Én 4 évvel vagyok idősebb nálad:-P.
Sunshine after the rain.
Én 4 évvel vagyok idősebb nálad:-P.
Sunshine after the rain.
cat: ez a klip vagy 25 éves. Persze hogy ma Eminem és társai jobb klipeket csinálnak. 20 év múlva meg azokat neveted ki.
Imp: ez a djuice reklám...
"ha jó nő vagy, te vagy a király" (nem, nem te vagy!)
"orvos leszek, az jobban fizet (20év után lehet, de nem amikor a csaj gondolja)
"zenész leszek, mást nem vagyok hajlandó csinálni" (akkor éhenhalsz)
Ennyit a mai fiatalokról. egy része kinövi, ahogy én is kinőttem, de mindenképp jó kis videó.
Iwikó
Leg,
bocs csak mostanában nincs időm feljönni a JF-re. Hát mait nem igazán tudok neked a populáris zenéből, mert azt kb. 10 éve nem hallgatok, kb. 2000-2002 körül igénytelenítették már le olyan szintre (ez az én szubjektív véleményem) ami az én fülemnek és izlésemnek már nem elfogadható, egy-két szám kivételtől eltekintve. A rádiókban hallható zenék inkább irritálnak mint szórakoztatnak. Amiben már kb 10 éve vagyok azt nem szeretem emlegetni, mert egyenlősítik a drogos zenével, ami mára már igaz is sajnos ugyanis már 1997-ben elkezdtek munkálkodni rajta, - figyeldmár itt megjelent (1993) egy értéket képviselő és hordozó új zenei irányvonal, ez tűrhetetlen, ezt azonnal szét kell verni - ezért a bevett módszert alkalmazva szándékosan felhígították igénytleen előadokkal és divatdrogokkal hogy beleolvadjon és eltűnjön a süllyesztőbe. Ezt pontosan tudom mert úgymodn szakmabéli vagyok bár csak hobby szinten és a szemem előtt zajlott le minden.
Azért keresek valamit youtube-on meg keresek egy leírást hozzá mivel már teljesen másnak állítják be mint amilyennek indult és nemnagyon van már a műfajt hitelesen ismertető leírás.
ez egy kb 10 éves írásom és skicc mer tmost hirtelen ez volt kéznél de a lényeg azért kivehető benne
A Goa Trance eredete
A Goa Trance alapfilozófiája egészen a 80-as évek elejére vezethető vissza, ekkortól lepték el ugyanis India dél-keleti partján található páratlan szépségű és a modern civilizációtól érintetlen Goa-partvidéket azok a művészek (zeneszerzők, festők, orvosok, építészek, mérnökök, sőt tudósok, fizikusok is), akik nem a megszokott modernizáció által diktált vonalon kívánták hivatásukat folytatni, hanem talán a legeredetibb, az ősi és a modern filozófiákat, tudományos ismereteket, stílusjegyeket egyesítő filozófia alapján kívántak gyógyítani, tervezni, alkotni. Erre az elgondolásra harapott rá aztán több amerikai és európai Dj is (az intelligensebbek és igényesebbek köréből) a 80-as évek végén, 90-es évek elején. Sokan közülük hosszabb-rövidebb időre ki is költöztek Goára és itt készítették lemezeiket. A modern hangeszközökkel és hangzásvilággal megvalósított ősi kultúrák stílusjegyei és a jövő tudományos elképzelései (Univerzum, téridő, kozmikus történések, asztrál utazás stb.) akusztikai megnyilvánulásai egyértelműen fellelhetők zenéikben.
Maga a Goa Trance zenei stílusirányzat a 90-es évek elején jött új zenei fornt az Acid megjelenésével egy időben állapodott meg és az Acid műfajon belül kapott helyet. A Goa Trance-ben a modern irányzatok közül az Acid, a Techno, a Detroit, az Electro és a New Beat stílusjegyei találhatóak meg.
Mi különbözteti meg a Goa Trance-t más elektronikus zenei irányvonaltól?
Ha először hall Goa Trance-t az ember, egyből megütik a fülét azok a nem szokványos ritmusok, hangeffektek, dallamok, melyek nem találhatóak meg a kommersz elektronikus zenékben. A zenék hosszabbak, általában 6-8 percesek, a szólamok egyszerre kemények és lágyak, félelmetesek és nyugtatók, idegenek és közeliek. Sokan azt gondolják a Goa Trance a legközelebbi kommersz rokonstílusából a Trance-ből fejlődött ki, ez azonban nagy tévedés. A Goa Trance előbb létezett a Trance-nél, mivel azonban ezt az irányvonalat az igényes, és valóban tehetséges Dj-k képviselték/képviselik és így egy „intellektuálisabb” műfajt reprezentálnak, a „fogadó oldal” is hasonló szinten lévő emberekből tevődik össze. A hétköznapi ember számára viszont mindez túlságosan bonyolult és összetett, ezáltal pedig kevésbé eladható. Mivel a pénzéhes lemezkiadóknak üzletileg ez nem felelt meg, egy általánosan bevett módszert, a „visszabutítás” módszerét alkalmazva létrejött a Trance, amely egyszerűbb, populárisabb mivoltát tekintve már sokkal jobban eladható lett, bár továbbra is a Goa Trance-szel egyetemben underground műfaj maradt. A Goa Trance sohasem lesz kommersz zene - erre a stílus képviselői fokozottan ügyelnek - mert egyszerűen nem a hétköznapi embereknek készül hasonlóan más intellektuálisabb műfajokhoz, mint pl. a komolyzene.
Ezen a ponton meg kell jegyezni, hogy az ezredfordulón megjelenő globalizáció jelensége természetesen kihatott a médiacégekre is és a korábbi Goa Trance műfajban működő kisebb független lemezkiadók jó része beleolvadt a multinacionális lemezkiadókba. Ez elkerülhetetlenül minőségromlást vont maga után és a „visszabutítás” 2002-re sajnos elérte a Goa Trance műfajt is. Ennek ellenére még mindig fellelhetőek az új lemezek között is igazán igényes és eredeti ritmusokat, dallamokat tartalmazó lemezek, projectek.
A Goa Trance Zene
A Goa Trance felvonultatja a zenei spektrum szinte minden elképzelhető hangját. A Goa Trance zenék az átlagosnál „sűrűbb” és bonyolult hangszerelésből állnak össze. A sűrű itt úgy értendő, hogy a zenében több, 3-4, vagy még ennél is több ütem, ritmus, dallam, szólam szólal meg egy időben. A bonyolult kifejezés pedig arra utal, hogy a megszokottól bonyolultabb dallamok, szólamok hallhatók benne, ezáltal válik nehezebben lekövethetővé. Szokták a Goa Trance-t „Intelligent Trance” -nek is nevezni, mert esetenként a Goa zenék komoly koncentrációt, agymunkát igényelnek. Emiatt pl. ha szellemileg fáradt az ember, biztosan nem fog Goa Trance-t hallgatni. Ez még tapasztalt Goásoknál is így van. A Goa Trance az előbb említett jellegzetességei miatt nem a tinik zenéje, erre a zenére intellektuálisan meg kell „érni”. Kedvelői általában a 25-45 éves korosztályból valók, valamint olyanok, akik már ráuntak a kommersz, átlátszó és sablonos elektronikus zenékre, melyeket a média haláluntig nyom.
A Goa Trance-t az kedvelheti meg igazán, aki rendelkezik egyfajta általános nyitottsággal az új, eddig még nem tapasztalt dolgok, hangok, érzések iránt. Aki nem nyitott az újdonságokra, nem befogadó a különlegesebb, komolyabb dallamokra és nem szán kellő figyelmet rá, az nem hall az egészből mást,
csak valami követhetetlen össze-visszaságot, összefüggéstelen dob meg mindenféle furcsa hangok halmazát.
A Goa Trance bonyolultsága miatt általában nem első hallásra tetszik meg az embernek, mert első hallásra a benne megszólaló ritmusok, szólamok csak egy részét érzékeli ténylegesen, 2-3-szori meghallgatás után azonban már felfedezhető valamennyi ritmus, szólam egy számban.
A Goa számok ritmusa alapvetően 4/4, a sebessége 135-150 BPM között van leginkább, de természetesen vannak lassabb és gyorsabb számok is. A mai napig jellemzőek a 303-masok és sok Goa/Psy zenében található elektromos gitár.
A Goa Trance-ben szereplő ütemeket, ritmusokat, szólamokat alapvetően két részre lehet osztani. Az egyik részük adja az alapritmust, ami nemritkán elég „földbedöngölős”, általában kemény hangzású felező, vagy "guruló" basszusvonalra, 4/4-es ütős lábdobra épül. A másik része rengeteg agycsavaró, agytekerő, szokatlan, pszichadelikus és „utaztató” ritmikai elemből, effektekből épül fel, amelyek elsősorban az agyra gyakorolnak hatást.
A Goa Trance műfaj rendkívül változatos, kb. 7-8 irányvonal különböztethető meg a Goa Trance-en belül, de közöttük éles határ semmiképpen nem húzható. A legáltalánosabbak az Goa Dancefloor, a Progresszív minimál, az IstraTrance, a PsyTrance, a Psychadelic Trance. Egy másik fajta osztályzás (téma és tartalom) szerint pedig jól különválaszthatók:
o a konkrétabb elvont témákat, érzéseket elbeszélő zenék, pl. Man With No Name, Miranda, Bypass Unit, Kox Box,
o a tradicionális, ősi kultúrák történetét, témáit feldolgozó zenék, pl S.U.N. Project, Alien Project, Etnica, RA, The Hypnotic Goa Zone, Voice of Buddha,
o utaztató, az univerzum kozmikus történéseit elbeszélő zenék (pl. Electric Universe, Astral Projection, Dimension 5, Cosmosis, Transwave),
Az utóbbi két csoportba tartozó zenékben rengetegszer találkozunk a távol- és közelkelet, valamint a New Age misztikumával.
Van még egy jellemző osztályozása a Goa Trance-nek, mégpedig, hogy az adott szám a gyengébbik vagy inkább az erősebbik nemhez áll közelebb. Érdekes módon a kemény, lüktető ütemek ellenére a Goa Trance zenék több mint fele a gyengébbik nemhez köthető, a gyengébbik nemmel „személyesíthető.” A Goa Trance ezen tulajdonsága csak tapasztalat után érzékelhető.
A Goa Trance érdekes sajátossága, hogy egyrészt party-kon szét lehet rá táncolni, mozogni magunkat, ugyanakkor a statikus (fekvő, vagy ülő) meditációkra is abszolút alkalmas (még a pörgősek is), ami elsősorban a benne hallható pszichadelikus szólamoknak, hangeffekteknek köszönhető.
A Goa Trance egy tudományosabb és egyben meghatározó tulajdonsága, hogy ha átadjuk magunkat a zenének, akkor egy különleges állapot (tudatállapot), úgynevezett dinamikus meditáció* érhető el (akár „segédeszköz” nélkül is). Ez a különleges állapot a Goa Trance-en belül főleg a Psychadelic, Hypnotic Trance típusú zenékkel érhető el. A hatás kultúrált (ősi, keleti, indiai) segédeszközökkel, drogokkal nagymértékben fokozható.
na ez az egyik kedvencem, ez a legelvontabb iraányvonala a Goa Trancenek/Psyshadelic Trance-nek és komoly témát dolgoz fel, szintén skicc de a lényeg talán ebből is kivehető.
Ez egy nagyon érdekes album és kiváló példája a Goa Trance alapfilozófiájának, vagyis az ősi múlt, jelen és jövő kapcsolatának kifejezésére. Az album a Psychadelic Trance irányvonalba tartozik és elég komoly témát, egy ősi civilizáció kultúráját dolgozza fel. Az ősi kultúrára utaló legelső jel mindjárt az előadó neve: RA (egyiptomi Nap Isten), illetve a cd-borítója. Az album témája: Egyfajta üdvözlet, köszönetnyilvánítás a szíriusziak felé. - Mi az hogy szíriusziak felé?
Akik jártasabbak a műfajban azoknak az előbbi mondat sokat sejtet, akik azonban most találkoznak először a műfajjal szükség van némi magyarázatra a megértéshez.
A legmodernebb tudományos - de még a köztudatba át nem ültetett - elképzelés szerint az emberi evolúció és civilizáció nem lineárisan fejlődött az évezredek során, mint ahogy azt a konzervatív történészek, régészek feltételezik, hanem léteztek időszámításunk előtt 10.000 évvel ezelőtt is szellemi és kulturális tekintetbe véve a mienknél is fejlettebb civilizációk, melyek valamilyen okból kifolyólag majdnem nyomtalanul elvesztek. Ezek a civilizációk pedig nem biztos, hogy az emberi evolúció útján érték el azt a civilizáltsági fokot amit elértek, hanem egy "külső hatás segített benne". Jelen album témáját tekintve i. e. 4000-2500-ban vagyunk, a hagyományos történelmi felfogás szerinti első fejlett civilizáció idején, Mezopotámiában, valamint az Ókori Egyiptomban. A sumerekről viszonylag keveset tudtunk eddig, azonban az utóbbi 5-10 évben feltárt írásos anyagok (kőtáblák) sok és igen meglepő, megdöbbentő információkat tartalmaznak. Fennmaradt írások alapján pl. az akkori csillagászatuk olyan szinten állt, ami előtt a mai kutatók teljesen értetlenül állnak. Például honnan ismerték a Szíriusz csillagképet, a 10. bolygót, hogy tudták mai csillagászati szemmel is olyan nagy pontossággal feltérképezni Galaxisunk azon részét, mely nekünk csak az 1990-es évek végén sikerült. A sumer kőtáblákon továbbá találtak még ennél is megdöbbentőbb információkat. A sumerek leírják, hogy elődei a Szíriusz csillagképből származnak, nem a Földön fejlődő fajokhoz tartoznak és a szíriusziak biztosították rendelkezésükre azon szellemei tudást és felsőfokú matematikai, műszaki, csillagászati ismereteket, melyekkel írni, olvasni, városállamokat alapítani, közigazgatni, épületeket tervezni, fejlett időszámítást alkalmazni tudtak. A sumerek beszámolnak arról is, hogy elődeik folyamatosan tartották velük a kapcsolat, rendszeresen visszalátogattak hozzájuk, hogy segítsék őket és lássák, hogyan fejlődik az általuk itt a Földön létrehozott civilizációjuk. A sumerek azt is leírják, hogy a szíriusziak külsőre szinte ugyan úgy néztek ki mint ők, vagy mint a többi emberi faj, jellemüket tekintve pedig barátságosak, kedvesek, segítőkészek és szépek. A sumer uralkodói posztot mindig egy szíriuszi személy töltötte be.
A sumerek a mai konzervatív történészeti szemszögből ugyan olyan hirtelen és nyomtalanul tűntek el Mezopotámiából, mint ahogy megjelentek. A sumer kőtáblákon szerepelnek ugyanakkor olyan feljegyzések, melyek egyértelműen arra utalnak, hogy keletre, Egyiptom térségébe telepedtek át az állandó akkád és egyéb törzsek folyamatos és pusztító támadásai miatt. Egyiptom i.e. 3500-2500-ban kedvező természeti adottságai ellenére szinte lakatlan volt és szomszédos törzsektől sem kellett tartani, így a fejlett szellemi tudásuknak és civilizációjuknak köszönhetően felépíthették birodalmukat, melyre Mezopotámiában nem volt mód. Elképesztő építményeket készítettek (pl. piramisok), melyekhez a szíriusziak segítségét is felhasználták. Az uralkodói szerepet (Fáraó) Egyiptomban is egy szíriuszi személy töltötte be. Többek között ez is magyarázza, hogy miért övezte akkora tisztelet a Fáraókat az Ó-Egyiptomi Birodalomban. Ebben az évszázadokban szintén sűrűn látogattak vissza a szíriusziak, ekkor óriási ünnepségeket rendeztek a tiszteletükre. Pont egy ilyen eseményt ír le az album. RA egy gyakran a Földre látogató, nagy racionális és spirituális tudású szíriuszi vezető (követ) volt, akit tudásáért és jóságáért Istenként (Nap Istenként) tiszteltek az egyiptomiak. A lemez készítői RA-ről nevezték el ezt a projectjüket). I. e. 2000-1500-ban valamiért egyre csökkent, majd később teljesen meg is szűnt a szíriusziak jelenléte a Földön és a Fáraó szerepét sem szíriuszi személy töltötte már be. Az Ó Egyiptomi Birodalom területével és hadseregével egyetemben a későbbi birodalmakhoz képest nem volt különösebben nagy lélekszámot tekintve sem, így i. e. 2000-1500-ben, amikor megjelent a birodalom határán több afrikai és arab törzs, könnyen betelepedtek a birodalom területére és i. e. 1500-1000-ben a sumer származásúak már csak 5-10 %-át tették ki a birodalom népességének. Később a maradék sumer eredetű lakosság is kiszorult Egyiptomból. Az egyiptomi Új Birodalomnak i. e. 1500-tól már nem sok köze volt korábbi múltjához. Más törzsek, népek foglaltak helyet ekkor már Egyiptom területén és a régi szokásoknak, hagyományoknak csak egy részét gyakorolták tovább az emberek és az uralkodók. RA neve előkerült ugyan később az Új Birodalomban egy látszatban régi hagyományokra épülő új vallás által, ennek azonban csupán politikai háttere volt és az újonnan bevezetett vallás filozófiája is sokban különbözött elődjétől. A történelmi áttekintés az album témáját tekintve itt véget ért és most már körvonalazódhat valamelyest bennünk annak az egy mondatnak a tartalma, mely az album témáját jelenti. A történelem ilyenfajta újraírása persze még nem ment át a köztudatba és erre és még sok másra több hatalmi csoport/szervezet jó ideig érthető okokból még gondoskodni is fog.
A zene hangzásvilágának ősi civilizációra való utalása első hallásra nemigen "jön le" azok számára, akik korábban sosem hallgattak ilyen zenét. Megfelelő drog hatása alatt előjöhetnek az album témájára vonatkozó érzések, képek, melyekkel együtt jár egy fantasztikus ünnepélyes, örömteli hangulat, mely olyasvalamihez fogható, mint amikor sok ember együtt szurkol olimpián, vagy más sportágban egy kedvencnek, csak ennél sokkal-sokkal erősebb. Mindemellett az ember egy leírhatatlanul nagy biztonságérzetet is érez, melyet nem is nagyon lehet mihez hasonlítani. Úgy is fogalmazhatunk, hogy a zenébe mintegy "kódolásra" kerültek információk, érzések, melyek megfejtése "dekódolása" meditáció és/vagy megfelelő drog alkalmazásával érhető el. A zene készítői is drog hatása alatt alkotják zenéiket, így tudják "áthozni" az információkat, képeket, élményeket egy másik dimenzióból (jelen esetben a múltból) a jelenbe. A zene ütemosztása (4/4-es felező, mély basszusvonal) megegyezik az ókori egyiptomi ünnepségeken alkalmazott ritmussal modern hangeszközökkel szimulálva, a pszichadelikus dallamok, hangeffektek pedig a szíriusziak jelenlét, támogatásukat és védelmüket fejezik ki.
még egy naogyn fontos dolog, hogy ehhez a zenéhez jó technika kell, csak jó technika tudja átadni a hangzást, hangzásvilágot, de hát kis asztali hangszórókkal meg se próbáld - így is elég szar minőségben vannak feltöltve - mert a hangok fele nem is lesz hallható, 4.1-es hangfalrendszer vagy attól fölfele (pl. már amai házimozik is jók) szükséges hozzá. MÉg egy pár track-et linkelek be ugyanettől az előadótól (RA).
na azért egy pontosítás még a végére mert elég sietősen és hanyag módon ömlesztettem be ide az infókat. Drog alatt itt olyan távolkeleti vagy trópusi füveket és gyógynövényeket kell érteni mellyel az ősi kultúrákban több ezer évvel ezelőtt gyógyítottak és gyógyitanak indiában dél és közép amerikában, nem peidg az illegális és divatdrogokat, ehhez ezeknek semmi közük.
még egy utolsó utáni mondtat, hogy ezeket a zenéket az elejétől a végéig kell hallgatni, úgy nem lehet hogy beletekergetek mert fel vannak építve ezért az elejétől a végéig van értelme csak hallgatni őket.
Kedves Cat,
Érdekes, amiket írsz, majd meghallgatom elejétől a végéig.
Sunshine after the rain.
Cat, ennek van köze a goához?
Scofield egy frankó jazzgitáros, és látom, hogy ez jungle, de kíváncsi vagyok, hogy van-e átfedés.
Leg! Watch this!
Dear Bajszi! Awesome voice, thanks for the embedding. Apey is my Hungarian fave, like Subscribe.
Sunshine after the rain.
Bajszi: thanks for your kindness and courtesy.
Sunshine after the rain.
Eric Bogle egy zseniális ausztrál dalszerző (aki esetleg nem ismerné) én először a két híres háborúellenes daláról (Green field of France és And the band played Waltzing Matilda) hallottam, ezt a dalt ajánlom Legnek, meg annak aki jól tud angolul.
For God and Ulster
Kácsánál jobban ezen a fórumon senki sem tud jobban angolul, miért pont őt hagytad ki? Legközelebb figyelj oda! :DDD
Egyébként kacsát már nagyon régen láttam itt, mi van vele? Remélem, jól van. :)
Úgy tudom Leg szereti nagyon az angol szlenget
For God and Ulster
Igen?
Leg, fuck are you doing? lolz
Leg szereti nagyon az angol szlenget. Meg fogom hallgatni.
Sunshine after the rain.
Tudom, hogy Kacsa nagyon jól tud angolul, de néha az alapokat is érdemes átismételni. Ez a dal az ABCről szól, és remélem segít eligazodni Kacsának abban, h Ulster hova tartozik.
For God and Ulster
bocs bajussz, nem válaszoltam a kérdésedre. A jungle-nek nem sok köze van a Goa/Psychadelic Trance-hez, elleben a műfajon belül van Voodoo/Jungle irányvonal, de az valahogy így néz ki:
Puccini-től:
kiadja a Jogászoknak Kft.
cégjegyzékszám: 02-09-067243
adószám: 12559044-2-02
Mi és cookie-kat és egyéb nyomkövetési technológiákat használunk, hogy javítsuk az Ön élményét weboldalunkon. Személyre szabott hirdetések és tartalom, reklámozás és tartalommérés, közönségkutatás és szolgáltatásfejlesztés céljából tárolhatunk és/vagy hozzáférhetünk információkhoz egy eszközön, és feldolgozhatunk személyes adatokat, például az Ön IP-címét és böngészési adatait. Ezenkívül felhasználhatjuk a pontos földrajzi helymeghatározási adatokat és az eszközök beolvasásával történő azonosítást.
Felhívjuk figyelmét, hogy hozzájárulása minden aldomainünkre érvényes. Hozzájárulását bármikor módosíthatja vagy visszavonhatja, ha rákattint a képernyője alján található „Hozzájárulási beállítások" gombra. Tiszteletben tartjuk döntéseit, és elkötelezettek vagyunk amellett, hogy átlátható és biztonságos böngészési élményt nyújtsunk Önnek.
Süti | Időtartam | Leírás |
---|---|---|
COOKIE_SUPPORT | 1 year | Ezt a sütit a Liferay állítja be. Ez a süti annak ellenőrzésére szolgál, hogy a látogató böngészője támogatja-e a sütiket. |
JSESSIONID | JSP-ben írt webhelyek használják. Általános célú platform-munkamenet sütik, amelyek a felhasználók állapotának az oldalletöltések közötti fenntartására szolgálnak. | |
PHPSESSID | Ez a süti a PHP-alkalmazásokban található. A cookie a felhasználók egyedi munkamenet-azonosítójának tárolására és azonosítására szolgál a felhasználói munkamenet kezelése céljából a weboldalon. A munkamenet-süti a böngésző összes ablakának bezárásakor törlődik. | |
SERVERID | Ez a süti arra szolgál, hogy a felhasználót egy adott szerverhez rendelje, így jobb és gyorsabb szerveridőt biztosít. Emlékszik arra, hogy melyik szerver szállította az utolsó oldalt a böngészőnek. Segít a terheléselosztásban is. | |
viewed_cookie_policy | 1 year | The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data. |
Süti | Időtartam | Leírás |
---|---|---|
Gdyn | 1 year 1 month | Ezt a sütit a Gemius szolgáltató állítja be. Ezt a sütit a MOSS és a fejlett webstatisztikák technikai munkamérésének végrehajtásához használják. |
GUEST_LANGUAGE_ID | 1 year | Ez a süti a látogatók által preferált nyelvi azonosító tárolására szolgál. |
Süti | Időtartam | Leírás |
---|---|---|
_ga | 2 years | Ezt a sütit a Google Analytics telepíti. A cookie-t a látogatói, munkamenet- és kampányadatok kiszámítására és a webhely használatának nyomon követésére használják a webhely analitikai jelentéséhez. A cookie-k névtelenül tárolják az információkat, és egy véletlenszerűen generált számot rendelnek hozzá az egyedi látogatók azonosításához. |
_gat_UA-112481-1 | 1 minute | Ez a Google Analytics által beállított mintatípusú cookie, ahol a névben lévő mintaelem tartalmazza a fiók vagy a weboldal egyedi azonosító számát, amelyre vonatkozik. Ez a _gat cookie egy változata, amelyet a Google által rögzített adatok mennyiségének korlátozására használnak a nagy forgalmú webhelyeken. |
_gid | 1 day | Ezt a sütit a Google Analytics telepíti. A süti arra szolgál, hogy információkat tároljon arról, hogy a látogatók hogyan használják a weboldalt, és segít a weboldal teljesítményéről szóló elemzési jelentés elkészítésében. Az összegyűjtött adatok között szerepel a látogatók száma, a forrás, ahonnan érkeztek, és a meglátogatott oldalak névtelen formában. |
UID | 2 years | No description available. |
Süti | Időtartam | Leírás |
---|---|---|
_goa3session | 2 days | Ezt a sütit a szolgáltató Adverticum állítja be. Ezt a sütit a hirdetések kiszolgálásának folyamatához és a hirdetők számára statisztikai adatok gyűjtéséhez használják. |
fr | 3 months | A sütit a Facebook állítja be, hogy releváns hirdetéseket jelenítsen meg a felhasználóknak, valamint mérje és javítsa a hirdetéseket. A cookie a felhasználó viselkedését is nyomon követi az interneten keresztül azokon az oldalakon, amelyek Facebook pixellel vagy Facebook social pluginnal rendelkeznek. |
Gtest | 1 year 1 month | Ezt a sütit a felhasználói viselkedés és a weboldalon végzett tevékenységek gyűjtésére használják a weboldal optimalizálása érdekében. Segít továbbá a Google Ads és a Google Analytics számára a látogatói információk marketing célú összeállításában. |
i | 1 year | Nincs információ. |
IDE | 1 year 24 days | A Google DoubleClick használja, és információkat tárol arról, hogy a felhasználó hogyan használja a weboldalt és minden más hirdetést a weboldal meglátogatása előtt. Ezt arra használják, hogy a felhasználóknak a felhasználói profilnak megfelelő, számukra releváns hirdetéseket jelenítsenek meg. |
mc | 1 year 1 month | Ez a cookie a Quantserve-hez kapcsolódik, hogy anonim módon nyomon követhesse, hogy a felhasználó hogyan lép kapcsolatba a weboldallal. |
test_cookie | 15 minutes | Ezt a sütit a doubleclick.net állítja be. A cookie célja annak megállapítása, hogy a felhasználó böngészője támogatja-e a cookie-kat. |
VISITOR_INFO1_LIVE | 5 months 27 days | Ezt a sütit a Youtube állítja be. A weboldalon beágyazott YouTube-videók információinak nyomon követésére szolgál. |
YSC | session | Ezt a sütit a Youtube állítja be, és a beágyazott videók megtekintésének nyomon követésére szolgál. |
Süti | Időtartam | Leírás |
---|---|---|
_goa3test | 2 years | No description available. |
_ia_uid | 5 months 27 days | No description |
_ia_version | 5 months 27 days | No description |
CONSENT | 16 years 6 months | No description |
INX_CHECKER2 | 16 years 6 months | No description available. |
legacy-psid | No description available. | |
nxdigitolvasosession | No description | |
psid | session | Nincs elérhető információ. |
yt-remote-connected-devices | never | No description available. |
yt-remote-device-id | never | No description available. |