Megírtam nekik, jött is emailben válasz, hogy "jogszabály szerint törekedniük kell" ez meg is történt ... Készlethiányos... Várni kell és ennyi, a garanciát pedig a HP biztosítja nem ők.
Mit tudok tenni, hova tovább? Ne szórakozzunk hogy 2hónapot kell egy alkatrészre várni.
Kicsit több mint egy éve vásárolt laptopomat (HP) most fogom harmadszor szervizbe vinni. Most megint ugyanaz a baja mint előző alkalommal (nem működik a monitor), és ez a probléma igazából már hadmadszor áll fenn, csak első alkalommal a laptop.hu-nál (ahol vettem) gyorsan, papírozás nélkül megjavították, mert rögtön az első szervizelés után romlott el. Ha jól gondolom, most megint elviszik majd pár hétre és utána majd negyedszerre is el fog romlani a kijelző...Már kezd kicsit sok lenni, hogy többet van szervizben lassan, mint nálam.
Van bármilyen szabályozás, ami kötelezi a HP-t, hogy cserélje ki a laptopomat, ha ilyen gyakran kerül szervizbe, vagy többször is előfordult ugyanaz a probléma? Vagy amíg le nem jár a garancia hordhatom szervizbe, utána pedig vehetek újat vagy fizethetem a szervizelést?
Azért azt ne higgye az eladó, hogy a "törekednie kell" az végtelen is lehet, ez nem így működik.
Van rá bírósági gyakorlat. Az nagyjából az - ha valami extra egyéb körülmény nem merül fel - hogy ha nem cseréli, és kb. 30 nap alatt nem tudja megjavítani, akkor elállhatsz a szerződéstől.
Mivel egy laptop nem egy különleges valami, van belőle, ezért minden további nélkül cserélhetné egy hasonlóra, akár kicsivel jobbra ha pont olyan már nincs, hogy elfogadd - de hónapokig nem kell várnod.
A baj az, hogy vagy tűrsz, vagy elállsz a szerződéstől, és követeled vissza a pénzed - de ha nem fizet, neked kell perelned, és az még plusz hónapokat jelenthet. De két hónap várakozásra hivatkozva igen valószínűen megnyernéd - egyszer.
hasonló a válasz mint az előző kérdezőére : a javítások számára sincs konkrét szám meghatározva, amit el kell fogadjál.
De itt is van gyakorlat, két, legfeljebb 3 javítás után már áttérhetsz egy másik szavatossági igényre, javítás helyett cserére, ha azt nem megy, elállhat a szerződéstől.
Ott tartunk, hogy az emailel gyakorlatilag félrepróbáltak söpörni. Bementem beírtam ugyan ezt a panaszkönyvbe, erre a választ meg is kaptam ma. Közölték hogy a boltnak nincs ráhatása HP biztosítja a gyártói garanciát, menjek ha akarok fogyasztóvédelemhez... Húzodni fog a történet... Kb a HP is húzni fogja.... Mennek a hetek szépe
> elfogják húzni a HP részéről az alkatrész megérkezéséig.
Gusztustalan ez azért... Gyakorlatilag ilyenkor az ember tehetetlen.
Gyártói garanciánál most akkor kinél verjem a pultot? Ahogy olvastam (HP honlapján is ez van) hogy kereskedőnél kell érvényesíteni ezeket a jogokat kérni a cserét stb. Ők meg mégis tolják le magukról a felelősséget. Meg hogy az üzlet cseregépet ajánlott fel. (Csere géppel nem vagyok kisegítve, 2bét múlva megy külföldre a gép tényleges használója... Ha nem viszi akkor 3 hónapig megint nem lesz gépe. Csere gépet ha elviszi akkor meg azért fizettetnek majd büntetést mert a javítottat nem vesszük át. Gusztustalan amúgy ez is. 5nap után 500ft/nap tárolási díjat kell fizetni, ők viszont hónapokig csücsülnek rajta) Hova tovább? HP-val direktben még nem tudtam beszélni. Most már áttérnék a gépcsere (ha nincs ilyen készülék akkor mi van) vagy pénz visszatérítésre.
Mindenekelőtt tegyen a kereskedőnél írásban panaszt (a leírtakat tekintve a tértivevényes levelet vagy a Vásárlók könyvébe való bejegyzést javaslom), emellett megfontolandó lehet a büntetőfeljelentés megtétele is ismeretlen tettes ellen, de a történteket részletesen leírva, mivel feltételezem a leírtak alapján, hogy online vásárlás volt, így a rendeléssel kapcsolatos visszaigazolást kellene csatolni mindenhová.
Emellett szóba jöhet a hibás teljesítés, amely kapcsán felmerülhet az elállási jog, a vételár visszakövetelésének joga is, melyet fizetési meghagyásos eljárás útján, bármely közjegyző által is érvényre juttathat, ha nincs további, egyéb intézkedést, így többek közt megállapítást igénye.
Az a baj viszont, hogy valószínűleg ez kellően gyorsan viszont nem fog eredményre vezetni.
A kereskedői választ követően pedig a vállalkozás ellen a saját lakóhelye szerint illetékes járási (fővárosi kerületi) Kormányhivatal Hatósági Osztály előtt pedig hatósági eljárás is kezdeményezhető.
Feljelentést az alzának kellene tennie, a kérdezőnek nincs "jogviszonya" a régi tulajjal. Neki az alzánál kell keresnie az igazát, ahova leadta a termékeket.
Ha nem kapja vissza kijavítva a terméket, vagy csere darabokat kapjon, vagy fizessék vissza az árát. Aztán pereskedjek ők az elkövetővel.
De abban egyetértek, hogy gyors megoldás nemigen lesz : ha az alza nem fizet, neki is csak a békéltető testület vagy a per marad. Ami sok idő. (kivéve, ugye, ha fizet az alza, de ezt nehezen tudom elképzelni, őket is átverték).
Tisztelt Fórumozók ! Vásároltam egy készüléket az eggyik weboldalon, a terméket gagyinak találtam és e-mailba jeleztem az eladónak hogy nem kérem. Kérem a pénzemet vissza , ez 14-napon belül történt . Egy reklamációs kódra kell várnom , szerintük ha nincs a vissza küldendő csomagba a kód akkor nem érvényesithetem a jogaimat. Én úgy tudom , hogy az indoklás nélküli el állási jognál nincs ilyen feltétel. Az árucikk nem CD,softwer, élelmiszer. Szeretném kérni véleményeteket.
Tisztelt Fórumozók. Hasonló problémám van mint k jani kérdezőnek.Weboldalon vásároltunk egy terméket amit márc 8- án kaptunk meg Ki csomagolás után vettük észre ,hogy a termék hibás ( rozsdás egyik lába rövidebb szakadt stb. .Telefonon szerettük volna jelezni panaszunkat,de mivel nem vették fel e-mailba jeleztük még 8-.án. A mai nap sikerült beszélni a forgalmazóval és azt a választ kaptuk,hogy mivel cégnek vásároltuk így nem érvényes a visszafizetési garancia. A fogyasztóvédelemnek is jeleztük telefonon sérelmünket Ök ügyvédhez küldtek bennünket. Kérdésem: 1,forgalmazó köteles visszavitetni a vásárolt összeget . 2, a Fogyasztóvédelemnek nem lenne kötelessége kivizsgálni , Ezek után kihez forduljunk? Köszönöm a válaszokat .
Jó napot! Kb. Egy hete online rendeltem egy mobiltelefont, de az áruházban vettem át, ott fizettem és ott kötöttem rá biztosítást is, de közben a kijelzőjével adódtak problémák. A kérdésem az lenne, hogy a 14 napos elállási joggal élhetek ebben az esetben? Ha igen mire hivatkozzak?
A másik kérdésem, hogy egy ugyanilyen telefont vettem korában, szintén a kijelző hibásodott meg, mivel javíthatatlan volt, visszafizették az árát, de vásárlási utalványt adtak. Azonnal jeleztem, hogy a fogyasztóvédelemhez fordulok, mivel a pénz visszafizetés helyett vásárlási utalványt adtak, de nem hatotta meg az eladót. Ám mielőtt hivatalos útra terelődött volna az ügy, megláttam online a ugyanazt a típusú telefont, ugyanabban a boltban, gondoltam kétszer nem lehet rosszat kifogni, de..
Mivel a két ügy összetartozik szerintem, kérhetem-e most, hogy ne vásárlási utalványban fizessenek ki, mivel korábban, kp. helyett azt adtak?
Elnézést, hogy hosszú voltam. A segítséget előre is köszönöm.
Nem számít, hogy boltban vetted át személyesen, ha a megrendelés (=szerződéskötés) a neten volt (=távol lévők között), akkor 14 napon belül elállhatsz.
Nincs semmi ilyesmi, hogy kupont adnak vagy levásárolhatod. Ha elállsz, vissza kell adniuk a pénzedet. Ropogós, konvertibilis magyar forintban. Ha akarod, akkor elfogadhatsz mást, de nem kötelezhetnek rá.
Valszeg fognak, mert ez az elállás a hibátlan termékre vonatkozik. De mond meg nekik, hogy ha akarják vizsgálják be, ha nem használatból eredő a hiba, hanem a szavatosság körébe tartozna egyébként is, akkor elállhatsz.
Körülbelül 8 napja vásároltam egy bluetoothos fülhallgatót egy MediaMarkt üzletben.
Sok keresés után úgy találtam, hogy ez a fülhallgató lesz a megfelelő, sajnos nem így történt. Kényelmetlen a fülemben és néha szakadozik kicsit a bluetooth kapcsolat pár másodpercre de szerintem ez inkább a nem túl drága bluetooth fülhallgatók problémája általánosságban.
Ha vissza szeretném cserélni az üzletben annak van bármi realitása, hogy vissza kapom a pénzemet? Akár arra, hogy levásárolhatom a termék árát?
Az alábbiakban kérném a segítségüket. 2017.12 hónapban vásároltam egy drága bakancsot, amelyet alig hordtam, az elmúlt kb másfél évben, 2019.03-hóban le vált az egyik talpa. Vissza vittem Bp-re az üzletbe ahol vásároltam. Ott, mivel a vásárlástól már több mint félév telt el, befizettem 2.500,-forintot, a bevizsgálás díját s jegyzőkönyv felvétele után ott hagytam a terméket. A mai napon (16 nap) múlva sms-ben értesítettek, hogy a termék vissza érkezett az üzletbe, s azt átvehetem. A nagy távolság miatt felhívtam őket mit is jelentenek az sms-ben leírtak. Azt válaszolták, hogy vissza fizetik a 2.500 forintot, s szívesen meg ragasztatják s elmehetek érte. Azt szeretném meg kérdezni, hogy választhatom-e az elállást, (a jegyzőkönyvre rá írtam), vagy köteles vagyok elfogadni a javítást. A jegyzőkönyvet nem láttam még a bevizsgálásról, s kérdésemre azt mondták, hogy a javítás után nem kezdődik újra a jótállási idő. Segítségüket előre is köszönöm Üdvözlettel Sándor
Igen, első körben kijavítást vagy kicserélést kérhetsz, nem állhatsz el egyből a szerződéstől. Ha a javított termék használhatósága megfelel az elvárhatónak, akkor el kell fogadnod azt.
Én azt tenném, hogy írnék tértis levelet az alzának, hogy 15 napon belül vagy adják vissza a terméket, vagy fizessék ki az árát. Ha pedig kiadták valakinek, akkor küldjék el neked az ezt igazoló iratot vagy másolatát. Valamint kérd, hogy egyértelmű írásos nyilatkozatot küldjenek neked meg arról, hogy a terméket ők kiadták a számla szerinti vevőnek.
Aztán ha lejár a 15 nap, küldenék nekik egy fizetési meghagyást a termék árára. Ha ellentmondanak neki, mehettek pereskedni, de ha az a bizonylat nálad van, amelyikkel igazolod, hogy Te adtad le a terméket, akkor nem veszítheted el. Azt, hogy neked adták ki nyilván nem tudják igazolni.
Ha elküldik a kiadást igazoló iratot, vagy a nyilatkozatot, hogy a számla szerinti vevő vette át, akkor elmennék feljelentést tenni a rendőrségre. Vagy az alza hazudik, ennek kisebb az esélye, vagy az eredeti vevő, ez a valószínű. A baj az, hogy Te nem vagy jogviszonyban az eredeti vevővel, az alzának kellene feljelentést tennie.
Azt, hogy bármelyik útból hamar a cucchoz vagy pénzedhez jutsz, azt felejtsd el. Mindkettő el fog húzódni sok hónapra (kivéve persze, ha az alza kifizet, de nem úgy tűnik, hogy ez meg fog történni).
Te jogviszonyban az ALZA-val vagy, tőlük kell behajtanod a terméket, vagy a pénzt. Ha pedig az eredeti vevő átverte őket, nekik kell ezt továbbhárítaniuk felé.
Azt követelhetsz, amit csak akarsz. Csak tudd igazolni. Azért ilyen esetben a kárenyhítés kötelezettség, azért hónapokra kieső béredet nem fogják megítélni. Elsősorban a közvetlen kárt (a kártyák ára), és csak másodsorban, nagyon alapos indokkal az olyan közvetett károkat, mint a munkából kiesés. Az utazás még beleférhet, határeset, de igazolni kell. Ha mindent megtettél, hogy tudd folytatni a munkát, de így is lehetetlen volt, akkor esetleg.
Mi és cookie-kat és egyéb nyomkövetési technológiákat használunk, hogy javítsuk az Ön élményét weboldalunkon. Személyre szabott hirdetések és tartalom, reklámozás és tartalommérés, közönségkutatás és szolgáltatásfejlesztés céljából tárolhatunk és/vagy hozzáférhetünk információkhoz egy eszközön, és feldolgozhatunk személyes adatokat, például az Ön IP-címét és böngészési adatait. Ezenkívül felhasználhatjuk a pontos földrajzi helymeghatározási adatokat és az eszközök beolvasásával történő azonosítást.
Felhívjuk figyelmét, hogy hozzájárulása minden aldomainünkre érvényes. Hozzájárulását bármikor módosíthatja vagy visszavonhatja, ha rákattint a képernyője alján található „Hozzájárulási beállítások" gombra. Tiszteletben tartjuk döntéseit, és elkötelezettek vagyunk amellett, hogy átlátható és biztonságos böngészési élményt nyújtsunk Önnek.
Testreszabhatja a cookie-kategóriákra vonatkozó hozzájárulási beállításokat, valamint a Célok és szolgáltatások, valamint a Szállítók hirdetéskövetési beállításait. Részletes hozzájárulást adhat minden és . A legtöbb eladó kifejezett hozzájárulást igényel a személyes adatok feldolgozásához, míg néhányan jogos érdekre támaszkodnak. Önnek azonban jogában áll tiltakozni a jogos érdekük felhasználása ellen.
A szükséges sütik elengedhetetlenek a weboldal megfelelő működéséhez. Ezek a sütik biztosítják a weboldal alapvető funkcióit és biztonsági jellemzőit, névtelenül.
Süti
Időtartam
Leírás
COOKIE_SUPPORT
1 year
Ezt a sütit a Liferay állítja be. Ez a süti annak ellenőrzésére szolgál, hogy a látogató böngészője támogatja-e a sütiket.
JSESSIONID
JSP-ben írt webhelyek használják. Általános célú platform-munkamenet sütik, amelyek a felhasználók állapotának az oldalletöltések közötti fenntartására szolgálnak.
PHPSESSID
Ez a süti a PHP-alkalmazásokban található. A cookie a felhasználók egyedi munkamenet-azonosítójának tárolására és azonosítására szolgál a felhasználói munkamenet kezelése céljából a weboldalon. A munkamenet-süti a böngésző összes ablakának bezárásakor törlődik.
SERVERID
Ez a süti arra szolgál, hogy a felhasználót egy adott szerverhez rendelje, így jobb és gyorsabb szerveridőt biztosít. Emlékszik arra, hogy melyik szerver szállította az utolsó oldalt a böngészőnek. Segít a terheléselosztásban is.
viewed_cookie_policy
1 year
The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
A teljesítménysütiket a weboldal kulcsfontosságú teljesítménymutatóinak megértésére és elemzésére használják, ami segít a látogatók számára jobb felhasználói élményt nyújtani.
Süti
Időtartam
Leírás
Gdyn
1 year 1 month
Ezt a sütit a Gemius szolgáltató állítja be. Ezt a sütit a MOSS és a fejlett webstatisztikák technikai munkamérésének végrehajtásához használják.
GUEST_LANGUAGE_ID
1 year
Ez a süti a látogatók által preferált nyelvi azonosító tárolására szolgál.
Az analitikai sütiket arra használják, hogy megértsék, hogyan lépnek kapcsolatba a látogatók a weboldallal. Ezek a sütik segítenek anonim, statisztikai információt szolgáltatni a látogatók számáról, a visszafordulási arányról, a forgalom forrásáról stb.
Süti
Időtartam
Leírás
_ga
2 years
Ezt a sütit a Google Analytics telepíti. A cookie-t a látogatói, munkamenet- és kampányadatok kiszámítására és a webhely használatának nyomon követésére használják a webhely analitikai jelentéséhez. A cookie-k névtelenül tárolják az információkat, és egy véletlenszerűen generált számot rendelnek hozzá az egyedi látogatók azonosításához.
_gat_UA-112481-1
1 minute
Ez a Google Analytics által beállított mintatípusú cookie, ahol a névben lévő mintaelem tartalmazza a fiók vagy a weboldal egyedi azonosító számát, amelyre vonatkozik. Ez a _gat cookie egy változata, amelyet a Google által rögzített adatok mennyiségének korlátozására használnak a nagy forgalmú webhelyeken.
_gid
1 day
Ezt a sütit a Google Analytics telepíti. A süti arra szolgál, hogy információkat tároljon arról, hogy a látogatók hogyan használják a weboldalt, és segít a weboldal teljesítményéről szóló elemzési jelentés elkészítésében. Az összegyűjtött adatok között szerepel a látogatók száma, a forrás, ahonnan érkeztek, és a meglátogatott oldalak névtelen formában.
A hirdetési sütiket arra használják, hogy a látogatókat releváns hirdetésekkel és marketingkampányokkal találkozhassanak. Ezek a cookie-k nyomon követik a látogatókat a webhelyeken keresztül és információkat gyűjtenek, hogy személyre szabott hirdetéseket jeleníthessenek meg.
Süti
Időtartam
Leírás
_goa3session
2 days
Ezt a sütit a szolgáltató Adverticum állítja be. Ezt a sütit a hirdetések kiszolgálásának folyamatához és a hirdetők számára statisztikai adatok gyűjtéséhez használják.
fr
3 months
A sütit a Facebook állítja be, hogy releváns hirdetéseket jelenítsen meg a felhasználóknak, valamint mérje és javítsa a hirdetéseket. A cookie a felhasználó viselkedését is nyomon követi az interneten keresztül azokon az oldalakon, amelyek Facebook pixellel vagy Facebook social pluginnal rendelkeznek.
Gtest
1 year 1 month
Ezt a sütit a felhasználói viselkedés és a weboldalon végzett tevékenységek gyűjtésére használják a weboldal optimalizálása érdekében. Segít továbbá a Google Ads és a Google Analytics számára a látogatói információk marketing célú összeállításában.
i
1 year
Nincs információ.
IDE
1 year 24 days
A Google DoubleClick használja, és információkat tárol arról, hogy a felhasználó hogyan használja a weboldalt és minden más hirdetést a weboldal meglátogatása előtt. Ezt arra használják, hogy a felhasználóknak a felhasználói profilnak megfelelő, számukra releváns hirdetéseket jelenítsenek meg.
mc
1 year 1 month
Ez a cookie a Quantserve-hez kapcsolódik, hogy anonim módon nyomon követhesse, hogy a felhasználó hogyan lép kapcsolatba a weboldallal.
test_cookie
15 minutes
Ezt a sütit a doubleclick.net állítja be. A cookie célja annak megállapítása, hogy a felhasználó böngészője támogatja-e a cookie-kat.
VISITOR_INFO1_LIVE
5 months 27 days
Ezt a sütit a Youtube állítja be. A weboldalon beágyazott YouTube-videók információinak nyomon követésére szolgál.
YSC
session
Ezt a sütit a Youtube állítja be, és a beágyazott videók megtekintésének nyomon követésére szolgál.
Sütik, eszközazonosítók vagy hasonló online azonosítók (pl. bejelentkezésalapú azonosítók, véletlenszerűen hozzárendelt azonosítók, hálózatalapú azonosítók) más információkkal együtt (pl. böngésző típusa és adatai, nyelv, képernyőméret, támogatott technológiák stb.) tárolhatók vagy olvashatók az Ön eszközén, hogy az felismerhető legyen minden alkalommal, amikor egy alkalmazáshoz vagy egy webhelyhez csatlakozik, az itt bemutatott célok közül egy vagy több érdekében.
A jelen nyilatkozatban ismertetett legtöbb cél az Ön eszközéről alkalmazás használatakor vagy webhely felkeresésekor származó információk tárolásán vagy elérésén alapul. Például előfordulhat, hogy egy beszállítónak vagy kiadónak sütit kell eltárolnia az Ön eszközén a webhelyen tett első látogatása alkalmával, hogy következő látogatásaikor felismerhesse az eszközt (minden alkalommal ennek a sütinek az elérése útján).
Az ezen a szolgáltatáson keresztül Önnek megjelenített hirdetések korlátozott körű adatokon alapulhatnak, mint például az Ön által használt webhely vagy alkalmazás, az Ön nem pontos tartózkodási helye, az eszközének típusa vagy az a tartalom, amellyel Ön interakcióban áll (vagy állt) (például annak korlátozása érdekében, hogy egy hirdetés hányszor jelenjen meg Önnek).
Egy autógyártó munkaidőn túl a városban élő környezettudatos felhasználók körében szeretné népszerűsíteni elektromos járműveit. A hirdetés egy kapcsolódó tartalmat (például egy klímaváltozás elleni intézkedésekről szóló cikket) tartalmazó oldalon jelenik meg este 6:30 után, olyan felhasználók számára, akiknek nem pontos tartózkodási helye azt sugallja, hogy városi zónában tartózkodnak.
Egy nagy vízfestékgyártó online hirdetési kampányt szeretne indítani legújabb vízfesték termékcsaládja számára, diverzifikálva közönségét, hogy a lehető legtöbb amatőr és professzionális művészt érje el, és elkerülve a hirdetés nem megfelelő tartalom (például ház kifestéséről szóló cikkek) melletti megjelenítését. A rendszer számon tartja, hogy a hirdetés hányszor jelent meg Önnek, és korlátozza annak túl gyakori bemutatását.
Az Ön jelen szolgáltatásban végzett tevékenységével kapcsolatos információk (mint például az Ön által beküldött űrlapok, megtekintett tartalmak) tárolhatók, és kombinálhatók Önnel vagy más felhasználókkal kapcsolatos más információkkal (például a jelen szolgáltatásban és más webhelyeken vagy alkalmazásokban végzett korábbi tevékenységeiből származó információkkal). Ezt ezután arra használjuk, hogy profilt hozzunk létre vagy tökéletesítsünk Önnel kapcsolatban (amely magában foglalhatja a lehetséges érdeklődési köröket és személyes szempontokat). Profilja (később is) felhasználható olyan hirdetések bemutatására, amelyek relevánsabbnak tűnnek az Ön ezek és más entitások szerinti lehetséges érdeklődési köre alapján.
Ha Ön számos cikket elolvas a legjobb megvásárolható kerékpártartozékokról, ezeket az információkat felhasználhatjuk arra, hogy profilt hozzunk létre az Ön kerékpártartozékok iránti érdeklődéséről. Az ilyen profil később felhasználható vagy tökéletesíthető ugyanazon vagy egy másik webhelyen vagy alkalmazásban úgy, hogy egy adott kerékpártartozék márka hirdetéseit jelenítsük meg Önnek. Ha Ön egy autókonfigurátort is megtekint egy luxusautó-gyártó weboldalán, ezt az információt kombinálhatjuk a kerékpárok iránti érdeklődésével, finomítva ezzel profilját, és azzal a feltételezéssel élhetünk, hogy Ön a luxuskategóriás kerékpáros felszerelések iránt is érdeklődik.
Egy ruházati vállalat szeretné népszerűsíteni csúcskategóriás babaruhákból álló új termékcsaládját. Kapcsolatba lép egy olyan ügynökséggel, amelynek magas jövedelmű ügyfelekkel rendelkező ügyfélhálózata van (például felsőkategóriás szupermarketek), és arra kéri az ügynökséget, hogy hozzon létre profilokat olyan fiatal szülőkről vagy párokról, akik feltételezhetően gazdagok és újszülött gyermekük van, hogy később ezek a profilok felhasználhatók legyenek partneralkalmazásokon belül hirdetések bemutatására.
Az ezen szolgáltatásban Önnek megjelenített hirdetések az Ön hirdetési profiljain alapulhatnak, amelyek tükrözhetik az Ön jelen szolgáltatásban vagy más webhelyeken vagy alkalmazásokban végzett tevékenységét, (mint például az Ön által beküldött űrlapok, az Ön által megtekintett tartalmak), lehetséges érdeklődési köreit és személyes szempontjait.
Egy online kiskereskedő futócipőkre vonatkozó korlátozott értékesítési akciót szeretne hirdetni. Olyan felhasználókat szeretne a hirdetéssel megcélozni, akik korábban futócipőket nézegettek a mobilalkalmazásában. A nyomon követési technológiák felhasználhatók annak felismerésére, hogy Ön korábban már használta a mobilalkalmazást futócipők megtekintésére, annak érdekében, hogy az alkalmazásban megjelenítsék Önnek a megfelelő hirdetést.
Egy webhelyen kerékpártartozékokat kereső személyre irányított személyre szabott hirdetés céljából létrehozott profil felhasználható kerékpártartozékokra vonatkozó releváns hirdetés bemutatására egy másik szervezet mobilalkalmazásában.
Az Ön jelen szolgáltatásban végzett tevékenységével kapcsolatos információk (például az Ön által beküldött űrlapok, megtekintett nem hirdetésjellegű tartalmak) tárolhatók, és kombinálhatók Önnel vagy hasonló felhasználókkal kapcsolatos más információkkal (például a jelen szolgáltatásban és más webhelyeken vagy alkalmazásokban végzett korábbi tevékenységeiből származó információkkal). Ezt ezután arra használjuk, hogy profilt hozzunk létre vagy tökéletesítsünk Önnel kapcsolatban (amely magában foglalhatja például a lehetséges érdeklődési köröket és személyes szempontokat). Profilja felhasználható (később is) olyan tartalom bemutatására, amely relevánsabbnak tűnik az Ön lehetséges érdeklődési körei alapján, például a tartalom megjelenítési sorrendjét módosítva, hogy Ön még könnyebben megtalálhassa az érdeklődési körének megfelelő tartalmat.
Ön egy közösségi média platformon több cikket is elolvas arról, hogyan építhet lombházat. Ezeket az információkat hozzáadhatjuk egy profilhoz, hogy feljegyezzük érdeklődését a szabadtéri tartalmak, valamint barkácsútmutatók iránt (azzal a céllal, hogy ez lehetővé tegye a tartalom személyre szabását, így például a jövőben több blogbejegyzést és cikket jeleníthessünk meg Önnek lombházakról és faházakról).
Ön megnézett három űrkutatásról szóló videót különböző tévéalkalmazásokban. Egy független hírplatform, amellyel Önnek még nem volt kapcsolata, profilt épít az ilyen megtekintési viselkedés alapján, és más videók vonatkozásában lehetséges érdeklődési körként jelöli meg az űrkutatást.
A jelen szolgáltatásban Önnek bemutatott tartalom az Ön tartalom személyreszabási profiljain alapulhat, amelyek alapján jellemezhetők az Ön jelen vagy más szolgáltatások körében végzett tevékenységei (mint például az Ön által beküldött űrlapok, az Ön által megtekintett tartalmak), lehetséges érdeklődési körei és személyes szempontjai. Ez felhasználható például a tartalmak Ön részére történő megjelenítése sorrendjének módosítására, hogy Ön még könnyebben megtalálja az érdeklődési körének megfelelő (nem hirdetési jellegű) tartalmakat.
Ön vegetáriánus ételekről szóló cikkeket olvas egy közösségi média platformon, majd egy független vállalat főzőalkalmazását használja. A közösségi média platformon Önről készült profil segítségével vegetáriánus recepteket mutatunk be Önnek a főzőalkalmazás üdvözlőképernyőjén.
Ön három videót tekintett meg különböző webhelyeken az evezésről. Egy független videómegosztó platform öt további evezéssel kapcsolatos videót fog javasolni, amelyek érdekelhetik Önt a tévéalkalmazása használata során, az Önről akkor készült profil alapján, amikor azokon a különböző webhelyeken járt online videók megtekintése céljából.
Az Ön számára megjelenített hirdetésekre és az Ön azokkal való interakcióira vonatkozó információk felhasználhatók annak meghatározására, hogy egy hirdetés mennyire működött jól Ön vagy más felhasználók számára, és hogy a hirdetés elérte-e a céljait. Például, hogy Ön látott-e egy hirdetést, rákattintott-e, a hirdetés arra késztette-e, hogy megvásároljon egy terméket vagy felkeressen egy webhelyet stb. Ez nagyon hasznos a hirdetési kampányok relevanciájának megértésében.
Ön rákattintott egy online áruház „fekete pénteki” kedvezményre vonatkozó hirdetésére egy kiadó weboldalán, és megvásárolt egy terméket. Kattintása hozzá lesz kapcsolva ehhez a vásárláshoz. Megmérjük az Ön és más felhasználók interakcióját, hogy megtudjuk, hány hirdetésre kattintás vezetett vásárláshoz.
Ön egyike azon keveseknek, akik egy kiadó alkalmazásán belül rákattintottak egy olyan hirdetésre, amely egy online ajándékbolt „nemzetközi elismerési nap” alkalmából nyújtott engedményéről szólt. A kiadó jelentéseket szeretne kapni, hogy megtudja, hogy az alkalmazáson belül Ön és más felhasználók milyen gyakran néztek rá vagy kattintottak rá egy adott hirdetéselhelyezésre, nevezetesen a „nemzetközi elismerési nap” hirdetésre, hogy a kiadó és partnerei (például ügynökségek) optimalizálhassák a hirdetések elhelyezését.
Az Ön számára megjelenített tartalomra és az Ön azzal való interakciójára vonatkozó információk felhasználhatók annak meghatározására, hogy pl. a (nem hirdetésjellegű) tartalom elérte-e a szándékolt közönségét, és megfelelt-e az Ön érdeklődési körének. Például, attól függetlenül, hogy Ön cikket olvas, videót néz, podcastot hallgat vagy termékleírást néz, mennyi időt töltött ebben a szolgáltatásban és a meglátogatott weboldalakon stb. Ez nagyon hasznos annak megértésében, hogy az Ön számára megjelenített (nem hirdetésjellegű) tartalom mennyire releváns.
Ön egy túrázásról szóló blogbejegyzést olvasott egy kiadó mobilalkalmazásában, és követte az ajánlott és kapcsolódó bejegyzésre mutató linket. Interakcióit úgy rögzítjük, hogy abból kitűnjön, hogy a túrázásról szóló eredeti poszt hasznos volt az Ön számára, és sikeresen felkeltette az Ön érdeklődését a kapcsolódó poszt iránt. Ezt azért mérjük, hogy megtudjuk, a jövőben kell-e további bejegyzéseket készíteni a túrázásról, és hová kell elhelyezni őket a mobilalkalmazás kezdőképernyőjén.
Önnek bemutattunk egy divattrendekről szóló videót, de Ön és több más felhasználó is 30 másodperc után nem nézte azt tovább. Ezt az információt ezután a divattrendekről szóló jövőbeni videók megfelelő hosszának értékelésére használják fel.
Jelentések hozhatók létre az Ön és más felhasználók hirdetési (vagy nem hirdetési) tartalmakkal való interakcióira vonatkozó adatkészletek (például felhasználói profilok, statisztikák, piackutatási, elemzési adatok) kombinálása alapján a közös jellemzők azonosítása érdekében (például annak meghatározása érdekében, hogy mely célközönségek fogékonyabbak egy hirdetési kampányra vagy bizonyos tartalmakra).
Egy online könyvesbolt tulajdonosa kereskedelmi jelentést szeretne kapni, amely megmutatja azon látogatók arányát, akik felkeresték, de vásárlás nélkül hagyták el a webhelyét, illetve felkeresték azt és megvásárolták a frissen megjelent „a hónap híresség-életrajzát”, valamint megmutatja az egyes kategóriák átlagéletkorát és férfi/nő eloszlását. A webhelyén Ön által történt navigációval és az Ön személyes jellemzőivel kapcsolatos adatokat ezután felhasználják és más ilyen adatokkal kombinálják ezen statisztikák létrehozásához.
Egy hirdető szeretné jobban megérteni, hogy milyen típusú közönség lép interakcióba a hirdetéseivel. Felkér egy kutatóintézetet, hogy hasonlítsa össze a hirdetéssel interakcióba lépett felhasználók jellemzőit hasonló platformok felhasználóinak tipikus jellemzőivel, különböző eszközökön. Ez az összehasonlítás megmutatja a hirdetőnek, hogy hirdetéseinek közönsége elsősorban mobileszközökön keresztül éri el a hirdetéseket, és tagjai valószínűleg a 45-60 éves korosztályba tartoznak.
Az Ön jelen szolgáltatásban végzett tevékenységével kapcsolatos információk – mint például a hirdetésekkel vagy tartalommal való interakciója – nagyon hasznos lehet a termékek és szolgáltatások tökéletesítésében, valamint új termékek és szolgáltatások létrehozásában a felhasználói interakciók, a közönség típusa stb. alapján Ez a konkrét cél nem foglalja magában a felhasználói profilok és azonosítók fejlesztését vagy tökéletesítését.
Egy közösségi média szolgáltatóval együttműködő technológiai platform észreveszi a mobilalkalmazások felhasználói számának növekedését, és profiljaik alapján azt látja, hogy közülük sokan mobilkapcsolatokon keresztül csatlakoznak. Új technológiát használ a mobileszközökhöz igazodóan formázott, és alacsony sávszélességű hirdetések küldéséhez, hogy javítsa azok teljesítményét.
Egy hirdető annak módját keresi, hogy miként tudna hirdetéseket megjeleníteni egy újfajta típusú fogyasztói eszközön. Információkat gyűjt arról, hogy a felhasználók hogyan lépnek interakcióba ezzel az új típusú eszközzel, annak meghatározása érdekében, hogy ki tudna-e fejleszteni egy új mechanizmust a hirdetések ilyen típusú eszközön történő megjelenítésére.
Az ezen a szolgáltatáson keresztül Önnek megjelenített tartalmak korlátozott körű adatokon alapulhatnak, mint például az Ön által használt webhely vagy alkalmazás, az Ön nem pontos tartózkodási helye, az eszközének típusa vagy az a tartalom, amellyel Ön interakcióban áll (vagy állt) (például annak korlátozása érdekében, hogy egy videó vagy cikk hányszor jelenjen meg Önnek).
Egy utazási magazin cikket tett közzé a weboldalán egy nyelviskola által a külföldi utazás élményének fokozása érdekében javasolt új online tanfolyamokról. Az iskola blogbejegyzései közvetlenül az oldal alján találhatók, és az Ön nem pontos tartózkodási helye alapján kerülnek kiválasztásra (például olyan blogbejegyzések, amelyek az Ön tartózkodási országának nyelvétől eltérő nyelvekre vonatkozó tananyagot ismertetnek).
Egy sporthíreket szolgáltató mobilalkalmazás új cikk rovatot indított a legutóbbi futballmeccsekről. Mindegyik cikk egy külön streaming platformon található videókat tartalmaz, amelyek bemutatják az egyes mérkőzések legfontosabb pillanatait. Ha Ön beleteker egy videóba, ez az információ felhasználható arra, hogy a rendszer a következő lejátszáshoz egy rövidebb videót válasszon ki.
Az Ön adatai felhasználhatók a szokatlan és potenciálisan visszaélésszerű tevékenységek figyelése és megelőzése érdekében (mint például hirdetések vonatkozásában a robotok általi hirdetéskattintások), valamint a rendszerek és folyamatok megfelelő és biztonságos működésének biztosítására. Felhasználhatók továbbá az Ön, a kiadó vagy a hirdető által a tartalmak és hirdetések megjelenítésekor, valamint a velük való interakció során esetlegesen tapasztalt problémák kijavítására is.
Egy hirdetésközvetítő különböző hirdetőktől származó hirdetéseket küld partner webhelyeinek hálózatába. Észreveszi, hogy az egyik hirdetőre vonatkozó hirdetésekre történő kattintások száma jelentősen megnőtt, és a kattintások forrására vonatkozó adatokat felhasználva megállapítja, hogy a kattintások 80%-a inkább robotoktól, mint emberektől származik.
Bizonyos információkat (például az IP-címet vagy az eszköz képességeit) arra használunk, hogy biztosítsuk a tartalom vagy a hirdetés technikai kompatibilitását, és elősegítsük a tartalom vagy a hirdetés továbbítását az Ön eszközére.
Ha egy cikkben lévő linkre kattint, akkor általában egy másik oldalra vagy a cikk egy másik részére kerül. Ennek elérése érdekében 1°) a böngészője kérést küld a webhelyhez kapcsolódó szervernek, 2°) a szerver válaszol („itt az a cikk, amelyet kért”), felhasználva az Ön eszköze által küldött kérésben automatikusan szereplő technikai információkat, hogy megfelelően jelenítse meg az Ön által kért cikk részét képező információkat/képeket. Technikailag az ilyen információcsere mindenképpen szükséges a képernyőjén megjelenő tartalom továbbításához.
A jelen nyilatkozatban felsorolt célokkal és szervezetekkel kapcsolatos döntéseit a rendszer digitális jelek (például karakterlánc) formájában menti és teszi elérhetővé ezen szervezetek számára. Erre azért van szükség, hogy mind a szolgáltatás, mind az említett szervezetek figyelemmel lehessenek ezen döntésekre.
Amikor Ön felkeres egy weboldalt, és az felteszi Önnek a kérdést, hogy hozzájárul-e ahhoz, hogy felhasználják a profilját személyre szabott hirdetések megjelenítéséhez, illetve megtagadja-e az ehhez való hozzájárulását, az Ön választását a rendszer elmenti és elérhetővé teszi a hirdetési szolgáltatók részére, így az Ön számára megjelenített hirdetések esetében figyelembe veszik ezt a választást.
A jelen szolgáltatásban Ön által végzett tevékenységgel kapcsolatos információk párosíthatók és kombinálhatók más Önnel kapcsolatos és különböző forrásokból származó információkkal (például egy különálló online szolgáltatásban végzett tevékenységével, egy hűségkártya üzletben történő használatával vagy egy felmérésre adott válaszaival) a jelen közleményben ismertetett célok támogatása érdekében.
A jelen közleményben ismertetett célok támogatása érdekében az Ön eszköze valószínűleg más, Önhöz vagy háztartásához tartozó eszközökkel összekapcsoltnak minősülhet (például azért, mert a telefonján és a számítógépén is ugyanabba a szolgáltatásba van bejelentkezve, vagy mert ugyanazt az internetkapcsolatot használja mindkét eszközön).
Az Ön eszköze az internet elérése során automatikusan elküldött információk (például az Ön internetkapcsolatának IP-címe vagy az Ön által használt böngésző típusa) alapján megkülönböztethető lehet más eszközöktől a jelen közleményben ismertetett célok támogatása érdekében.
Az Ön beleegyezésével az Ön pontos tartózkodási helye (500 méternél kisebb sugarú körön belül) felhasználható a jelen közleményben ismertetett célok támogatására.
Az Ön beleegyezésével az Ön eszközének bizonyos jellemzőit (mint például a telepített betűtípusok vagy bővítmények, a képernyő felbontása) lekérhetik és felhasználhatják annak más eszközöktől való megkülönböztetésére a jelen közleményben ismertetett célok támogatása érdekében.