Tisztelt Szakértők!
Nagyon köszönöm válaszaitokat a táppénzre való jogosultsággal kapcsolatban!!!
A külföldi munkát követően munkaviszonyom kezdetéig folyamatosan álláskeresési járadékot kaptam Magyarországon. Ez ugye azt jelenti, hogy a biztosítási jogviszonyom a munkaviszonyom kezdetét megelőzően is folyamatos volt?
Annyi táppénzes napra mindenképpen jogosult vagyok, ahány napot munkában töltöttem? Ügyészségi tisztviselői munkakörben dolgozom. Határozott idejű szerződésem van (3 hónap), amelynek már több mint a felét ledolgoztam. Van külön jogi szabályozás a köztisztviselőkre ezügyben? Illetve lehet-e bármilyen negatív következménye rám nézve annak, ha a hátralévő idő alatt elmegyek táppénzre (nem indokolatlanul).
A betegszabadságról nem tudok semmit. Ehhez valamilyen munkahelyi papírt kell kitölteni?
Segítségeteket előre is köszönöm!
*-Igen, úgy tűnik. Ami biztos, hogy nem csak annyi nap táppénzre vagy jogosult, ahány napot az ügyészségen dolgoztál, hanem ezen napok számát megnöveli a járadék napjainak a száma. Magyarul jelezned és igazolnod kell az EU-s munkajogviszony tartamát a kifizetőhely felé, amely szerv azt köteles a külföldi biztosítóval leigazoltatni. Részletesen lásd az OEP honlapot.
Fontos!!! Legyen akárhány biztosításban töltött napod a munkaviszony megszűnése után az max. 30 napig folyósítható!!!! Lásd a már hivatkozott és bemásolt jogszabályt.
A külföldi jogviszony tartamát "E" nyomtatvánnyal kell igazolni, aminek a beszerzése -kérésedre- a kifizetőhely feladata. <bA köztisztviselőkre ebben az esetben vonatkozik az Mt. 137.§. Neked tehát nem kell tenni az orvosi igazolások leadásán (és a külföldi jogviszony bejelentésén) kívűl semmit, az ezzel foglalkozó ügyintézők a hatályos jog szerint fognak eljárni.
(Legalábbis reméljük, hogy legalább az ügyészségnél így lesz. :) )
- *--
Végül:
Külföldi biztosítási idők beszámítása pénzbeli ellátások igénylése esetén:
Általános főszabály, hogy az egészségbiztosítás pénzbeli ellátásait a biztosított számára a biztosítása (munkahelye, munkavégzés helye) szerint illetékes teherviselő (másnéven biztosító, Magyarországon a Regionális Egészségbiztosítási Pénztár, vagy ha az igénylő munkahelyén működik TB kifizetőhely, akkor az) folyósítja.
Ha a magyar szabályok szerint nyújtandó pénzbeli ellátás megállapításához szükséges figyelembe venni a külföldi (másik EGT tagállamban) biztosításban töltött időket is, akkor a kifizetőhely az illetékes külföldi biztosító nevének és címének valamint a biztosított adatainak megjelölésével a Regionális Egészségbiztosítási Pénztár közreműködésével kérheti a külföldi (pénzbeli ellátásokra jogosító) biztosítási idők igazolását. (A Regionális Egészségbiztosítási Pénztár a magyar nyelvű E 104 jelű nyomtatvány segítségével keresi meg a külföldi biztosítót).
Üdv. :)