wers
NINCS!
Hiszen,
akinek nem kell jogsi
annak nem is kell !!!!
semmilyen "állami szerv"-hez
bejelentenie a címét.
A jogsi egyben ott TARTÓZKODÁSI engedély is.
Ezért kerül rá a cím...
Nomeg személyi igazolvány is !
Mert az sincs ám nekik...
wers
NINCS!
Hiszen,
akinek nem kell jogsi
annak nem is kell !!!!
semmilyen "állami szerv"-hez
bejelentenie a címét.
A jogsi egyben ott TARTÓZKODÁSI engedély is.
Ezért kerül rá a cím...
Nomeg személyi igazolvány is !
Mert az sincs ám nekik...
jó, Angol bizéhez nem nagyon konyítok, de a gyerekek számára is lehet lakcím igazolást kérni. Suliba sem tud nélküle járni, ez biztos. Családi támogatás, pótlék.
Az angoloknak ez nem gond, mert rajta vannak a választó polgárok listáján.
Az EU külföldinek gond.
Aki viszont a jogsival oldja meg.
(vagy feliratkozik választónak)
ttip
„csakhogy visszatérjünk a témához”
Jaja, szóval továbbra sem tudod leírni rendesen a nevem. Rendben bunkókám, akkor lehetne tiplizni...egészen pontosan ttiplizni! ;-)
wers
Az angol rendszerben okoskodó barátunk azért elég sokat ferdít az igazságon:
„A lakcímünk igazolása. Ez a másik fontos és néha nagyon bonyolult dolog, mert a hivatalok, bankok, csak ház vagy lakásbérleti szerződést, nevünkre kiállított közüzemi számlát vagy nagyobb cég által kiadott munkáltatói szerződést fogadnak el. Mivel sok bérbeadó és munkáló bankszámlát kér előre, így akár ördögi körbe is kerülhetünk. A legtöbb ingatlan iroda nem közvetít olyan külföldieknek akik nem tartózkodnak legalább 6 hónapja az országban”
Tehát akkor elemezzük csak ki részletesebben:
Lám-lám, és máris a három pont közül az elsőnél járunk ismét... :-O
De hát úgy látszik, ezek ellenére egyeseknek az Egyesült Királyság maga a kánaán, ugye, ;-)
szomorka szomorka, a tulajdonosoknak nemcsak jogaik vannak ám, hanem kötelességeik is! Hogy állsz a jogszabály módosításával? Meg a lakáskiadással nagyon stabil anyagi háttér biztosításával és kezessel? Ezekkel kellene haladni, nem itt szomorkodni.
ttiplike
A bérlőnek nem csak jogaik vannak, hanem kötelességeik is. Talán ezzel is foglalkozz, ne csak a tulajdonosokat szapuld örökké. Tuti a féltékenység beszél belőled, hogy te csak egy amatőr csóró kis lúzer maradtál és nincs kiadó lakásod. De hát tudod, elsősorban te tehetsz róla, hogy a rossz oldalára kerülsz mindig a "szerszámnak". ;-)
Szomorka... szomorka.
NE zavarjon, hogy megint nem az eszed használtad .
(úgy tűnik tényleg nem sok lehet)
A szövegben a külföldiekről!!!! van szó.
Mégpedig a hozzád hasonló bénább külföldiekről...
Akik épp beestek angliába, nincs ott múltjuk.
Persze a zöm, az értelmesebbje megoldja ezt is simán.
Tudod párszázezernek sikerült már.
Mert megvan módja!
- -
A nem frissen érkezett külföldinek meg ez nem gond:-)
nonolet
„NE zavarjon, hogy megint nem az eszed használtad .
(úgy tűnik tényleg nem sok lehet)”
A tiednél biztos több van, mert én legalább veled ellentétben nem megyek át rendszeresen alpári sötét bunkó parasztba. ;-)
„A szövegben a külföldiekről!!!! van szó.
Mégpedig a hozzád hasonló bénább külföldiekről...
Akik épp beestek angliába, nincs ott múltjuk.”
Naná, hogy külföldiekről van szó, hiszen a "bennszülött" angolok nagyon jól tudják, hogyan és hol kell bejelenteni a lakcímüket, mert az minden téren fontos az életükben. Pl. bankszámla nyitása, ami egy-egy hivatalosan bejelentett munkahelyhez elengedhetetlen. ;-)
"na akkor mit lehet tenni?"
FIKTIVÁLNI
Egy kérdés:
Valahogy nem igazán értem, hogy a fiktiválásnak mi értelme van.
Az állandó lakcím jogot nem keletkeztet, csak egy tényt állapít meg.
Posta ugyanúgy hordja a leveleket a delikvensnek, a fiktiválásról a posta tudomást nem szerez.
A fiktiválás során alakcím ugyanaz marad, lakcímkártya a delikvensnél ott marad.
Viszont kell két tanú, meg eljárás, meg levél jön és tsai.
Elmondjátok, hogy mégis mire jó ez az egész?
Egyrészt gondolom senki sem akarja, hogy idegenek legyenek csak úgy bejelentve a lakásába.
Másrészt hiába nem keletkeztet jogot elvileg, ha a gyakorlatban egy csomó hivatal, meg a rendőr, meg ilyenek simán a lakcímkártya alapján képesek úgy eljárni, ahogy amúgy nem járhatnának el.
Vagy pl. ha el akarja adni, nem túl bizalomgerjesztő, hogy egy fél focicsapat be van jelentkezve az ingatlanba. Még ha jogot nem is keletkeztet.
A fiktivált lakcímes kártyát az illetékes hatóság elkobozza.
(rendőr, okmányiroda..)
Olyan ügyet intézni nem tudsz vele, aminél lekell kérni az adatait.
pl. céglapítás, módosítás
Vagyis esélyes, hogy előbb-utóbb megbukik vele.
facsiga77
„Posta ugyanúgy hordja a leveleket a delikvensnek, a fiktiválásról a posta tudomást nem szerez. A fiktiválás során alakcím ugyanaz marad, lakcímkártya a delikvensnél ott marad....Elmondjátok, hogy mégis mire jó ez az egész?”
A fiktivált lakcímnek egy a lényege, hogy ha valaki úgy szeretné megtudni a lakcímedet - mert esetleg szeretne neked hivatalos levelet küldeni - hogy lekéri hozzá a lakcímnyilvántartásból, akkor máris megspórolt vele egy postai küldeményt, mert látni fogja egyből, hogy sok értelme nincs kiküldeni bármit is. De ahogy más is írta, az első hatósági ellenőrzésnél, amikor pl. használni szeretnéd, elbukod a lakcímkártyádat, mert el fogják kobozni.
A polgárok személyi adatainak és lakcímének nyilvántartásáról szóló 1992. évi LXVI. törvény (Lakcímtörvény) vonatkozó rendelkezése alapján a polgár lakóhelye:
„annak a lakásnak a címe, amelyben a polgár él. A lakcímbejelentés szempontjából lakásnak tekintendő az az egy vagy több lakóhelyiségből álló épület vagy épületrész, amelyet a polgár életvitelszerűen otthonául használ, továbbá – a külföldön élő magyar és nem magyar állampolgárok kivételével – az a helyiség, ahol valaki szükségből lakik, vagy – amennyiben más lakása nincs – megszáll.” (Lakcímtörvény 5. § (2) bekezdés)
A törvény álláspontunk szerint tehát egyértelmű: ha valaki nem lakásban lakik és Magyarországon élő magyar állampolgár, az az ingatlan státuszától függetlenül bárhova be tudja jelenteni a lakcímét, ha egyébként a törvény többi feltételét teljesíti.
Azonban hiába oktattuk ki alaposan az ügyfeleinket a hatályos jogszabályi rendelkezésekről és készítettük fel őket a járási (kerületi) hivatal előtti ügyintézésre, több esetben – akár a közvetlen közreműködésünk mellett– sem sikerült az ügyfeleinknek a lakcímüket az általuk lakott helyiségbe – leginkább az ügyintézők tájékozatlansága!!!!!! miatt – bejelenteni.
Álláspontunk megerősítése érdekében így a Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi (KEKKH) hivatalától kértünk állásfoglalást, mivel a KEKKH az a hatóság, amely működteti a polgárok lakcímének nyilvántartását, valamint az okmányirodai rendszert. A KEKKH állásfoglalásában megerősítette az eddigi gyakorlatunkat, tehát:
1. A Lakcímtörvény a lakcímbejelentés tekintetében nem vizsgálja a lakás jellegét, besorolását, lakhatásra alkalmasságát,
hanem
egyenértékűnek tekinti – más ágazati jogszabályokban meghatározott – lakásnak nem minősülő épületekkel, épületrészekkel, helyiségekkel, és biztosítja ott lakóhely létesítését.
Ez egyszerűsítve azt jelenti, hogy be tudod jelenteni a lakcímedet az általad lakott présházba, sufniba, garázsba, üzlethelyiségbe, ha azt jogszerűen használod, függetlenül attól, hogy ezek az épületek jogilag nem minősülnek!!!!! lakásnak.
2. A lakcímbejelentési eljárás során a cím létezését nem az ingatlan-nyilvántartás, hanem a címnyilvántartás alapján ellenőrzik.
A jogszabály alapján a bejelentett lakcím valódiságát a címnyilvántartásban szereplő adatok – és ha az eset körülményei azt indokolják, helyszíni szemle – alapján a jegyző, illetve a járási hivatal ellenőrzi.
Ha a polgár által bejelentett lakcím nem szerepel az címnyilvántartásban, de a polgár a lakcím természetbeni létezését hitelt érdemlően igazolja, a bejelentést – a jegyző által annak központi címregiszterbe bejegyzésével – el kell fogadni.
A gyakorlatban ez azt jelenti, ha te olyan helyen laksz, ami még nem szerepel a központi címnyilvántartásban – mert még soha nem jelentett be oda senki lakcímet –, akkor bizonyíthatod a jegyző előtt – a példánál maradva – a présház létezését, aminek eredményeképpen a lakcímbejelentést el kell fogadni.
Ha neked is problémád van a nem lakáscélú ingatlanba való lakcím bejelentéssel, akkor töltsd le innen a KEKKH állásfoglalását,
KEKKH? Aki aláírta, nem ott dolgozik.
A lényeg, hogy láthatod,
korábban tévesen írtál dolgokat a témában...
Azt írtam, amit a régi kollégák írtak akkor, ez pár hete volt, tehát a BM főosztályvezetőjének állásfoglalásáról sem a KEKKH és ezzel a Kormányablakok sem tudtak. Direkt rákérdeztem, hátha időközben átvágták a gordiuszi csomót, de nem láttak változást.
Egyébként sok város zárkerti területeit minősítettek át épp ezét belterületté. Utána meg bánták, mint kutya, amelyik kilencet kölkedzett. Kiderült, hogy a város kötelező alapfeladatait elég nehéz teljesíteni. Konkrétan pl. szemetesautó nem tud megfordulni a több kilométeres szűk utca végén, úgy kell kitolatniuk. Nagy öröm :)
Egyfelől gáz, ha a magyar közigazgatás csúcsain IS ennyire hülyék ülnek...
Másfelől a TÖRVÉNY egyértelmű, mindenféle állásfoglás nélkül is.
Még akkor is, ha éppen nonolet értelmezte :-)
- -
A külterület-belterület témának a lakcím bejelentés témához SEMMI köze!
Csakhát a nem kicsit sötét ügyintézők fejében keveredik a dolog.
Az ügyintézők (és az ügyfelek se) tipikusan nem értik,
hogy
miben számít a külterület/belterület és miben nem.
„Másfelől a TÖRVÉNY egyértelmű, mindenféle állásfoglás nélkül is.”
könnyeim folynak
nem árt ám több törvényt, rendelete stb. is hozzáolvasni, és együtt értelmezni (az e pontot figyeld)
Annyit még hozzá, a rendszer helyenként "hülyebiztos" azaz nem bírálható felül. Ha az e) külterület/zártkert, ameddig a programot át nem írják, még az Atyaistennek sem fog tudni oda lakcímet bejegyezni.
Címnyilvántartás
6. § (1) A jegyző a polgármesteri hivatalnál vezetett közterületjegyzék és az építésügyi hatósági nyilvántartás adatai alapján megállapítja az illetékességi területén lévő címeket, azokról nyilvántartást vezet, amely tartalmazza
(2) A címnyilvántartás tartalmazza a településrész nevét és a városi kerületet.
(3) A címmegállapítást a jegyző a közterület elnevezéséről [a helyi önkormányzatokról szóló 1990. évi LXV. törvény (a továbbiakban: Ötv.) 10. §-ának h) pontja], valamint a települések szétválásáról és egyesüléséről, továbbá a területátcsatolásról hozott helyi önkormányzati képviselő-testületi határozat (Ötv. 52-58. §) és az építésügyi hatóság határozata alapján végzi.
(4) A területváltozásról annak a települési önkormányzatnak a jegyzője értesíti - a területi szerv útján - az OSZH-t, ahova a változással érintett területet átcsatolták.
(5) Azonos településen - a fővárosban azonos kerületen - belül eltérő nevű, azonos név esetén eltérő jellegű közterületek lehetnek.
7. § (1) A helyi címnyilvántartásból a jegyző a 6. § (1) bekezdés a)-d) pontjaiban meghatározott adatokat és azok változását 5 munkanapon belül a területi szerv útján közli az OSZH-val, annak érdekében, hogy azokat a területi és a központi lakcímnyilvántartásban átvezessék.
(2) A területszervezési, településszervezési döntések előkészítéséhez a jegyző az OSZH egyedi rendelkezése alapján a területi szerv útján 5 munkanapon belül közli a kért adatokat.
Mit kell értelmezni az "e" ponton? Mit kell figyelni rajta?
(a pl. az "például"-t jelent, remélem nem az zavar, hogy nincs taxatíve felsorolva minden lehetőség)
Inkább arra kell figyelni, hogy ül-e nyuszi a fűben. Mert ha igen, óvatosan menjünk, és ne kiabáljunk, mert elijesztjük. Meg akkor se kiabáljunk, ha nincs baj.
Minden rendben?
kiadja a Jogászoknak Kft.
cégjegyzékszám: 02-09-067243
adószám: 12559044-2-02
Mi és cookie-kat és egyéb nyomkövetési technológiákat használunk, hogy javítsuk az Ön élményét weboldalunkon. Személyre szabott hirdetések és tartalom, reklámozás és tartalommérés, közönségkutatás és szolgáltatásfejlesztés céljából tárolhatunk és/vagy hozzáférhetünk információkhoz egy eszközön, és feldolgozhatunk személyes adatokat, például az Ön IP-címét és böngészési adatait. Ezenkívül felhasználhatjuk a pontos földrajzi helymeghatározási adatokat és az eszközök beolvasásával történő azonosítást.
Felhívjuk figyelmét, hogy hozzájárulása minden aldomainünkre érvényes. Hozzájárulását bármikor módosíthatja vagy visszavonhatja, ha rákattint a képernyője alján található „Hozzájárulási beállítások" gombra. Tiszteletben tartjuk döntéseit, és elkötelezettek vagyunk amellett, hogy átlátható és biztonságos böngészési élményt nyújtsunk Önnek.
Süti | Időtartam | Leírás |
---|---|---|
COOKIE_SUPPORT | 1 year | Ezt a sütit a Liferay állítja be. Ez a süti annak ellenőrzésére szolgál, hogy a látogató böngészője támogatja-e a sütiket. |
JSESSIONID | JSP-ben írt webhelyek használják. Általános célú platform-munkamenet sütik, amelyek a felhasználók állapotának az oldalletöltések közötti fenntartására szolgálnak. | |
PHPSESSID | Ez a süti a PHP-alkalmazásokban található. A cookie a felhasználók egyedi munkamenet-azonosítójának tárolására és azonosítására szolgál a felhasználói munkamenet kezelése céljából a weboldalon. A munkamenet-süti a böngésző összes ablakának bezárásakor törlődik. | |
SERVERID | Ez a süti arra szolgál, hogy a felhasználót egy adott szerverhez rendelje, így jobb és gyorsabb szerveridőt biztosít. Emlékszik arra, hogy melyik szerver szállította az utolsó oldalt a böngészőnek. Segít a terheléselosztásban is. | |
viewed_cookie_policy | 1 year | The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data. |
Süti | Időtartam | Leírás |
---|---|---|
Gdyn | 1 year 1 month | Ezt a sütit a Gemius szolgáltató állítja be. Ezt a sütit a MOSS és a fejlett webstatisztikák technikai munkamérésének végrehajtásához használják. |
GUEST_LANGUAGE_ID | 1 year | Ez a süti a látogatók által preferált nyelvi azonosító tárolására szolgál. |
Süti | Időtartam | Leírás |
---|---|---|
_ga | 2 years | Ezt a sütit a Google Analytics telepíti. A cookie-t a látogatói, munkamenet- és kampányadatok kiszámítására és a webhely használatának nyomon követésére használják a webhely analitikai jelentéséhez. A cookie-k névtelenül tárolják az információkat, és egy véletlenszerűen generált számot rendelnek hozzá az egyedi látogatók azonosításához. |
_gat_UA-112481-1 | 1 minute | Ez a Google Analytics által beállított mintatípusú cookie, ahol a névben lévő mintaelem tartalmazza a fiók vagy a weboldal egyedi azonosító számát, amelyre vonatkozik. Ez a _gat cookie egy változata, amelyet a Google által rögzített adatok mennyiségének korlátozására használnak a nagy forgalmú webhelyeken. |
_gid | 1 day | Ezt a sütit a Google Analytics telepíti. A süti arra szolgál, hogy információkat tároljon arról, hogy a látogatók hogyan használják a weboldalt, és segít a weboldal teljesítményéről szóló elemzési jelentés elkészítésében. Az összegyűjtött adatok között szerepel a látogatók száma, a forrás, ahonnan érkeztek, és a meglátogatott oldalak névtelen formában. |
UID | 2 years | No description available. |
Süti | Időtartam | Leírás |
---|---|---|
_goa3session | 2 days | Ezt a sütit a szolgáltató Adverticum állítja be. Ezt a sütit a hirdetések kiszolgálásának folyamatához és a hirdetők számára statisztikai adatok gyűjtéséhez használják. |
fr | 3 months | A sütit a Facebook állítja be, hogy releváns hirdetéseket jelenítsen meg a felhasználóknak, valamint mérje és javítsa a hirdetéseket. A cookie a felhasználó viselkedését is nyomon követi az interneten keresztül azokon az oldalakon, amelyek Facebook pixellel vagy Facebook social pluginnal rendelkeznek. |
Gtest | 1 year 1 month | Ezt a sütit a felhasználói viselkedés és a weboldalon végzett tevékenységek gyűjtésére használják a weboldal optimalizálása érdekében. Segít továbbá a Google Ads és a Google Analytics számára a látogatói információk marketing célú összeállításában. |
i | 1 year | Nincs információ. |
IDE | 1 year 24 days | A Google DoubleClick használja, és információkat tárol arról, hogy a felhasználó hogyan használja a weboldalt és minden más hirdetést a weboldal meglátogatása előtt. Ezt arra használják, hogy a felhasználóknak a felhasználói profilnak megfelelő, számukra releváns hirdetéseket jelenítsenek meg. |
mc | 1 year 1 month | Ez a cookie a Quantserve-hez kapcsolódik, hogy anonim módon nyomon követhesse, hogy a felhasználó hogyan lép kapcsolatba a weboldallal. |
test_cookie | 15 minutes | Ezt a sütit a doubleclick.net állítja be. A cookie célja annak megállapítása, hogy a felhasználó böngészője támogatja-e a cookie-kat. |
VISITOR_INFO1_LIVE | 5 months 27 days | Ezt a sütit a Youtube állítja be. A weboldalon beágyazott YouTube-videók információinak nyomon követésére szolgál. |
YSC | session | Ezt a sütit a Youtube állítja be, és a beágyazott videók megtekintésének nyomon követésére szolgál. |
Süti | Időtartam | Leírás |
---|---|---|
_goa3test | 2 years | No description available. |
_ia_uid | 5 months 27 days | No description |
_ia_version | 5 months 27 days | No description |
CONSENT | 16 years 6 months | No description |
INX_CHECKER2 | 16 years 6 months | No description available. |
legacy-psid | No description available. | |
nxdigitolvasosession | No description | |
psid | session | Nincs elérhető információ. |
yt-remote-connected-devices | never | No description available. |
yt-remote-device-id | never | No description available. |