Olajcsere


Szomorú örökös # 2025.02.08. 10:58

OlléLászló

náluk nem volt felcimkézve a motorban, hogy milyen olajat tettek bele
Nem kötelező, ez csak egy ajánlott opció.

Ebből következtetek arra, hogy hiába kértem tőlük az olajcserét, azt nem végezték el!
4 év alatt egyszer sem? És az autód ezidő alatt egyszer sem jelzett olajnyomás hiányt?
Az autó pedig azért csak elfogyasztotta azt az olajat, inkább ez lesz, nem pedig hogy nem is cserélték
Én még mindig azt mondom, hogy engedd el, mert nagyon nehéz lesz ezt bizonyítani.
Az, hogy a következő szerelő ezt mondta, még kevés lesz hozzá, kell egy hivatalos szakértő is.
Az pedig köztudottan nem aprópénzért dolgozik és neked kell első körben kifizetni a munkáját.
Mostantól pedig tudod, hogy a te dolgod rendszeresen ellenőrizni az olajszintet.
Mint ahogy elinduláskor az izzókat is, hogy világítanak-e. Én is most cseréltem néhány izzót, ami nem égett.
Tudod, a rendőr se fog érte megdícsérni, ha nem 100 %-os a kocsid egy közúti ellenőrzés alkalmával.

Zöldövezeti11 # 2025.02.08. 10:16

Nos ezért cseréltem kb. 40 x sk. az autom olaját.

Kb. 3/4 óra volt.

Más. !

A fejlett svájciaknál az utcán nemhogy szerelni nem szabad, de még azért is büntetnek ha felnyitod a motorház tetejét.
De csak kizárólag a fehér kelet európaiakat.
A színeseknek kinyalják a feneküket.

Ilyen kép mutatóak a tőlünk nyugatra lévő európaiak.

OlléLászló # 2025.02.08. 08:59

A műszerfalon jelzett az olajszint, sőt a dugulásjező is! Ezért is vittem azonnal szerelőhöz. A régi szervízünk - akik ellen menne a panasz - tudomásom szerint - teljesen hivatalosan bejelentett autoszervíz. Továbbá, náluk nem volt felcimkézve a motorban, hogy milyen olajat tettek bele, tehát utántölteni sem tudtam volna. Ebből következtetek arra, hogy hiába kértem tőlük az olajcserét, azt nem végezték el!

Szomorú örökös # 2025.02.06. 15:38

OlléLászló

A másik szerelő szerint, évek óta nem volt olajcsere az autóban. Olajsár az viszont rengeteg volt.
Vagy csak megette a motor az olajat, ezért nem volt benne. Ez egy kis diagnosztikából simán kiderül.

Gondolom a Fogyasztóvédelmi Hatósággal sem érdemes akkor kezdeni?
Ha ez valóban egy sufni-szervíz, akkor ott nem fogsz vele sokra menni.
Legegyszerűbb esetben letagadják, hogy ott jártál valaha is és te se fogod tudni ezt bizonyítani.

De én továbbra is fenntartom, hogy eszi a motor az olajat és inkább azt kéne megnézni, hogy miért.
Az pedig még furcsa is, mert bizonyos olajszint alatt eleve jelzett volna a műszerfalon az olajnyomás hiánya miatt.
És ugyanezt nanemaaa is írta, hogy neked is kutya kötelességed ellenőrizni időnként az olajszintet.
Úgyhogy tanulj belőle, engedd el és mostmár figyelj oda az autódra, mert ez nem a szerelőd dolga.

OlléLászló # 2025.02.06. 13:51

Gondolom a Fogyasztóvédelmi Hatósággal sem érdemes akkor kezdeni?

nanemaaa # 2025.02.06. 11:40

Ha csak nem teljes egészében "sufni tuning mester", akkor ha jól tudom, kötelező neki kamarai tagnak lennie. De egyedi esetben biztosan nem mennek vizsgálódni, csak ha bejelenti még 50 panaszos. Ennek a valós esélye limes közelít a 0-hoz. De ha senki nem tesz panaszt, akkor ugyebár sose indul el a számláló. ;) Az más kérdés, hogy a kérdező semmiféle bizonyítékkal nem rendelkezik, szerelői véleményt állít szembe más szerelőével, ami önmagában is kétséges, hogy ő legalább vállalná a szavait.

drbjozsef # 2025.02.06. 11:17

Egy maszek autószerelőt, aki soha, senkinek nem ad számlát, azt milyen alapon keresné a Kamaránál? Ott valszeg nem is létezik.

nanemaaa # 2025.02.06. 10:05

Panasszal is élhetsz a Kamaránál. Sokra nem mész vele, de ha túl sok bejelentés érkezik ugyanarra a szervízre, talán kivizsgálják.
Egyebekben az, hogy elfogyott az olaj az autódból nem a szerviz hibája, az autó üzembentartója köteles rendszeresen ellenőrizni a folyadék szinteket. Egy régebbi kopott motor jobban eszi az olajat, mint a régi. 2 évente nem elég ezt ellenőrizni. Egyébként meg közvetlenül szervizelés után is tudtad volna ellenőrizni, ha megnézed a szintet, és az olaj színéből is látszik, hogy friss, vagy régi égett olaj van a motorban.
Viszont tanulópénznek ez bőven jó, ezek után minden szerviztől kérsz majd számlát. Igaz, drágább lesz, de lesz bizonyítékod, hogy mit számlázott és ezzel szemben mi történt az autóval. Számlás javítás esetén egyébként ritkábban vernek (nagyon) át. Mert átverni mindenképpen átvernek, és nem csak a maszek szervizek.

drbjozsef # 2025.02.06. 05:50

hogy kaphatok kártérítést, mivel a régi szervíz hibájából kishíján tönkrement az autom
Ezért sehogy. Hiszen nem ment tönkre az autód. Nincs károd.

továbbá az el nem végzett munkát is felszámolták.
Jelezheted a szervíznek, és kérheted, hogy fizessék vissza. Ha nem teszik, bírósághoz fordulhatsz.

Szomorú örökös # 2025.02.05. 20:42

OlléLászló

Hol Kinél tehetek bejelentést/feljelentést, és hogy kaphatok kártérítést, mivel a régi szervíz hibájából kishíján tönkrement az autom, továbbá az el nem végzett munkát is felszámolták.

És ezt hogy fogod minden kétséget kizáróan bizonyítani?

OlléLászló # 2025.02.05. 18:44

TF!

Idén már 4 éve hogy egy maszek, vállalkozóhoz viszem az automat szervizeltetni. Most derűlt ki -mikor másik szerelöhöz vittem - hogy az automban elfogyott a motorolaj. A régi szervízben kértük 2 évente az olajcserét, amit feljegyeztek maguknak, és mikor mentem az autoért közölték olajcsere megtörtént. A másik szerelő szerint, évek óta nem volt olajcsere az autóban. Olajsár az viszont rengeteg volt.

Hol Kinél tehetek bejelentést/feljelentést, és hogy kaphatok kártérítést, mivel a régi szervíz hibájából kishíján tönkrement az autom, továbbá az el nem végzett munkát is felszámolták.
A nekik kifizetett anyag-és munkadíjról soha semmilyenn bizonylatot nem kaptam, azaz zsebre dolgoztak.

Továbbá ahogy én ezt gondolom, nem csak én nem kaptam bizonylatot az elvégzett munkákról.

Köszönettel!
Ollé László