ja és a 0,75-ös vezetéket meg agyjuk, az megint 5 oldal lenne, mindenesetre nézd ha rendőrautókon 32 A-hez 0,75-öset bekötnek ....... :D
na de viccet félretéve, a 0,75-ös tudom, éppen határeset, de egyéb előnyei meg sokkal nagyobbaka nnál, hogy nagyobbat használjak, ezért is volt külön kérdés, na mindegy, hagyjuk
Üdv
Kékfényes autók
Pjotr: az papír a kamion meg kamion.
szota
_________
amit itt leírtam saját véleményem jogilag nem biztos, hogy helytálló: nem vagyok jogász.
Pjotr !
Komolyan mondom nem tudom, egyáltalán reagáljak-e a beírásodra, mert te is kezded felvenni azt a stílust amit Szota Zolkával, hogy teljesen hülyének nézel ....
1, Az első pontban a segítségedet köszi, de figyelmetlen voltál, a kapcsoló maga 15 A-es 12 V-on, és ehhez csak 7-8 A közötti áramot engedek rá direktbe, na mindegy mert már rákötöttem :) én már szét nem szedem, na de figyusz, ha már itt tartunk, egy az egyben ilyen típusú kapcsolóra relé nélkül a mentőkben a szirénánál ami 150W-ot vesz fel, azaz jóval több A is nyilván, egy az egyben ugyanezt a kapcsolót használják és mégis direktbe ráengedik az áramot, szóval szerintem ha 15 A-es kapcsolóra én csak 7 A körülit engedek, nem hiszem, hogy nagy bajt csinálok. Na most nem a pár forintról van szó, hanem sajnos most itt elkanyarodok ha ezt meg akarom neked magyarázni, de tudod úgy szereltem össze a fényhidamat, hogy tömbházban lakom, és minden egyes forrasztás kurva nagy munka nekem, és csak úgy tudom megoldani most is éjjel amikor nem zavarok senkit, beálltam a lépcsőház elé, és az emeletről hosszabbítóval hoztam le áramot a világításnak meg a forrasztáshoz, na és tulképpen az egész éjjelem ráment, de majdnem kész is vagyok vele, méghozzá nagyon esztétikusoan szépen megoldottam, úgyhogy ezek a lehetőségeim, ehhez képest (sőt azon túl is szerintem) igen szép munkát végeztem, na nem akarom magamat dícsérni, de tényleg jól sikerült, szép kis rejtett kapcsolókkal, a műszerfalat se barmoltam össze, szóval klassz lett na. Már kész van :) na erről ennyit, de azért köszi a tanácsot, valóban az abszolút biztonság érdekében szívem szerint én is bereléztem volna, de azt hiszem ez most így hogy minden egyes forgót külön kötöttem, így ez nem nagy megterhelés a kapcsolónak.
Na és akkor most jön a leveled kevésbé kedves hangvételű része :
képzelde l, pontosan tudom, hogy le van ez fektetve, hogy a t9öbbi autóval szemben semmiféle előnyöm nincs, de azért nézz csak utána jobban, most nincs nálam KRESZ, nem tudok idézni, de találsz ott olyanokat, hogy "a tilosban is megállhat", " a járdán is mehet azt hiszem max 10 km/h sebességgel", aztán egyirányú utcába szemből is behajthat 10-06 h között" és stb..stb ... szóval való igaz, nem olyan értelemben van előnyöm, mint a kék fénynél, de mégis van pár dolog amit enged a KRESZ sárga lámpával, csak te most abból indultál ki hogy teljesen debil vagyok. Természetesen tudom, hogy nekem is meg kell állnom a pirosnál, de azt mondod te jól tudod, hogy milyen egy ilyen 100 tonnás döggel megállni és elindulni, hát akkor nézzük a gyakorlati oldalát, tudod elég érdekes a kérdés, mert azt mondod, hogy ha baleset van akkor én kerülök bajba.... hát ez az, na most akkor én hiába állok meg a pirosnál, ha a kamion mögöttem meg úgyse fog megállni és akkor meg úgy ront be a keereszteződésbe, hogy az nincs biztosítva, na ekkor meg garantáltal lesz baleset. És kit vonnak felelősségre szerinted? ENGEM, mert rám van bízva a túlméretes járműnek a közlekedésben való biztonságos részvétele, és én tudom, hogy neki se szabad átmenni a piroson, de ezt magyarázd meg a török őrült kamionsofőrnek, akit én is próbálok rádión egyfolytában lassítgatni de csak anyázik, hogy őt nem érdekli, nyomjam csak neki, én meg ekkor se nyomom, na láényeg Pjotr, hogy tök világos legyek, most akkor van két lehetőség:
mikor követem el a nagyobb hibát ??
- ha belemeyek ésszel persze a pirosba és biztosítoma kereszteződést, és így nagy valószínűséggel nem lesz baleset, ugyanis 100%-ra biztos, hogy a kamion nem fog megállni, ezen én már nem is veszekszem velük, olyannyira természetesnek tartják, igen ám, csak a felelősség meg rajtam van, mert én biztosítom őt ..
- vagy ha betartok mindent, szépen megállok a pirosnál, szólok rádión a kamionnak, hogy lassítson, de ezek olyan őrültek, hopgy eszük ágában nincs lasssítani, és az lesz belőle, hogy én megálltam a őirosnál, így engem is kikerül és így ront be a kereszteződésbe ahol ilyen esetben nagy valószínűséggel valakivel össze fog menni ...
szerinted melyiket válassszam? csak azért érdekes kérdés ez mert ne veszd szem elöl azt, hogy a felelősség rajtam van az útvonalbiztosításért, és én most megint nem tudok pontos kresz §-t mondani, de ha olyan nagy rohadt dög kamiont biztosítok, amelyik pl. kisívben nem tud befordulni a saját sávjában, sőt továbbmegyek, örülök, ha a szembesávot igénybe véve egyáltalán be tud kanyarodni, akkor megint mikor cselekszem helyesen? ha hagyom, hogy bemenjen a nagy kamion a szembesávba aztán majd csak szépen hallom a csattanásokat vagy előremegyek 100 m-t, és lezárom a szembesávot, hogy ne lehessen baleset ??
Pjotr ! Nincs harag és semmi veszekedést se akarok, de érdekelne, te melyiket választanád az én helyemben úgy hogy rajtad van a felelősség. Az egy dolog hogy őt is felelősségre vonják ha biztosítatlanul belemegy a pirosba és abból gond lesz, de hogy engem sokkal jobban az biztos, mert nem tudom mennyire vagy ebben benne, de eleve a határt is csak úgy lépheti át az ilyen hatalmas túlméretes jármű, ha odamegyek érte a felvezetőautóval, és le kell adnom a rendszámot, hogy én viszem őt keresztül az országon, alá is iratnak velem valami papírt, hogy az útvonalbiztosításért a felelősség engem terhel (értem ezt olyan helyzetekre amikor nem fér el a sávjában és én kicsivel előtte megyek villogóval és próbálom leterelni kicsit a sáv szlére az embereket ... na ilyenre is volt példa, hogy letereltem, lehúzódott, de aztán meg utána mindjárt vissza is ment aztán elkapta a kamionnak a nagy kiálló vasbeton rakománya, és jó kis baleset lett belőle ... ki volt a felelős szerinted ?? ÉN !! Úgyhogy azóta nagyon is jól tudom, hogy nincs elsőbbségem a többi járművel szemben, de mégis meg kell oldanom, hogy balesetmentesen elmenjünk ezekkel a dögökkel az utakon !!!
Tényleg kíváncsi vagyok, képzeld magam a helyembe és válassz, hogy te akkor inkább biztosítanád-e a szembesávot és a kereszteződéstakárt szabályt is szegve amiért persze rendőr megint nem szól, ezer ilyen eset volt, pont akkor szólt amikor nem megfelelően biztosítottam (!!!) vagy kitennéd magad annak, hogy te ugyan szabályos vagy és megállsz a pirosnál, de aláírtad a papírt, hogy a felelősséget vállalod a balesetmentes útvonalbiztosításért ,és ennek érdekében pár szabályt talán fel is rúgunk, mindegy, lényeg hogy baléeset ne legyen, vagy tehát megálsz szépen a pirosnál, a szembesávot nem zárod le, és miközben tudod hogy rajtad van a felelősség na meg egy őrült török kamionsofőrrel van dolgod, te nyugodtan nézed a sárga villogós autódból ahogyan egymásba szaladnak a kocsik vagy a kamion miatt vagy maga a kamion kap el keresztbe két kocsit ???
Mi a véleményed ??
Mert én úgy állok ehhez, hogy szerintem többet ér az, hogy legyen biztosítva mondjuk a szembesáv amikor egyszerűen technikailag tisztában vagyok azzal, hogy nem fog tudni bekanyarodni csak a saját sávjában, és emiatt akkor tehát "szabálytalanul" viszont balesetet megelőzve inkább keresztbeállok a sávban, nehogy belerohanjon valaki a kanyarodó kamionba ... én ionkább ezt nézem, mert aztán persze lehet utána lebontogatni szépen a szerepeket hogy én hol voltam a villogós autóval, mennyire voltam észrevehető a forgalom számára, kinek volt piros és kinek zöld, de tudod én úgy állok hozzá, hogy nem érdekel kinek van piros és kinek nincs, hanem inkább biztosítom azt, hogy garantáltan balesetmentes legyen az átjutás !!! Na meg még tegyük azt is hozzá, hogy ha az megáll akkor egy zöld alatt nem is ér át :D, mire kicsit megindulna már vált is a lámpa, ez már csak olyan kis aranyosság, lényeg, hogy tehát a pirosba így is meg úgy is melemegy, akkor most az a kérdés hogy ez úgy jobb hogy ha biztosítva van neki az útvonal vagy nincs ??
Tényleg kíváncsi lennék most erre a válaszodra, de nem veszekedés-szinten, csak úgy, hogy te ilyen helyzetben mit lépnél ?? Csak mert ez nálunk szinte mindennapos dolog, simerjük az útvonalakat annyira, hogytudjuk, hol vannak "rázósabb" kereszteződések, keskenyebb sávok...stb ... na most napi gyakorlat szinten megy ez amit mondtam, és nagyon sokszor pont azért szól ránka rendőr ha nem zárom le a sávot, és nem biztosítom, ellenben még egyszer se szólt azért merta pirosba belementünk, ne haragudj, egyszerűen életszerűtlen mert mondtam,. hogy mindenképpen belemennénk, és valóban rendőr pirosban való átmenésért még soha nem szólt ha megfelelően volt biztosítva a kereszteződés, fordítva viszont már volt hogy szólt !!
Üdv
Viktor
Viktor két megjegyzés:
Az első a bekötéshez, a 0.75-ös vezeték tényleg csak egy lámpát fog elbírmni, de én 15A-nél már nem bíznék meg ezekben a vacak kapcsolókban pár forint egy relé miért nem teszel be egyet?
Szóval 15A-ert ráengedni egy kapcsolóra nem szabad.
A másik, meg, hogy neked nem kell megállni a pirosnál, hát ne haragudj ez ritka nagy baromság...
Pontosan tudom mennyire tud gyorsulni egy kamion ekkora teherrel, de ettől függetlenül te a sárga lámpáddal nem állhatsz keresztbe a pirosnál, ha baleset lesz belőle szépen mész majd a rács mögé.
A kreszt neked is be kell tartani.
A sárga villogóval semmilyen elsőbséged nincs!
„(3) A figyelmeztető jelzést használó járműnek a többi járművel szemben - az általános szabályoktól eltérő - elsőbbsége nincs.”
hozzászólás törölve
Bizony ! Nézd, nem véletlenül kötik a sárga fényt is külön rendőrségi engedélyezési eljáráshoz (most azokról ne beszéljünk akik engedély nélkül vagy alanyi jogon használhatják), de van egy nagy tábor aki a sárga fényt amolyan semmiségnek tartja, és használja, mert igazából ezta gyakorlat is mutatja nekem is, hogy a kutya nem kérdezte még meg tőlem soha, pedig tényleg napi szinten vezetek fel nagy kamionokat, hogy van-e rá engedélyem meg hogy is van ez, sőt a rendőr amikor igazoltatott, meg se nézte, hogy bent van-e a forglamimban az engedély, szóval tényleg nem veszik ezt túl komolyan, pedig látod, olyannyira komoly, hogy ha valaki szabályos akar lenni, akkor elég szigorú feltételekhez kötik a rendőrségi engedélyt a sárga fénynél is !!!
Balesetmentes közlekedést, és akkor figyeljetek a sárga fényes kocsikra is, mert lehet hogy nagyobb veszélyt hordoz alkalmanként mint egy kékfényes kocsi, na persze ezzel nem akarom összehasonlítani a kettőt, még csak egy lapon megemlíteni se, de bizony vannak érdekes helyzetek meg érdekes balesetek is voltak már ebből, mert nagy ívben tesznek a sárga fényre, mindenki csak a kékre kapja fela fejét, és ez azért van, mert a sárgával sokan visszaélnek, engedély nélkül megveszik a TESCOban 3 ezerért aztán kiteszik, na most ez teljesen szabálytalan, és ha jogszabály szerinti súllyal vennék az autósok a sárga fényt is, akkor nem lennének ezek a balesetek amiket én is írtam, de ez csak két nagyon jellemző példa, el kell mondanom, hogy szinte minden ilyen felvezetés alkalmával történik kisebb vagy nagyobb baleset, ha más nem akkor csak egy meghúzás, mert ugye ilyen hatalmas kamionokkal pl. van hogy egy rohadt körforgalmat se tud bevenni vagy egy kerezsteződést total le kell zárnunk ahhoz, hogy mondjuk kis ívben jobbra elkanyarodjon, mert csak úgytud bekanyarodni a méreteinél fogva, hogy átmegy a szembesávba is teljesen.. na és ilyenkor van az, hogy a szembesávot is lefogjuk már jóval a kereszteződés előtt, és nem érti senki hogy miért, aztán amikor meg belemegy akkor majd megérti utólag ... tényleg nem tudok mit tenni, én betartom a szabályokat, ő vsizont nem tartotta be, és tényleg voltak már pereskedések, na most én azóta minden ilyen útlezárásról fényképet készítek, egyfolytában ott vana kocsiban, hogy utólagosan ha gond van, akkor egyértelműen meglegyen a helyszínről a fénykép, hogy márpedig biztosítva volt és nem én voltam a marha ..
Neked is köszi Viktor ! Én is valahogy így gondoltam egyébként, csak nem voltam benne biztos, na amit írtál az viszont hasznos volt, mert nem is gondoltam volna, hogy egy sárgafényes kocsinál is előfordulhatnak ilyen vészhelyzetek, de ennek ellenére mondjuk ha teljesen egyértelműen keresztbeáll előttem egy akármilyen színnel villogó autó, akkor nyilván kapcsolok, hogy valami oka van ennek, és nem fogom a fűre menve kikerülni, ehhez tényleg nem kell külön ész, vagyis úgy látszik egyesek számára kell ....
Balázs!
Én sárgafényes felvezetőkocsi vagyok, na most hadd ne szedjem elő a KRESZT hogy pontos hivatkozást tudjak neked § szerint mondani, de én 99%-ban biztos vagyok abban, hogy valahogy úgy van megfogalmazva: a figyelmeztető jelzéseit használó gépjármű mellett csak fokozott körültekintéssel szabad elhaladni, ill. ha álló helyzetben van, fokozott óvatossággal szabad kikerülni" -valami ilyesmi rémlik még nekem amikor tanultam, de hát az már nem ma volt,
viszont én tudod sárga fénnyel hatalmas dög kamionokat vezetek fel, azaz KRESZ-szabályokat sokszor kénytelen vagyok felrúgni márcsak abból az egyszerű okból kifolyólag is, hogy pont azért kell a felvezetőautó, merthogy a dög kamion nem fér el a saját sávjában, és záróvonal ide vagy oda, nem tudunk mit tenni, egyszerűen elárulom neked, hogy elvileg nincs közlekedésbeli előnyünk (bár némely tekintetben mégis van, ha értelmezed a szabályokat), de azért amikor egy 110 t-n kamiont vezetek fel, akkor nagyon egyértelmű, hogy az a dög nem fog minden pirosnál megállni, mert képtelenség lenne neki egyfolytában lefékezni és megint felgyorsítani, tehát magyarul én keresztbeállok sárgalámpával a kereszteződésben, hogy biztosítsam, a dög kamion pedig átrobok fékezés nélkül a piroson,... na most én is tudnék mesélni a magyar emberek vezetési kultúrájáról, hogy neki aztán kurva sürgős, mert minden percben ugrik 1 milka neki, mert van hogy keresztbeállok, megy a sárga fény, mindenki meg is állt, mert nyilván gondolják, hogy nem véletlenül álltam keresztbe, na ennek ellenére szerinted mi van néha ? hát csak akad pár autós aki nem bír magával, és ő márpedig akkor is elmegy mellettem. Na eddig kétszer is volt olyan, hogy hát ő "csak azért is elmegy mellettem" hozzáállással belejött az elvileg biztosított területbe, na aztán pont jött 70-el a nagy dög kamion, és hogy ne kapja keresztbe, berántotta a szép kis Volvoját fejjel lefelé az árokba ... na erről ennyit, de egy másik eset: szintén lezárom teljes egészében az utat sárga fénnyel, mert csak én tudom a rádiókapcsolat miatt, hogy 30 sec múlva itt lesz a dög kamion, de ezt ott az autós hirtelen nem érti, csak azt látja, hogy keresztbeállok, na hát itt is volt egy ilyen neki nagyon fontos üzletember, és ő kicentizgetve, félig belemenve az árokba de akkor is kikerült engem pedig alig egy negyed sáv helye volt, na aztán amikor meg csak annyira kapta el a kamion, hogy nem lett semmi nagy baj, csak a gyönyörű új autóját úgy jó mélyen végigszántotta az egész oldalát, akkor persze tudott kurvaanyázni, én meg már nem tudtam mit reagáljak .... csak mondtam, hogy "Ön szerint mi a frászért álltam keresztbe és zártam el az egész sávot ?" na ez is csak arra jó példa, hogy tényleg az egy dolog amit az átlag autós lát, és néha nem érti mit miért, de az meg eg ymásik dolog, hogy én rádión tudom persze mindennek az okát, és megteszek minden tőlem telhető biztonsági intézkedést, na most az a helyzet hogy az ilyen hülyékkel nem tudok mit kezdeni .... utána meg egy óránkeresztül szidkozódott, hogy az egy hónapos kocsiját jó mélyen tökre végigszántotta neki oldalt a kamion ... mit mondjak erre ? barmok vannak és lesznek ..csak legalább megérteni tudnám, hogy ilyenkor mi mozog a kis agyában, hoyg mégis miért zártam le teljes egészében a sávot ? ez őt nem érdekli, mert ő üzletember, aztán fenyegetőzött ott egy darabig, hogy beperel minket, mert ez így nem szabályos, mondom, ne vicceljen már,e nnél szabályosabb már nem tudok sajnos lenni, hiszen az egész sáv le volt zárva, teljesen keresztbeálltam az úton, ha ő most ennek ellenére kikerül, és bemászik a fűre, félig az árokba, akkor meg ne engem hibáztasson, hogy keletkezett egy jó kis kára, mert az a helyzet, hogy a kamionos sofőr is bármilyen jóindulatú, egy akkora dögöt nem tud megállítani hirtelen, nem véletlen, hogy a jogszabály előírja nekik az ilyen biztosítóautókkal való közlekedést !!!
Na biztonság kedvvéért hogy levédjem magam, én mindig készítek pár fényképet ahogyan keresztbeálltam, lehetőleg igyekszem a fényképpel ellkapni azt az autót is amelyik így kikerül a fűre menve, hogy ha később beperel, akkor legyen bizonyíték a kezemben, hogy én minden tőlem telhetőt megtettem, a többi már az ő hülyesége. Én nagyon sajnálom a gyönyörű új Volvoját, de már ott tartok, hogy kiakadni se tudok, csak olyan közönyösen nyugtázom, hogy egy újabb barom ....
na ezt csak arra írtam példaként, hopgy tehát ki lehet kerülni, meg lehet előzni, de azért sok esetben mégsem érdemes, mert a sárga villogó pont a veszélyhelyzetre hívja fel a figyelmet, és lehet, hogy pont azért villogok, mert utánam meg jön 10 sec múlva egy ilyen dög, amit te még nem látsz, és ha beelőzöl, akkor meg pont elkap téged, szóval én csak óvatosságra és nagy figyelmességre intenék mindenkit a sárga fényes kocsikkal kapcsolatban is !!!
Üdv
Köszike Zolikaaa !
Na ebben nem vagy érintett, de ne hari, még tovább lépnék, a figyelmeztető jelzéseit használó gépjárművet meg szabad előzni ugye ? Csak mert sokszor van olyan helyzet, hogy útfenntartó kocsija ballag 20-30-al a főúton, gondolom ellenőrzi az utat, és közben villog, de úgy rémlik nekem a KRESZ-ből, hogy meg szabad az ilyet előzni ... tévedek ? Más is válaszolhat nyugodtan !! Köszi
hozzászólás törölve
Na nekem lenne egy jogi megközelítésű kérdésem, vagyis nem annyira jogi, inkább csak kresz, na mindegy, az is jog :D
arról van szó, hogy eddig kétszer is előfordult velem olyan, hogy a trohammentő ment előttem az országúton, villogott, szirénázott, de csak kb 40-50-el ment ... na ilyenkor mi a helyzet ? mert ugye van egy olyan szabály, hogy a megkül.jelzéseit használó járművet nem lehet megelőzni, na de hát akkor feltartotta volna az egész sort maga mögött, ezt nem azért mondom, mert mérgelődnék ha így lenne, mert nincs jogom kérdőjelezni, hogy mit miért tesznek, biztos megvolt az okuk, de ilyenkor kresz-szabályilag mi ahelyzet ? valóban akkor jáérok el szabályosan, ha megyek mögötte 40-el és egy egész sor feltorlódik 40-el ?? ha megelőzöm és meglát a rendőr akkor elvileg megbüntethet ??
Zolikaaa te szakmai szempontból, meg valaki kresz-szempontból jó lenne has ezt megválaszolná nekem (vagy akár mindkettőt Zolikaa, nem akarom megsérteni őt, hogy ezzel nincs tisztában, biztos tisztában van, csak kíváncsi lennék miért van ilyen ,.......
köszi
hozzászólás törölve
Zolikaaa !
na most ez nem jogi kérdés, de ha már rádtaláltam, hadd kérdezzek vmit:
másik kocsimra 3 db FS LR015-ös villogót tettem, ugye ha darabonként kötöm be őket külön kapcsolóra, külön vezetékkel, akkor ugye ráengedhetem az egész áramot egy 15A-es kapcsolóra és így akkor darabonként viszont jó a 0,75-ös vezeték, igaz ? Természetesen biztosaítékkal, csak most leginkább a vezetékben nem vagyok biztos meg abban, hogy merjem-e közvetlenül ráengedni az áramot a kapcsoolóra vagy relézzem külön be ?
Köszi a választ !
hozzászólás törölve
Sziasztok !
Csak nézegetem a fórumot, ezt is megnéztem , érdekes beírások vannak itt, na én nem vagyok semmilyen fényes, nem szirénázok és nem is sárgafényezek, ennek ellenére mondom azt, hogy minden tiszteletem a mentőké, és eszem ágába nem jutna mérgelődni, ha egy mentő keresztbeáll előttem 20 percre is akár kékfény nélkül. Csak ugyanazt tudom mondani ami itt már elhangzott, hogy a fényvisszaverős matricáikkal és elev az egész mentő kék-narancssárga matricás összeállítása olyan feltűnő, hogy én csak kekeckedésnek vélem, amikor valaki elkezdi firtatni, hogy hol a kékfény ... én is tudom, hogy kellene, de hogy én így kivülállóként simán a mentők mellett kiállnék ha valaki beléjük menne és nem ment a kékfény, és én nagyon szívesen tanusítanám, hogy látttam, hogy a kékfény márpedig ment ... merthogy kiemelem, semmi köze a kékfénynek ahhoz, hogy belemegy valaki, na most jogszabályilag kötelező, oké, de ha ilyen technikai problémáik vannak, akkor én se szeretném csak a amentőkre leszorítani az egész témakör értelmezését, de ők valljuk be, valóban elég speciális helyzetben vannak ..... és mellékesen nem azért villognak a szembesávban mert igazoltatnak, hanem mert életet mentenek .... Jogszabályilag kékfényes mindkettő, ugyanaz vonatkozik rájuk, de azért én mégis teszek különbséget a kettő között, ha egy rendőr szirénázik mögöttem, annyira nem szoktam elsietni a dolgot, hogy félreálljak, de ha mentőt látok, akkor igyekszem mindent megtenni, akár a járdára is felmászni, hogy már messziről lássa, hogy szabad egy sáv ahol elmehet !!
Miért van ez a szemlélet ? és sztem nem csak bennem ...
Kellemes hétvégét mindenkinek !
Ja !! és én se vagyok elfogult, meg mentős sem, sőt kékfényes sem, csak sárgafényes (bár ugya a szirénán kívül majdnem ugyanazok az üzemelztetésu szabályok vonatkoznak ránk is (azaz pl. nekünk is kötelező működtetni a villogót ha tilosban állok meg vagy a járdára megyek ...stb), de én tettem az előírásra, és igenis külön kapcsolható a fényhídban mindegyik forgó (nekem is össz. 6 db van), tehát álló helyzetben mindig csak a bal szélsőt szoktam hagyni hogy menjen mert ugye forgalomtechnikai szemprontból a régebbi mentőkön se véletlenül volt elöl bal oldalon a villogó, na és menet közben meg akkor fel lehet kapcsolni minél több fényt, szabálytalan ugyan, de tehát én nem egykörösre kötöttem be, és a forgalmi viszonyoktól, helyzettől függ, hogy mennyi fényt akarok bekapcsolni, mennyire kiélezett a helyzet, van amikor végigmegyünk össz. egy darab forgóval, de csúcsban meg veszélyes kereszteződésekben meg bekapcsolom az összeset, és annak meg vakító fényereje van, nem lehet nem észrevenni. na hát ilyet kéne a mentőknek is csinálni valahogy, csak tudom, ehhez jogszabály-változást kéne elérni előszőr.
Na most tehát én nem vagyok elfogult, elolvastam mindent, és ezzel együtt mondom, hogy nincs eszénél az, aki egy rohamkocsival elkezd kötözködni, és én is csak elismerésemet feezem ki nekik, amiért ennyire ügyesek, bene vagyok én egész nap a forgalomban, naponta 30 szirénázó rohamkocsival találkozom, és figyelem őket, de nagyon ügyesen lavíroznak, teljesen biztonságos módon kezelik a mások számára hajmeresztó helyzeteket !!
Úgyhogy Zolikaaa elismerésem, és én se szorítok le mindent a mentőkre !!! csak én is tudom amit tudok, mert műszaki ember vagyok .....
Igen, semmi gond, előfordul az ilyen. na nagyon röviden szólok hozzá: megvettem a fényhidat, ismertem a paramétereit, felajánlották, hogy 25 ezerért fel is szerelik, de amikor rákérdeztem pár apróságra akkor azt mondtam, hogy a nagy frászt szerelik össze, fogtam, hazavittem a hátsó ülésen, és körbejártam a magam útját, lakatostól kezdve mindenhol jártam, lényeg, hogy én se bíztam rájuk, mert egyszerűen dilettánsok, és nem értem, hogy működhet így egy cég, na szóval jártam én lakatoshoz, mindenhova, hogy a durva munkát ő megcsinálja (én mondjuk nem akartam a nagy értékű autót megfúratni, úgyhogy a tetecsom.tartó lécre fúrattam lyukakat), na innentől pedig ráment kb egy hetem ugye a sok kis apróság miatt, de megcsináltam én magam úgy, hogy évek óta nincs vele baj, és minden műszaki paraméternek megfelel. Na műszaki vizsgán nekem is volt már bajom, mert érdekes módon ott mindjárt tudják, hogy milyen irányba kell forogni a villogónak, meg a fényerővel is tisztában vannak, na nálam meg pont az volt a gond, hogy túl erős volt a fény, ezért nem akarták átengedni, merthogy zavaró a forgalomban szerintük, na aztán végül átengedték, mondtam, hogy ne haragudjanak, pont ez a célja, hogy zavaró legyen, hiszen figyelemfelkeltőnek kell lennie nagyon, még ennek ellenére is akadnak olyanok akik, na ebben az esetben már mondhatjuk, hopgy nem akarják észrevenni a hatalmas fényerejű fényhidat, mert olyan, hogy ha belenézek, akkor utána még percekig vibrál a szemem, na de legalább arra nem foghatja, hogy nem vette észre, mert ez úgy azonnal kilőhető, mint védekezési szempont egy balesetnél. Volt már balesetem, a rendőr a helyszínelés során mondta, kapcsoljam be csak hogy megbizonyosodjon, aki belémjött, az kellően láthatta-e a jelzést, na aztán utána röhögve mondta, hogy kapcsoljam le , ez vicc, mert nem tud írni, vibrál a szeme :D :D : na ennyit a hozzáállásokról, én is azt mondom, hogy aki belemegy egy álló autóba, annak olyan mindegy már hogy megy-e a fény még rajta mert akkor is belemegy ..mint ahogy számtalan ilyen helyszínelésnél voltam már a munkám miatt ....
Üdv
Köszi az e-mailt, azóta én is észrevettem :D hát istenem, vannak ilyen véletlenek, ezek szerint mindketten Viktor vagyunk, és mindketten villogós autóval dolgozunk, hát annyira nem nagy véletlen ez, hiszen a topic címe miatt idejöttünk mindketten ...
Üdv
Ne aggódj Zolikaaa szerintem vagyunk páran akik másképp látjuk. Na nem a jogszabályt, mert nyilvánvaló én is megerősíteni tudokm, hogy a szabályok szerint a megkül.fényjelzést tilosban állás esetén működtetni kell. Na és akkor innentől jöttek a technikai problémák, hogy valószínűleg megint olyan ember alkotta meg ezt a szabályt, aki ugyan szem előtt tartotta a biztonsági szempontokat maximálisan, csak éppen az autók műszaki paramétereihez nem volt lövése sem. Vagy tovább megyek, mivel ezek a közbeszerzése sajnos Magyarországon tudjuk hogyan mennek, az is lehet, hogy a jogszabályalkotó végül is kalkulálva ezzel hozta ezt a szabályt, hiszen én most a te esetedre mondom Zolikaa, hogy emlékszem, nem is olyan rég a Sprinter rohamkocsijaitokon is csak 2 db Bosh villogó volt, és hát szerintem bőven elég és figyelemfelhívó volt, azaz a fényerővel támasztott követelményeknek elegett tett, és még annyira le se terhelte az autót. Na most ugye történtek azóta újabb közbeszerzések, és mivel én is benne vagyok a "villogók világában", és arról is van tudomásom, hogy sajnos ezek a beszerzések milyen mocskos úton szoktak történnio, a szakmai szempontnak van a legkevesebb szerepe mindig, de hogy valaki(K) nagyot markol(nak) az biztos. Szóval szerintem a ti esetetekben nem is a jogszabállyal van baj, és azt úgy én se értettem, amit Szota felvetett folyamatosan, hogy ugyan miprt esne neked nehezedre egy gombot benyomva hagyni ha ez megvalósítható lenne. Amiker írtál műszaki paramétereket, azokon én is csak jókat nevettem, mert én azért eléggé műszaki ember vagyok, és én magam szereltem össze a sárga villlogós kocsimat, szóval tudom, egy-egy halogén viloogónak mekkora az áramfelvétele ..stb, és én ismegcsináltam úgy, hogy ment közben amikor dolgozik a generátor akkor megy szépen az egész fényhíd és gyönyörű fényárban úszik az autó, de azt is megoldottam, hogy lehessen külön kapcsolni, hogy álló helyzetben (mondjuk a motort ekkor is járatni kell nyilván) csak egyetlen forgó megy a fényhídban a 6 (+1) közül, azaz ez viszont pont egyensúlyban van az álló helyzetben való áramtermeléssel, és így nincs gond, igaz, hogy szabálytalan így használni, de választhatok, ahogy te is írtad... ha utána el is akarok jönni valahonnan 20 perc állás után akkor egyszerűen muszáj volt ezt így megoldanom.
Na de visszatérve a közbeszerzésekhet, tudom milyen undorító módokon szokott menni, és könnyen lehet az, hogy most is tudják ők, de magasról tesznek a műszaki paraméterekre, aztán most a mentőknél is nagyon befitottak a jól bevált 2 villogós megoldás helyett a fényhíd + hátul 1 villogó (mert tudom, ide is kötelező) +a hűtőrács előtti, na és így érkezünk ide, hogy még menetben is kétes, hogy bírja-e az aksi, de hogy csúcsra van járatva az biztos. Itt esetleg az segíthet nektek, ha vannak olyan menetek, amikor nem használtok semmit, és ilyenkor kicsit vissza tud töltődni az aksi, de amúgy jól tudom én, hogy egyetlen menet elég lenne, hogy kidobhatjátok az aksit, ha betartanátok minden szabályt, de még így is határeset nagyon, sőt talán azon is túl van. Úgyhogy nem is ajogalkotót kell szidni, mert ő végül is a biztonsági szempontokat szem előtt tartva ugye úgy határozta ezt meg, és éveken keresztül érdekes módon jó vol ez a rohammentőkön is, hogy össz. 1 db Bosh villogó elöl + 1 hátul .. ez se kevés áram, de ez úgy elmegy még, gondolom ezzel nem is volt sok bajotok. Csak aztán a gyönyörű beszerzések alapján most meg úgy megpakolták a kocsiaitokat tudom, hogy a kétszer 55 W helyett most meg atya ég ott van a hátsó FS halogén villogó 55W + elöl a fényhíd laikusoknak: ebben 4 db halogén 55 W-os forgó van + tükrök, szóval a tükrök nagyon megerősítik a fényt nem is ez a baj, hanem az hogy az olyan sok áramfelvétel, hogy egy aksi nem bírja el egyszerúűen hosszú távon, legalábbis nagyon észnél kell lenni, hogy a használatával spóroljatok ahol lehet) + elöl 2 x 55 W a kerek Hella villogó, azaz ez mindösszesen egy rohammentőn a rég (ÉS JÓL BEVÁLT, NAGYON IS ERÕS FÉNYÛ !!) Bosh villogós korszakban volt kb 15 A áramfelvétel, na most ezt ugye ha viszonyítjuk az aksihoz, akkor még oké, de aztán most hogy ennyire telerakták ezekkel a csodafényhidakkal most meg ha jól számolok és nem hagytam ki semmit, akkor kb. 63-65 A áramot vesz fel, mert én is tudom, hogy a mnetők valóban úgy kötik be, hogy csakis egyszerre megy minden. Na akinek van elektronikai ismerete csak egy kicsi, az el tudja képzelni, hogy 65 A mekkora áramot jelent ... de aki ezeket berendelte nektek, az szerintem csak jót markolt az üzleten, de valószínűleg fogalma nem volt arról, hogy műszakilag ez hogyan is van ...
Úgyhogy én sem Zolikára redukálom le a dolgot, és nem is a mentőkre, hiszen a szabályok egyértelmű, hogy minden kékfényes autóra vonatkoznak, csak éppen ez most a mentőknél élesedik ki ennyire mert valóban az ő kocsijaik lettek a legjobban leterhelve valami agyalágyult döntése alapján, de ha meg egy helyszínről nem tudnátok azonnal elindulni, akkor gondolom nyilván azonnal a sofőrt vennék elő ... erre mit mondjak ? Csak azt tudom, hogy undorító az egész úgy ahogy van, hogy miért nem volt jó a két Bosh villogós megoldás, mikor én ismerem őket és iszonyatos fényerejük van (volt), na most meg az új nagyon divatos fényhidakkal jönnek mindenhol, csak megfeledkeznek arról, hogy ez áramfelvétellel is jár .... úgyhogy a hiba nem bennetek van, és én meg megértem, hogy próbáltok lavírozni valahogy a kivihetetlen jogszabályi előírások betartása és a realitás között, és csak gratulálok bneked amiért mint sofőrnek neked legalábbb van műszaki ismereted, és tudod mire kell vigyázni.
Szó volt itt a rendőrsáégi Ivecokról, de elég csak a sima Skoda rendőrautókat nézni .... nehogy azt hidd, hogy nem szúr szemet mindenkinek aki benne van a villogós témában, hogy semmi nem stimmel rajta, de hát ők megengedhetik maguknak a sok szabálytalanságot.
Na még elmondom gyorsan az én történetemet, mert ez ugyanaz mint az Iveco-s ökörség amit meséltetek:
Én is bízva egy cég hozzáértésében, leadtam a kocsit, hogy szereljék rá ők fel a fényhidamat és a kiegészítő villogót, na aztán szerelés közben odamentem megnézni, hogy hogyan is szerelik meg mit csinálnak, mert szeretem tudni, hogy mi hogyan van az autómon megoldva, na most én ott azonnal kiakadtam, ugyanis én ugyanígy jártam kb, hogy az elvileg ezzel foglalkozó cég tudod mihez választotta a vezetéket ? Fogalma nem volt a fényhíd áramfelvételéről (pedig külön felhívtam a figyelmüket, hogy erre figyeljenek oda, mert nagy veszélyforrás, ha rosszat tesznek be !), ás tudod mit mondtak nekem ? Hogy azért használják az egész fényhídhoz (!!) azaz kb. 58 A áramhoz azt mondták, hogy azért választották a ,075-ös vezetéket (!!! ugy eki ért hozzá az most sikít egy nagyot !!) merthogy az megy a kocsi színéhez és esztétikusan akarták megoldani. Én meg fogtam a fejemet, hogy atya ég, akkor jobb ha nem csinálnak semmit, hát ez úgy 3 perc alatt leég nekem a francba, és vezetékezhetek újra mindent, egyszerűen nem akartam elhinni, ők meg a fafejükkel csak annyit voltak képesek mondani a nagy szakértelmükre alapozva, hogy dehát "ezzel szokták" bekötni ..... na én csak nyeltem meg közben ment fel bennem a pumpa rendesen de próbáltam visszafogni magam, na mondtam nekik, hogy tudják mit ? Akkor hozok én olyan vezetéket amelyik szerintem jó, és akkor legyenek szívesek azzal megoldani. De azzal meg nem voltak hajlandók, mert azt túl vastagnak találták (!!), és azzal nem akarták megcsinálni mert akkor az csúnya lesz (na mondtam nekik hogy csúnyább lesz valóban, ellenben nem fog az autóm leégni, szóval azért van egy kis különbség a két kategória között), lényeg, hogy én voltam persze a hülye, és csak szörnyülködtem, mert láttam, hogy szereltek ott más autókat is, és úgy elgopndoltam, hogy te jó isten, szerencsétlen autós beadja ide az autóját mert azt hiszi szakemberek kezében üzembiztosan felszerelnek rá mindent, és egy átlagember aki nem barkácsolgat-szerelget, hanem csak használja, az meg majd azt fogja észrevenni, hogy mondjuk megy szirénázva vagy csak villogva, és 5-10 perc után úgy felforrósodik a vezeték, hogy jobb esetben csak kicsapódik a biztosíték és keáll az egész aztán ez persze pont olyankor történik amikor kéne hogy működjön, de rosszabb (és valószínűbb) esetben akár kigyullad a vezeték !!! Na ébn engedtem meggyőzni magam, hogy ez így jó, pedig tudtam, hogy nem jó, de én hülye, valamiért belementem, na aztán úgy jártam, hogy max 5 percet bírta vezeték, utána olyan égett szag lett a kocsiban, elkezdett olvadni a vezetékről a szigetelés, hogy ki kellett kapcsolnom, elég vicces módon 5 percet járattam utána 10 percet meg hagytam, hűlni és ezzel játszottam napokig, amíg aztán végképp megadta magát, leégett a vezeték, zárlat lett és kiment a biztosíték (szerencsére !!!). Na ezek után visszavittem, de csak egy az egyben ugyanúgy akarták újravezetékezni, nem értették meg, hogy akkor két nap múlva megint visszahozom, de volt ott egy Eon-os kocsi is, azt is szerelték, na ők értettek hozzá, ők is szidkozódtak, hogy nem engedik nekik beszerelni, mert barbárok, nem értenek hozzá, szóval nem voltam ezzel ott egyedül ....
Úgyhogy tudod miben maradtunk? Mondtam nekik, hogy a nagy gépes munkát csinálják meg ők, tehát a nagy fúrásokat végezzék el, de aztán elhoztam a kocsit tőlük, nyilvánvaló, hogy így harmadszorra már nem kérdeztem meg, hogy mennyivel tartozom, mert örüljenek, hogy én nem kezdtem el követelőzni, és azt képzeljétek el, hogy két napomba került ugyan, de az utolsó vezetékig, biztosítékig, kapcsolóig mindent én szereltem be, két napon át éjszakába nyúlóan, csak a lyukakat furattam ki (erre még képesek voltak), aztán minden elektromos bekötést én csináltam,.... na azóta nincs is vele bajom, pedig sokszor van olyan, hogy órákig járatom a fénygóhidat, csak éppen én olyan vezetéket tettem hozzá, ami ezt bírja, és nincs semmmiféle melegedés 4 óra folyamatos használat után se !!!
Na ahogy tudom a mentőknél értenek az összeszereléshez, és náluk tényleg még az első Hella kerek lámpához is 2,5-ös vezetéket használtok ti, úgyhogy nálatok ilyen elektromos probléma nincs, de a rendőrautókon láttam már a vezetékezést, na azon van azért veszélyforrás jócskán, na meg említettem már, hogy nekik semmi nem szabványos, ha nem vagyok elég világos akkor inkább így fogalmazok: elméletileg NEM MEHETNÉNEK ÁT A MÛSZAKI VIZSGÁN, na ehhez képest ugye nyilván átmennek .....
Na és még egy hatalmas poént hadd mondjak .... én is elmentem műszakiztatni az autót, na az elmebeteg vizsgabiztos belekötött persze mindenbe (szerintem csak irigykedett mert tényleg egy gyönyörű 600 ezres amerikai fényhidam van), gondolhatjátok ennek milyen fénye van...stb, de ez nem volt jó neki, mert hiába felelt meg minden előírásnak, nem volt beleütve az "E" jel. Na megint kezdtem ideges lenni ... tudjátok mit csináltam ? Fogtam magam, a TESCOban vettem azt a szar 3 ezer forintos mágnestalpas villogót, ami aztán semmilyen követelménynek nem felel meg, de azon ott van egy kis odahamisított matrica (!!!), hogy "E", na nagy nehézségek árán leszedtem a fényhidat és elmentem ezzel a kínai gagyival vizsgáztatni az autót, na a kis matrica miatt ez már megfelelt neki, a bolondjának, holott mondom, még cak nem is halogén, tehát fényerő tekintetében egyszerűen közúti forgalomban tilos használni a szabályok szerint, na mindegy, csak mert rajta volt egy ksi matrica, ezért ez már jó volt neki. na zóta azért kikupálódtam én is, és ezt a kis matricát átragasztottam a nagy fényhidamra és azzal is voltam már vizsgán, na csoda történt, mert csak a ráragasztott matrica miatt ez már megfelelt nekik, amit korábban nem fogadtak el.
Hu...én se tudtam ám, hogy röhögjek vagy sírjak, de sajnos tényleg ez megy ebben az országban .....
Na Zolikaaa tudom, hogy a mentőknél szerencsére hozzáértő kezekbe kerül, és teljesen üzembiztosan van összeszerelve minden, úgyhogy nálatok ilyen gond nincs, ellenben sok kocsinál bizony van, aztán majd szidkozódhatnak, ha aszirénázás közepén egyszerűen leég a vezeték és leáll a sziréna és a villogó :D már csak röhögni tudok rajta kínomban.
na az áén esetem is egy kis ízelítő volt a műszaki kérdésekből, de annak ellenére, hogy tisztában vagyok vele, hogy milyen szabályok és hogyan szabályozzák ezeknek a jelzéseknek a használatát, ezzel együtt m,ondom azt, hogy AZÉRT EMBEREK ÁLLJON MÁR MEG A MENET !! egy kiemelt rohammentőn ne keresgéljük már azt, hogy mibe lehet belekötni !!! Nem kívánok ilyet, mert nem vagyok szemét, de ha mégis szükségetek lesz egyszer ilyen autóra, akkor majd nagyon értékelni fogjátok azt, hogy a sok abszurd baromságot a sofőr műszaki ismereti alapján kiküszöböli, és egyáltalán lehetővé teszi a mentést !!!!
Úgyhogy Zolikaaa minden tiszteletem a tieteké, mert én látom naponta az utcán a rohammentőket (a kiemelteket is :D a fordított forgás miatt, ez nekem is feltűnt, csak azt hittem rosszul kötöttétek be), és minden elismerésem, mert rohammentő még nem okozott nekem baleseti veszélyhelyzetet a szirénázása közben, tényleg nagyon rutinos sofőrök vannak rajta, ellenbenha szirénázó rendőrautót látok, akkor sokszor égnek tud állni a hajam :D
És senki nem említett meg egy nagyon fontos momentumot. a rohammentő azért is van ilyen speciális helyzetben, mert neki úgy kell lavírozbni a szembesávban csúcsidőben balesetmentesen, hogy közben hátul meg folyik az ellátás, azaz iszonyatos nagy rutin kell hozzá, hogy mások baromságait, vezetni nemtudását is kiküszöbölje és mindezt oly módon, hogy tudom, nektek ki van adva, hogy leghetőleg hirtelen fékezés ne legyen ...stb, na most ennek ellenére nem igen hallani mentőbalesetekről, és míg egy rendőrautó fékezgethet össze-vissza meg rángathatja a kormányt, addig a rohammentő úgy kénytelen szirénázni és előrejutni, hogy ne legyenek se hirtelen kormánymozdulatok se fékezések mert ugye lehet hogy pont akkor adnak hátul egy vénás injekciót vagy akármit csinálnak, tudom, van mentős ismerősöm, mesélte, hogy úgy kell végigszirénáznia aszembesávban, hogy közben hátul betegellátás folyik !! És ennek ellenére a szembesávban ügyeskedik, valljuk be, igen nagy vezetési tudás, gyakorlat, extrém helyzetekben való biztonságos megoldási módszerek szükségesek, és a gázos autó, a BKV-s roham is megtehet olyanokat amiket a mentő pont emiatt nem. Csak mert sokan mondták már nekem, hogy ők ezt nem értik, mert megy a mentő szirénázva, de csak 50-el, és nem kanyarog, hanem a ha ott vana dugó akkor ott akar elmenni, és nem ahol esetleg hely van ...nos akkor aki ezt olvassa, ez mind azért van, mert hátul betegellátás folyik, netán éppen életért megy a küzdelem, és ezért van az hogy semmi hirtelen mozdulatot nem tesz a rohamkocsi. Hányan tudnának közületek így vezetni rohamban, ennyire előrelátónak lenni, hogy már pár száz méterrell előbbre nézni mindig és ahhoz igazítani hirtelen az egész vezetést, hogy már előre felkészüljön, ott majd mi lesz ...
Na úgyhogy én nem leszorítani akarok mindent csakis a mentőkre, de az a helyzet, hogy márpedig sok mindent csakis a mentőkre vonatkoztatva kell értelemznünk, mert ők elég speciális módon mennek rohamban is, míg egy gázműves szirénázhat persze sokkal merészebben, ott lehetnek hirtelen fékezések, hirtelen irányváltoztatások stb ... míg a mentő esetében ezzel is vigyázni kell.
Szóval rendben van, hogy a kékfényes szabályok vonatkoznak amentőkön kívül még ezer más autóra is, és ahogfy olvastam ezt Zolikaaa se vonta kétségbe soha, csak szinte ti beszéltétek belé, ennek ellenére valljuk meg, mégis a mentő elég speciális helyzetben van a leírtak miatt, erre Zolikaaa nem is tért ki, de szerintem már elege lett ...
Na hát akkor sok sikert a sok barbár szervíznek, én javasolnám, hogy autóvillamossági emberrel szereltesse mindenki össze az ilyen dolgait, mert vannak erre specializálódozz cégek de vicces módon, semmiféle műszaki ismerettel nem rendelkeznek. Tudom, abszurd, de ez csak a pure reality .... két ilyen összeszerelőcéggel is megjártam már, kiveszekedtem magam, de ahogy tudom, azóta se jutott el az agyukig, hogy az úgy nem jó, és számtalan kocsit tudok, aki velük szereltette össze a dolgait, és utána ugyanúgy járt mint én, aztán vagy elvitte egy autóvillamossági emberhez vagy ha neki voltak elektromos ismeretei, akkor megcsinálta ő maga, csak elég vicces, hogy pl. a rendőrségi skodák nagy részét is ez a cég szerelte össze ....
Na én már nem csodálkoznék azon, ha látnék egy rendőrautót kigyulladni, sőt azon csodálkozom, hogy eddig nem láttam, de ahogy tudom, ők is elégg figyelnek erre, tdják, hogy nincs minden rendben a fények körül (de a jogsazbályban előírt decvibel-értéket sem éri el a sziréna-hangerejük), szóval ott kötünk ki, hogy tényleg a mentők és a magánzók azok akiken csak számonkérik ezt a sok szabályt ...
na felébredtem :D indulhat a nap...
Balesetmentes vezetést mindenkinek, és kicsit több toleranciát kérnék én is a mentőkkel szemben, pedig én nem vagyokmentős, csak ismerem elég jól a helyzetüket, szóval nem vagyok elfogult, csak józan észel gondolkodó, ennyi.
Üdv: Viktor
áááááááááááááááááááááááááááááááá :D
na tessék .......... puffffffff.....ez tényleg kész
Gázművek, orvosi ügyelet, határőrségi jármű stb. is lehet kéklámpás autó.
Na hát Szota most ezzel úgy szépen összefoglaltad az összes eddigi beírásod stílusát, és a hozzáállást, na meg azt amit Zolika is sérelmezett, azaz, hogy teljesen hülyének nézed őt, vagyis most már minket is :D
Én nem kékfényes, én sárgafényes vagyok, na azzal is tudnak érdekes helyzetek előállni, de képzeld el, tsiztában vagyok a 49. §-sal, úgyhogy köszi, hogy nekem mint debilnek ilyen szépen kiemeled, de képzeld el tisztában vagyok vele, ismerem a KRESZT.
És szerintem az meg a másik amit csak te látsz úgy, hogy Zolikaaaa vette magára, mert ahogy elolvastam az írásait, többször is pont azt írta, hogy ő is érzi, hogy te akarod így feltüntetni, hogy ő gondolja ezt magáról, holott egyáltalán nem így van.
Természetesen azzal is tisztában vagyok, hogy nem csak mentő lehet kékfényes autó, inkább leszögezem gyorsan mielőtt nekem is megmagyaráznád, hogy más is használhat megkül.jelzést, mert ugye mindenki hülye ....
Viktor
hoppá... mielött félreértenétek:
a csak 1 rohamos (ezért írtam számmal is) mennyiséget fejez ki!!!!
szota
_________
amit itt leírtam saját véleményem jogilag nem biztos, hogy helytálló: nem vagyok jogász.
Ti nem olvassátok el mit írok?
NEM A MENTÕKRÕL SZÓL A TÖRTÉNET -csak Zolikaaa redukálja erre a témát- hanem a megkülönböztetőjelzést viselő gépjárművekről. Ennek a halmaznak csak egy részhalmaza a mentők.
Zolikaa meg csak 1 rohamos van rajta kívül még más is.
NEKTEK nem számít, hogy a jogszabály mit mond erről? Csak a szokás számít??
KRESZ49§(4) A megkülönböztető fényjelzést - ha a jármű olyan helyen áll meg, ahol a megállás egyébként tilos - működtetni kell.
szota
_________
amit itt leírtam saját véleményem jogilag nem biztos, hogy helytálló: nem vagyok jogász.
Nem vagytok magatoknál !!!!!!!!!!!!! Ilyen ökörségeken veszekedni, de a legjobban én is azon akadtam ki, hogy nektek a jogász se volt elég, egy 15 éve rohamjáratban vezető mentős tapasztalat se volt elég, ti mindent jobban tudtok, de érdemben hozzászólni meg nem igen, csak valóban kötözködni.
De hogy emberileg hogy a fenébe jöttök ahhoz, hogy egy rohammentő megállását bármilyen formában is helytelenítsétek, az meg már kimondottan durva !!!
Sajnos nekem is volt már szerencsém hozzátok, nem kívánom senkinek az érzést, és elhiszitek, hogy nem érdekelt, hogy a kereszteződés közepén hagyták a kocsit és szalattak fel velem a páromhoz ??
Na ezek után felőlem úgy áll szembefordulva aszembesávba egy mentő ahogyan akar, eszembe se jut kifogásolni, és evidens valamiért számomra, hogy megpróbálom kikerülni, de semmiképpen se kezdem el keresni ott a kötözködési lehetőségeket !!!!!!!
BORZALMASAK VAGYTOK !!!!!!!!!!
kiadja a Jogászoknak Kft.
cégjegyzékszám: 02-09-067243
adószám: 12559044-2-02