:)) hát... tényleg elég "szerény"
Autó adás-vétel szabályai - Mit tehet az ember,ha a rejtett hibákat nem mondja az eladó?
"Úgy mellesleg az olajszint már a vételkor ellenőrizhető lett volna (az még nekem is menne)"
Ma már igen. 1991-ben egy vadi új Opel Vectrával mentünk Németországba egy ismerősömmel. Megálltunk egy kútnál tankolni. Mondja az ismerősöm, hogy ellenőriztetni kellene az olajszintet, de fogalmam nincs hol van a nivó pálca. Mondom nem gond. Szerény német tudásommal mondom a kútkezelőnek: Oilwechsel bitte. Bementünk a shop-ba kávézni. Pár perc múlva jön utánunk a kút kezelő, hogy :Whi ist...olaj pálca?
Úgy mellesleg az olajszint már a vételkor ellenőrizhető lett volna (az még nekem is menne)
Egyébként úgy 20 éve a VW Transportereket hirdette úgy a gyártó, hogy 600 ezer km-t jósol a motornak rendeltetésszerű használattal. E fölött bármi lehet.
Magánszemélytől vásárolt kocsira is van fél él szavatosság! Ha kikötötte az eladó, hogy felelősséget, szavatosságot nem vállal akkor valóban bukta van. Senki se mondta, hogy egyszerű mivel itt nem fogyasztói szerződés van.
ius latratusnak van igaza, ha nem kereskedőtől vásároltál, csak hosszú, ingoványos pereskedéssel, vagy esetleg közös megegyezéssel tudsz érvényesíteni.
Khm.
Santi. Mivel nem kereskedéstől vásároltál, nem lesz egyszerű ez a harc...
T.Santi!
Szerintem egyértelmű voltam , igen köteles! Ha perre viszed az ügyed, akkor keress ügyvédet.
Köszi Attila!
Ha jól értem, akkor az eladóval szemben van jogom "érvényesíteni" a szavatosság fogalmát?
Magánszemély mint eladó is köteles vállalni felém az eladás után garanciát?
Ha bíróságra megy az ügy, jó eséllyel felém billen a mérleg?
köszi
Kérhetsz árleszállitást.
Vissza viszed, kéred a kocsi árát.
Megjavíttatja a kocsit vállalva teljes költségét. (Eladó)
Költség megosztás azért nem jó, mert ez a problémát szavatosság miatt eladónak kell rendezni.
Ha passzív, akkor keress egy ügyvédet és mehet a harc ráverve minden költséget.
Tisztelt Mindenki!
Vásároltam egy használatautót magánszemélyként magánszemélytől!
Adásvételi készült, külön műszaki állapotlapot nem írtunk, megjegyzésként semmilyen hibát nem rögzítettünk.
Mivel ismertem ezt a modellt, tudni lehetett róla, hogy kicsivel több olajat fogyaszt, ezért rákérdeztem az eladónál, hogy Ő mit tapasztalt az autójánál, hogy látja ezt a kérdést.
Elmondta, hogy minden olajcsere között (10e km) +1 liter olaj szokott belemenni. Részemről ez így teljesen elfogadható is volt.
Miután megvettem az autót, egyből olajcsere, ahogy ez szokás, és némi kíváncsiság révén 600km után ránéztem az olajszintre és már csak negyedig volt a nívópálca kijelzője szerint.
Így a kapott értékek alapján elmondható, hogy 1000km / 1 liter az olajfogyasztása, ellenben az állított 10e km-el szemben.
Felhívtam az eladót, hogy ezt óvatosan újra megkérdezzem tőle, és elmondta ismét, hogy neki ennyit kellett utána töltenie és utolsó pár éveben évente csak 5 ezret futott az autó és Ő kicsit vastagabb olajat rakott bele eddig mint én, így lehet azt nem annyira csipegette.
Összességében ha tudta, vagy ha nem is, hogy az autója ennyire eszi az olajat, mit tudok vele szemben tenni?
Szervizzel beszéltem és egy gyűrűzés megoldja a hibát, ami kb 100-150 ezer Ft lehet.
Kérdezem, hogy a volt tulajdonosra, hogy tudom rákényszeríteni, hogy szálljon be legalább a javítási költségbe, mert ez így azért nem korrekt.
köszi és üdv,
Santi
T.Arkhon!
Attól függ, hogy hogyan lett javítva. Ha gyári technológiától eltérve, értem ezalatt, hogy pl. 10 kg gittet pakoltak a fényezés alá, akkor érdemes próbálkoznod, vissza vinni a kocsit a kereskedőnek. Vastagságmérő kimutatja, hogy milyen módszerrel javították. Ha gyári értékhez közeli, akkor szerintem érdemes megtartani, pláne ha más baja nincs.
Én sokszor vettem javított autót és nem volt vele problémám. Persze amelyiknek indokolatlanul vastag volt a fényezése, nem vettem meg.
Tételezzük fel, hogy peched van és csúnyán javították a kocsid.
- kérhetsz árleszállítást,
- elállhatsz a szerződéstől, ha tudod bizonyítani az átverést.
- kérhetsz javítást, hogy gyári értékhez közelítve hozzák rendbe a karosszériát.
üdvözlet!
Az eladó törés- és sérülés mentesnek hirdette az autót. Személyes beszélgetésünkkor,- mielőtt megegyeztünk a vételárról,-azt mondta, hogy az autón még eredeti gyári festés van. Később az eredet vizsgálaton derült ki, hogy az eleje teljesen össze volt törve és a tetőn kívül minden elem újra van festve. Kérhetem az autó visszavásárlását, vagy van esetleg valamilyen jogi segítség ilyen esetben? Vagy törődjek bele, hogy át lettem b....a?
T.Jóhiszemű vásárló!
Nem vagyok jogász, csak egy picit értek hozzá.
„:"A vevő kijelenti, hogy gk-t megtekintet, kipróbált állapotban veszi át és ezt műszakilag saját maga részére megfelelőnek találja. A vevő tudomásul veszi, hogy az eladót a továbbiakban semmiféle garancia ill. termékszavatossági felelősség nem terheli továbbá a km óra állása tájékoztató jellegű." ”
Ennek a pár sornak nincs jelentősége, mert az ide vonatkozó PTK. törvény passzusai a mérvadó, bíróság is ezt veszi alapul, abból dolgozik! Kereskedésből vásárolt autónak kötelezően 1 év szavatosságot ír elő!
További több verzió lehetséges:
- Kereskedővel javíttatja ki a hibákat, legyen az ő költsége, problémája.
- Kereskedőnek nem kötelessége elfogadni más szerviz közbenjárását, mivel a szavatosság teljesítése rá hárul.
- Elállhat a vételtől, mondván itt tanukkal bizonyított egyértelmű átverésről, megkárosításról van szó.
- Kérhet árleszállítást, mivel a beharangozott javítások nem lettek elvégezve. Mindent kérést írásban kell tértivevényesen elküldeni, kérni, hogy mindenről nyoma legyen!!!
- Ha mindenre passzívak, fogadni kell egy ügyvédet aki eljár az ügyükben, kezdve az igazságügyi szakértő véleményezésétől, peres eljárás megindításáig. Sajnos ez 1-2 évbe is beletelhet mire pont kerül az ügy végére. Tanuk egybehangzó véleményük sokat érnek, ezért biztatónak látom az ügy kimenetelét.
Még annyi, hogy utólag derült ki, hogy nem tiptronic hanem multitronic váltója van és a garanciapírja se ér semmit.
Üdvözlet!
Megpróbálom röviden leírni, mi lenne a kérdésem. Kereskedésben vettünk egy autót. Azért választottuk ezt a kocsit, mert a kereskedő elmondta tanuk előtt, hogy minden le van cserélve, vezérlés is, csak bele kell ülni és használni. A szervizkönyve persze épp nem volt, ott a kereskedésbe, de majd oda adja azt is. A tiptronic váltó is garanciás, minden rendeben a kocsival. Ki is fizettük el is hoztuk. 850e volt a kocsi de az adásvételire csak 770ezer lett írva. Ezt mondta is előtte, ez a legkisebb gond. Egy előre aláírt adásvételit töltöttünk ki, mert nem a kereskedés nevén volt, hanem egy másik emberén. A titkárnő beírta az adatokat, aláírtam, utána odaadta, a főnökének, hogy pecsételje le és nem csak a tanuknál pecsételte le, ha nem (otthon vettem észre) az aláírás után a megjegyzés részbe belepecsételte hogy:"A vevő kijelenti, hogy gk-t megtekintet, kipróbált állapotban veszi át és ezt műszakilag saját maga részére megfelelőnek találja. A vevő tudomásul veszi, hogy az eladót a továbbiakban semmiféle garancia ill. termékszavatossági felelősség nem terheli továbbá a km óra állása tájékoztató jellegű." Át is írattam a kocsit, téli kereket is megvettem hozzá mert az elmondás meg a pár napos használat után is jónak tűnt a kocsi. Tegnap elvittem szervizbe azért, hogy átnézzék pár apróbb hiba volt, repedt fékcső, megkókányolt üzemanyagcső, meg kiszakadt gumiharang, de ez lenne még a legkisebb gond. Megkértem a szervizest, hogy legalább pillantsuk rá a vezérlésre, mert még mindig nem jött meg a szervizkönyve a kocsinak. A burkolat lepattintása után, mondta a szerelő, hogy be se indítsam. A adagolóra menő szíj 1/3-a már hiányzott. Le van "darálva"benne. Először mondják, hogy egy vezérléscsere minimum kell, 160ezer ft kb. Aztán nézi a többi kolega is és 90% esély van rá, hogy az adagoló perselye rossz és azért csúszik le a szíj. Nem tudják helyben javítani, csere vagy elküldik javításra de az is kb 290 ezer. Ez szerdán derül ki majd megbontás után, hogy az adagoló rossz e.
Mit tegyek? A kereskedőt felhívtam, ő beszélt egy emberrel aki a papíron lévő eladó ismerőse, mert elvileg ő bízta meg a kereskedőt hogy eladja az ismerőse kocsiját. Felhívott ez az ember, javasolta, hogy vigyük át a kocsit abba a szervizbe ahol ő dolgozik és ott ők is megnézik, mondtam neki hogy én abba a szervizbe akarom csináltatni ahova vittem, mert abba bízok. Ma azt mondta, hogy elmegy oda és ránéz és beszélünk.
Mit kell tenni ha nem egyezünk. Már a megbontás előtt érdemes kérni egy gépjármű igazságügyi szakértő véleményt, vagy elég a szerviz által fényképesen dokumentált papírok.
Az adásvételit a kereskedő meg a titkárnője tanúzta le, de volt ott nekem is két tanúm, akik hallották, hogy cserélve lett a vezérlés, meg minden rendben van a kocsival. Még jó hogy megnézettem, mert különben útközben szakadt volna el.
Kit keresek fel ha nem sikerül ma megegyezni, rendőrségre vagy ügyvédhez szoktak először menni?
Kedves Juca2016!
Első kérdés mi ráz?
Ha a kormány szitál, az általában a kiegyensúlyozatlan kerekektől van. Meg kell futtatni centrírozógépen.
Ha az egész karosszéria rezonál, az többnyire a kardántengely kiegyensúlyozatlanságától van. Budapesten az Eurokardán, vagy Győrben van még egy cég, akik kardánt centríroznak, és jól.
Tisztelt Ügyvéd úr és Fórumozók!
Ez év aug.19.én vásároltunk 1 autót 9 éves grand vitara még a kereskedésben kiderült,hogy a féktárcsákat akarták kicserélni mire odaérünk,/előre megbeszélt időpontra/de ez nem sikerült.Megegyeztünk,hogy az új tárcsákat utánunk küldik.
Az autót a városban próbáltuk ki.haza felé menet amikor 100km -el mentünk rázni kezdett az autó azonnal hívtuk a kereskedést.Azt mondta ha kicserélik a tárcsákat ez elmúlik.Ugyan furcsán hangzik ,még azt is kérdeztük haza érünk-e így,azt mondták igen semmi gond.Közben kiderült ,hogy a nem megfelelő tárcsák az autóban maradtak.Következő héten postával megtörtént a csere/több telefon váltással/Mondani sem kell a hiba ugyan úgy fenn áll a csere után.Azt mondták a garancia csak a motorra érvényes. Persze közben szerelők is nézték felmerült a féktengely hiba úja
bb telefonok.Az autó természetesen szétszedve áll azóta.Először igéret,hogy kicserélik a féltengelyt,de csak felújítás lett belőle.Tegnap érkezett vissza ma szereltékbe most 120km-nél szintén ráz az autó.Kérdésem mit lehet tenni hova lehetne fordulni.A segítséget előre is köszönöm.
Két dolog lehetséges.
- Ha nem a kereskedéstől vásároltad az autót, hanem egy külföldi személytől de kereskedő segédletével, akkor elkövette az adócsalást, számviteli szabályt szeget. Be lehet fenyíteni a kereskedőt, mivel bizonyítható, hogy megkerülve a magyar hatóságokat súlyos hibát vétet. Ugyanis a kereskedőnek kellett volna először nevére írni és ezután kerülhetett volna a Te nevedre. Talán még okirat hamisítás is megállna, ha az az eladó nevét ők firkantották oda.
- Kötelező szavatosságot vállalnia (1év), amennyiben ez a hiba már fennállt, akkor írásos kifogással kell élni és ha makacsul ellenáll, javaslom, keress fel egy ügyvédet.
Ismerős köreimben voltak sajnos gondok és az első verzió befenyítésével már fordult a kocka és rendszerint teljes körűen kijavították kereskedő a hibákat.
Te esetedben a legdurvább a futásteljesítmény csalása, ami már bűncselekménynek számít.
4 napja vettem egy BMW tipusú autót,a hirdetés szerint érvényes magyar okmányokkal,törésmentesen nem dohányzó 186000 km-el szólt a hirdetés,mire a hátsó ülés kiégetve holland forgalmival találkozutunk mire oda került a sor,h megvenném,1390000 hirdették a neten de mire odaértünk addigra már 1490000 lett kipapírozva,természetesen tudtam alkudni az autón de csak minimálisan.Honosították az alutót nevemre került elhoztuk.2napot használtam még 100 km sem mikor kivillant a hibajelzőn a hűtövíz lámpa,kb 10 km használat után 3 l víz eltünt a hűtőből.Ma elvittem szakszervízbe kiderült hogy a hűtőtartály repedt,az autó törött volt,a légzsákok nincsenek benne,és a valós km 374000.az olaj mindenhol csöpög rajta ahol csak tud.A kereskedőt hívtam de azt mondta,h mivel mentünk kb 1 km próbakört és az alatt nem vettem észre ezeket a hibákat így így jártam.Kérdem én,h mit tehetek én ilyenkor??Visszakérhetem az eddig ráköltött pénzt ,javítási költséget,pályamatricát,és visszavihetem-e neki amit nem nagyon szeretnék vagy neki kell kifizetnie az eddigi ráköltött pénzt amiért nem lehet használni az autót mert a rejtett hibákat szépen elhalgatta.Most dolgozni sem tudok így járni amíg meg nem csináltatom legalább annyira,h biztonságba érezzem magam az úton,h motorikusan nem hagy cserben
Üdv Mindenkinek!
Segítséget szeretnék kérni, ugyanis az autó vásárlás jogi részeiben nem vagyok jártas. A lényeg,hogy egy pár hete vettünk autót egy jogi személytől, aki egy céget képviselve adta el az autót. Egy-két(feltűnő) hibáról értesítve is lettem, már az autó vásárlásakor, meglepően őszintének is tűnt az eladó, csak, hogy teltek-múltak a napok és mindennap előjött egy rejtett hiba. Természetesen Mi is hibásak voltunk, első autó vásárlás, nem nagyon értettünk még hozzá, de tény,hogy az összes hiba le lett fújva festékszóróval.Ami engem a legjobban idegesített az a gumi volt. Még külön ki is emelte az eladó, hogy újonnan vannak a gumik, amikről végül kiderültek, hogy festékszóróval lefújt szál szakadt (valószínűleg már széthajtott) gumik voltak, ami életveszélyes. Én, ha lehet nem szeretném ezt annyiban hagyni. Már írtam az eladónak, tájékoztattam ezekről,(de nyilván tisztában volt már velük). A kérdésem: Lehet ezt jogi útra vinni? Természetesen minden hibát lefényképeztem, de én csak a gumik miatt akadtam ki, hogy életveszélyes állapotban lévő kocsit adtak el.
A válaszokat előre is köszönöm!
"Az adásvételin szerepel,hogy a rejtett hibákról tájékoztatva lettem."
Akkor az már nem rejtett hiba.
esetleg magyarul ?
KÉRDÉSEM A KŐVETKEZŐ TEGNEP ELŐTT VOLT EGY ADÁS VÉTEL KÉT MAGÁN KERESKEDŐ CÉG KŐZŐT ÉS ÉN VAGYOK A BÉRLŐ DE AZ AUTONAK REJTET HIBÁJA VAN ASZTMONDTA A KERESKEDŐ HOGY HIROTŐKE PEDIG A TUVALAMI NEM MEGVOLT REPPEDVE HALYTOKAR ÉS KILUKAT A BLOK AMIVEL MAJDNEM MEG IS HALTUNK MIVEL MA VAN AZ UTOLSO NAP IGY 72 ORÁNAK MEGFELEL 100-150 KM LET MENVE FELKERESTEM NEM VEGYE VISSZA JELENLEGI PIACI ÁRÁBAN MERT A CÉG TULAJ ELMENT NYARALNI DE VAN MEGHATALMAZÁS KIÁLITVA AZ AUTO TELJES KŐRÜ ELJÁRÁSÁBAN . TUDNA SGEGITENI TEL:SZ VAGY BÁRMIEN ELÉRHETŐ HIVATALBAN-SZEMÉLYBEN.KŐSZŐNOM
Tisztelt Hölgyeim és Uraim!
Vettem egy külföldről behozott lakóautót lassan két hónapja és alig mentem vele 1000km-ert. Sajnos már a hazafele vezető úton történtek problémák amiket vagy elhárítottam vagy éppen elmúlt.(kisebb vízfolyás a lakórészben ,szoruló jobb első fék és kivett indítókulcs mellett sem állt le a kocsi) Az illető akitől vettem , állítása szerint kintről hozza be a lakóautókat és Magyarországon értékesíti(magánszemélyként).Az felfedezett esetleges hibákból sikerült lealkudnom a kocsi árából,ezzel arra célzok a rejtett hibákról nem lettem tájékoztatva,azokat inkább én találtam meg.(Elrepedt zuhanytálcát próbálták szőnyeggel eltakarni.)A hibák ideiglenes vagy éppen végleges elhárítása után kezdődött az igazi rémálom!Gondoltuk a családdal kiruccanunk Balatonra de 75km megtétele után megállt a kocsi és szerelő sem tudott mit kezdeni vele.20000-ért vontattak haza ,ami talán elég jutányos is volt.Az elektromos hiba felderítésért fizettem 6000-et. Közben az akkumlátor is megadta magát,szintén 20000ft.A megvételt követően is gyakran láttam,hogy a reggeli indítás után nem aludt el azonnal az olajnyomás lámpa és ahogy melegedett az idő ,gyakorivá vált a jelenség. Autószerelő barátom megnézte és elkeserítettek ,hogy lehet motorgenerál lesz a vége ami 400-500ft is lehet.Az eladó természetesen tagadja,hogy tudott volna erről de én nem hinném.Nem véletlen volt olajszűrő és olaj cserélve a kocsiba eladás előtt.Próbálta orvosolni a problémát. Az autó felemelésekor meg kiszakadt mint a két emelőbak ,annyira el volt rohadva,természetesen ezt eltakartatták alvázvédővel. Hogyan mehetett át a kocsi ilyen állapotban műszakin??????(van sejtésem).....és ez is rejtett hiba. Most ott tartok ilyen motorral és ilyen emelőbakokkal,nem hogy külföldre de még a kapun kívül sem merek menni. Kérdem Önöket mit tehetek?? Az adásvételin szerepel,hogy a rejtett hibákról tájékoztatva lettem.
Tisztelt Fórumozók!
A segítségeteket és tanácsotokat szeretném kérni! Deviza alapú autóhitellel rendelkezem a CIB Lízingnél. A futamidőből már eltelt 7 év. Az interneten olvasottak alapján írtam a banknak egy levelet melyben kértem, hogy küldjék meg számomra a gépkocsi törzskönyvét és a a vételi jogról való lemondás nyilatkozatát. A vételi jog lemondó nyilatkozatot megküldték, amellyel töröltettem az okmány irodában a vételi jogot. Viszont a törzskönyvet nem küldték meg, hivatkoztak arra, hogy a gépkocsi a hitel fedezete és az ÁSZF-ben (amely a szerződés elválaszthatatlan melléklete) hozzájárultam ahhoz, hogy a hitel teljes kifizetéséig maguknál tartsák azt. Többszöri felszólítás ellenére sem küldik meg! Jogosan tartják maguknál?
Köszönettel: csakens
kiadja a Jogászoknak Kft.
cégjegyzékszám: 02-09-067243
adószám: 12559044-2-02