Használtautó, Garancia???


skorpió33 # 2011.07.31. 11:28

Kedves Fórumozók, Kedves Guba,

Én is vettem idén januárban egy használt autót egy megnyerő kereskedésből. Később olajfolyás derült ki nála, ami miatt a leginkább aggódom. Ezután kezdtem el vizsgálódni. Kiderítettem, hogy visszaállították a kmórát is (úgy saccolom, kb 70 ezerrel, hivatalos szervízben rgisztrált bejegyzések alapján). A szerelő megállapította, hogy a motor már szét volt bontva korábban (hengerfej le volt szedve). Hat hónapon belül jeleztem a kereskedőnek, természetesen nem akar együttműködni. Szeretnék elállni a szerződéstől, melyben olyan dolgokat is aláírtam, hogy nem támasztok szavatossági igényt a későbbiekben, de úgy tudom, a vevőt akkor sem lehet megfosztani a szavatossági jogától, ha ő maga akar lemondani róla. A ptk. szerint a szerződés ezen kikötései semmisnek tekinthetők. Mindent megpróbáltam, hogy az autót rendbe tegyem. Négy szerelővel beszéltem (ebből kettő hivatalos szerviz). Mindenki azt mondja, bontás nélkül nem lehet megállapítani az olajfolyás pontos okát (ami egyébként kb egy liter 1000 km-en). Nem vágok bele ebbe a javíttatásba. Mit kell tennem, hogy elállhassak a szerződéstől? Gondolom perre kell mennem, de nyert-e már valaki hasonló peres ügyet? Erről nem írnak sehol.
Hozzászólásokat előre is köszönöm!

guba # 2011.07.29. 08:17

Hát, igen. Hogy felelős vagy-e, az jogkérdés, a bizonyítás, meg ténykérdés. Ha esetleg van rá tanúd, akkor lehet sikeres, de az sem biztos, hogy letagadja, hogy már szólt a váltó az adásvétel idején is.

R.W.S # 2011.07.28. 13:25

Sajnos az adásvételibe nem szerepel sem a hiba, sem az árengedmény. :(

ius latratus # 2011.07.28. 12:13

Feltéve, hogy az adásvételi szerződésben szerepel, hogy 100.000 Ft-ot elenged az eladó, mert feltételezhetően rossz a kinyomócspágy. Ha csak szóban lett 100.000-rel kevesebb, akkor nehezebb az ügy - szerintem.

guba # 2011.07.28. 11:53

Nem valószínű, mivel a hiba nyilvánvaló volt és azzal együtt vette meg, és arra tekintettel adtál árengedményt.

R.W.S # 2011.07.28. 07:44

Üdvözletem!

Eladtam az autómat, amit két éve vettem használtan.
Az eladáskor kipróbáltuk a vevővel. Megállapítottuk, hogy valószínű, a kuplung kinyomócsapágy zörög, lehet, hogy cserélni kell, 100 ezret le is mentünk a vételárból.
Egy hétre rá, el is vitte a márkaszervizbe, ahol azt mondták, hogy a váltó nagyon elhasználódott, olyan mint ha 200-300 ezer kilométert ment volna, 116 ezret mutat az óra. Én 101 ezerrel vettem.
A vevő most megjavíttatja és a számlát az ügyvédjének átadva beperel.
Felelős vagyok én ezért?

Üdv.!

guba # 2011.07.20. 04:07

Azt a költséget követelheti, amely indokoltan és igazoltan merült fel. Kérdezd meg, miért nem postán küldte el.

sunny88 # 2011.07.19. 19:28

Üdv!olyan prooblémám lenne h eladtam egy motor kerékpárt mind kiderült egy ügyvédnek, 1 hónapra rá jött egy levél h szavatossági igénnyel él mert nem jó ez meg az a motoron, követelt 130000ftot h elálljon a pertől, én vissza vettem a motort leamortizált állapotban és cserébe nem kellett kifizetnem a futomű javítást mivel igy vette mega motort(18000ft) ez lezajlott visszahozta a motort én tanuk előtt átvettem leirtuk h eláll a vételtől...és 1 hétre rá jött egy levél h nem fizettem ki az uti költséget mert nekem kellett volna elhoznom a motort és ezzel neki 18000ft üzemaanyag költséget,8000ft autobérlést,autopálya dijjat, a futomű javitás összegét, illetve mivel a munkaidején belül hozta igy 18000ftot mert 3 órától elesett összesen 60000ezer ft körüli összeget mert beperel!!szoval kiváncsi vagyok avéleményekre én ezt már nem tudom lenyelni ennyire hülyének nézik az embert?vagy ez a magyar jogrendszer?

cat981 # 2011.07.13. 20:00

"hűtő ventillátort, stabilizátor rudakat,lengőkar gömbfejeket, kinyomócsapágyat cseréltettem.", A jelek szerint a féltengely is "odavan".
azért ezek a hibák egy szervizben végzett általános állapotfelmérésen (10-20e Ft) egyből kibuktak volna...

guba # 2011.07.13. 17:53

A felsorolt hibák alapján, arra lehet következtetni, hogy a kocsiban jóval több megtett km lehet, mint amit az órája mutat. Akkor látnám esélyét egy sikeres igényérvényesítésnek, ha tudna egy olyan szakértői véleményt szerezni, ami ezt alátámasztja. Nyilván csak akkor, ha a vételár egy megkímélt ilyen típusú kocsinak volt megfelelő.

Gyurih # 2011.07.13. 17:38

Tisztelt Guba!

2011 februárjában vásároltam egy 2004 es Fait Stilot. Óra szerint 76000 km-el 980 e Ft-ért. A kereskedő semmilyen problémát nem közölt velem,illetve én sem vettem észre az autó átvizsgálásakor problémát.
Azóta,fűtőmotort,hűtő ventillátort, stabilizátor rudakat,lengőkar gömbfejeket, kinyomócsapágyat cseréltettem.
A jelek szerint a féltengely is "odavan".
Továbbá,hogy teljes legyen az örömöm,kiderült,hogy az autó eszi az olajat,vagyis a jelek szerint hengerfejes.
Azt szeretném kérdezni,hogy előállhatok-e a kereskedő felé követeléssel a kereskedő felé?
Előre is köszönöm.

guba # 2011.04.13. 08:13

Hogy a hiba a vásárláskor fennállt, az a hibajelenség jellegéből bizonyítható lehet. Ha az eladónak a hibát szükségszerűen ismernie kellett, de pl. a számítógép manipulálásával ezt elleplezte, akkor lehet, hogy érdemes egy megtévesztésre alapított megtámadást is megpróbálni. Ezek az ügyek soha nem egyszerűek és egyértelműek.

Gábor_ # 2011.04.13. 02:12

Sajnos mind a kettőt vitatja: nem ismeri el, hogy hibás volt a váltó vásárlásnál, szavatossági kötelezettség említésére pedig szerintem körberöhögne. Azt mondja: az autót megnéztem, kifizettem, elvittem. Mit kezdjen ő azzal, ha akár a motor is beáll hazafelé.

guba # 2011.04.12. 06:27

Ha esetleg tudnád bizonyítani, hogy az adásvétel előtt kiütötték a hibakódot, akkor jó esélyed lenne egy megtévesztésre alapozott sikeres megtámadással, és akkor az egész problémától megszabadultál.

guba # 2011.04.12. 06:23

Én inkább egy bontásból származó, de jó állapotú váltót javasolnék javíttatás helyett. 10 éves kocsi váltójára kár rákölteni ennyit, valószínűleg nem fogsz már újabb 500000 km-t megtenni vele. Ha pedig nem javíttatod meg a váltót, elég ha egy márkaszerviz hiba-felvételezi, és csinál egy hozzávetőleges költségvetést a javításról. Nem mindegy, hogy az eladó a hibát vitatja-e, vagy azt, hogy neki szavatossági kötelezettsége van. Ha nem a hibát, illetve a követelés mértékét, akkor mindenképpen egyszerűbb a dolgod.

Gábor_ # 2011.04.12. 01:51

Tisztelt Fórumozók! Kedves Guba!

Vásároltam egy 10 éves, nagyobb teljesítményű autót, melynek az automata váltója a kereskedésből hazafelé vezető úton (kb. 20 perccel a fizetés után) elkezdett hibaüzenetet kiírni, és szervíz módba kapcsolni. Erre a kollégám a tanú, akivel elhoztuk az autót, de a következő napokban is van rá legalább 1 tucat tanúm, akiknek mutattam a hibajelenséget. Fizikai képtelenség, hogy a hiba a vásárlás pillanatában ne állt volna fenn.

A szerelő kb. 350-450ezer Ft-ot mondott a javításra. Egy másik szerelő szintén 400ezer Ft körüli összeget mondott.

A kereskedőt azonnal hívtam, aki azt mondta, hogy sajnálja, de nála nem volt hiba, használjam a váltót kíméletes módban, és amúgy is engedett 300ezer Ft-ot a vételárból + lehetőségem volt az autót megnézetni vétel előtt saját szerelővel, mit akarok ennél többet.

Vásárlás előtt tényleg átnézettük, ahol a hiba nem jelentkezett. Meggyőződésem, hogy a hibakódot a kereskedő kiüttethette az ellenőrzés előtt. 1 hét eltelt, és a váltó gyakorlatilag teljesen megadta magát. Komplett felújításra szorul. Úgy terveztem, hogy a javítással páruzamosan beperelem a kereskedőt. Egy korábbi hozzászólásban ezt olvastam:

a bizonyítás téged terhel. Be kell vizsgáltatni ... lehet rá következtetni, hogy egy már meglévő hibáról van szó, vagy utóbb keletkezett. Addig nem érdemes belekezdened a pereskedésbe, ameddig nincs egy objektív szakértői vélemény a kezedben.

Konkrétan hol, kitől lehet ilyen véleményt szerezni, hogy elfogadják a későbbiekben? Mennyi ennek a díja? A javításhoz hozzákezdhetek, vagy várjak a véleményre? A szerelő, esetleg több különböző szerelő szakvéleménye elegendő ilyenkor?

Köszönöm előre is a segítséget!

Gabicsek # 2011.04.01. 17:17

Hát, mivel volt már jópár használt szar autóm, ez sajnos így van. Szép lassacskán, ahogy van pénzed, és a sürgősségi sorrendben apránként csináltasd meg. Találni kell egy olcsó, megbízható, vagy ismerős szerelőt, esetleg egy megbízható bontót (pl. kipufogóhoz), de lehet, hogy elég azt egyelőre hegeszteni is. A szervoolajhoz nem értek, a többi hibával már én is találkoztam a tizenéves kocsijaimnál. Futóműnél lehet, hogy csak egy állítás kell a féltengelycsere után. De mivel nőből vagyok, annyira azért nem értek a dologhoz, nekem csak sok szar autóm volt:)

puxta # 2011.04.01. 08:15

Igen, gondoltam, hogy ez lesz. Az az érdekes, hogy amikor kipróbáltam semmi baja nem volt. A szervo olaj is kb. 2 hónap után kezdett el folyni, amit már hetente töltök. A kipufogó sem volt lyukas és a futóműnek sem volt baja. Tiszta gáz, hogy minden egyszerre jön ki rajta 2 hónap után. Akkor ezt bebuktam. :)

Gabicsek # 2011.03.31. 17:45

Az a baj, hogy igen öregecske autót vettél, és ami hibákat felsorolsz (pl. kipufogó kilyukadt, szar a futómű, a kocsi féltengelyes), mind mind olyan hibák, amik használat során előbb-utóbb tönkremennek. Ezek a hibák kijöhetnek egy már 6 éves kocsinál is, elöregednek, elhasználódnak. Az elhasználódástól előjövő hibákért szinte biztos vagyok, hogy nem felel az eladó, az ablakemelő hibájáért sem. Ezek egyébként mind olyan hibák, amit ha kipróbáltál vásárláskor, a műszaki után, lehet hallani-észrevenni, (lehet, hogy műszakin még nem volt ilyen hiba) és gondolom, a szerződés úgy szól, hogy megtekintett és kipróbált állapotban vásároltad meg a kocsit. Sok öreg autót vettem már, ilyen hibák miatt hiába is mentem volna vissza az eladóhoz, biztos elhajtott volna. Meg kell javíttatnod, ha a természetes elhasználódás következtében mentek tönkre, mert ezek nem rejtett hibák. Előbb-utóbb minden kipufogó kilyukad, minden kocsi lesz féltengelyes lesz, még a tiednél fiatalabbak is.

guba # 2011.03.31. 16:30

Ezek olyan költségek, amiknek majdnem annyiba kerülne a javítása, mint amennyiért az autót vettem.

Ezek szerint olcsón vettél egy levitézlett, öregecske járgányt. Körülbelül erre lehet számítani egy ilyen kocsinál.

puxta # 2011.03.31. 11:29

Sziasztok!

Olyan problémám lenne, amiben szeretném a segítségeteket kérni, hogy 2010.december végén vásároltam egy 1999-es Daewoo Leganza gépkocsit egy kereskedőtől friss műszakival, de egyre jobban és durvábban jönnek elő a problémai. A kérdésem az lenne, hogy mennyi ideig tudnék garanciális dolgokkal élni?? Már azt is kétségbe kell vonjam, hogy így átment egyáltalán a műszakin, hacsak nem volt lezsírozva az egész. A szervo olajat hetente töltöm, a futómű és a féltengely majd szét esik menet közben, a kipufogó lyukas több helyen is, nem működik rajta az ablakemelő sem. Ezek olyan költségek, amiknek majdnem annyiba kerülne a javítása, mint amennyiért az autót vettem. Kérlek segítsetek, hogy milyen lehetőségeim vannak, mert úgy érzem nagyon át lettem verve.

Köszönettel: puxta

guba # 2011.03.16. 11:48

Arra válaszoltam, hogy mit tehetsz. Hogy megalapozott-e a követelésed, az egy csomó olyan dologtól függ, amit a leírásod alapján nem lehet megmondani. Tudni kellene a hiba pontos okát, annak keletkezési idejét, a kocsi korát, vételárát és a szerződésben rögzített állapotát, stb. Ehhez szükséged van egy műszaki szakértőre és egy jogászra.

nita7 # 2011.03.16. 06:50

Köszönöm a válaszod! A vásárlók könyvébe már tavaly beírtam, és leírtam azt a tényt, hogy ne hajlandó lépéseket tenni a javíttatása érdekében. Ok! Megcsináltatom én az autót, de mire hivatkozva kérjem tőle a költségeimet, amit már eddig is kértem, de hárított. Szívesen jogi útra viszem, de van hozzá jogalapom???Azt érzem, csapdába vagyok!!

guba # 2011.03.16. 06:30

Írásban szólítsd fel rövid határidővel a javításra, aztán javíttasd meg mással, és követeld rajta a felmerült költségeidet.

nita7 # 2011.03.15. 18:50

Segítséget kérek!
Tavaly júliusban vásároltunk egy használt autót egy kereskedőnél.Az autóba beszámolták a mi autónkat. Az autót kb 2 hónapig használtuk. Már a második héten a fedélzeti számítógép motorhibakódot jelzett. Felhívtuk a kereskedőt, aki azt mondta, lehet víz érte az elektronikát, mikor mosták az autót. Saját pénzünkön "kiütettük" a kódot. Ez még 3-4 alkalommal fordult elő. A szákszervizbe még lambdaszondát is cseréltetek velünk...nem tudták mi a gond. Egyszer aztán a kipufogón távozó "füst" elkezdett egyre feketedni..hívtuk a kereskedőt. Azt kérte, vigyük be hozzá, megnézetteti a saját szervizébe. Közölte 3 henger van elrepedve, mit csináltunk vele??Végül úgy nézett ki, hajlik a kompromisszumra, hónapokig hitegetett..a fogyasztóvédelem amit rá küldtünk, jól megbírságolta 15 ezer forintra és azt írta nekünk, hogy a kereskedő nem tud a polcról egy használt motort leemelni, de igyekszik a gépkocsit megjavíttatni.Most március van.Január végén találtam a neten egy használt tipusazonos motort, hívtam a kereskedőt, aki megint csak azt mondta oké, megy érte. A motor hazakerült, mert én lementem érte, hívtam, azt mondta, kifizeti...HITEGET..ne fizet, nem akarja csináltatni...MIT TEHETEK???