BAR lista


tvarai2 # 2020.01.29. 08:07

Tisztelt Szakértők,

2007-ben vettem fel személyi kölcsönt Beneficial Zrt-től (jelenleg Amana Zrt. - végelszámolás alatt)
A kölcsönnel 2009 szeptemberére értem el az akkori minimálbér összegét meghaladó tartozást 90 napon keresztül, így az adataimat KHR felé továbbítniuk kellett volna (ezt sajnos nem tudom, hogy megtörtént-e).
A tartozást (700 ezer Ft lejárt követelés) a Beneficial akkori jogutódja a HSBC Zrt 2010.10.13-án engedményezte EOS Faktor Zrt részére.
A tartozást sok éves huzavona, adategyeztetés, után (elsősorban a felszámolt kamat mértékét vitattam EOS felé) 2016.07.06 napján.
Ez az általuk nyilvántartott 2,3 millió Ft helyett az általam jogosnak vélt 1,3 millió Ft összeggel történt meg, viszont úgy, hogy a javaslatomat, és a kamatszámításom módját elutasították, viszont a levelük következő pontjában ugyanezt az összeget, mint megegyezéses összeget felajánlották.
Ezek alapján tavaly ügyfélkifogást nyújtottam be feléjük, hivatkozva arra, hogy az összeg megegyezik az általam jogosnak vélt összeggel, ezért ezt "teljesített" törlesztésként kellett volna KHR rendszerbe átadni, és így 1 év után törlődnie kellett volna.
Ezt azzal az indokkal utasították el, hogy én az ő kedvezményes ajánlatukat fogadtam el, ami a levelük szövegezése alapján még magyarázható is lehetett volna.

VISZONT:
A mai napon érvényes KHR adatok alapján a szerződés "nem átruházott" státuszt mutat, szerződés kezdete 2010.10.13, a mulasztás kezdete pedig 2014.04.08.
A teljesítés 2016.07.06 dátum az valós.

A 2011 évi CXXII
7§ (1) szerint " A 11. és 14. §-ban foglalt rendelkezések alkalmazása során a lejárt és meg nem fizetett tartozás összegének és időtartamának számítását abban az esetben is folyamatosan kell végezni, ha az adatszolgáltatás tárgyát képező szerződésből eredő követelés egy másik referenciaadat-szolgáltató részére átruházásra kerül."
illetve
8§ (2) szerint "Az (1) bekezdésben meghatározott határidő számításának kezdete:

  1. a 11. § szerinti esetben, ha a tartozás nem szűnt meg, a 11. § (1) bekezdés szerinti adatátadás időpontjától számított ötödik év vége"

Ezek alapján én úgy értelmezem, hogy KHR-ben az eredeti szerződés időpontjainak (2007-es szerződés kötés dátum, 2009 szeptemberi mulasztás dátum) kellene szerepelnie, és ebből kifolyólag 2019 szeptemberében legkésőbb törlődnie kellett volna (jelenleg nyilván azért nem törlődik, mivel EOS Faktor a saját szerződéses dátumait adta át KHR-be - külön nem értem, hogy egy 2010-ben átvett lejárt tartozást hogy adhatnak át 2014-es dátummal...).

KÉRDÉSEM: A fentiek figyelembe vételével ha ügyfélkifogást jelentek be EOS Faktor felé, akkor kötelesek-e a KHR rendszerben az adatokat javítani, és ezek alapján törölni?

(megjegyzés: egy hasonló sorsú hitelem - Citybank
  • > Intrum - hasonló törlesztési adatokkal és időpontokkal, de a referencia adat szolgáltatók által helyesen beküldött eredeti szerződés és késedelembe esés időpontokkal tavaly szeptemberre törlődött a rendszerből).

Válaszukat előre is köszönöm.

Tamás