Használtautó, Garancia???


kozmacska68 # 2019.06.20. 12:14

Kedves Fórumozók!
Segítséget szeretnék kérni. A minap vásároltam egy autót az egyik önkormányzattól. Amikor átvettem azt az információt kaptam, hogy átvizsgálták a kocsit szerelővel eladás előtt, a külsérelmi nyomokat leszámítva nincs más nagyobb baja. Elmentem egy körre, motor csendes, fék jó, rozsdának nagyon nyoma sem volt. Amikor kifizettem, csak akkor adták oda az átvizsgálásról szóló dokumentumokat, ahol már láttam, hogy meggyűrűzték az amúgy csak 200e kilóméter futott Toyotát. Ahogy rámentem a pályára, kb 25 km után már égett a motor lámpa, illetve a kipörgés gátló. Pesten elvittem egy szerelőhöz, és 22 hibakódot olvasott ki a kocsiból. Mivel az átvételkor nem volt ilyen jelenség, és tudvalevő, ha kiütik a kódot, kb 25-50 kilóméter után írja vissza az autó. Még aznap jeleztem ezt, azt mondták, másnap vigyem vissza, semmi gond, visszakapom a pénzt. Másnap már a jegyző ezt egyből megvétózta, mivel szerinte be kell bizonyítanom, hogy nem én csináltam valamit a kocsival. Most szakvéleményt kérek, de nem tudom, hogy a továbbiakban milyen lehetőségeim vannak.
Köszönöm
Andi

aprilismajus # 2019.06.20. 13:04

Tisztelt Kozmacska68, ha a szakvélemény az Ön igazát fogja bizonyítani, s az itt elmondottak alapján erre nagy remény van, akkor utána Önnek nyert ügye van, mert a törvény szerint egy év a kellékszavatosság. Jogszabály: 2013. évi V. törvény a Polgári törvénykönyvről, 6:163. § (1).

kozmacska68 # 2019.06.20. 13:06

Köszönöm!!!!

Kótyomfitty # 2019.06.21. 22:59

Üdvözlöm!
Abban az ügyben kérdezném véleményét,tanácsát, hogy 06.19én eladtam napi használatból az autómat,8ekmt futott vezérléssel és lassacskán cserére szoruló kettőstömegű lendkerékkel(a vevő mindkettőről tudott, a lendkerék miatt hangja is volt már es jobban remegett a váltó es a kuplung pedál de szerelő szerint még 10ekm is lehet benne. Ezt a vevő tudomásul vette,szóban a helyszínen.). Az adás-vétel után kb 4 órával csörgött a telefon hogy a kettőstömegű teljesen tönkrement és szálljak bele a javítási költségekbe. Miután jeleztem hogy tudott róla és eszembe sincs ,először azt a valaszt kaptam hogy tudott rola,de át lett verve mert nala 100km után használhatatlan lett az autó én meg 10ezret mondtam neki,utána pedig azt hogy majd jól beperel és ott letagadja hogy tudott a kettőstömegűről. Az én lelkiismeretem tiszta így abban maradtunk hogy várom az ügyvédje megkeresését amit a beszélgetés során többször emlegetett. (Erről a beszélgetésről van hangfelvételem) Következő nap ismét hivogatásba kezdett,de én tartottam magam ahhoz hogy majd az ügyvédjével tárgyalok így nem vettem fel. SMSben leírta hogy én átvertem őt mert nem is új a kocsiban a vezérlés és ha nem veszem fel a telefont akkor beperel és járhatunk a bíróságra amit csak nem akarhatok mert 4ember is tudja részéről bizonyítani hogy azt mondtam új a vezérlés.(igen,4en jöttek az adás-vételéhez)A vezérlés cserét személyesen néztem végig az autón úgyhogy ez teljességgel kizárt dolog. A kérdésem az lenne hogy van nekem bármi teendőm vagy jól érzem hogy egy piti lehúzásra próbálnak rávenni? Létezik olyan kiskapu ahol én ebből rosszul jöhetek ki? Válaszát előre is köszönöm tisztelettel!

drbjozsef # 2019.06.22. 09:09

Kótyomfitty,

Ha végignézted a vezérlés cserét, akkor aki azt csinálta, ezt tanúsíthatja neked.

Én a helyedben nem tennék semmit. Ha akarnak, perelnek, ott úgyis előadhatjátok a bizonyítékaitokat. A fenti tanú, meg a hangfelvétel neked nagyjából elég is lesz, ha letagadná a tudomást a hibákról. A négy tanú meg közel sem biztos, hogy bármire is elég neki.

Pereljen. Szerintem lehúzás.

Persze, 100%-os esély nincs, kitalálhat valamit, behúzhat a csőbe, ha akar. Mondjuk szereltet bele valami régi alkatrészt, amire majd a szakértő is megállapítja, hogy tényleg hibás volt már a vásárláskor is. De ez ellen már most sem tudsz mit tenni.

László008 # 2019.06.25. 18:30

Üdvözlöm!
Segítséget szeretnék kérni az alábbi esetben:
2 hete vásároltam kereskedőtől egy autót, amelyet akkor ki is próbálhattam (ezt beleírta az adásvételibe). Akkor elvileg az autónak a klímáját kellett feltölteni és más jellegű baja nem volt, vagyis ezt mondták.
Elvittem klimashoz, ahol nem csak töltés kellett, hanem alkatrészt is kellett cserélni (eddig ez 45 000 ft. volt).
Majd ott elszakadt az ékszíj valamit az azt forgató tárcsa is törött volt.
Ezt követően a szervizben tudatták velem hogy az autón kuplungot is cserélni kellene hamarosan mert nagyon rossz állapotban van (ebben benne van a kettős tömegű lengő is és kb 400 000 ft lenne).
Erről semmit nem tudtam a vásárláskor, nem vagyok autószerelő.
Mit tudok tenni ilyenkor? Az autóval kb 700 km t mentem a vásárlástól.
Köszönöm a választ!

László008 # 2019.06.25. 19:41

Az autó 2006 -os, 213 000 km van benne. A rendszámot leellenőriztem a vásárlás előtt az ügyfélkapun keresztül.

drbjozsef # 2019.06.26. 10:03

László008,

Az olyan hibák, amelyekre használt dolog jellegére tekintettel számítani lehet - ilyen autónál az életkorból, futásteljesítményből, és általános állapotból származó használtság-, nem tartozik a szavatosság körébe.

Egy 13 éves, 200ezer+ kilométert futtott autónál várható, hogy a kettőstömegűt cserélni kell. Szíjakat, szűrőt, olajat pedig minden kellő gondossággal eljáró vevő lecseréltet, akármit is állítson az eladó.

Az eseted határeset, de inkább a rossz oldalon, az "így jártál" oldalon.

Bár fogyasztói szerződést kötöttél azzal, hogy kereskedőtől vetted az autót (ugye? nem csak ott, hanem cégtől vetted?), ami esetében az első 6 hónapban vélelmezni kell, hogy a hiba már a vásárláskor is fennállt, de a fentiek tekintetében ez kevéssé számít.

Felszólíthatod az eladót a hibák kijavítására, vagy a javításba belefizetésre, de ha elutasítja, neked kell pert indítanod. Véleményem szerint elég kétséges kimenetellel.

kocsisj # 2019.06.27. 14:26

Tisztelt fórumozók!
Másfél hónapja vásároltam egy 2005-ös Ford Ka kisautót. Körüljártam, átnéztem. Szemre jónak tűnt. Meg is vettük. Haza felé hallatszott, hogy a hátsófék zajos. Mire hazaértünk felforralta a vizet, majd a motor hiba kód is kigyulladt. Ezek kis hibák voltak csak. A hőérzékelőt kicseréltettem. A többi miatt szerviz időpontot kértem és ma közölték a rossz hírt. A kocsi alja ugyan szépen le van fújva, de teljesen szét van rohadva. Futómű felfüggesztés, taposó lemezek, küszöbök. A bal hátsó fék teljes cserés. Katalizátor cserés. A szerelő azt mondta gazdaságilag nem éri meg felújítani, mert ingünk, gatyánk rá megy. Az adásvételin egy autókozmetikai cég szerepel eladóként. És ráírta a megjegyzés rovatba, hogy csak átírási garanciát vállal. Mit tehetek? Tehetek-e egyáltalán valamit? Válaszukat köszönöm. Kocsis János

drbjozsef # 2019.06.28. 04:44

kocsisj,

Ha vállalkozás az eladó, akkor fogyasztói szerződést kötöttél.

A Ptk. szerint :

6:157. §(1) A kötelezett hibásan teljesít, ha a szolgáltatás a teljesítés időpontjában nem felel meg a szerződésben vagy jogszabályban megállapított minőségi követelményeknek. Nem teljesít hibásan a kötelezett, ha a jogosult a hibát a szerződéskötés időpontjában ismerte, vagy a hibát a szerződéskötés időpontjában ismernie kellett.
(2) Fogyasztó és vállalkozás közötti szerződésben semmis az a kikötés, amely e fejezetnek a kellékszavatosságra és a jótállásra vonatkozó rendelkezéseitől a fogyasztó hátrányára tér el.
6:158. § Fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés esetén az ellenkező bizonyításáig vélelmezni kell, hogy a teljesítést követő hat hónapon belül a fogyasztó által felismert hiba már a teljesítés időpontjában megvolt, kivéve, ha e vélelem a dolog természetével vagy a hiba jellegével összeegyeztethetetlen.

Ha garanciás kikötés a szerződésben semmis.

Ha az életkorából és általános állapotából nem kellett arra számítanod, hogy szét van rohadva az alja, ráadásul azt lefestették, elrejtették, akkor lehet keresnivalód.

Írj egy tértis levelet, hogy a körülményekre és a Ptk.-ra tekintettel hibásan teljesített, élsz szavatossági jogoddal, a kikötése semmis, és a hibák mennyisége és súlyossága miatt a javítás lehetetlen, vagyis vagy kicseréli az autót, vagy elállsz a szerződéstől, és kéred vissza a vételárat. Adj neki 15 nap határidőt, és helyezd kilátásba a polgári per indítását.

Ha nem reagál, vagy elutasít, neked kell pert indítanod. Ha a leírásod valós, akkor van keresnivalód, lehet esélyed a perben is - de az se gyors, se olcsó nem lesz (legfeljebb, ha tényleg megnyered).

kocsisj # 2019.06.28. 09:28

Tisztelt Uram!
Köszönöm a választ. Próbálom telefonon elérni, de a "hívó most nem fogad hívásokat" a válasz. A cég nem is autó kozmetikai cég, hanem autó kereskedő. Petrol Juice Kft. Idei januári bejegyzéssel 1 fő tulajdonossal. A levelet, ahogyan tanácsolta elküldtem neki. Most várom a válasz. Nagyon úgy érzem, hogy ebből nem jövök ki jól. A szervizben ráírták az autó lapjára, hogy életveszélyes. Köszönöm a segítségét. További szép napot.

Kriszman553 # 2019.06.28. 10:02

Tisztelt Fórumozók!

Körülbelül 2,5 hónapja vásároltam egy használt robogót egy márkakereskedésből, a próbaúton nem volt semmi gond a motorral. Miután megvettem annyit mondtak hogy a üzemanyag takaró fedél bowdenjét cserélni kell mielőtt átvehetem. Erre körülbelül 2 hetet vártam. Május 10-én át is vehettem a motort, amihez kaptam 3 hónapos garanciát. Munkába járásra szerettem volna használni. Egy idő után arra lettem figyelmes hogy nagyon nehezen indul és sokszor megtorpan, mintha nem akarna felváltani. Vissza is vittem hogy megcsinálják garanciálisan. Újabb 2.5 hetet vártam hogy kész legyen. Múlt héten szombaton hoztam el és először jobban csak tegnap tudtam kipróbálni hosszabb úton. Rosszabb mint volt, most kb 2-3 másodperc mire reagál a gázadásra és rángat gyorsulásnál. A mai napon felhívtam az ügyfél szolgálatot hogy szeretném ha visszavennék és elállnék a vásárlástól. Azt szeretném kérdezni hogy erre van e lehetőségem és ha igen akkor mi ennek a menete? Úgy tudom hogy minden használt termékre van 1 év szavatosság, és ha olyan hiba van ami már a vásárlás előtt is fennállt akkor 6 hónapig az eladónak kell bizonyítani az ellenkezőjét, ezután a vevőnek. Hangsúlyozom hogy 3 hónap márkaszervíz garanciám is van a motorra ezen felül.

Előre is köszönöm a segítséget!
Szöllősi Krisztián

drbjozsef # 2019.06.28. 11:33

Kriszman553,

Ptk. 6:157§ - 6:167§

Ha nem vállalja az eladó a javítást vagy a cserét, vagy több javítás után sem megfelelő a termék, akkor elállhatsz a szerződéstől. Ha vitatja a hibás teljesítést, akkor neked kell pert indítanod.

A menete meg az, hogy írsz egy tértis levelet, amiben elállsz a szerződéstől a hibákra és a többszöri sikertelen javításra hivatkozva, és kéred hogy fizessék vissza a vételárat 15 napon belül.

https://net.jogtar.hu/jogszabaly?…

Alex26 # 2019.07.02. 05:43

Tisztelt Fórumozók!
Nemrég eladtam szeretett autómat, 14 éves autóról van szó.
A klíma nem működött és korrodált is volt de ezt mind beleírtuk az adásvételi szerződésbe. 2 hét után felhív a vevő hogy, elvitte szerelőhöz és fizessem ki neki a szerelési költség felét mert a klímát megcsináltatta és ki kellet cserélni a egr szelepet meg a hidrotőkéket, állítólag kopogott( nálam semmi baja nem volt eladás előtt volt szerelőnél az autó). Mondtam hogy nem fizetek de ő elkezdett fenyegetőzni hogy megkeres és saját kezébe veszi a dolgokat. Szeretném a tanácsukat kérni mi a teendő ilyenkor.
Köszönettel Torma Sándor

drbjozsef # 2019.07.02. 06:29

Alex26,

Neked? Mihez? A "kézbe veszi" a dolgok ellen mi a teendőd?
Lehet önvédelmi tanfolyam, vagy testőr felbérelése, esetleg külföldre utazás.

Jogi szempontból, ha a szavatossági igényét továbbra is elutasítod, nincs teendőd.

Ha érvényesíteni akarja, neki kell pert indítania, és ott bizonyítania. A leírásod alapján nincs sok esélye : amit beleírtatok a szerződésbe az természetesen nem képezheti szavatossági igény alapját, ezen túl pedig a kellő gondosság mellett felismerhető hibák, illetve az autó életkorából, futásteljesítményéből, általános állapotából következő hibák sem.

Egy 14 éves autónál elképzelhető, hogy hozzá kell nyúlni a vezérléshez, vagy máshoz.

Én a helyedben annyit tennék, hogy ha keres, konkrétan elutasítanám a szavatossági igényét - és mindezt rögzíteném, hátha fenyegetőzik még hasonlóval. Jól jöhet az később esetleg. Akár a perben, ha indít, akár, ha tényleg zaklatna.

Alex26 # 2019.07.02. 12:48

drbjozsef

Köszönöm a választ

Gabczus # 2019.07.03. 09:38

Tisztelt Fórumozók!

2010. évvégi, 175000 km-t futott benzines autót vettem kereskedésből 2019. április 10-én.
használat közben derült ki, hogy a motor hibás. (arról készült jkv., hogy bejelentettem a hibát)
Szavatosság keretében javítást vállalt.
Leadtam az autót 2019. május 27-én, de nincs jegyzőkönyvem az átvételről. Nem kaptam jkv.-t a motor tényleges hibájáról, a várható javítás menetéről és idejéről. 2019. júni 20-án kérte, hogy szálljak be a javításba, mert a turbó és a vezérlés csere nem tartozik a szavatosságba.
Azt mondtam legyen, hogy mielőbb végre visszakapjam, de az autó még ma sincs összerakva! Most július 03. van!
Mit tehetek? Hogyan sürgethetem meg, hogy végre összerakja az autót? Egyáltalán jogosan kér tőlem pénzt?


Nem várok csodát, de mindig van nálam tapasztaltabb a térben...

Loretta 50 # 2019.07.19. 19:27

Tisztelt fórumozok.
Volt olyan autó tulajdonos, aki visszakapta az autó árát? Bíróságon. Fogyasztóvédelem, Békéltető.?
Sajnos nem olvastunk előtte fórumot, stb. Nagyon elszomoritott, hogy a vevőket nem igazán védik. Én 3 éves autót vettem. 3 millió Ft.gondoltuk ez is kitart 16 évig, ahogy a másik autónk. Biztunk a kereskedőbe. Adatlapon kitűnő állapotban, friss műszakival!!! Első tulajdonostól!!! stb. Kitűnő esztétikai állapotban. Fizetés után derült ki, nem ők a tulajdonosok. Ők tanúk voltak. Magánszemély volt megjelölve. Ügyfélkapun megneztem én a 3.tulaj vagyok.Auto egyébként Németországból való.szervizkonyv van. Két hét után, állapotfelmérésen, kiderült több rejtett hiba, elgörbült 1,5cm.feltengely.csapagy.több minden javítva. Kárpit alatt is. Tehát törött volt egyértelműen az autó. Hogy ment át műszakin? Magyarországon volt. A volt tulaj javítana. Ez nekünk kevés. Én az autó árát kérném. Átvertek közösen! 3 éves autó! Garanciális is volna még. Az eladó csak nevet. Felszólítás ment neki. Kiderült ráadásul a szakmája a karosszéria, fényezés. aljas szándékos elhallgatás!!! büntetés járna. Ő nyaralni megy. Mi meg teljesen kivagyunk idegileg. Mi van ha baj ér ez miatt az autóval? mondjuk külföldön. Biztosítás is más ilyenkor. Amiket cserélt is, már nem olyanok akár egy 3 éves autóba. Törött autót nem vettünk volna. Mindenről fotó, videó is van.
Köszönöm válaszukat

asdfa1234 # 2019.07.22. 14:04

Tisztelt fórumozók!
Balesetes gépjárművet szeretnék értékesíteni alkatrész áron, és a szerződésben szeretném kizárni a szavatosság lehetőségét, ezért cserébe alacsony vételárat megállapítva.
Mi ennek a szabályos menete? Nem szeretnék később reklamációt, hogy belül valami sérült volt, és fizessem ki

Köszönöm!

drbjozsef # 2019.07.22. 14:52

asdfa1234,

Magánszemély eladó esetén (ugye, nem cégként adnád el?) a Ptk. engedi az eltérést a szavatossági szabályoktól, minden további nélkül kizárhatod teljesen, ha ez egyértelműen kitűnik a szerződésből.

Elég annyi, hogy "Az eladott termékért szavatosságot nem vállalok". Esetleg beleírni hogy a Ptk. 6:157§ alapján térsz el a szavatossági jogoktól, és kizárod a 6:159§-6:167§ szerinti kellékszavatosságot.

asdfa1234 # 2019.07.22. 15:20

drbjozsef,
Köszönöm a segítséget, nem találtam erre vonatkozó információt

drbjozsef # 2019.07.22. 16:09
ferenc3 # 2019.07.26. 12:39

Üdv!

Használt autót vásároltam kereskedőtől, az autó az Ő nevén volt, a szerződésben is Ő szerepel.

A kereskedő (alkalmazottja) elmondta, hogy a vezérműszíj cserélve lett pár hónapja. Erről egy számla fénymásolatát kaptam, az alkatrész beazonosítható (ehhez az autóhoz való), de a számlán km állás, rendszám, vagy egyéb szervízszámla, stb. nincs.

A kereskedő többször kihangsúlyozta, hogy ki van cserélve a szíj (még az cseréltette ki, akié előzőleg volt az autó, a számlát a kereskedő tőle kapta).

A szerződésben van egy ilyen default mondat, hogy ajánlott az olajcsere és a vezérműszíj csere.

Olajcsere megvolt és a vezérműszíjat is cseréltetni fogom, mert .... fene tudja.

Viszont kérdésem, ha ne adj isten a kereskedő nem mondott igazat és probléma lesz a vezérműszíjjal, felelősségre vonható (1 éven belül)? Vagy ha az előző tulaja nem mondott igazat, akkor rá mutogathat?

Köszönöm!
Ferenc

ferenc3 # 2019.07.26. 12:40

(kérdésem természetesen arra vonatkozik, ha ameddig én nem cseréltetem a szíjat - kb 1 hónap - addig történik baj)

drbjozsef # 2019.07.26. 15:08

ferenc3,

Az előző tulajra nem mutogathat, neki hozzá közöd nincs, ha szavatosság körében merülfel valami, akkor te az eladódhoz fordulhatsz. (Ha olyan jellegű a dolog, akkor az eladód az ő eladóján ugyanúgy, végső esetben perben követelheti utána)

Viszont mutogathat a szerződésre, ha már egyszer aláírtad. Minden olyan jellegű hiba, amely a vevővel közölve lett, vagy az adásvételibe beírva, az nem számít a szavatosság körébe. Ha felhívta rá a figyelmedet bizonyíthatóan, írásban, hogy cserélni kellene a vezérműszíjat, akkor annak esetleges hibája nem tartozik a szavatosság körébe.

Hiába esküdözik, hogy cserélve lett. Ha a cserés szíj anyaghibás, és szétveri motorodat, nem hiszem, hogy ne mutogatna erre, és hajta el a reklamációddal...