Használtautó, Garancia???


guba" # 2012.09.16. 05:55

Nem az a lényeg, hogy 100 ezer , vagy 200 ezer a szíj csereciklusa egy adott típusnál, hanem az, hogy idejében kicseréld. Ha pedig veszel egy használt autót, akkor nem tudod, hogy előtte mikor cserélték, jó eséllyel azt sem, hogy pontosan mennyi lehet a kocsiban. Ezért első dolgod: cserélni a vezérműszíjat. Ez nem bekövesedettség, hanem józan belátás, mivel a csere költsége kb. 10%-a annak a kárnak, amit egy szakadás okozhat. Tévedsz egyébként a szemrevételezéssel is. A szíjak fáradására sokszor semmilyen külső jel nem utal, éppen ezért kell bizonyos km, vagy eltelt idő után kritika nélkül cserélni.

véső (törölt felhasználó) # 2012.09.14. 20:13

http://rs1.sze.hu/…OBD_EOBD.pdf

igen, tudom, Te ettől még többet is tudsz...

véső (törölt felhasználó) # 2012.09.14. 19:57
patrol # 2012.09.14. 06:53

Ezektől a válaszoktól Éva nem lesz okosabb,legfeljebb betekintést nyer a motorvezérlés rejtelmeibe és buktatóiba.

Mufurc_nagyon # 2012.09.14. 06:41

Kedves Hozzáértők!
Kérem segítségüket egy röntgent szemű gk. szerelő felkutatásában, aki meg tudja mondani, hogy az vezérmű meghajtás automata feszítője már lassan felütközik és evvel lehetőséget ad a lánc árugrásra vagy a fogazott szíj bedarálására;-)
Ha már szétszedtem mindent, hogy hozzáférjek én már kicserélném azt a pár alkatrészt (úgy nyolcvan ekm körül);-)


http://levaltas.5mp.eu/web.php?… 2014 okt. látogató > mint 17500
{autodidakta}

Az ütk ne legyen LEVEZETÖ ELNÖK és JKV. VEZETÖ

guba" # 2012.09.14. 04:24

Ezért NEM ÍRJÁK ELŐ SZÁM SZERINT kőbe vésve a szíjcserét, hanem azt a szerelőre bízzák, miután az megnézte.

Olyanról is hallottál, hogy az olajakat sem kell lecserélni, szűrőket sem, sőt a gumikat, meg a fékbetéteket sem? Igaz, hogy ez egy jogi fórum, de finoman már legalább négyen jeleztük, hogy hülyeségeket beszélsz.

guba" # 2012.09.13. 06:48

Dízel motornál ez szinte kizárt. Akkora káros teret feltételez ugyanis, hogy a kompresszióviszony már nem lenne elég az öngyulladáshoz, tehát nem működbe a motor.

Mufurc_nagyon # 2012.09.13. 05:23

bocsi
A jobb konstrukcióknál a motor "csak" leáll, mert a dugattyú felső holtpontjánál sem érnek a szelepek a dugattyúba.

természetesen nyitott szelepek esetén.


http://levaltas.5mp.eu/web.php?… 2014 okt. látogató > mint 17500
{autodidakta}

Az ütk ne legyen LEVEZETÖ ELNÖK és JKV. VEZETÖ

Mufurc_nagyon # 2012.09.13. 05:21

Kedves Hozzáértők!

Összfoglalva
A vezérmű tengely hajtása lehet fogaskerekes, láncos és fogazott szíjas.
A fogaskerék kopik, a lánc és fogazott szíj nyúlik.
A feszítés ma már automata, de a feszítési út korlátozott.

A gyári ajánlásnak megfelelően kell párban (lánc-fogaskerék, szíj fogazott tárcsa) cserélni.

Diesel motor nyomatéka és főtengely szög-gyorsulása lényegesen magasabb a benzinesnél.
Ezért itt inkább a lánc a divat.

A jobb konstrukcióknál a motor "csak" leáll, mert a dugattyú felső holtpontjánál sem érnek a szelepek a dugattyúba.
De ez kevés tip. nél valósul meg a magas kompresszió viszony igény miatt.

Tehát a vezérmű hajtás rendszer meghibásodása futásteljesítmény és igénybevétel függő.
(kivéve a gyevi bíró és az anyaghibás eseteket)

Az eladó csak akkor "felelős" a bekövetkezett meghibásodásért, ha a gk. futásteljesítményét meghamisította és nem cserélte a vezérmű hajtás elemeit a gyári javaslatnak megfelelően.


http://levaltas.5mp.eu/web.php?… 2014 okt. látogató > mint 17500
{autodidakta}

Az ütk ne legyen LEVEZETÖ ELNÖK és JKV. VEZETÖ

patrol # 2012.09.12. 17:14

Nah kitárgyaltuk a szíjas és láncos vezérlés előnyeit és hátrányait...maradjunk annyiban elszakadhat mindkettő annyi különbséggel ha a lánc szakad el akkor még az olajteknőt is kilyukasztja.
Az "után feszegetés" pedig már nem szükséges pár évtizede mert automata a szíj és lánc feszítés,szépen néznénk ki ha "ledobná a láncot mint az orosz kemping bicikli"
Azonban a bordás szíj és a vezérműszíj az két külön fogalom!
A bordás szíj az ékszíj és ékszíjtárcsán fut.
A vezérműszíj pedig a fogazott vezérmű fogaskereken fut.Ez remélem egyszerű mint a faék :-)

patrol # 2012.09.12. 16:48

Atis77 nekem is Nissanom van és nem láncos még csak nem is szíjas...fogaskerék vezérlésű,de volt rés vezérlésű "autóm" is már ha a Trabantot autónak lehet tekinteni,nem jogi értelemben.

Atis77 # 2012.09.12. 16:22

Kuplung cserének mi köze a szíjakhoz? Általában pont a motor másik oldalán vannak.Hidd el a szerelő lesz@rja azt amivel nem bízták meg, tapasztalat. És akárhány kocsit vettem mindig az volt az első hogy olaj és szíjak cseréje egészen addig míg a nissan-okat megvettem, mert azok láncosak, 400e km-ert kibírnak.

Mufurc_nagyon # 2012.09.12. 05:39

Kedves egyenes.ági!

A szíj azért szíj mert hajlítható és úgy visz át nyomatékot az egyik tengelyről a másikra.

A "bordás" szíj megnevezés félrevezető.
Azért mert nem derül ki, hogy a borda futásirányú vagy arra merőleges.
A vezérmű szíjakra az a jellemző, hogy a nyomatékot a "bordák" fogak közvetítik nem a súrlódás, mint az ékszíjaknál. Míg az ékszíjaknál a megcsúszás nem ritka jelenség, addig a fogazott szíjaknál nagy baj lenne, mert a dugattyú a szelepeket szétverné és és már is itt az 500eFt javítás.
Azt hiszem a zajnövekedés a fogazott szíjakra nem jellemző, keveri a vezérmű láncokkal.

Én vitatkoznék a "szakadás nem szokásuk" állítással.
Míg a vezérmű láncoknál a lánckeréken való átugrás a jellemző hiba, addig a fogazott szíjaknál a szakadás.
Ezért kell cserélni a futás teljesítmény függvényében. Aki szeret sportosan vezetni (extrém erős gyorsítás/ erős motorfék) az megérheti, hogy a kísérleti fáradásos tesztek által meghatározott értéket hamarabb eléri, mint a javasolt csere km futásban mérve.
Összefoglalva az eladó csak akkor tehető felelőssé, ha a gk. futásteljesítményét eltitkolta.
Amennyiben igazolni tudja a fogazott szíj cseréjét és a csere-cikluson belül volt a gk. az eladás pillanatában az eladó korrektül járt el és a bekövetkezett meghibásodásért álláspontom szerint nem felelős.
A korszerű gk.-k kb 80 ekm futás után szorulnak fogazott szíj cserére.
Meg szeretném jegyezni, hogy a fogazott szíjakat pont azért alkalmazzák a robbanó motoroknál, hogy halkabb legyen a működésük.


http://levaltas.5mp.eu/web.php?… 2014 okt. látogató > mint 17500
{autodidakta}

Az ütk ne legyen LEVEZETÖ ELNÖK és JKV. VEZETÖ

guba" # 2012.09.12. 05:12

Én elhiszem neked, hogy a hölgyek konyhanyelvi szóhasználatában a kocsiban lévő összes szíj "ékszíj", csak egy hiba okának elemzésénél pontos megnevezéseket célszerű használni. Erre reagálva született már az első hozzászólásom is. Ha jól látom, akkor az én véleményemnek, meg a te hozzászólásodnak van egy metszete: a tényállás pontosításra szorul.
Nekem megtiszteltetés, hogy ezt te is megerősíted.:)

guba" # 2012.09.11. 19:24

A vezműszíjat sokan bordásszíjnak nevezik.

Ebből kiindulva ez a mondat végképp értelmetlenné válik:

A bordásszíj szétment, bedarálta a vezérműszíj és ebből van a probléma.

véső (törölt felhasználó) # 2012.09.11. 17:44

http://totalcar.hu/…s_csattanas/
míg a vezműlánc soha az életben el nem szakad, max csörög-zörög.

guba" # 2012.09.11. 15:50

Szerelőnk szerint a kuplung cseréjekor látni kellett az ékszíj minőségét, de erről minket nem tájékoztattak.

A bordásszíj nem ékszíj, eddig ékszíjról volt szó. De, nem a szóhasználaton van a lényeg, hanem hogy mit hajtott az a szíj, amely elszakadt. A vezérműszíj minden koncsinál egy viszonylag zárt térben fut, pontosan azért, hogy ne kerülhessen az útjába semmi idegen tárgy. Tehát nem tűnik valószínűnek hogy ez lett volna az ok. Ha viszont mégis ezt fogadnánk el a hiba okának, akkor a helyzeted annyival is rosszabb, hogy az eladónak ehhez nincsen köze, mivel a hiba oka az adásvétel után keletkezett. Az pedig, hogy neki szükségszerűen látnia kellett volna, hogy az a szíj el fog szakadni, nem áll meg. Egy generátor szíjnak nincsen nyilvántartott ciklusa, tehát ez neki nem lesz felróható sem. Ha pedig olyan tré volt a szíj, akkor nektek is látnotok kellett volna.
Ebben az ügyben, ha ennyi bizonyíték áll rendelkezésetekre, akkor én sajnos sok jóval nem tudlak bíztatni.

hentzne.eva (törölt felhasználó) # 2012.09.11. 12:03

A bordásszíj szétment, bedarálta a vezérműszíj és ebből van a probléma.

wers # 2012.09.11. 12:02

vélhetően valóban vezérműszíj lesz az, amit nem "látni kell", hanem km óra szerint cserélni.
Használt autó vásárlás esetén ez kell legyen az első kérdés, volt-e cserélve, mikor. Persze itt feltételezzük, hogy a km óra a tényleges futást mutatja.

guba" # 2012.09.11. 11:54

Nema vezérműszíj volt az véletlenül? Ha egy ékszíj szakad el, akkor abból néhány ezer forintos kár keletkezik, de semmiképpen nem 300 ezer.

hentzne.eva (törölt felhasználó) # 2012.09.11. 08:21

Üdvözlöm!
Számomra fontos problémával fordulok Önhöz!
2012. szeptember 6-án, azaz 5 nappal ezelőtt kereskedőtől vásároltunk egy használt autót. Kb. 300 km megtétele után az autó hirtelen leállt, szerelő szerint elszakadt az ékszíj.
A gond az, hogy még nem lehet tudni, mekkora a kár, ezért érdeklődnék, hogy ha kb. 300000 ft-os javítás szükséges, milyen lehetőségeink vannak.
A vétel előtt az eladó vállalta az autó kuplungjának cseréjét és a friss műszaki vizsgáztatást. Szerelőnk szerint a kuplung cseréjekor látni kellett az ékszíj minőségét, de erről minket nem tájékoztattak.
Az autót 1150000 Ft-ért vásároltuk.
Milyen lehetőségeink vannak az eladóval szemben?
Mi a teendő?
Válaszát és segítségét előre is köszönöm!
Tisztelettel: H.-né Éva

guba" # 2012.08.27. 20:18

Vélelmezhető, hogy a hengerfejprobléma már a vétel pillanatában is fennált.

Vélelmezhető. Hengerfej-probléma esetén ez tipikus jelenség. Mivel légbuborékok kerülnek a hűtővízbe megáll a keringés és rövid úton megforralja a hűtővizet a motor.

Az lehet gond, hogy az adás-vételi szerződésben a kereskedő beleírta, hogy "beszámitott autó garancia nincs" ?

Miután ez fogyasztói szerződésnek minősül, így ez egy érvénytelen szerződési feltétel.

Sanyi81 # 2012.08.24. 18:00

Tisztelt Ügyvéd Úr!

Azzal a kérdéssel fordulnék önhöz, hogy Augusztus 21.-én vásároltam egy használt személygépkocsit kereskedőtől. A kereskedő tulajdonjoga a forgalmiba be volt jegyezve. Hazafelé menet olyan 30-40 km után elkezdett forni a víz. Fel lett töltve majd továbbhaladtunk de még kétszer fort fel annyira, hogy már csak vontatva értem haza. A szerelő azt mondja, hogy hengerfejes és hajtókarcsapágyas. Tehát motorikusan vége. Vélelmezhető, hogy a hengerfejprobléma már a vétel pillanatában is fennált. Milyen lehetőségeim vannak a kereskedővel szemben? Az lehet gond, hogy az adás-vételi szerződésben a kereskedő beleírta, hogy "beszámitott autó garancia nincs" ? És erőssen vélelmezhető, hogy az autót már egyszer visszavitték neki mert a forgalmiban kétszeer szerepel beírva 20 nap eltéréssel.

Válaszát előre is köszönöm!
Sanyi

guba" # 2012.08.22. 18:51

Egy ügyvéd abban tud segíteni, hogy elmondja Önnek, milyen szavatossági igényei lehetnek, és mi az érvényesítésnek a módja. Ha pedig megbízza ezzel, akkor az Ön képviseletében el is jár a kötelezettel szemben.

husze # 2012.08.21. 10:51

Tisztelt Ügyvéd Úr!

Kérdésem röviden: Vásároltam egy gépjárművet 2012. 06. 20-án egy kereskedésben, amikor az autót átvettem felfedeztem, hogy váltó probléma van. Ezt jeleztem a kereskedő felé, aki készségesen elismerte a hibát és ígérte, hogy kicserélik a váltót. Ez sajnos a mai napig nem történt meg. Ma már a telefont sem volt hajlandó felvenni. Kérdésem az lenne, milyen lehetőségem van, illetve mit tud segíteni egy ügyvéd a helyzet rendezésében. a váltó csere cc 300.000 Ft

Válaszát megköszönve