Tisztelt Fórumozók!
Ma belefutottam egy érdekes kérdésbe. Regisztráltam régebben a MÁV ELVIRA rendszerébe, hogy tudjak online jegyet vásárolni. Most töltöttem be a 26. életévemet, de reflexből 33%-os, 26 éven aluliaknak járó kedvezményes jegyet vásároltam magamnak. Az online jegyvásárlás során bár a rendszernek meg volt adva a születési dátumom, nem hívta fel a figyelmem arra, hogy ez a kedvezmény nekem nem jár, ahogyan a vásárlását sem tiltotta meg nekem. Az érvénytelen jegy miatt 8000 Ft pótdíjat kellett fizetnem.
A kérdésem az lenne, hogy egy ilyen eset során a vásárló védekezhet-e azzal, hogy az online jegyet kibocsátó informatikai rendszer nem felelt meg az üzleti szabályzatnak? Egyáltalán, van-e bármilyen jogi elvárás az ilyen jegyárusító rendszerek felé az üzleti szabályzatot illetően? Árusíthat egy informatikai rendszer érvénytelen jegyet olyan esetben, amikor minden információ adott ahhoz, hogy a jegy érvényességét ellenőrizhesse (ámde nem teszi)?