zöld rendszám lassú jármű


TCsabi # 2018.03.22. 09:35

nonolet,

azért is gondoltam a vészvillogóra, mert távolról azt minden autós úgy kezeli hogy álló jármű, arra számít hogy áll ott valaki (este, sötétben még jobban észlelni a vészvillogós járművet, pláne gyér forgalom esetén). ha ez így nem ok, akkor a B tervem nekem is az lenne hogy szerzek rá figyelmeztető jelzést.
Járok éjszaka és korán reggel vidéken, a vonzáskörzetemben, tudom és látom milyen a forgalom olyankor az itteni utakon, néhány autóval találkozom 5-10 km-en.
Persze hogy a tréler lenne az egyszerűbb én ezt nem vitatom :), csak én nem nagyban tudom elkezdeni ezt a dolgot, nem rögtön 6-8 db gépem lesz és ehhez mérendő állandó megrendeléseim amelyekhez már nem gond egy tréler beszerzése vagy kölcsönzése. Hobbiként/mellékállásban kezdenék el ezzel foglalkozni (mert szeretem az erőt, a fa kivágást, megmunkálást), aztán ha ne adj isten beindul az üzlet vagy ezt akarom/tudom később főállásban csinálni és több gépem lesz akkor már más lesz/lenne a helyzet.

drbjozsef # 2018.03.22. 06:53

Teljesen igazad van.
Most elolvastam még egyszer, és látom, hogy mi mire vonatkozik.

Szomorú örökös # 2018.03.22. 04:59

drbjozsef

Ez érdekes, a kerékpárt mióta hajtja beépített erőgép?

Valamit nem értettél meg a Magyar Közút állásfoglalásából. Azt egészen konkrétan egy kisebb kerékpáros társaság kekeckedésére kértem, mert ők azt akarták bemesélni, hogy a „lassú járműforgalom” az csakis a „lassú járművek forgalmára” vonatkozik. Azonban kiderült, hogy a „lassan haladó járművek” forgalmát értették alatta a jogszabályban, amelybe természetesen a kerékpár is beletartozik. Ezért is írta le az emberke, hogy a „lassú járműnek” egészen más a jelentése a „lassan haladó járművel” ellentétben. Kezded már érteni?

nonolet # 2018.03.21. 15:38

TCsabi

Menetközben nem vészvillogózunk.

A munkagépre, különleges járműre lehet villogó sárgát intézni.

Talán kell is, mert látni szoktam rajtuk!

nonolet # 2018.03.21. 15:31

"Tehát ha a szomszéd faluban ami mondjuk 15-20 km-re van pl. ki kell takarítani egy erdős telket és kora reggel vagy késő este hozom-viszem a gépet a saját lábán a forgalom lehető legkisebb zavarásával, azt gondolom, vagy remélem, hogy ez rendeltetésszerű és szabályokba nem ütköző használata egy zöld rendszámos erdészeti gépnek."

Az általam ismert vállalkozó már pár km esetén is inkább feláll vele a trélerre.
A 15-20 km-re eszébe nem jutna lábon vonulva szarakodni...

Megvan az egész művelet pár perc alatt és kizárt a probléma.

nonolet # 2018.03.21. 15:28

TCsabi

Ehhez képest fényes nappali is belerohannak elég sokan az előttük lévőbe.
Plán ha az lassú vagy áll...

Szinte minden nap láthatsz egyet a híradóban is.
De sajnos jóval több van ettől is a figyelmetlen hülyékből az utakon.

Sötétben meg pláne szar dolog a villogó fény miatt
a sebesség+helyzet érzékelés :-(

Szóval, bizony veszélyes az úton minden!
Ami lassúbb az általános tempónál.
Pláne ha nagyon lassú (vagy áll) és pláne-pláne sötétben.

wers # 2018.03.21. 13:27

Mi 5000 Ft-ot fizettünk a felvilágosításért a rendőrségnek. Vontatáskor sem! Az a szabály, hogy a vontatott járműnek is használnia kell a lámpákat. Az irányjelzőt is, ha irányt vált.

wers # 2018.03.21. 13:27

Mi 5000 Ft-ot fizettünk a felvilágosításért a rendőrségnek. Vontatáskor sem! Az a szabály, hogy a vontatott járműnek is használnia kell a lámpákat. Az irányjelzőt is, ha irányt vált.

TCsabi # 2018.03.21. 13:16

ezt eddig úgy csináltam amikor csináltam, hogy addig kikapcsoltam, majd befordulás után újra visszakapcsoltam.
kanyarodásnál egyébként is lassan kanyarodik az ember, ez a normális, erre kell számítania minden autósnak, így ez nem teremthet veszélyhelyzetet, de ha nyílegyenes úton halad valaki villogó nélkül azt sokkal kevesebben értik tapasztalatom szerint is az autósok. Én is ha pl. látok ilyet tudom, hogy valami jó oka van a lassú haladásának,máris megértőbb vagyok, nem kezdek el anyázni :), mert ezt jelzi a villogóval és máris keresem az előzési lehetőséget megelőzöm és megyek tovább.

TCsabi # 2018.03.21. 13:11

ja azt nem tudtam/gondoltam hogy nem szabályos menet közben, mert rengeteg ilyet látok az utakon, én is használtam már többször ilyen esetekben. Ha a kresz egyértelműen kimondja hogy nem lehet menet közben, akkor nem lehet, ennek is akkor majd utánanézek.

wers # 2018.03.21. 13:11

De akkor nem tudsz irányjelezni, az pedig kötelező.

TCsabi # 2018.03.21. 13:08

nem olvastam még részletesen utána, hogy kell-e használni, mert még csak az előzetes infógyűjtésnél tartok ebben az egész ügyben. Azért gondoltam az elakadásjelző használatára, mert a lassú sebesség is lehet veszélyes, illetve sok esetben látom, hogy pl. személyautók vonatótkötéllel történő lassabb sebességű vontatásánál is be szokták kapcsolni, gondolom pont amiatt hogy jobban kell rájuk figyelnie a többi autósnak. Meg úgy általában az elakadásjelző menet közbeni használatából nagy gond úgy gondolom nemigen lehet, hiszen azt fejezi ki, hogy az adott járműre a megszokottól jobban kell figyelni, tehát lassú sebességnél jobb ha be van kapcsolva mintha nem.

wers # 2018.03.21. 13:01

Elakadás jelzővel? Ez biztos jó? Még vontatáskor sem szadályos.

TCsabi # 2018.03.21. 12:36

köszönöm a részletes felvilágosítást :)

"HA azt látom, hogy 10 km-k óta bandukolsz a vackoddal a közúton aggatva-VESZÉLYEZTETVE!!!"

kora reggel hajnalban, vagy késő este éjszaka amikor az úton már csak néhány autó van, messziről jól látható elakadásjelzővel 25 km/h-val azért nem gondolom hogy nagyon veszélyeztetnék bárkit.

Szerintem te arra célzol, hogy nappal, esetleg még csúcsforgalomba százméteres sorokat generálva a mögöttem haladók idegességből kockázatos előzési manőverekre késztetve haladok órákon át főútvonalon. De leírtam hogy én azért nem így képzelem el a gép átmozgatását egyik helyről a másikra. Nem visszaélni szeretnék a zöld rendszámmal (nem quadra, terepjáróra, traktorra stb.-re tenném), csak tisztában szeretnék lenni a jogos használatának lehetőségeivel, határaival.
Tehát ha a szomszéd faluban ami mondjuk 15-20 km-re van pl. ki kell takarítani egy erdős telket és kora reggel vagy késő este hozom-viszem a gépet a saját lábán a forgalom lehető legkisebb zavarásával, azt gondolom, vagy remélem, hogy ez rendeltetésszerű és szabályokba nem ütköző használata egy zöld rendszámos erdészeti gépnek.

nonolet # 2018.03.21. 10:47

Ismert a KRESZ erősorrendje

  • rendőr
  • lámpa
  • tábla
  • felfestés
  • szabály

Ezek igazak a lassú járműre és a zöld rendszámos munkagépre is.

HA valamelyiket megsérted, akkor bünti lesz belőle...

Csak azért,
mert főúton haladsz még nem jár bünti,
HA egyébként nem tilos ott haladni.

- -

Ugyanakkor más szabályszegésrét is lehet büntit kapni nem csak a KRESZ miatt!

A zöld rendszámmal ezekre a más szabályokra is érdemes figyelni.

Ezek között van a zöld rendszám célja is!!!
A rövid, alkalmi útszakaszokkal...

- -

HA azt látom, hogy 10 km-k óta bandukolsz a vackoddal a közúton aggatva-VESZÉLYEZTETVE!!!
Hát bizony rendőrként én is keresnék ürügyet a bírságolásra és megemlíteném, hogy ne mászkálj tartósan itt bazmeg!

Mert az már egyszerűen bunkóság, azért.

Indok pedig mindig található a bunkók szívatására. Szerencsére.

Szóval: nem arra van (a tartós vonulásra!) amire tervezed!
Ezért lehetőleg ne is használd arra...

Ha mégis akkor meg ne csodálkozz, ha szopóágra vesznek.
A közvélemény nem téged fog védeni, jogosan.

Mert ezeknek a munkagépeknek NINCS keresnivalójuk a forgalomban.

Max rövidke ideig, alkalomszerűen.

TCsabi # 2018.03.21. 09:46

igen, de a főútvonal és az azt jelző tábla önmagában még nem tiltó a lassú járművekre, zöld rendszámos és egyéb járművekre ha jól vettem ki az alábbiakból, hanem mindenképpen valamilyen piros keretes tiltó táblát kell keressek az adott úton, útszakaszon.

wers # 2018.03.21. 09:35

A főútvonalat eleve jelzi tábla.

TCsabi # 2018.03.21. 09:30

"Tehát akármilyen rendszám is van azon a mezőgazdasági gépen, félek, hogy bizonyos főútvonali szakaszokra semmilyen körülmények között nem hajthatsz fel vele és ha megfog a rendőr, akkor teljesen jogosan bírságol."

az ilyet gondolom táblával viszont jelezni kell, hiszen csak akkor értesülhet az ember arról hogy nem hajthat rá bizonyos járművekkel. Ez így tiszta volna és elfogadható. Ilyenkor természetesen más mellék vagy egyéb útvonalat kell választani hogy elkerüljük ezt az utat.

TCsabi # 2018.03.21. 09:23

köszönöm szépen mindenkinek a hozzászólását. Ettől féltem hogy gumiszabály lesz akkor ez is, mert vita esetén abból szinte mindig a honpolgár jön ki rosszul nem a hatóságok...

A telephely és a melóhely között azért lehet bőven több tíz kilométer. De nyilván ezt nem naponta teszi meg az ember a géppel, pláne nem 25 km/h-val és csúcsforgalomba kilométeres sorokat feltartva, hanem életszerűen elmegy vele a melóhelyre az ember (kora reggeli, vagy késő esti órákban), több napig vagy 1 hétig ott dolgozik, aztán visszajön onnan vele (kora reggeli, vagy késő esti órákban). De maga a távolság azért könnyen lehet több 10 km, ilyen "nagyobb távolságok" esetén is töredéke a gép helyszínre juttatása még 25 km/h-val is, mint trélerrel.

wers # 2018.03.21. 07:06

Tényleg nem értettem, min akadtál fenn.
"hanem még az alábbiak is tartounak" ide sorolja a kerékpárt is a lovat is, de akár kutyszán is lehetne.

drbjozsef # 2018.03.21. 06:52

(és azt is tudom, hogy kerékpárnak minősül az a jármű is, amelyet legfeljebb 300 W-os motor segít. De azért már ne ez legyen az alapeset, mert elvétve ilyen is van)

drbjozsef # 2018.03.21. 06:50

wers drága, említettem én járművet vagy gépjárművet? Tudom mi a különbség, de azt, hogy mi a BEÉPÍTETT ERŐGÉP egy kerékpár esetén, azt nem. Ezt emeltem ki, ha figyelmesen megvizsgálod a hozzászólásomat, csak elsőre nem nagy betűkkel.

wers # 2018.03.21. 06:32

Jármű nem csak gépjármű drbjozsef

wers # 2018.03.21. 06:30

A lóra sem kell rendszám. Keverednek a fogalmak.

drbjozsef # 2018.03.21. 06:25

Ez érdekes, a kerékpárt mióta hajtja beépített erőgép?