1
webshop rendeles torolve, webshop altal
Hogy mi?
"szemrevételezéssel került kézbesítésre"
Mármint a portugál postás rénézett erősen, és az beteleportált a nappalidba? Nekem ez kicsit furcsa.
Kifizetted ezt a terméket?
Üdv Mindenkinek!
Egy Unión belüli webshopból rendelt termék nem érkezik meg (hosszú ideig de 30napon belül), mert nem találják a terméket, és a webshop törli a rendelést, a pénzt vissza fizeti. Majd egy kis idő múlva érkezik egy másik jóval nagyobb értékű hasonló termék, amely átvétele egy hivatalos dokumentum szemrevételezésével került kézbesítésre. Törvényt sértek e, ha nem jelzek semmit csak meg tartom a terméket?
Üdv mindenkinek.
Egy olyan problémával állok szemben amire nem találtam jogszabályt(vagy nem voltam figyelmes).
Találtam egy terméket használt oldalon. A telefon beszélgetés után át lettem irányítva egy webshopra hogy ott tudom megrendelni amit szeretnék. A terméket meg is találtam meg is rendeltem. Visszaigazoló emailt is megkaptam..
A merendelt termék egy javításra szoruló eszköz amihez további alkatrészre van szükség. Az alkatrészt is megvettem és a készülőben lévö eszközt kiis ajánlottam .... idő közben kaptam egy smst a webshop kezelőjétől hogy törölték a rendelésem mert hibásan lett mehirdetve az eszköz, ami annyit takar hogy nem 32gb tárhellyel rendelkezik mint ahogyan azt hirdették hanem 128 as a készülék éppen ezért ezt nem áll módjukban teljesíteni felém , rendeljem meg a 128ast és azt akkor küldik
Nade... a 32est elég kedvező áron hirdették ezzel szemben a 128as ára már egyáltalán nem az! Sőt irreálisan magas!!
Létezik e erre szabály ? Megteheti e ez egy webshop?
Üdv mindenkinek.
Egy olyan problémával állok szemben amire nem találtam jogszabályt(vagy nem voltam figyelmes).
Találtam egy terméket használt oldalon. A telefon beszélgetés után át lettem irányítva egy webshopra hogy ott tudom megrendelni amit szeretnék. A terméket meg is találtam meg is rendeltem. Visszaigazoló emailt is megkaptam..
A merendelt termék egy javításra szoruló eszköz amihez további alkatrészre van szükség. Az alkatrészt is megvettem és a készülőben lévö eszközt kiis ajánlottam .... idő közben kaptam egy smst a webshop kezelőjétől hogy törölték a rendelésem mert hibásan lett mehirdetve az eszköz, ami annyit takar hogy nem 32gb tárhellyel rendelkezik mint ahogyan azt hirdették hanem 128 as a készülék éppen ezért ezt nem áll módjukban teljesíteni felém , rendeljem meg a 128ast és azt akkor küldik
Nade... a 32est elég kedvező áron hirdették ezzel szemben a 128as ára már egyáltalán nem az! Sőt irreálisan magas!!
Létezik e erre szabály ? Megteheti e ez egy webshop?
Köszönöm a segítséget dr. Szomorú örökös! Volt már amikor hibás termékért futárt küldtek,innen gondoltam.
Terzo0202,
Egyébként, ha a 14 napon belül vagy, elállhatsz a szerződéstől indoklás nélkül, már ha nem bízol bennük, hogy küldenek egy jól működő darabot.
Akkor a postaköltséget nem kapod vissza, de a véterlárat igen, és vehetsz máshol jó (másik, jobb?) terméket.
Terzo0202,
A javítás vagy csere minden költsége ELVILEG a kötelezettet terhelik (kivéve a 14 napon belüli elállásnál). De nem hinném, hogy egy postaköltség miatt érdemes lenne pereskedni.
Ha kicserélték, és működik, én írnék nekik, hogy utalják át a postaköltségemet is. Aztán vagy elengedném a dolgot, vagy küldhetsz nekik fizetési meghagyást. Hivatkozz a Ptk. 6:166. §(1) szakaszra.
Sajnos ha a kötelezett vállalja a kijavítást, akkor nem kérhetsz cserét. Majd ha a javított sem jó, akkor.
Terzo0202
„valóban nekem kell e csomagolni,póstázni saját költségemen?”
Másként hogy is juthatna vissza hozzájuk szerinted?
Eljönni tuti nem fognak érte...ez az online vásárlás hátránya.
Tisztelt Szakértő! Online rendeltem egy videojáték controllert! A termék az elemek behelyezése után hibásan kezdett működni. Kikapcsolt,szétkapcsolt,vagy nem reagált. A webáruházzal felvettem a kapcsolatot,ahol kértem a termék cseréjét,de válaszukban annyit írtak hogy kűldjem vissza hozzájuk,és ott majd megállapítják hogy létezik e a hiba,és ha igen akkor mi. A kérdésem,kérhetek e a cserét,e procedúra kihagyásával,és ha nem,valóban nekem kell e csomagolni,póstázni saját költségemen? Válaszát előre köszönöm!
Thomasz,
A szerződés közöttetek létrejött.
Követelheted a teljesítést, de ha nincs a termék, úgyse fogják leszállítani. Elállhatsz a szerződéstől, majd követelhetnéd a késedelemből eredő károdat.
Mivel a szolgáltató olyan terméket kínált eladásra a honlapján, amelyet már nem tud beszerezni, ezért ez tisztességtelen, megtévesztő kereskedelmi gyakorlatnak tekinthető (Fttv. 6. §. be), amellyel kapcsolatban bejelentést tehetsz a fogyasztóvédelmi hatóságnál. Ez persze neki legfeljebb büntetés, neked nem lesz jobb.
Ami még tehetsz: Jelzed a panaszodat az ügyfélszolgálatnál (kötelesek kivizsgálni és 30 napon belül tájékoztatni a kivizsgálás eredményéről). Esetleg kaphatsz kedvezményt egy másik vásárláshoz kárpótlásként, ha jó fejek.
Ha ragaszkodsz a szerződésszerű teljesítéshez, akkor azt csak bírósági úton teheted meg. Pereld be őket. Vagy legalábbis fenyegesd meg őket, hátha beszerzik némi veszteséggel máshol a terméket neked.
Tisztelt Szakértők!
Segítséget szeretnék kérni. Egy online webáruháztól vásároltam egy kedvezően jó árban levő terméket 09.11 -én, előre utalással és házhoz szállítással. Pár percen belül meg is érkezett egy rendszerüzenet, amin tájékoztattak, hogy a rendelés beérkezett hozzájuk és rögzítették. Külön ki is tér az apró betűs résznél a levél alján, hogy ez az e-mail nem ajánlattételnek minősül, és ez csak egy megbízás, hogy a terméket a központi raktárból az átvétel, vagy a feladás helyszínére szállítják.
Másnap 09. 12 -én reggel 7 óra 22 perckor jött egy email:
"Az alábbi termékeket a kértek szerint adjuk át a futárnak, így a kiszállítás a kértek szerinti napon történik 9 és 17 óra közt.
A feladásról értesítjük még Önt a feladás napján.
2018.09.11 15:33 -kor az alábbi termékeket rendelte meg a(z) '*' rendelési számon: (számla)"
Ezzel egyidejűleg kaptam egy sms-t is: "Tisztelt Vásárló! * számú, rendelését a kértek szerint adjuk fel és szállítjuk Önnek. A feladásról értesítjük Önt. Rendelését köszönjük!"
Eddig minden szépen és gondmentesen ment a vásárlás, és az sms-nek illetve az e-mailnek köszönhetően hivatalos, sikeres vásárlásnak könyveltem el a dolgot. Viszont ugyanezen a napon 10 óra 57 perckor jött még egy e-mail, amiben ez állt:
Tisztelt Ügyfelünk!
A megrendelt xy termék sajnos nem érhető el, beszállítónk téves árat közölt, rendelését így nem tudjuk teljesíteni.
A kellemetlenségért szíves elnézését kérjük és megértését köszönjük! Az összeg természetesen azonnal visszautalásra kerül.
Persze azonnal válaszoltam az e-mailre, amiben kitértem, hogy a kifogásukat nem tudom elfogadni, mert nem a beszállítójukkal kötöttem szerződést.
1-2 órán belül válaszoltak, amiben részletesen leírja a probléma okát.
"Sajnos a beszállítónál történt hiba és a tétel téves lett feltüntetve és össze lett keverve egy másik termékkel így téves adatot közöltek velünk amit az automata rendszer beemelt és készletre tett. Ilyen termékük nincs így sajnos nem tudják nekünk szállítani, így mi sem Önnek. Onnan, hogy a rendelés bekerült az automata folyamaton végig megy a rendelés és kiküldésre kerülnek az sms/emailek. Ma amikor a beszállító nyitott, 9 órakor, vették észre a hibát és utána került javításra, Emberi hiba történt ami sajnos rajtunk kívül álló okok miatt következett be."
Szóval a történet végére ezek ellenére is ahhoz tartom magam, hogy itt egy visszaigazolt vásárlás történt, és már a szállítással kapcsolatos információk közlése is megtörtént, amit egyszerűen egy árelírás miatt csak úgy egyoldalúan felbontottak, majd érthetetlenül rendszerhibára, emberi hibára, végül készlethiányra hivatkozva nem hajlandóak kiszállítani.
A történetük azóta se hatott meg, és továbbra is igényt tartok a vásárolt termékre. Mit tehetek ez ügyben, hogy megkapjam, illetve ha ezt semmilyen formában nem tudják teljesíteni, milyen jogi lépésekre számíthatnak?
Már megtette...
Tisztelt Szakértők!
07.31.-én kaptam egy promóciós levelet egy neves webáruháztól, amiben egy általam már régebben nézegetett termék 40%-os árengedménnyel szerepelt. A termék nem volt készleten a webáruháznál, megrendelésre szállítják. Kis gondolkodás után végülis megrendeltem a terméket 08.01.-én, ki is fizettem bankkártyás tranzakcióval. Megjött a sikeres rendelést visszaigazoló levél, jött egy másik üzenetben egy elektronikus előleg számla az kifizetett összegről, egy újabb üzenet, hogy a termék beszerzés alatt van.
Majd ma reggel jött egy üzenet, melyben azt írják, hogy a termék megszűnt, nem beszerezhető és kérik a bankszámla számom, ahova visszautalhatják a pénzt.
Mivel szükségem lenne egy ilyen gépre, gondoltam választok valamelyik másik gyártó hasonló modelljét. No akkor láttam a webshopban, hogy továbbra is árusítják a terméket, csak már normál, nem kedvezményes áron.
Szeretném megkérdezni, hogy meg teheti-e egy webshop, hogy azt mondja: Ööö, bocs de ennyiért mégsem adom oda!?
Előzetesen is köszönöm a segítséget!
Az ászf 5.2 pont szerint az legelső visszaigázó email már szerződéskötésnek bizonyul. Külön pikantériája a dolognak, hogy van aki megkapta a terméket és ők sem kaptak még egy külön visszaigazoló mailt, csak a rendelés státuszától (átszállítás, kiszállítás, stb).
Az előbb linkelt 1.4 -es pont így jobban átolvasva szerintem csak a megrendelőre vonatkozik.
Ez pedig a törlő levél.
Kedves *.!
- rendelésedben, a rögzítés pillanatában rendelésre kapható termék sajnos nem beszerezhető, annak készlete 2018. március 26-án elfogyott.
Termék megnevezése:
*
Az előre kifizetett rendelések vételárának visszatérítési folyamatát megkezdtük, mely az eredeti fizetőeszközre kerül jóváírásra. Az átfutási idő pénzügyi szolgáltatóktól függően változó lehet, türelmed előre is köszönjük.
Felhívjuk figyelemed, hogy rendelésedben az elfogyott termék törlésre kerül.
Az esetlegesen okozott kellemetlenség miatt szíves elnézésedet kérjük.
Üdvözlettel,
*
Hjanos
Még csak a rendelés beérkezést igazolták vissza?
vagy
Az elfogadást is ?
- -
Egyébként nem mindegy?
Ha nincs akkor perben sem lesz...
Ennyit tartalmaz, a személyes dolgokat csillagoztam.
Viszont találtam az ászf. jük ben egy ilyet is:
1.4. A megrendelés leadását követően a szerződés, annak teljesítéséig szabadon és következmény nélkül módosítható, illetve lemondható. Erre telefonon és elektronikus levélben van lehetőség. A Felek között az áru megvásárlásával magyar nyelven létrejött szerződés írásba foglalt szerződésnek minősül, a Szolgáltató azt iktatja, és annak létrejöttét követő 5 évig őrzi, utólag hozzáférhető."
És a levél:
Kedves *!
Köszönjük, hogy a választottad!
Megrendelésed rögzítettük, a rendelés aktuális állapotáról folyamatosan tájékoztatunk, melyet Te is nyomon követhetsz bejelentkezést követően a Személyes oldal menüpont alatt található Rendelések fülre kattintva.
Rendelés adatai
Rendelés azonosító: *
Rendelés időpontja: 2018 márc. 24
Név: *
Fizetési mód: Utánvét
Számlázási cím: *
Szállítási cím: *
Átvételi mód: Házhoz szállítás
Megrendelt termékek
Termék/elérhetőség Mennyiség Egységár Összesen
- ár
Rendelésed módosítását vagy törlését, bejelentkezés után a Személyes oldal alatt található Rendelések fülre vagy az alábbi linkre kattintva végezheted el:
Megrendelés módosítása, törlése
Ha meggondoltad magad a vásárlással kapcsolatban és élni kívánsz elállási jogoddal, akkor a következő linken keresztül bővebben olvashatsz az elállási jogról, megtalálod az elálláshoz szükséges nyilatkozat mintáját. Az elállási jog gyakorlásának menetét, feltételeit az ÁSZF 7. pontjában is megismerheted.
Árgarancia szolgáltatásunk keretében, amennyiben a rendelés leadásától egészen a számla kiállításáig a termék ára időközben csökken, Téged a kedvezőbb áron szolgálunk ki. Árnövekedés esetén természetesen nem kell magasabb árat fizetned az adott termékért.
Üdvözlettel:
*
Hát érdekes. Nem ez a szokásos. Az ÁSZF megfogalmazása is fura, keveredik a megérkezést visszaigazoló, meg a megrendelést visszaigazoló email.
Ez már csak az 5.1 utolsó mondata és az 5.2 közötti ellentmondásból is kiderül : előbbi kifejezetten jelzi, hogy csak a beérkezésről tájékoztatás, a következő szerint meg az elfogadást is jelenti.
Normális esetben azonnal, 1-2 percen belül szokott jönni egy visszaigazoló email a beérkezésről, de ez nem jelent szerződést. Aztán 1-2 napon belül szoktak visszajelezni arról, hogy megnézték, elfogadták, jó az ár, van a termékből, elfogadják az ügyfél megrendelését.
Itt keveredik a kettő. Elvileg, az ÁSZF alapján igazad van.
Mi van pontosan a visszaigazoló emailodban? Benne van minden részlet a megrendelésről? Nincs beleírva, hogy ez nem jelent elfogadást, csak a megrendelés beérkezését láttamozza?
Tisztelt Hozzáértők!
A szombati nap folyamán egy neves webshop akciózott 50% -al egy terméket. Az nem derült ki, hogy ez most elírás vagy valóban ennyiért akarták e adni, részemről egy 50% akció nem az ördögtől való.
Rendelésem leadtam, jött is az automatikus visszaigazoló email, hogy rendelésem fogadták. Pár órára rá a terméket levették az oldalról, szimplán csak törölték, mintha nem is létezett volna.
Tegnapi nap folyamán jött a levél, hogy a rendelésem törölték, mert a termék már nem beszerezhető, így jártam.
Ezek alapján, ami az ő ászf. -jük reklamálhatok -e?
"
3.4. Amennyiben a Szolgáltató minden gondossága ellenére hibás ár kerül a Weboldal felületére, különös tekintettel a nyilvánvalóan téves, pl. a termék közismert, általánosan elfogadott vagy becsült árától jelentősen eltérő, esetleg rendszerhiba miatt megjelenő "0" Ft-os vagy "1" Ft-os árra, akkor a Szolgáltató nem köteles a terméket hibás áron szállítani, hanem felajánlhatja a helyes áron történő szállítást, amelynek ismeretében az Ügyfél elállhat vásárlási szándékától.
"5.1. Az Ügyfél által elküldött ajánlat (megrendelés) megérkezését a Szolgáltató késedelem nélkül, automatikus visszaigazoló e-mail útján legkésőbb 48 órán belül visszaigazolja az Ügyfél részére, mely visszaigazoló e-mail tartalmazza az Ügyfél által a vásárlás, vagy a regisztráció során megadott adatokat (pl. számlázási és szállítási információk), a rendelés azonosítóját, a rendelés dátumát, a megrendelt termékhez tartozó elemek felsorolását, mennyiségét, a termék árát, szállítási költséget és a fizetendő végösszeget. Ez a visszaigazoló email kizárólag tájékoztatja az Ügyfelelt arról, hogy a megrendelése a Szolgáltatóhoz megérkezett.
5.2. E visszaigazoló e-mail a Szolgáltató részéről az Ügyfél által tett ajánlat elfogadásának minősül, mellyel érvényes szerződés jön létre Szolgáltató és az Ügyfél között."
Én úgy értelmezem, hogy nekem volt egy élő szerződésem és ezt ők egyoldalúan felbontották, mondván, hogy nincs több készlet és itt nem arra hivatkoztak, hogy elírták az árat.
A segítségüket szeretném kérni. Tegnap vásároltam a tchibo webshopjában, de a rendszerük rosszul mükődőtt. Mivel minden negyedik terméket ingyen adott ártol függetlenül. Rendeltem 4 termeket amit bankkártyával ki is fizettem. Megkaptam a visszaigazoló emailt. De este törölték a rendelesem, arra hivatkozva, hogy a termékek elfogytak és nem után rendelhetők. Pedig a webshopban az összes termeket újból megtudnám rendelni, persze most már a 4.termék nem lenne ingyenes. Mit tudok ilyenkor tenni?
Ha a magyar jog hatálya alá tartoztok, akkor a szerződés létrejött, követelheted a megvett dolgot a vételár felajánlása ellenében.
Talaltam egy webshopon Marcius 21-en egy termeket rendkivul kedvezo aron, gyorsan meg is rendeltem, utanvetes fizetesi megoldassal. Nem sokkal kesobb megerkezett az "Order confirmation" email, amihez csatolva volt a szamla a rendkivul kedvezo termek araval.
Cirka egy oraval kesobb kaptam egy levelet, hogy rendelesemet toroltek, majd kicsivel kesobb egy privat uzenet szeruseget, hogy tevesen araztak be a termeket.
Az ASZ copy-pastelve itt megtalalhato: https://justpaste.it/k8cd
Lehet-e valamit tenni ilyen esetben?
kiadja a Jogászoknak Kft.
cégjegyzékszám: 02-09-067243
adószám: 12559044-2-02