Forgalomból kitiltott autó átírása


Szomorú örökös # 2018.04.28. 18:07

wers

Kifelejtetted a sorból a bírságot, amit még majd a végén a rendőrségtől fog kapni a lejárt műszaki vizsgával közlekedés miatt. Egyszer én is jártam így, azért is kőkeményen fizetni kellett a rendőrség számlájára.

wers # 2018.04.28. 18:12

Szerintem azt már megkapta. Forgalomba visszahelyezést kérdezte. Hogy mennyibe fáj neki, hogy a rendőr tájékoztatta mi áll a forgalmijában? Saccolni sem akarom. Ingyen maga megnézheti minden üzembentartó.

drbjozsef # 2018.04.28. 20:04

Csak hogy nagyságrendileg képben legyen, autóra 340-760 Ft/nap a fedezetlenségi díj, teljesítménytől függően. Tehát olyan 10-20ezer per hó, amíg nem volt biztosítás. Mondjuk ha már októberben kivonták a forgalomból, akkor lehet nem olyan sok...

Szomorú örökös # 2018.04.29. 04:38

wers

Nekem anno úgy sikerült, hogy pár nappal a műszaki lejárta után a kasznis és a szerelő között elugrottam vele egy alkatrészért, de útközben lemeszeltek. Forgalmi bevonást követően természetesen nekem is hatósági műszakira kellett vinnem - az enyémen volt kötelező, tehát nem amiatt történt a kivonás - de csak jóval az újra üzembe-helyezést követően kaptam a rendőrségtől a bírság-csekket. Tehát szerintem azt még nem tudhatja.

A fedezetlenség miatt rendőrségtől bírságot nem kap. Viszont nehezen megsaccolható szerintem, hogy mennyit fog fedezetlenségi díjra fizetni, ugyanis az nem szerepel a kérdező posztjában, hogy mikortól nem fizette a kötelezőt rá.

Az viszont egyszer biztos, hogy sokkal szigorúbb műszaki vizsgára lesz kötelezve a kormányhivatalnál, mint egy külső helyszínen. Ott ugyanis jóval keményebb elbírálás van a tapasztalat alapján. Sajna ezért fordulhat elő, hogy nagyon sok külső helyszínen olyan autók is átmennek, amelyeknek már ezer éve nem volna helye a forgalomban. :-O

Atis77 # 2018.05.01. 06:20

A biztosítás kijátszható egy üzembentartó váltással.

drbjozsef # 2018.05.01. 10:15

A biztosítás kijátszható volt 2014. júli 1-ig egy üzembentartó váltással, akkor megváltoztatták a 2009. évi LXII. törvény vonatkozó passzusát, és a nem fizetőtől utólag is behajtható a fedezetlenségi díj, akkor is, ha közben eladta az autót vagy változott az üzembentartó.
Legfeljebb akkor kerülheti ki, ha nem is lehet végrehajtani egyáltalán, se jövedelem, se vagyon (se autó akkor, ugye).

bsarosi # 2018.05.07. 08:29

Segítséget szeretnék kérni.
Angliában vásároltam 3 éve egy motort és most hazaköltöztem vele együtt. Regisztrálás közben kiderült, hogy az angol tulaj előtt magyar tulaja volt és 2 tiltás is van itthon a motoron, így nem adták ki az ügyintézőmnek a rendszámot.
Ez esetben engem vagy az előző magyar vagy a kettő közt lévő angol tulajt terheli a felelősség? Kaphatok bármi felmentést?

wers # 2018.05.07. 09:26

Kellene tudni, milyen tiltás van rajta.

Egyre van gyanúm, lehet, hogy hiteles jármű volt, és az akkori tulaj nem töröltette a bank az elidegenítési tilalmát. Bár akkor hogyan adta el külföldre? Ennek ott ki kellett volna derülnie.

Gyanítom az előző magyar tulajt meg kell majd keresned.