Használtautó, Garancia???


guba # 2011.03.10. 19:01

A vezérképviseletnek írjál szerintem.

M. Gábor # 2011.03.10. 18:20

Tisztelt Guba
Köszönöm a választ. A kocsi egyébként egy 4 éves Renault Clio 3-as, kb 28-30 ezer km-rel, tehát nincs agyonhajtva se. Véleményed szerint érdemes próbálkoznom? Hol járhatok nagyobb sikerrel, ismét egy márkaszervizben, vagy írjak a Renault-nak?

guba # 2011.03.10. 14:31

Fecc 76, mindenképpen fel kell deríteni a hiba okát, és a várható javítási költségeket. Ha ugyanezzel a problémával már a vásárlást követően javították, akkor jó esély van rá, hogy az eladó vállalja a javítást. Ha nem, akkor megjavíttathatod mással az ő költségére, ha a hiba olyan jellegű, hogy aránytalan kényelmetlenséggel, költségekkel járna számodra, vagy nagyon sokáig tartana, akkor el is állhatsz, és kérheted vissza a vételárat, ezen felül a felmerült és igazolt károdat. Persze mindez leírva egyszerű, de ha eladó mindezt nem vállalja, akkor ez hosszas és költséges pereskedéssel is járhat.

guba # 2011.03.10. 14:21

M. Gábor, nem írtad, hogy hány éves a kocsi, de ha a jótállási idő is letelt már akkor szavatossági alapon még kevésbé lehetne fellépni, tehát legfeljebb arra alapozhatsz, hogy a magukra valamit is adó gyártók, ilyenkor gáláns gesztusként ingyen ki szokták cserélni a passzív biztonság szempontjából fontos alaktrészeket. (Lásd Suzuki gólyalábak)

Fecc76 # 2011.03.10. 14:07

Tisztelt Guba!
Januárban vásároltam egy kereskedésben egy 1996. évjáratú dízel Renault Cliot. Szükségem volt az autóra, mert Svájcban dolgozom, a munkahelyem és a szállásom között ingáznom kell, és az éjszakai hazajárásom csak autóval megoldott.Az autót januárban a barátnőm hozta el, mert már akkor kint voltam. Már az első este kezdődtek a problémák, mert amikor hazaértek vele, utána nem lehetett elindítani. felhívták, akitől vásároltuk, másnap eljöttek érte, és elvitték. Egy hét múlva újból elhoztuk, azt mondták, hogy megmosták a motort, és bepárásodott a relé. 2 hét múlva kijöttem vele Svájcba, itt egy hétig használtam, majd egyik reggel újból nem indult. Elvontattuk egy szakszervízbe, ahol másnap azt mondták, hogy lehet, hogy a kulccsal van a gond,vigyem el a tartalékkulcsot, újrakódolták-310 Frankért-, és újra indult. 2 nap viszont megint nem indult, újból visszavittük, akkor már viszont jóval nagyobb problémát állapítottak meg. Azt mondták, hogy a vezérléssel, computerrel van a gond, mivel ezt itthon valaki szakszerűtlenül próbálta szervizelni, és ennek egyértelmű nyomai vannak. Azt javasolták, hogy vitessem haza, mert ha itt csináltatnám, a költségek legalább 3.000 Frankot tennének ki, és az autó most kb. 1.300.000 Ft-ot ér.Erről a hibáról egyébként azok is tudtak, akik vásárolták, mert említették a barátnőmnek, hogy az előző tulajdonos maga hozzányúlt a computerhez, de amíg húzódott a vásárlás, és le kellett műszakíztatni, közben ők elvitték Szombathelyre, és ki lett benne cserélve a computer.Az lenne a kérdésem, hogy ebben az esetben az eladót milyen felelősség terhel, kit terhelnek a költségek, vagy milyen megoldás létezik erre a problémára? Elég kiszolgáltatott helyzetben vagyok, mert itt vagyok Svájcban, a munkámhoz szükség lenne az autóra, amit egy hónapja vásároltam, de teljesen működésképtelen.
Segítségedet előre is köszönöm

M. Gábor # 2011.03.10. 14:07

Üdv
Nem használt autóról van szó, de én garanciális kérdésnek gondolom. Történt, hogy december végén a kocsimban álló helyzetben kidurrant egy oldallégzsák, senki nem ment neki, még a motor se járt. Fél óra múlva a márkaszervízben voltam, ahol megállapították, hogy nem érte baleset a kocsit, a komputer szerint sem volt semmilyen külső behatás, sőt még akkor is úgy érzékelte, mintha a légzsák nem nyílt volna ki. Ígérték hogy jelentkeznek, de azóta elsikkadt az ügy. Szerény véleményem szerint gyári hibás a légzsák, és jellegéből adódóan rendeltetés szerű használat mellett sem használódhat úgy el, mely ezt eredményezné. A garancia viszont sanjos lejárt. Élhetek-e bármilyen követelssel (javítás, csere)?

guba # 2011.03.04. 08:03

Egyelőre semmit. 18 éves sérült kocsi már rocstelep-szökevény, aki ilyet vesz, az mindenre legyen felkészülve. Nehéz ezeknél hibás teljesítés címén fellépni. Ettől eltekintve, a hibát, és azt, hogy az oka már a vásárláskor megvolt, neki kell bizonyítania. E körben pedig szakértői bizonyítás elfogadható, vagy olyan személy szakértése, akit te is pártatlannak fogadsz el.

olga111 # 2011.03.04. 06:58

Tisztelt Guba
kérem segitsen. 6évet volt nálam a kis peugeot-106os-om.1993.évjáratú, koccantam vele,kitört a lámpája,de ment gond nélkül. Nem csináltattam meg,hanem ugy ahogy volt, eladtam.120 e ftért. Hengerfejes lett nála 1 hét után,és vissza akarja hozni,hogy vegyem vissza. Mit tegyek? Mit tehetek? Nálam soha nem volt gond a vizével..

guba # 2011.02.25. 17:28

(Első tanácsom, hogy a kuplung munkahengert nem cserélni, hanem karmantyúzni kell. Kb. 10%-ába fog kerülni.:))

Hibátlan autót újonan kell/lehet venni. A használt autó hibáit a korával, a vételárral és a szerződésben rögzített tulajdonságaival kell összevetni. Ha tehát a hibák betudhatók a kocsi korának elhasználtsági fokának, és a vételár ennek megfelelően reális, akkor nem nagyon van mit követelni.
Konkrétumok ismerete nélkül ennyit tudok mondani.

Gyurih # 2011.02.25. 10:47

Tisztelt Guba!
1 hete vásároltam egy használt autót.
Hazaérve tapasztaltam,hogy nem működik az üzemanyagszint jelző. Elvittem szakszervízbe átvizsgálásra, ahol kiderült,hogy a kuplung munkahengeremet cserélni kell(20000 Ft) nagy valószínűséggel kinyomócsapágyat is(45000 Ft).
Hétvégén megadta magát az elektronika(2 napja volt nálam a kocsi!!!), aminek az eddigi javítása 39400 Ft volt,de további javítási ktg.-ek is kinéznek.
A kereskedőt felhívtam,aki közölte velem,hogy ezt az autót 200e Ft-al kevesebbért adta el nekem,mint az átlag piaci értéke,ezért nem akarja megtéríteni a javítási ktg.-et. Mi ez esetben a teendő? Illetve milyen tanáccsal tudna szolgálni nekem?
Előre is köszönöm a segítséget.

guba # 2011.02.23. 08:26

Arról nem is beszélve, hogy most van egy szar autója friss műszakival, onnantól meg lesz egy szar autója műszaki nélkül.

guba # 2011.02.23. 08:25

Igen, csak igazából ilyen alapon az eladóval szemben nehéz fellépni. Ha elég dörzsölt, akkor azt mondja, hogy a műszaki vizsgáról közokiratba foglalt tanúsítvány van, a megfelelőséget, ne őrajta legyen kedves a vevő számon kérni. Jó, vevő elmegy a NKH-hoz, kiborítja a bilit, megállapítják, hogy az autó tényleg szar, a vizsgabiztos farkára rálépnek, de a kocsi ettől még nem lesz jó. A szavatossági igényeket meg kizárták, tehát az eladó széttárja a kezét, és azt mondja, hogy tetszett volna vásárlás előtt vizsgálódni.

Gabicsek # 2011.02.22. 20:18

Vettem én is már így kocsit, hogy jól megszívtam, pedig azon is friss volt a műszaki. De: szar motorral, folyós hűtővel lehet műszakija, szar fékkel azonban kizárt dolog, hogy normál (és nem sumák) vizsgán ment át. Ami szart én annak idején megvettem a "friss műszaki"-jával, ott a kormányművel voltak nagy problémák.
Én bizony visszamentem, leordítottam a fejét, hogy ilyen kormányművel (esetedben fékkel) kizárt dolog, hogy szabályos műszaki vizsgája volt a kocsinak, majd megfenyegettem, azonnali rendőrségi feljelentést teszek, ahol majd szépen kinyomozzák, milyen műszakija volt a kocsinak.
Azonnal saját költségére megjavíttatta.
Én így jártam.

guba # 2011.02.19. 17:17

Az autó esetleges rejtett hibáiért az eladó utólagosan nem vállal felelősséget és garanciát.“

Szerződésben kizártátok a szavatossági igényeket.

Viszont ez a valós állapotot nem fedő műszaki vizsga nem jelent megtévesztést, átverést, ami miatt jogilag is állnia kell a javítás költségét?

Megtévesztésre hivatkozással nem lehet javítást követelni, csak sikeres megtámadással érvénytelenné lehetne nyilvánítani a szerződést. De, azt is csak akkor, ha tudnád bizonyítani, hogy a tévedésedet ő okozta. Vagyis, hogy ő tudott a hibákról, de rosszhiszeműen neked azt mondta, hogy hibátlan az autó. És ezt neked kellene tudnod hitelt érdemlően bizonyítani.

brumiszka # 2011.02.19. 16:13

Kedves Guba! Sajnos a szerződésen rajta van, hogy "Az autó esetleges rejtett hibáiért az eladó utólagosan nem vállal felelősséget és garanciát." Viszont ez a valós állapotot nem fedő műszaki vizsga nem jelent megtévesztést, átverést, ami miatt jogilag is állnia kell a javítás költségét? Már át lett írva a nevemre az autó, ilyenkor lehetséges még az elállás? Köszönöm a segítségét!

guba # 2011.02.19. 13:39

Felszólítani kijavításra, ha ez sikertelen, akkor elállni. (Nem mindegy hogy milyen feltételekkel kötöttétek a szerződést.)

brumiszka # 2011.02.19. 11:30

Kedves Guba!
Most vásároltam egy használt autót, friss műszaki vizsgával (2013.01.31-ig). A biztonság kedvéért a vásárlás után elvittem szerelőhöz, aki sajnos súlyos hibákat talált rajta: nincs kompresszió a motorban, lengéscsillapítókat kell cserélni, hibás a fék, folyik a hűtő - egyszóval ebben az állapotban nem menne át egy rendes műszaki vizsgán. Mit tudok tenni ebben az esetben, hisz én abban a hiszemben vettem, hogy tényleg megfelel a műszaki állapota a vizsgakövetelményeknek. Segítségét előre is köszönöm!

guba # 2011.02.09. 20:12

Pontosan meg kell határozni a hibát. Nagyobb valószínűséggel övék a felelősség, de ennyi alapján ezt nem lehet megmondani. Ilyen esetben a hibafelvételezést jobb lett volna nem az eladóra bízni.

zamby # 2011.02.09. 15:00

Polgárőrségünk vásárolt egy TD-s 1.7-es Opel Astrat. A kereskedésben segítőkészek voltak, minden klappolt. Egészen másnapig... Megtettünk vele kb. 150 km-t (autópályán 100-110-es tempóval)és egyszercsak elkezdett füstölni. Mivel a lehajtó 200 méterre volt ezért elgurultunk odáig az olajlámpa még ki sem villant, majd leállítottuk. A kereskedésből eljöttek értünk és már ott mondták hogy sokat állt az autó és az olaj nem volt megfelelő. De ezt a vásárlásnál még nem közölték. A mai napon pedig már főtengely köszörűlésről, vezérműszíj cseréről és hasonlókról beszélnek 200e Ft értékben. Hangsúlyozom nem volt egy egész napja nálunk az autó.
Ilyenkor kié a felelősség? Ki kell bizonyítsa és ki kell cáfolja az állítást? (ők folyamatosan vezetői hibáról beszélnek.)
Én úgy gondolom, hogy mindenképpen cseréltünk volna olajat, szűrőt egy héten belül, de ha mondják hogy több hónapot állt már és ajánlott lenne cserélni szó nélkül azonnal elvégezzük.

jahoo83 # 2011.02.09. 09:09

Igen levették, szerelő vette le, ő mondta hogy mi baja az autónak.

guba # 2011.02.08. 19:13

Levettétek a hengerfejet?

Amúgy az autó 8 éves, dízeles 186 ezer km van benne, lehet hogy ráfognák a korára a hibát.

Ezeket a pereket a szakértői vélemények döntik el. A 186 ezer km nem indokolná, hogy fáradásos repedés legyen.

jahoo83 # 2011.02.08. 18:51

A vásárlás után kb. két hónappal keletkezett a hiba, olajos volt a víz. Köszönöm a válaszokat, megbeszéljük, hogy bele merjünk-e vágni. Nem tudom ennyi idő után kinek adnának igazat. Amúgy az autó 8 éves, dízeles 186 ezer km van benne, lehet hogy ráfognák a korára a hibát.

guba # 2011.02.08. 18:27

Hogy jelentkezett a hiba, és először mennyivel a szerződés után.

guba # 2011.02.08. 18:25

E körben a bizonyítás téged terhel. Be kell vizsgáltatni a hengerfejet, a repedés jellegéből lehet rá következtetni, hogy egy már meglévő hibáról van szó, vagy utóbb keletkezett. Addig nem érdemes belekezdened a pereskedésbe, ameddig nincs egy objektív szakértői vélemény a kezedben.

jahoo83 # 2011.02.08. 18:00

Kedves "guba" Köszönöm a választ. Már beszéltünk az eladóval, nem kívánja kifizetni, arra hivatkozva hogy mikor elvittük nem volt ilyen jellegű hibája az autónak. Mikor megnéztük az autót, nem volt hengerfejességre utaló nyom.