Abban kérek segítséget honnan lehet beszerezni a gázórám sorszáma alapján ,hogy milyen lenyomatú ólomzárral hitelesítették az órámat, mert mint leírtam a Tigáz azzal akar 540 ezerrel gazdagodni rajtam , hogy a 2003-ban gyártott készüléken hamis a lenyomat mert "B5"helyett "A8" van rajta és ez nem lehet mivel szerintük az óra nem felújított . Valószínűleg hitelesítéskor jegyzőkönyv készül minden egyes óráról.
Kedves bajtársaim a véleményetekre lennék kíváncsi, hogy szerintetek érdemes-e valamilyen levelet írnom a fogyasztóvédelemnek, esetleg az energia hivatalnak, vagy ez teljesen normális és jogos eljárás a részükről.
Történt ugyanis, hogy sajnos kilakoltatás útján sikerült hozzájutni az ingatlanunkhoz. A jegyzőkönyvbe belekerült az óra állása, de szinte már azonnal látható volt hogy a piros (lezárt) plomba sérült. Emiatt még másnap bejelentettük, hogy be kellene vizsgálni az órát, szeretnénk ha valaki kijönne a szolgáltatótól. Erre telefonon közölték hogy amíg nincs szerződésünk, addig nem jöhetnek ki bevizsgálja. Nos, mivel a szerződés nekünk is fontos volt, kérvényeztük. Ehhez kértek volna egy dokumentumot a végrehajtótól, hogy tehermentesen jutottunk hozzá az ingatlanhoz. Nyilván a végrehajtónak erre nem volt meg a jogköre, így mi csak az ingatlan tulajdoni lapját tudtuk benyújtani, amin természetesen tehermentes volt az ingatlan. Ezen papír benyújtása után ismét vártuk a válaszukat, majd telefonon is érdeklődtünk, mire azt a választ kaptuk, hogy ha nem jött válasz, akkor biztosan minden rendben van, kapni fogom a szerződést. Egy hét múlva ismét írtunk egy levelet, ahol a szerződés iránt érdeklődtünk, mire közölték hogy kell a végrehajtótól a papír :-) Szóval kezdődött elölről a dolog, miközben továbbra sem tudtunk a végrehajtótól ilyen levelet kicsikarni, hiszen erre nem is kötelezhetem.
Aztán a következő napon megjelent 2 szerelő, hogy megnéznék az órát. Természetesen beengedtük őket, hiszen örültünk hogy végre valaki foglalkozik velünk. Mivel a plomba sérült volt, rögtön nekiálltak volna leszerelni. Természetesen mi ekkor megkértük őket, hogy távozzanak, mert hát nem visszafelé akarunk lépni, hanem előre. Még aznap bementünk a Váci úti ügyfélszolgálati irodájukba. És bár a földgázellátásról szóló 2008. évi XL. Törvény 34§-a alapján, mint egyetemes szolgáltatók kötelesek velem, mint új felhasználóval szerződést kötni 30 napon belül, azt ott megint megtagadták azon a címen, hogy az adott felhasználó helyen tartozás van. Majd vissza fognak hívni. Telefon azonban nem volt. Ehelyett a következő hétfővel kimentek, és az egész hálózatot kikapcsolták a gázszolgáltatásból egy szó nélkül, ami összesen 5 lakást érintett. Minket akkor még kevésbé, mivel nem laktunk ott. Se telefont nem kaptunk, se értesítést, se email-t, se semmit erről, pedig minden adatunkat tudták. Majd kedden kaptam telefont egy ügyfélszolgálatostól, hogy vegyem fel egy műszakis kollégájukkal ez ügyben a kapcsolatot a mobil telefonján, majd Ő dönt róla hogy lesz-e nekünk szolgáltatás. Gondolom azért, mert nyilván a mobil telefont nem kötelesek rögzíteni. Ez az ügyintéző tájékoztatott minket arról, hogy az órát bevizsgálás miatt szeretnék elvinni, mert ez az eljárás új fogyasztó esetén. Ezt a korábban kint tartózkodó szerelők se, és az irodában se közölte velünk senki. Ráadásul, ahogy említettem, a ház átvételének másnapján azt közölték velünk hogy szerződés nélkül ezt Ők nem tehetik meg. Így hát felhívtuk a műszakis kollégájukat, megbeszéltük vele, hogy kedden délután, vagy szerda délelőtt tudnánk a szerelőket beengedni, hogy leszereljék a gázórát. 10-15 perccel későbbi visszahívást ígért, hogy mikor tudnak a szerelők kimenni. Vártam bő fél órát, majd rá telefonáltam, hogy mi a helyzet. Kiderült, a szerelők már ki is mentek, és a szomszéd kapunyitása után leszerelték az órát! Megint nem kaptam telefont, se visszahívást, se semmit. Természetesen igyekeztek a távollétemben megoldani a dolgot, és olyan ronda munkát végeztek, hogy csak elhűlve néztük a tevékenységük után hagyott romhalmazt. És ezután még kirángattak minket Vecsésre is, amivel újabb 2 hetet vesztettünk, mivel csak csütörtökön és csak délelőtt lehetett odamenni. Ott persze rájöttek hogy a végrehajtói jegyzőkönyv miatt nem tudnak minket, se kötbérezni, se semmit se. Hiszen abból is látszik, hogy az órán lévő plombát nem mi törtük fel. Kiderült hogy 2007 óta nem fizettek a lakók, és azóta folyamatosan lopták a gázt. Tényleg miután mi átvettük a házat, csak most lehetett tenni ez ellen valamit? Előbb nem számított, hogy 4 évig nem fizettek? 4 év alatt nem lehetett ráterhelni a házra a tartozásukat, hogy a tulajdoni lapból mi is lássuk mi a helyzet? Mi csak azt láttuk hogy van gáz. Tehát kiállítottak egy jegyzőkönyvet, hogy követelésük nincs felénk, az óra visszaszereléséhez szükség lesz nyomás próbára, de a szerződés megköthető. Ekkor még aznap bementünk az irodájukba, hogy köttessék meg végre a szerződés. Ott megint jöttek hogy tartozás van az órán, mire közöltük hogy nem a mienk. Ekkor kitalálták hogy sajnos az előző tulajdonos nem íratta át az órát a saját nevére, ezért nekünk a volt tulajdonostól egy beismerő vallomást hogy ő használta gáz órát, tehát ő lopta a gázt :-) Ekkor megkérdeztem hogy normálisak-e? Mondtuk nekik, hogy akkor most már ezt adják írásba, mert akkor azzal tudunk menni ügyvédhez. Ekkor megkértek hogy várjunk egy picit, megpróbálnak tenni valamit, és máris megköthető lett a szerződés jóval túllépve a 30 napot... Természetesen a kálváriánk még mindig nem ért véget, innen kezdve keresnünk kellett egy gázost, aki át tudja vinni az óra újbóli bekötését. Hát mondanom sem kell, mivel új óra, új feltételek. A kéményt béleltessük ki. Mivel a kéményseprű urak is nagy urak, és elsőre nem ment át a vizsgán a kémény, így 2x kellett közel egy hetet várni arra, hogy kijöjjenek. Most már a MEO-ra várunk, igaz közben be kellett már költöznünk a két pici fiammal a fűtés nélküli házba, és kíváncsian várjuk vajon mi jöhet még. Mi jöhet még?
Kérdésem: Lekötötték-e már valakinek a gázt aki nem fizette ki a kötbért? /540+vizsgálat/ Az igazamért küzdök, csak sajnos az idegrendszerem ezt nagyon rosszul viseli. Ma jött meg a válasz a reklamációmra,1 hónap elteltével, amiben nem fogadják el természetesen az érveimet és olyan hazugságokat írnak, hogy az óra sérült volt, a jegyzőkönyv szerint sértetlen volt! Egyezséget ajánlottak megint, de egyezkedjen velük az aki lopja a gázt. Én biztos hogy nem fogok nekik fizetni.
Az előző hozzászólásomhoz kapcsolódva érdekességként egy viszonylag friss ügyvédi észrevétel (kérés) a TIGÁZ "szakértőválasztásával" kapcsolatban.
„Csorbáné dr Sziráczki Ilona: 2011. november 4. 14:25
Tisztelt Cím!
Ügyvédként több ügyben járok el a gázóra mágnesesezést érintő ügyekben.
Nagyon jó lenne ha azon szakértők névjegyzékével rendelkeznék akiket kizárni lehetne vagy nem ajánlott mivel a TIGÁZ mostmár kifejezetten névszerint megjelölt szakértőket kér az általam felajánlott /ügyeimben már eddig eljárt / szaszakértők helyett.
Szíves közreműködését előre is köszönve dr Sziráczki Ilona ügyvéd
Úgy tűnik a TIGÁZ-nak nem tetszik az,hogy a fogyasztó, illetve a jogi képviselője a szakértői névjegyzékből választ, hanem ragaszkodik a vele megbízási jogviszonyban álló, "jól bevált" és vélhetően az Ő érdekeit képviselő szakértőkhöz.
A fentiekből indirekt azt is következik, hogy vannak a szolgáltatóval szemben elfogult, azaz az objektivitást mellőző szakértők is.
Márpedig ha vannak és az Ő véleményük alapján történik meg a közel egymillió Forintos fieztési kötelezettség előírása, úgy az súlyosan sérti a jogállamiságból levezethető tisztességes eljáráshoz való jogot, továbbá a jóhiszeműség és tisztesség elvét, mint a modern, európai jog egyik releváns alapelvét.
Az előző bejegyzésemre küldött elektronikus levelét megkaptam, köszönöm.
Nem vitatom, hogy eljárásai során mindig ügyelt arra, hogy a tisztesség ne szenvedjen csorbát.
Nem is kívántam általánosítani és így minden szakértő objektivitását megkérdőjelezni, sőt a levelében foglaltakkal alapvetően egyetértek.
Ennek ellenére nem tartom etikusnak, hogy egy olyan személy döntsőn az állampolgárok (fogyasztók) pénztárcáját és becsületét jelentős mértékben érintő kérdésben akit az ellenérdekű, a minél nagyobb extraprofit megszerzésében érdekelt, -bizonyítottan rosszhiszemű és tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytató, a jogszabályokat rendkívül sajátosan értelmező- multinacionális szolgáltató fizet.
Képzelje csak el, hogy kettőnk között polgári jogi jogvita keletkezik, amelyet egy olyan bíró dönt el, akit én fizetek. (Erre is volt példa: Arany János Fülemile)
Önben milyen érzések, indulatok keletkeznének akkor, ha ezen bíró az én javamra döntene?
Az sem erősíti a szolgáltató ügyfelek (fogyasztók) előtti megítélését, hogy a szolgáltató az Üzletszabályzat egyértelmű előírása ellenére saját maga, az ügyfél kihagyásával választja ki a neki tetsző szakértőt.
Ezen eljárás azon túl, hogy jogszabályellenes szintén azt az érzést keltik (kelthetik) az eljárás alá vont fogyasztókban, hogy a szolgáltató tudatosan azon szakértőket választja, akik számára kedvező (és így a fogyasztókra nézve marasztaló) szakvéleményt készítenek.
Természetesen a szolgáltató ezeket tisztességtelen módon leveleiben és szóvivőjén keresztül tagadhatja(tagadja is), azonban ez semmit sem változtat a tényeken.
Mindezek figyelembevételével az Ön, Önök szakmájának is elemi érdeke, hogy a szakértők objektivitása ne legyen megkérdőjelezhető, illetve hogy annak tekintélye visszaálljon.
A magam részéről javaslom, tegyenek meg mindent annak érdekében, hogy az aggályos, rosszhiszemű, új "taktikát" alkalmazó szolgáltató ne rombolja le az igazságügyi szakértői tevékenységnek az évtizedek alatt megszerzett presztizsét és hitelességgét.
A szakértők objektivitásával kapcsolatban az alábbi hozzászólásokat ajánlom:
I.
"Elfogadhatatlan, hogy a szolgáltató olyan "szakértők" véleményére alapozva dönt a kötbérről, akik nem függetlenek, akik a szolgáltatóval tartós megbízási jogviszonyban állnak, azaz akiktől anyagilag függenek. (Nyilvánvaló, hogy akinek a quasi alkalmazásában állok és akinek a megbízásától függ a megélhetésem azzal szemben nem lehetek objektív, illetve egyértelmű, hogy ezen ellenérdekű fél által felkért és fizetett „szakértő” személy objektivitását a másik ellenérdekű fél alappal vitathatja.)"
"...Az útjára indított gépezet azonban – törvények és üzletszabályzatok által felkenve – szinte bárkit magával sodor, korra, nemre, betegségre, becsületes életútra tekintet nélkül.
A problémára adott válasz tehát durva és elfogadhatatlan. Elég egyetlen karcolás az órán, egyetlen gyanújel, és a mérő műszer papírdobozba kerül, hogy abban várja az „igazság” pillanatát – a szakértő mindent eldöntő szentenciáját.
A független szakértő (itt jegyezném meg, hogy tartós megbízási viszonyban áll a szolgáltatóval!!!) számtalan általunk látott esetben gyatra, hipotetikus, középkori istenítéleteket idéző logikát és következtetéseket alkalmazva állapítja meg, hogy az óra bizony mágnesezve volt, megtörtént a szerződésszegés.
Ehhez sokszor elég egy mágnesfólia, vagy egy tesla meter laikusnak semmit mondó eredménye. A szolgáltató mossa kezeit, a szakértő független, tehát fel sem merül, hogy az alkalmazott eszköz önmagában édes kevés annak bizonyítására, hogy mikor, ki, hogyan helyezett mágnest a mérőre, még kevésbé alkalmas annak bizonyítására, hogy a fogyasztó gázt lopott volna mágnes segítségével. A szolgáltató azt állítja, nincs joga felülbírálni a szakértőt. Hogy is van ez?
A szakértő szakért is meg ítélkezik is? Valamire való eljárásban a szakértő tényeket állapít meg, melyeket mérlegelve aztán dönt, akinek ez tiszte és joga. Az üzletszabályzat idevágó rendelkezései kiforratlanok és aránytalanul hátrányos helyzetbe hozzák a fogyasztót.
A vizsgálati eredmény alapján a szolgáltató elindítja a számlázást – 540.000.- Ft kötbér plusz a szakértői díj plusz az óracsere díja a szokásos adag – a számla be nem fizetésére pedig hatvan napon túl kikapcsolás a válasz. Teljesen lényegtelen, hogy idős, beteg emberről, vagy kisgyermekes családról van szó.
A jogszabály alapján járnak el, mondják.
A legteljesebb mértékben alkalmazott jog vezet a legnagyobb jogtalansághoz, mondták az ókori rómaiak."
"A szabálytalan vételezés ill. szerződésszegés tényének feltárását a szolgáltatók megbízottai végzik!!!, akik legtöbb esetben anyagilag is érdekeltek!!!.
A szolgáltatók megbízottainak viselkedése a legtöbb esetben kifogásolható – nemcsak azért, mert a fogyasztó kiszolgáltatottságát kihasználják, hanem azért is, mert sok esetben tudatlanok, vagy félrevezetik a szintén tudatlan fogyasztót.
A helyszínen készített jegyzőkönyvet a következményekre való figyelmeztetést mellőzve íratják alá.
Kedvezőtlen tendenciának minősül a jogos panaszok évről évre történő növekedése és feltétlenül az adott szolgáltatás minőségét, a szolgáltató megítélését rontja.
Sok fogyasztó előtt nem ismeretes, hogy az aláírással beismeri a szabálytalan vételezés tényét, noha ennek végleges „bizonyítékát” rendszerint csak a mérő bontásával történő vizsgálat eredménye nyújtja. "
Én már elküldtem az Igazságügyi Szakértők Kamarája Elnökének a panaszomat az eljáró Szakértő úrral kapcsolatban, kiváncsian várom a válászt. Valószínűleg elutasításban lesz részem. Gondolom nem fogja felülbírálni az emberének az állításait, mégha azok csak megérzésekre, feltételezésekre vannak csak alapozva. Kértem vizsgálja ki, hogy miért van a Szakértőnek megengedve az, hogy egy ilyen pitiáner vizsgálati módszert alkalmazzon, és miért nem kötelezik arra, hogy a törvényben foglalt hiteles eszközöket használjon? A Tigáz nem szól bele abba, hogy a Szakértő Úr milyen vizsgálati módokat használ, mégis maradéktalanul megbízik a vizsgálat végeredményében. Továbbá tájékoztat arról magasfokú cinizmussal, hogy a Szakértő a Bíróság előtt is vállalja a Jegyzőkönyvbe foglalt igazát. Röhej, mert erre még soha nem volt példa, tudomásom szerint. A Szakértő Úr vagy csak alapból naív, és bízik a polárfólia megdönthetetlen bizonyítási elvében, vagy ő is be van avatva ebbe a tömeges lehúzásba. Soha nem fog kiderülni. Azt is tudom miért nem használ egy hiteles műszert...
Ez is egy egyszerű eszköz, hitelesített. Egy ilyen mérésnél tudnia kellene azt, hogy a gázóra alapból milyen mágneses energiát tárol. Mert tárol, ugyanis a földmágnesesség miatt alapból felmágneseződik minden fém. Tehát a mágnesességnek is lenne egy minimum szintje, meg egy olyan, amelynél a gázóra már befolyásolható! De ilyen szintekről semmit nem tud a Tisztelt Szakértő Úr, és olyan pofátlanul válaszolt eme kijelentésemre a vizsgálatnál, hogy Ő erről a kis fizikai kísérletekre gyártott fóliánál már az elszíneződésből látja a gázóra milyen fokú mágnesességét. Hát nem megérdemli a fizikai Nobel díjat? Egy ilyen komoly "mérésre" alapozza a Tigáz a horribilis kötbérigényét. Az meg egy maszlag amit a Tigáz a válaszlevelében ír, hogy a Szakértő nem mérésre, hanem detektálásra használja a kártyát, ezért kalibrálás nem szükséges.
Témája: A szolgáltató az ellenőrzési jogosultságát nem rendeltetésszerűen, hanem azzal visszaélve, mintegy a fogyasztó megrendszabályozása és megfélemlítése céljából, retorzióként alkalmazta.
Ezen kívül a szolgáltató munkatársai a teszterrel történő ellenőrzés során a mérőt megkarcolták.
A fogyasztó a fentiek miatt panasszal élt a szolgáltatónál. A szolgáltató a panaszt kivizsgálta, aki természetesen mindent jogszerűnek és szakszerűnek talált.
A fogyasztó a szolgáltató válaszát vitatta, illetve tételesen cáfolta.
Ezt tartalmazza 89. sz. hozzászólás. (Hátha tudja valaki használni.)
Szintén itt, az 54. és a 71. hozzászólásban található 1-1 panaszlevél minta, melynek címzettje a Magyar Energia Hivatal Elnöke, illetve Prof. Dr. Szabó Máté Állampolgári Jogok Országgyűlési Biztosa.
Mindent lefényképeztem a munka során, egészen az új plombákig és a zárószalagig. Utoljára a kész jegyzőkönyvet és a rendszámukat is lefotózam. Magukban anyázva mentek el. De később a szolgáltató több szempontot is belevett a reklamációmból a gyakorlatába, ami csökkentette a "félreértésekből" származó, de mindig a fogyasztó hibájára visszavezethető tévedéseket.
Csak telefonon lehet az ügyfélszolgálatukat elérni, ahol természetesen azzal kezdik, hogy az Ön érdekében rögzítjük a beszélgetést...
Erre is van megoldás. Próbáljátok ki! Amikor az automata végre odakapcsol egy élő ügyintézőhöz, akkor kezdjétek azzal, hogy a beszélgetést, a hibabejelentést, a szolgáltató érdekében ti is rögzíteni fogjátok. Kérjétek, hogy járuljon ehhez hozzá! Meg fogtok lepődni, mennyivel megváltozik a "parancsuralmi" ügyintézés.
Kedves Mindenki!! Azzal nem próbálkozott még senki,hogy a szakértő ellen kezdjen pert.Még pedig munkakörében elkövetett vagyoni hátrányt okozó csalás miatt, amit alálehetne támasztani az általa kiadott "szakértői "véleménnyel.
Kedves Mindenki!! Azzal nem próbálkozott még senki,hogy a szakértő ellen kezdjen pert.Még pedig munkakörében elkövetett csalás miatt, amit alálehetne támasztani az általa kiadott "szakértői "véleménnyel.
Borsos bizony, de nem ez a lényeg, hanem hogy éppenséggel nem is biztos, hogy ér valamit vele az ügyfél. Ott lesz ugyanis a TIGÁZ szakértője is, s a TIGÁZ majd az alapján ró ki kötbért. A bíróság meg megteheti, hogy egyiket sem veszi figyelembe (sőt: nem is fogja), s kirendel egy másikat.
Tudtommal egy függetlenül felkért szakértő díja igen borsos! Legalábbis nekem egy fórumozó megírta, mennyibe kerülne. A pertárskereső.hu fórumán hirdeti egy szakértő úr magát. Ott megtalálod az elérhetőségét.
19/2009. (I-30) Korm. rendelet a földgázellátásról szóló 2008. évi XL. törvény rendelkezéseinek végrehajtásáról 1. sz. mellékletének 47.§ (2) bekezdésére, miszerint:
(2) A plomba sérülésére az engedélyes csak abban az esetben hivatkozhat, ha azokat a felhasználó dokumentáltan, azonosítható módon, sérülésmentes állapotban vette át a földgázelosztótól. A plombák számára, azonosítójára és sérülésmentes külsejére vonatkozóan a felhasználót írásban tájékoztatni kell.
Ez a végrehajtási rendelet a fogyasztót védi. Ha a szolgáltató nem tudja bizonyítani - a Ti órátokról készült felvétellel - hogy milyennek kéne lennie a Ti órátok plombájának - addig a szabálytalan vételezés csak feltevés, nem tény!!! Feltételezésre pedig nem szabhat ki kötbért. Ezt kell látnia egy ügyvédnek, vagy akár a fogyasztónak, amikor válaszlevelet küld a TIgáznak, ill. amikor panasz beadványt ír a MEH-nak. Gabiapu jól látja a dolgot. "a számlálószerkezet fedelét rögzítő plombák lenyomatai és a számkarakter nem megfelelőek, eltérnek az eredeti plomba lenyomattól. A két plomba "likvidálásával" hozzáférhetővé válik a számlálószerkezet fedele, és lehetővé válik a beavatkozás(pl. számlálószerkezet visszatekerés), tehát a szabálytalan vételezés. Ezek az órák - amiket mostanában elvisz a Tigáz - sok esetben már egy újra hitelesített használt óra. Amikor a fogyasztóknak ezeket az órákat felszerelték (általában 8-10 éve) nem készültek róla fotók (a plombáról is!!!) munkalapok, amivel most bizonyítani tudná a feltételezésen alapuló állítását. Épp ezért tovább kell harcolni az agizatokért!
Olvass vissza néhány oldalt, az is megtalálható, hogyan!
Mi is hasonló cipőben járunk mint fórumozó sorstársaim.Segítségeteket kérném. Ha valaki tud szakértőt aki vállalná, hogy eljönne velünk egy ilyen szakértői vizsgálatra persze minket támogatva (persze nem ingyen). Annak elérhetőségét megkaphatnánk azt nagyon megköszönnénk. Igaz ügyvédre is szükségünk lesz, ha tudtok esetleg azt is az jó lenne. Ha lehet Jász-Nagykun-Szolnok megyéből vagy a környező megyékből. Segítségeteket előre is köszönöm.
Akkor viszont a tigáznak kell igazolni, hogy milyen volt az eredeti ólómzár és hogy a mostani miben tér el tőle, tehát mi alapján állítja azt, hogy a sorszám vagy mi nem helyes.
Kedves ius latratus! Nem a műanyag plombáról van szó hanem a mérőóra számlálószerkezet fedelét rögzítő ólomzárról ebben található lenyomat nem egyezik meg a tigáz szerint az OMH hitelesítő lenyomattal, ezt az óra bekötésekor nem azonosítod mint a műanyag plomba számát. Nekem is ezt állapították meg, az ólom plomba feje 3-4 milliméter átmérőjű 20-30 szoros nagyítás alatt vizsgálják meg. Ebben az esetben az azért érthetetlen a tigáz állásfoglalása mert ha valaki így szeretné lopni a gázt csak nem olyan hülye hogy ne ugyan olyan mintájú plombával zárja le az órát. Én jelen voltam a vizsgálaton hiába kértem szerezzék be az éves ellenőrzéskor készült fotókat, nem tették mert ez azt igazolná , hogy így lett felszerelve az óra , és amit állítanak azzal csak meg akarnak lopni.
Nem azt állítja a szolgáltató, hogy édesanyád szedte szét az órát, s hogy édesanyád lopott. Ezt ugyanis -ti. az állítását- bizonyítania kellene. Nem tudja. Ezért a szolgáltató "csak" azt állapítja meg, hogy szabálytalan vételezés történt. Azaz: a tényt.
Hiába mondom itt ezerszer: ne vigye már el senki ezer meg ezerfelé az ügyeit, ne vonjon le téves következtetéseket, mert az sehová nem vezet. Nem édesanyádra van ez kihegyezve, hidd el...
Kenderice jól írta. A mérő átvételekor alá kellett írd a plomba számát is tartalmazó beüzemelési (vagy mit tudom én mi a neve) jkv.-et. Azon mi szerepel?
Na most akkor melyik az igaz? A plomba sérült volt, vagy a száma nem stimmelt? Mert nem mindegy... Amikor az órát felteszik, akkor a munkalapra ráírják a plombák sorszámát, amiből neked is kellett adniuk egy példányt. Az azon lévő szám és a plomba száma nem ugyanaz?
Azt mondják, hogy a plombában levő számnak 3db 0-nak kellett volna lennie, mert 2000-es óra volt, és ebben pedig 008-volt. A szakértő azt véleményezte, hogy a mérőmű "rendszeresen" le volt véve, hogy a számláló visszaállításával jogtalanul vételezzünk gázt. Édesanyám él ott, 65 éves kisnyugdíjas, alig-alig fűt, így is 30-40e a gáz számlája. És ő lopott, és rendszeresen szétszedte? Nevetséges.
A szolgáltató, illetve az általa megbízott és fizetett szakértő eljárását hogyan értékelte?
Ezt követően lehet azon gondolkodni, hogy van-e értelme bármit tenni.
Amennyiben a szolgáltató eljárását (szakszerűségét, jogszerűségét stb.) vitatja, úgy közigazgatási úton a Magyar Energia Hivatalhoz fordulhat. Lásd az előző hozzászólásokat.
Általában elmondható, hogy célszerű végigolvasni az ebben a topicban és az alábbi linkeken található hozzászólásokat elejétől a végéig, mivel pár óra alatt "éveket okosodhat" a témában.
Szintén itt talál panasz és válaszlevél mintákat, valamint jogszabályi hivatkozásokat, de a sorstársak történeteteiből is ismeretre tehet szert.
Vajon készen van a vádemelési javaslat is? Elállnak a gyanúsítástól? Ezt így írták? Ha így, akkor vicc, s cserélj ügyvédet.
A per sokáig tart? S akkor mi a manó van??? Most itt az a kérdés, hogy biztos vagy-e magadban, vagy nem. Ha igen, akkor írd már meg a TIGÁZnak, hogy nem ismered el a szabálytalan vételezést, s ha továbbra is ragaszkodnak a kötbérhez, hát rajta!, érvényesítsék igényüket a bíróságon.
Mi és cookie-kat és egyéb nyomkövetési technológiákat használunk, hogy javítsuk az Ön élményét weboldalunkon. Személyre szabott hirdetések és tartalom, reklámozás és tartalommérés, közönségkutatás és szolgáltatásfejlesztés céljából tárolhatunk és/vagy hozzáférhetünk információkhoz egy eszközön, és feldolgozhatunk személyes adatokat, például az Ön IP-címét és böngészési adatait. Ezenkívül felhasználhatjuk a pontos földrajzi helymeghatározási adatokat és az eszközök beolvasásával történő azonosítást.
Felhívjuk figyelmét, hogy hozzájárulása minden aldomainünkre érvényes. Hozzájárulását bármikor módosíthatja vagy visszavonhatja, ha rákattint a képernyője alján található „Hozzájárulási beállítások" gombra. Tiszteletben tartjuk döntéseit, és elkötelezettek vagyunk amellett, hogy átlátható és biztonságos böngészési élményt nyújtsunk Önnek.
Testreszabhatja a cookie-kategóriákra vonatkozó hozzájárulási beállításokat, valamint a Célok és szolgáltatások, valamint a Szállítók hirdetéskövetési beállításait. Részletes hozzájárulást adhat minden és . A legtöbb eladó kifejezett hozzájárulást igényel a személyes adatok feldolgozásához, míg néhányan jogos érdekre támaszkodnak. Önnek azonban jogában áll tiltakozni a jogos érdekük felhasználása ellen.
A szükséges sütik elengedhetetlenek a weboldal megfelelő működéséhez. Ezek a sütik biztosítják a weboldal alapvető funkcióit és biztonsági jellemzőit, névtelenül.
Süti
Időtartam
Leírás
COOKIE_SUPPORT
1 year
Ezt a sütit a Liferay állítja be. Ez a süti annak ellenőrzésére szolgál, hogy a látogató böngészője támogatja-e a sütiket.
JSESSIONID
JSP-ben írt webhelyek használják. Általános célú platform-munkamenet sütik, amelyek a felhasználók állapotának az oldalletöltések közötti fenntartására szolgálnak.
PHPSESSID
Ez a süti a PHP-alkalmazásokban található. A cookie a felhasználók egyedi munkamenet-azonosítójának tárolására és azonosítására szolgál a felhasználói munkamenet kezelése céljából a weboldalon. A munkamenet-süti a böngésző összes ablakának bezárásakor törlődik.
SERVERID
Ez a süti arra szolgál, hogy a felhasználót egy adott szerverhez rendelje, így jobb és gyorsabb szerveridőt biztosít. Emlékszik arra, hogy melyik szerver szállította az utolsó oldalt a böngészőnek. Segít a terheléselosztásban is.
viewed_cookie_policy
1 year
The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
A teljesítménysütiket a weboldal kulcsfontosságú teljesítménymutatóinak megértésére és elemzésére használják, ami segít a látogatók számára jobb felhasználói élményt nyújtani.
Süti
Időtartam
Leírás
Gdyn
1 year 1 month
Ezt a sütit a Gemius szolgáltató állítja be. Ezt a sütit a MOSS és a fejlett webstatisztikák technikai munkamérésének végrehajtásához használják.
GUEST_LANGUAGE_ID
1 year
Ez a süti a látogatók által preferált nyelvi azonosító tárolására szolgál.
Az analitikai sütiket arra használják, hogy megértsék, hogyan lépnek kapcsolatba a látogatók a weboldallal. Ezek a sütik segítenek anonim, statisztikai információt szolgáltatni a látogatók számáról, a visszafordulási arányról, a forgalom forrásáról stb.
Süti
Időtartam
Leírás
_ga
2 years
Ezt a sütit a Google Analytics telepíti. A cookie-t a látogatói, munkamenet- és kampányadatok kiszámítására és a webhely használatának nyomon követésére használják a webhely analitikai jelentéséhez. A cookie-k névtelenül tárolják az információkat, és egy véletlenszerűen generált számot rendelnek hozzá az egyedi látogatók azonosításához.
_gat_UA-112481-1
1 minute
Ez a Google Analytics által beállított mintatípusú cookie, ahol a névben lévő mintaelem tartalmazza a fiók vagy a weboldal egyedi azonosító számát, amelyre vonatkozik. Ez a _gat cookie egy változata, amelyet a Google által rögzített adatok mennyiségének korlátozására használnak a nagy forgalmú webhelyeken.
_gid
1 day
Ezt a sütit a Google Analytics telepíti. A süti arra szolgál, hogy információkat tároljon arról, hogy a látogatók hogyan használják a weboldalt, és segít a weboldal teljesítményéről szóló elemzési jelentés elkészítésében. Az összegyűjtött adatok között szerepel a látogatók száma, a forrás, ahonnan érkeztek, és a meglátogatott oldalak névtelen formában.
A hirdetési sütiket arra használják, hogy a látogatókat releváns hirdetésekkel és marketingkampányokkal találkozhassanak. Ezek a cookie-k nyomon követik a látogatókat a webhelyeken keresztül és információkat gyűjtenek, hogy személyre szabott hirdetéseket jeleníthessenek meg.
Süti
Időtartam
Leírás
_goa3session
2 days
Ezt a sütit a szolgáltató Adverticum állítja be. Ezt a sütit a hirdetések kiszolgálásának folyamatához és a hirdetők számára statisztikai adatok gyűjtéséhez használják.
fr
3 months
A sütit a Facebook állítja be, hogy releváns hirdetéseket jelenítsen meg a felhasználóknak, valamint mérje és javítsa a hirdetéseket. A cookie a felhasználó viselkedését is nyomon követi az interneten keresztül azokon az oldalakon, amelyek Facebook pixellel vagy Facebook social pluginnal rendelkeznek.
Gtest
1 year 1 month
Ezt a sütit a felhasználói viselkedés és a weboldalon végzett tevékenységek gyűjtésére használják a weboldal optimalizálása érdekében. Segít továbbá a Google Ads és a Google Analytics számára a látogatói információk marketing célú összeállításában.
i
1 year
Nincs információ.
IDE
1 year 24 days
A Google DoubleClick használja, és információkat tárol arról, hogy a felhasználó hogyan használja a weboldalt és minden más hirdetést a weboldal meglátogatása előtt. Ezt arra használják, hogy a felhasználóknak a felhasználói profilnak megfelelő, számukra releváns hirdetéseket jelenítsenek meg.
mc
1 year 1 month
Ez a cookie a Quantserve-hez kapcsolódik, hogy anonim módon nyomon követhesse, hogy a felhasználó hogyan lép kapcsolatba a weboldallal.
test_cookie
15 minutes
Ezt a sütit a doubleclick.net állítja be. A cookie célja annak megállapítása, hogy a felhasználó böngészője támogatja-e a cookie-kat.
VISITOR_INFO1_LIVE
5 months 27 days
Ezt a sütit a Youtube állítja be. A weboldalon beágyazott YouTube-videók információinak nyomon követésére szolgál.
YSC
session
Ezt a sütit a Youtube állítja be, és a beágyazott videók megtekintésének nyomon követésére szolgál.
Sütik, eszközazonosítók vagy hasonló online azonosítók (pl. bejelentkezésalapú azonosítók, véletlenszerűen hozzárendelt azonosítók, hálózatalapú azonosítók) más információkkal együtt (pl. böngésző típusa és adatai, nyelv, képernyőméret, támogatott technológiák stb.) tárolhatók vagy olvashatók az Ön eszközén, hogy az felismerhető legyen minden alkalommal, amikor egy alkalmazáshoz vagy egy webhelyhez csatlakozik, az itt bemutatott célok közül egy vagy több érdekében.
A jelen nyilatkozatban ismertetett legtöbb cél az Ön eszközéről alkalmazás használatakor vagy webhely felkeresésekor származó információk tárolásán vagy elérésén alapul. Például előfordulhat, hogy egy beszállítónak vagy kiadónak sütit kell eltárolnia az Ön eszközén a webhelyen tett első látogatása alkalmával, hogy következő látogatásaikor felismerhesse az eszközt (minden alkalommal ennek a sütinek az elérése útján).
Az ezen a szolgáltatáson keresztül Önnek megjelenített hirdetések korlátozott körű adatokon alapulhatnak, mint például az Ön által használt webhely vagy alkalmazás, az Ön nem pontos tartózkodási helye, az eszközének típusa vagy az a tartalom, amellyel Ön interakcióban áll (vagy állt) (például annak korlátozása érdekében, hogy egy hirdetés hányszor jelenjen meg Önnek).
Egy autógyártó munkaidőn túl a városban élő környezettudatos felhasználók körében szeretné népszerűsíteni elektromos járműveit. A hirdetés egy kapcsolódó tartalmat (például egy klímaváltozás elleni intézkedésekről szóló cikket) tartalmazó oldalon jelenik meg este 6:30 után, olyan felhasználók számára, akiknek nem pontos tartózkodási helye azt sugallja, hogy városi zónában tartózkodnak.
Egy nagy vízfestékgyártó online hirdetési kampányt szeretne indítani legújabb vízfesték termékcsaládja számára, diverzifikálva közönségét, hogy a lehető legtöbb amatőr és professzionális művészt érje el, és elkerülve a hirdetés nem megfelelő tartalom (például ház kifestéséről szóló cikkek) melletti megjelenítését. A rendszer számon tartja, hogy a hirdetés hányszor jelent meg Önnek, és korlátozza annak túl gyakori bemutatását.
Az Ön jelen szolgáltatásban végzett tevékenységével kapcsolatos információk (mint például az Ön által beküldött űrlapok, megtekintett tartalmak) tárolhatók, és kombinálhatók Önnel vagy más felhasználókkal kapcsolatos más információkkal (például a jelen szolgáltatásban és más webhelyeken vagy alkalmazásokban végzett korábbi tevékenységeiből származó információkkal). Ezt ezután arra használjuk, hogy profilt hozzunk létre vagy tökéletesítsünk Önnel kapcsolatban (amely magában foglalhatja a lehetséges érdeklődési köröket és személyes szempontokat). Profilja (később is) felhasználható olyan hirdetések bemutatására, amelyek relevánsabbnak tűnnek az Ön ezek és más entitások szerinti lehetséges érdeklődési köre alapján.
Ha Ön számos cikket elolvas a legjobb megvásárolható kerékpártartozékokról, ezeket az információkat felhasználhatjuk arra, hogy profilt hozzunk létre az Ön kerékpártartozékok iránti érdeklődéséről. Az ilyen profil később felhasználható vagy tökéletesíthető ugyanazon vagy egy másik webhelyen vagy alkalmazásban úgy, hogy egy adott kerékpártartozék márka hirdetéseit jelenítsük meg Önnek. Ha Ön egy autókonfigurátort is megtekint egy luxusautó-gyártó weboldalán, ezt az információt kombinálhatjuk a kerékpárok iránti érdeklődésével, finomítva ezzel profilját, és azzal a feltételezéssel élhetünk, hogy Ön a luxuskategóriás kerékpáros felszerelések iránt is érdeklődik.
Egy ruházati vállalat szeretné népszerűsíteni csúcskategóriás babaruhákból álló új termékcsaládját. Kapcsolatba lép egy olyan ügynökséggel, amelynek magas jövedelmű ügyfelekkel rendelkező ügyfélhálózata van (például felsőkategóriás szupermarketek), és arra kéri az ügynökséget, hogy hozzon létre profilokat olyan fiatal szülőkről vagy párokról, akik feltételezhetően gazdagok és újszülött gyermekük van, hogy később ezek a profilok felhasználhatók legyenek partneralkalmazásokon belül hirdetések bemutatására.
Az ezen szolgáltatásban Önnek megjelenített hirdetések az Ön hirdetési profiljain alapulhatnak, amelyek tükrözhetik az Ön jelen szolgáltatásban vagy más webhelyeken vagy alkalmazásokban végzett tevékenységét, (mint például az Ön által beküldött űrlapok, az Ön által megtekintett tartalmak), lehetséges érdeklődési köreit és személyes szempontjait.
Egy online kiskereskedő futócipőkre vonatkozó korlátozott értékesítési akciót szeretne hirdetni. Olyan felhasználókat szeretne a hirdetéssel megcélozni, akik korábban futócipőket nézegettek a mobilalkalmazásában. A nyomon követési technológiák felhasználhatók annak felismerésére, hogy Ön korábban már használta a mobilalkalmazást futócipők megtekintésére, annak érdekében, hogy az alkalmazásban megjelenítsék Önnek a megfelelő hirdetést.
Egy webhelyen kerékpártartozékokat kereső személyre irányított személyre szabott hirdetés céljából létrehozott profil felhasználható kerékpártartozékokra vonatkozó releváns hirdetés bemutatására egy másik szervezet mobilalkalmazásában.
Az Ön jelen szolgáltatásban végzett tevékenységével kapcsolatos információk (például az Ön által beküldött űrlapok, megtekintett nem hirdetésjellegű tartalmak) tárolhatók, és kombinálhatók Önnel vagy hasonló felhasználókkal kapcsolatos más információkkal (például a jelen szolgáltatásban és más webhelyeken vagy alkalmazásokban végzett korábbi tevékenységeiből származó információkkal). Ezt ezután arra használjuk, hogy profilt hozzunk létre vagy tökéletesítsünk Önnel kapcsolatban (amely magában foglalhatja például a lehetséges érdeklődési köröket és személyes szempontokat). Profilja felhasználható (később is) olyan tartalom bemutatására, amely relevánsabbnak tűnik az Ön lehetséges érdeklődési körei alapján, például a tartalom megjelenítési sorrendjét módosítva, hogy Ön még könnyebben megtalálhassa az érdeklődési körének megfelelő tartalmat.
Ön egy közösségi média platformon több cikket is elolvas arról, hogyan építhet lombházat. Ezeket az információkat hozzáadhatjuk egy profilhoz, hogy feljegyezzük érdeklődését a szabadtéri tartalmak, valamint barkácsútmutatók iránt (azzal a céllal, hogy ez lehetővé tegye a tartalom személyre szabását, így például a jövőben több blogbejegyzést és cikket jeleníthessünk meg Önnek lombházakról és faházakról).
Ön megnézett három űrkutatásról szóló videót különböző tévéalkalmazásokban. Egy független hírplatform, amellyel Önnek még nem volt kapcsolata, profilt épít az ilyen megtekintési viselkedés alapján, és más videók vonatkozásában lehetséges érdeklődési körként jelöli meg az űrkutatást.
A jelen szolgáltatásban Önnek bemutatott tartalom az Ön tartalom személyreszabási profiljain alapulhat, amelyek alapján jellemezhetők az Ön jelen vagy más szolgáltatások körében végzett tevékenységei (mint például az Ön által beküldött űrlapok, az Ön által megtekintett tartalmak), lehetséges érdeklődési körei és személyes szempontjai. Ez felhasználható például a tartalmak Ön részére történő megjelenítése sorrendjének módosítására, hogy Ön még könnyebben megtalálja az érdeklődési körének megfelelő (nem hirdetési jellegű) tartalmakat.
Ön vegetáriánus ételekről szóló cikkeket olvas egy közösségi média platformon, majd egy független vállalat főzőalkalmazását használja. A közösségi média platformon Önről készült profil segítségével vegetáriánus recepteket mutatunk be Önnek a főzőalkalmazás üdvözlőképernyőjén.
Ön három videót tekintett meg különböző webhelyeken az evezésről. Egy független videómegosztó platform öt további evezéssel kapcsolatos videót fog javasolni, amelyek érdekelhetik Önt a tévéalkalmazása használata során, az Önről akkor készült profil alapján, amikor azokon a különböző webhelyeken járt online videók megtekintése céljából.
Az Ön számára megjelenített hirdetésekre és az Ön azokkal való interakcióira vonatkozó információk felhasználhatók annak meghatározására, hogy egy hirdetés mennyire működött jól Ön vagy más felhasználók számára, és hogy a hirdetés elérte-e a céljait. Például, hogy Ön látott-e egy hirdetést, rákattintott-e, a hirdetés arra késztette-e, hogy megvásároljon egy terméket vagy felkeressen egy webhelyet stb. Ez nagyon hasznos a hirdetési kampányok relevanciájának megértésében.
Ön rákattintott egy online áruház „fekete pénteki” kedvezményre vonatkozó hirdetésére egy kiadó weboldalán, és megvásárolt egy terméket. Kattintása hozzá lesz kapcsolva ehhez a vásárláshoz. Megmérjük az Ön és más felhasználók interakcióját, hogy megtudjuk, hány hirdetésre kattintás vezetett vásárláshoz.
Ön egyike azon keveseknek, akik egy kiadó alkalmazásán belül rákattintottak egy olyan hirdetésre, amely egy online ajándékbolt „nemzetközi elismerési nap” alkalmából nyújtott engedményéről szólt. A kiadó jelentéseket szeretne kapni, hogy megtudja, hogy az alkalmazáson belül Ön és más felhasználók milyen gyakran néztek rá vagy kattintottak rá egy adott hirdetéselhelyezésre, nevezetesen a „nemzetközi elismerési nap” hirdetésre, hogy a kiadó és partnerei (például ügynökségek) optimalizálhassák a hirdetések elhelyezését.
Az Ön számára megjelenített tartalomra és az Ön azzal való interakciójára vonatkozó információk felhasználhatók annak meghatározására, hogy pl. a (nem hirdetésjellegű) tartalom elérte-e a szándékolt közönségét, és megfelelt-e az Ön érdeklődési körének. Például, attól függetlenül, hogy Ön cikket olvas, videót néz, podcastot hallgat vagy termékleírást néz, mennyi időt töltött ebben a szolgáltatásban és a meglátogatott weboldalakon stb. Ez nagyon hasznos annak megértésében, hogy az Ön számára megjelenített (nem hirdetésjellegű) tartalom mennyire releváns.
Ön egy túrázásról szóló blogbejegyzést olvasott egy kiadó mobilalkalmazásában, és követte az ajánlott és kapcsolódó bejegyzésre mutató linket. Interakcióit úgy rögzítjük, hogy abból kitűnjön, hogy a túrázásról szóló eredeti poszt hasznos volt az Ön számára, és sikeresen felkeltette az Ön érdeklődését a kapcsolódó poszt iránt. Ezt azért mérjük, hogy megtudjuk, a jövőben kell-e további bejegyzéseket készíteni a túrázásról, és hová kell elhelyezni őket a mobilalkalmazás kezdőképernyőjén.
Önnek bemutattunk egy divattrendekről szóló videót, de Ön és több más felhasználó is 30 másodperc után nem nézte azt tovább. Ezt az információt ezután a divattrendekről szóló jövőbeni videók megfelelő hosszának értékelésére használják fel.
Jelentések hozhatók létre az Ön és más felhasználók hirdetési (vagy nem hirdetési) tartalmakkal való interakcióira vonatkozó adatkészletek (például felhasználói profilok, statisztikák, piackutatási, elemzési adatok) kombinálása alapján a közös jellemzők azonosítása érdekében (például annak meghatározása érdekében, hogy mely célközönségek fogékonyabbak egy hirdetési kampányra vagy bizonyos tartalmakra).
Egy online könyvesbolt tulajdonosa kereskedelmi jelentést szeretne kapni, amely megmutatja azon látogatók arányát, akik felkeresték, de vásárlás nélkül hagyták el a webhelyét, illetve felkeresték azt és megvásárolták a frissen megjelent „a hónap híresség-életrajzát”, valamint megmutatja az egyes kategóriák átlagéletkorát és férfi/nő eloszlását. A webhelyén Ön által történt navigációval és az Ön személyes jellemzőivel kapcsolatos adatokat ezután felhasználják és más ilyen adatokkal kombinálják ezen statisztikák létrehozásához.
Egy hirdető szeretné jobban megérteni, hogy milyen típusú közönség lép interakcióba a hirdetéseivel. Felkér egy kutatóintézetet, hogy hasonlítsa össze a hirdetéssel interakcióba lépett felhasználók jellemzőit hasonló platformok felhasználóinak tipikus jellemzőivel, különböző eszközökön. Ez az összehasonlítás megmutatja a hirdetőnek, hogy hirdetéseinek közönsége elsősorban mobileszközökön keresztül éri el a hirdetéseket, és tagjai valószínűleg a 45-60 éves korosztályba tartoznak.
Az Ön jelen szolgáltatásban végzett tevékenységével kapcsolatos információk – mint például a hirdetésekkel vagy tartalommal való interakciója – nagyon hasznos lehet a termékek és szolgáltatások tökéletesítésében, valamint új termékek és szolgáltatások létrehozásában a felhasználói interakciók, a közönség típusa stb. alapján Ez a konkrét cél nem foglalja magában a felhasználói profilok és azonosítók fejlesztését vagy tökéletesítését.
Egy közösségi média szolgáltatóval együttműködő technológiai platform észreveszi a mobilalkalmazások felhasználói számának növekedését, és profiljaik alapján azt látja, hogy közülük sokan mobilkapcsolatokon keresztül csatlakoznak. Új technológiát használ a mobileszközökhöz igazodóan formázott, és alacsony sávszélességű hirdetések küldéséhez, hogy javítsa azok teljesítményét.
Egy hirdető annak módját keresi, hogy miként tudna hirdetéseket megjeleníteni egy újfajta típusú fogyasztói eszközön. Információkat gyűjt arról, hogy a felhasználók hogyan lépnek interakcióba ezzel az új típusú eszközzel, annak meghatározása érdekében, hogy ki tudna-e fejleszteni egy új mechanizmust a hirdetések ilyen típusú eszközön történő megjelenítésére.
Az ezen a szolgáltatáson keresztül Önnek megjelenített tartalmak korlátozott körű adatokon alapulhatnak, mint például az Ön által használt webhely vagy alkalmazás, az Ön nem pontos tartózkodási helye, az eszközének típusa vagy az a tartalom, amellyel Ön interakcióban áll (vagy állt) (például annak korlátozása érdekében, hogy egy videó vagy cikk hányszor jelenjen meg Önnek).
Egy utazási magazin cikket tett közzé a weboldalán egy nyelviskola által a külföldi utazás élményének fokozása érdekében javasolt új online tanfolyamokról. Az iskola blogbejegyzései közvetlenül az oldal alján találhatók, és az Ön nem pontos tartózkodási helye alapján kerülnek kiválasztásra (például olyan blogbejegyzések, amelyek az Ön tartózkodási országának nyelvétől eltérő nyelvekre vonatkozó tananyagot ismertetnek).
Egy sporthíreket szolgáltató mobilalkalmazás új cikk rovatot indított a legutóbbi futballmeccsekről. Mindegyik cikk egy külön streaming platformon található videókat tartalmaz, amelyek bemutatják az egyes mérkőzések legfontosabb pillanatait. Ha Ön beleteker egy videóba, ez az információ felhasználható arra, hogy a rendszer a következő lejátszáshoz egy rövidebb videót válasszon ki.
Az Ön adatai felhasználhatók a szokatlan és potenciálisan visszaélésszerű tevékenységek figyelése és megelőzése érdekében (mint például hirdetések vonatkozásában a robotok általi hirdetéskattintások), valamint a rendszerek és folyamatok megfelelő és biztonságos működésének biztosítására. Felhasználhatók továbbá az Ön, a kiadó vagy a hirdető által a tartalmak és hirdetések megjelenítésekor, valamint a velük való interakció során esetlegesen tapasztalt problémák kijavítására is.
Egy hirdetésközvetítő különböző hirdetőktől származó hirdetéseket küld partner webhelyeinek hálózatába. Észreveszi, hogy az egyik hirdetőre vonatkozó hirdetésekre történő kattintások száma jelentősen megnőtt, és a kattintások forrására vonatkozó adatokat felhasználva megállapítja, hogy a kattintások 80%-a inkább robotoktól, mint emberektől származik.
Bizonyos információkat (például az IP-címet vagy az eszköz képességeit) arra használunk, hogy biztosítsuk a tartalom vagy a hirdetés technikai kompatibilitását, és elősegítsük a tartalom vagy a hirdetés továbbítását az Ön eszközére.
Ha egy cikkben lévő linkre kattint, akkor általában egy másik oldalra vagy a cikk egy másik részére kerül. Ennek elérése érdekében 1°) a böngészője kérést küld a webhelyhez kapcsolódó szervernek, 2°) a szerver válaszol („itt az a cikk, amelyet kért”), felhasználva az Ön eszköze által küldött kérésben automatikusan szereplő technikai információkat, hogy megfelelően jelenítse meg az Ön által kért cikk részét képező információkat/képeket. Technikailag az ilyen információcsere mindenképpen szükséges a képernyőjén megjelenő tartalom továbbításához.
A jelen nyilatkozatban felsorolt célokkal és szervezetekkel kapcsolatos döntéseit a rendszer digitális jelek (például karakterlánc) formájában menti és teszi elérhetővé ezen szervezetek számára. Erre azért van szükség, hogy mind a szolgáltatás, mind az említett szervezetek figyelemmel lehessenek ezen döntésekre.
Amikor Ön felkeres egy weboldalt, és az felteszi Önnek a kérdést, hogy hozzájárul-e ahhoz, hogy felhasználják a profilját személyre szabott hirdetések megjelenítéséhez, illetve megtagadja-e az ehhez való hozzájárulását, az Ön választását a rendszer elmenti és elérhetővé teszi a hirdetési szolgáltatók részére, így az Ön számára megjelenített hirdetések esetében figyelembe veszik ezt a választást.
A jelen szolgáltatásban Ön által végzett tevékenységgel kapcsolatos információk párosíthatók és kombinálhatók más Önnel kapcsolatos és különböző forrásokból származó információkkal (például egy különálló online szolgáltatásban végzett tevékenységével, egy hűségkártya üzletben történő használatával vagy egy felmérésre adott válaszaival) a jelen közleményben ismertetett célok támogatása érdekében.
A jelen közleményben ismertetett célok támogatása érdekében az Ön eszköze valószínűleg más, Önhöz vagy háztartásához tartozó eszközökkel összekapcsoltnak minősülhet (például azért, mert a telefonján és a számítógépén is ugyanabba a szolgáltatásba van bejelentkezve, vagy mert ugyanazt az internetkapcsolatot használja mindkét eszközön).
Az Ön eszköze az internet elérése során automatikusan elküldött információk (például az Ön internetkapcsolatának IP-címe vagy az Ön által használt böngésző típusa) alapján megkülönböztethető lehet más eszközöktől a jelen közleményben ismertetett célok támogatása érdekében.
Az Ön beleegyezésével az Ön pontos tartózkodási helye (500 méternél kisebb sugarú körön belül) felhasználható a jelen közleményben ismertetett célok támogatására.
Az Ön beleegyezésével az Ön eszközének bizonyos jellemzőit (mint például a telepített betűtípusok vagy bővítmények, a képernyő felbontása) lekérhetik és felhasználhatják annak más eszközöktől való megkülönböztetésére a jelen közleményben ismertetett célok támogatása érdekében.