Autó adás-vétel szabályai - Mit tehet az ember,ha a rejtett hibákat nem mondja az eladó?


Bea1 # 2017.08.23. 09:17

Mindenképp vigyen tanút. Ne legyen agresszív. Próbáljon közös megegyezésre törekedni, ha nem vállalja el a javíttatást a kereskedő, aki csak közvetítő, és így gondolom, meg sincs említve a szerződésben.

fazmi1 # 2017.08.23. 08:37

Kedves Bea1!
Köszönöm segítőkész válaszát, de még egy segítséget szeretnék kérni, mert ma szeretném elvinni a kereskedéshez. Sajnos az adásvételiben Ő csak mint közvetítő szerepel, akitől vettük az egy német állampolgár. és a vétel majdnem 5 hónapja történt. Ekkor nem tudhattuk hogy a benzines KIA 5000 km-en 4 liter olajat eszik, ezt a kereskedő elhallgatta. tehát ha esetleg óckodik, mit tehetek?

nonolet # 2017.08.22. 11:34

Aki annyira hülye, hogy el sem olvassa mit ír alá....

Hát annak nem igazán vannak-maradtak lehetőségei.

-

Azonban HA "cég"-től vetted "magánszemély"-ként,
akkor szavatossági igénnyel léphetsz fel.

Amiben azt állítod, hogy:
"ez az autó már az eladáskor sem volt OKÉ!
ezért eszik ennyi olajat"

És kéred a díjtalan javítását.

Mivel a cég-magánszemély párosban te "Fogyasztó"-nak minősülsz és MÉG 6 hónapon belül vagytok.

Így cégnek KELL BIZONYÍTANIA,
vagy azt hogy

  • "de jó volt az az átadáskor még"

vagy azt hogy

  • "közöltük az eladáskor ezt a hibát"

Ha egyiket sem tudja bizonyítani, akkor ingyen javít...
(vagy visszacsinálja a bizniszt és kártérít)

Ha valamelyiket bizonyítja, akkor meg szívsz.

HPMaster # 2017.08.22. 10:57

Tiszteletem!

A problémám a következő:
Áprilisban vettem egy 2005-ös évjáratú 6-os Mazdát. Megtettem 4000km-t, ezalatt elfogyasztott 4liter olajat.
Most megnéztem, a cégszerű aláírásos eladó, az adásvételibe azt írta, hogy "olajcsere és szervíz szükséges".

Az 1.3milliós vételár hrelyett, valami adózásos kamuszöveggel 980ezer forintos vételárat jelölt meg. Ez sajnos akkor nekem elkerülte a figyelmem.

Jól sejtem, hogy valószínűleg tudott a motorhibáról és hogy a beírt állapotot leíró szöveggel bevédte magát egy későbbi per esetére?

Mik a lehetőségeim?

Köszönettel
HP

Bea1 # 2017.08.22. 06:38

El kell vinni a kereskedőhöz, és egyeztetni. A kereskedőnek joga, hogy ne fogadja el más szakvéleményét, és hogy maga javítsa meg a hibát, ha erre módja van.

Ha ettől bizonyíthatóan elzárkózik, akkor jöhetnek szóba más szerelők.

fazmi1 # 2017.08.22. 06:24

kérem segítsenek!
4 hónappal ezelőtt vettem kereskedésben egy 2008-as KIA SEED-et amiről utólag kiderült, hogy eszi az olajat. Még azt nem derítettem, ki hogy mi lehet az oka, mert több szerelő egybehangzó véleménye szerint pénztárcába nyúló tétel lesz a javítás. Mit tudok tenni a kereskedővel szemben?

nonolet # 2017.08.07. 09:12

Az a kérdés, hogy mi bizonyítható

  • az eladó "alig tört" című meséjéből?
  • a karosszéria variálás időpontjáról

Ha a dolgok bizonyíthatók, akkor elvben megáll a csalás...
Ami még nem évült el.

Azonban kétlem, hogy bizonyítani tudnál.

Így marad a tanulság máskor jobban meg kell nézni/nézetni az autót a vétel előtt!

    Egy kis blöffel a csalás miatti feljelentésről,
talán el tudsz érni némi utólagos árvisszatérítést...
Isla15 # 2017.08.07. 06:43

Kedves Fórumozók!

Segítségeteket szeretném kérni.
Tavaly márciusban kinéztem egy autót. Úgy egyeztünk meg, hogy ez a magánszemély beszámítja az én autómat.
Mondtam neki, hogy ha valami nem oké az autóval, inkább ne nekem adja el, mert jó néhány éves spórolt pénzem lesz benne és a tip-top jelenlegi autóm. Azt mondta, hogy persze, minden oké az autóval, külföldről hozták be; igaz, hogy kicsit belecsúsztak egy teherautóba, így a motorháztető cserélve lett.
Megtörtént az adásvétel, az én autómat ő egy céges bélyegzővel vette át; az övé pedig az édesanyjától került a nevemre.
Ahogy teltek a hónapok egyre jöttek elő a jelek, hogy az autónak nem csak az eleje lehetett törve. Konkrétan az egész autó telibe lett fújva és minden vezetékhez szinte hozzá lett nyúlva. Én nem vagyok szerelő, nem értek hozzá, de számomra is egyértelművé vált, hogy valami nem stimmel. Az eladáskor megállapodtunk abban, hogy a tetőablakot megcsináltatja. Erre azonban nem került sor, mert problémákra hivatkozva felszívódott az ember. Múlt héten tönkrement egy alkatrész, ami miatt le kellett bontani az egész műszerfalat, hogy ki lehessen cserélni, és akkor döbbentünk rá, hogy az autó 2 darabból van összerakva, az A oszlop elejénél, és valószínű, hogy borult az autó. Lehet, hogy minőségi munkaként lett összeheggesztve, de ezt elfelejtették velem közölni. Fotók készültek, még az üvegcserepek is benne vannak a motortérben.
Azt szeretném kérdezni, hogy véleményetek szerint, így másfél év után tudok-e valamit tenni

FDToth # 2017.07.27. 10:36

Kedves Fórumozók,

ismerősöm sajna eléggé megjárat. Sztem.
Opel Astra G Classic 1.6 16V, 2007, a hírhedt AAA autó.
Törésmentesen kínálták, ismerősöm pár órán belül megvette, semmit nem ért hozzá.
Nemrégiben megnéztem az autót és hát belül az A, B é C oszlopnál, az ajtók és a tető találkozásánál nagyon durva javítási hibákat látni, lóg a tetőkárpit, stb. szemmel láthatóan hány munka, tuti törve volt.
LE is kérdeztem, kettő korábbi javítás volt rajta (utóbbi 500-750 eFt értékű, valószínűleg ez az oldalának a javítása)

Amit még megtudtam: nem márkaszervizben javították (Opel nem ad semmilyen infót, érthetetlen, de márkakereskedések igen, ill van nyilvános adatbázis is, 1-2 ezer forintból megtudtam mindent...), 2014-ig volt folottás az autó.
Km valós (116ekm), szevizkönyv 2014-ig megvan, és 2013-tól az állami adatbázisból lekérdezhető minden, ezek stimmelnek).
Mabisz sem ad infót, szintén vmi barom törvényre hivatkozva (pedig csak annyi kellene, hogy ha volt töréskár és biztosítós a kárrendezés, akkor mit javítottak, összeg és biztosító neve nem is érdekel).

Ismerősömnek viszont jó így, nem akar semmi sem kezdeni az üggyel.

az autót 1,2-ért vette, lol

Sztem tömény átverés az egész.

Honnan lehet megtudni a pontos baleseteket? A http://www.voltetorve.hu/ mennyire megbízható?

Én csak amitt aggódom, hogy ha már törve volt, és ne adj isten újabb baéeset történne így, akkor a korábban gyűrődö karosszéiraelemek már nem biztosítják azt a biztonságaot, mint korábban, nem beszéve arról, hogy az autót bőven az értéke felett vette, nagy a bukó..

Köszi

Bea1 # 2017.07.26. 04:31

Black001

Mindez akkor áll meg, ha magánszemélyként adta és vette azt az autót.

Ha kereskedő, vagy üzletszerűen adja-veszi a gépjárműveket, akkor nagyobb a baj.

nonolet # 2017.07.25. 21:41

"olyan 1 liter/1000 km."

Az azért már erős...

Mit ír a gépkönyve?
Mennyi a max gyári adat?

zd01 # 2017.07.25. 20:41

Sziasztok,
köszönöm a kommenteket az olajat evő Yarishoz.
A 95000 km valós, 6 évig folyamatosan márkaszervízben szervizelték (évente), majd az utolsó kettőről is van számla, egyenletes évi 10ekm futás van benne.
Hogy mennyit eszik, még mérjük, olyan 1 liter/1000 km. A javítás (ha akarjuk) félmilliós összeg is lehet, a márkaszervízben egyáltalán nem lepődnek meg a bajon..
Érdemes szerintetek ügyvédhez fordulni? Vagy mi a teendő?
Köszönöm)

nonolet # 2017.07.21. 21:19

Ha netán

  • per lesz

ÉS

  • megnyeri

AKKOR
majd tovább perled a neked eladót
(ha még perelhető, mert nem évült el)
vagy lenyeled a békát.

Black001 # 2017.07.21. 14:30

Én is ezt mondtam neki . Biztos vagyok benne hogy nálam nem volt tekergettve semmi a kilométer órán . De mivan akkor ha az előttem levő tekertettet benne?! En sehova nem vittem az autót nem érdeklődtem utána mikor megvettem.

nonolet # 2017.07.21. 14:15

Pereljen be...

Ha állítod, hogy szerinted valós a km,
mert te nem tudsz ilyesmiről,
akkor nem fog nyerni.

-

Egyébként: az bizonyít, aki állít!
Hát bizonyítson.

Black001 # 2017.07.21. 13:32

Tisztelettem !
Az lenne a kérdésem ,hogy mi a teendő olyan esetben ha 2015-ben vásároltam egy autót es mostanában el adtam , az új vevő állítja ,hogy elvitte a márka szervizbe es ott állítólag kimutatta a rendszer ,hogy 2012-ben óra vissza állítás történt . Erről tudomásom sem volt egészen mostanáig. A vevő szeretné visszakapni az auto vételárat 4 hónapja történt az adás vételi szerződés . Nem tudunk közös nevezőre jutni es most perrel fenyegetőzik.
Koszonom válaszát

nonolet # 2017.07.19. 11:46

A válaszod az a teljesen tudománytalan...
Járj utána és csodálkozz el!

Javaslom az egyetemi jegyzeteket pl. :-)

guba" # 2017.07.19. 11:26

Ez egy teljesen tudománytalan elgondolás.

nonolet # 2017.07.14. 08:31

Nem baromság az...

A henger faláról mindig visz magával
benzint/gázolajat a motorolaj! ettől hígul.

Ez a többlet pótolja (részben-egészben)
AZT a fogyó motorolaj mennyiséget,
ami egyébként elég a robbanáskor.

Alapban
minden motor FOGYASZTJA az olajat
éppen e miatt ez elégés miatt!!!

Ezért üzemeltetési előírás már a kezdetektől (100+ éve !)

  • olajszint ellenőrzése

és

  • a szükség szerinti pótlás is

A gépkönyvek is megadják, hogy
mennyi lehet az üzemszerű fogyás maximum.

A régieknél mindig fogyás volt!, mert
a motorgyártás technikai szintje okán

  • több motor olaj égett el
  • mint amennyi üzemanyag került az olajba, hígítóként

Az elmúlt század végére (1990-től kb.)
jutott el oda a motorgyártás precizitása, hogy

  • az elégett motorolaj >> fogyás
  • kb. annyi mint az üzemanyag belejutás >> növekedés

Az emberek azt úgy mondják, hogy "nem eszi az olajat" !

Pedig eszi (elégeti) csak a hígulás üzemanyaggal kb. pótolja is menyiségben, így látszólag nem fogy, vagy csak alig a két olaj csere között.
(de a minőség persze romlik emiatt is)

A japán motorüzemek azonban tudnak az európainál is
(és főleg az amerikainál) precízebb motorokat gyártani :-)

Ezért ezeknél már

  • több motorolaj ég el
  • mint amennyit hígul üzemanyaggal

(ezért is jobbak a japán autómotorok)

Így a japánok bizony (ismét) csipegetik a motorolajat.
Főleg HA!!! rendszeresen pörgetve van a motor.
(hisz minden robbanásnál elég egy csipetnyi)

A gyakorlatban

  • papás-nyugis használatnál nem vagy csak alig fogy
  • tempósabb használatnál 0,3-0,5 liter/10ezerkm fogy
  • hajtósan-sportosan pedig 0,5-1,0 liter/10ezerkm is akár

ami már olajcsere közti utántöltést is jelent
(általában 8-10 ezer km-nél szükséges 6-9 deci)

A precíz japán motortechnika nem azonos viselkedésű a kevésbé precíz európaival, pláne nem a szinte csak összedobott amerikaival.

Tempósabb használatnál (pörgetés)
az olaj csipegetés a jobb motortechnika egyik jele,
akkor >> HA nem egy meghibásodás okozza egyébként.

Vagyis egy japán motornál az olajfogyás
nem feltétlenül baj alapból, sőt.

Rexor # 2017.07.14. 07:58

Nem higítják fel benzinnel az olajat? Mi ez a baromság?

nonolet # 2017.07.14. 07:38

zd01

Mennyi az a "nagyon is" eszi?

1000 km-re 0,5-1,0 deci olaj fogyás
még nem feltétlenül ad okot vitára
egy japán autó motorjánál...

Ezek ugyanis precízebb illesztésű motorok, mint az európaiak.

Ezért nem hígítják fel benzinnel az olajat,
így aztán valóban fogy is egy kicsit belőle.

Épp ezért kell ellenőrizni és szűkség szerint pótolni.

A gond csak az, ha kopás miatt túlzott olaj fogyás jelentkezik.

Ami úgy 1 deci/1000km fölött jön szóba nagyjából.

nonolet # 2017.07.14. 07:30

Pekhes

Nem kell szalon állapotúnak lennie.

DE!!! a korának-használatának megfelelőnek >> igen.

Ez alól az a kivétel, amit hibaként közöl a vevővel.
Azt nyilván tudomásul veszi és nem reklamál miatta.

Eladóként azonban szavatolni kell azért, hogy

  • a vevő azt kapta
  • amiről szó volt

Azaz a létrejött szerződésnek megfelelő autót kapott!
Mert, ha nem akkor jogosan reklamál...

Nos, ha naiv módon nem kerültek bele a szerződésbe az ismert hibák és az autó általános állapota, az baj.

Nehéz lesz kivédeni a vevő igényét vagy lehetetlen.

Azonban két magánszemély közötti ilyen vitában
a vevőnek KELL az igénye jogosságát bizonyítani.

Neki kell igazolnia, hogy

  • nem azt kapta (a kort/futást is figyelembe véve)
  • amiről a szerződése szól

-

Szóval, eladóként rövid válasz adható a vevőnek.

Mivel kapott tájékoztatást és át is nézte az autót.

Közöld vele, hogy az igényét nem ismered el
és így
HA MÉGIS szavatossági igénye van>> indítson pert!

Aligha fog...

Mert csak vélhetően csak próbálkozik a naivságodat kihasználni.

-

Pert nyerni pedig csak akkor tudhat, ha
valóban olyan hiba jelentkezik 1 éven belül

  • amit nem ismerhetett fel az átnézés során
  • te ismerted a hibát, de elhallgattad
  • te sem ismerted a hibát, de

az autó kora-futása alapján még nem szabadna annak a hibának előjönni (idős és/vagy sokat futott autónál már kevés ilyen hiba képzelhető el)

Dr.Attika # 2017.07.14. 04:23

Tisztelt zd01!
Biztos, hogy 95000 km-t futott? Meg kellene állapítattni, hogy mennyi a valós futásteljesítmény.

zd01 # 2017.07.13. 20:09

Tisztelt Ügyvéd Úr!
Nemrég vettünk egy 8 éves Yarist. 95e km-rel. Bevizsgálásnál minimumon volt az olajszint, kérdésre, hogy eszi-e, az volt, hogy nem. Kiderült, nagyon is. Ez egy nagyon komoly, ilyen kevesett futott autótól váratlan, rejtett hiba, amit elhallgattak.
Érdemes írásban felszólítani az eladót (egy levél? abban mit írnk, ki látja..)? Érdemes a javtást kérni, vagy perrel fenyegetőzni? Vagy ügyvéd segítségét kérni?
Köszönöm!

Pekhes # 2017.07.13. 18:13

Kedves ügyvéd úr! Magánszemélyként eladtam egy 20 éves autót én minden hibát közöltem amit tudtam de kerültek elö rejtett hibák amiról én nem tudtam A vevö a vissza vásárlását követeli hol ott közöltem hogy én kézséges voltam meg nem kapkodva gyorsan kellet volna átnézni az aútót, amirol nem tudok nem tudom elmondani nem vagyok autó szerelö Mit vár egy 20 éves autótol (gondolom én)Sajnos a közölt hibákat sem írtuk az adásvételibe mert jó hiszemü voltam (Nem vagyok autókereskedö csak egy átlagos ember aki elad egy öreg kocsit nem tudtam hogy szalon állapotunak kell lennie)Válaszát elöre is köszönöm