Vatera eladás, kipróbálási garancia


Mes # 2023.08.26. 17:39

Sziasztok!

Vatera eladással összefüggésben kérnék tanácsot.
Magánszemélyként garanciát adni, ráadásul nagyon régi elektronikus termékre alapból nem kötelező, de lehet adni.
Azt választottam ki, hogy \"Garancia: Megtekintési, kipróbálási\" A terméket kipróbáltam, nálam működött, a vevő meglepetésre postázást kért, pedig ~14km-re lakunk egymástól.
A postázás több alkalommal el lett halasztva, mert lekéstem, akkor egy megérzés volt hogy akár személyesen is átadhatnám.
Többedjére mégis feladtam a csomagot, az átvétel után 2 órával a vevő írt egy levelet, hogy hibát - fizikai,nehezen látható - talált az eszközön. Én azon semmi hibát sem láttam, sajnos a fénykép, amit készítettem, az rossz minőságű lett, azon nem egyértelmű.
A Vaterának van ilyen úgynevezett Biztosnságos vásárlás funkciója, amit így hirdetnek.
\"Biztonságos vásárlás
Ha nem kapod meg a terméket, vagy minőségi problémád van, visszakérheted a pénzed.
https://www.vatera.hu/…os-vasarlas/
A terméket visszavettem, utólag több barátom is mondta, hogy ez hiba volt, mert a vevő megsértette a vásárlási feltételeket, hiszen világosan oda volt írva hogy kipróbálási, megtekintési a garancia, azt pedig csak személyesen lehet teljesíteni. Ha én oda tudtam nenni hozzá, ő is megtekinthette, kipróbálhatta volna nálam, az eszközök adottak hozzá.
Jóhiszeműen azt gondoltam, mivel működik az eszköz, a jelzett hibát egy ismerőssel kijavítttatom grátisz. A javítás nem sikerült neki, másik szerelőnél van.
1 hónap után a vevő agresszívan lép fel telefonon, kioktató stílusban, engem végig sem halgatva közli, hogy kéri vissza a átutalt összeget, én meg javíthatom, ha akarom.
Írtam a vaterának, akik azt válaszolták hogy valóban jobb ötlet lett volna a személyes kipróbálás. Köszi, ezt már tudjuk, utólag.
Egyébiránt szerintük nekünk kellene megegyeznűnk, arra a kérdésre, hogy ha a vevő BVP kérelmet ad be, akkor a neki esetlegesen kifizetett összeget rajtam behajtják-e, ezt írták: "Ennek következményeiről nem tudunk információt adni."
Egyrészt véleményem szerint a vevő sértette meg a vásárlási feltételeket, ahol világosan oda volt írva, erről fotó is van, hogy megtekintési, kipróbálási a garancia, ezért ilyen hogy jobb ötlet lett volna a személyes kipróbálás, jogilag értelmezhetetlen fogalom, ezt magamtól is tudom utólag.
Másrészt a hirdetett Biztonságos vásárlás program csak egy csali lehet, ami adható. Keresésre semmilyen releváns vásárlói, eladói vélemény sem található erről, csak egy reklámfogás lehet.
Egy ekkora, több 100 milliós forgalmú cégnél ilyen szerintem megengedhetetlen.
És mellesleg, ti is figyeljetek az első megérzésre, mert általában az a jó.

köszönöm

drbjozsef # 2023.08.27. 05:00

Mes,

Oké, tanácsot, de mit? Mi a kérdés?
Nagyjából jól írtad le a helyzetet.
Szavatosságot nem kötelező vállalnod, de ha nem zártad ki a szerződésben, akkor a Ptk. szerint kell eljárnod.
Úgy is jártál el, vállaltad a kijavítást azzal, hogy elhoztad tőle a terméket, és ezt ígérted neki. A szerződések szóban kötve is érvényesek.

Most már az van, hogy vagy kijavítod neki a terméket, vagy ha nem tudod, és cserélni sem, akkor elállhat a szerződéstől, és te visszafizeted a pénzét. A kijavításra nincs konkrét határidő ugyan, de a termék jellegétől függően, a vevő érdekeit kímélve, belátható időn belül kell megcsinálnod. A leírásod alapján egy hónap már azért lassan tényleg határeset...

Tanulópénz. Legközelebb körültekintőbben járj el. Személyesen add át, nézze meg a vevő a vásárlás előtt, és döntse el, hogy megfelel-e neki úgy, hogy a szavatosságot teljes egészében kizárod. Ha ezt teszed, amihez magánszemély eladóként jogod van, eltérhetsz a Ptk. szabályaitól, akkor ez teljesen egyértelműen legyen benne a szerződésben.

Szomorú örökös # 2023.08.27. 06:41

Sajnos a Vateránál velem többször előfordult, hogy kizárólag postai úton volt hajlandó átadni az eladó a terméket, pedig személyesen is át tudtam volna venni. Nem igazán értettem a hozzáállását, arra hivatkozott, hogy ebből volt már később problémája. De ha valóban hibátlan terméket árul, akkor nincs miért félnie, hogy esetlegesen találkozik a vevővel.

matthiasi # 2023.08.27. 11:39

kizárólag postai úton volt hajlandó átadni az eladó a terméket,

Nem kell megvenni az ilyentől!!

drbjozsef # 2023.08.27. 15:12

Azt a mindenit, veled ilyen megesett? Nagyon érdekes. Mik vannak. Ma is tanultam valamit, érdemes ám idejárni mindenkinek.

Mes # 2023.08.27. 15:27

Tisztelt Drbjozsef!

Köszönöm a választ! Tudom hogy jóhiszeműen próbált segíteni, de ez így nem igazságos.
Szerintem azzal hogy "Garancia: Megtekintési, kipróbálási" , azzal kizártam a garanciát a postai csomagfeladásra, hiszen megtekinteni, kipróbálni csakis személyesen lehet. Őezt vállalta. Én felajánlottam neki hogy a fele árat visszaadom és a másikat vásárolja le nálam.
Ha tudná, milyen arrogáns némelyik eladó a hirdetés szövegében, például van, aki ilyet ír bele:

"Licitálással elfogadod a feltételeimet!
"Nem láttam , nem olvastam" és hasonló kifogásokat nem fogadok el!!"
https://www.vatera.hu/…8632787.html

Vagyis eleve elzárkózik a reklamációtol, mondjuk nála nincs is ennél garancia.
Lehet még 1,2,3,4,5 napra vagy hosszabb időre adni garanciát és van a speciális, nem időre, hanem kipróbálásra, megtekintésre adható garancia.
Én ilyen durván egyébként sem beszélnék idegenekkel.
Valamint csak jóhiszeműen felajánlottam, megpróbálom megjavítatni, azt hogyan garantálhattam volna, hogy sikerül?
Már többen mondták hogy hiba volt visszavenni, mivel a postázás kérésével - holott eljöhetett volna kipróbálni, de én is elvittem volna neki ingyen - elvesztette a megtekintési, kipróbálási garancia jogát.

A barátom hivatalos állatorvosokhoz hordja a macskáját, már jóval 1 millió Ft felett fizetett ki nekik, plusz gyógyszerek és mégis gyulladásban van a foga, megint szteroid gyulladáscsökkentőket ad neki.
Orvosokra nem vonatkozik a garancia?
Én pedig köteles vagyok bevállalni, mert jóhiszeműen átvettem?

köszönettel

Mes # 2023.08.27. 15:29

matthiasi
„ kizárólag postai úton volt hajlandó átadni az eladó a terméket, ”

Itt pont fordított az eset, a személyes átvételre, megtekintésre vonatkozott a garancia.
Hiba volt postára adni, de ezzel szerintem ő vállata a felelősséget.

Szomorú örökös # 2023.08.27. 15:53

Mes

Azt választottam ki, hogy "Garancia: Megtekintési, kipróbálási" A terméket kipróbáltam, nálam működött,
a vevő meglepetésre postázást kért, pedig ~14km-re lakunk egymástól.

Szerintem pont ezzel mondott le a garanciális jogairól. Kár volt bevállalni a javítást.

Itt pont fordított az eset, a személyes átvételre, megtekintésre vonatkozott a garancia.
Hiba volt postára adni, de ezzel szerintem ő vállata a felelősséget.

Igen, ő ezzel vállalta a felelősséget és lemondott a garanciáról.

Nekem mindössze egyetlen negatív értékelésem van ott, mert egy ürge innen közel 250 km-re vett meg tőlem egy 2.1-es Hi-Fi hangrendszert. Egy barátom vitte el neki kocsival egy kis útiköltség hozzájárulás mellett a méretei miatt. Nálam tökéletesen működött, a vevő pedig szerintem kipróbáláskor helyből túltolta kicsit és utána már recsegett neki. Tuti az volt a baja, hogy nem bírta ezt. A végén felháborodva már azt a pénzt is rajtam akarta behajtani, hogy ott helyben neki a „barátja” pénzért vitte haza. Nem foglalkoztam vele, mert érezhetően nem fehér bőrű volt, nem is lett belőle a negatívon kívül más bajom. :-)

drbjozsef # 2023.08.27. 17:27

Valamint csak jóhiszeműen felajánlottam, megpróbálom megjavítatni

Vett tőled valamit, kifizette, aztán a pénze nálad maradt, de a terméket visszaadta javításra neked.
Hát, ebből a jóhiszemű, önkéntes, nagylelkű javítást nehéz lesz kihozni. Nem lehetetlen, de tartok tőle, hogy a vevőd nem pont ezt fogja állítani...

Majordomus # 2023.08.27. 19:24

Szerintem szűrd le a tanulságot és add vissza a pénzét.