Autó adás-vétel szabályai - Mit tehet az ember,ha a rejtett hibákat nem mondja az eladó?


drbjozsef # 2019.01.06. 10:56

sz.ö.

bermuda arra céloz, hogy akár eltitkolta, akár nem, mert nem tudott róla, attól még mint eladó a hibás teljesítésért ő felel.

Ha foglaló volt az átadott pénz, akkor szerződésnek is lenni kell. Mert ha nem volt, akkor az nem biztos, hogy foglaló.

Ha van, és a kérdező eláll a vásárlástól, eláll a szerződéstől, akkor a foglalót elveszti, de alapos indokkal perelheti vissza azt, mert a szerződés nem felelt meg a valóságnak - mindegy, hogy az eladó tudott e a hibáról.

Szomorú örökös # 2019.01.06. 05:09

bermuda háromszög

Azt mondjuk eltitkolta, hogy a kocsi törve volt.

Amit nem tudsz, azt vajon hogy tudod eltitkolni? Világosíts már fel légyszi!

Eltitkol: mások elől visszatart vagy elrejt egy tényt, adatot; nem engedi, hogy mások megtudják vagy lássák.

Ebben valahogy nem olvasom azt a részt, amire hivatkoztál.

Ha törve volt nem ér annyit.

Ez nem vitás, de jelen esetben a kérdező előbb már lefoglalózta az autót és utána nézte meg a történetét. Ezt akkor is valahol fordítva kellett volna, mert ettől még a foglaló foglaló marad a magyar jogrendszer szerint.

Gyuresz91 # 2019.01.06. 04:38

Sziasztok! Vásároltam egy autót, de mint később kiderül az teljesen más autó törzskönyvét kaptam, tehát a törzskönyv száma is rosszul szerepel az adásvételin. A helyzet tovább romlik, mert hibás a kocsi váltója, aminek elég drága a javítása. Az adásvételi szerződésbe semmilyen egyéb megjegyzést nem írtunk. Viszont az eladó már leadta az okmányirodában az ő példányát, én pedig nem tudom átiratni a törzskönyv nélkül. Érvényes egyáltalán így az adásvételi szerződés, vagy mit tudok tenni ilyenkor?

Szomorú örökös # 2019.01.05. 18:32

sharky1712

Kereskedőnél a mai nap lefoglalóztunk egy autót.
Az AutoDNA riport lekérése után derült ki, melyet az eredetiség vizsgálat is visszaigazolt, hogy az autó meg volt törve (valószínűleg elég csúnyán), de az eladó erről nem tájékoztatott, elmondása szerint ő sem tudott róla.
Mi ennek fényében már nem szeretnénk megvenni az autót, melyről a kereskedőt is tájékoztattuk telefonon rejtett hibára hivatkoztunk.

Talán fordítva kellett volna! Előbb alaposan utána járni, majd lefoglalózni, ha megfelelő az autó.
Laikusként nézve szerintem a kereskedőnek igaza van, nem biztos, hogy bármit is eltitkolt előletek bármit is.

sharky1712 # 2019.01.05. 15:57

Sziasztok!
Gyors segítséget/tanácsot szeretnénk kérni.
Kereskedőnél a mai nap lefoglalóztunk egy autót.
Az AutoDNA riport lekérése után derült ki, melyet az eredetiség vizsgálat is visszaigazolt, hogy az autó meg volt törve (valószínűleg elég csúnyán), de az eladó erről nem tájékoztatott, elmondása szerint ő sem tudott róla.
Mi ennek fényében már nem szeretnénk megvenni az autót, melyről a kereskedőt is tájékoztattuk telefonon rejtett hibára hivatkoztunk. Az autó profi módon helyre lett állítva így sérülés szabad szemmel nem látható.
Az eladó elzárkózik a foglaló visszafizetésétől.
Mire hivatkozva tudnánk a pénzt visszakapni?

Üdv: Krisz

talárnélküli # 2018.12.27. 19:49

Üdv! Egy leadott forgalmi engedélyű és rendszámú autót át kell-e íratni és ha igen milyen okmányokat kell bemutatni az adás-vételi szerződésen kívül? Eredetiség vizsgálatra gondolok elsősorban. Köszönöm a segítséget.

H.Balazs # 2018.12.04. 08:44

Rendben, kössz szépen!

drbjozsef # 2018.12.04. 08:39

Egy 13 éves, 180+ezer km-t futott autónál nem számít kirívó eseménynek a kopó alkatrészek cseréje. Ha nem tudod bizonyítani, hogy ezeknek nem kellett volna meghibásodnia, akkor nincs túl sok esélyed.

Ugyanakkor egy próbát megér. Főleg annak a fényében, hogy a "közvetítő" nem mondja meg a tulajd elérhetőségét. Ilyenkor azért nem nehéz arra gondolni, nem-e esetleg van takargatnivaló, mondjuk leesett a futott km-ek száma.

Szerintem jó lenne felvenni a kapcsolatot a vevővel. Keresd fel, vagy írj neki levelet a szerződés szerinti címére, hogy vegye fel veled a kapcsolatot.

H.Balazs # 2018.12.04. 08:16

183xxx km volt benne. Belsejeben se karc, se szakadás, se semmi, csili-vili. Szóval akkor buktam az egészet.

drbjozsef # 2018.12.04. 06:55

Ja és K.János nem hajlandó megadni az előző tulaj számát.

De a címét csak ismered, hiszen kötöttél vele egy adásvételi szerződést.

Egyébként nem írtad, elvileg hány km volt az autóban, de ha nem kevés (ha kevés, akkor meg valszeg kamu), akkor ez egy használt autó, amiben a kopó alkatrészek bármikor elromolhatnak. Ez a kockázata a használt autónak.

Bármilyen igényed lehet az eladó felé (K.Jánost felejtsd el), írásban kérheted bármelyik javítás megtérítését, ha elutasítja, neked kell pert indítanod, és bizonyítanod, hogy hibásan teljesített. Ez esetedben az lehetne, ha egyértelmű pl. hogy visszatekerték az órát (szinte lehetetlen bizonyítani), vagy igazságügyi szakértő igazolja, hogy a hiba már a vásárláskor is fennállt.

Szomorú örökös # 2018.12.04. 04:58

H.Balazs

nem számoltam bele a levegőszűrőt, feszítőgörgőt, ékszíjat stb

Nem is volna értelme, hiszen pl. egy vezérműszíj cseréje alapból kötelező, ha az ember autót vesz. Ha az ékszíj volt laza, akkor az megint nem hinném, hogy 700 km alatt ment tönkre, tuti lehetett látni. Egyébként meg egy profi a kocsi belseje alapján simán megmondta volna, hogy mennyit futott, mivel az autóknál nem az a lényeg, hogy hány éves, hanem hogy mennyi km van benne. Egyébként ha egy szigorított vizsgálaton esett volna át az autó - amit saját érdekében jobb, ha megrendel a vevő-jelölt - akkor nagy valószínűséggel ezek a problémák már a vásárlás előtt kibuktak volna. Ha ezt az eladó nem engedi, akkor az mindig felettébb gyanús.

H.Balazs # 2018.12.03. 23:31

Ja és K.János nem hajlandó megadni az előző tulaj számát.

H.Balazs # 2018.12.03. 23:28

Sziasztok! Segítséget szeretnék kérni, hogy mi tévő legyek.. adott egy 2005 évjaratu Opel Vectra C tipusu szgk, amit augusztus közepén vettem Cegléden egy ún. K. Jánostól. Az autóra azt mondta, hogy semmi baja persze. Szó szerint motorikusan hibátlan, mivel nem mondott hibát. Megvettem, nem is volt baja, csak 700km után.. Turbófeltöltő megadta magát. Hívtam Jánost, mondta, hogy ez kopó alkatrész.. oké. Aztán rá pár héttel ki kellett cserélni a porlasztócsúcsokat is. Turbó 110ezer volt, az egészet felújították, munkadíj 30ezer. Porlasztócsúcs bontottan 80ezer, 22ezer munkadíj.Ez így 162ezer forint. Most nem számoltam bele a levegőszűrőt, feszítőgörgőt, ékszíjat stb, mert ha azt is bele számolnám, összesen 340ezer forint jönne ki még a többi alkatrész cserével.De még így sem jó az autó, most is szerelőnél van, hengerfejet kellett újítani, marrni, meg nem is tudom már követni, hogy mit csinál, hogy jó legyen, de a szerelőm azt mondta, hogy a motorblokkban meg a csavarok sem voktak rendesen meghúzva. Ugye erre a hengerfej felújításra marásra szelepcserére már 200ezer forintot adtam. Leszögezném, az autóval augusztus óta 1000 kilómétert nem mentem.
Szóval ott tartok, hogy 4 hónap alatt közel 600ezer forintot kellett rá költenem az autóra, mert kb minden elromlott benne, és nem volt jó. Mit tehetnek ez ügyben? Nevezett K.János is közvetítő, szóval az adásvételin nem az ő neve szerepel, hanem a 'tulajé', a János csak tanúként szerepel rajta. Sajnos számlám csak a túrbóról és a porlasztócsúcsokről, feszítő görgőkről, ékszíjakról van, a többi alkatrész, szerelési költség ára csak rá van tollal írva a papírra. Mi tévő legyek?

DJosef # 2018.11.29. 18:59

Tiszteletem Mindenkinek!

A következő problémával fürdulnék hozzátok:

Vásároltam egy hete egy Citroën C4 Grand Picasso személygépkocsit a fővárosi autópiacon egy kereskedőtől. Hazafelé a megáltam tankolni majd az indulást követően dobott egy anti-pollution system faulty üzenetet a komputer, de mivel a Check Engine lámpa nem világított ezért úgy voltam vele, hogy majd kiolvastatom a szerelővel néhány héten belül. Ma valahogy matattam a műszerfal környékén és észrevettem, hogy ahol a Check Engine lámpának világítani kellene az a rész a műszerfalon le van kenve valami fekete trutyival (körömlakk vagy fekete hibajavító). Valószínűleg alatta világít a Check Engine lámpa mert nem távolítottam el a réteget róla. Kérdésem az lenne, hogy milyen lehetőségeim vannak a kereskedővel szemben. Az adásvételi szerződésben az eladó Cég nem magánszemély vagyis ha jól tudom 6 hónap szavatosság megillet a rejtett hibákra. De ezzel a helyzettel,hogy szándékosan elrejtették előlem a hibát mit lehet kezdeni. Plusz egy kis adalék,hogy EXCLUSIVE felszereltségünek hirdették de valójában Collection felszereltségű az autó. A hirdetésükről csináltam képernyő mentést. Az adásvételiben az árnál megegyezés szerint szerepel. Az egyik tanú a sógorom volt akinek a jelenlétében lett leszámolva a pénz. A másik tanu nem volt jelen. Előre is köszönöm a segítséget!

ezmostmi? # 2018.11.24. 02:30

..egyébként ilyen mértékű olajzabálás a kipufogó végén már kell hogy jelentkezzen,utána jönnek a katalizátor,lambdaszonda problémák,egr-szelep,teljesitménycsökkenés..

ezmostmi? # 2018.11.24. 02:25

örökös

Mindenkinek magának kell eldöntenie a megfelelő megoldást,
Több autónál bontott motorcserét választottam,nem bántam meg,mert a régi motor megmaradt alkatrészeket eladtam,igy a csere minimális összegből megvolt,B-vectra? 50 ezerért van hozzá jó motor,de komplett autó is van 3-400 €uroért az osztráknál,,főleg rizikós a dupla vezértengelyes-változó szelepvezérlésű motor,peugeot-bmw-mini stb.aki ilyent vesz,azon már csak mosolyogni lehet,,,:-)))))vételnél a technikát is nézzük,ne csak a "dizájnt",,kérjük ki a szerelőnk véleményét,nem fog átverni...

Szomorú örökös # 2018.11.23. 18:09

ezmostmi?

Itt simán benéz egy motorcsere..a bontott motor felújitása is több százezres költség lehet,,(és sosem lesz jó a felújitás,sosem lesz gyári)max.2 hónapig

Igaz, ez nem autós szak-fórum, de kénytelen vagyok cáfolni, amit írsz. Én három autómat is újíttattam már fel, ebből egy nem jött csak be, viszont az első Opel Astra-m tökéletesen futott a felújítás után nagyon sokáig. A három közül a középső egy széthajtott B Vectra volt, az nem jött be, mert ott nagy valószínűséggel más baj is volt a motorral. Viszont a jelenlegi autóm - még mindig Opel - éppen 5 éve kapott teljes motorfelújítást és még mindig nem eszi az olajat, pedig évente min. 20 000 km beleröppen. Szóval úgy gondolom, hogy ha jól megcsinálja egy hozzáértő szerelő, akkor a felújítás is bejöhet simán és lényegesen kevesebb, mint az új motor. A lényeg, hogy mindig jó minőségű olajat kell használni hozzá. Nekem ez az 5 évvel ezelőtti javítás egy maszek szerelőnél kb. 135 ezer volt.

ezmostmi? # 2018.11.23. 17:34

Balázs.

Itt simán benéz egy motorcsere..a bontott motor felújitása is több százezres költség lehet,,(és sosem lesz jó a felújitás,sosem lesz gyári)max.2 hónapig,..hengerfej le,hengerfej vizsgálat,dugattyú vizsgálat+gyűrűk,fúrás-hónolás,,ezek minimum cseréje is egy vagyon,szelepszár szimering cserével nem valószinű,hogy a literszámos olajfogyás megszűnik...legolcsóbb egy bontott kiváló állapotú motor beszerzése sérült kevés km-es autóból,nem irtad a tipust,mert nem mindegy,,,szurkolok neked,,ez a legrosszabb amibe belenyúlhat egy vevő,FŐDARAB MEGHIBÁSODÁS,,ez az eladás előtt is megvolt,lehet szépiteni,de a végeredmény ugyanaz,

drbjozsef # 2018.11.22. 18:27

SzBalazs,

ugyanaz vonatkozik rád, mint az itteni utolsó 4-5 kérdezőre, csak nem olcsó romot vettél, és esetleg emiatt több esélyed lenne a bizonyításra. Valszeg ezért ilyen készséges a kereskedő is, nem akar bajt a fejére, pedig simán elhajthatna, hiszen nem ő az eladó.

Magánszemélytől vásároltál, ezért a szavatossági igényeidet is neki kell(ene) előterjeszteni. Kérhetsz javítást, vagy javíttathatod és kérheted a kifizetést, és persze kérheted, hogy vegye vissza az autót, de ezek egyikére sem köteles, és ha nem teszi, neked kell perelned, és bizonyítanod, hogy a hiba már a vásárlás pillanatában is fennállt.

Ez egy nem túl idős, és keveset futott autó, ennél még kellő gondosság mellett sem kell számítanod arra, hogy literszámra eszi az olajat, és eléggé valószínű, hogy ez a hiba már megvolt a vásárláskor. De ez még nem alapozza meg az elállást a szerződéstől, ha az eladó (vagy a kereskedő, bár neki jogilag nincs köze a dologhoz) hajlandó megjavítani a hibát.

Ha javítás után sem jó, és nem akarja vagy tudja megjavítani, akkor elállhatsz a szerződéstől, és visszakérheted a pénzedet, hiszen hibás teljesítésről beszélünk. De ha nem hajlandó neked kell perelned.

Amit most tehetsz : felszólítod a javításra (elvileg az eladót), és jelzed, hogy a hiba jellege miatt fenntartod a szerződéstől való elállásod jogát, ha nem hibátlan - vagy legalábbis a korának és futásteljesítményének megfelelő állapotú - autót kapsz vissza, akár a per kilátásba helyezésével is.

Mondjuk jó lenne tudni, ki az eladó, mert ha egy német magánszemély, akkor eléggé a szopórolleren leszel, ha németországban kell pereskedned...

Az ilyen hiba tényleg komolyabb problémát is jelezhet, jó lenne, ha folyamatosan képben tudnál lenni a javítással, nehogy összekókányolják valahogy, hogy látszólag jó legyen pár hónapig, aztán széthulljon...

SzBalazs7 # 2018.11.22. 16:48

Tisztelt Fórumozók!
Segítségeteket szeretném kérni,milyen lehetőségeim vannak az alábbi problémámmal kapcsolatban:
Interneten kinézett használtautót vásároltam,2 héttel ezelőtt egy kereskedésből. Az autó 2013.01.évjáratú(most lesz 6 éves) 91ezer kilométert futott benzines, vételára 3,4M forint+átírási költségek.
Adásvételi szerződés aláírása előtt a kereskedő által elvitt Magyar Autóklubbal átnézetett állapotfelmérésen az autó hibájaként a hátsó fékek kopása volt megállapítva. Ennek tudatában vásároltam meg.Az autóról még annyit hogy németből behozott, a kereskedő által honosított( reg.díjon kívül a többi költség engem terhelt).Szerződésen mint eladó NEM a kereskedő szerepel, hanem egy magánszemély illetve a vételár hoz "MEGEGYezés szerint" van írva.Egyik tanu a kereskedő, másik az én hozzátartozóm.
Szerződés aláírva,pénz átadva, hazafelé jövet kb.100km út után kigyulladt a motorolajszint jelző lámpa. Hazaérve egy szerelőismerősöm tanácsára 1Liter motorolajat töltöttem rá, hogy lássuk "eszi-e". És láss csodát eszi. Azóta megtett 600km alatt kishíján elfogyott a beletöltött olajam. Erről a gondról értesítettem a kereskedőt aki jelen állás szerint azt szeretném hogy vigyem vissza az autót, és Ő megjavíttatja. Igazából a pontos hibát nem tudom megállapíttatni mivel több szervíznél érdeklődve mindenki komoly beavatkozásról,motorbontásról beszélt aminek komoly költsége lenne még hibamegállapítás címszóval is!
Én szeretném az auót visszavinni, és a vételárát visszakapni mivel számomra elfogadhatatlan hogy egy 5éves 3,4milliós 91ezer kilométert megtett kocsi zabálja a motorolajat ami arra enged következtetni,hogy nagy baja van.( természetesen a kereskedő a vételár visszafizetéséről hallani sem akar)
Ebben kérném a segítségeteket,hogy hová forduljak,milyen úton induljak el. Köszönöm ha valaki tudna segíteni tanácsokkal!

drbjozsef # 2018.11.17. 15:56

Tibi87,

kérheted az eladót, hogy vegye vissza, de nem köteles, és nem is fogja. Ha nem rejtett hibáról van szó, akkor - ilyen korú, árú, és futásteljesítményű autónál - a vevőnek kell kellő gondossággal eljárnia, és a használtsági állapottól várható hibákért a kockázatot viselnie.

Egyszerűbben : ha nem nézted meg vásárláskor, hogy mit veszel, akkor így jártál.

Legközelebb legyél körültekintőbb. (bár ebben az árkategóriában nem nagyon fogsz használható járművet találni)

Szomorú örökös # 2018.11.17. 08:37

Annyira bírom, amikor valaki vesz 100 ezerért „kocsit”, utána meg sír, hogy bajok vannak vele. Nem értem, ennyi pénzért csak roncsot árulnak

Tibl87 # 2018.11.17. 06:52

Jonapot. Érdeklödni szeretnék. Vettem egy 100 ezer forintos kocsit. Szerelőnél derült ki, mivel müszakira szerettem volna vinni, hogy ugy szét van rohadva az alváza, hogy 200 ezer forint körül rá kellene költenem, hogy müszaki képes legyen. Ennyit nem fogok rákölteni.A tulaj az adásvételi megirásakor csak az irta az adásvételibe, hogy (karosszéria hiba), mivel a külsején kisebb nagyobb javitani valok voltak valoban, de az alját elsumákolta.( nem kelett volna az is feltüntetnie , hogy alváz rohadt, korodált?)és akkor ennek tudatában vettem volna meg.Persze természeetesen ha szol erről a hibárol hogy kieshetek a kocsi alján ugy szét van rohadva meg se veszem.
Kérdésem az lenne , hogy ilyen esetben elállhatok a vásárlástól? Sajnos nem vagyok jo anyagi helyzetben és az a kis pénzt is amiért vettem szeretném visszakapni ha már használhatatlan a kocsi. Talán volt valaki mnás is aki tud segiteni hasonlo helyzetben hogy szeretett volna elálni a vásárlástol. Hova menjek mit tehetek mi kell hozz? Köszönöm

ezmostmi? # 2018.11.12. 15:46

Renineni,,
Szerintem nem lehet nagy a hiba,,gyertya-trafó csere után,ha nem javul,max.az üzemanyagellátó rendszerrel lesz gond,,motort ne engedd megbontani,csak,ha ott a volt tulaj,jogában áll jelen lenni a későbbi viták elkerülése végett,,,sima kompressziómérés csodákra képes,mindent elmond,,,lehet sima dugulás is,e jelenség erre utál,de vedd fel a kapcsolatot az eladóval..legyen párbeszéd..az nem árt,

Renineni # 2018.11.12. 08:19

Sziasztok! Magánszemélytől vásároltunk 3 hete egy kis értékű (1m ft) 13 éves autót. 2 hét után (addig csak napi 20 kmt mentünk vele) amikor a családi hétvégére mentünk volna, 150 km megtétele után elkezdett rángatni az autó. Hazajöttünk...gyertya csere, majd trafó csere, szervizben. A hiba nem múlt el, feltehetőleg meg kell bontani a motort (ez ma derül ko, kompresszió mérés után).
A kérdésem az lenne, hogy valószínű ez a hiba már fennállt a vásárláskor is. Kereshetem a magánszemélyt, hogy térítse meg a javítást, vagy mit tehetek?

Elég laikus, feketére festett szőke nő vagyok, kérlek türelemmel válaszoljatok ????????????