg azt az eladó költségére, ha az eladó a hiba kijavítását nem vállalta, vagy ésszerű határidőn belül nem végezte el.

bernie72 # 2015.04.02. 17:06

Tisztelt Ügyvéd Úr!

Márc.29-én eladtunk egy használt autót, közel 200ezer km volt az autóban, jan.végén volt műszaki vizsgán. Vevő megnézte, kipróbálta az autót. Ápr.1-én idejött, hogy az autó kék füstöt ereszt és folyamatosan rángat. Neki nem kell az autó, adjuk vissza a pénzét. Az autóba saját bevallása szerint adalékanyagot tett, illetve ment vele 300 km-t. Az adásvételi szerződésben kizártuk a szavatossági ill. garanciális igény benyújtását( a vevő szavatossági vagy garanciális igényeinek az advétszerz. aláírását és a vételár átadását követően helye nincs, vevő semmiféle követeléssel nem élhet eladó felé az adásvételt követően).
Ma ismét telefonált, hogy hogyan döntöttünk, mondtuk, hogy nem állunk el a szerződéstől.
Este idejött és közölte, hogy jövő héten megkapjuk az ügyvédje levelét.
A mi autószerelőnkkel beszéltem, ő azt mondta, hogy az EGR-szelep tönkremehetett az autón, vagy akár az adalékanyag is tönkretehette a motort. Férjem felajánlotta, hogy megnézi az autót, ezt a vevő elutasította.
Mire számíthatunk? Válaszát megköszönve, maradok tisztelettel:

bernie72

Joc1971 # 2015.04.05. 21:33

Tisztelt Ügyvéd Úr,

Segítséget szeretnék kérni. Sajnos úgy vásároltam meg magánszemélytől egy autót, hogy el szerettem volna vinni szerelőhöz, be is volt jelentve időpontra. De az eladó annak ellenére, hogy megbeszéltük mindent, mar nem volt ideje arra, hogy elvigyük. De biztosított arról, hogy az autón minden jó, minden tökéletesen működik. Miután kifizettem, és hazafelé jöttünk, az autóban elromlott az automataváltó. Az eladó rögtön felajánlotta, hogy megcsináltatja, vagy kifizeti a javítási költséget. Elvittem az ő szerelőjéhez, ki is javította a hibát. Utána egy másik hiba is jelentkezett (állófűtésnél) ott azt mondták a szerelők, hogy nem is üzemelhetett az állófűtés. Ezt a hibát én meg javitattam saját költségemen. Ezután elvittem abba a szervizbe ahova eredetileg is be volt jelentve az autó, hogy átvizsgálják. Ott kiderült, hogy az autóra majdnem még a fél vételárát rákölthetem olyan hibákra, aminek a tudatában kellett, hogy legyen az eladó. Az is igaz az eladó még az állófűtés hiba után felajánlotta, hogy visszaveszi az autót, de ezzel a lehetőséggel sajnos nem éltem. De az eladó tisztában volt a helyzetemmel, hogy szükségem van az autóra. A váltó javítását is nehezen tudtuk megoldani, illetve többször is mondtam neki. Nem kis hibákról van szó, pl: beázik az autó a napfénytetőnél, kerékcsapágyak, felező. És, most már, hogy kiderültek számomra is ezek a hibák, már nem akarja visszavenni az autót. Mit tegyek?
Köszönöm válaszát!

guba" # 2015.04.07. 19:18

Tisztelt Joc1971!

A leírása alapján annyit tudtam meg, hogy az autón vannak hibák.Nem írta, hogy hány éves kocsi, mennyiért vették, mennyi megtett km-rel, milyen hibák vannak stb.
Általánosságban annyit lehet mondani, hogy idős kocsin a korából adódó és az elhasználtság mértékének megfelelő hibákkal számolnia kell a vevőnek. Természetes elhasználódásból eredő hibák esetén főszabály szerint nem lehet szavatossági igényt érvényesíteni.
Tovább rontja a helyzetet, hogy az autó kipróbálása és átvizsgáltatása után is úgy döntött, hogy nem áll el a vételtől.

bernie72 # 2015.04.08. 06:29

Tisztelt Ügyvéd Úr!

Márc.29-én eladtunk egy használt autót, közel 200ezer km volt az autóban, jan.végén volt műszaki vizsgán. Vevő megnézte, kipróbálta az autót. Ápr.1-én idejött, hogy az autó kék füstöt ereszt és folyamatosan rángat. Neki nem kell az autó, adjuk vissza a pénzét. Az autóba saját bevallása szerint adalékanyagot tett, illetve ment vele 300 km-t. Az adásvételi szerződésben kizártuk a szavatossági ill. garanciális igény benyújtását( a vevő szavatossági vagy garanciális igényeinek az advétszerz. aláírását és a vételár átadását követően helye nincs, vevő semmiféle követeléssel nem élhet eladó felé az adásvételt követően).
Ma ismét telefonált, hogy hogyan döntöttünk, mondtuk, hogy nem állunk el a szerződéstől.
Este idejött és közölte, hogy jövő héten megkapjuk az ügyvédje levelét.
Azóta az autót egyszer elvitte 1 napra, most ismét a mi házunk előtt áll.
Férjem megnézte kívülről, a kipufogódobot félig leszabták róla....
A mi autószerelőnkkel beszéltem, ő azt mondta, hogy az EGR-szelep tönkremehetett az autón, vagy akár az adalékanyag is tönkretehette a motort. Férjem felajánlotta, hogy megnézi az autót, ezt a vevő elutasította.
Mire számíthatunk? Válaszát megköszönve, maradok tisztelettel:

bernie72

guba" # 2015.04.10. 05:27

Igen, ahogy az autószerelő mondta, ennek a hibajelenségnek több oka is lehet,akár a vevő is okozhatta. Vita esetén a vevőnek kell bizonyítani, hogy olyan hiba miatt szeretne igényt érvényesíteni, amelynek az oka már az adásvétel idején is fennállt.

További vizsgálatot igényel, hogy a szavatossági igények kizárása érvényesen történt-e.

bernie72 # 2015.04.10. 17:53

Köszönöm válaszát!

pdtdii # 2015.04.13. 00:02

Tisztelt Ügyvéd Úr!Ez év március 23-án autókereskedésben vásároltam autót.az autót szinte nem használram,hazajöttem vele,màsnap elromlott,vusszavittem megjavították,majd rá 2napra elromlott a váltóm. az autó azóta működésképtelen,hivatalos szskszervízben kértem állapotfelmérést,diagnosztikát rá.Azt írták egyebek között,h a váltó rossz.az autónak sajnis más egyéb vásárláskor nem látható hibái is vannak..érdeklődnék milyen szervhez fordulhatok,aki érvényesíteni tudja a garanciát,szavatosságot,mivel az eladó nem akarja visszaadni a vételárat.hol érdeklődhetek azután,hogy ha jól tudom 6 hónap garancia van az autóra,hiba esetén vagy szerelési költségeket kell álllni,vagy vissza kell térni az eredeti állapohoz,vagy egyenértékű autót kell biztosítania számomra.Hogyan élhetek jogaimmal,ha ezekre nem hajlandó,akkor milyen szervhez fordulhatok segítségért??vàrom válaszát,tisztelettel:egx pórul járt vásárló

aminase # 2015.04.13. 09:58

Tisztelt Ügyvédúr!
Januárban vásároltunk egy 2003-as évjáratú Opel Astra 1.6 gépjárművet. Eladó szerint hibátlan állapotban kötelező olaj és vezérlés csere után. Pár nap múlva vissza vittük hogy fogy a víz és fehéres füst jön a kipufogóból.(eladó autószerelő)Férjem mondta neki hogy szerinte hajszálrepedés van a hengerfejen.Az nem lehet.Kicserélte a víztartály szelepsapkáját. Pár nap után az autó nem akart 80-nál többet menni és még mindig fogyott a víz. Vissza vittük ,megfúrta a katalizátort. Egy-két hétig volt használva utána pihent kb. egy hónapot a következő használat után ismét sok víz fogyott. Férjem ismét vissza vitte pénteken,azóta ott az autó mert már a szerelő is úgy gondolja hogy henger fejes. közölte hogy ő ezért nem vállal felelősséget fizessük ki a motor vizsgálatát,javítását.
Mit tehetünk ebben az esetben?
Előre is köszönöm válaszát!

Cs.Dávid # 2015.04.16. 10:29

Tisztelt Ügyvédúr!

2015.Március 31.-én vásároltunk magán személytől egy 1990-es évjáratú lakóautót 1.750.000 Ft-ért! A tulajdonosoktól többször is megkérdeztük,hogy az autó nem ázik-e be azt mondták ,hogy nem!Sajnos most tudtuk tüzetesebben átnézni az autót és a szekrényben felfedeztük ,hogy a kárpit fel van vágva (de egy része össze volt sziloplasztolva) és a fa nedves és rohad málnak le a darabok róla!Felvettük a kapcsolatot az eladóval aki azt mondta ő nem tudja miről beszélünk küldjük el képeken a hibát.Elküldtük nekik válaszuk erre az volt ,hogy ők sohasem bontották elemeire az autót úgy ahogy mi felfeszegettük a kárpitot ők nem tudták.Hozzáteszem egy hatalmas vágást a szekrényeben a kárpiton nem tudom ,hogy nem vették észre! A kárpitot nem bontottuk le, már mikor elhoztuk akkor is meg volt vágva .Ennek a javítása több száz ezer forint lehet és még nem tudhatjuk ,hogy milyen terjedelmű a rohadás a tetőn ezt akkor tudhatjuk meg ha egész kárpitot leszednénk.
A kérdésem az lenne ,hogy milyen lehetőségeink vannak és mit tehetünk ilyen esetben?

Válaszát és segítségét előre is köszönöm!

Tullcsi # 2015.04.24. 10:25

Tisztelt Ügyved Úr!

Segítségét szeretném kérni.
Autókereskedőként 2015. március elején értékesítettem egy 2006- os autót, 170-180 ezer km volt az autóban. Az új tulajdonos küldött levelet, melyben leírta, hogy április közepén az autó meghibásodott. A hiba: menet közben felrobbant az autó turbója.
A levélben kéri, hogy (hibás teljesítesre és egyéb paragrafusokra hivatkozva) az autót szállítassuk el és szereltessük meg a szavatossági időn belül.
A levelet a tegnapi nap folyamán kaptuk meg, azonnal felvettük a kapcsolatot a vevővel, aki idő közben az autót szerelőhöz vitte (szállítatta) és elkezdték javítani.
Jelen pillanatban egy új turbó és egy új intercooler árát kéri tőlünk, különben peres útra tereli az igényét.
A kérdésem a következő, jogos - e a követelés felém?
Hiszen az autót szétszedték, fényképeket készítettek a hibás alkatrészekre, de én lehetőséget nem kaptam arra, hogy bevizsgáljam - bevizsgáltassam a kocsit.
Mi a teendő ebben az esetben?
Segítségét előre is köszönöm!
Üdvözlettel, Krisztina